abdollah1990

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: آیه ۳۲ سوره روم !!!! #9618

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . امیدوارم از تذکری که می دهم ناراحت نشوید .

    برادرم شما هم از علمای اهل تشیع تقلید کرده اید و ایات قران را به دلخواه خود ترجمه و تفسیر کرده اید .

    اهل سنت از این نوع کارها مبرا هستند .

    شما نباید مثل علمای اهل تشیع که هر جا کلمه ی امام و ائمه در قران به کار رفته آن را منتسب به 12 امام می کنند ! رفتار کنید .

    اما علمای شیعه عواقب گفته ی خود را در نظر نمی گیرند که چند جا در قران کلمه ائمه کفر به کار رفته است .

    و از شما خواهشمندم که مطالعات دینی خود را بیشتر کنید و در نحوه ی مباحثه بیشتر دقت کنید .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9634

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (بنا شد ماجرای امامت از دید قران و اهل سنت را مورد بررسی قرار دهم)

    برادرم اولا : آنقدر ترسیده ای که به صورت کامل بنویسی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام .

    شما مصداق آن فردی می باشید که فرزند ناقص الخلقه ای داشت و از ترس اینکه در اینده کسی برایش تعدی کند اسم آن فرزند را رستم گذاشت .

    و بعد باورش شد که رستم حقیقی می باشد و خودش می ترسید که فرزند خود را صدا بزند !!

    حالا شما هم می ترسید که به صورت کامل بنویسی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام !!

    دوما : من منتظرم که شما امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را از قران و با ایات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .

    ولی متاسفانه باز هم فلسفه بافی کرده ای و به اصل موضوع نپرداخته ای !

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9635

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (بحث امامت در قران از قرن ها پیش مورد بررسی قرار گرفته و گذشتگان هم به خوبی جواب دادند.)

    برادرم گذشتگان می توانستند اکثر مردم بی سواد زمانهای گذشته را با فریب کاری قانع کنند و با مطرح کردن موضوعات که هیچ ربطی به پس از فوت پیامبر اسلام نداشت مردم را فریب دهند .

    اما امروزه آن دغل بازی ها و فریب کاری ها نخ نما شده .

    اینکه گفته ای (وقتی سوال کردیم که وقتی ایه در مورد نماز داریم و بر روی ان تاکید شده،اما ایا ایه ای هست در مورد رکعات نماز؟)

    برادرم برای اصل موضوع نماز ده ها ایه در قران وجود دارد و برای رکعات آن که جزو احکام نماز است پیامبر اسلام تبیین کرده است .

    شما یک ایه از قران برای امامت منصوص الهی پس از فوت پیامبر اسلام بیاور تعداد امامان پیشکش شما !!

    اینکه گفته ای (شما می گویید من أنكر إمامة أبي بكر الصديق رضي الله عنه فهو كافر. فتاوى السبكي، ج 2، ص 576. ایا ایه ای در مورد ان داریم؟)

    برادرم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .

    و درباره ی کتاب فتاوی السبکی و … فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای اجتهاد یک فرد چند صد سال بعد از وقوع آن موضوع برای خود آن فتوی دهنده معتبر است و ما اهل سنت هر فتوی که مستند به قران و حدیث صحیح پیامبر نباشد قبول نداریم .

    اینکه گفته ای (وقتی می پرسیم رکعات نماز را از قران ثابت کنید، نمی توانید چون ایه ای نداریم پس رجوع به سنت می کنید)


    برادرم 1 : شما معتقد هستید که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر بالاتر و برتر از نبوت است .

    و 2 : نماز جزو فروعات دین می باشد .

    3 : تعداد رکعات نماز جزو احکام فروع دین می باشد . و تمام فریقین در تعداد رکعات نماز با یکدیگر اختلاف ندارند .

    4: پیامبر در طول 23 سال هر روز 5 وعده در حضور دیگران نماز را می خواندند و

    5 : اگر شما مقام و منصب به گفته ی شما امامت منصوص الهی پس از فوت پیامبر را به اندازه ی احکام تعداد رکعات نماز می دانی که من با شما بحث کنم چون نماز 4 رکعتی را می شود در مسافرت دو رکعتی خواند آیا می شود 12 امام را در مسافرت 6 امام قبول داشت ؟؟؟

    و نماز را می شود قضایی خواند ، آیا می شود امامت را قضایی قبول داشت ؟؟

    و مطالب دیگر ….

    خواهشا به صراحت اعلام کن که آیا مقام و منصب امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را آنقدر پایین می اوری و به اندازه ی احکام تعداد رکعات نماز قبول داری ؟؟؟

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9636

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (. اما وقتی ایه در مورد امامت داریم برای توضیح بیشتر ان به سنت رجوع می کنیم.این ربطی به اصول و فروع ندارد.)

    شما یک ایه از قران برای امامت منصوص الهی پس از فوت پیامبر اسلام بیاور تعداد امامان پیشکش شما !! و فروع و اصول هم پیشکش شما !!

    اینکه گفته ای (. ما هم برای امامت که اصول کلی ان در قران امده و برای شاخ برگ ان به سنت مراجعه می کنیم.)

    برادرم من به صراحت گفتم امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات مرتبط با موضوع مثل نبوت از قران ثابت کنید .

    و امامتی که برای اشخاص دیگری و در وصف دیگری آمده است ربطی به پس از فوت پیامبر اسلام ندارد و نمی توان به آن استناد کرد .

    طبق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان !!

    اینکه گفته ای (. نکته جالب این است مطلب جالب اینکه درحدیثی داریم آقاي سالم از أم درداء نقل مي‌‌كند)

    اولا : طوری مطرح کرده ای که همه فکر کنند حدیث پیامبر است !!

    در حالی که گفته ی یک فرد می باشد .

    دوما : این موضوع در دمشق بوده است و هیچ ربطی به اصحاب پیامبر در مدینه ندارد .

    اینکه گفته ای (ایا کسی که خلافت ابوبکر را انکار کند جزء فروع دین است یا اصول دین؟)

    برادرم جزو هیچکدام نیست .

    برادرم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9637

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (لازم بود که نگاه عمیق و دقیق اسلام که در قالب سنت رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام برای ما تبیین شده،)

    برادرم پیامبر اسلام طبق ایه ی 44 سوره ی نحل تبیین کننده ی آن چیزی است که برایش نازل شده .

    با چه دلیل قرانی می گویید که اهل بیت تبیین کننده ی قرانند ؟؟!

    و آیه ای که امامت منصوص الهی بعد از فوت پیامبر اسلام را بیان کرده است کدام ایه است تا تبیینش را پیامبر انجام داده باشد .

    اینکه گفته ای (. امامت هم در زیر مجموعه اصل نبوت قرار می گیرد. به نوعی ادامه آن محسوب می شود.)

    برادرم طبق ایه ی 40 سوره ی احزاب پیامبر اسلام خاتم النبیین است و نبوت خاتمه یافته است .

    با کدام دلیل قرانی می گویید امامت ادامه ی نبوت است ؟؟

    و اینکه چند جا گفته ای امامت اضول مذهب شیعه است آیا واقعا این موضوع را قبول داری تا بحث را ادامه بدهیم و خوانندگان قضاوت کنند .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9638

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (که بیان همه جزییات ها بر عهده سنت و بیان معصومان نهاده شده است .)

    برادرم پیامبر اسلام طبق ایه ی 44 سوره ی نحل تبیین کننده ی آن چیزی است که برایش نازل شده .

    با چه دلیل قرانی می گویید که اهل بیت تبیین کننده ی قرانند ؟؟!

    و آیه ای که امامت منصوص الهی بعد از فوت پیامبر اسلام را بیان کرده است کدام ایه است تا تبیینش را پیامبر انجام داده باشد .

    اینکه گفته ای (پیرامون آیه 59 سوره نساء – «أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ»)

    ایه 59 سوره نساء را اگر کاملا بخوانی و قیچی نکنی خداوند به صراحت گفته است اگر تنازع کردید رجوع کنید به خدا و رسول .

    و اگر برای پس از فوت پیامبر می بود فردوه الی الله و اولی الامر می آمد و یا فردوه الی الله و ائمه اثنی عشر بعد فوت النبی .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9639

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ » درباره علی و حسن و حسین – علیهم السلام – نازل شد)

    برادرم چرا نصف ایه را قیچی می کنی و بعد به دروغ می گویی که این ایه درباره ی علی و حسن و حسین نازل شده ؟؟

    همین موضوع نشان دهنده ی باطل بودن عقیده ی شما می باشد .

    اینکه گفته ای (و رسول خدا درباره علی فرمود: «هر که من مولا و آقای اویم، علی مولا و آقای او است؛)

    برادرم در بیشتر کتب تاریخی به صراحت بیان شده است که موضوع دلخوری بعضی از افراد با حضرت علی در خطبه ی غدیر خم پیامبر بیان نموده اند و در حدیث غدیر ادامه ی من کنت مولاه آمده اللهم وال من والا و عاد من عادا . پس معلوم می شود که موضوع دوستی و دشمنی است .

    ضمنا اهل تشیع که می گوید ولی یعنی سرپرست . آیا در اذان که می گویید (اشهد ان علی ولی الله) پس حضرت علی سرپرست خداست ؟؟!!!!!

    اینکه گفته ای (،زیرا در قرآن کریم آیات متعددی در خصوص امامت و شرایط و ویژگی های آن به طور عام یا خاص آمده)

    اگر راست می گویی یک ایه در خصوص امامت منصوص الهی پس از فوت پیامبر اسلام را بگذار ویژگی های آن پیشکش شما !! تا خوانندگان قضاوت کنند .

    اینکه گفته ای (روشن ترین آن ها آیه 124 سوره بقره می باشد:)

    امامتی که برای اشخاص دیگری و در وصف دیگری آمده است ربطی به پس از فوت پیامبر اسلام ندارد و نمی توان به آن استناد کرد .

    طبق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان !!

    اینکه گفته ای (چون این مقام پس از گذراندن آزمایش های سخت و در اواخر عمر به حضرت ابراهیم علیه السلام اعطا شده است .)

    حضرت ابرهیم که به امتحانات الهی زیادی دچار شد ( مثل افکنده شدن در اتش و به قربانگاه بردن فرزند و … ) ایا امام نهم محمد تقی که در سن 8 سالگی به گفته شما به مقام امامت رسید .

    به چه ازمایش الهی مبتلا شد ( طبق ایه 124 بقره که مثل ابراهیم ابتلا شده باشد ) که انقدر مهم بوده که به مقام امامت برسد ؟؟!!

    اینکه گفته ای (مانند :-« اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولى الامر منکم ؛)

    ایه 59 سوره نساء را اگر کاملا بخوانی و قیچی نکنی خداوند به صراحت گفته است اگر تنازع کردید رجوع کنید به خدا و رسول .

    و اگر برای پس از فوت پیامبر می بود فردوه الی الله و اولی الامر می آمد و یا فردوه الی الله و ائمه اثنی عشر بعد فوت النبی .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9640

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوه و يوتون الزكوه و هم راكعون)

    . اولا: برادرم اگر شما قواعد صرف و نحو عربی را خوانده باشید می دانستید کلمه راکعون در ان ایه به معنا خشوع و خضوع در ادای فریضه زکات به کار رفته است و کلمه الذین یقیمون … برای جمع بکار می رود نه برای یک شخص.

    و دوما : حضرت علی که نان شب برای خانواده اش نداشت.

    پس به گفته شما که حضرت علی اموال زیادی داشت که زکات به ان تعلق می گرفت !!

    چرا از خرید نان شب و غذا برای فرزندانش دریغ می کرد ؟؟!!

    سوما : کلمه انما حصر می باشد و اگر شما برای حضرت علی بگویید که در رکوع زکات داده است ایا همه ی امامان در رکوع زکات داده اند که به امامت برسند ؟؟!!

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9641

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (امامت از اصول و ویژگی های مذهب شیعه است ، هر چند به عقیده ما اصول مذهب مان جدای از اصول دین نیست اما در واقع ماهیت امامت چیزی در راستای مقوله نبوت است .)

    برادرم چرا شترمرغی رفتار می کنی .

    امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به عنوان اصول دین قبول داری یا به عنوان اصول مذهب ؟؟

    به صراحت بیان کن .

    و طبق ایه ی 40 سوره ی احزاب نبوت خاتمه یافته است .

    اینکه گفته ای (با این تفاصیل روش شد که امامت جزءاصول مذهب شیعه است.)

    برادرم به صراحت بیان کن که کدام یک را قبول داری اصول مذهب یا اصول دین ؟؟

    اینکه گفته ای (این مطلب را دوباره می گذارم. خلافت جناب ابوبکر را از ایه و روایات مشخص کنید؟)

    برادرم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .

    و درباره ی کتاب فتاوی السبکی و … فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای اجتهاد یک فرد چند صد سال بعد از وقوع آن موضوع برای خود آن فتوی دهنده معتبر است و ما اهل سنت هر فتوی که مستند به قران و حدیث صحیح پیامبر نباشد قبول نداریم .

    و درباره ی کتاب (الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة،)

    یک توصیه برادرانه برای شما می کنم که هیچوقت به این کتاب استدلال نکنید چون این کتاب آتش در مذهب شما انداخته !!

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9642

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (جناب abdollah1990 می شود بفرمایید به کدام دلیل قرانی و روایی هر که منکر خلافت جناب ابوبکر شود کافر است؟ ایا این از اصول دین شماست یا مذهب شماست؟)

    برادرم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .

    و خلافـــــــــت خلفای راشدین منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و ساز و کارهای ان زمان شخصی به خلافت می رسد.

    اینکه گفته ای (از پيغمبر نقل مي‌کند: من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية)

    برادرم امام زمان در این هزار سال کجا بوده است که مردم با او بیعت کنند ؟؟؟

    و امروز کجا است که من با او بیعت کنم ؟؟!!

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9643

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (هر کس بميرد و امام زمانش را نشناسد، مرگش مرگ جاهلي است)

    برادرم امام زمان در این هزار سال کجا بوده است که مردم با او بیعت کنند ؟؟؟

    و امروز کجا است که من با او بیعت کنم ؟؟!!

    اینکه گفته ای (پدران‌شان و اجدادشان که از دنيا رفته‌اند، مات بغير امام بوده‌اند يا مات مع امام بودند؟)

    برادرم طبق استدلال خود شما که چند خط بالاتر گفته ای پس در طول این هزار سال همه ی افرادی که مرده اند در مرگ جاهلی بوده اند !!

    چون امام زمان را ندیده اند که بشناسند .

    اینکه گفته ای (از وصاياي پيامبر اکرم به من اين بود که امت بعد از نبي مکرم در حق من خيانت مي‌کنند.)

    فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای و فارغ از صحت و سقم رجال و سند حدیث مصداق این حدیث یاران خود حضرت علی در کوفه بوده اند که به خوارج مشهور شدند .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9644

    abdollah1990
    کاربر
    برادرم تمام این موضوعاتی که مطرح کرده ای هیچ کدام ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام نداشت !!

    و ده ها بار در همین سایت پاسخ داده شده است .

    و بیشتر از این خود را رسوا نکنید و مطالب تکراری نگذارید .

    امیدوارم به گفته ی خودتان پایبند باشید و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات مرتبط با موضوع مثل نبوت از قران ثابت کنید .

    من از خوانندگان محترم می خواهم قضاوت کنند و ببینند که حرف های همه ی این مدعیان امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر یکسان بوده و هیچ ربطی به بعد از فوت پیامبر اسلام ندارد .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9654

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    امیدوارم که به گفته های خود در اولین پست این تاپیک که در تاریخ 20/4/93 باز کرده ای پایبند باقی بمانی .

    و به صراحت گفته ای (. “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” این عنوان بحث و گفتگوی ما با اقایان وهابی و اهل سنت هستیم.)

    و گفته ای (. اما مبحث امامت یکی از بحث های مهم و صد البته مهم در نزد شیعه می باشد.)

    و گفته ای (. واز مطالب بی اساس بپرهیزند و علمی علمی علمی مطلب بزنند. )

    برادرم به سوال من که درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشد و در اولین پست گذاشته ای خوب توجه کن و مطالعه کن .

    و اگر خیلی برای شما درد آور است به سوال دیگر من پاسخ بدهید .

    امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .

    و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .

    این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .

    و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .

    شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .

    البینه علی المدعی .

    و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.

    قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .

    و اگر از این سوالات نمی ترسی زیر پست خودت پاسخ نده و زیر هر کدام از پست ها جداگانه پاسخ بده !

    مثل پاسخ هایی که من می دهم شفاف و روشن و با تاریخ و زیر همان کامنت.

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9656

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (جناب abdollah1990 ان شاء الله با ایات امامت را ثابت کرده و با سنت امامت منصوص از طرف خدا را معرفی خواهیم کرد.)

    برادرم مدت چند روز است که از شما خواستم که از قران امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر با ایات مرتبط با موضوع ثابت کنید ولی متاسفانه دو مرتبه وعده ی سر خرمن داده ای .

    و مثل ادعای شاید این جمعه بیاید شاید !!

    و برای چندمین بار از شما می خواهم در مطالبتان به طور کامل بنویسید امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام و به طور مبهم و کلی از کلمه ی امامت استفاده نکنید .

    در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۲ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” #9657

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (جناب چه کسی باید جانشین پیامبر باشد؟)

    برادرم پیامبر یعنی پیامرسان الهی و چون طبق ایه ی 40 سوره ی احزاب پیامبر اسلام خاتم النبیین بوده پس جانشین معنی ندارد .

    و اگر پیامبر جانشین میداشت خاتم النبیین معنی نداشت .

    باید به جانشین هم مثل پیامبر وحی می شد .

    اینکه گفته ای (کسی که هم نفس پیامبر باشد.)

    برادرم حضرت علی که نفس پیامبر نبوده است .

    اگر نفس پیامبر بوده پس چطوری با دختر خودش ازدواج کرده ؟!

    اگر ایه ی مباهله با ترجمه ی شما مورد استناد قرار گیرد پس ایه ی 128 توبه (قَدْ جَاءَكُمْ رَ‌سُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِ‌يصٌ عَلَيْكُم) هم با ترجمه ی شما مشرکین می توانند نفس پیامبر باشند !

    اینکه گفته ای (ابوبکر چه فضیلتی در اسلام داشت و چگونه به خلافت رسید در حالی که صحابه مخالف خلافت وی بودند)

    برادرم فضائل مهاجرین که ابوبکر هم جزو آنها می باشد خداوند به صراحت در ایات زیادی بیان کرده است .

    از جمله ایه ی 100 سوره ی توبه .

    و اگر صحابه مخالف بودند ابوبکر که یک شخص مهاجری در مدینه بود و هیچ قوم و قبیله ای نداشت پس باید سرنگون می شد .

    اینکه گفته ای (اگر خلافت ابوبکر الهی نیست پس به کدامین ادله منکرینش را کافر پنداشتید؟)

    برادرم . در کجا من منکرش را کافر پنداشتم ؟؟

    چرا به من دروغ نسبت می دهی ؟؟

    و مجدادا از شما می خواهم که بحث را به انحراف نکشان و به همان قولی که داده ای پایبند باش .

    امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران و مرتبط با موضوع پس از فوت پیامبر اسلام ثابت کن .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)