پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
ابو اسحاق الحویینی اسناد صحیح
http://s5.picofile.com/file/8115688250/خصائص_امیر_المومنین_ع_ص_92_تا_94.jpg
ترمذی حسن غریب
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=195&hid=3832&pid=124319
حاکم نیشابوری صحیح الاسناد
http://shamela.ws/browse.php/book-2266#page-5028
امام ذهبی صحیح
http://shamela.ws/browse.php/book-2266#page-5028
اگر این 4 نفر با هم شهادت بر شرابخواری یا زنا یک نفر بدهند حد بر طرف جاری میشه.+در قران خدا فرموده چشم و گوش بعضی ها را کور و کر میکنم حقیقت را نبینند.الان به خوبی مشخصه.چرا یک چیزی میگی بخندم بهت.بلاذری قريبا من مذهب الشيعة،من میگم بیش از 140 راوی صحیحین نزدیک به شیعه نبودند بلکه کاملا شیعه بودند.شما که از علم رجال چیزی نمیدونی چرا نظر میدی.
http://lib.eshia.ir/40384/13/162/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C
__________________________________
http://lib.eshia.ir/40384/16/36/%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1
والله اگر بفهمی الان دوباره جمله شریف مرتضی را مینویسه.اگر شتر از سوراخ سوزن رد شه شما هم این مطلب را میفهمی.
____________________________________________________________
لیستی از علما شما با شیعه
عبدالرزاق بن همام ع
_____________________________________________________________
سعید بن محمد الجرمی الکوفی خ م »»» قال الذهبی : شیعی (میزان الاعتدال : 2 / 157.).
(ذهبی گفته : شیعه بوده)
وقال ابن حجر : رمی بالتشیع (تقریب التهذیب : 1 / 304 الرقم 249.).
(ابن حجر گفته : متمایل یه تشیع بوده)
____________________________________________________________
ظالم بن عمرو الدؤلی ع »»»»»»»»جایگاهش در رجال شیعه :
عده الشیخ الطوسی فیمن روى عن الامام أمیر المؤمنین ( علیه السلام )
رجال الشیخ الطوسی : 70 الرقم 636
( شیخ طوسی (قدس سره) او را از کسانی شمرده که از امام علی (سلام الله علیه) روایت کرده اند
___________________________________________________________
أبان بن تغلب خ م»»»»» جایگاهش در رجال شیعه :
أورده النجاشی فی رجاله وقال : قال له أبو جعفر ( علیه السلام ) : فإنی احب أن یرى فی شیعتی مثلک ». ( نجاشی (قدس سره) او را در رجال شیعه شمرده ، و گفته : امام محمد باقر (سلام الله علیه) در مورد او فرموده : دوست دارم در میان شیعیانم امثال تو (زیاد) ببینم .
وقال أبو عبد الله ( علیه السلام ): « أما والله لقد أوجع قلبی موت أبان .عنهم (رجال النجاشی : 10 الرقم 7.)
و امام صادق (سلام الله علیه) فرمود : از فوت او قلبم به درد آمد.
__________________________________________________________
حسن بن صالح الثوری ع»»»»»»»جایگاه او در رجال شیعه :عده الشیخ الطوسی فی أصحاب محمد بن علی بن الحسین وجعفر بن محمد الصادق ( علیهما السلام ) (رجال الشیخ : 130 الرقم 1327 وص 180 الرقم 2150). ( شیخ طوسی (قدس سره) او را از اصحاب امام محمد باقر و امام جعفر صادق(سلام الله علیهما ) بر شمرده.
+الراوي:- المحدث:ابن تيمية المصدر:منهاج السنة الجزء أو الصفحة:7/369 حكم المحدث:حديث الطائر من المكذوبات الموضوعات
_امام جرح و تعدیل حدیث طیر نزدیک 30 تا سند داره الان کدام را رد کردی؟دلیل رد چیه؟
+الراوي:بريدة بن الحصيب الأسلمي المحدث:الألباني المصدر:ضعيف الترمذي الجزء أو الصفحة:3868 حكم المحدث:منكر
اقا منکر بودن حدیث دلیل می خواهد.من میگم کل صحیح بخاری منکر نباید دلیل بیارم.ترمذی و حاکم و ذهبی نفهمیدند البانی فهمید منکرشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۰۹ ب.ظ در پاسخ به: مروان طلحه را کشت برای اینکه طلحه عثمان را کشته بود و خدا از همشون راضی!!! #25686+ابن العربی میگوید: میگویند: مروان طلحه را به قتل رسانده است، چه کسی جز خداوند از این امر اطلاع دارد، حال آنکه کسی که روایت وی صحیح باشد آن را نقل نکرده است.
_مشخص بعضی ها خدواند چشم دلشان را کور کرده سند صحیح را در بالا اوردم میگن حدیث صحیح نداره.
+مروان و طلحه در روز جنگ جمل در صف واحدی حضور داشتند و هر دو مردم را به اصلاح و سازش فرا میخواندند
_امثال مروان از پشت خنجر میزنند
+معاویه در زمان خلافت خود مروان را والی مکه و مدینه کرد. پس اگر این قضیه صحت میداشت معاویه او را والی مسلمانان و مقدسترین سرزمینها در نزد خدا نمیکرد
_معاویه هم یکی بود مثل مروان
+در صحیح بخاری( ) – که میدانیم نویسنده آن یعنی بخاری در موضوع پذیرفتن روایات بسیار دقت و بررسی میکرد- روایتی از مروان آمده است. پس اگر اقدام مروان به قتل طلحه صحیح میبود همین عامل برای ردّ روایت او و قدح در عدالت وی کافی میبود
_بخاری از سنی شیعه خوارج مرجئه و غیره نقل حدیث کرده مروان هم یکیش.قتل به زبیر بر نمیگرده.ضَيَّعْتُمْ الْخَلِيفَةَ هم به زبیر بر نمیگرده.مادچار فتنه شدیم هم به زبیر بر نمیگرده؟!!!جالبه خود زبیر از خودش دفاع نکرده ان موقع شما کاسه داغ تر از اش شدی.
قال الإمام الذهبي:
هشام بن محمد بن السائب.علامه الاخباری النسابة الاَوحد
قال امام ذهبی فی المیزان:متروک
سير أعلام النبلاء للإمام شمس الدين الذهبي ج 11 ص 111 ، ط مؤسسة الرسالة بيروت، ت: شعيب الأرن ؤوط.
پس دلایل علامه بودن هم رد میشود
به هر حال اهل سنت بلاذری را اگر قبول داشته باشند ولی توثیقش نکردند و برای همین روایت هایش حجت و مورد استناد نیست تازه یک رافضی هم ازش حمایت کرده است
___________________________________________________________________
هشام بن محمد کی دیگه؟
من دارم میگم بلاذری علامه،ادیب ،مصنف،متقن،صدوق،تاریخ دان ،شاعره،کتابش حتی از تاریخ طبری بهتره،روایاتش را امثال ابن حجر عسقلانی تصحیح میکنند.شما میگی توثیق نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!اگر قبولش داشته باشند!!!!!!!!!!!
سیر اعلام النبلا ذهبی ج11 را دیدم مطلبی درباره بلاذری نبود به جاش این هست
http://lib.eshia.ir/40384/13/162/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C
این یکی هم هست
http://lib.eshia.ir/40384/16/36/%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1
جلد 11 صفحه 111سیر اعلام النبلا درباره ابو اخیه ابو کامل الفضیل.این شخص چه ربطی به مطلب ما داره نمیدونم.
یزید را قبول داری بلاذری قبول نداری!!!!:))))))))))صفدی: بلاذری عالم و فاضل و شاعر و راوی و نسب شناس و متقن بود …..
وکان أحمد بن یحیى بن جابر عالما فاضلا شاعرا راویة نسابة متقنا …..
مجم الادباء،ج2،ص531 ط دار الغرب الاسلامی
یاقوت حموی: و بلاذری عالم و فاضل و شاعر و راوی و نسب شناس و متقن بود …..
بلغنی أن البلاذری کان أدیبا روایة له کتب جیاد …..
تاریخ دمشق لابن عساکر،ج6،ص75 ط دار الفکر
___________________________________________________
فکر نمیکنم معنی متقن را بدانی برای همین توضیح میدم.متقن در علم جرح و تعدیل ،تعدیل حساب میشه.اگر جرح و تعدیل هم نمیدونی چیه توضیح بدم:)))))
وقتی روایت یک نفر را تصحیح کنند ان هم ابن حجر عسقلانی طرف چی؟؟؟اصلا میدونی تصحیح چیه؟+برای بار چندم با من مثل افراد نزدیکتان صحبت نکنید چون خوشم نمی آید امیدوارم دیگر تکرار نکنید
_شما به من میگی دیوار احترام گذاشتی؟احترام بذار احترام میبینی.+عَنِ النبيِّ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ أنَّهُ قال لِمعاويةَ اللهمَّ اجعلْهُ هادِيًا مَهْدِيًّا واهْدِ بِه
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الترمذي المصدر:سنن الترمذي الجزء أو الصفحة:3842 حكم المحدث:حسن غريب
عنِ النَّبيِّ صلَّى اللَّهُ عليهِ وسلَّمَ أنَّهُ قالَ لمعاويةَ اللَّهمَّ اجعلْهُ هاديًا مَهديًّا واهدِ بِه
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:ابن حجر العسقلاني المصدر:تخريج مشكاة المصابيح الجزء أو الصفحة:5/486 حكم المحدث:[حسن كما قال في المقدمة]
عن النبيِّ صلَّى اللهُ عليه وسلم أنه قال لمعاويةَ اللهمَّ اجعلْه هاديًا مهديًّا واهدِ به
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الألباني المصدر:صحيح الترمذي الجزء أو الصفحة:3842 حكم المحدث:صحيح
أنه قال لمعاويةَ : اللهم اجعله هاديًّا مهديًّا، واهدِ به .
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الألباني المصدر:تخريج مشكاة المصابيح الجزء أو الصفحة:6196 حكم المحدث:إسناده صحيح
اللَّهمَّ علِّمْ مُعاويَةَ الكتابَ والحِسابَ، وقِهِ العذابَ
الراوي:العرباض بن سارية السلمي المحدث:ابن حبان المصدر:صحيح ابن حبان الجزء أو الصفحة:7210 حكم المحدث:أخرجه في صحيحه
_____________________________________________
از کتب اهل سنت برای من شیعه حدیث میاری.حالا خوبه ابن حزم گفته دلیل نداره ما برای شیعه از کتب خودمان دلیل بیاوریم چون انها قبول ندارن و همینطور شیعه برای ما از کتب خود دلیل بیاره چون ما قبول نداریمویعد البلاذری أبرز المؤرخین المسلمین بعد الطبری من حیث سعة المعلومات التی دونها والفترات التاریخیة التی غطاها، لکن کتابه (أنساب الأشراف) أحسن انتقاء للروایات وأنقى أسانید وأکثر اتفاقاً مع روایات أهل الثقة والصدق من تأریخ الطبری.
عصر الخلافة الراشدة،ص15 ط مکتبة العبیکان
و بلاذری بعد از طبری از جهت وسعت معلوماتی که تدوین کرده و دوره های تاریخی که به آن پرداخته از بزرگ ترین مورخین مسلمانان است و اما کتابش انساب الاشراف از جهت اسانید معتبرتر و وجود روایات برگزیده از افراد ثقه و صدوق از تاریخ طبری برتر است.
______________________________________________________________________
وروى البلاذریّ بإسناد لا بأس به …..
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج2،ص86 ط دار الکتب العلمیة
و بلاذری با سندی که مشکلی ندارد روایت کرده است …..
__________________________________________________________________________
و بلاذری با سند صحیح از محمد بن سیرین نقل کرده است که او گفت …..
وروى البلاذری بسند جید عن إسماعیل بن أبی خالد عن قیس قال …..
سبل الهدی والرشاد فی سیرة خیر العباد،ج2،ص358 ط دار الکتب العلمیة
____________________________________________________________________ این پایینی را هم بخوان جالب
والبلاذری أحمد بن یحیى بن جابر بن داود المتوفى سنة 279هـ صاحب کتاب «أنساب الأشراف»، وهو وإن کان صدوقًا فی نفسه إلا أنه انفرد بذکر آثار وقصص فی ذم معاویة لا یتابَع علیها.
معاویة بن أبی سفیان أمیر المؤمنین وکاتب وحی النبی الأمین صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ – کشف شبهات وردّ مفتریات،ص158 ط دار الخلفاء الراشدین
و بلاذری احمد بن یحیی بن جابر بن داود متوفی 279 هــ صاحب کتاب “انساب الاشراف” او اگرچه خودش صدوق است اما به ذکر اثار و قصه هایی در ذم معاویه تفرد کرده است که مورد قبول واقع نمی گردد.
____________________________________________________________________________
منها: أنساب الأشراف لأبی الحسن أحمد بن یحیى البلاذری وهو کتاب کبیر کثیر الفائدة …..
ابجد العلوم،ص303 ط دار ابن حزم
از جمله ی کتب او : انساب الاشراف بلاذری است که کتابی بزرگ و پرفایده است …منها: أنساب الأشراف لأبی الحسن أحمد بن یحیى البلاذری وهو کتاب کبیر کثیر الفائدة …..
ابجد العلوم،ص303 ط دار ابن حزم
از جمله ی کتب او : انساب الاشراف بلاذری است که کتابی بزرگ و پرفایده است …..
ویعد البلاذری أبرز المؤرخین المسلمین بعد الطبری من حیث سعة المعلومات التی دونها والفترات التاریخیة التی غطاها، لکن کتابه (أنساب الأشراف) أحسن انتقاء للروایات وأنقى أسانید وأکثر اتفاقاً مع روایات أهل الثقة والصدق من تأریخ الطبری.
عصر الخلافة الراشدة،ص15 ط مکتبة العبیکان
و بلاذری بعد از طبری از جهت وسعت معلوماتی که تدوین کرده و دوره های تاریخی که به آن پرداخته از بزرگ ترین مورخین مسلمانان است و اما کتابش انساب الاشراف از جهت اسانید معتبرتر و وجود روایات برگزیده از افراد ثقه و صدوق از تاریخ طبری برتر است.
______________________________________________________________________وروى البلاذریّ بإسناد لا بأس به …..
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج2،ص86 ط دار الکتب العلمیة
و بلاذری با سندی که مشکلی ندارد روایت کرده است …..
__________________________________________________________________________و بلاذری با سند صحیح از محمد بن سیرین نقل کرده است که او گفت …..
وروى البلاذری بسند جید عن إسماعیل بن أبی خالد عن قیس قال …..
سبل الهدی والرشاد فی سیرة خیر العباد،ج2،ص358 ط دار الکتب العلمیة
____________________________________________________________________ این پایینی را هم بخوان جالب
والبلاذری أحمد بن یحیى بن جابر بن داود المتوفى سنة 279هـ صاحب کتاب «أنساب الأشراف»، وهو وإن کان صدوقًا فی نفسه إلا أنه انفرد بذکر آثار وقصص فی ذم معاویة لا یتابَع علیها.معاویة بن أبی سفیان أمیر المؤمنین وکاتب وحی النبی الأمین صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ – کشف شبهات وردّ مفتریات،ص158 ط دار الخلفاء الراشدین
و بلاذری احمد بن یحیی بن جابر بن داود متوفی 279 هــ صاحب کتاب “انساب الاشراف” او اگرچه خودش صدوق است اما به ذکر اثار و قصه هایی در ذم معاویه تفرد کرده است که مورد قبول واقع نمی گردد.
+بله آدم بهشتی جهنمی وجود دارد
_ببخشید من نمی دانستم منافق بهشتی هم داریم.
+گفته رجال ثقات نگفته حدیث صحیح امام ذهبی هم هیچی نگفته فقط گفته غلاة شیعه روافض بغض ابوموسی را داشتند در ضمن عکس کتاب را گذاشتم خوانندگان به پاورقی خوب نگاه کنند
_برای بار صدم غلاه شیعه در حدیث چه کسانی هستند.
+علم رجال بی در و پیکر نیست بله برای اهل سنت است نه برای مذهب شما که معلوم نیست کدوم حدیث صحیح کدوم ضعیف بار آخرتان باشد که درباره احادیث اهل سنت قاضی می شوید خیلی دوست دارید کتب خودتان را رجال شناسی کنید
_ببخشید نمی دانستم باید اجازه بگیرم .حالا اجازه نامه کجا صادر میشه:))+دلیلش به اهل سنت مربوط است
_چه دلیل منطقی.حاکم و ذهبی سنی هستند یا نه؟
+پس ثابت شد حدیث ضعیف و تمام
_کجا ثابت شد؟حدیث ضعیفه چون البانی(همونی که غافل میشه)گفته.دلیل البانی چی بوده .هیچی+عجب پیامبری داریم از یک طرف می گوید اصحاب من را لعنت نکنید و از طرف دیگر خودش لعن می کند
_کسی که ایمان دارد و پیامبر را دیده و به همین طریق فوت کرده صحابه و لعن انها و بالا تر از گل گفتن به انها جایز نیست مثل سلمان و جعفر و حمزه نه امثال معاویه و مروان و مغیره و حکم بن عاص و عمرو عاص -
نویسندهنوشته ها