آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

Home انجمن ها امهات المومنین آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محمد35 در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 14 نوشته (از کل 194)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #10064

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11227

    abdollah1990
    کاربر
    …—-…..
    #11235
    در باب اینکه اهل البیت شامل زنان پیامبر نمیشود باید عرض کنم:

    اولا باید گفت ایه معترضه هست برای همین ابتدای ان درباره زنان پیامبر حرف میزند بعد مقصود را به سمت کسانی دیگر میبرد

    اولا ایه گفته بیت:بیت مفرد است و مقصود ان یک خانه است همانطور که در ابتدا ایه و جاهایی که با زنان پیامبر حرف میزند میفرماید بیوت پس مطمئن میشویم مقصود زنان پیامبر نیست

    دوما اهل البیت:توجه کنید البیت طبق قواعد عربی ال نشانه معرفه است و هانطور که میدانید معرفه چیزی هست که شناخته شده است و طبق شواهد موجود زنان پیامبر هریک خانه هایی جداگانه داشتند و این هم دلیل دوم

    سوما همانطور که دوست عزیزمان جناب محمد فرمودند بیوتکن:یهو عوض شد بیت هم جمع را انداخت هم ضمیر را و این سومین دلیل که مقصود زنان پیامبر نیستند

    لطفا مزخرفات را نزد خود نگه دارید و فقط نقد ارائه بدهید

    #11236
    حال به این جا میرسیم که ایا مقصود پاکی و عصمت است یا خیر؟

    دوباره به ایه دقت میکنیم از یک طرف میگوید میخواهیم پلیدی را از شما دور کنیم از طرفی دیگر میفرماید شما را پاکیزه گردانیم

    در این جا دو کلمه رجس و تطهیر آمده که اگر بخواهیم بگوییم کوچکترین گناه و زشتی به اهلبیت باشد طبق ایه رجس از بین نرفته و اهل البیت تطهیر نشده اند که ایه را میبرید زیر سوال پس با این تفاسیر مقصود عصمت است

    لطفا مزخرفات رو پیش خودتان نگه دارید و فقط نقد ارائه دهید

    #11237

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (در واقع به اراده خداوند متعال هر گونه رجسی وپلیدی از اهل بیت نفی شده است ولذا با نفی تکوینی والهی پلیدیها جایی برای تذکر برای دوری از گناه نمی ماند.)
    پاسخ من : اصل موضوع هم همین مطلب است که ایا قبل از نزول این ایه حضرت علی و حضرت فاطمه و امام حسن و حسین معصوم بوده اند یا نه ؟؟؟ و همچنین به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند .

    چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد چون یرید فعل مضارع می باشد .

    و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده .

    و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد . در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟

    و همچنین انما از قویترین ادات حصر به شما می رود که اگر بخواهید برای عصمت و معصومیت 12 امام که در ذهن خود دارید ، از این ایه استفاده کنید دچار چندین مشکل می شوید از جمله یکی همین حصر می باشد . و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان ، عصمت و معصومیت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟

    اینکه گفته ای (حتی خود همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم مدعی عصمت وپاکی کامل خود از گناهان نبودند ودر هیچ حدیثی هم چنین ادعایی نشده است )

    پاسخ من : به لحاظ اینکه از این آیه عصمت و معصومیت ذاتی هیچ فردی ثابت نمی شود حتی پیامبر اسلام .

    ضمنا تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی علمای شما اراده تکوینی خداوند بود .

    #11238

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .
    اینکه گفته ای (1چرا در عبارات قبل وبعد از این فراز از جمله در ابتدای همین آیه شریفه همیشه همسران پیامبر به ضمیر خطاب کنّ (جمع مونث) خطاب شده اند واما به یکباره در این فراز از ضمیر کم که برای جمع مذکر است بهره گرفته شده است.)

    پاسخ من : از ایه 30 تا 34 سوره ی احزاب موجود است و مشخص است که درباره ی زنان پیامبر می باشد .

    اگر یک آدم مغرض مثل شما بگوید چون در وسط ایه از ضمیر مذکر کم استفاده شده ، جوابش را قران در ایه 73 سوره هود داده است .

    (قَالُوا أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ‌ اللَّـهِ ۖ رَ‌حْمَتُ اللَّـهِ وَبَرَ‌كَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ ۚ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ)

    و اگر یک ادم مغرضی مثل شما بگوید از ایه 33 سوره احزاب معصومیت افراد ثابت می شود پس از ایه 11 سوره انفال معصومیت تمام اصحاب بدر باید با استدلال شما ثابت شود .

    چون از کلمه لِّيُطَهِّرَ‌كُم و کلمه يُذْهِبَ عَنكُمْ رِ‌جْزَ الشَّيْطَانِ و همچنین اضافه بر آن کلمه لِيَرْ‌بِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ و يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ استفاده شده است .

    مد نظر ایه زنان پیامبر هستند و فقط پیامبر دعا کردند که خداوند حضرت فاطمه علی و حسن و حسین (رض) را از برکات این ایه بهره مند سازد .

    خود حضرت علی در هیچ کجا مدعی عصمت و معصومیت نشدند و امام حسن هم ادعای عصمت و معصومیت نکردند و امام حسین هم در تمام خطبه های خود تا روز عاشورا مدعی معصومیت نشدند و حتی قبل از جنگ یک روز مهلت خواستند تا عبادت کنند .

    و اگر معصوم می بودند در خطبه ای بلیغ به مردم اعلام می کردند و به ایه 33 سوره احزاب نیز استناد می کردند .

    و امام سجاد در صحیفه سجادیه از خداوند برای گناهان خود طلب استغفار می کند .

    و موارد دیگر که اگر خواسته باشید برایتان ارسال کنم .

    #11239

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    مثل اینکه شما صفحات این تاپیک را کاملا نخوانده ای و به لحاظ اینکه در سایت های شیعه یک سایتی که آزادانه افراد بتوانند مطالب خود را بگذارند وجود ندارد اینجا آمده ای و عقده گشایی میکنی .

    خواهشمندم وقتی وارد یک موضوعی می شوی تمام صفحات آن تاپیک را مطالعه کن تا مورد تمسخر و مضحکه قرار نگیری .

    اینکه گفته ای (حال به این جا میرسیم که ایا مقصود پاکی و عصمت است یا خیر؟)

    پاسخ من : اگر اراده در ایه تطهیر تکوینی است پس هنر خود اهل بیت چه بوده است ؟؟؟

    آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروشد که میوه من سیب است؟؟

    خب هنر خودش که نیست .

    شخصی که استاد بهش جواب سوال ها را داده و دکترا با معدل 20 گرفته برتر نیست ، از کسی که زحمت کشیده و دکترا با معدل 12 گرفته .

    ضمنا تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون اراده تکوینی خداوند بوده .

    اینکه گفته ای (دوباره به ایه دقت میکنیم از یک طرف میگوید میخواهیم پلیدی را از شما دور کنیم از طرفی دیگر میفرماید شما را پاکیزه گردانیم)

    پاسخ من : خوب است خود شما هم به صراحت اعتراف کرده ای و گفته ای که «میگوید می خواهیم پلیدی را از شما دور کنیم .»

    چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد .

    پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟ وهمچنین به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند .

    چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد . و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیدم .

    اینکه گفته ای (در این جا دو کلمه رجس و تطهیر آمده که اگر بخواهیم بگوییم کوچکترین گناه و زشتی به اهلبیت باشد طبق ایه رجس از بین نرفته و اهل البیت تطهیر نشده اند که ایه را میبرید زیر سوال پس با این تفاسیر مقصود عصمت است)

    پاسخ من : پس از ایه 11 سوره انفال معصومیت تمام اصحاب بدر باید با استدلال شما ثابت شود .

    چون از کلمه لِّيُطَهِّرَ‌كُم و کلمه يُذْهِبَ عَنكُمْ رِ‌جْزَ الشَّيْطَانِ و همچنین اضافه بر آن کلمه لِيَرْ‌بِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ و يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ استفاده شده است .

    #11240

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (دوما اهل البیت:توجه کنید البیت طبق قواعد عربی ال نشانه معرفه است و هانطور که میدانید معرفه چیزی هست که شناخته شده است….)

    پاسخ من : واقعا فکر نمی کردم اینقدر ناقص العقلی !!!

    و تشخیص نمی دهی که خانه پیامبر یعنی بیت پیامبر در کنار مسجد النبی برای همه مردم مدینه شناخته شده بود و تمام اتاقهای آن هم مشخص بود .

    اینکه گفته ای (سوما همانطور که دوست عزیزمان جناب محمد فرمودند بیوتکن:یهو عوض شد بیت هم جمع را انداخت هم ضمیر را و این سومین دلیل که مقصود زنان پیامبر نیستند)

    پاسخ من : در ایه 73 سوره هود هم فعل «أَتَعْجَبِينَ » به یکباره عوض شد و فعل مفرد مونث را انداخت و به ضمیر جمع مذکر «عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ» تبدیل شد .

    اولا : پس هنر خود اهل بیت چی بوده؟ آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروشد که میوه من سیب است؟؟ خب هنر خودش که نیست .

    شخصی که استاد بهش جواب سوال ها را داده و دکترا با معدل 20 گرفته برتر نیست ، از کسی که زحمت کشیده و دکتر با معدل 12 گرفته .

    دوما : تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی شما اراده تکوینی خداوند بود .

    سوما : خود حضرت علی در هیچ کجا مدعی عصمت و معصومیت نشدند و امام حسن هم ادعای عصمت و معصومیت نکردند و امام حسین هم در تمام خطبه های خود تا روز عاشورا مدعی معصومیت نشدند و حتی قبل از جنگ یک روز مهلت خواستند تا عبادت کنند .

    و اگر معصوم می بودند در خطبه ای بلیغ به مردم اعلام می کردند و به ایه 33 سوره احزاب نیز استناد می کردند .

    و امام سجاد در صحیفه سجادیه از خداوند برای گناهان خود طلب استغفار می کند . و موارد دیگر که اگر خواسته باشید برایتان ارسال کنم .

    و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد .

    در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند و حضرت فاطمه هم ازدواج نموده بودند و دارای فرزند بودند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟ وهمچنین به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند .

    چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد . و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده ام .

    ضمنا خواهشمندم اگر می خواهی پاسخ بدهی زیر هر کامنت پاسخ بده و فرار نکنی و در زیر سوال اولیه رجز خوانی نکنی .

    که دوباره مطالب را در جایش می گذارم .

    #11241

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (اولا باید گفت ایه معترضه هست برای همین ابتدای ان درباره زنان پیامبر حرف میزند بعد مقصود را به سمت کسانی دیگر میبرد)

    پاسخ من : عجب استدلالی کرده ای !!!

    خداوند به گفته شما با جملات متعرضه زنان پیامبر را مورد خطاب قرار داده و امر و نهی کرده و بعد گفته چون که می خواهم علی و حسن و حسین و فاطمه را به بهشت ببرم !!!

    عجب !!! عجب !!! ای ملا رجب !!!

    اینکه گفته ای (اولا ایه گفته بیت:بیت مفرد است و مقصود ان یک خانه است همانطور که در ابتدا ایه و جاهایی که با زنان پیامبر حرف میزند میفرماید بیوت پس مطمئن میشویم مقصود زنان پیامبر نیست)

    پاسخ من : 1- برای حضرت ابراهیم و همسرانش و … هم از کلمه اهل بیت استفاده شده و از کلمه اهل بیوت استفاده نشده .

    2- و همچنین پیامبر یک خانه در کنار مسجد النبی داشته که دارای چند اتاق بوده است .

    و پیامبر چندین منزل یا خانه جداگانه نداشته است .

    #11398

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11568

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    جناب محمد 35

    بارها در خصوص این شبهه بحث شده و پاسخ داده شده.

    مع الوصف بنده یادآوری میکنم انشاء الله مفید واقع شود.

    کلمه اهل بیت به دلیل غلبه مذکر در جمع با ضمیر جمع مذکر می آید و این امر در مورد اهل بیت فاقد مذکر و حتی منفرد هم مذکور است.

    اراده الله تعالی در آیه 33 احزاب تشریعی است و چنانچه به ترجمه درست فعل یرید باز گردید بهتر متوجه منظور آیه خواهید شد.می خواهد درست است و نه خواسته.

    هیچ کدام از انبیا و اولیا و صحابه و مومنین و در کل مسلمین راستین ادعای معصومیت تکوینی نکرده اند و علیرغم ادعای مدعیان تشیع در خصوص ائمه اهل بیت علیهم السلام، آثار منتسبه به این بزرگواران گویای این است که به هیچ وجه قائل به آن نبوده بلکه همواره از شرور و امکان بروز خطا و لغزش به الله سبحانه و تعالی پناه می بردند.

    در خصوص حدیث شریف کسا هم روشن است امر در انضمام اهل کسا به اهل بیت است و الا در جماعت عرب همسران و اولاد ذکور را اهل بیت میدانند و اولاد مونث را شامل نمی شود.و این حدیث حاکی از خواست رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حسن نظر معظم له و البته فضیلت و تقوای اهل کسا است و فراموش نکنیم رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اولاد ذکور حی نداشتند.

    توجه به دور از تعصب و پیش فرض به مضمون دعای نبی مکرم این واقعیت را آشکار می کند که امکان آلایش اهل بیت علیهم السلام داده شده و گرنه چه لزومی به استدعا بود؟

    در خصوص فلسفه ایجاد و پیدایش قرائات این چنینی که اساس غالب آیین های انحرافی و ضاله را شکل می دهد می توان به عدم امکان بنای مورد منظور و مدعا بر نص را محال دید. پس باید ره افسانه و افترا و تلبیس و تدلیس زنند تا امکان وقوع غرض فراهم آید.

    e]

    #11569

    habib
    مشارکت کننده
    تا آنجا که این بنده حقیر دریافته ام در چنین مواردی جهت فهم راحت تر صحت هر ادعا و نظر و قرائتی بهتر است خروجی و عواقب عارض مورد و یا موارد دیده و بررسی شود.

    مثلا” ادعای معصومیت ائمه علیهم السلام و علم غیب و اشتراک در صفات الهی و دیگر غلوات منتسبه به این بزرگواران و تحمیل آن به جماعت مستعد پذیرش راه را برای هر گونه جعل حدیث و توجیه هرامر و غرض مورد دلخواه باز می کند . زیرا مبنا و ملاک تشخیص از نص صریح را با این شیوه جاهلانه و البته عوام فریبانه می توان بر حاشیه مطلوب و بدیل ابداعی راند و زمینه القای مقصود را آماده ساخت.

    تا آنجا که دیده می شود که تنها کافی است در اثبات هر خرافه نهادینه در آیین های ضاله نقل قولی که غالبا” مجعول و مفتری بر اولیای دین هستند ساخته و پرداخته و گفته آید.

    خروجی تفکرات و بدعت های رایج در مدعیان تشیع را به وضوح در مراسم التقاتی و اقتباسی و مشرکانه و تکثر زایدالوصف بین مراجع تحریفشان می توان دید.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #11594

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (در واقع به اراده خداوند متعال هر گونه رجسی وپلیدی از اهل بیت نفی شده است ولذا با نفی تکوینی والهی پلیدیها جایی برای تذکر برای دوری از گناه نمی ماند.)
    پاسخ من : اصل موضوع هم همین مطلب است که ایا قبل از نزول این ایه حضرت علی و حضرت فاطمه و امام حسن و حسین معصوم بوده اند یا نه ؟؟؟ و همچنین به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند .

    چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد چون یرید فعل مضارع می باشد .

    و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده .

    و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد . در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟

    و همچنین انما از قویترین ادات حصر به شما می رود که اگر بخواهید برای عصمت و معصومیت 12 امام که در ذهن خود دارید ، از این ایه استفاده کنید دچار چندین مشکل می شوید از جمله یکی همین حصر می باشد . و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان ، عصمت و معصومیت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟

    اینکه گفته ای (حتی خود همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم مدعی عصمت وپاکی کامل خود از گناهان نبودند ودر هیچ حدیثی هم چنین ادعایی نشده است )

    پاسخ من : به لحاظ اینکه از این آیه عصمت و معصومیت ذاتی هیچ فردی ثابت نمی شود حتی پیامبر اسلام .

    ضمنا تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی علمای شما اراده تکوینی خداوند بود .

    #11595

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .
    اینکه گفته ای (1چرا در عبارات قبل وبعد از این فراز از جمله در ابتدای همین آیه شریفه همیشه همسران پیامبر به ضمیر خطاب کنّ (جمع مونث) خطاب شده اند واما به یکباره در این فراز از ضمیر کم که برای جمع مذکر است بهره گرفته شده است.)

    پاسخ من : از ایه 30 تا 34 سوره ی احزاب موجود است و مشخص است که درباره ی زنان پیامبر می باشد .

    اگر یک آدم مغرض مثل شما بگوید چون در وسط ایه از ضمیر مذکر کم استفاده شده ، جوابش را قران در ایه 73 سوره هود داده است .

    (قَالُوا أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ‌ اللَّـهِ ۖ رَ‌حْمَتُ اللَّـهِ وَبَرَ‌كَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ ۚ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ)

    و اگر یک ادم مغرضی مثل شما بگوید از ایه 33 سوره احزاب معصومیت افراد ثابت می شود پس از ایه 11 سوره انفال معصومیت تمام اصحاب بدر باید با استدلال شما ثابت شود .

    چون از کلمه لِّيُطَهِّرَ‌كُم و کلمه يُذْهِبَ عَنكُمْ رِ‌جْزَ الشَّيْطَانِ و همچنین اضافه بر آن کلمه لِيَرْ‌بِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ و يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ استفاده شده است .

    مد نظر ایه زنان پیامبر هستند و فقط پیامبر دعا کردند که خداوند حضرت فاطمه علی و حسن و حسین (رض) را از برکات این ایه بهره مند سازد .

    خود حضرت علی در هیچ کجا مدعی عصمت و معصومیت نشدند و امام حسن هم ادعای عصمت و معصومیت نکردند و امام حسین هم در تمام خطبه های خود تا روز عاشورا مدعی معصومیت نشدند و حتی قبل از جنگ یک روز مهلت خواستند تا عبادت کنند .

    و اگر معصوم می بودند در خطبه ای بلیغ به مردم اعلام می کردند و به ایه 33 سوره احزاب نیز استناد می کردند .

    و امام سجاد در صحیفه سجادیه از خداوند برای گناهان خود طلب استغفار می کند .

    و موارد دیگر که اگر خواسته باشید برایتان ارسال کنم .

در حال نمایش 14 نوشته (از کل 194)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.