زبیر و قتل عثمان

Home انجمن ها خلفای راشدین زبیر و قتل عثمان

این جستار شامل 11 پاسخ ، و دارای 3 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 8 سال، 9 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25647

    mohammad
    مشارکت کننده

    +حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيد مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ ، حَدَّثَنَا شَدَّادٌ يَعْنِي ابْنَ سَعِيدٍ ، حَدَّثَنَا غَيْلَانُ بْنُ جَرِيرٍ ، عَنْ مُطَرِّفٍ ، قَالَ : قُلْنَا لِلزُّبَيْرِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ : يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ، مَا جَاءَ بِكُمْ ؟ ضَيَّعْتُمْ الْخَلِيفَةَ حَتَّى قُتِلَ ، ثُمَّ جِئْتُمْ تَطْلُبُونَ بِدَمِهِ ؟ قَالَ الزُّبَيْر رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ : إِنَّا قَرَأْنَاهَا عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، وَأَبِي بَكْرٍ ، وَعُمَرَ ، وَعُثْمَانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ , وَاتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً سورة الأنفال آية 25 ، لَمْ نَكُنْ نَحْسَبُ أَنَّا أَهْلُهَا حَتَّى وَقَعَتْ مِنَّا حَيْثُ وَقَعَتْ.
    چه چيزي باعث شد که شما خليفه مسلمين ـ عثمان ـ را اين‌چنين ضايع کرديد و او را کشتيد و سپس به بصره آمده‌ايد و خون‌خواه او هستيد؟! زبير گفت: ما اين آيه را در زمان پيامبر صلي الله عليه و سلم مي‌خوانديم که قرآن مي‌فرمايد: «بترسيد از فتنه‌اي که همه‌گير است و مخصوص ستمگران نيست» و باور نمي‌کرديم که ما اهل اين آيه هستيم تا اين که اين قضيه عثمان پيش آمد و قتل عثمان اتفاق افتاد و متوجه شديم که مشمول اين آيه شريفه هستيم.
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=121&pid=672330&hid=1360
    http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=601&idto=601&bk_no=49&ID=611

    #25649

    habib
    مشارکت کننده

    خوب است فارغ از صحت و سقم مطالبی که به افراد نسبت می دهیم به نفس عمل و نتیجه ممکن آن اندیشید.
    محکوم کردن افراد کاری است که حاصلی ندارد و عاقل همواره به دنبال اصلاح است و عبرت از تاریخ.
    قدر مسلم هر کس در هر مقام و جایگاهی مصون از خطا نیست و هیچ عاقلی از نقل اشتباه،خیانت و هر عمل نادرست منتسب به افراد در هر مقام تبعیت نخواهد کرد.
    از این روی است که ضالین مدعی را عاقل دانستن خطاست.چرا که تنها به ذکر و افترای عمل به شخص اکتفا می کنند و خود را و اعمال خود را نمی بینند.

    #25652

    mohammad
    مشارکت کننده

    «وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَي الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً
    بندگان ( خاص خداوند ) رحمان ، کسانی هستند که با آرامش و بی تکبّر بر زمین راه می روند و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند ( و سخنان نابخردانه گویند ) ، به آنها سلام می گویند ( و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند )
    63 فرقان»

    #25658

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    تمام صحابه رضی الله عنهم از هر نوع دخالت در قتل عثمان رضی الله عنه مبرا هستند و تمام سخنانی که خلاف این اصل را بازگو می‌کنند بر هیچ دلیل صحیح و مستندی استوار نمی‌باشند. خلیفه بن خیاط در همین رابطه از عبدالاعلی بن هیثم نقل می‌کند که چون پدر او از حسن سؤال کرد که آیا صحابه در قتل عثمان نقشی داشته‌اند، حسن پاسخ می‌دهد که مهاجرین و انصار به هیچ عنوان در آن ماجرا نقش نداشته‌اند، بلکه قاتلان عثمان از مردمان مصر بودند. امام نووی رحمه الله نیز می‌گوید که: هیچ یک از صحابه در قتل عثمان رضی الله عنه دخالت نداشتند، بلکه قاتلان او مشتی اراذل و اوباش بودند که در مصر گرد هم آمدند و از آن‌جا به جانب مدینه حرکت کردند. صحابه موجود در مدینه نیز توانستند جلوی خیل عظیم آنان را بگیرند تا این‌که سرانجام خلیفه مسلمین را به قتل رسانیدند.(“شهید الدار عثمان بن عفان” ص148) نقل است که زبیر بن عوام رضی الله عنه آن شورشیان را غوغاگران شهرها می‌دانست و عائشه رضی الله عنها آنها را ستیزه‌جویان قبایل می‌خواند.(” شرح النووی علی صحیح مسلم” (کتاب فضائل الصحابه15/148)) ابن سعد در توصیف آنان می‌گوید که: آنان مردمان پستی بودند که در شرارت با هم اتفاق نظر داشتند.( طبقات ابن سعد (3/71)) و‏ ابن تیمیه نیز آنان را منحرفانی مفسد و گمراه می‌داند که به حریم امت تجاوز کردند.(منهاج السنه (3/189-206)) و امام ذهبی نیز آنان را سران و رؤسای شرارت می‌خواند (‏”دول الاسلام” ذهبی (1/12)) و ابن عماد در کتاب شذرات الذهب، ایشان را اراذل و اوباش می‌داند» (شذرات الذهب (1/40)).

    هیچکدام از صحابه کرام رضی الله عنهم در شورش و قتل عثمان رضی الله عنه و دستگاه خلافت اسلامی دخالت و دست نداشتند، و روایاتی که اینگونه ادعا می کنند همگی روایات ساختگی و جعلی هستند که بیشتر از جانب روافض ساخته شده اند که دشمنی و کینه ی عمیقی نسبت به صحابه دارند و قصد تخریب شخصیت آنها را دارند.

    راستی صریح گفته که زبیر قاتل عثمان یا گفته حتی قتل وقتی کشته شد
    چرا نگفته أنت قاتل عثمان؟؟
    سیدنا زبیر می فرمایند این فتنه دامن گیر ما شد چرا نگفت که من قاتل عثمان هستم؟؟
    islampp

    #25666

    mohammad
    مشارکت کننده

    +هیچکدام از صحابه کرام رضی الله عنهم در شورش و قتل عثمان رضی الله عنه و دستگاه خلافت اسلامی دخالت و دست نداشتند
    _حدیث بالا تمام مطالب شما را رد میکند.
    +امام نووی رحمه الله نیز می‌گوید که: هیچ یک از صحابه در قتل عثمان رضی الله عنه دخالت نداشتند
    _من حرف نووی را که چند قرن بعد تازه متولد شده را باور کنم یا حرف مطرف؟؟؟؟
    _نام شورشیان برعلیه عثمان را با سند بنویس تا ما اشنا شویم
    +راستی صریح گفته که زبیر قاتل عثمان یا گفته حتی قتل وقتی کشته شد
    چرا نگفته أنت قاتل عثمان؟؟
    سیدنا زبیر می فرمایند این فتنه دامن گیر ما شد چرا نگفت که من قاتل عثمان هستم؟؟
    _ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ، مَا جَاءَ بِكُمْ ؟ ضَيَّعْتُمْ الْخَلِيفَةَ حَتَّى قُتِلَ ، ثُمَّ جِئْتُمْ تَطْلُبُونَ بِدَمِهِ ؟

    #25683

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    دیوار

    البته حرف داخل سر دیوار نمیرود

    حتی قتل معنی:تا اینکه کشته شد و شما معنی کردید که او را کشتید ماه مبارک رمضان است حداقل در این ماه دروغ نگویید اگر ادعا می کنید که مسلمان هستید از اهل

    سنت عذر خواهی کنید به خاطر این دروغتان از خدا بترسید مگر نمیگویید مذهبتان بر حق است پس چرا به دروغ استناد می کنید هان چرا؟؟

    بار آخرتان باشد که احادیث را وارونه جلوه میدهید

    دیوار

    #25684

    mohammad
    مشارکت کننده

    قتل به زبیر بر نمیگرده.ضَيَّعْتُمْ الْخَلِيفَةَ هم به زبیر بر نمیگرده.مادچار فتنه شدیم هم به زبیر بر نمیگرده؟!!!جالبه خود زبیر از خودش دفاع نکرده ان موقع شما کاسه داغ تر از اش شدی.

    #25705

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    دیوار

    البته حرف داخل سر دیوار نمیرود

    حتی قتل :تا اینکه کشته شد و شما معنی کردید او را کشتید رمضان است لعنت الله علی المکذبین

    در ضمن درگیر فتنه شدند نه اینکه قتل عثمان را اصحاب انجام دادند که فتنه اش را ابن سبا یهودی روشن کرد

    مام صحابه رضی الله عنهم از هر نوع دخالت در قتل عثمان رضی الله عنه مبرا هستند و تمام سخنانی که خلاف این اصل را بازگو می‌کنند بر هیچ دلیل صحیح و مستندی استوار نمی‌باشند. خلیفه بن خیاط در همین رابطه از عبدالاعلی بن هیثم نقل می‌کند که چون پدر او از حسن سؤال کرد که آیا صحابه در قتل عثمان نقشی داشته‌اند، حسن پاسخ می‌دهد که مهاجرین و انصار به هیچ عنوان در آن ماجرا نقش نداشته‌اند، بلکه قاتلان عثمان از مردمان مصر بودند. امام نووی رحمه الله نیز می‌گوید که: هیچ یک از صحابه در قتل عثمان رضی الله عنه دخالت نداشتند، بلکه قاتلان او مشتی اراذل و اوباش بودند که در مصر گرد هم آمدند و از آن‌جا به جانب مدینه حرکت کردند. صحابه موجود در مدینه نیز توانستند جلوی خیل عظیم آنان را بگیرند تا این‌که سرانجام خلیفه مسلمین را به قتل رسانیدند.(“شهید الدار عثمان بن عفان” ص148) نقل است که زبیر بن عوام رضی الله عنه آن شورشیان را غوغاگران شهرها می‌دانست و عائشه رضی الله عنها آنها را ستیزه‌جویان قبایل می‌خواند.(” شرح النووی علی صحیح مسلم” (کتاب فضائل الصحابه15/148)) ابن سعد در توصیف آنان می‌گوید که: آنان مردمان پستی بودند که در شرارت با هم اتفاق نظر داشتند.( طبقات ابن سعد (3/71)) و‏ ابن تیمیه نیز آنان را منحرفانی مفسد و گمراه می‌داند که به حریم امت تجاوز کردند.(منهاج السنه (3/189-206)) و امام ذهبی نیز آنان را سران و رؤسای شرارت می‌خواند (‏”دول الاسلام” ذهبی (1/12)) و ابن عماد در کتاب شذرات الذهب، ایشان را اراذل و اوباش می‌داند» (شذرات الذهب (1/40)).

    هیچکدام از صحابه کرام رضی الله عنهم در شورش و قتل عثمان رضی الله عنه و دستگاه خلافت اسلامی دخالت و دست نداشتند، و روایاتی که اینگونه ادعا می کنند همگی روایات ساختگی و جعلی هستند که بیشتر از جانب روافض ساخته شده اند که دشمنی و کینه ی عمیقی نسبت به صحابه دارند و قصد تخریب شخصیت آنها را دارند.

    دیوار

    #25723

    mohammad
    مشارکت کننده

    +حتی قتل :تا اینکه کشته شد و شما معنی کردید او را کشتید رمضان است لعنت الله علی المکذبین
    علم رجال که بلد نیستی فرق اشتباه و دروغ را هم که نمیدونی.کامپیوتر را خودت روشن میکنی؟:))))
    اینجا مسلم و راویانش دروغ گفتن یا اشتباه کردند.
    http://islamtxt.net/%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85-%D8%8C%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%AD/
    بی سوادی بد دردی
    ابن ابی عاصم حدیث را قیچی میکنه به او میگی امام .من حدیث را اشتباه ترجمه کردم شدم دروغگو!!! چه جوری قضاوت میکنی!
    اگر من میخواستم دروغ بگم خوب متن عربی را تحریف میکردم.حالا خوبه خودم دو تا ادرس گذاشتم
    اقای داعشی اشتباه با دروغ فرق داره.
    خودت مطلب بخاری درباره عبدالرزاق «اصح:صحیح تر نه صحیح» را اشتباه ترجمه کردی.خودت را هم دروغگو می دانی.

    #25728

    mohammad
    مشارکت کننده

    اقای سیدنا عمر راستگو!لطفا اسکن این ادرس را بذار تا مشخص بشه شما در ماه رمضان دروغ میگویی یا من
    سير أعلام النبلاء الإمام شمس الدين الذهبي ج 11 ص 111 ، ط مؤسسة الرسالة بيروت، ت: شعيب الأرن ؤوط
    اسکن گرفتن بلدی!

    #25739

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    در ضمن شما از کجا میدانید که من مطالب را با کامپیوتر می نویسم؟؟

    هیچکدام از صحابه کرام رضی الله عنهم در شورش و قتل عثمان رضی الله عنه و دستگاه خلافت اسلامی دخالت و دست نداشتند، و روایاتی که اینگونه ادعا می کنند همگی روایات ساختگی و جعلی هستند که بیشتر از جانب روافض ساخته شده اند که دشمنی و کینه ی عمیقی نسبت به صحابه دارند و قصد تخریب شخصیت آنها را دارند.

    من می گویم با دیوار حرف میزنم شما ناراحت میشوید من به شما میگویم هیچ یک از صحابه در قتل عثمان شرکت داشته اند شما باز حرف خود را میزنید.

    خود حدیث را آورده اید کجا نوشته که زبیر قاتل عثمان هان؟؟

    زبیر گفته ما درگیر فتنه شدیم آیا این به این معنی است که زبیر قاتل عثمان است؟؟به همین معنی است؟؟شما که استاد ک پ هستید واقعا به همین معنی است

    در مورد عبدالرزاق و امام ابی عاصم انشاالله به وقتش جواب خواهم داد.

    بی سوادی بدر دردیه ولی کپی پیست کردن و بدون خواندن در اینجا قرار دادن درد بزرگتریه

    در ضمن بهتر است ثابت کنید که زبیر قاتل عثمان بوده طلحه رو ثابت نکردید حداقل زبیر را ثابت کنید.

    سير أعلام النبلاء الإمام شمس الدين الذهبي ج 11 ص 111

    http://s24.postimg.org/fir6ca9px/Untitled_87.png

    راستی چون من فهمیدم شما در ترجمه عربی مشکل دارید برایتان معنی می کنم الحادی عشر:می شود یازده

    http://s3.postimg.org/ym0j3fng3/Untitled_86.png

    #25746

    mohammad
    مشارکت کننده

    +این جمله را معنی کن برای من بسه:ضَيَّعْتُمْ الْخَلِيفَةَ.انگار من ببینم یک نفر را میکشند و بتوانم کاری کنم و نکنم.به این میگن درگیر فتنه شدن و ضایع کردن خلیفه.
    ___________________________________________________________
    بی سوادی بدر دردیه ولی کپی پیست کردن و بدون خواندن در اینجا قرار دادن درد بزرگتریه
    گل گفتی.
    ___________________________________________________________
    +ممنون از این که اسکن را گذاشتی من هم کتاب را مطالعه کردم به همیم اقای ابن اخیه ابو کامل الفضیل رسیدم حالا ایشان چه ربطی به بلاذری داره؟

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.