نقد بر جواب شیعه در مورد ازدواج دختر بدون اجازه سرپرست

سوال۱: دختری احتمال می دهد که اگر ازدواج موقت نکند به گناه می افتد و ازدواج موقت بر او واجب است از طرفی خانواده دختر مخالف ازدواج موقت او هستند و او می خواهد مخفیانه این عمل را انجام دهد .
جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله) : باسمه جلت اسمائه؛ الف: بر چنین دختری جایز است ازدواج موقت کند………..

پاسخ اهل سنت: دستگاه روحانیت شیعه  با دادن لقب های بزرگ به روحانیون، خود سعی میکند مردم را مرعوب نماید! مثلا این یارو چه هنری دارد که اسمش شده  ( آیت الله العظمی) آیه بزرگ خدا؟؟ اگر این آیه بزرگ خداست پس قرآن چیست؟ و بعدش خود این آدم نیز،  در پاسخ به سوالها و موقع حرف زدن، بسم الله را با شکل غیر عادی میگوید تا حقه اش بیشتر تاثیر نماید!

اما جواب این سوال از نظر اهل سنت:
ازدواج غیر دایم یعنی زنا، زیرا قرآن به کسانیکه میترسند به گناه بیافتند فرموده صبر کنید نفرموده موقتا گناه کنید:
وَلْیسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لَا یجِدُونَ نِکَاحًا حَتَّى یغْنِیهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ – و کسانی که امکانی برای ازدواج نمی‌یابند، باید پاکدامنی پیشه کنند تا خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز گرداند! «النور/۳۳»
و دوما بدون اجازه ولی و سرپرست، دختر نمیتواند عروسی کند  زیرا بین موجودات زنده فقط انسانها هستند که فامیل دارند  و  شوهر دختر به خانه پدرش رفت آمد میکند پس پدر ذی نفع است و حق  دارد در این تصمیم شریک باشد پس از نظر اهل سنت برای ازدواج ، انتخاب دختر و پدر، هردو شرط است و انتخاب تنهایی هیچکدام از آندو رسمیت ندارد, وانگهی پدر تجربه دارد و مصلحت دختر را بهتر میفهمد
و سوما ازدواج باید علنی باشد زیرا اگر چنین نباشد  فرق بین زنا و ازدواج معلوم نمیشود و هرکس در آن واحد  میتواند ده شوهر کند یا ده زن بگیرد
علاوه بر این ازدواج مخفیانه، فامیل را زیاد نمیکند و از دواجی حیوانیست زیرا  این حیوانات هستند که حتی بعد از ازدواج،  مادر زن ومادر شوهر، برادر زن و این حرف ها را نمیشناسند.

سوال دوم: اما دختر می داند که اگر با ازدواج موقت مخفیانه  بکارت خود را از دست دهد بعد از ازدواج دایم شوهر و خانواده او متوجه این عمل او خواهند شد و او را به عنوان یک دختر هوسباز سرزنش می کنند. پس آیا بر چنین دختری جایز است که بعد از ازدواج موقت و از دست دادن بکارت با عمل جراحی دوباره صاحب بکارت شود تا کسی از ازدواج موقت مخفیانه او اطلاعی پیدا نکند؟

جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله): باسمه جلت اسمائه؛  در ازدواج موقت شرط نیست که بکارت از بین برود ولی اگر بکارت از بین رفت برای دختر جایز است با عمل جراحی دوباره صاحب بکارت شود
پاسخ اهل سنت:
در ازدواج شرط است که بکارت دختر  را مرد زایل کند و مردانگی خود را نشان دهد والا زن حق طلاق دارد!
 اگر مرد ( شوهر) به بکارت کاری نداشته باشد، پس حتما انحراف جنسی دارد و دختر را بدبخت میکند و بعد این ملای بدبخت به زن اجازه میدهد که غذای خورده را تف کند و یک مرد دیگر رافریب دهد اصلا بکارت تقلبی برای گول زدن یک مرد دیگر است  و فریب دادن بیگناهان را (این الله العظمی دام ظله) براحتی اب خوردن اجازه میدهد!

سوال ۳ = اگر شوهر دائم ، بکارت دختر را یکی از شروط ضمن عقد قرار دهد آیا دختر می تواند این بکارت غیر واقعی را به عنوان بکارت واقعی عرضه نماید؟
جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله): باسمه جلت اسمائه؛ چنانچه شوهر دائم یکی از شرایط ضمن عقد، بکارت اصلی را قرار دهد تخلف شرط است. شوهر می تواند فسخ کند ازدواج را و اگر شرط را بکارت قرار دهد این دختر صاحب بکارت است و عقد صحیح است بدون خیار فسخ.

پاسخ اهل سنت:
داره به به دختر کلاه شرعی گذاشتن را یاد میده بکارت را تقسیم میکنه به  اصلی و بدلی! که عقل جن هم بهش نمیرسید
حالا تصور کنید خواستگار آمده و میگه من این خانم را عقد میکنم به شرطی که بکارتش اصلی اصلی باشه!
آیا خواستگاری چنین شرطی میگذارد؟؟ البته در این صورت هم آیت الله العظمی راه چاره میابد!
و فتوا میدهد که:  باسمه جلت شانه!! در صورتیکه خواستگار شرط گذاشت بکارت اصلی اصلی باشد، احتیاط در این است که  دختر صیغه شده و بکارت باخته، بکارت ساخت ژاپن را بکار ببرد و از بکارت چینی دوری کند تا  که شرط اصلی بودن  بر آورده شود!!

سوال۴: اگر مرجع تقلید ازدواج موقت دختر باکره را منوط به اذن پدر بداند تکلیف مقلد در این مورد چیست؟ آیا می توان مرجع تقلید را عوض کرد؟ یا خیر؟
جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله): باسمه جلت اسمائه؛ برای این فتوا نمی تواند مرجع تقلید را عوض کرد بلی چنانچه تقلید اولی روی شهادت شهود و ثبوت اعلمیت می تواند به واسطه شهادت اهل خبره به اعلمیت فتوی دهنده به عدم اعتبار اذن پدر با رجوع به شهادت آنها از مرجع فعلی در تمام مسائل رجوع کند به آن مجتهد نه در خصوص این یک مسأله.

پاسخ اهل سنت:
شهادت اهل خبره، یعنی همانهای که این آیت الله های العظمی را ساخته اند، پس براحتی میتوان اهل خبره را یافت و مرجع تقلید عوض کرد
یعنی قصه کوتاه اینکه در مذهب  شیعه هر دختری که بدون اجازه پدر و مخفیانه عروسی کند  از نظر همه آیت الله های العظمی مومنه است، زیرا بفتوای یکی از آنها نیز عمل کند مومنه باقی میماند و این آیت الله العظمی روحانی را همه آیت الله های العظمی دیگر بعنوان مرجع قبول دارند

سوال۵: دو نفر که بین آنها صیغه موقت جاری است؛ شاهدانی که از صیغه بودن آنها اطلاع ندارند بگویند که آنها زنا کرده اند، با توجه به آن که برای صیغه سند و شاهدی وجود ندارد، قاضی از کجا علم به این مطلب می برد که آن دو صیغه بوده اند؟ آیا قاضی تنها به این سخن آن دو که بگویند ما صیغه بوده ایم (آن هم بدون هیچ سند و شاهد) اکتفا می کند و آنها مجازات نمی شوند؟ اگر آری یعنی قاضی تنها با سخن آن دو نفر قبول کند که آنها صیغه خوانده اند پس در این صورت هر دو نفری که زنا کرده اند به دروغ می گویند که از قبل صیغه خوانده اند و اگر نه یعنی قاضی حرف آن دو نفر را قبول نکند و آنان را زناکار معرفی کند در این صورت پس این صیغۀ خوانده شده با خوانده نشده تفاوتی ندارد!
جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله): باسمه جلت اسمائه؛ قاضی به حکم شرع ملزم است به قبول ادعاء دختر و پسر به خواندن صیغه. مگر آنکه علم پیدا کند به دروغ بودن این ادعا.

پاسخ اهل سنت:
یعنی ناممکن است که بتوانیم مرد و زنی را بجرم زنا شلاق بزنیم زیرا براحتی میتوانند بگویند ما مخفیانه صیغه بودیم پس این آیه در مذهب شیعه  هیچ کاربردی ندارد: الزَّانِیهُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَهَ جَلْدَهٍ وَلَا تَأْخُذْکُمْ بِهِمَا رَأْفَهٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَلْیشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَهٌ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ- هر یک از زن و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید؛ و نباید رأفت نسبت به آن دو شما را از اجرای حکم الهی مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید! و باید گروهی از مؤمنان مجازاتشان را مشاهده کنند
«النور/۲» زیرا اثبات زناکاری ببرکت قانون (ازدواج موقت مخفیانه) ناممکن در ناممکن است حتی اگر یک طرف خودش  اعتراف کند باز  اثبات جرم ناممکن است زیرا طرف دیگر میتواند بگوید  نه این دروغگو است, و حرام زاده بودن بچه ای نیز ثابت نمیشود زیرا مادرش میتواند بگوید با مردی مجهول الهویه در وقتی مجهول ! ازدواج موقت نموده بوده!

سوال۶: شرط رضایت پدر برای صیغه دختر شرط کافیست یا شرط لازم؟ مختصراً توضیح فرمایید.
جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی (دام ظله): باسمه جلت اسمائه؛
نه کافی است نه لازم یعنی چنانچه دختر بالغه و رشیده باشد و خوب و بد را تشخیص دهد اذن پدر و رضایت او شرط صحت صیغه دختر نیست.

پاسخ اهل سنت:
این عین گفته های معلمین در  مدارس  استرالیاست که به بچه ها یاد میدهند:
 پدر و مادر بر سر شما حقی ندارند  و بیخود کرده اند که شما را به دنیا آورده اند!! یا میگویند: شما را برای خوشی دل  خودشان به دنیا آورده اند و حقی  بر سر شما ندارند! اگر والدین در مساله ای  به این مهمی نقشی نداشته باشند پس نقش آنها در زندگی چیست؟

سوال۷: آیا اگر کسی با دختری (باکره) صیغه موقت خوانده باشد، آیا می تواند با رضایت دختر از دبر یا قبل دخول هم کند؟
جواب حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله): باسمه جلت اسمائه؛: بلی جایز است نهایت مواظب باشد که حیثیت دختر و آبروی فامیل او حفظ شود.

پاسخ اهل سمت:

نه خیر نمی توانند!ً! و  احوط این است که دوتایی بنشینند و فقط ذکر خدا را بگویند
عجب سوالی!! عروسی یعنی چه؟ خب یعنی اینکه زن و مرد با هم در حدود شرع یکجا شوند ( از دبر نزد اهل سنت حرام قطعی است )
پس خود سوال کننده هم میداند ازدواج موقت ازدواج نیست
و جالب اینکه جواب دهنده هم میداند ازدواج موقت ازدواج نیست زیرا میگوید: بلی جایز است و نهایت مواظب باشد که حیثیت دختر و آبروی فامیل او حفظ شود. عروسی و ازدواج  باعث فخر خانواده هاست! و با آنکه در روزعروسی، پدر یا  برادر، خواهرش را ( برای هم آغوشی ) تسلیم یک مرد دیگر میکند! اما کسی آن را بد نمیداند و از آبروریزی نمیترسد و  در سالونها  عروسی میگیرند و کارت دعوت چاب نموده   و چراغانی میکنند و….. خوشحالی است و خنده , اما حالا در مملکت شیعه در جایی که فقه شیعه حاکم است  این مرد میگوید پنهانی عروسی( صیغه) کن  و پنهانی صیغه شو و مواظب باش آبروی فامیل دختر نرود . پس ای آیت الله!! از این یواش یواش رفتنت معلوم است که بارت کج است خودت هم میدانی که که کارت ننگین است و چرکین است و دروغین است و برای رضایت شیطان است و  مرضی الله نیست
خودت میدانی ای آیت الله خودت هم میدانی!

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …