eng.mostafa

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: معاویه(عهدنامه با امام حسن) #22805

    eng.mostafa
    مشارکت کننده

    سلام
    آقای عبداله خوب از پاسخ فرار کردید

    جطور در موارد قبلی 1400 پیش حضور داشتید حالا که ایشون چندتا سوال کرد میگید 1400 پیش نبودید ؟

    یک بام و دو هوارا

    در پاسخ به: اعتراف مجلسی در مورد آیه تطهیر #22758

    eng.mostafa
    مشارکت کننده

    سلام
    اولا کتاب بحار الانوار جز کتب صحیح ما شیعیان نیست
    ثانیا علامه مجلسی از قول کتب معتبر اهل سنت میگه که قران کم و زیاد شده و . . . و آن زوایات از کتب اهل سنت ه نه شیعه.وگرنه شیعه اعتقادش اینه که غیر از آیات قران در قران نیست

    ولی بعضی از علما فقط قائلند به اینکه ممکن است بعضی از آیات فقط جای آنها جابجا شده باشد

    اونهم در حد احتمال

    و در کل اعتقادمون نسبت به قرآن از شما برادران اهل سنت بیشتره چون شما در کتبتان دارید که قسمتی از قران توسط بزغاله خورده شد و سوره احزاب از سوره بقره بزرگتر بوده و بعدا حذف شده ولی ما چنین روایات فاحشی در روایاتمان نداریم

    بطور کلی در مورد تحریف قرآن بهتره هر دو گروه وارد نشیم.

    در پاسخ به: پاسخ به مقاله”چند سوال از علمای شیعه در مورد آیه تطهیر” #22753

    eng.mostafa
    مشارکت کننده

    سلام خدمت دوستان “سیدنا عمر” و “شیعه علی”و سایر دوستان

    در جواب دوستمان “سیدنا عمر” آنجا که فرمودید : این آیه

    قالوا اتعجبین من امر الله رحمت الله وبرکاته علیکم اهل البیت انه حمید مجید

    هیچ اشکالی در آیه نیست اگر منظور از اتعجبین فقط همسر حضرت ابراهیم باشد و از آوردن ضمیر “کم” در “علیکم اهل البیت ” منظور خود حضرت ، همسرش و احتمالا فرزندانش باشد که چون مرد داخل آنها شده است ضمیر کم آورده شده

    درواقع این فقط همسر حضرت بوده که از اینکه خدا چنین قدرتی دارد که در پیری زن و شوهری را بچه دار کند در تعجب بوده و خود حضرت ابراهیم و فرزندش که احتمالا اسماعیل یا اسحاق بوده چه بسا در تعجب نبوده اند.

    پس نتیجه میگیریم اولا ضمیر کم برای زن نیامده ثانیا منظور از اهل بیت نمیتواند فقط همسر حضرت ابراهیم باشد بلکه خود ایشان و احتمالا فرزند ایشان رو هم شامل میشود.
    (علی نبینا و اله و علیه السلام)
    ———————————————-
    و اما نکته اینکه شما قبل از اینکه بخواهید عده ای رو داخل این گروه بگنجانید باید به معنای آیه توجه کنید که بحث شوخی برداری نیست

    بحث بحث عصمت و نبودن هیچ رجس در این افراد میباشد

    کسانی که به نص صریح قرآن دارای خطاهای بزرگ بودند و مورد طعن خدا و مورد تهدید خدا نمیتوانند داخل این گروه قرار بگیرند

    به این آیه توجه کنید

    سوره تحریم آیه 4
    إِن تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ ﴿۴﴾

    اگر [شما دو زن] به درگاه خدا توبه كنيد [بهتر است] واقعا دلهايتان انحراف پيدا كرده است و اگر عليه او به يكديگر كمك كنيد در حقيقت‏ خدا خود سرپرست اوست و جبرئيل و صالح مؤمنان [نيز ياور اويند] و گذشته از اين فرشتگان [هم] پشتيبان [او] خواهند بود (۴)

    خب توبه از گناه است دیگر.پس آنها گناه کردند که خدا از انها خواسته توبه کنند و واضح است که دارای انحرافاتی در دل و قلب بودند( ضغت قلوبکما ) . جالب اینجاست که خداوند عالم برای این دو خط و نشان هم میکشد و به این دو زن که به اتفاق همه علمای شیعه و سنی کسانی جز حفصه و عایشه نیستند اخطار میکند و هشدار میدهد که اگر بخواهید علیه پیامبر اقدامی کنید خدا و جرئیل و صالح مومنان اورا یاری خواهند کرد.

    برادران عزیر اهل سنت ازتون میخوام بدون تعصب در این آیه بیندیشید
    مساله شوخی نبوده یک اشتباه کوچکی در کار نبوده ظاهرا این دو فکر هایی در سر داشتند که قران چنان خطاب تندی دارد

    و چه جالب است در آیه دهم همین سوره اشاره خدا به شکل تلمیحی و غیر مستقیم به دو همسر پیامبر کافر!!!

    گویی خداوند عالم میخواهد در پرده به مردم چیزی را بگوید. هرچند خیلی هم در پرده نیست و برای شنوایان و دانایان واضح است. ببینید :

    ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ كَفَرُوا اِمْرَأَةَ نُوحٍ وَاِمْرَأَةَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ ﴿۱۰﴾
    خدا براى كسانى كه كفر ورزيده‏ اند همسر نوح و همسر لوط را مثل آورده [كه] هر دو در نكاح دو بنده از بندگان شايسته ما بودند و به آنها خيانت كردند و كارى از دست [شوهران] آنها در برابر خدا ساخته نبود و گفته شد با داخل شوندگان داخل آتش شويد (۱۰)

    مراد از آوردن مثال برای کسانی که کافر شدند در اول آیه چیست و چه کسانی کافر شدند که با آن آیه(آیه 4 همین سوره) انطباق معنایی داشته باشند؟
    عزیزان آیا این دو آیه با هم انطباق معنایی نسبتا کاملی ندارد ؟

    اگر قانع نمیشوید حاضرم شباهت ها و قرائنی که بین آن دو زن و این دو زن وجود دارد را بگویم ولی بهتر است خودتان دریابید

    والسلام علی من اتبع الهدی

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)