rrw

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 300)
  • نویسنده
    نوشته ها

  • rrw
    کاربر
    جناب سعدي
    جواب اين سوال شما در جمله آخرتان بود ”همیشه احتیاط صحیح نیست چراکه موقعی که حدیث صحیح بر انجام عملی باشد دیگر احتیاط معنایی ندارد”
    دوست عزيزاينکه در وضو پاها را بايد مسح کرد، برمبناي آيات قرآن وروايات براي ما قطعي است وتريدي وجود ندارد که بخواهيم براحتياط ، مثلا شستن پا ،عمل کنيم. درصورت رسيدن به قطعيت ،عمل به احتياط ضرورت ندارد .بلکه صحيح نيست.( اگر فرصت شد به اميد خدا در اين باره بيشتر خواهم گفت)
    اما موضوع توسل و ولايت اهل بيت که اصلا براي ما فراتر از اين است . ببينيد خداوند به شيطان دستور فرمود که بر آدم خليفه خود سجده کندوتکريم نمايد. حال به نظر شما آيا شيطان اين اختيار را دارد که به خداوند بگويد مرا از سجده بر آدم معاف دار ولي پس از آن تو را چنان عبادت مي‌کنم که ديگر کسي تو را آنگونه سجده نکرده باشد؟! بديهي است که پاسخ منفي است؛ چرا که عبادت خداوند آنگونه است که خداوند مي‌خواهد نه آنگونه که بنده بخواهد. بنابراين با وجود اينکه در اينجا شيطان به خداوند ايمان دارد ولي اعمال او به دليل استکبارش و سجده نکردن بر خليفه خدا پذيرفته نيست.دوست عزيزشيعه مودت و ولايت اهل بيت را اصلا شرط قبولي اعمال مي داند.(در اين باره زياد نوشته ام درصورت لزوم باز خواهم نوشت)
    در پاسخ به: Reply To: یک سوال فوق العاده ساده از برادران اهل سنت #3495

    rrw
    کاربر
    جناب سعدي به همه اين سوالات پاسخ داده شده، اما به طور خلاصه عرض مي کنم.
    الف)اين آيه قطعا به عصمت اشاره دارد:
    1- الف و لام «الرجس» الف و لام جنس بوده، و شامل هر نوع پليدى؛ چه ظاهرى و چه باطنى خواهد شد.
    2- دراين آيه از مفعول مطلق تاکيدي(تَطْهيراً) استفاده شده است. از ويژگيهاي اين مفعول يکي قطعيت حدث وديگري نهايت حدوث،است.
    3- صحابه‌اي كه از شان نزول آن با خبر بودند ، اين تطهير را اراده تكويني خداوند مي‌دانند نه تشريعي. و به همين علت آنرا يک فضيلت براي اهل بيت مي دانند.
    ب) قطعا اين عصمت حادث شده است:
    گاهي خدا مي‌فرمايد ، با اين اموري كه من براي شما فراهم كردم خودتان را طاهر كنيد.
    اما در آيه تطهير خداوند با انواع تاکيدات، مستقيماً اراده كرده كه اهل بيت را تطهير كند.يعني واسطه وعلتي قرار نداده.اين اراده همان است حصول مراد همان .اراده خداوند کن فيکون است( إنّما أمره إذا أراد شيئاً أن يقول لَهُ كن فيكون)
    ج)اين عصمت شامل اصحاب کساء بوده وشامل زنان پيامبر نمي باشد:
    1- زنان پيامبر (ص) متعدد بودند و در خانه هاي مختلف زندگي مي کردند لذا در آيه 32 (وقرن في بيوتکن) آمده است . اگر آيه تطهير نيز شامل آن ها مي شد بايد مثلا (اهل البيوت) مي آمد .
    2- خداوند در اين آيه حتي نفرموده اهل بيت بلکه فرموده اهل البيت يعني از” ال” عهديه حضوري استفاده نموده.لذا قطعا اهل بيت در اينجا فقط اصحاب کساء يا حداکثر به همراه ام سلمه مي باشند.
    3- زنان پيامبر هيچيک نگفته اند که آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند. (مانندروايت ام سلمه)
    4- رسول اکرم در حديث ثقلين مي فرمايد: اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله وعترتي اهل بيتي. دقت نماييد که رسول خدا در اين حديث نيز اهل بيت خودرا عام بکار نبرده ومي فرمايند “عترتي اهل بيتي” تاکيد مجدد که اهل بيت من عترت من است.(دوستان توجه نمايند اولين معنايي که از عترت حاصل مي شود اولاد ونسل است ونه چيز ديگر)
    5- پيامبر بعضي از زنان خود را طلاق داد مثل اسماء بنت نعمان و عالیه بنت ظبیان که اين آخري حتي با مرد ديگري ازدواج کرد.(قبل ازنزول آيه تحريم ازدواج با زنان پيامبر)با فرض درست بودن عقيده اهل سنت اين افراد ابتدا زناني عادي بودند وقتي که با رسول خدا ازدواج کردند شامل آيه تطهير شده بطور تکويني پاک مي شوند! و زماني که از پيامبر طلاق گرفتند دوباره فردي عادي مي شوند. آيا اين عاقلانه است.
    6- اصلا چطور مي توان پذيرفت که خداوند با انواع تاکيدات همسران پيامبر را از هر پليدي پاک نمايد، ولي رسول خدا برخي از آنها را بخاطر صفات واخلاق بدشان طلاق دهد وحتي عايشه را مرکز فتنه بداند.(دوستان محترم در اين باره مقاله شاخ شيطان از اينجانب را مطالعه فرمايند)
    7- يك روايت هم وجود ندارد، كه بگويد آيه شريفه دنبال آيات مربوط به همسران پيامبر نازل شده.
    مويد اين احتمال اينکه اگر آيه مورد بحث كه در حال حاضر جزو آيه (و قرن فى بيوتكن) است، از آن حذف شود، آيه مزبور با آيه بعدش كه مى فرمايد: (و اذكرن ) كمال اتصال و انسجام را دارد، و اتصالش بهم نمى خورد.( ميان يک سري آيات که بر يک سياقند و جنبه دستوري دارد ، جمله انما يريد الله … نمي بايست قرار داشته باشد)
    8- آيه تطهير قطعا به عصمت اشاره دارد ، چطور مي تواند اين جمله در ميان جملاتي باشد که از زنان پيامبر ،احکام ابتدايي اسلام را مي خواهد.

    در پاسخ به: Reply To: داستان پیرمرد مسافرودعا #3484

    rrw
    کاربر
    جناب سعدي
    از زماني که فهميديم عايشه جنازه عمر که زير خروارها خاک دفن بود را بينا مي دانست و از او حجاب مي گرفت . ما نيز امام رضا خود را شنوا دانستيم. (عايشه خيلي چيزهايي که در خانه رسول خدا ياد گرفت را به شما آموزش نداد)
    اما بحث علمي و قرآني در اين باره را مي توانيد در آدرس زير مطالعه فرماييد.

    http://www.islamtxt.net/content/forum/1500

    در پاسخ به: Reply To: شواهد قرآنی برای امکان رجعت #3483

    rrw
    کاربر
    جناب سعدي اين همه شاهد قرآني براي رجعت آورده شد. باز هم در اين مورد شک داريد. مگر در صحيح بخاري نداريم که عيسي مسيح براي کمک به حضرت مهدي مي آيند، اگر اين رجعت نيست پس چيست؟
    در عجبم که شما و علماي شما چرا همچنان مي گوييد رجعت امکان ندارد.
    ضمنا هدف قيام مهدي همان است که اهل سنت هم به آن اعتقاد دارند. نه سيلي زدن به بعضي ها .
    در پاسخ به: Reply To: تبریک نیمه شعبان #3482

    rrw
    کاربر
    جناب سعدي به شبهات مريوط به حضرت مهدي و قيام ايشان در همين سايت پاسخ داده شده است. لطفا شبهات تکراري نفرماييد.

    http://www.islamtxt.net/content/forum/1586

    http://www.islamtxt.net/content/forum/1554


    rrw
    کاربر
    حتي دريغ از يک جمله مستند و معتبر.
    دوستان در اين باره مي توانيد به آدرس زير مراجعه نماييد.
    http://www.islamtxt.net/content/forum/1479
    در پاسخ به: Reply To: بیاید انکار کنید خمینی رافضی در اصل هندو نبوده!!! #3461

    rrw
    کاربر
    جناب دانش ،اکثر دوستان از جمله جنابعالي بنده را از طريق نوشته هايم مي شناسيد و مي دانيد که بنده به فضل ومدد الهي باتوجه به معلومات و زمانم به شبهات پاسخ مي دهم .ليکن به ذات اقدس الهي قسم ،بنده واحتمالا خيلي هاي ديگر اصلا مقاله نامبرده را داراي ارزش خواندن ندانستيم.( حتي با اين نوشته جنابعالي نيز هنوز ترقيب به خواندن آن نشده ونخوانده ام)حال فهميدي چرا اين مقاله پاسخ نداشت.
    راستي چرا از اينکه يک مقاله جواب نداشته اينقدر ذوق زده شده ايد؟ آيا بايد باور کرد که جنابعالي پاسخهاي ما را “ماست مالي” مي دانيد؟
    در پاسخ به: Reply To: پاسخ به مقاله «فریبی به نام غدیر» #3454

    rrw
    کاربر
    ببينيم صحابه اي که در غدير حضور داشتند چه گفته اند.
    1 – طبرانی در ” المعجم الکبیر ” :
    4986 عن زَيْدِ بن أَرْقَمَ قال خَرَجْنَا مع رسول اللَّهِ صلى اللَّهُ عليه وسلم حتى انْتَهَيْنَا إلى غَدِيرِ خُمٍّ أَمَرَ بِدُوحٍ فَكُسِحَ في يَوْمٍ ما أتى عَلَيْنَا يَوْمٌ كان أَشَدَّ حُرًّا …..
    المعجم الكبير ، ج 5 ص 171 رقم 4986
    2 – حاکم نیشابوری در ” المستدرک علی الصحیحین ” :
    6272 عن زيد بن أرقم رضي الله عنه قال خرجنا مع رسول الله صلي الله عليه و سلم حتى انتهينا إلى غدير خم فأمر بروح فكسح في يوم ما أتى علينا يوم كان أشد حرا منه ….
    المستدرك على الصحيحين ، ج 3 ص 613 رقم 6272
    ترجمه روایت :
    زيد گفت بيرون شديم با رسول خدا (ص) تا رسيديم بغدير خم در روزى كه تاكنون گرم‏تر از آنروز بر ما نگذشته بود ….

    3 – ابن مغازلی در ” مناقب امیرالمومنین ” :
    أقبل نبيّ اللّه من مكّة في حجّة الوداع حتّى نزل (ص) بغدير الجحفة بين مكّة والمدينة، فأمر بالدّوحات فقمّ ما تحتهنّ من شوك ثمّ نادى: الصّلاة جامعة! فخرجنا إلى رسول اللّه (ص) في يوم شديد الحرّ وإنّ منّا لمن يضع رداءه على رأسه وبعضه على قدميه من شدّة الرّمضاء ….
    رسول خدا (ص) در حجة الوداع آمد تا در جحفه نزول فرمود- بين مكّه و مدينه‏ . پس امر فرمود زير درختان عظيم و انبوه آنجا را از خار و خاشاك پاك كردند، سپس مردم را باجتماع عمومى براى نماز دعوت كردند. آنروز بسيار گرم و سوزان بود و همگى حسب الامر پيغمبر بسوى آنحضرت گرد آمديم در حاليكه بعضى از ما قسمتى از رداى خود را بر سر كشيده و قسمتى را از شدت سوزندگى زمين زير پا نهاده بود. …..
    مناقب أمير المؤمنين عليه السلام، ص 67 رقم 23
    4 – احمد بن حنبل در ” فضائل الصحابه ” :
    قَالَ زَيْدُ بْنُ أَرْقَمَ: وَأَنَا أَسْمَعُ، نَزَلْنَا مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِوَادٍ يُقَالُ لَهُ: وَادِي خُمٍّ فَأَمَرَ بِالصَّلَاةِ فَصَلَّاهَا بِهَجِيرٍ ، قَالَ: فَخَطَبَنَا، وَظُلِّلَ لِرَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِثَوْبٍ عَلَى شَجَرَةِ سَمُرَةٍ مِنَ الشَّمْسِ، فَقَالَ: …..
    راوی می گوید : در حاليكه من ميشنيدم زيد چنين گفت: با رسول خدا (ص) در وادى كه خم ناميده ميشود فرود آمديم. آنحضرت امر باقامه نماز فرمود و در گرماى نيمروز نماز را بجا آورد سپس براى ما خطبه ايراد فرمود در حاليكه با افكندن پارچه بر يكدرخت بزرگ براى آنجناب سايه تشكيل داده شده بود. آنگاه فرمود: ……
    فضائل الصحابة ، ج 2 ص 597 رقم 1017
    5 – تفتازانی در ” شرح المقاصد فی علم الکلام ” :
    أما حديث الغدير فهو أنه عليه السلام قد جمع الناس يوم غدير خم موضع بين مكة والمدينة بالحجفة وذلك بعد رجوعه عن حجة الوداع وكان يوما صائفا حتى أن الرجل ليضع رداءه تحت قدميه من شدة الحر ….
    اما حدیث غدیر، همانا رسول خدا(ص)مردم را در روز غدیر خم در مکانی بین مکه و مدینه در جحفه جمع نمود، واین امر بعد از بازگشت از حجةالوداع بود، وآن روز، روزی بسیار گرم بود به گونه ای که از شدت گرما مردم ردای خود را به زیر پای خود افکنده بودند ….
    شرح المقاصد في علم الكلام ، ج 2 ص 289 – 290
    نتیجه :
    شیعه دقیقا بر اساس آنچه که در تاریخ نقل شده سخن می گوید.
    با همه اينها فرض کنيم در غدير هوا خيلي هم گرم نبود ، آيا اين موضوع کل واقعه را زير سوال مي برد؟

    در پاسخ به: Reply To: بیاید انکار کنید خمینی رافضی در اصل هندو نبوده!!! #3442

    rrw
    کاربر
    جناب دانش
    1- اينکه بنده نوشتم ” باتوجه به معلومات و زمانم به شبهات پاسخ مي دهم” هرگز ادعاي معلومات نبوده بلکه برعکس اذعان به کم بودن بضاعت علمي و زماني خود بوده است . آوردن معلومات و زمان با هم مؤيد همين است چراکه بنده نيز بي کار وشغل نيستم و زمان آزاد زيادي ندارم.(در هرصورت از تمام دوستاني که برداشت ديگري از نوشته بنده داشتند عذر خواهي مي نمايم)
    2- بنده تحصيلاتم الکترونيک است و طلبه يا روحاني نيستم.
    3- نوشته ايد که حقير شبهه افکن خوبي هستم.
    دوست عزيز اکثر مقالات بنده که پاسخ و رديه است . پس بنده لابد پاسخ دهنده خوبي هستم .پاسخ دهنده چه؟ پاسخ دهنده شبهه . نه شبهه افکن.
    4- پاسخ جنابعالي در مورد مقاله هندي بودن اجداد امام خميني راهم دوست ديگرمان به خوبي دادند. بنده تکرار نمي کنم.
    در پاسخ به: Reply To: امام شیعان امروز کجاست؟ #3434

    rrw
    کاربر
    آقاي مراد (…) همچنانکه در سايتهاي مختلف مي گردي و مقالات کيلويي آنها را کپي پيست مي کني و در اينجا مي آوري ،مقالات اين تالار را هم بخوان. زمان زيادي نيست که به چنين شبهه هايي پاسخ داده شده است.
    http://www.islamtxt.net/content/forum/1554
    در پاسخ به: Reply To: ماهیت دین شیعه #3432

    rrw
    کاربر
    آقاي مراد(…. ) مطلبي کپي پيست کن که ارزش درج در تالار گفتمان را داشته باشد. مگر مجبوري که حتما در سايت مطلب قرار دهي!
    آيا با خود نگفتي که آخر کينه نويسنده چنين مقاله اي با شيعه چه بوده است که حرمت چيزي را نگه نداشته.باور کنيد اين نوع نوشتن و با اين ادبيات،به واقع زير سوال بردن خود اهل سنت است. به هر صورت پاسخ اکثر اين اباطيل در همين تالار وجود دارد. برخي از آنها هنوز در صفحه اول تالار قرار دارد .(بعيد مي دانم نخوانده باشيد)
    در پاسخ به: Reply To: مسئله علم غیب دانستن امامان #3431

    rrw
    کاربر
    اين كه اولياي خدا (به اذن الله)علم غيب دارند ، با دلايل قطعي از كتاب و سنت و عقل قابل اثبات است . در اين باره لطفا به مقاله “انسان کامل خليفه الله است” که در همين تالار در فيلد شرکيات، قرار دارد رجوع فرماييد.
    اما پاسخ به شبهاتي که به ظاهر خدشه بر اين اعتقاد است( وجناب مراد اسلامی در اينجا آورده است):
    1- وقتى مسايل از عرف و اعمال عادي ما خارج ، و به علوم غيب مربوط شد، بُعد ديگرى پيدا مى كند كه نمى توان آن را فقط با معيارها و قواعد حاكم بر عرف بررسى كرد. در اين جا اسرار و حقايق عالى بسيارى نهفته است كه احاطه بر آنها براى ما مقدور نيست.
    2- چنين شبهاتي را حتي از ذات مقدس الله نيز مي توان نمود.مثلا چرا خداوند كه در علم و قدرتش شكّ و شبهه اى نيست، پيغمبران را در همه مواقع نصرت نفرمود و مكرّر ايشان را در تهلكه واگذارد؟ چرا قدرتش را اعمال نفرمود و به آنها به وسيله وحى اعلام نكرد؟ اصلا چرا او که از ازل تا ابد را آگاهي دارد، نظام جزا و پاداش قيامت را ديگر بنا نهاده است؟…. آيا چنين شبهاتي خدشه به علم و قدرت ذات اقدس الله است؟
    3- اين عالم و نظام آن ، جز در مواردى كه مصالحى اقتضا كند، بر مجراى علوم عادّى و مادّى نوع بشر جريان مى يابد. بنابراين نه تنها مجريان مشيّت الهي بلکه خود خداوند نيز که از حوادث آينده و امور نهانى اطّلاع دارند به ندرت از آن استفاده مى نمايند.
    در واقع اولياي خدا با سنّت و قضا و قدر الهي، هرگز معارضه نمى كنند. آنها مثل ملايكه اى كه عمّال خداوند هستند، در جريان اجراى سنن الهي قرار دارند، اگر چه در مورد خودشان باشد.
    4- معصومين در روش زندگى وظيفه دارند كه همانند مردم عادي زندگي كند . اگر قرار باشد كه ايشان به علوم غيبي خود ، عمل كند ، نظام اجتماعي به هم خواهد خورد .
    ضمن اين كه اين بزرگواران براي تمامي مردم در تمامي شئونات زندگي الگو و نمونه هستند ،اگر قرار باشد كه آن‌ها زندگي غير عادي داشته باشند و بر طبق علم غيب رفتار كنند ، نمي‌توانند براي مردم الگو باشند و مردم نمي‌توانند از آن‌ها الگو برداري كنند .
    5- تكاليف معصومين هم مثل ديگران اغلب در حدود علوم عادّى و متعارف است، و مأمور به ترتيب اثر به علوم خاصّى كه دارند، نبوده اند.
    آنان در انجام تكاليف، شرايط عامّه را ملاحظه مى فرمودند، مثلاً اگر اطّلاع از آب به نحو غيرعادّى داشتند، تكليفشان مثل ديگران تيمّم بوده; چنان كه در قضا و حكومت و تدبير امور نيز به همين نحو عمل مى كردند و به بينه و دليل حكم مى دادند. اين گونه اعمال انبيا و اوليا را نمى توان با معيارهاى عادّى، كه اعمال افرادى عادّى با آن سنجيده مى شود، سنجيد; بلكه بايد در افق عالى تر و محيط وسيع ترى كه در خور شأن و مقام آنها است، با توجّه به فلسفه بعثت انبيا و نظامات حاكم بر عالم، مطالعه كرد.
    6- از امام صادق رسيده است كه : “امام هر وقت بخواهد بداند، به او اعلام مى شود .” بنابراين آنها در امورى كه مكلّف به كسب علم عادى و شيوه هاى رسمى براى دست يافتن به آگاهى ها و اخبار بودند ، اراده علم غيب نمى كردند . (اگر چه مى توانستند آگاه شوند)
    7- در هر صورت ادعا نشده معصومين در همه علوم با خدا شريك و داراي علم نامتناهى و قائم به ذات هستند. ليکن هرگزنمي توان اصل علم غيب ايشان را زير سوال برد.(والله اعلم)

    rrw
    کاربر
    لطفا پاسخ اين شبهه را در مقاله “ايران چگونه شيعه شد؟”در همين تالار دريافت فرماييد.

    rrw
    کاربر
    لطفا پاسخ اين شبهه را در مقاله “ايران چگونه شيعه شد؟”در همين تالار دريافت فرماييد.
    در پاسخ به: Reply To: مقام امام بالاتر است یا نبی #3416

    rrw
    کاربر
    جناب عبداللهي
    اولا: چرا نوشته ايد” انصاف داشته باشيد ” يعني جنابعالي واقعا متوجه نشديد که در اين موضوع عمدي در کار نبوده است.
    ثانيا: بدعت شما در اضافه کردن” اصحابه” در پايان صلوات ، بنده را به اشتباه انداخت.
    ثالثا: در يک نوشته علمي ، خيلي هم بد نيست گاهي از اين حروف اختصاري استفاده شود تا چنين اشتباهاتي رخ ندهد. خصوصا براي شما که تقريبا در هر خط يک غلط املايي دارديد. مثل اباعه، طبع الهدي، قراعت……
    رابعا: جنابعالي يک جمله کامل و کليدي من را در مقاله نديديد و نتيجه گيري اشتباه نموديد(به آن قبلا اشاره کردم) پس در اين موضوع هم پايه هستيم. فقط بنده به شما نگفتم بي انصاف.
    **قابل توجه مسئولين سايت : چرا نوشته هاي جناب عبداللهي در جاي خود و به ترتيب گفتمان قرار نمي گيرد؟ *

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 300)