آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

Home انجمن ها امهات المومنین آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محمد35 در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 194)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6254

    abdollah1990
    کاربر
    برادرم . اولا : به دلیل اینکه از ایه 71 سوره هود مطالعه کنی مخاطب زن حضرت ابراهیم بوده که مونث است همان سباق و سیاقی که می گویی . و دوما : چون به سوالات واضح و روشن من نمی توانی پاسخ بدهی به تناقض گویی افتاده ای و حداقل به گفته های خودت احترام قائل باش و این گفته ی که در کامنت مورخه 22/11/92 گفته ای مراجعه کن جواب خودت را خودت داده ای . (وحتی اگرتعداد افراد مونث بیشتر هم باشد اما در بین آنها افراد مذکر هم باشد ولو کمتر باز هم از ضمیر جمع مذکرمخاطب استفاده می شود گرچه بر عکس آن جایز نیست یعنی استفاده از ضمیر جمع مونث مخاطب در جایی که تعداد افراد مونث کمتر از مذکر باشد) و قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم و خواهشمندم که به جواب های من مراجعه کنند .
    #6255

    محمد35
    کاربر
    برادرم : این تناقض نیست بنده منتظر این اشکال شما بودم نمی توان گفت که در آیه شریفه رحمة الله وبرکاته علیکم اهل البیت مخاطب تنها همسر حضرت ابراهیم علیه السلام بوده است زیرا در ادبیات عرب هیچ جا سابقه ندارد که برای مفرد مونث از ضمیر جمع مذکر استفاده کنند تا چه رسد به قرآن کریم که افصح الکلام است لذا سیاق در آنجا قرینه بر اراده خصوص همسر حضرت ابراهیم علیه السلام نیست بلکه مراد از علیکم همه اهل بیت حضرت ابراهیم علیه السلام است اعم از همسران وفرزندان وخود ایشان حال در آیه مورد بحث هم عدول از کنّ به ضمیر کم اشاره به این مطلب دارد که فراز انما یریدالله…اختصاص به همسران رسول خدا صلی الله علیه وآله ندارد ودر واقع اهل بیتی که با ضمیر جمع مذکر کم مورد خطاب است اعم از همسران حضرت وفرزندان آن جناب واقرباء او وخود پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است یعنی این فراز عمومیت را می رساند این آن مقدار که ما از آیه می فهمیم اما همانطور که می دانید روایات وسنت صحیحه مفسر قرآن وتعیین کننده مدالیل قرآن کریم است چنانکه علمای تفسیر به این نکته اذعان دارند وقتی روایات صحیحه ای را که در پست بالا به تعدای از آنها اشاره شد وتعداد زیاد دیگری از قلم نگارنده افتاده است را در کنار این آیه قرار می دهیم می بینیم که خود حضرت اهل بیتی را که مراد خدای متعال در این فراز بوده است منحصر میکند در پنج نفر وحتی وقتی ام سلمه از رسول خدا صلی الله علیه وآله می خواهد که او هم با این پنج نفر تحت کساء ولذا مشمول مفاد آیه شریفه باشد رسول خدا به ایشان می فرماید تو بر نیکی هستی ولی داخل در این جمع نیستی ومشمول این افراد نمی شوی …با وجود این احادیث صحیح که ادعای تواتر در مورد آنهاشده عمومیت آیه منحصر می شود به همان اصحاب کساء…
    #6276

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    این جمله که “ولی داخل در جمع نیستی” تاویل شخصی است و در متن حدیث نیست.

    مضافا” بر اینکه با توجه به سیاق آیه شامل همسران می شود.

    با توجه به حدیث شریف کسا شمول اهل بیت به اهل عبا هم تعمیم داده شده.

    باید توجه داشت چون رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرزند ذکور ادامه دهنده نسل ایشان را نداشته اند بر اساس عرف معمول اعراب که تعلق اهل بیت به همسران و اولاد ذکور و نسلهای بعدی اولاد ذکور است حضرت شایسته دانستند از این طریق علی و زهرا و حسنین علیهم السلام را در شمول اهل بیت معرفی کنند و تکرار تذکرات ذکر شده در جهت محو عرف رایج و معروف در اعراب حد اقل در خصوص ذریه حضرت از طریق دختر و دامادش بوده است.

    در مجموع چنانچه از ابداعات مدعیان تشیع که در توجیه و تدلیس و تلبیس آنها ناچار به تحریف و تاویلات باطل و شاذ اینچنینی میشوند بگذریم، امتیاز شمول اهل بیت به خود این بزرگواران علیهم السلام باز می گردد و چالش های پیش آمده تنها توسط مدعیان پیش آمده و جمهور مسلمین موحد در ادای وظایف و تکالیف خود منابع موثق را مد نظر دارند و ضمن وجوب و فرض محبت به بزرگان اهلبیت و صحابه رضی الله عنهم از کلام و محصول مجاهداتشات در صورت توثیق نهایت بهره ها را می برند و البته اهل افراط و تفریط هم نیستند.و خروج از اعتدال و غلو و تنقیص تنها در آیین ضاله مدعی تشیع اصل محتوم و ملزوم در توجیه تاویلات و مدعاشان است که از بدیهیات شرک و نفاق خاصه و بیانگر باور ضد دینی شان و دشمنی پنهان با اهل بیت خصوصا” اهل عبا علیهم السلام می باشد.که در تنافرات رفتاری و تظاهرات مشرکانه شان آشکارا دیده می شود.و البته مستضعفین تحت سلطه از این واقعیات بی خبر نگاه داشته شده اند.که عمق جنایت مراجع تحریف و ظالم این آیین را می رساند.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #6286

    محمد35
    کاربر
    برادرم در مطالب فوق به قدر کافی هم احادیث صحیح آورده شده وهم مطالب توضیح داده شده که تکرار آنها با عث ملالت خوانند گان خواهد شد و در روایات فوق دوجا یک بار از ناحیه عایشه همسر رسول خدا صلی الله علیه وآله این مطلب عنوان شد که آیا من هم با ایشان ودر رتبه ایشان هستم ویک بار از ناحیه ام سلمه وحضرت پاسخ دادند : انت علی خیر یعنی تو بر نیکی هستی والا اگر داخل در مقام ورتبه این بزرگواران بود پیامبر صلی الله علیه وآله می فرمودند بله شما هم در این مرتبه هستید علاوه آنکه در کجای این احادیث آمده است که بفرماید این افرادی را که با عبا وکساء پوشاندم اینها هم جزء اهل بیت من هستند بلکه بطور مطلق فرمودند اللهم هولاء اهل بیتی وخاصتی…خدایا اینان که در تحت این کساء هستند اهل بیت من وخاصه من هستند پیا مبر مطلق فرمود اینها اهل بیت من وخاصه من می باشند نفرمود هولاء من اهل بیتی …اینها از اهل بیت من وجزء اهل بیت(دقت کنید!) من می باشند بنا براین مطلب بنابر آنچه در پست اصلی هم گذشت تمام است برادر عزیز خواهش می کنم به جای اینکه ما را متهم وفریب ونیرنگ کنید بصورت عالمانه ودقیق پاسخ ما را بدهید به الله قسم بنده هیچ لجاجتی ندارم ودر صورتی که پاسخ قانع کننده وعلمی وبر اساس حکمت از شما برادران عزیز بشنوم دست شما را هم می بوسم …
    #6289

    حقيقت جو
    کاربر
    جناب محمد

    من بدون اینهمه توضیح و تفصیل که دوستان دادن توی چند خط جوابتو دادم اگه دنبال حقیقتی بیا رد منطقی بده به جوابم اگر هم دنبال تعصبات کورکورانه ای که بچسب به همون مذهب باطلت.

    #6298

    محمد35
    کاربر
    برادرم اولا توضیح وتفصیلهایی که در این پستها داده شده همه از حقیر است بدون اینکه ادعایی هم داشته باشم بنده خاک پای همه حقیقت جویانم واما در مورد پاسخ شما شما با چه مدرکی می فرمایید این آیه قبل از واقعه کساء نازل شده اگر در این رابطه یعنی اینکه آیه مبارکه قبل از واقعه کساء وزمان صدور این روایت وحدیث شریف از ناحیه نبوی نازل شده مدرک معتبری دارید کمک بزرگی به من می کنید اگر مدرک مورد نظر را در اختیار من هم قرار دهید . با تشکر از عنایت شما
    #6322

    mojahed.din
    کاربر

    در داستان یوسف علیه السلام چنین آمده است:

    ( وألفيا سيدها لدى الباب قالت ما جزاء من أراد بأهلك سوءا) “يوسف:25

    و در آستانه در آقاى آن زن را يافتند. آن گفت: «كيفر كسى كه قصد بد به خانواده تو كرده چيست؟

    در اینجا آن زن نمیگوید سزای کسیکه به (من) نظر بد داره چیست؟ برای تحریک بیشتر شوهر میگوید: سزای آنکس که (به زن تو=اهل تو )نظر بد داره چیست ؟

    و قرآن برای زن تو، کلمه (بِأَهْلِكَ) ( به زن تو) را بکار برده یعنی برای زن کلمه ( اهل ) را بکار گرفته پس منظور از اهل البیت، زن خانه هست یا نه؟

    _________________________________

    در داستان ابراهیم وقتی که فرشتگان به زن حضرت ابراهیم مژده دادند که صاحب فرزندی خواهد شد زن تعجب کرد

    فرشتگان گفتند

    قالوا أتعجبين من أمر الله رحمت الله وبركاته عليكم أهل البيت إنه حميد مجيد

    گفتند: « ای زن آیا از فرمان خدا تعجب میکنی؟! این رحمت خدا و برکاتش بر شما اهل البیت است؛ چرا که او ستوده و والا است!» «هود/73

    ببینید خانواده ابراهیم علیه السلام را با لفظ مذکر جمع ( علیکم ) خطاب میکنند در حالی که روی سخنشان با زن است و بس ! حالا ای شیعه مغرض چه دارید که بگویید آیا تسلیم حق میشوید؟

    _______________

    #6323

    mojahed.din
    کاربر

    الله در سوره آل عمران آیه 121 میفرماید: (وإذ غدوت من أهلك تبوئ المؤمنين مقاعد للقتال ۗ والله سميع عليم) «و (به یاد آور) زمانی را که صبحگاهان، از میان خانواده خود، جهت انتخاب اردوگاه جنگ برای مؤمنان، بیرون رفتی! و خداوند، شنوا و داناست»
    در آیه آمده صبح خیلی زود، رسول الله از میان خانواده خود بیرون آمد، صبح خیلی زود رسول الله کجا بود؟ خانه خودش یا خانه فاطمه؟ خانه عایشه و دیگر امهات المومنین بود یا خانه مهدی که 200 سال بعد به دنیا می آید؟

    پیامبر صبح زود از خانه همسر خود بیرون می آید یا از خانه علی و فاطمه؟ عقل نباشد تن در عذاب است

    ____________________

    معلم در سر کلاس میگوید:

    ای دخترانم، شما همچون دانش آموزان دیگر نیستید؛ پس به گونه‌ای هوس ‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ چونکه خداوند می‌خواهد پلیدی و گناه را از پسر عمه شما دور کند و کاملا او را پاک سازد. و آنچه را در خانه‌های شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده می‌شود یاد کنید؛

    ههههههههههههههههههههه

    _________________________

    #6328

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده
    می پرسیم چطور خود پیامبر و ائمه شما زنان را اهل خود خطاب می کردند که در تفسیر کلمه اهل شارحین حدیث خودتان کلمه اهل بیت را برای زوجه یا زن بکار برده اند؟بعنوان مثال:

    [قال الصادق عليه السلام لبعض أصحابه: (إذا ادخلت عليك أهلك فخذ بناصيتها واستقبل بها القبلة وقل: (الّلهم بأمانتك أخذتها وبكلماتك استحللت فرجها فإن قضيت لي منها ولدا فاجعله مباركا سويا، ولا تجعل للشيطان فيه شركا ولا نصيبا).

    من لا یحضره الفقیه ج3

    [أخبرنا عبد الله بن محمد قال أخبرنا محمد بن محمد قال حدثني موسى بن إسماعيل قال حدثنا أبي عن أبيه عن جده جعفر بن محمد عن أبيه عن جده علي بن الحسين عن أبيه عن علي بن أبي طالب (عليه السلام) قال : لما جاء نعي جعفر بن أبي طالب لأهله و ابتدأ بعائشة اصنعوا طعاما و احملوه إليهم ما كانوا في شغلهم ذلك منهم .

    http://www.al-shia.org/html/ara/books/lib-hadis/jafareat/012.htm

    ممکن است بگویید اهل بودن زوج با اهل بیت بودن او تعارض دارد امّا چگونه است که در روایتی اصحاب معصوم همسرش را اهل بیت خطاب می کند و مجلسی در شرح روایت زوجه یا زن را داخل اهل بیت می شمارد؟

    مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ لِى اصول كافى ج : 3 ص : 301رواية :1

    درجه حدیث:مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج 9، ص: 153(صحیح)

    مجلسی در شرح این روایت می گوید:

    و تدل الآية و الخبر على وجوب الأمر بالمعروف و النهي عن المنكر، و على أن الأقارب

    عین همین مفهوم از خوئی نیز نقل شده است:

    سؤال 1328 : يتأكد الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر على الأهل فمن هم الأهل ؟ وهل تعتبر الزوجة منهم ويشملها التأكيد ؟

    الخوئي : نعم الزوجة من الأهل ونفس التأكيد موجود فيها والله العالم .

    صراط النجاة الجزء2 صفحة426 *
    http://www.yasoob.com/books/htm1/m001/06/no0646.html

    #6339

    محمد35
    کاربر
    برادران عزیزم از این شاخه به آن شاخه رفتن در مباحثات علمی روش مناسبی نیست مطلب بطور کامل در پستهای بالا آمده است مهم تر از همه هم دلالت روایات صحیحی است که منطوق(دلالت ایجابی) ومفهوم(دلالت سلبی) آیه را مشخص می کند لطفا اگر راجع به این مطالب جوابی دارید بفرمایید.
    #6340

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    اگر به واقع به دنبال حقیقت مطلب باشید با توجه به آیات قبل و بعد و حتی خود آیه شریفه موضوع بحث و تصریح آیات دیگر در لزوم احترام امهات مومنین و اینکه پس از اولی خواندن حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به انفس مومنین ذکر همسرانش مادران شما هستند از جانب حضرت حق جای شبهه نمی ماند که همسران رسول نه تنها خارج از اهل بیت نیستند بلکه صراحتا” به امهات مومنین مسمی شده اند و تاویلات بیمارگونه مدعی تشیع از مفهوم و علت اطلاق امهات مومنین در راستای القای ابداعات بدون اساس ایشان است.

    همه این مواضع متخذه از جانب مدعیان تشیع در القای امامت منصوصی است که هیچ تناسبی با محتوماتی چون ختم نبوت و اکمال دین و سیره رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم و ائمه اهل بیت علیهم السلام ندارد رخ می دهد و ناچارند که با تحریفات چنین واضحی تحمیل ابداع کنند.اما غافلند از شعور خردمندان خارج و یا غیر متاثر از جامعه بسته و در جهل نگاه داشته شان به این نوع تمثیلات و منطق باطل و غیر معقول و مبتنی بر احادیث و اباطیل مجعول و نادرست.

    خود دانید اگر صلاح نمی دانید از این جماعت متوهم و خرافه پرست و غیر مسلمان جدا شوید بهانه و یا بهتر بگویم قیافه عالمانه نگیرید که این تاویلات و ادعاهای باطل مدعیان تشیع به وفور در مجامع مسلمین از جمله انجمن هایی چون این تالار مبارک با مستندات غیر قابل انکار رد و توضیح شده ولی کاش مدعی گوش شنوا داشته باشد.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #6348

    حقيقت جو
    کاربر
    با سلام

    اینم مدرک واسه جوابی که دادم وشما ازم مدرک خواستید.

    حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ سَلْمَانَ الْفَقِيهُ، وَأَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ قَالَا: ثنا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ الْبَزَّارُ، ثنا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ، ثنا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِينَارٍ، عَنْ شَرِيكِ بْنِ أَبِي نَمِرٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ: فِي بَيْتِي نَزَلَتْ: {إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ} قَالَتْ: فَأَرْسَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى عَلِيٍّ وَفَاطِمَةَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، فَقَالَ: «هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَيْتِي» مستدرک علی الصحیحین ج3 ص158

    مدارک زیادن همشونم همین منظور رو میرسونن فقط کمی الفاظشون کم و زیاد شده وگرن اصل مطلب همینه.

    #6349

    محمد35
    کاربر
    برادر عزیز مطالب به قدر کافی در پستهای بالا توضیح داده شد اما مطلبی که دیدم در پستهای مکرر به آن اشاره فرمودید این است که امامت منصوص یا خلافت منصوص با خاتمیت پیامبر در تضاد است البته این مطلب یعنی خلافت منصوص بحثی جدا از دلالت آیه شریفه است اما داخل پرانتز عرض می کنم که هیچ منافاتی ندارد رسول خدا صلی الله علیه وآله خلافت خود را به فردی خاص واگذار کرده باشد وپیامبری هم ختم شده باشدبه این صورت که آن شخص در همه امور غیر از پیامبری ووحی الهی جانشین رسول اکرم می باشد این دقیقا مثل جانشینی همه خلفای دیگر از رسول خدا است ودر این جهت فرقی نیست که خلافت منصوص باشد یا غیر منصوص یا فی المثل مثل جانشینی علما برای رسول خدا که الان که ماوشما از دسترسی به رسول خدا عاجز هستیم به علمای خودمان رجوع می کنیم واز آنها استفتاء می کنیم مگر این رجوع ما به علما به معنای این است که آنها را پیامبر می دانیم خیر بلکه فقط در شان ووظیفه علم وفتوا به انها رجوع می کنیم نه در سایر وظایف مختص به رسول خدا صلی الله علیه وآله. با تشکر
    #6352

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده
    السنن الكبرى للبيهقي وفي ذيله الجوهر النقي – (ج 2 / ص 150)
    []2975- أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ غَيْرَ مَرَّةٍ وَأَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ : مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ السُّلَمِىُّ مِنْ أَصْلِهِ وَأَبُو بَكْرٍ : أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَاضِى قَالُوا حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ : مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ شَرِيكِ بْنِ أَبِى نَمِرٍ عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ : فِى بَيْتِى أُنْزِلَتْ (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا) قَالَتْ : فَأَرْسَلَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- إِلَى فَاطِمَةَ وَعَلِىٍّ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ فَقَالَ :« هَؤُلاَءِ أَهْلُ بَيْتِى ». وَفِى حَدِيثِ الْقَاضِى وَالسُّلَمِىُّ :« هَؤُلاَءِ أَهْلِى ». قَالَتْ فَقُلْتُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمَا أَنَا مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ؟ قَالَ : بَلَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى .
    قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ : هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ سَنَدُهُ ، ثِقَاتٌ رُوَاتُهُ.
    [قَالَ الشَّيْخُ : وَقَدْ رُوِىَ فِى شَوَاهِدِهِ ثُمَّ فِى مُعَارَضَتِهِ أَحَادِيثٌ لاَ يَثْبُتُ مِثْلُهَا ، وَفِى كِتَابِ اللَّهِ الْبَيَانُ لِمَا قَصَدْنَا ثُمَّ فِى إِطْلاَقِ النَّبِىِّ -صلى الله عليه وسلم- الآلَ وَمُرَادُهُ مِنْ ذَلِكَ أَزْوَاجُهُ أَوْ هُنَّ دَاخِلاَتٌ فِيهِ
    #6353

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده


    شرح السنة للبغوي – (ج 7 / ص 113)

    خْبَرَنَا أَبُو سَعْدٍ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْحُمَيْدِيُّ ، أَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ ، حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ ، حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مَكْرَمٍ ، حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِينَارٍ ، عَنْ شَرِيكِ بْنِ أَبِي نَمِرٍ ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ ، عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ ، قَالَتْ : فِي بَيْتِي أُنْزِلَتْ : إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ ، قَالَتْ : فَأَرْسَلَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم إِلَى فَاطِمَةَ ، وَعَلِيٍّ ، وَالْحَسَنِ ، وَالْحُسَيْنِ ، فَقَالَ : هَؤُلاءِ أَهْلُ بَيْتِي ، قَالَتْ : فَقُلْتُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، أَمَا أَنَا مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ ؟ قَالَ : بَلَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 194)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.