مروان طلحه را کشت برای اینکه طلحه عثمان را کشته بود و خدا از همشون راضی!!!

Home انجمن ها خلفای راشدین مروان طلحه را کشت برای اینکه طلحه عثمان را کشته بود و خدا از همشون راضی!!!

این جستار شامل 6 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 8 سال، 9 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25574

    mohammad
    مشارکت کننده

    +حدثنا وَكِيعٌ عن إسْمَاعِيلَ عن قَيْسٍ قال كان مَرْوَانُ مع طَلْحَةَ يوم الْجَمَلِ قال فلما اشْتَبَكَتْ الْحَرْبُ قال مَرْوَانُ َلاَ أَطْلُبُ بِثَأْرِي بَعْدَ الْيَوْمِ قال ثُمَّ رَمَاهُ بِسَهْمٍ فَأَصَابَ رُكْبَتَهُ فما رَقَأَ الدَّمُ حتى مَاتَ قال وقال طَلْحَةُ دَعَوْهُ فَإِنَّمَا هو سَهْمٌ أَرْسَلَهُ اللَّهُ .

    مروان در جنگ صفين با طلحه بود ، وقتي كه جنگ شروع شد ، مروان گفت : از امروز به بعد خون خواهي نخواهم كرد ، سپس تيري به طرف طلحه انداخت كه بر زانويش نشست ، طلحه گفت : رهايم كنيد اين تيري است كه خدا انداخته است ، خون زانويش بند نيامد وجاري بود تا مرد.
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=96&pid=56849&hid=29989
    راویان همگی ثقه هستند

    #25656

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    بسیاری از روایات به این امر اشاره دارند که طلحه بن عبیدالله توسط مروان بن حکم به قتل رسیده است. اما با بررسی این روایات به این نتیجه می‏رسیم که مروان در این امر دخالتی نداشته است و از این تهمت مبرا است، به دلایل زیر:
    الف- ابن کثیر می‌گوید: گفته‏اند که کسی که این تیر را به سوی طلحه پرتاب کرد مروان بن حکم بوده است. نیز گفته‏اند: کسی دیگر این تیر را پرتاب کرده بود. من این قول را به واقعیت نزدیک می‏بینم، گرچه قول اول مشهور‌تر است. والله أعلم.

    ب- ابن العربی می‌گوید: می‌گویند: مروان طلحه را به قتل رسانده است، چه کسی جز خداوند از این امر اطلاع دارد، حال آنکه کسی که روایت وی صحیح باشد آن را نقل نکرده است( ).
    ج- محب الدین خطیب می‌گوید: این خبر وارده در مورد قتل طلحه به وسیله مروان به مانند یک بچه سر راهی است که پدر و مادر آن معلوم نیست( ).
    د- سببی که بیان شده که مروان به خاطر آن طلحه را به قتل رسانده است باطل می‏باشد. این سبب مورد ادعا این است که مروان طلحه را متهم به این کرده بود که در قتل عثمان دست داشته است. این سبب ادعا شده صحیح نیست، زیرا از طریق صحیحی ثابت نشده که کسی از صحابه در ماجرای قتل عثمان دست داشته است.
    ﻫ- مروان و طلحه در روز جنگ جمل در صف واحدی حضور داشتند و هر دو مردم را به اصلاح و سازش فرا می‌خواندند( ).

    و- معاویه در زمان خلافت خود مروان را والی مکه و مدینه کرد. پس اگر این قضیه صحت می‏داشت معاویه او را والی مسلمانان و مقدس‌ترین سرزمینها در نزد خدا نمیکرد.
    ی- در صحیح بخاری( ) – که می‏دانیم نویسنده آن یعنی بخاری در موضوع پذیرفتن روایات بسیار دقت و بررسی می‌کرد- روایتی از مروان آمده است. پس اگر اقدام مروان به قتل طلحه صحیح می‏بود همین عامل برای ردّ روایت او و قدح در عدالت وی کافی می‏بود( ).

    جنگ جمل دکتر صلابی

    http://s10.postimg.org/3ztfurrmh/Untitled_80.png

    بهتر است ثابت کنید که سیدنا طلحه نعوذبالله قاتل امیرالمومنین ذی النورین است

    #25686

    mohammad
    مشارکت کننده

    +ابن العربی می‌گوید: می‌گویند: مروان طلحه را به قتل رسانده است، چه کسی جز خداوند از این امر اطلاع دارد، حال آنکه کسی که روایت وی صحیح باشد آن را نقل نکرده است.
    _مشخص بعضی ها خدواند چشم دلشان را کور کرده سند صحیح را در بالا اوردم میگن حدیث صحیح نداره.
    +مروان و طلحه در روز جنگ جمل در صف واحدی حضور داشتند و هر دو مردم را به اصلاح و سازش فرا می‌خواندند
    _امثال مروان از پشت خنجر میزنند
    +معاویه در زمان خلافت خود مروان را والی مکه و مدینه کرد. پس اگر این قضیه صحت می‏داشت معاویه او را والی مسلمانان و مقدس‌ترین سرزمینها در نزد خدا نمیکرد
    _معاویه هم یکی بود مثل مروان
    +در صحیح بخاری( ) – که می‏دانیم نویسنده آن یعنی بخاری در موضوع پذیرفتن روایات بسیار دقت و بررسی می‌کرد- روایتی از مروان آمده است. پس اگر اقدام مروان به قتل طلحه صحیح می‏بود همین عامل برای ردّ روایت او و قدح در عدالت وی کافی می‏بود
    _بخاری از سنی شیعه خوارج مرجئه و غیره نقل حدیث کرده مروان هم یکیش.

    #25706

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    دیوار

    البته حرف داخل سر دیوار نمیرود چون چند بار بهشان گفتم ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته حرف من را کسی می فهمد که شعور داشته باشد نه صم بکم لا یشعرون باشد

    معاویه خاری است در چشمان روافض کسی است که مورد مغفرت است.

    دیوار

    #25714

    mohammad
    مشارکت کننده

    +البته حرف داخل سر دیوار نمیرود چون چند بار بهشان گفتم ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته حرف من را کسی می فهمد که شعور داشته باشد نه صم بکم لا یشعرون باشد
    _واقعا نمیفهمید.اقا سندش صحیح.چون علم رجال بلد نیستی میگم ،وقتی میگن سند روایت صحیحه از همه نظر بررسی شده نه فقط ثقه بودن راویان اقای ذهبی دوران اگر حدیث اشکال سندی داره،اشکال را بیان کن.چرا از جواب فرار میکنی.الان دوباره مینویسه:ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست

    #25737

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    نوشته حدیث صحیح یا مقطوع؟؟

    #25742

    mohammad
    مشارکت کننده
در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.