مشترکات مسیحت و شیعه و یک فرق مهم آن دو!

 اگر شما تلویزیونهای مبلغ شیعه گری  و مسیحیت را ببینید، چند  چیزمشترک  در بین این دو مذهب  مشاهده خواهید کرد: اول اینکه هر دو شب و روز بندگان خدا را ستایش میکنند  و مقامشان را میستایند و خیلی غلو هم میکنند و حق نیز نمیگویند! این میگوید فاطمه! اون میگوید مریم! این میگوید علی! اون میگوید مسیح!  نام الله این وسط نیست یا هست ولی کم!
 این تصویر  مریم را نشان میدهد آن قبر علی  را.
 
مشترک دوم بینشان این  است که شیعه شب و روز اصحاب پیامبر را فحش میدهد و مسیحی ها نیز از اصحاب پیامبر ما  بدگویی میکنند
مشترک سوم بین این دو مذهب باطل این است که هر دو به بندگان صفات خدایی میدهند با یک فرق که مسیحیان خجالت را کنار گذاشته و بطور واضح میگویند مسیح خداست!
 آما شیعه ها واضح نمیگویند یعنی میگویند علی بنده است اما صفات خدایی دارد یعنی حرف یکی است الله حاضر و ناظر است امام هم حاضر و ناظر است
این مقاله شیعه ها را بخوانید:

شیعه میگوید:
مقدس اردبیلی سال‌های متمادی (بیش از ۱۵ سال) که در نجف بود، به احترام حضرت علی (ع) پایشان را دراز نکردند، بلکه نشسته یا به حال سجده می‌خوابیدند. یکی از علما هر جا می‌نشست، دوزانو نشسته و تکیه نمی‌کرد، چون می‌گفت: من در محضر امام زمان (عج) هستم و بی‌احترامی نمی‌کنم. از یکی از علما نقل شده است دو سال در مشهد مدرسه خیرات خان یا میرزا جعفر بودم. شب‌ها به حال سجده می‌خوابیدم که به ساحت مقدس امام رضا (ع) بی‌احترامی نشود.
حال اگر ما باید اینگونه به امام زمان (عج) احترام بگذاریم: از حیث گفتاری، همیشه مؤدبانه و محترمانه با امام زمان (عج) صحبت کرده و هر وقت نام ایشان برده می‌شود، با احترام کامل برده شود. از حیث علمی، رفتار و کردار ما به گونه‌ای باشد که مَرضی امام زمان (عج) باشد. آن‌گاه قطعاً به امام زمان (عج) نزدیک خواهیم شد.

نظر اهل سنت :
یعنی علی  کاملا صفات خدا را دارد و همه جا حاضر و ناظر و ناصر است اما شیعه مثل مسیحیت صداقت ندارد که واضح بگوید   علی خداست، ولی دادن صفات الهی به بنده یعنی اله دانستن او.
مسیحت از کسی واهمه ندارد مسیحت برایش مهم نیست که مسلمانان نصارا  بخاطر اله دانستن عیسی کافر بگویند اما شیعه برایش مهم است که در دایره اسلام باقی بماند زیرا خنجر زدن از درون راحت تر است پس به همین خاطر شیعه عقیده اش درباره امامانش با لفاظی  و تقیه همراه است
و یک شبهاهت تازه دیده شده بین شیعه و نصاری این است بخوانید:

شیعه میگوید:
از امام صادق علیه السلام در تفسیر قول خدای تعالی در آیه «
وَاعْبُدُوا اللَّـهَ وَلَا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا وَبِذِی الْقُرْبَی. . .» آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و علی بن ابی طالب علیه السلام « والدین » هستند و مراد از « ذوی القربی » حسن و حسین علیهماالسلام هستند.  سوره نساء، آیه ۳۶
بحار الانوار، ج ۲۹، ص ۷۵، حدیث ۱۲ – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۲۸۷
علامه شُبّر هم در تفسیر خویش ذیل آیه «و بالوالدین احسانا» بیان می‌کند که مراد از والدین، پدر و مادر معنوی انسان یعنی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هستند و امروز قطعاً امام عصر (عج) پدر ولایی و معنوی شیعیان، بلکه انسان‌ها هستند.
 و وقتی بفهمیم امام زمان (عج) مهربان‌ترین و دلسوزترین پدر علمی و معنوی و ولایی ماست، از آثارش، توجه انسان‌ها به سوی آن کانون عاطفه خواهد بود و با وجود چنین پدری مهربان، استرس‌ها و اضطراب‌های روانی از انسان رخت برمی‌بندد و انسان می‌داند پناهگاه عظیمی دارد که در همه جا دلسوزانه دادرس و فریادرس اوست.
این اعتقاد و باور، انسان را به شخص امام زمان (عج) نزدیک‌تر می‌نماید.

نظر اهل سنت:
این مثل همان پدرآسمانی است که  مسیحی ها همیشه میگویند پدر آسمانی ما!! پدر آسمانی ما!!
شیعه فقط نام عیسی را با نام مهدی عوض کرده و مهدی شده پدر آسمانی!!

خواننده گرامی
از مشترکات شیعه و نصارا گفتیم اما یک فرق مهم در این دو مذهب وجود دارد، فرق این است:
مسیحی برای ستایش عیسی و مریم و یا قدسیندیگر،آیاتی از انجیل را میخواند. انجیل فعلی همان عقاید  امروزی مسیحی ها  را شامل است پس وقتی در ستایش عیسی شعری میگوید زیرش مینویسد بنقل از آیه فلان بخش فلان کتاب مقدس انجیل
اما شیعه برعکس مسیحی آیه ای از کتاب مقدس خود درباره علی یا فاطمه ندارد  او در اینجا از مسیحی عقب تر است !! علت هم این است که الله اجازه نداده و اجازه نمیدهد قرأن تحریف شود ولی انجیل تحریف شده ست.
لذا برای همین است که شیعه  آیه (وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا ) را تاویل میکند و میگوید والدین یعنی علی و فاطمه و مهدی!!!
اما این تفسیر شیعه بیچاره شرم آور است زیرا  قرآن در موضع دیگر میگوید:
وَإِن جَاهَدَاکَ لِتُشْرِکَ بِی مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا- لقمان ۱۵
و اگر والدین تو سعی نمودند ( در تفسیر شیعه اگر علی و فاطمه و مهدی کوشش کردند) که برای من شریکی قرار دهید پس از آنها ( از علی و فاطمه و مهدی) پیروی نکنید!!!
ای مسلمانان به عظمت قران سر فرود آرید ! مگر نمیبینید که چگونه علمای شیعه را رسوا میکند و چون سد محکمی در مقابل شرک آنها ایستاده است؟!

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …