معاویه(عهدنامه با امام حسن)

Home انجمن ها گفتگوی ازاد معاویه(عهدنامه با امام حسن)

این جستار شامل 15 پاسخ ، و دارای 3 کاربر است ، و آخرین بار توسط  eng.mostafa در 9 سال، 3 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 16)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1446

    غزوه 2
    کاربر
    بلاذری می نویسد: معاویه سفیدنامه‌ای را که پایان آن مهر زده بود نزد حسن(ع) فرستاد تا آنچه خواهد بنویسد و او چنین نوشت:

    این آشتی نامه حسن بن علی و معاویه بن ابی سفیان است با او آشتی می کند که ولایت مسلمانان را بدو بسپارد بدان شرط که:
    به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیرت خلفاء صالح رفتار کند.
    کسی را ولیعهد خود نسازد و پس از او کار با شورای مسلمانان باشد.
    مردم هر جا باشند بر جان و مال و فرزندان خود ایمن خواهند بود.
    معاویه نباید در نهان و آشکارا غائله‌ای علیه حسن(ع) برپا کند و یا کسی از یاران او را بترساند.
    عبدالله بن حارث و عمرو بن سلمه بر این آشتی نامه گواهند.بلاذری، انساب الاشراف، بیروت: دارالتعارف،1397ق، ج3، ص41-42؛««««و مشخص است که چقدر معاویه به ان عمل کرد و خدا میفرماید اگر عهدی میبندید به ان عمل کنید»»»»»

    #8940

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم . اینکه به روایت استناد کرده ای (این آشتی نامه حسن بن علی و معاویه بن ابی سفیان است با او آشتی می کند که ولایت مسلمانان را بدو بسپارد)

    اولا شما با این استناد خود ثابت کردید که امام حسن با معاویه اشتی کرده است و ولایت را واگذار کرده است .

    برادرم چند سوال پیش می اید .

    اگر امامت منصوص الهی بوده است با کدام اجازه از طرف خداوند ولایت را به شخص دیگری واگذار کرده است ؟؟

    آیا ولایت منصوص الهی پس از فوت پیامبر قابل واگذاری است ؟؟

    آیا کدام پیامبر نبوت خود را به دشمنان خود واگذار کرده است ؟؟

    اینکه به روایت استناد کرده ای (بدان شرط که:به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیرت خلفاء صالح رفتار کند.)

    اولا : خدا را شکر می کنم که شما قبول کردی که امام حسن هم سیرت خلفای راشدین را قبول داشته است .

    دوما : چون امام حسن بعد از صلح نامه دو مرتبه قیام نکرده اند پس معلوم می شود که معاویه به کتاب خدا و سنت پیامبر عمل می کرده است .

    اینکه به روایت استناد کرده ای (کسی را ولیعهد خود نسازد و پس از او کار با شورای مسلمانان باشد.)

    برادرم اولا خدا را شکر که قبول کردی امام حسن کار خلافت را با شورای مسلمانان می دانستند نه الهی .

    دوما : تا زمان حیات امام حسن معاویه ولیعهد تعیین نکرد .

    اینکه به روایت استناد کرده ای (معاویه نباید در نهان و آشکارا غائله‌ای علیه حسن(ع) برپا کند و یا کسی از یاران او را بترساند.)

    چون امام حسن بعد از صلح نامه دو مرتبه قیام نکرده اند پس معلوم می شود که معاویه غائله ای علیه امام حسن بر پا نکرده و یاران او را نترسانده .

    #8941

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . برادرم از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
    و از دیگر برادران هم می خواهم که وارد این بحث های فرعی نشوند .
    و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
    هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم

    چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟

    برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .

    اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده

    1-ایمان به خدا

    2- ایمان به رسولان

    3- ایمان به کتب الهی

    4 – ایمان به ملائکه

    5 – ایمان به معاد.

    و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .

    و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .

    با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).

    منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.

    #8942

    abdollah1990
    کاربر
    از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .

    پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .

    و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .

    و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .

    و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .

    و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .

    و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .

    و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .

    و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .

    و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .

    و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .

    آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟

    #8943

    abdollah1990
    کاربر
    از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
    پیامبر یعنی پیامرسان.
    و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
    (17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
    و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
    و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
    (الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ‌ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُ‌ونَ)
    و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ‌ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَ‌بِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….

    1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .

    4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!

    5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!

    #8948

    غزوه 2
    کاربر
    1.(خدا را شکر می کنم که شما قبول کردی که امام حسن هم سیرت خلفای راشدین را قبول داشته است)همینطور مطالب را میخوانی حال و روزت اینه، نوشته خلفا صالح نه خلفا قبلی.2.(اولا شما با این استناد خود ثابت کردید که امام حسن با معاویه اشتی کرده است و ولایت را واگذار کرده است)امام حسن با معاویه صلح کرد با شرط و شروط زیر اگر معاویه شرط و شروط زیر را عمل کرد حتما این صلح محقق شده.ولایت را کجا واگذار کرده ؟ حتما با این صلح نامه سرور جوانان بهشت بودن را هم واگذار کرده؟:)))) خلافت دنیوی را واگذار کرده ان هم چون مجبور بوده اگر میخواست با رضایت قلبی خلافت را به معاویه بده پس چرا لشکر کشی بر زد معاویه میکنه. حتما پیامبر هم در 10 سال زندگی در مکه تشکیل حکومت نداده پیامبری را به ابوسفیان واگذار کرده بوده!!!3.( تا زمان حیات امام حسن معاویه ولیعهد تعیین نکرد )امام حسن فوت کرده بود بقیه صحابه زنده بودن ، یعنی معاویه نمیتوانست شوری برگزار کند؟؟؟4.( اینکه به روایت استناد کرده ای «معاویه نباید در نهان و آشکارا غائله‌ای علیه حسن(ع) برپا کند و یا کسی از یاران او را بترساند.
    چون امام حسن بعد از صلح نامه دو مرتبه قیام نکرده اند پس معلوم می شود که معاویه غائله ای علیه امام حسن بر پا نکرده و یاران او را نترسانده ) ببخشید نمدانستم کشتن حجر بن عدی و 6 نفر دیگر فحاشی به علی غائله بر زد امام حسن نسیت جدا از مسموم کردم امام که صد در صد ان را رد میکنی بنابراین من به ان استدلال نمیکنم و همین دو مورد اول بس است.
    #8949

    غزوه 2
    کاربر
    5.(چون امام حسن بعد از صلح نامه دو مرتبه قیام نکرده اند پس معلوم می شود که معاویه غائله ای علیه امام حسن بر پا نکرده و یاران او را نترسانده)مگر یاری برایش مانده بود که قیام کنه همه را معاویه با رشوه و تهدید ساکت کرده بود، حتما احمد بن حنبل هم بر زد بنی عباس قیام نمیکنه و حاضر مبشه شلاق بخوره و تبعید شود خیلی بنی عباس و مخصوصا مامون را خیلی دوست داشته.:))))))6. چرا شما وهابی ها کم میارید سعی میکنید موضوع بحث را عوض کنید؟؟
    #8969

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم . اینکه به روایت استناد کرده ای (این آشتی نامه حسن بن علی و معاویه بن ابی سفیان است با او آشتی می کند که ولایت مسلمانان را بدو بسپارد)

    اولا شما با این استناد خود ثابت کردید که امام حسن با معاویه اشتی کرده است و ولایت را واگذار کرده است .

    برادرم چند سوال پیش می اید .

    اگر امامت منصوص الهی بوده است با کدام اجازه از طرف خداوند ولایت را به شخص دیگری واگذار کرده است ؟؟

    آیا ولایت منصوص الهی پس از فوت پیامبر قابل واگذاری است ؟؟

    آیا کدام پیامبر نبوت خود را به دشمنان خود واگذار کرده است ؟؟

    اینکه به روایت استناد کرده ای (بدان شرط که:به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیرت خلفاء صالح رفتار کند.)

    اولا : خدا را شکر می کنم که شما قبول کردی که امام حسن هم سیرت خلفای راشدین را قبول داشته است .

    دوما : چون امام حسن بعد از صلح نامه دو مرتبه قیام نکرده اند پس معلوم می شود که معاویه به کتاب خدا و سنت پیامبر عمل می کرده است .

    اینکه به روایت استناد کرده ای (کسی را ولیعهد خود نسازد و پس از او کار با شورای مسلمانان باشد.)

    برادرم اولا خدا را شکر که قبول کردی امام حسن کار خلافت را با شورای مسلمانان می دانستند نه الهی .

    دوما : تا زمان حیات امام حسن معاویه ولیعهد تعیین نکرد .

    اینکه به روایت استناد کرده ای (معاویه نباید در نهان و آشکارا غائله‌ای علیه حسن(ع) برپا کند و یا کسی از یاران او را بترساند.)

    چون امام حسن بعد از صلح نامه دو مرتبه قیام نکرده اند پس معلوم می شود که معاویه غائله ای علیه امام حسن بر پا نکرده و یاران او را نترسانده .

    #8970

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . برادرم از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
    و از دیگر برادران هم می خواهم که وارد این بحث های فرعی نشوند .
    و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
    هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم

    چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟

    برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .

    اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده

    1-ایمان به خدا

    2- ایمان به رسولان

    3- ایمان به کتب الهی

    4 – ایمان به ملائکه

    5 – ایمان به معاد.

    و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .

    و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .

    با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).

    #8971

    abdollah1990
    کاربر
    از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
    پیامبر یعنی پیامرسان.
    و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
    (17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
    و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
    و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
    (الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ‌ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُ‌ونَ)
    و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ‌ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَ‌بِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….

    1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .

    4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!

    5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!

    #8972

    abdollah1990
    کاربر
    اولا شما چرا مطالب و پاسخ های که می دهی زیر خود کامنت نمی گذارید تا خوانندگان گفته های من و شما راحت بخوانند و قضاوت کنند .

    و همین نشان دهنده ی این است که شما پاسخی ندارید و مجبور می شوید مطالب را زیر مطالب خود بگذارید و زبق ضرب المثل خود گویم و خود خندم این منم که هنرمندم .

    اینکه گفته ای (مگر یاری برایش مانده بود که قیام کنه همه را معاویه با رشوه و تهدید ساکت کرده بود)

    برادرم مگر امام حسین چند نفر یار داشت که در برابر یزید لعین قیام کرد ؟؟

    اینکه گفته ای (حتما احمد بن حنبل هم بر زد بنی عباس قیام نمیکنه و حاضر مبشه شلاق بخوره و تبعید شود خیلی بنی عباس و مخصوصا مامون را خیلی دوست داشته)

    برادرم اولا : احمد بن حنبل نه صلح نامه نوشت و نه بیعت کرد و نه ولایت منصوص الهی خود را واگذار کرد !!

    و حتی طبق استدلال شما شلاق هم خورد .

    دوما : چرا شما ها کم میارید سعی میکنید موضوع بحث را عوض کنید؟؟

    سوما : موضوع احمد بن حنبل و معاویه و دیگران را خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند و اگر شما راست می گویی به این سوال که اصل امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مورد ادعای شما می باشد پاسخ بده .

    #8973

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (همینطور مطالب را میخوانی حال و روزت اینه، نوشته خلفا صالح نه خلفا قبلی)

    برادرم آیا قبل از امام حسن چند خلیفه وجود داشتند ؟؟؟

    آیا کلمه ی خلفا چه معنی می دهد ؟؟

    و من از خوانندگان می خواهم که قضاوت کنند که چه کسی به این حال و روز افتاده که چرت و پرت می گوید .

    اینکه گفته ای (.ولایت را کجا واگذار کرده ؟)

    برادرم وقتی خداوند کسی را بخواهد رسوا کند بدست خودش رسوا می کند و خود شما در سوال اولیه به صراحت گفته اید (با او آشتی می کند که ولایت مسلمانان را بدو بسپارد)

    من از خوانندگان می خواهم که سوال اولیه را بخوانند و قضاوت کنند .

    اینکه گفته ای (خلافت دنیوی را واگذار کرده ان هم چون مجبور بوده )

    این امامت را از کدام آیه ی قران به دنیوی و اخروی تقسیم کرده ای ؟؟

    اینکه گفته ای (حتما پیامبر هم در 10 سال زندگی در مکه تشکیل حکومت نداده پیامبری را به ابوسفیان واگذار کرده بوده!!)

    برادرم اتفاقا همین موضوع نشان می دهد که پیامبر اسلام علاوه بر اینکه پیامبری را به ابوسفیان واگذار نکرد شبانه از مکه به سمت مدینه مهاجرت کرد و چندین سال بر علیه ابوسفیان جنگید تا او تسلیم شد و مکه را به پیامبر واگذار کرد .

    اینکه گفته ای (ببخشید نمدانستم کشتن حجر بن عدی و 6 نفر دیگر فحاشی به علی غائله بر زد امام حسن نسیت جدا از مسموم کردم امام که صد در صد ان را رد میکنی بنابراین من به ان استدلال نمیکنم و همین دو مورد اول بس است.)

    برادرم اولا : اگر این موضوعاتی که گفتی صحت می داشت اولین کسی که باید قیام می کرد امام حسین بود . پس چرا امام حسین تا زنده بودن معاویه که 10 سال پس از فوت امام حسن طول کشید علیه او قیام نکرد ؟؟ و به وظیفه ی دینی و انسانی و … عمل نکرد . پس معلوم است اینهایی که گفته ای خزعبلات است .

    #8981

    غزوه 2
    کاربر
    (برادرم مگر امام حسین چند نفر یار داشت که در برابر یزید لعین قیام کرد ؟؟)دو زار تاریخ مطالعه میکردی میفهمیدی بیش از 12000 نفر حسین را به قیام دعوت کرد و او قیام کرد و وقتی 72 نفر باقی ماند دیگر قیام ممکن نبود و میخواست به یمن یا ایران مهاجرت کنه که پسر زیاد نگذاشت.( احمد بن حنبل نه صلح نامه نوشت و نه بیعت کرد و نه ولایت منصوص الهی خود را واگذار کرد !!)احمد بن حنبل قیام نکرد چون یارانش از یاران بنی عباس کمتر بود و در صورت قیام تمام یارانش کشته میشدند. پسر زبیر یارانی داشت قیام کرد. امام حسن هم ابتدا لشکر داشت بر زد معاویه قیام کرد و وقتی یارانش را از دست داد با شرط وشروطی صلح کرد…..قرار نیست شما فقط سوال کنی من جواب بدم به سوال های زیر جواب بده:1.ایا معاویه بر خلاف صلح نامه عمل کرد و پسرش را ولیعهد کرد؟صریح جواب بده2. ایا معاویه بر خلاف صلح نامه حجر بن عدی و یارانش را کشت یا نه؟صریح جواب بده3.ایا پیامبر و خلفا صالح اینگونه عمل میکردند یا نه(بند اول قرار داد)؟4.کدام یک را به خلافت شایسته تر میدانی حسن سرور جوانان بهشت یا معاویه که پیامبر نفرینش کرد خدا هرگز شکمش را سیر نکند؟5.ایا امام حسن بر زد معاویه لشکر کشید اره یا نه؟صریح جواب بده.
    #8982

    غزوه 2
    کاربر
    (برادرم آیا قبل از امام حسن چند خلیفه وجود داشتند ؟)خلفا قبلی از حضرت ادم گرفته تا حضرت داود تا خود پیامبر و علی و حسن خلفا صالح هستند نه فرعونی که فقط خلافت داشت نه صالحیت.(برادرم اتفاقا همین موضوع نشان می دهد که پیامبر اسلام علاوه بر اینکه پیامبری را به ابوسفیان واگذار نکرد شبانه از مکه به سمت مدینه مهاجرت کرد و چندین سال بر علیه ابوسفیان جنگید تا او تسلیم شد و مکه را به پیامبر واگذار کرد)خودت جواب خودت را دادی پیامبر در طول 10 سال مکه هم پیامبر بود و هم امام امت و در طول این 10 سال کفار خلافت پیامبر ان هم خلافت زمینی نه خلافت بر مومنان را از پیامبر غصب کرده بودند و فقطی که پیامبر یارانی که بشود با ان قیام کند پیدا کرد بر ضد کفار قیام کرد.( اگر این موضوعاتی که گفتی صحت می داشت اولین کسی که باید قیام می کرد امام حسین بود . پس چرا امام حسین تا زنده بودن معاویه که 10 سال پس از فوت امام حسن طول کشید علیه او قیام نکرد ؟؟ و به وظیفه ی دینی و انسانی و … عمل نکرد . پس معلوم است اینهایی که گفته ای خزعبلات است .)امام حسن یارانی پیدا کرد قیام کرد اگر امام حسین هم اگر یارانی بر زد معاویه پیدا میکرد بر زد معاویه قیام میکرد.
    #9093

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . اولا : من با استناد به آیات صریح قران برای شما ثابت کردم که از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
    و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به سوال امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .

    و شما نتوانستید به آن پاسخ دهید . و من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .

    اینکه گفته ای (.ایا معاویه بر خلاف صلح نامه عمل کرد و پسرش را ولیعهد کرد؟صریح جواب بده)

    این موضوع جزو اعتقادات دینی من نیست و طبق ایات قران خداوند در این مورد از من سوال نمی کند .

    اینکه گفته ای (. ایا معاویه بر خلاف صلح نامه حجر بن عدی و یارانش را کشت یا نه؟صریح جواب بده)

    من در آن موقع زندگی نمی کردم که بخواهم قضاوت کنم ولی امروز که شاهد و ناظر هستم به همه معلوم است قتل های سال 1361

    و زندانی شدن در خانه ایت الله منتظری به خاطر دفاع از کسانی که به ناحق کشته شدند

    و قتلهای زنجیره ای

    و قتلهای کوی دانشگاه

    و جنایتهایی که در کهریزک اتفاق افتاد

    و صدها مورد دیگر که اگر می خواهی این موضوع را ادامه بدهی بگذارم .

    چون در این مورد مطالب زیادی از روزنامه های رسمی و بولتن های خبری جناحهای رسمی کشور آماده دارم .

    اینکه گفته ای (.ایا پیامبر و خلفا صالح اینگونه عمل میکردند یا نه(بند اول قرار داد)؟)

    خوب است که قبول کرده ای خلفای صالح طبق سنت پیامبر عمل می کردند .

    اینکه گفته ای (.کدام یک را به خلافت شایسته تر میدانی حسن سرور جوانان بهشت یا معاویه)

    اولا : معلوم است که فضائل امام حسن از معاویه بالاتر است .

    دوما : در مورد خلافت مردم آن زمان هر تصمیمی گرفتند به خودشان مربوط است و جزو عقیده ی دینی اهل سنت نیست .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 16)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.