پاسخ به مقاله”چند سوال از علمای شیعه در مورد آیه تطهیر”

Home انجمن ها امهات المومنین پاسخ به مقاله”چند سوال از علمای شیعه در مورد آیه تطهیر”

این جستار شامل 20 پاسخ ، و دارای 9 کاربر است ، و آخرین بار توسط  noor.haq در 9 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 21)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1370

    ناشناس
    (از دوستان محترم تقاضا دارم مقاله”آيه تطهير معنا ومصاديق” که در همين تالار گفتمان وجود دارد را نيز حتما مطالعه فرمايند.)
    جناب سجودي در سوال 1.2.3.11 مي خواستيد اثبات کنيد چون اين آيه در ميان آْياتي است که درباره زنان پيامبر است لذا، اين آيه نيز در مورد ايشان است .
    پاسخ:
    1- در بين حدود هفتاد روايتي که به اين آيه اشاره دارد، يك روايت هم وجود ندارد، كه بگويد آيه شريفه دنبال آيات مربوط به همسران رسول خدا (ص) نازل شده، حتى آنها يي هم كه گفته اند آيه مورد بحث مخصوص همسران رسول خدا (ص) است، مانند عكرمه و عروه، نگفته اند كه : اين آيه در ضمن آيات نازل شده.
    2- مويد اين احتمال اين است كه اگر آيه مورد بحث كه در حال حاضر جزو آيه (و قرن فى بيوتكن) است، از آن حذف شود، آيه مزبور با آيه بعدش كه مى فرمايد: (و اذكرن ) كمال اتصال و انسجام را دارد، و اتصالش بهم نمى خورد.
    اتفاقا بر خلاف نظر شما واو عطف ابتداي آيه 34 نظر مارا تاييد مي کند که ميان يک سري آيات که بر يک سياقند و يک سري دستور دارد ، جمله انما يريد الله … نمي بايست قرار داشته باشد.
    3- زنان پيامبر هيچيک ادعا نکرده اند که آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند.رواياتي نيز داريم که تصريح مي کند زنان پيامبر جزو اهل بيت ايشان نيستند (شرح آن در مقاله” آيه تطهير معنا ومصاديق “آمده است لذا تکرار نمي کنم)
    4- جمله مورد بحث نسبت به آيه قبل و بعدش نظير آيه (اليوم يئس الذين كفروا) است كه در وسط آياتى قرار گرفته كه آنچه خوردنش حرام است.
    5- در مقاله” آيه تطهير معنا ومصاديق” اثبات کرديم که جمله انما يريد الله …..قطعا به عصمت اشاره دارد ، بدين ترتيب چگونه مي تواند متصور شد اين جمله در ميان جملاتي باشد که از زنان پيامبر ،احکام ابتدايي اسلام را مي خواهد.
    نوشته ايد:(در سوال 4)….اهل بيت خانه چه کساني هستند؟ معلوم است:9 زن و خود پيامبر!
    پاسخ :
    1- شمايي که ادعا مي کنيد هيچ کينه اي نسبت به حضرت علي و فاطمه زهرا نداريد ، چرا برغم اينکه همه علماء چه سني و چه شيعه اعتقاد دارند ايشان اهل بيت پيامبرند ، ايشان را حساب نکردي. حداقل مي گفتي زنان پيامبر و خود پيامبر و علي وفاطمه وحسنين.
    2- دوست عزيز شما که ادعا مي کني به ادبيات عرب آشنايي داريد چرا نمي بيني که خداوند در اين آيه نفرموده اهل بيت بلکه فرموده اهل البيت يعني از” ال” عهديه حضوري استفاده نموده است.لذا قطعا اهل بيت در اينجا فقط اصحاب کساء يا حداکثر به همراه ام سلمه مي باشند.
    نوشته ايد:(در سوال5)… ببینید آیه میگوید: ای زنان پیامبر شما مثل هیچ زن دیگری نیستید مثل فاطمه هم نیستید یعنی اهمیتی غیر معمولی دارید دلیل دیگری که ثابت میکند همسران پیامبر با اهمیت تر هستند .
    پاسخ : اين آيه تاکيد و يادآوري اين موضوع است به زنان رسول خدا که مثل زنان عادي رفتار نکنند و شان پيامبر را مخدوش نکنند. در اين آيه ابتدايي ترين احکام شرعي از ايشان خواسته شده است و جنابعالي چه نتيجه گيري کرده ايد!
    نوشته ايد:(در سوال6) در آیه 59 پیامبر به دخترانش از جمله به فاطمه میگوید که حجابت را رعایت کن! اگر حضرت فاطمه معصوم باشد….

    پاسخ:آيا معلم سر کلاس نمي گويد بچه ها درس بخوانيد . آيا اين بدين معناست که شاگرد اول کلاس هم درس نمي خواند!
    نوشته ايد:( در سوال 7) ما میپرسیم که اگر آیه تطهیر درباره فاطمه باشد, پس چرا درباره دختران دیگر پیامبر یعنی رقیه و زینب و ام کلثوم نباشد؟
    پاسخ:
    وقتي اين آيه نازل شد ديگر دختران رسول خدا در خانه ام سلمه و در زيرعباي آن حضرت نبودند. ما مي گوييم اهل بيتي از پيامبر که آيه تطهير شامل آنها مي باشد اصحاب کساء هستند . و گرنه رسول خدا سلمان فارسي را نيز اهل بيت خود خطاب مي کند .
    نوشته ايد:(در سوال 8) شیعه میگوید شما سنی ها خودتان دهها حدیث دارید که ثابت میکند اهل البیت فقط حسن و حسین و فاطمه علی هستند …… سوال ما این است آیا این نوشته ها در کتاب ما ثابت نمیکند که نویسندگان کتب عدو و دشمن علی نبودند بلکه دوستدارش بودند بلکه صادق بودند؟؟
    پاسخ:
    اولا خودت در ابتداي سوال اشاره کردي که دهها حدیث دارید که ثابت میکند اهل البیت فقط حسن و حسین و فاطمه علی هستند. سوال اينجاست که پس چرا همچنان مقاله مي نويسيد که زنان پيامبر مشمول اين آيه هستند. آيا اين از علاقه شما به اهل بيت رسول خداست ! در هر صورت نمونه اي از علاقه شما به حضرت علي وفاطمه در چند سطر قبل آورده شد!.
    نوشته ايد:(در سوال9) چرا قرآن را دشمن اهل بیت نمیدانید, قرآنی که فضایل اهل بیت را برعکس مینویسد! قرآنی که اگر علمای اهل سنت بکمکتان نیامده بودند تا قیامت هم نمیتوانستید ثابت کنید این آیه درباره علی و فاطمه و حسن و حسین است؟
    پاسخ:
    1-کجا قرآن فضایل اهل بیت را برعکس نوشته(احتمالا خودت هم نفهميدي چه گفتي)
    2-اينکه ما به احاديث و روايات موجود در کتب شما استناد مي کنيم .بخاطر اثبات موضوع براي شماست، وگرنه ما براي اثبات اين موضوع به قدر کافي روايات مستند براي خود داريم.
    سوال 10همراه سوال اول پاسخ داده شد.سوال11نيزچيز تازه اي ندارد و پاسخ آن خصوصا در سوال 4 داده شده است.

    #3842

    rrw
    کاربر
    دوست عزيز به اين شبهه که پاسخ داده شد لطفا تکرار نفرماييد.
    #3891

    mojahed.din
    کاربر
    اقای بی نام باز هم از این شیرین کاری ها و جواب های مضحکانه به مقالات بده. خداییش اسباب خنده ی ما جوانان اهل سنت را فراهم نموده اید.

    شما اینجا و قزوینی تو تلوزیون. بعضی وقتا دست جمعی با دوستان جمع میشیم با یک کیلو تخمه و فقط به دلقک بازی های قزوینی و برو بچ بسیار باحال شبکه های اهل تشیع میخندیم

    مخصوصا آنجا که یک جوان اهل سنت زنگ میزند و میگوید راسته که شما علمای اهل سنت جنوب را که توسل را قبول ندارند تکفیر میکنید قزوینی هم میگوید بله ما تکفیر میکنیم اما طبق قاعده ی دروغگو کم حافظه است این بنده خدا خدود ده دقیقه فحش به خودش میده و میگه اگر راست میگویید ثابت کنید که من همچین حرفی زده ام. بعد صفحه ی تلوزیون از وسط نصف میشود و آن شود که نباید شود.هههههههههههههههههه

    خدا عمر طولانی به شما ها بدهد که سرگرمی خوبی برای جوانان اهل سنت شده اید. منتظر جواب ها و کلیپ های جدید شماها هستیم

    هفتاد روایت جعلی از کارخانه و معادن حدیث سازی استخراج نموده اید که این ایه یکجا و یک دفعه نازل نشده است. اما فرض ما بر این باشد که شما راست گفته اید و یکجا نازل نشده است به من بگویید که چرا خداوند قابل ندیده که ولایتی که مهم ترین رکن اسلام است رو در بحثی جدا گانه مطرح کند؟ حال بحث جداگانه پیش کش چرا قابل ندید یک ایه به ان اختصاص بدهد؟

    من مانده ام که چرا این قران همه اش بر ضد اسلام ناب(مذهب تشیع!!!) و به نفع ما وهابی هاست. از ولایت تا توسل و یا علی مدد گفتن وعصمت همه اش به نفع ما تمام شده. واقعا چرا؟

    خدایی که گاو بنی اسرائیل رو در یک صفحه توضیح داده چطور یک ایه برای توضیح ولایت نداده؟ نگاه کنید مردم میگویند خدایا کدام گاو خدا میگوید همان گاوی که نه پیره و نه خیلی جوان بلکه متوسطه. مردم نمیفهمنند. سوال میکنند. خدایا کدام گاو؟ خدا باز جواب میده. همان گاوی که رنگش زردو خوش رنگه مردم با دیدنش شاد میشند. باز نفهمیدن. خدایا کدام گاو؟ خدا باز جواب میده. همان گاوی که هنوز کار نکرده و صفره و هنوز زمینی شخم نزده ابیاری نکرده و از هر عيبي پاك و رنگش يكدست و بدون لكه است .

    ایها الناس نگاه کنید . ایا امامت مهم تره یا گاو بنی اسرائیل؟ خدا برای اینکه اسباب گمراهی انها فراهم نشود دقیق میگوید فلان گاو باید کشته بشه اما برای ما هیچ توضیحی درباره ی امامت و عصمت نداده.

    توضیح داده؟ به خیال شیعه توضیح داده ان هم در بین ایاتی که درباره ی احکام زنان پیامبر و نصیحت ها به انان است ولی کسی که نمیخواد بفهمه به هیچ وجه نمیفهمه.

    در واقع کسی که خواب هست صداش کنی بیدار شده اما کسی که خودش رو به خواب زده(مثلا روافض) اگر با لگد هم بزنی بیدار نخواهد شد. چون قرار نیست بیدار شود

    #3893

    mojahed.din
    کاربر
    هر چند که اقای سجودی در این سایت و دیگر دوستان نیز جواب این سوالات رو به کرات داده اند و شما ندیدید اما برای اینکه مصداق ایه ی صم بکم عمی فهم لا یعقلون قرار نگیری این متن رو باز برات کپی میکنم

    (((معلم در سر کلاس میگوید:

    ای دخترانم، شما همچون دانش آموزان دیگر نیستید؛ پس به گونه‌ای هوس ‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ چونکه خداوند می‌خواهد پلیدی و گناه را از پسر عمه شما دور کند و کاملا او را پاک سازد. و آنچه را در خانه‌های شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده می‌شود یاد کنید؛)))

    بازی شیعه با قران نیز همین است. همه چی خطاب به زنان پیامبر است ناگهان….. .

    نوشته ای زنان پیامبر هیچ یک ادعا نکرده اند که زن پیامبر هستند.هههههههه. مگر احتیاجی به همچین ادعایی هست؟ روایت موضوع و کذبی هست که ام سلمه رو پیامبر فرومد اهل بیت نیستی اینها برای بر دلتون خوب است. خدا گفته اهل بیت است نیازی به روایات نیست

    نگاه کن به شاهد قرانی:

    وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ ۚ قَالَتْ مَا جَزَاءُ مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوءًا) “يوسف:25”

    و در آستانه در آقاى آن زن را يافتند آن گفت كيفر كسى كه قصد بد به اهل تو(زن تو) كرده چيست؟

    مگر نمیبینی که برای زن کلمه ی اهل رو به کار برده است؟ در تعجبم که این قران همش به نفع ما کافران(به خیال روافض) است

    الله در سوره آل عمران آیه 121 میفرماید: (وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِینَ مَقَاعِدَ لِلْقِتَالِ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ) «و (به یاد آور) زمانی را که صبحگاهان، از میان خانواده خود، جهت انتخاب اردوگاه جنگ برای مؤمنان، بیرون رفتی! و خداوند، شنوا و داناست»

    در آیه آمده صبح خیلی زود، رسول الله از میان خانواده خود بیرون آمد، صبح خیلی زود رسول الله کجا بود؟ خانه خودش یا خانه فاطمه؟

    نوشته ای:

    چرا نمي بيني که خداوند در اين آيه نفرموده اهل بيت بلکه فرموده اهل البيت يعني از” ال” عهديه حضوري استفاده نموده است.لذا قطعا اهل بيت در اينجا فقط اصحاب کساء يا حداکثر به همراه ام سلمه مي باشند.
    جواب:
    خداوند میفرماید وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ

    و باز می فرماید :یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ .

    یعنی پیامبر بیوتی داشته است و خانه ی هر زن پیامبر خانه ی خود پیامبر هم بوده است و طبق ایه وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ متوجه میشویم که پیامبر صبح زود فقط از خانه های خودش احتمال بیرون رفتن را دارد و با کمی عقل حتی اندازه ی یک نخود عقل به این نتیجه میرسیم که ساکنان بیوت نبی اهل بیت پیامبر بوده اند.

    #3906

    شیعه ی علی
    کاربر
    اول صحبت شما در مورد گاو بنی اسرائیل و امثال ذالک اگر کمی ادبیات عرب را خوانده باشید می دانستید که در زبان عربی کنایه گویی یک اصل متداول است. دوم خداوند در قران از اهل بیت به این خاطر صراحتا سخن نگفته تا از تحریف توسط دشمنان اهل بیت در امان باشه.سوم در مورد سخن شما که خداوند چرا باید یک دفعه از زنان به سوی کس دیگری اشاره کند جواب شما اینکه در عرف عام بسیار اتفاق می افتد که در بین کلام روی به دیگری کرده و خطاب به غیر می کنند و دوباره به کلام اول برمیگردند حتی در قرآن در همین سوره ی احزاب خطاب به زنان پیامبر میکند سپس به مومنان خطاب میکند و دوباره با زنان پیامبر حرف میزند. چهارم درمورد اینکه زن از اهل بیت هست یا نه باید بگویم براساس کتاب های خودتان نیست چنانچه در صحیح مسلم و جامع الاصول روایت شده است که حصین بن سمره از زید بن ارقم پرسید آیا زن از اهل بیت شوهر است جواب داد به خدا قسم نه زن مدتی با شوهر خود میباشد چون طلاقش داد به خانه ی پدرش میرود و به قوم پدرش ملحق میشود و از شوهر به کلی جدا میگردد. پنجم اگر کمی از ادبیات عرب را می دانستید و کمی قرآن را با دقت بیشتری می خواندید میدیدید که در این آیه اگر در مورد زوجات پیامبر بحث بود باید ضمیر تانیث می آورد و میگفت لیذهب عنکن نه عنکم در حالی که خداوند فرموده عنکم پس منظور زنان پیامبر نبوده و در مورد اینکه میگویند حضرت فاطمه زن هست چرا پس ضمیر مذکر آورده در زبان عربی اگر در جمعی هم زن و هم مرد حضور داشت هر کدام غلبه داشت ضمیر آن را می آوردند .پ.ن اخبار عامه در مورد اینکه آیه تطهیر در شان علی فاطمه حسن و حسین علیه سلام بوده 1_ امام ثلبی در تفسیر کشف البیان و امام فخر رازی در صفحه ی 783 جلد ششم تفسیر کبیر و جلالدین سیوطی در صفحه ی 199 جلد پنجم درالمنثور و امام احمد حنبل در صفحه ی 331 جلد اول مسند و مسلم بن حجاج در ص 130 جلد هفتم صحیح و بسیاری دیگر……………………………………………….
    #3909

    سيدنا عمر
    کاربر
    دوم خداوند در قران از اهل بیت به این خاطر صراحتا سخن نگفته تا از تحریف توسط دشمنان اهل بیت در امان باشه
    پاسخ:شما گفتي كه قرآن كتاب الله جل و جلاله از تحريف در امان باشد پس جواب اين آيه پايين چه ميشود؟
    إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ؛ما قرآن را نازل کرديم؛ و ما بطور قطع نگهدار آنيم!l(حجر/9)
    شما چند راه بيشتر نداري:
    1-قبول كن كه اسمي از اهل بيت در قرآن نيامده چه به صورت مخفي و آشكار
    2-يا قبول كن كه قرآن(نعوذ بالله) تحريف شده است.
    3-و اينكه الله جل و جلاله نعوذبالله از مخلوقش ميترسيده كه كتاب قرآن را تحريف كنند كه در آيه بالا جواب شما را خود ذات برتر الله داده اند
    چهارم درمورد اینکه زن از اهل بیت هست
    پاسخ:1-اگر زن از اهل بيت نيست پس چه كسي اهل بيت است؟ جالبه فرزند جز اهل بيت هست داماد هست نوه است پس چرا همسر نيست شما زن بگيريد موقع تقسيم ارث ميگوييد تو جز اهل بيت من نيستي؟
    2-يا قبول كنيد كه سيدنا عثمان هم جز اهل بيت است چون سيدنا علي داماد رسول الله است و جز اهل بيت و سيدنا عثمان نيز بايد همين گونه باشد در ضمن ايشان هم مي توانند جز اهل بيت باشند چون دو بار داماد رسول الله شدند(ذي النورين)
    و بسیاری دیگر
    پاسخ:من نمي دانم اين بسياري ديگر را چرا ذكر نمي كنيد چون بهتر حرف هايتان ثابت ميشود
    اگر در مورد زوجات پیامبر بحث بود باید ضمیر تانیث می آورد
    پاسخ:در زبان عربی اگر در جمعی هم زن و هم مرد حضور داشت هر کدام غلبه داشت ضمیر آن را می آوردند
    وصلی الله وسلم علی محمد وعلی آله وأصحابه والتابعین لهم بإحسان إلی یوم الدین
    #3915

    شیعه ی علی
    کاربر
    اول جواب شما درباره ی تحریف قرآن:شما با این آیه جواب خود را داده اید.اگر قرآن به طور آشکار از اهل بیت سخن می گفت به طور قطع دشمنان اهل بیت سعی در تحریف آن می کردند.همان طور که در دوران حکومت معاویه از نقل حدیث جلوگیری می کردند به خصوص احادیثی که در مورد اهل بیت بود.سپس: من این مطلب که زن از اهل بیت نیست را از کتاب های خودتان(صحیح مسلم و جامع الاصول) بیان کردم. مگر این که صحیح مسلم را قبول نداشته باشید!؟. ( پاسخ:در زبان عربی اگر در جمعی هم زن و هم مرد حضور داشت هر کدام غلبه داشت ضمیر آن را می آوردند) من که متوجه منظور شما نشدم.من گفتم: در این آیه اگر در مورد زوجات پیامبر بحث بود باید ضمیر تانیث می آورد و میگفت لیذهب عنکن نه عنکم در حالی که خداوند فرموده عنکم.شما میگوید غلبه داشته باشد مگر در بین زنان پیامبر مرد نیز هست که زنان غلبه داشته باشند و اگر بر فرض مرد هم بود تعداد زنان پیامبر که بیشتر هست پس چرا ضمیر مذکر آمده به جای مونث!؟. و مطلب بعد اینکه همین چند منبع حدیثی که دادم آیا به آنها مراجعه کردید!؟از ظواهر که پیداست جواب نه است ولی من چند منبع دیگر ذکر می کنم:امام عبد الرزاق الرسعنی در تفسیر رموز الکنوز و ابن حجر عسقلانی در ص 207 جلدچهارم اصابة و ابن عساکر در ص 204و206 جلد چهارم تاریخش و محب الدین طبری در ص 188 جلد دوم ریاض النضره و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب 100 کفایت الطالب و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب 33 ینابیع الموده از صحیح مسلم و شواهد حاکم از عایشه همسر پیامبر و حتی ابن حجر مکی با کمال تعصبی که دارد در ص 85 و 86 صواعق از هفت طریق با اعتراف به صحت این واقعه را نقل نموده که این آیه در شان محمد علی و فاطمه و حسن و حسین نازلگردیده و فقط این پنج تن بودند که مشمول طهارت این آیه شریف گردیدند انشا الله که به این منابع رجوع کنید سپس حرف بزنید
    #3916

    سيدنا عمر
    کاربر
    .اگر قرآن به طور آشکار از اهل بیت سخن می گفت به طور قطع دشمنان اهل بیت سعی در تحریف آن می کردند.

    پاسخ:نعوذبالله مگر خداوند از كسي ترسي داشته است كه شما اين حرف را ميزنيد؟

    (صحیح مسلم

    پاسخ:هيچ منبعي شما ذكر نكرديد اگر منبعي هست اسم كتاب را به صورت كامل بنويسيد نه اينكه مسلم بن حجاج در ص 130 جلد هفتم صحیح

    در ضمن ثعلبي نه ثلبي

    سلیمان بلخی

    پاسخ:از كي اين شخص حنفي شد؟آقا بزرگ تهراني شيعه اين فرد را شيعه مي پندارند در كتاب((ذريعه))

    من از شما پرسيدم چرا علي كه داماد رسول الله است جز اهل بيته ولي عثمان هم كه داماد رسول الله هستند جز اهل بيت نيستند؟

    اين ابن حجر مكي كيه اونوقت؟ ما يه ابن حجر ميشناسيم اونم ابن حجر عسقلانی

    كلمه اهل بيت مختص همسران همانطور در قرآن:

    {قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ }هود 73

    قلت يا أم المؤمنين أخبريني عما نهى عنه رسول الله صلى الله عليه وسلم أن ينتبذ فيه قالت نهانا أهل البيت أن ننتبذ في الدباء والمزفت ”

    صحيح البخاري ج5/ص2124
    صحيح مسلم ج3/ص 1578

    معني آل:{فَلَمَّا قَضَى مُوسَىالْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِن جَانِبِ الطُّورِ نَاراً قَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَاراً لَّعَلِّي آتِيكُم مِّنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ }قصص 29

    #3920

    شیعه ی علی
    کاربر
    (پاسخ : نعوذبالله مگر خداواند از کسی ترسی داشته است که شما این حرف را میزنید) جواب شما را با این سوال میدهم مگر خداوند ترسی داشته از گمراهی انسان ها که برای آنها پیامبر فرستاده.(پاسخ:هيچ منبعي شما ذكر نكرديد اگر منبعي هست اسم كتاب را به صورت كامل بنويسيد نه اينكه مسلم بن حجاج در ص 130 جلد هفتم صحیح) واقعا کم لطفی می کنید که می گوید منبعی ذکر نکردم. بعد مگر شما چند صحیح دارید که نویسندش مسلم نام باشد.حال اگر براستی به دنبال حقیقتید به دنبال غلط املایی نباشید یا این شخص شیعه است یا نه یا مکی است یا عسقلانی بلکه ببینید کتابی که معرفی کرده ام چه گفته اند.

    (كلمه اهل بيت مختص همسران همانطور در قرآن:

    {قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ }هود 73

    قلت يا أم المؤمنين أخبريني عما نهى عنه رسول الله صلى الله عليه وسلم أن ينتبذ فيه قالت نهانا أهل البيت أن ننتبذ في الدباء والمزفت ”

    صحيح البخاري ج5/ص2124
    صحيح مسلم ج3/ص 1578

    معني آل:{فَلَمَّا قَضَى مُوسَىالْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِن جَانِبِ الطُّورِ نَاراً قَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَاراً لَّعَلِّي آتِيكُم مِّنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِنَ النَّارِ لَعَلَّكُمْ تَصْطَلُونَ }قصص29) شما دوباره با این آیات جواب خود را داده اید: دوباره سوال میکنم آیا زنان پیامبر مرد هستند که خداوند (علیکم) به کار برده. ضمیر جمع مذکر است نه مونث و در آیه بعد (آتیکم) به کار برده. و از سوالی که پرسیدید و میگوید جواب ندادم که چرا عثمان هم داماد پیامبر هست مثل علی چرا او از اهل بیت نبود: زیرا اولا علی پدر دو پسر پیامبر هست دوما علی پسر عموی پیامبر هست و از قوم ایشان سوما علی وزیر و جانشین پیامبر هست(ولی شما قبول ندارید) ولی نسب با پیامبر داشتند دلیل اصلی از اهل بیت بودن نیست چون پیامبر درباره سلمان به خاطر درجه ایمانی که داشت گفت : سلمان منا اهل البیت : سلمان از ما اهل بیت است

    #3925

    سيدنا عمر
    کاربر
    حديث صحيح ايشان را بررسي مي كنيم:

    الف- حدیث مزبورام سلمه با چند صیغه وارد شده است:

    از ام سلمه رضی الله عنها روایت شده که گفت: پیامبر صلی الله علیه وسلم ، علی، فاطمه، حسن و حسین در کنار من بودند، من شوربای آرد و روغن برای آنها تهیه کردم و آن را جلوی آنها گذاشتم، سپس آن را خوردند و خوابیدند، پیامبر صلی الله علیه وسلم یک عبا یا پارچهی کتانی بر روی آنها انداخت و گفت: «خدایا، اینان اهل بیت من هستند، پلیدی را از آنها دور بدار و آنها را کاملاً پاک ساز! ». در روایت دیگر آن حضرت آنها را روی جامه‌ای نشاند، سپس چهارگوشهی آن را با دست چپش گرفت و آن را بالای سر آنهاانداخت، و با دست راستش به پروردگارش اشاره کرد و گفت: خدایا اینها اهل بیت من هستند، پس پلیدی را از آنها دور بدار و آنها را کاملاً پاک ساز. این دو روایت، با روایت مسلم از عایشه – رضی الله عنها – در این نکته متفق است که آن پنج نفر تحت‌الشعاع آن آیه قرار گرفته‏اند. امّا این واجب نمی‌سازد که دیگران شامل آن نشده باشند، البته روایت‌هایی ازام سلمه وارد شده که در آنها اضافاتی وجود دارد که بهاین اشاره می‌کنند که ام سلمه همراه با آنان زیر آن جامه (کساء) نرفته است. ولی اکثریت آنها ضعیف هستند، امّا از تعداد آنها این روایت صحیح است: وقتی که این آیه بر پیامبر صلی الله علیه وسلم نازل شد: «خداوند متعال فقط می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت بزداید و شما را کاملاً پاک کند». ایشان در خانه ام سلمه بود. سپس فاطمه و حسن و حسین را فراخواند و آنها را با جامه‌ای پوشاند و علی هم پشت سرش بود، و او را هم با جامه‌ای پوشاند، سپس فرمود: «خدایا، اینها اهل بیت من هستند، پس رجس و پلیدی را از آنها دور بدار، آنها را کاملاً پاک ساز. ام سلمه گوید: و آیا من هم با آنها هستم ای پیامبر خدا؟! پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: تو دارای مقام و جایگاه خود هستی، و تو بر خیر و نیکی می‌باشی».

    در آنجا روایت بسیار مهمی‏ وجود دارد که با (سند حسن)روایت شده که اشاره دارد بهاین که ام سلمه بعد از آنکه اهل کساء از آن خارج شدند به زیر آن جامه وارد شد.

    #3926

    سيدنا عمر
    کاربر
    شاید علّت اینکه در وهله اوّل ام سلمه با آنها زیر آن پارچهیا جامه نرفت این باشد که صحیح نیست ام سلمه با علی رضی الله عنه زیر یک جامه برود. به همین خاطر پیامبر صلی الله علیه وسلم بعد از خروج اهل کساء، او را هم به زیر آن وارد کرد. از (شهر) نقل است که گفت: وقتی که خبر شهادت حسین بن علی آمد، ازام سلمه – رضی الله عنها – شنیدم که اهل عراق را لعن کرد و گفت: او را کشتند، خدا آنها را بکشد! او را فریب دادند و ذلیل ساختند، خدا آنها را لعنت کند، من رسول خدا را دیدم که بامدادی فاطمه، مقداری فرنی که خودش آن را پخته بود آورد، و آن را در مقابلش قرار داد، آنگاه پیامبر صلی الله علیه وسلم به او گفت: «پس عمویت کجاست؟» گفت: در منزل است، فرمود: «برو، او را صدا کن، و دو پسرت را هم بیاور» (شهر) گوید: فاطمه آمد در حالیکه دو پسرش را به پیش می‌راند آمد و علی هم پیاده دنبال آنها می‌آمد، تا اینکه بر رسول خدا صلی الله علیه وسلم وارد شدند، آنگاه آن پیامبر صلی الله علیه وسلم آن دو را در آغوش پرمهرش نشاند، علی در طرف راستش، و فاطمه در سمت چپش نشست.ام سلمه گوید: آنگاه پیامبر صلی الله علیه وسلم کساء را که ما آن را در مدینه به عنوان فرش در اتاق خواب پهن می‌کردیم، را کشید و پیامبر صلی الله علیه وسلم همه آن را در هم پیچید، با دست چپش دو گوشهی آن جامه را گرفت و با دست راستش به سوی پروردگار متعال اشاره کرد و گفت: «خدایا اینها اهل بیت من هستند، پس پلیدی و رجس را از آنها دور بدار و آنها را کاملاً پاک کن».

    گفتم: ای رسول خدا صلی الله علیه وسلم آیا من از اهل تو نیستم؟! فرمود آری، پس وارد این جامه شو! من هم بعد از آنکه پیامبر صلی الله علیه وسلم دعایش را برای پسرعمویش علی و دو نوه‌اش و دخترش فاطمه به پایان رساند، به زیر آن جامه رفتم.

    بنابراین پیامبر صلی الله علیه وسلم برای ام سلمه شهادت و گواهی داد که وی از اهل بیتش است، و بعد از آنکه برای آنها دعا کرد، وی را هم به زیر آن جامه کشاند.

    #3927

    سيدنا عمر
    کاربر
    معلوم شد که آیات تطهیر خطاب به زنان پیامبر صلی الله علیه و سلم میباشد و دلیل اینکه “لیذهب عنکم الرجز” به صیغه مذکر آمده است اینست که پیامبر صلی الله علیه و سلم نیز شامل تطهیر میباشد و همچنین مالک خانه ها پیامبر صلی الله علیه و سلم میباشد همانطوری که در آیه 53 سوره احزاب آمده است: “لا تدخلوا بیوت النبی الا ان یؤذن لکم” یعنی: “داخل نشوید خانه های پیامبر را مگر اینکه (برای صرف غذایی) به شما اجازه داده شود” پس از آنجاییکه صاحب خانه پیامبر میباشد صیغه “لیذهب عنکم الرجز” مذکر آمده است زیرا پیامبر صلی الله علیه و سلم نیز شامل آن میباشد، علاوه بر این در زبان عربی به زن خانواده “اهل بیت” نیز گفته میشود و با اهل بیت صیغه و سیاق مذکر میآید، مثلا، در آیات 73-72 سوره هود، خداوند هنگامی که داستان ابراهیم علیه السلام را ذکر میکند میفرماید: “قالت یویلتی ءالد وانا عجوز وهذا بعلی شیخا ان هذا لشیء عجیب ( 72 ) قالوا اتعجبین من امر الله رحمت الله وبرکاته علیکم اهل البیت انه حمید مجید ( 73 )

    یعنی: “گفت (زن ابراهیم)‌ وای‌ بر من‌! آیا فرزند می‌زایم‌ در حالیکه من ‌پیر‌زنم و این‌ شوهرم‌ پیرمرد است‌؟ واقعا این‌ چیز بسیار عجیبی‌ است‌. فرشتگان‌ گفتند: آیا از کار خدا تعجب‌ می‌کنی، رحمت‌ خدا و برکات‌ او بر شما باد ای‌ اهل ‌این‌ خانه‌ بی‌گمان‌ خداوند حمید است”

    پس ملائکه ابتدا صیغه مؤنث یعنی: “اتعجبین” بکار بردند ولی هنگام ذکر “اهل بیت” صیغه مذکر را بکار گرفتند، هر چند خطاب ملائکه به زن ابراهیم علیه السلام بود.

    و همچنین در آیه 12 سوره قصص خداوند در مورد مادر موسی علیه السلام میفرماید: ” و حرمنا علیه المراضع من قبل فقالت هل أدلکم علی أهل بیت یکفلونه لکم و هم له ناصحون ” یعنی: ” و از قبل شیر همه‌ دایگان‌ را بر او حرام‌ ساختیم پس‌ گفت: آیا شما را به‌ خانواده‌ای‌ راهنمایی‌ نکنم‌ که‌ برای‌ شما سرپرستی‌ او را بر عهده‌ گیرند درحالی‌که‌ خیرخواه‌ او باشند؟

    پس در اینجا مقصود فقط مادر موسی بود ولی از آنجاییکه کلمه “اهل بیت” ذکر شده است، صیغه مذکر بکار گرفته شده است

    پس در نتیجه در آیه 33 سوره احزاب نیز که کلمه “اهل البیت” بکار گرفته شده زنان پیامبر صلی الله علیه و سلم را نیز شامل میباشد زیرا همانطور که ثابت شد در زبان عربی کلمه “اهل بیت” به زن خانواده گفته میشود و صیغه مذکر به خود میگیرد. لذا ادعای کسانی که زنان پیامبر صلی الله علیه و سلم را از اهل بیت خارج میکنند باطل میشود

    #3941

    rrw
    کاربر

    موضوع به اندازه کافي روشن است.اما شبهه اي مطرح شده که پس آياتي که در آن اهل بيت به معناي همسر است چه مي شود؟

    پاسخ:

    1- مگر معناي لغوي” صلاه “دعا نيست پس چرا ما از کلمه صلاه فقط به ياد عبادتي خاص که همان نماز است ، مي افتيم. چون رسول خدا صلاه را به نماز تشريع نموده است. بدين ترتيب ديگر ما حق نداريم بگوييم هر دعايي صلاه است!!!

    2- اهل بيت رسول الله نيز چنين است .دقت نماييد که آيه تطهير در خانه ام سلمه نازل شد آيا هيچ همسري خصوصا در خانه خود مي گويد آيا من از آن ها (اهل بيت)هستم؟ پس چرا ام سلمه گفت؟ مي دانيد چرا ،چون او فهميد که منظور رسول خدا شکل ويژه اي از اهل بيتش بود. به معناي ديگر به اهل بيت خود يک حقيقت شرعي داد نه يک حقيقت لغوي. مثالي مي آورم. زماني که گفته شود (حديث الدار) نظرها به کجا منعطف مي شود،آيا مراد از دار يک خانه معين براي يک شخص معين نيست.

    3- هم در حديث ام سلمه هم در حديث عايشه مي بينيم که پيامبر هنگام معرفي اهل بيت خود آنها را در يک کساء حصر کرده و ورود کسي ديگري را اجازه نداده چرا ؟نعوذ بالله ايشان مي خواستند بازي کنند. خير او مي خواست با اين کار فرق بگذارد بين اهل بيت مطهر و اهل بيت غير مطهرش. ايشان بارها همين حصر اهل بيت(مطهر) را تصريح نمودند.

    زماني که به مباهله رفت همانها را برد وفرمودند:« ان هولاء اهل بيتي» زماني که درحديث ثقلين آنها را قرين قرآن خواند باز اهل بيت را حصر کرد به “عترتي اهل بيتي” .

    عايشه مي گويد ـ پس از آيه تطهير ،در مواردمتعددي هنگام زمان نماز صبح، وقتي پيامبر از جلو خانه فاطمه مي گذشت بلند مي گفت خدايا اينها اهل بيت من هستند . پيامبرچرا چنين مي کرد؟ آيا غير از اين است که مي خواستند با خواندن آيه بفهماند اهل البيت من يک حقيقت شرعيه است. آيا نمي خواست اهل البيت خود رادر محدوده معيني وضع کند .

    4- در حديث ثقلين پيامبر اهل بيت خود را در کنار قرآن قرار داده. آيا معقول است بگوييم هر اهل بيتي . چراکه رسول خدا حتي سلمان راهم اهل بيت خود معرفي کرده .

    5 – اينکه زنان پيامبر هيچيک ادعا نکرده اند که آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند مويد عرايض بنده است.

    6- حتي قرآن اهل بيت ديگر انبياء را داراي مشخصاتي مي داند. خداوند به نوح فرمود «قال يا نوح انه ليس من اهلك»! آيا شما از پسر نزديكتر سراغ داريد ؟ولي اگر پسر هم اهليت نداشته باشد اهل بيت پيامبران نيست.

    7- جنابعالي که به ترجمه بر اساس قرآن خيلي علاقه منديد يک آيه بگوييد که در آن “مولي “به معناي دوست ونه سرپرست آمده باشد.(لطفا پاسخ را در پست ” معناي مولي در واقعه غدير” بدهيد که اين بحث از مسير خارج نشود)

    #3944

    سيدنا عمر
    کاربر
    خداوند می‌فرماید: « إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ». (المائده: 55).

    یعنی: « دوست و یاور شما، تنها خدا و پیامبر او و آنهایی که ایمان آورده‏اند، است».

    باز می‌فرماید: « إِن تَتُوبَا إِلَی اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُکُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَیْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِیلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمَلَائِکَةُ بَعْدَ ذَلِکَ ظَهِیرٌ» (التحریم: 4).

    یعنی: «و اگر با هم علیه فرستاده خدا متفق شوید، در حقیقت خدا دوست و یاور اوست، و همچنین جبرئیل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنان پشتیبان او هستند».

    برای آنکه پی ببریم که آیه تطهیر در مورد چه کسانی نازل شده، کافیست تا به قرآن مراجعه نمائیم و تعصب را کنار بگذاریم؛ خیلی راحت و آسان برای هر انسان عاقلی فهمیده می شود که منظور از آیه تطهیر در باره چه کسانی است:

    « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ إِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا فَتَعَالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَأُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلًا * وَإِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنکُنَّ أَجْرًا عَظِیمًا * یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسِیرًا * وَمَن یَقْنُتْ مِنکُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَیْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا کَرِیمًا * یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا * وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا * وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَی فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَةِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا * إِنَّ الْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِینَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِینَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِینَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِینَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِینَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِینَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِینَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاکِرِینَ اللَّهَ کَثِیرًا وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا» (احزاب 28-35).

    #4000

    سيدنا عمر
    کاربر
    دوست عزيز به اين شبهه که پاسخ داده شد لطفا تکرار نفرماييد.

    پاسخ: جواب شما را درباره آيه تطهير و مولي دادم لطفا به همانجا رجوع كرده و دوباره شبهه پراكني نفرماييد

    2-فرموديد كه پسر جز اهل بيت نيست تعجب مي كنم پسر نيست همسر نيست اما داماد و نوه هست آن هم نوه دختر اگر نوه پسر بود يك چيزي

    3-قبول كرديم كه حديث در مدح اين 5 نفر است چرا دختران علي نيستند آيا غير از اين است كه ام الكثوم همسر سيدنا عمر بودند و شيعه نمي خواهد او را جز اهل بيت قرار دهد

    و اين كه معصومين همين 5 نفر هستند پس 9 نفر ديگر ائمه معصوم نيستند

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 21)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.