abdollah1990

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9992

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (جناب abdollah1990 گفتند روایت مَنْ مات وليس في عنقه بيعة مات ميتة جاهلية از نظر اهل سنت ضعیف است)

    برادرم چرا فریب کاری و دغل بازی می کنی .

    شما در تاریخ 11/5/93 گفته ای (جناب حدیث من مات…)

    برادرم چون حدیث را کامل نگذاشته بودی من گفتم که حدیث من مات ضعیف است و حالا که چند حدیث صحیح و ضعیف را گذاشته ای پاسخت را می دهم .

    1- روایت (مَنْ مات وليس في عنقه بيعة مات ميتة جاهلية)

    در کجای این حدیث صحبت از امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر شده است ؟؟

    و اگر شما قبول دارید در طول این هزار سال امامی که افراد با او بیعت کرده اند کجا می باشد ؟؟

    آیا همه در جاهلیت مرده اند ؟؟

    2- روایت (مَنْ مات بغير إمام مات ميتة جاهلية .)

    برادرم اگر شما به یکی از همین کتبی که استناد کرده ای (مجمع الزوائد ،‌ الهيثمي) مراجعه می کردی متوجه می شدی که این حدیث ضعیف است و اگر یک بار این کتاب را مطالعه کنی متوجه می شوی مجمع الزوائد یعنی چه !!

    3- روایت (من مات ليس عليه إمام فميتته جاهلية)

    برادرم اگر شما به یکی از همین کتبی که استناد کرده ای (مجمع الزوائد ،‌ الهيثمي) مراجعه می کردی متوجه می شدی که این حدیث ضعیف است و اگر یک بار این کتاب را مطالعه کنی متوجه می شوی مجمع الزوائد یعنی چه !!

    اینکه گفته ای (. جناب اینگونه می خواهید وارد بحث و گفتگو شوید؟)

    خواهشمندم بحث را به انحراف نکشان و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با ایات قران و مرتبط با همان موضوع ثابت کن .

    دوباره یاداوری می کنم حتما موضوع امامت پس از فوت پیامبر باشد .

    چون شما معتقد به منصوص بودن الهی 12 امام پس از فوت پیامبر می باشید حتما با ایات قران باید ثابت کنید و ایاتی که مرتبط با همان موضوع باشد .

    فلسفه بافی و مغلطه بازی ممنوع که دورانش گذشته است و همه متوجه این فریب کاری ها شده اند .

    بیشتر از این باعث آبروریزی عقیده ی خود نشوید اگر نمی توانید کسی به شما نمی گوید که لال شده ای !!


    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (من ادعایی در مورد مرحوم خمینی کرده ام؟ بحث من ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین است.)

    برادرم خود شما در تاریخ 26/4/93 به صراحت گفتی (جواب هر چه که باشد این سوال را مطرح می کند که آیا نائب نباید از جانب منئوب عنه و خلیفه از جانب مستخلف عنه معلوم شوند؟)

    و من هم در تاریخ28/4/93 این مطلب را گذاشتم

    برادرم امام خمینی که نائب امام زمان بودند و امروز که رهبری نائب امام زمان است نباید از منئوب عنه معلوم شود ؟؟

    پس کجاست ؟؟!!!

    حالا که در تله گیر افتاده ای می گویی که من ادعایی کرده ام ؟

    پس آیا با استدلال شما مرحوم امام خمینی به دروغ نائب امام زمان بودند ؟؟

    آیا این که گفتند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله هست دروغ گفته اند ؟؟

    اینکه گفته ای (اینکه خداوند چرا نفرموده که به اولی الامر هم میشود رجوع کرد همان تفکری است که این بابا وسایل انجامش را ندارد.)

    برادرم چرا از پاسخ دادن فرار می کنی ؟؟

    اینکه گفته ای (چرا خبری از امامت در قرآن نیست. البته که هست اما فهل من مذکر.)

    اگر آیه ای درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام در قران هست بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود و خوانندگان قضاوت کنند .

    اینکه گفته ای (. حالا فرض کنیم که خبری نیست. خب چون خدا نفرموده پس به تو چه.)

    برادرم از همین نحوه ی پاسخ دادن شما معلوم می شود که در تله گیر افتاده ای و نمی توانی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران ثابت کنی .

    من از خوانندگان می خواهم که قضاوت کنند .

    اینکه گفته ای (قطعا ندارد. چرا؟ چون دو خدای این بابا نابود شده اند.)

    و

    (و دیگر شبهه افکنی هایی که با فی قلوبهم زیغ کرده ای)

    برادرم جواب این ادعای مضحک و خنده دار تو را خداوند در ایه ی 6 و 52 سوره ی احزاب داده است .

    (لَّا يَحِلُّ لَكَ النِّسَاءُ مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَكَ حُسْنُهُنَّ)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : بعد از این دیگر زنی بر تو حلال نیست، و نمی‌توانی همسرانت را به همسران دیگری مبدّل کنی [= بعضی را طلاق دهی و همسر دیگری به جای او برگزینی‌] هر چند جمال آنها مورد توجّه تو واقع شود،)

    در پاسخ به: Reply To: آیا وظائف امامان در قران بیان شده ؟؟!! #9994

    abdollah1990
    کاربر
    در بین چند صد هزار عالم شیعه یک نفر پیدا نمی شود عقیده ی خود را با ایات قرانی که مرتبط با موضوع باشد ثابت کند ؟؟

    abdollah1990
    کاربر
    در بین چند صد هزار عالم شیعه یک نفر پیدا نمی شود عقیده ی خود را با ایات قرانی که مرتبط با موضوع باشد ثابت کند ؟؟
    در پاسخ به: Reply To: عقیده علی (رض) درباره ی امامت #9996

    abdollah1990
    کاربر
    .

    abdollah1990
    کاربر
    در بین چند صد هزار عالم شیعه یک نفر پیدا نمی شود عقیده ی خود را با ایات قرانی که مرتبط با موضوع باشد ثابت کند ؟؟

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (توی متن نوشته؟ کجاش؟ نقش آن سه نفر چه می شود؟)

    برادرم چرا مغلطه بازی و فریب کاری می کنی ؟؟؟

    در متن حدیث صفحه ی 184 و 185 علل الشرائع شیخ صدوق موضوع حدیث حضرت علی بوده است .

    اگر این موضوع مطرح می بود پیامبر اسلام در بالای منبر در حضور مردم با مخاطب قرار دادن به قول شما آن سه نفر این حدیث را می گفتند .

    در حالی که مخاطب پیامبر در این حدیث حضرت علی بوده است به اتفاق احادیث فریقین .شیعه و سنی .

    در پاسخ به: Reply To: شبهه روافض :صحابه و نفاق از کتب اهل سنت #9999

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    قبل از پاسخ دادن به شبهاتی که مطرح کرده ای با توجه به ادامه صلوات (سیما حجة بن الحسن المهدی) اضافه کرده ای یک سوال کلی دارم .

    پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .

    و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .

    و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .

    و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .

    و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .

    و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .

    و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .

    و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .

    و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .

    و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .

    آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟

    در پاسخ به: Reply To: شبهه روافض :صحابه و نفاق از کتب اهل سنت #10000

    abdollah1990
    کاربر
    اما پاسخ به شبهاتی که مطرح کرده ای .

    اینکه گفته ای (همانطور که میدانید جماعت اهل سنت همه صحابه را عادل میدانند)

    برادرم ما اهل سنت همه ی صحابه را عادل در رساندن احادیث پیامبر می دانیم و فقط صحابه ی مهاجر و انصار را با استناد به آیه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات بهشتی می دانیم .

    اینکه گفته ای (هرکسی که به صحابه طعنی وارد کند و یا صحابه را سب کند ، از دایره دین خارج شده و از ملت اسلام بیرون رفته است . به نقل از ذهبی)

    هرکس صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را منافق بداند و یا کافر بداند مخالفت با ایه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات قران نموده و از دایره دین خارج است .

    اینکه گفته ای (حال با هم ببینیم این صحابه ای که طعن زدن به آنها برابر با خروج از اسلام است چه رفتاری با امام علی علیه السلام داشتند)

    برادرم با توجه به ایه ی 29 سوره ی فتح صحابه هیچ وقت یک دیگر را منافق و کافر نمی دانستند .

    امکان دارد در موضوعات سیاسی و اجتماعی اختلاف نظر داشتند .

    و حتی اگر با هم جنگ کرده باشند حکم آن را خداوند در ایه ی 9 حجرات (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) بیان کرده است .

    و درباره ی گفتار ابن تیمیه در منهاج السنه شما تدلیس کردی و ادامه ی آن را حذف کردی .

    ضمنا گفتار ابن تیمیه مثل گفتار خداوند و گفتار پیامبر نمی باشد .

    وقتی خداوند در ایه ی 100 سوره توبه مهاجرین و انصار را بهشتی اعلام نموده برای ما کافی است .

    اینکه گفته ای (همانطور که مشاهده میکنید اکثر صحابه و تابعین به امام علی فحش میدادند)

    برادرم این مشاهده ای که شما کرده ای باطل است با توجه به ایات قران .

    در پاسخ به: Reply To: شبهه روافض :صحابه و نفاق از کتب اهل سنت #10001

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (حال ببینیم حکم کسی که بغض امام علی علیه السلام را در دل داشته باشد چیست)

    هرکس صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را منافق بداند و یا کافر بداند مخالفت با ایه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات قران نموده و از دایره دین خارج است .

    و حضرت علی هم جزو مهاجرین بوده و هیچ کس ایشان را منافق و یا کافر نمی دانسته .

    اینکه گفته ای (با هم دیدیم که کسیکه بغض امام علی را در دل داشته باشد بدون شک منافق است.زیرا این عهدی است که پیامبر با امام علی بسته است و محال است که عهد پیامبر خلاف واقع شود.)

    برادرم پیامبر اسلام طبق ایه ی 44 سوره ی نحل مطالبی را تبیین میکند که ما نزل الیهم باشد و هیچ آیه ای که گفته باشد هرکس با شخص حضرت علی مخالفت سیاسی و یا اجتماعی کرد منافق است وجود ندارد و هرکس صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را منافق بداند و یا کافر بداند مخالفت با ایه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات قران نموده و از دایره دین خارج است .

    در مورد حدیثی که ام سلمه نقل کردی .

    این حدیث علامه آلبانی میفرمایند که حدیث ضعیف است ضعيف الجامع 5618

    اینکه گفته ای (حال آنکه ما در اینجا نفاق اکثریت صحابه را اثبات کردیم.)

    برادرم چرا دروغ می گویی ؟؟

    ثابت کردن نفاق افراد با توهمات ذهنی ثابت نمی شود باید مستند به ایات قران باشد .

    همانطور خداوندی که اول و آخر همه را می داند به صراحت در آیه ی 100 سوره ی توبه مهاجرین و انصار و کسانی که از آنها به احسان پیروی می کنند را بهشتی اعلام نموده است

    در پاسخ به: Reply To: شبهه روافض :صحابه و نفاق از کتب اهل سنت #10002

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (حال آنکه ما در اینجا نفاق اکثریت صحابه را اثبات کردیم.)

    برادرم خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه رضایت خود را از مهاجرین و انصار اعلام کرده و وعده بهشت داده یوم الابد .

    و در ایه 18 فتح همه رضایت خود را از بیعت کنندگان اعلام کرده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … جزو مهاجرین ایه 100 توبه و بیعت کنندگان 18 فتح هستن .

    آیا خداوند که از گذشته و آینده افراد خبر دارد ، بگفته شما از فاسق و ظالم و کافر اعلام رضایت کرده ؟؟!!

    و به گفته ی شما به ظالم و کافر و فاسق وعده ی بهشت یوم الابد داده ؟؟؟!!

    شما اگر به قران و به گفته ی خداوند اعتماد داری که خداوند جواب شما را در ایه 100 سوره توبه داده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … جزو مهاجرین هستند .

    و اگر به گفته ی عبدالله ابن سبا یهودی اعتقاد داری که این موضوع را ادامه بده .

    و چون هدف شما این است که در کلام خدا خدشه وارد کنید باز هم خداوند جواب شما را داده است .

    (الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَ‌ةِ كَافِرُ‌ونَ)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمی‌دارند، و (با القای شبهات) می‌خواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»)

    و همچنین بندگان مخلص خداوند چون به ایه 100 سوره توبه اعتماد دارند هم جواب شما را داده اند .

    با زبان زدن سگ به آب دریا ، اب دریا کثیف نمی شود .

    در پاسخ به: Reply To: شبهه روافض :صحابه و نفاق از کتب اهل سنت #10003

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام و عرض ارادت خدمت شما دوست گرامی .

    به عنوان فردی که چند سال تجربه ی بحث کردن با شبهه افکنان را دارم چند توصیه برادرانه برای شما دارم .

    1- طبق مصداق دفاع بد و یا پاسخ دادنی که کامل و مستند به آیات قران نباشد از یک مذهب و دین بیشتر آن مذهب و یا دین را زیر سوال می برد .

    2- وقتی می خواهید پاسخ بدهید از مطالب دیگر افراد که مستند به آیات قران می باشد استفاده نمایید .

    3- خیلی راحت می توانید از تناقضات گفتاری خود مخالفین بر علیه خودشان استفاده کنید .

    4- هر موضوعی را که می خواهید پاسخ بدهید اول در یک فایل ورد تایپ کنید و کاملا بررسی نمایید آنوقت بگذارید .

    ضمنا اگر خواستید از مطالب من که مستند به قران می باشد استفاده کنید آزادانه انجام دهید .

    و در رابطه با مطرح کردن مطالب طرف مقابل و پاسخ دادن به آن می توانید به این روش عمل کنید .

    (اینکه شما شبهه افکنی کرده اید – پاسخ شبهه شما این است – اینکه فرموده ای – پاسخ من این است -)

    و شما نیز اگر پیشنهاد یا انتقادی از بنده دارید خوشحال می شوم که بگویید .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #10004

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام و عرض ادب خدمت شما .

    امیدوارم به قولی که در قسمت اوربان داده ای وفادار مانده و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را از ایات قران و مرتبط با موضوع مثل ایات نبوت ثابت کنی .

    1- اینکه گفته ای (چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد)

    برادرم چون پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی .

    و وظائف پیامبر در قران به صراحت شده است (وَمَا عَلَى الرَّ‌سُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ) و ده ها ایه دیگر

    و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین ندارد .

    2-اینکه گفته ای (چرا قبر صدیقه طاهره فاطمه زهرا پنهان است)

    برادرم قبر خیلی از همسران پیامبر و بزرگان اسلام و دیگر دختران پیامبر هم معلوم نیست و هیچ ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    3- اینکه گفته ای (چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد)

    برادرم حضرت علی چون وزیر و مشاور ارشد بود و تعداد لشکریان اسلام زیاد بود نیازی به حضور حضرت علی در جنگ نبود .

    همینطوری که امروز اکثر وزرای دفاع و فرمانده کل قوا در خط مقدم جبهه شرکت نمی کنند .

    و اگر حضرت علی آن جنگ ها را قبول نمی داشت پس چرا از عنائم آن استفاده می کرد و دختر پادشاه ایران را که به اسارت گرفتند به امام حسین داد .

    پس اگر آن جنگ ها غاصبانه بوده پس ازدواج امام حسین با آن دختر هم غاصبانه بوده است .

    و استفاده از بیت المال هم غاصبانه بوده است .

    4- اینکه گفته ای (علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود)

    علت مرگ اباذر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .

    5- اینکه گفته ای (چرا عایشه با توجه به مضمون این جمله ( زنان پیامبر در خانه هایشان بنشینند ))

    برادرم شما تمام ایه ی 33 احزاب را مطالعه کن خداوند نگفته است که برای حج به مکه نروید و یا حق خون خواهی ندارید .

    6- اینکه گفته ای (علت مرگ مالک اشتر چه بود)

    علت مرگ مالک اشتر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و مالک اشتر هیچگونه موقعیت دینی نداشت .

    و پس از فوت پیامبر اسلام با زور شمشیر حضرت عمر مسلمان شد .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #10005

    abdollah1990
    کاربر
    7- اینکه گفته ای (علت مرگ محمد بن ابی بکر چه بود)

    علت مرگ محمد ابن ابوبکر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .

    8 – اینکه گفته ای (چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی وفات کرد آیا مسموم نشد)

    برادرم علمای شما که معتقد هستند امامان علم غیب دارند پس چرا غذای مسموم را خوردند ؟؟

    آیا این با استدلال شما خود کشی نیست ؟؟

    و خود کشی را در قران خداوند گناه کبیره دانسته .

    9- اینکه گفته ای (چرا معاویه در زمانی که در جنگ لشکرش در ضعیف ترین موضع بود و لشکر علی نزدیک به پیروزی بود پیشنهاد صلح داد ایا قصدی جز فتنه داشت)

    برادرم علمای شما که معتقد هستند امامان علم غیب دارند پس آیا حضرت علی با استدلال شما همکار و همدست فتنه گر بود ؟؟!! با توجه به اینکه علم غیب داشت !!

    10- اینکه گفته ای (دهم پیامبر خدا با چه کسی پیمان برادری بست با علی یا ابابکر و عمر)

    برادرم موضوع پیمان برادری پس از مهاجرت از مکه به مدینه صورت گرفت و پیامبر اسلام بین مهاجرین و انصار پیمان برادری منعقد کرد و پیامبر و حضرت علی هر دو مهاجر بودند پس باید این موضوع را جعلی دانست .

    و همچنین از این موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ثابت نمی شود .

    11- اینکه گفته ای (چرا خلیفه دوم شما هنگام مرگش تنها شش نفر را کاندید خلافت کرد و آن را به مسلمین واگذار نکرد)

    برادرم چون موضوع خلافت سیاسی بود و دینی نبود و اگر مشروعیت نداشت پس چرا حضرت علی عضویت در آن شوری به قول شما ناحق را پذیرفت ؟؟؟

    پس با استدلال شما اولین مجرمین اعضای آن شوری 6 نفره هستند .

    و در همین زمان ما امام خمینی هم خبرگان رهبری را بنیان نهاد و به رای مستقیم مسلمین واگذار نکرد .

    12- اینکه گفته ای (چرا ابی بکر عمر را برای خلافت بعد از خودش انتخاب کرد اگر کارش جایز بوده پس چرا برای پیامبر جایز نبوده)

    پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی . و پیامبر اگر جانشین می داشت پس خاتم النبیین معنا نداشت و همانطوری که وظائف پیامبر در قران مشخص شده اگر جانشین می داشت وظائف آن هم در قران بیان می شد .

    و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین و عقیده و اعمال ما ندارد .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #10006

    abdollah1990
    کاربر
    13- اینکه گفته ای (آیا کسی که شما به او میگویید خال المومنین چرا با توجه به مخالفت فرزندان صحابه)

    خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.

    14- اینکه گفته ای (چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد)

    برادرم چون صحابه ی مهاجر و انصار نسبت به یکدیگر الفت و مهربانی داشتند و در کارها با یکدیگر مشورت می کردند اگر به همدیگر راهنمایی و کمک می کردند از صدق دل می پذیرفتند و تشکر می کردند .

    و همین نشان دهنده ی شخصیت آنها می باشد .

    15- اینکه گفته ای (چرا معاویه وقتی عمار کشته شد با توجه به روایت رسول خدا)

    برادرم حکمیتی که حضرت علی پذیرفت نشان دهنده ی این است که جنگ دینی نبوده و جنگ سیاسی بین مسلمین بوده و خداوند حکمش را به صراحت بیان نموده (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) (9حجرات)

    درباره ی اینکه گفته ای (لابد اسرائیل نیز با اجتهاد غزه را به خاکا خون میکشد؟)

    برادرم اشتباه گرفته ای !

    حزب الات و نصر الشیطان فعلا در سوریه با اجتهاد اهل سنت را به قتل می رسانند و در عراق با فتواهای علمای شما اهل سنت را به خاک و خون می کشند .

    و همان اشخاص در زمان اشغال عراق برای جنگ با کفار آمریکایی حکم جهاد نمی دادند !!

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)