salman110

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 48)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: پشیمانی ابوبکر از هجوم به خانه ی وحی #22867

    salman110
    مشارکت کننده

    به جای منحرف کردن بحث

    فقط جواب من را بده.

    اولا حدیث من را رد کن اگر نمیتوانی سکوت کن.

    ثانیا رجال احادیثی که از کتب شیعه اوردی را بیان کن تا ثابت شود احادیثی که استناد کردید کذب محض هستند…..زود باش وگرنه سکوت کن

    در پاسخ به: خلافت حضرت علی علیه السلام #22864

    salman110
    مشارکت کننده

    بسم الله الرحمن الرحیم.

    در توهبن به رسول الله صلی الله علیه و اله شما که در صدر قرار دارید….که حتی شرم میکنم توهین های شما را بیان کنم.

    ولی اگر خیلی علاقه دارید یکی از توهین های مذهب اهلسنت به رسول الله ص را بیان کنم تا متوجه شوی

    در پاسخ به: آیا در روز غدیر خم هوا گرم بود؟ردیه بر مقاله ی فریبی با نام غدیر #22863

    salman110
    مشارکت کننده

    جناب عزیز!!!!!

    سخن قران کریم و احادیث صحیح برای شیعه ارزشش بیشتر از هرچه غیر از این دو میباشد…

    شما که قران و اهلبیت را رها کرده اید اما شیعه اینگونه نیست!!!!

    اگر اسلام بگوید بمیر من میمیرم و در جواب نمیگم علم گفته نه نمیر فلان قدر عمر میکنی….

    پس بدان وقتی حدیث صحیح باشد امثال علم هواشناسی نمیتوانند مقاومت کنند.

    در پاسخ به: توسل اهلسنت #22860

    salman110
    مشارکت کننده

    خب از جواب شما چندین مورد اثبات شد:

    اولا اعتراف کردید که عمر بن خطاب خواب ان مرد را پذیرفته پس اثبات شد که پیامبر ص پس از وفاتشان از حال مردم با خبر است.

    که این مخالف عقاید وهابیت است

    ثانیا جناب شما خجالت نمیکشید????

    ابن حجر عسقلانی و ابن کثیر دمشقی صوفی هستند?????

    میدانید با این حرف تان ابروی خود را بردید????

    اگر نظر ابن حجر عسقلانی بی ارزش است که مذهبتان بر فناست.

    این روش فرار وهابیت است….سریع میگویند فلان شخص صوفیه بوده.هههه

    نکته ی بعد اینکه ابن تیمیه نیر این حدیث را تصحیح کرده…..پس قبول کنم ابن تیمیه نیز صوفی بوده?????

    برچسب زدن بر دیگران بسبار کار زشتی است…

    ابن حجر عسقلانی و ابن کثیر و ابن تیمیه صوفی بودند?!!!?

    ثالثا شما با این جوابتان گروهی از اهلسنت را تکفیر کردید…پس برهمگان ماهیت اقلی وهابیت اثبات شد.

    در پاسخ به: توسل ام المومنین عایشه با سند صحیح #22859

    salman110
    مشارکت کننده

    جناب اشتباه نکن….من با این حدیث دو راه در مقابل شما گذاشته ام:

    1-یا توسل به اموات صحیح است

    2-یا عایشه مشرک است.

    اگر بگویید با این عمل عایشه اثبات نمیشود توسل جایز است…..

    منم میگویم اصلا ایرادی ندارد پس عایشه نیز مشرک است.

    در ضمن شما اعتقادات را از احادیث میگیرید!!!!

    اگر متن حدیث.مخالف قران بود نمیگفتند در کتب مختلف از جمه کتب ابن حجر عسقلانی و…که صحیح است….

    بلکه میگفتند منکر است.

    جناب مگر با بچه بحث میکنی????

    گفتند حدیث صحیح است اما شما میگویید ملاک نیست????

    وای برشما

    در پاسخ به: فریبی به نام عدالت صحابه #22858

    salman110
    مشارکت کننده

    من پاسخ شما را فبول کردم دیگه!!!!

    قبول حرفت درست!!!

    پس ثابت شد شما دینتان از از صحابه ی قاتل و دزد و شراب خوار گرفته اید!!!!!

    و دلیل انحرافات اهلسنت ثابت شد!!!!

    پقتی کسانی که در قتل سید الشباب اهل الجنه را عادل میکنید به طبع اولی دزد و شراب خوار و زنا کار و… که در نزد شما پیامبر میشوند!!!!!

    خب الحمدلله اثبات شد عدالت صحابه از نظر اهلسنت یعنی عدالت قاتل سبط النبی حضرت حسین علیه السلام.

    پس شما نیز به دشمنی با اهلبیت ع و فریب عوام الناس اهلسنت با دروغ عدالت صحابه ادامه دهید

    در پاسخ به: پشیمانی ابوبکر از هجوم به خانه ی وحی #22857

    salman110
    مشارکت کننده

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اولا شما حدیث.بنده را جواب ندادید.

    ثانیا گفتید چرا شیعه اصرار دارد امامانش ذلسل و خوار باشد??!!

    جناب عزیز عزت در دست خداست و مشکلات زندگی نشان خواری نیست بلکه دور بودن از خدا علت خواری است که برای خلفای شما بسیار صدق میکند!!!!

    بلکه کسی که بعد از رحلت پیامبرش میرود و ثختر پیامبر را میکشد ذلیل است…

    ثالثا چند حدیث از کتب شیعع بر ادعایت دادی که نه رجالش را دادی نه صحتش را از نظر علما!!!!

    پس به جای مغلطه و فرار اول جواب حدیث.من را بده بعد رجال تک تک احادیثی که از کتب شیعه دادی را همینجا جلوی همه بررسی کن تا همه مطمئن شوند که اهل فرار نیستید و برای اثبات مذهبتان به احادیث ضعیف استناد نمیکنید.

    و لطفا انشا ننویس…..مختصر و مفید جواب دهید

    والسلام

    در پاسخ به: آیا در روز غدیر خم هوا گرم بود؟ردیه بر مقاله ی فریبی با نام غدیر #22856

    salman110
    مشارکت کننده

    اگر در مورذ وضع اب هوا توسط اسلام نکس نوشته شده!!!!

    اولا پس چرا به جای استناد به احادیث صحیح به سازمان هواشناسی برای عوام فریبی مراجعه کردند????

    ثانیا من کاری به عوام ندارم!!!!اسلام تکس مقاله ای نوشته که من نیز ردش کردم

    در پاسخ به: خلافت حضرت علی علیه السلام #22855

    salman110
    مشارکت کننده

    من وظیفه ای ندارم به توهین ها و فرار شما عکس العمل نشان دهم….

    هرگاه دست از فرار برداشتید و اماده ی پاسخ به سوالات اینجانب شدید اطلاع دهید.

    در پاسخ به: خلافت حضرت علی علیه السلام #22848

    salman110
    مشارکت کننده

    بسم الله الرحمت الرحیم…

    اولا شما پاسخ حدیث.منزلت را نداذید

    ثانیا پاسه حدیث انی تارک فیکم الخلیفتین کتاب الله و عنرتی اهلبیتی را ندادید.

    ثالثا شما دروغ گفتید!!!!زیرا به کذب گفتید تمسک به اهلبیت برای گمراه نشد در روایات ضعیف شیعه فقط امده که قابل استناد نیست.

    این هم سند دروغتان:::::

    ** ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ
    ﺣﺪﻳﺚ ﮐﻪ ﺻﺤﻴﺢ
    ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﻗﺴﻤﺖ
    ‏« ﻣﺎ ﺇﻥ ﺗﻤﺴﮑﺘﻢ
    ﺑﻬﻤﺎ ﻟﻦ ﺗﻀﻠﻮﺍ
    ﺃﺑﺪﺍ : ﻣﺎﺩﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ
    ﺍﻳﻦ ﻫﺮ ﺩﻭ ﭼﻨﮓ
    ﺯﻧﻴﺪ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ
    ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻧﻤﻲﺷﻮﻳﺪ ‏»
    ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﺸﺪﻩ
    ﺍﺳﺖ . ﻭ ﺟﺎﻟﺐ
    ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﺮﺍﻱ
    ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺧﻮﺩ
    ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ
    ﻗﺴﻤﺖ ﺣﺪﻳﺚ ﻧﻴﺎﺯ
    ﺩﺍﺭﺩ ! ﺩﺭﺣﺎﻟﻴﮑﻪ
    ﭼﻨﻴﻦ ﻟﻔﻈﻲ ﺻﺤﺖ
    ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ
    ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺿﻌﻴﻒ
    ﺷﻴﻌﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ
    ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻞ
    ﺣﺠﺖ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ**

    دروغ از این واضح تر?????

    سند از البانی دادم که صحیح است

    ﺃﻳُّﻬﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ! ﺇﻧِّﻲ ﻗﺪ
    ﺗﺮﻛﺖُ ﻓﻴﻜﻢ ﻣﺎ ﺇﻥ
    ﺃﺧﺬﺗﻢ ﺑﻪ
    ﻟﻦ ﺗﻀِﻠُّﻮﺍ ، ﻛﺘﺎﺏَ
    ﺍﻟﻠﻪِ ﻭﻋﺘﺮﺗﻲ ﺃﻫﻞَ
    ﺑﻴﺘﻲ
    : ﺟﺎﺑﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ
    ﺍﻟﻤﺤﺪﺙ : ﺍﻷﻟﺒﺎﻧﻲ
    – ﺍﻟﻤﺼﺪﺭ :
    ﺍﻟﺴﻠﺴﻠﺔ ﺍﻟﺼﺤﻴﺤﺔ –
    ﺍﻟﺼﻔﺤﺔ ﺃﻭ ﺍﻟﺮﻗﻢ :
    1761
    ﺧﻼﺻﺔ ﺣﻜﻢ
    ﺍﻟﻤﺤﺪﺙ : ﺻﺤﻴﺢ
    ﺑﻤﺠﻤﻮﻉ ﻃﺮﻗﻪ
    ﻟﯿﻨﮏ ﺗﺼﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ
    ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺖ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺩﺭﺭ
    ﺍﻟﺴﻨﯿﻪ :

    http://
    http://www.dorar.net/
    h/
    1dcee27b613fd

    ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﻟﻔﻆ ﻧﯿﺰ
    ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺳﺖ!!!

    پس اگر فقط ادعای مسلمانی ندارید و عملتان نیز مسلمانی است!!!!پس صادقانه عمل کنید و مانند بزرگانتان عوام فریبی نکن…

    پس با صداقت تمام بیا و از من و همه ی افرادی که این متن کذب تو را خواندن عذر خواهی کن.تا بحث را ادامه دهیم ….

    در صورت عدم عذر خواهی شما ثابت میشه که مشمول ایه شریفه ی :: ﺧَﺘَﻢَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠﻲ ﻗُﻠُﻮﺑِﻬِﻢْ ﻭَ ﻋَﻠﻲ ﺳَﻤْﻌِﻬِﻢْ ﻭَ
    ﻋَﻠﻲ ﺃَﺑْﺼﺎﺭِﻫِﻢْ ﻏِﺸﺎﻭَﺓٌ ﻭَ ﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬﺍﺏٌ ﻋَﻈﻴﻢ **میشوید که در اینصورت ادامه ی بحث با شما غیر ممکن است…زیرا بحث با دروغگو فایده ندارد.

    و السلام علیکم.

    در پاسخ به: آیا در روز غدیر خم هوا گرم بود؟ردیه بر مقاله ی فریبی با نام غدیر #22847

    salman110
    مشارکت کننده

    بسم الله الرحمن الرحیم….

    خیر…من قصد ندارم با دماسنجی چیزی را اثبات کنم!!!!

    لطفا دقت کنید:::این.نویسنده ی سایت اسلام تکس بود که با نوشتن مقاله ی فریبی به نام غدیر امد و.دمای هموا را با دما سنج اندازه گرفت!!!!وگفت هوا خنک بوده پس ایرا از شماست!!!!!!

    و من فقط سخن ایشان را رد کردم….محض اطلاعات بیشتر مقاله ی من رادوباره بخ
    انید تا متوجه شوید.

    والسلام

    در پاسخ به: توسل اهلسنت #22846

    salman110
    مشارکت کننده

    بار ها گفتم و هزاربار دیگر تاکید میکنم……در این پست های بنده فقط و فقط به سوال من جواب بدید….

    جناب عزیز اینجا قصد بررسی ایات توسل را ندارم…..

    چند سوال:

    1-ایا عمر بن خطاب کافر بوده یا نه???چون عملش مخالف وهابیت بوده

    2-از دارالافتا مصر سند دادم که اجماع اهلسنت بر صحت و.جایز بودن توسل به انبیا هست…..

    اگر شما میگویید توسل شرک هست حداقل این گروه از اخلسنت که مورد اشاره ی دارالافتا مصر هستند را تکفیر میکنید……

    پس ایا واقعا شما اهلسنت را تکفیر میکنید????

    3-چرا جواب تصحیح ابن حجر عسقلانی و ابن کثیر دمشقی و علامه سمهودی را نمی دهید!????

    4-چرا جواب سخن داده شده از ابن تیمیه در کتاب اقتضا صراط المستقیم را نمیدهید????

    والسلام

    در پاسخ به: توسل ام المومنین عایشه با سند صحیح #22845

    salman110
    مشارکت کننده

    اما در مورد صحت این حدیث نظر ده تن از علمای اهلسنت را ارائه کردم که گفته اند صحیح است….

    ینابراین ایا ابن حجر عسقلانی و هیثمی و علتمه سمهودی و….کافر هستند????

    در پاسخ به: توسل ام المومنین عایشه با سند صحیح #22844

    salman110
    مشارکت کننده

    بازهم صحبت های قبلی را تکرار کردید…

    اما پاسخ دو دلیل اخر از ابن تیمیه و نووی را میدهم.

    ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﻪ ﻭ ﭘﯿﺮﻭﺍﻥ ﺍﻭ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ : ﺑﺮﺣﺴﺐ
    ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺻﺤﯿﺤﻪ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺍﺯ ﺳﻘﻒ ﺣﺠﺮﻩ
    ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﯿﺎﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﺍﯼ
    ﺷﮑﺎﻑ ﻭ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺑﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺳﺨﻦ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ
    ﺭﻭﺍﯾﺘﯽ ﺍﺯ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻧﻤﺎﺯ
    ﻋﺼﺮ ﺭﺍ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ
    ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺳﺎﯾﻪ ﺩﺭ
    ﺁﻥ ﭘﺪﯾﺪﺍﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ‏. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ
    ﻫﻤﯿﻦ ﺣﺠﺮﻩ ﺩﻓﻦ ﺷﺪ . ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺣﻠﺖ
    ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ،
    ﺣﺠﺮﻩ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺑﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪ .
    ﻭﻟﯿﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﺴﺠﺪ
    ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺣﺠﺮﻩ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﺏ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺠﺮﻩ
    ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﺴﺠﺪ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪ . ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻧﭽﻪ
    ﺁﻣﺪ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﮔﺸﻮﺩﻥ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﻭ ﺷﮑﺎﻑ ﺑﺮ
    ﻗﺒﺮ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻧﺒﻮﺩ . ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺩﺍﺭﻣﯽ
    ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻭ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﺑﺎ ﺣﻘﺎﯾﻖ
    ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﺩﺭﻭﻍ ﺍﺳﺖ .

    ﭘﺎﺳﺦ

    ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺒﻬﻪ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﭼﻨﺪ ﻧﮑﺘﻪ
    ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ :

    .1 ﺳﺨﻦ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺭﻭﺯﻧﻪ
    ﺩﺭ ﺳﻘﻒ ﺧﺎﻧﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ . ﺭﻭﺯﻧﻪ
    ﻭ ﺷﮑﺎﻑ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺳﻘﻒ ﯾﺎ ﺩﺭ
    ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺎﺷﺪ . ﺣﺎﻝ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﯾﺪ ﺍﺑﻦ
    ﺗﯿﻤﯿﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﭼﻪ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ
    ﻭﺟﻮﺩ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺩﺭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺭﺍ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ
    ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺍﻭﻝ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻣﯽ
    ﻭﺭﺯﺩ .

    .2 ﺩﺭ ﮐﺘﺐ ﺭﻭﺍﯾﯽ ﺍﺯ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﭼﻨﯿﻦ
    ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ : )) ﺃﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ
    ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻛﺎﻥ ﻳﺼﻠﻲ
    ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭﺍﻟﺸﻤﺲ ﻓﻲ ﺣﺠﺮﺗﻬﺎ ﻟﻢ
    ﻳﻈﻬﺮ ﺍﻟﻔﻲﺀ ﺑﻌﺪ ‏((
    ﻫﻤﺎﻧﺎ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ
    ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺼﺮ ﺭﺍ ﻣﯽ
    ﺧﻮﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ
    ﺩﺭ ﺣﺠﺮﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ
    ﺳﺎﯾﻪ ﺩﺭ ﺣﺠﺮﻩ ﭘﺪﯾﺪ
    ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ .
    ﺗﺬﻛّﺮ ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ
    ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻓﺮﯾﻀﻪ ﻋﺼﺮ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ
    ﺳﺎﯾﺮ ﻓﺮﺍﺋﺾ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯽ
    ﺧﻮﺍﻧﺪ . ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺎﯾﺪ
    ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ
    ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺣﻤﻞ ﻧﻤﻮﺩ .

    .1 ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻋﺒﺎﺭﺕ ‏«
    ﻭﺍﻟﺸﻤﺲ ﻓﯽ ﺣﺠﺮﺗﻬﺎ ‏» ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ
    ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﻣﺴﻘّﻒ
    ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﺑﺪﻭﻥ
    ﻫﯿﭻ ﻣﺎﻧﻌﯽ ﺩﺭ ﺣﺠﺮﻩ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﻣﯽ ­
    ﺗﺎﺑﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺣﺎﻝ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ
    ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺳﺎﯾﺮ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻭ
    ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﻭ ﺷﺎﺭﺣﯿﻦ ﺣﺪﯾﺚ
    ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ
    ﭼﻨﯿﻦ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﻨﺪﺍﺭﯼ ﺑﺎﻃﻞ
    ﺍﺳﺖ .
    ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﺎ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎﯼ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﺩﺭ ﻣﺘﻦ
    ﻧﯿﺰ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﺫﮐﺮ ﺁﻧﻬﺎ
    ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﻪ
    ﺑﻪ ﺣﻞ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .
    ‏« ﻛﺎﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﻳﺼﻠﻰ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭﺍﻟﺸﻤﺲ ﻃﺎﻟﻌﺔ
    ﻓﻲ ﺣﺠﺮﺗﻲ ﻟﻢ ﻳﻈﻬﺮ ﺍﻟﻔﻲﺀ ﺑﻌﺪ‏»‏

    ‏«ﻛﺎﻥ ﻳﺼﻠﻲ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭﺇﻥ ﺍﻟﺸﻤﺲ ﻟﻄﺎﻟﻌﺔ
    ﻓﻲ ﺣﺠﺮﺗﻲ‏»

    ‏«ﻛَﺎﻥَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ
    ﻳُﺼَﻠِّﻲ ﺍﻟﻌَﺼْﺮَ، ﻭَﺍﻟﺸَّﻤْﺲُ ﻟَﻢْ ﺗَﺨْﺮُﺝْ ﻣِﻦْ
    ﺣُﺠْﺮَﺗِﻬَﺎ‏» ﻭَﻗَﺎﻝَ ﺃَﺑُﻮ ﺃُﺳَﺎﻣَﺔَ، ﻋَﻦْ ﻫِﺸَﺎﻡٍ:
    ‏« ﻣِﻦْ ﻗَﻌْﺮِ ﺣُﺠْﺮَﺗِﻬَﺎ‏»‏

    ﺗﻌﺒﯿﺮ ‏« ﻃﺎﻟﻌﻪ ‏» ﻭ ﺗﻌﺒﯿﺮ ‏«ﻭ ﻟﻢ ﺗﺨﺮﺝ ﻣﻦ
    ﺣﺠﺮﺗﻬﺎ‏» ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮ ﺗﺎﺑﯿﺪﻥ ﻧﻮﺭ
    ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﻻﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ . ﻧﻮﺭ
    ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ
    ﺑﺮ ﺑﺎﻡ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ
    ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺍﺯ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺟﺎﯼ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ
    ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺘﺎﺑﺪ . ﻏﯿﺮ ﻣﺴﻘﻒ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ
    ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺭﺍﻩ ﺗﺎﺑﺶ ﻧﻮﺭ
    ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ . ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻭﻫﺎﺑﯿﺎﻥ
    ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻﺕ ﻣﻤﮑﻦ، ﺗﻨﻬﺎ
    ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺑﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ
    ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺭﺍ ﮐﺘﻤﺎﻥ
    ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .

    .1 ﺏﺭﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﻭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ
    ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺣﺠﺮﻩ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ
    ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻭ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ
    ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺻﯿﻔﺎﺕ ﺧﺒﺮﯼ ﺍﺯ ﻏﯿﺮ
    ﻣﺴﻘﻒ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺣﺠﺮﻩ ﻋﺎﯾﺸﻪ
    ﻧﯿﺴﺖ . ﺩﺭ ﺫﯾﻞ ﺑﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ
    ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ :

    ﺍﻟﻒ: ﺍﺯ ﺩﺍﻭﺩ ﺑﻦ ﻗﯿﺲ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﺳﺖ
    ﮐﻪ ﻣﻦ ﺣﺠﺮﻩ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ
    ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﺮﮒ ﻫﺎﯼ ﻧﺨﻞ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ
    ﻭ ﺭﻭﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻮ
    ﺑﺎﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ، ﺑﺮ ﺍﻥ ﺍﻧﺪﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ .

    ﻋﻄﺎﺀ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﯿﻦ
    ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .

    ﺏ: ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ
    ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻼﻓﺖ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ
    ﻋﻔﺎﻥ ﺑﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ
    ﺩﺍﺧﻞ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﺳﻘﻒ
    ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯽ ﺭﺳﯿﺪ . ‏

    .1 ﻣﺴﻘﻒ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ
    ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﻪ
    ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻃﺎﺕ
    ﺍﻭﺳﺖ . ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﻭﯼ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ
    ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻭ ﺣﺪﯾﺜﯽ ﭼﻨﯿﻦ
    ﺳﺨﻨﯽ ﺫﮐﺮ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﮔﺮ ﭼﻨﯿﻦ
    ﻣﻄﻠﺒﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﺣﺘﻤﺎ ﻧﻘﻞ ﻣﯽ
    ﺷﺪ ﻭ ﺷﻬﺮﺕ ﻣﯽ ﯾﺎﻓﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﯾﻦ
    ﻣﻄﻠﺐ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
    ﺍﻧﮕﯿﺰﻩ ﻫﺎﯼ ﻧﻘﻞ ﺁﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺳﺖ .

    .2 ﺟﺎﻟﺐ ﺁﻧﮑﻪ ﻓﻘﻬﺎﺀ، ﻣﺤﺪﺛﺎﻥ ﻭ
    ﺷﺎﺭﺣﺎﻥ ﺣﺪﯾﺚ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻭ
    ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ
    ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﻪ، ﺳﺨﻨﯽ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺮ
    ﻭﺟﻮﺩ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﻘﻒ ﺩﻻﻟﺖ ﮐﻨﺪ .

    ﺿﻤﻦ ﺁﻧﮑﻪ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺑﺎ
    ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺗﺎﺑﯿﺪﻥ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺭ ﺣﺠﺮﻩ
    ﻋﺎﯾﺸﻪ ، ﺗﻌﺎﺭﺿﯽ ﺑﺪﻭﯼ ﺍﺳﺖ . ﺑﺮ ﺣﺴﺐ
    ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﯾﻘﯿﻨﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺳﻘﻒ ﮐﻪ
    ﻣﺤﺎﺫﯼ ﺑﺎ ﻗﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺑﻮﺩﻩ
    ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺗﺎﺑﯿﺪﻥ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ،
    ﻣﻨﻔﺬ ﻧﻮﺭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺳﻘﻒ ﯾﺎ
    ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻭ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺷﺪ . ﻋﺎﺩﺗﺎ ﻭﺟﻮﺩ
    ﻣﻨﻔﺬ ﺩﺭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ‏( ﭘﻨﺠﺮﻩ ‏) ﯾﺎ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯ
    ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ
    ﻭﺟﻮﺩ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﻘﻒ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻣﯽ
    ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﻠﯽ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ
    ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺤﺎﺫﯼ ﺑﺎ ﻗﺒﺮ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ

    در پاسخ به: فریبی به نام عدالت صحابه #22843

    salman110
    مشارکت کننده

    جناب عزیز نور حق…من منتظر جواب هستم….ایا قتل سید الشباب اهل الجنت با عث.نفض عدالت شخص میشود یا خیر!???

    لطفا به جای طفره رفتن پایخ دهید اگر این مورد عدالت را نقض نمیکند!!!!پس عدالت توسط چه چیزی نقض میشود????

    خواهش میکنم به جای انشا نوشتن فقط پاسخ صریح دهید!!بله یا خیر????

    سلیمان بن صرد خزاعی صحابب جلیل بوده که در قتل سید الشباب اهل الجنت و حضرت مسل بن عقیل نقش اساسی داشته….اگر همچین کسی عادل است پس دینتان مبارک خودتان

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 48)