شیعه و شرک در قرآن

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت شیعه و شرک در قرآن

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  کلمه در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 67)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1857

    کلمه
    کاربر
    سلام بر کسانی که بهترین سخن را انتخاب میکنند
    از شیعیان و سنی ها میخواهم تحلیل خود را از آیه سوم سوره زمر بیان کنند. لطفا بدون تعصب و با استدلال و تا حد ممکن از قرآن پاسخ بدهید.
    ما نعبدهم الا لیقربونا الی الله زلفی

    اگر درخواست کردن از کسی به معنای عبادت کردن او باشد پس مسلمین مشرک بوده اند و خداوند آن را تایید کرده است چون میفرماید

    یتخذ ما ینفق قربات عند الله و صلوات الرسول اَلا انّها قربة لهم سیدخلهم الله فی رحمته

    پس آنچه انفاق کردند موجب نزدیکی آنها به خدا شده است.
    و رسول خدا هم با صلوات خود موجب نزدیکی مسلمانان به خدا شده اند. پس رسول خدا معبود ما و اله ما شده اند چون ما را به خدا نزدیک میکنند. یا برده و پول و اموال، معبود ما هستند چون ما را به خدا نزدیک کرده اند.

    پس طبق این آیه باید بگویید

    ما نعبد اَی ما ندعوا ماننفق من ذهب و فضة و الرقبة الا لیقربونا الی الله زلفی بدلیل الآیة
    ما نعبد الرسول اَی ما ندعوا الرسول الّا لیقربنا الی الله زلفی بدلیل الآیة
    در حالی که هیچ کس چنین نمی گوید پس تهمت مزنید
    فقط نکته آخر اینکه اگر از کسی درخواست کرد در حالی که او را مخلوق میدانیم
    و او را اله و معبود و مستقل از خدا نمیدانیم و میدانیم که قدرت بر انجام خواسته ما را ندارد مثل درخواست طبابت از یک خیاط این آیا شرک نیست؟
    مسلما این شرک نخواهد بود بلکه امری لغو و بیهوده است که از روی جهل یا اشتباه صورت گرفته است

    #2328

    bi_siasate-gharib
    کاربر
    گفتی: به خودتان بد مگویید چون خیلی از این کارها انجام داده اید.>>خودت گفتی کار ما از روی جهله، باور نداری پست اولت رو بخون.< <. ‏. ‏. گفتی:به دلیل آیه ای که گفتم اذ استسقاه قومه>>ببین این آیه درخواست قوم موسی از خود موسی را بیان میکند ولی درخواست قوم موسی از خدا را نفی نمیکند.< <. ‏. ‏. گفتی:کسی که تخت بلقیس را آورد پیامبر نبود و کاری هم که انجام داد کاربسیار محدود و کم نبود>>دقت کن که وقتی پیامبری بخواهد نبوتش ثابت بشود حتمأ باید کار خارق العاده ای از جانب خدایش انجام بدهد و آوردن تخت، در واقع معجزه ی سلیمان بود، هرچند خودش شخصأ این کار را انجام نداد ولی اگر اون شخصی که دستوری از سرورش سلیمان گرفته بود که تخت بلقیس رو بیاورد و این کار را اگر نمیتوانست انجام دهد در واقع نبوت سلیمان نزد مردم زیر سوال میرفت. . کار زیردست حضرت سلیمان مادی بود، نه ماورا الطبیعه: مثل اژدها شدن عصا و تبدیل شدن خاک گل به پرنده و… .< <.، . بنی اسرائیل هم که از موسی آب خواستند برای اثبات نبوت نخواستند چون تشنه بودند آب خواستند و از طرق طبیعی نمی توانستند به آب دست پیدا کنند>> خودت میگی از طرق طبیعی نتوانستند،، پس نتیجه میگیریم: اگر موسی نمیتوانست به اذن الله خواسته شان را برآورده سازد، آنها در مورد نبوتش دچار شک میشدند میگفتند این دیگر چه پیامبریست و از شدت تشنگی حتی ممکن بود ایمانشان دچار ضعف شود..2. آنها شاید از خدا طلبیدند! من وتو چه میدانیم، ولی مسئله اینست که معجزه واثر خأرق الطبیعه از انبیا بر میآمد پس آنها لازم دانستند این درخواست را از موسی بکنند(متوجه میشی که) شاید بگی رضا و نقی وتقی هم نزد خدا والاتر وارزش بیشتری نسبت به ما دارند منم در جوابت: که آنها در مقابل انبیا جزء زیردستانشان هستند. اما واقعأ جای سوال باقیست؟ چرا شما درخواست رزق وروزی از انبیا نمیکنید(هرچند اینم شرکه).< <. ‏. ‏. گفتی: پس شما دارید به قوم موسی هم نسبت کفر میدهید چون از موسی طلب آب کردند نه از خدا. >> طبق مطالب فوق این نظرتون کاملأ پوچ هستش. ببینم تو گفتی اکثر دعاها مستجاب نمیشوند، واین چه ربطی داشت. چرا با کلمات بازی میکنید؟< <. ‏. راستی گفتی:پس به اینجا مراجعه کنید: Normal 0 fals false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 اینا چی هستند؟؟
#2770

کلمه
کاربر
علاوه بر ایاتی که گفتم و لینکی که گذاشتم عرض میکنم انسان باید به همه ایات قران ایمان بیاورد و سخنانش پشتوانه قرانی داشته باشد آن هم نه فقط بعضی از قران.
#2799

کلمه
کاربر
گفتید سخن تو کاملامغایربا این ایات است پس به اینجا مراجعه کنید

گفتیدپس مریضی امری بیهوده ازروی جهل انجام بدی ((به خودتان بد مگویید چون خیلی از این کارها انجام داده اید.))

گفتید ازکجا میدانید قومش ازخدانخواستند ( به دلیل آیه ای که گفتم اذ استسقاه قومه )

گفتید انسان هم مهربان و بخشنده و… است ولی بسیار محدود وکم و گفتید معجزه ها فقط و فقط برای اثبات نبوت پیامبران است (( کسی که تخت بلقیس را آورد پیامبر نبود و کاری هم که انجام داد کاربسیار محدود و کم نبود . بنی اسرائیل هم که از موسی آب خواستند برای اثبات نبوت نخواستند چون تشنه بودند آب خواستند و از طرق طبیعی نمی توانستند به آب دست پیدا کنند))

گفتم چرا دعاهایتان مستجاب نمی شود؟ گفتید سبحان الله چه کفری! واسه همینه میرید سر قبر رضا ((پس شما دارید به قوم موسی هم نسبت کفر میدهید چون از موسی طلب آب کردند نه از خدا.)

فعلا همین قدر بسه.

#7846

کلمه
کاربر
با توجه به مطالب فوق درخواست از کسی به معنای عبادت و شرک نیست. پس درخواست کردن شیعه از انسانها یا اولیا شرک نخواهد بود. خداوند میفرماید

لا تصل علی احد منهم مات احدا و لاتقم علی قبره توبه 84

در آیه پیامبر از دعا و نماز و بر سر قبر ایستادن بر منافقین نهی کرده معلوم میشود پیامبر بر سر قبر مومنین میرفته اند.

همچنین پیامبر از مردگان سوال کردند

واسئل من ارسلنا من قبلک من رسلنا زخرف 45

پیامبر شعیب و صالح با مردگان قوم خود سخن گفته اند طبق قران

لطفا به اینجا هم مراجعه کنید

http://forum.hammihan.com/thread118827.html

#7870

habib
مشارکت کننده
بنام خدا

السلام علی عبادالله الصالحین

نتیجه گیری های انجام شده توسط شما تاویل و تعبیر شخصی شماست. و صراحت آیات کریمه بر استعانت و تعبد انحصاری الله جل جلاله و تاکیدات عدم تعبد و استعانت از من دون الله نقطه مقابل و مخالف تاویلات از این دست است.

خلط مفهوم و مبحث تعاون بین مومنون در امور بر و تقوا و عدم آن در امور اثم و عدوان با تعابیر ابداعی و مشرکانه ناشی از ظن و گمان باطل مبدعین کج فهم است.

پیام روشن و صریح تمام انبیا و اولیای الهی توحید است و رستگاری هر کس را در گرو آن دانسته و متذکر شده اند.

اینکه مردگان نمی شنوند و با فرض شنیدن نمی توانند پاسخگو باشند نص آیات کریمه است.

و اینکه الله سبحانه و تعالی نزدیکترین و مجیب دعوت الداع اذا دعان است هم ایضا”.

حال توهم و تصور واسطه گیری و توسل به قبور و ارواح چه چیز را میرساند؟.

شریک قائل شدن برای خدا با لزوم و یا منحصر کردن طریق کسب فیض و اجابت دعا در افراد خاص چه تفاوتی دارد؟!!

حتی یک آیه از قرآن کریم جواز توسل به قبر و اولیای درگذشته را نمی دهد و بر خلاف آن نهی از استعانت من دون الله به دفعات تصریح شده است.و هر مخلوقی از جمادات تا نباتات و حیوانات و انسان و جن من دون الله هستند.

درخواست دعا نزد الله تعالی و یاری جستن و استفاده از توانایی معمول و معروف بین ابنای بشر امری بدیهی و مجاز و حتی توصیه شده است و تعمیم این امور به حیات با ماهیت ناشناخته پس از مرگ تنها مبتنی بر ظن و قیاس باطل است که جاعلانی با هر نیتی در طول تاریخ بشری بر آن بوده اند و مع الاسف با انذار اکید دین مبین باز شاهد خطاهای این چنینی هستیم.ضمن اینکه درخواست و استعانت های لغو مورد اشاره هم در صورت تصور وساطت بین خدا و خلق شرک است.

والسلام علی من اتبع الهدی

#7871

یک سوال می پرسم و بحث اضافی در این موضوع نمیکنم:

دوست گرامی:شما روزی 17مرتیه می گویی ایاک نعبد و ایاک نستعین. لطفا این رو ترجمه کن برای همه تا بدونیم معنی اش چیست؟گفته از علی و عبدالقادر گیلانی و خدا استعانت بجویید؟؟فقط همین یک سوال را بفهمی برایت هدایتت کافی است.

السلام من تیع الهدی

#7872

کلمه
کاربر
قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین.

و اعینهم تفیض من الدمع حزنا الّا یجدوا ما ینفقون. توبه 92

برای اینکه وسیله تقرب پیدا کنند گریه میکردند و اشک ها میریختند.

#7873

کلمه
کاربر
لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفرالله و استغفر لهم الرسول لوجدو الله توابا رحیما

نسا 64

#7919

کلمه
کاربر

یک سوال می پرسم و بحث اضافی در این موضوع نمیکنم:

دوست گرامی:شما روزی 17مرتیه می گویی ایاک نعبد و ایاک نستعین. لطفا این رو ترجمه کن برای همه تا بدونیم معنی اش چیست؟گفته از علی و عبدالقادر گیلانی و خدا استعانت بجویید؟؟فقط همین یک سوال را بفهمی برایت هدایتت کافی است.

مشکل شما این است که فرق عبادت و شرک را با درخواست نمیدانید.

اگر از کسی چیزی بخواهید و او را مستقل در قدرت بدانید این میشود شرک. مثلا شما اگر از مادرتان هم چیزی بخواهید و برای او قدرت مستقل از خدا قائل باشید میشود شرک.

اگر صرف استعانت شرک است پس ذوالقرنین هم مشرک بوده است

فاعینونی بقوة کهف 95

و آیات دیگر هم بر خلاف عقیده شما هستند

استسقاه قومه قوم موسی از موسی طلب آب کردند.

بعد هم اگر قرآن را قبول دارید همه آیات را کنار هم ببینید بعد برداشت کنید نه اینکه یک سری از آیات را مینگرید بعد به شیعیان تهمت شرک بزنید.

وابتغوا الیه الوسیلة

و یتخذ ما ینفق قربات عند الله و صلوات الرسول

مشکل شما این است که فکر میکنید اگر کسی از کسی خواسته نا چیز و عادی بخواهد عیبی ندارد ولی اگر چیز غیر عادی بخواهد گویی از قدرت خدا کم شده است نه خیر انّ القوة لله جمیعا

#7975

bi_siasate-gharib
کاربر
[< مشکل شما این است که فرق عبادت و شرک را با درخواست نمیدانید.> درخواست از خدا طبق عقیده ی شما و ما عبادت هستش. وشرک که طبق آیات قرآن ثابت شده ونزد شما شیعیان شرک وجود خارجی ندارد. درخواست دو نوع است: شخص شنونده زنده باشد و بدون این که قدرت ماورا به او نسبت بدید، بتوان کارتان را انجام بدهد ودومی: درخواست از شخصی که نشنود حال چه مرده باشد چه زنده وچه شهید، اگر در این حالت مدد بخواهیم یکی دوتا از صفات خدا را به او منتسب کردیم که شرک مطلق است.]
‏.
‏[>اگر از کسی چیزی بخواهید و او را مستقل در قدرت بدانید این میشود شرک. مثلا شما اگر از مادرتان هم چیزی بخواهید و برای او قدرت مستقل از خدا قائل باشید میشود شرک.> مثلا شما وقتی از رضا مدد میخواهید قدرت بصیرت وآگاهی نامحدود خدا را به رضا منتسب نکردید؟!!قدرت امداد غیبی را به رضا ندادید؟!بگذریم>.]
‏.
‏[>.استسقاه قومه قوم موسی از موسی طلب آب کردند>.لابد حضرت موسی در جواب گفتند باران ببار! اونم بارید! آقا شما سرپد نمی شید که قوم موسی، ( موسی حی وحاظر بود) ازش طلب آب کردند،،تازه موسی ادعای رازقی و خالقی هم نکرد. استعانت موسی از خدا خودش نظر شرکآلود شما را رد میکند، البته فردا پس فردا نرید سر قبر او وبگین موسی آب بده! از شما بعید نیست. حالا رضا که شهید شده و نزد خداست، امامزاده ها چی؟ اونام شهیدن و نزد خدان؟؟ شما اگه برید پیش آیت الات ها وبه اونا بگید:> آیت الات، شما از خدا مدد بخواه که باران بباراند و خودتان نیز دعاکنید، ما هیچ مشکلی نداریم>.]
‏.
‏[وابتغوا الیه الوسیلة.> این آیه وبحث پیرامون این، اونقدر زیاده که خودتون برید، ببینین>.]
‏.
‏[مشکل شما این است که فکر میکنید اگر کسی از کسی خواسته نا چیز و عادی بخواهد عیبی ندارد ولی اگر چیز غیر عادی بخواهد گویی از قدرت خدا کم شده است.> دوست عزیز خواستن، عادی وغیر عادی ندارد، ما با خواسته های عادی وغیرعادی مشکلی نداریم فقط به حکم خدا عمل میکنیم. و طبق نص قرآن کسی که مرتکب شرک وکفر شود به خودش ضرر رسانده است نه به خدا! همین حرفی که شما زدید! اگر شرک وکفر کنید از قدرت خدا کاسته نمیشه فقط خودتون ضرر میکنید… دوست گرامی خداوند طبق سنت خود این را برای ما طبیعی قرار داده تا با وسایل وطبیعت وانسان ها کارمان را انجام بدیم. خداون این را بشدت نفی میکند: دوست داشتن بیش از حد افراد حتی بیشتر از خدا. در دعا هنگام خواندن وگرفتن نام خدا کسی دیگر را شریک بکنیم درواقع طلب وخواندن من دون الله معنی را میدهد… یا علی مدد، گفتن کاملأ شرک است. الکی تلاش نکن… ].
‏.
در دنیا من وشما باهم در ارتباطیم و به یک دیگرکمک میکنیم همان چیز طبیعی که از زمان آدم بوده است ولی متصرف دانستن شخصی دیگری در احوالات روزمره خود کاملأ شرکه، چون این قدرت فقط از آن خداست، ،
*خودتونو بکشید که بهتر از طلب از خدایی جز الله است، خدایی چون ایمه که آنهارا صفاتی خدواندی داده ایم، سبحان تعالی!
#7989

کلمه
کاربر
درخواست دو نوع است

(اینجا خودتان درخواست رو تقسیم می کنید ولی بعدا می گویید نوع عادی و غیر عادی ندارد.)

شخص شنونده زنده باشد و بدون این که قدرت ماورا به او نسبت بدید

(ما نسبت نمی دهیم خداوند نسبت داده است مثل اینکه آیات را نمیخوانید.)

و دومی درخواست از شخصی که نشنود (پس اگر بشنود قبول دارید که شرک نیست مثل درخواست از پیامبر در حالی که زنده باشند مثلا درخواست آب از موسی ) حال چه مرده باشد چه زنده و چه شهید (اما مردگان میشنوند واسئل من ارسلنا من قبلک ) اگر در این حالت مدد بخواهیم یکی دو تا از صفات خدا را به او منتسب کردیم که شرک مطلق است (اولا ما صفات خدا رو به هیچ چیزی نسبت نمی دهیم بعدش هم شما اول منظورت رو از صفات خدا مشخص کن چون صفات خداوند از نظر لفظ مثل رحیم و علیم و … در قران صفت پیامبر و مومنین هم آورده شده است)

مثلا شما وقتی از رضا مدد می خواهید قدرت بصیرت و آگاهی نامحدود خدا را به رضا منتسب نکردید؟ (علی بن موسی الرضا اصلا آگاهی نامحدود ندارد حتی پیامبر آگاهی نامحدود ندارد بعد هم شما اگر کمی فکر کنی می فهمی اگر از آنها خواسته نامحدود داشته باشید لازم می آید علم نامحدود داشته باشند پس سخن شما باطل است. خواسته باید به اندازه توانایی شخص باشد از خدا هم همه چیز بخواهید چون علم نامحدود و قدرت نامحدود دارد)

قدرت امداد غیبی به رضا ندادید؟ (خیر ما همچنین نسبتی نداده ایم مگر همه قدرتها از خداوند نیست اگر همه قدرت ها از غیب می آید پس اگر شما هم به من کمک کنید میشود امداد غیبی. قال الذی عنده علم من الکتاب انا اتیک به قبل ان یرتد الیک طرفک و لطفا استثناهای قران.)

لابد موسی در جواب گفتند باران ببار اونم بارید (ما نگفتیم از خدا نخواست چرا قوم موسی خودشان از خدا نخواستند مگر تا حال برای مثلا باران دعا نکردید. ادعونی استجب لکم)

موسی حی و حاضر بود (پس اگه زنده و حاضر باشه درخواست رو شرک نمی دونید) تازه موسی ادعای رازقی و خالقی هم نکرد (نه اهل بیت و نه پیروانشان همچین ادعایی ندارند. شما تا حالا مجسمه گلی ساختی انی اخلق لکم من الطین کهیئة الطیر البته تا همین جای آیه آیا فعل خلق رو به عیس نسبت نداده؟ پس منظور از خلق خدا ، خلق استقلالی است و گر نه شما هم میتوانی مجسمه خلق کنی و حتی اگه بخواهد می توانید فیکون طیرا باذنی) استعانت موسی از خدا خودش نظر شرک الود شما را رد میکند ( آیا این نظر که موسی از خداوند آب خواسته و قوم او هم از موسی، شرک است؟ اگر خداوند می فرماید ادعونی استجب لکم چرا دعاهایتان مستجاب نمیشود؟ ایا عمر و ابوبکر با شما فرق نمی کنند؟ ایا من عنده علم الکتاب که تخت بلقیس را اورد با شما یکسان است؟ خوب شما هم تخت مثلا ملکه انگلیس رو بیارید. بابا مومنین اشک میریختند که یک چیری گیر بیارند تا وسیله قربتشون به خدا بشه حالا هی بگید این شرکه.اگر وسیله را خدا بدانید شرک است. اگر برایش قدرت جدای از خدا قائل باشید شرک است.)

به هم کمک می کنیم و این همان چیز طبیعی که از زمان ادم بوده (درخواست اب از موسی هم طبیعی بوده؟ اوردن تخت بلقیس هم طبیعی بوده) ولی متصرف دانستن شخصی دیگر در احوالات روزمره خود کاملا شره چون این قدرت فقط از ان خداست (پس چرا خدا خودش استثنا کرده در قران البته نه آن طور که شما فکر میکنید.) ( لا اله الا الله)

#7990

habib
مشارکت کننده
بنام خدا

السلام علی عبادالله الصالحین

اگر بپذیریم که جن و انس فقط برای عبودیت آفریده شده اند.

و عبادت بر تمامی شئونات و رفتار و اندیشه عابد اثر دارد و تنها میزان تلاش و تقوای بنده است که اجر و کیفر او را رقم می زند.و هر کس تنها در گرو عمل خویش است.

اینکه در ادوار گذشته و خاصه قبل از دوره ختم نبوت و اکمال دین و اعلام قطعی و صریح دین مرضی الله سبحانه و تعالی به نام اسلام معجزاتی صورت گرفته،به سادگی و بنا بر تصریحات آیات کریمه می توان فهمید که میزان رشد عقلی و بلوغ فکری عامل تعیین کننده نوع و در واقع مبین رشد عقلی دوره خاص خود بوده.

و با بعثت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و سلم که با دوره بلوغ فکری همراه بوده می بینیم برای اثبات نبوت نیازی به معجزات معمول انبیای سابق نبوده و قرآن کریم معجزه ای کفایت کننده و قاطع و مقبول اعلام و شناخته می شود.

تسری و تعمیم معجزات انبیای گذشته به عصر حاضر ناشی از نقصان و غفلت حاکم بر تفکر وامانده و جهالت بار امثال مدعیان تشیع است.

لذا می بینیم که تاویلات و تعبیرات و نوع نگرش این قبیل جماعات عجیب و انتزاعی است.و گویی در عالمی دیگر و جا مانده در گذشته های دور سیر می کنند و از درک بدیهیات عاجز و درمانده اند.

افسانه هایی چون تولد علی علیه السلام در کعبه و غیبت و زندگی طولانی امام زمانشان و علم ما کان و ما یکون ائمه و پاکی و مشفی بودن مدفوعات و خون ایشان و انحصار فهم حقیقت و مفاهیم توسط 14 معصوم و باور انحرافی واسطه بودن ایشان در کسب فیض و دفع شرور و امثال این گونه خرافات و باورهای ارتجاعی و منسوخ شده همگی حاکی از القا و تحمیل باور خود ساخته ای است که انوار هدایت الهی در قرآن و سنت نبوی را قابل درک نمی داند.

و نیاز پیوسته (و البته موهوم و متنافر با مبانی و مصرحات جمهور مسلمین) به مفسر و مبین، با خلقت استثنایی تحت عنوان ابداعی امامت منصوص والبته تکوینا” معصوم و دارای علم لدنی، تصور و خیال باطل و کفر آمیزی است که با غیبت آخرین مفروض موهومشان به استیصال و سردرگمی و اضطرار کشیده می شود.

عدم توجه و شناخت درست از واقعیت وجودی و توان باالفطره و مواهب اتم الهی مسبب اصلی بروز و ظهور تفکرات الحادی و مشرکانه و ضد توحیدی است.و اهمیت تواصی قرآنی و اولیای الهی در تعقل و تفکر و تدبر و استبصار را با مشاهده چنین موجودات واپس گرایی بهتر می توان فهمید.

والسلام علی من اتبع الهدی

#7994

bi_siasate-gharib
کاربر
گفتی: اما مردگان میشنوند واسئل من ارسلنا من قبلک.=> پس این آیاتو با ترجمه وبا دقت کافی بخون وببین سخن تو کاملأ مغایر با این آیات است:
إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ﴿٨٠﴾ وَمَا أَنتَ بِهَادِي الْعُمْيِ عَن ضَلَالَتِهِمْ ۖ إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا فَهُم مُّسْلِمُونَ ﴿٨١﴾
ترجمه :محققا تو به مردگان نمی شنوانی و نمی شنوانی ندا را به کران چون پشت کنان روی گردانند)80( و تو کوران را از ضلالتشان هدایت نتوانی و جز به آنانکه به آیات ما ایمان می آورند و مسلمانند نمی شنوانی)81(.
.
.
#7995

bi_siasate-gharib
کاربر
گفتی:اولا ما صفات خدا رو به هیچ چیزی نسبت نمی دهیم بعدش هم شما اول منظورت رو از صفات خدا مشخص کن چون صفات خداوند از نظر لفظ مثل رحیم و علیم و … در قران صفت پیامبر و مومنین هم آورده شده است.=> انسان هم مهربان،بخشنده،دانا،آگاه،بینا و… هست، ولی بسیار محدود وکم. اما این که خداوند به انسان مهربان بگوید به منزله آن نیست که مانند خدا مهربان است، میگی صفت رحیم در قرآن صفت انبیا هم آورده شده است،درسته اما این صفت به اندازه بسیار محدود. مثلأ صفت صبر، که نوح بیش از 1000سالی نتوانست دوام بیارد ولی الله لایزال هماکان صبور است،. یا انسان هم خالق اشیاء بسیار کوچیک و در اندازه محدود است(که با استفاده از خلقتی، چیز دیگر درست میکند مثلا با فلز ماشین را)، ولی خداوند خالق خود انسان وهستی است.
.
.
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 67)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.