abdollah1990

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و پاسخ شبهات وارد بر شیعه #9458

    abdollah1990
    کاربر
    خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
    (17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
    و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
    و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
    (الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ‌ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُ‌ونَ)
    و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ‌ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَ‌بِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….

    1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .

    4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!

    5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و پاسخ شبهات وارد بر شیعه #9459

    abdollah1990
    کاربر
    از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .

    پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .

    و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .

    و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .

    و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .

    و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .

    و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .

    و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .

    و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .

    و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .

    و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .

    آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9461

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام و عرض ادب خدمت شما .

    امیدوارم به قولی که در قسمت اوربان داده ای وفادار مانده و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را از ایات قران و مرتبط با موضوع مثل ایات نبوت ثابت کنی .

    1- اینکه گفته ای (چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد)

    برادرم چون پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی .

    و وظائف پیامبر در قران به صراحت شده است (وَمَا عَلَى الرَّ‌سُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ) و ده ها ایه دیگر

    و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین ندارد .

    2-اینکه گفته ای (چرا قبر صدیقه طاهره فاطمه زهرا پنهان است)

    برادرم قبر خیلی از همسران پیامبر و بزرگان اسلام و دیگر دختران پیامبر هم معلوم نیست و هیچ ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    3- اینکه گفته ای (چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد)

    برادرم حضرت علی چون وزیر و مشاور ارشد بود و تعداد لشکریان اسلام زیاد بود نیازی به حضور حضرت علی در جنگ نبود .

    همینطوری که امروز اکثر وزرای دفاع و فرمانده کل قوا در خط مقدم جبهه شرکت نمی کنند .

    و اگر حضرت علی آن جنگ ها را قبول نمی داشت پس چرا از عنائم آن استفاده می کرد و دختر پادشاه ایران را که به اسارت گرفتند به امام حسین داد .

    پس اگر آن جنگ ها غاصبانه بوده پس ازدواج امام حسین با آن دختر هم غاصبانه بوده است .

    و استفاده از بیت المال هم غاصبانه بوده است .

    4- اینکه گفته ای (علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود)

    علت مرگ اباذر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .

    5- اینکه گفته ای (چرا عایشه با توجه به مضمون این جمله ( زنان پیامبر در خانه هایشان بنشینند ))

    برادرم شما تمام ایه ی 33 احزاب را مطالعه کن خداوند نگفته است که برای حج به مکه نروید و یا حق خون خواهی ندارید .

    6- اینکه گفته ای (علت مرگ مالک اشتر چه بود)

    علت مرگ مالک اشتر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و مالک اشتر هیچگونه موقعیت دینی نداشت .

    و پس از فوت پیامبر اسلام با زور شمشیر حضرت عمر مسلمان شد .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9462

    abdollah1990
    کاربر
    7 – اینکه گفته ای (علت مرگ محمد بن ابی بکر چه بود)

    علت مرگ محمد ابن ابوبکر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .

    8 – اینکه گفته ای (چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی وفات کرد آیا مسموم نشد)

    برادرم علمای شما که معتقد هستند امامان علم غیب دارند پس چرا غذای مسموم را خوردند ؟؟

    آیا این با استدلال شما خود کشی نیست ؟؟

    و خود کشی را در قران خداوند گناه کبیره دانسته .

    9- اینکه گفته ای (چرا معاویه در زمانی که در جنگ لشکرش در ضعیف ترین موضع بود و لشکر علی نزدیک به پیروزی بود پیشنهاد صلح داد ایا قصدی جز فتنه داشت)

    برادرم علمای شما که معتقد هستند امامان علم غیب دارند پس آیا حضرت علی با استدلال شما همکار و همدست فتنه گر بود ؟؟!! با توجه به اینکه علم غیب داشت !!

    10- اینکه گفته ای (دهم پیامبر خدا با چه کسی پیمان برادری بست با علی یا ابابکر و عمر)

    برادرم موضوع پیمان برادری پس از مهاجرت از مکه به مدینه صورت گرفت و پیامبر اسلام بین مهاجرین و انصار پیمان برادری منعقد کرد و پیامبر و حضرت علی هر دو مهاجر بودند پس باید این موضوع را جعلی دانست .

    و همچنین از این موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ثابت نمی شود .

    11- اینکه گفته ای (چرا خلیفه دوم شما هنگام مرگش تنها شش نفر را کاندید خلافت کرد و آن را به مسلمین واگذار نکرد)

    برادرم چون موضوع خلافت سیاسی بود و دینی نبود و اگر مشروعیت نداشت پس چرا حضرت علی عضویت در آن شوری به قول شما ناحق را پذیرفت ؟؟؟

    پس با استدلال شما اولین مجرمین اعضای آن شوری 6 نفره هستند .

    و در همین زمان ما امام خمینی هم خبرگان رهبری را بنیان نهاد و به رای مستقیم مسلمین واگذار نکرد .

    12- اینکه گفته ای (چرا ابی بکر عمر را برای خلافت بعد از خودش انتخاب کرد اگر کارش جایز بوده پس چرا برای پیامبر جایز نبوده)

    پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی . و پیامبر اگر جانشین می داشت پس خاتم النبیین معنا نداشت و همانطوری که وظائف پیامبر در قران مشخص شده اگر جانشین می داشت وظائف آن هم در قران بیان می شد .

    و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین و عقیده و اعمال ما ندارد .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9463

    abdollah1990
    کاربر
    13- اینکه گفته ای (آیا کسی که شما به او میگویید خال المومنین چرا با توجه به مخالفت فرزندان صحابه)

    خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.

    14- اینکه گفته ای (چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد)

    برادرم چون صحابه ی مهاجر و انصار نسبت به یکدیگر الفت و مهربانی داشتند و در کارها با یکدیگر مشورت می کردند اگر به همدیگر راهنمایی و کمک می کردند از صدق دل می پذیرفتند و تشکر می کردند .

    و همین نشان دهنده ی شخصیت آنها می باشد .

    15- اینکه گفته ای (چرا معاویه وقتی عمار کشته شد با توجه به روایت رسول خدا)

    برادرم حکمیتی که حضرت علی پذیرفت نشان دهنده ی این است که جنگ دینی نبوده و جنگ سیاسی بین مسلمین بوده و خداوند حکمش را به صراحت بیان نموده (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) (9حجرات)

    درباره ی اینکه گفته ای (لابد اسرائیل نیز با اجتهاد غزه را به خاکا خون میکشد؟)

    برادرم اشتباه گرفته ای !

    حزب الات و نصر الشیطان فعلا در سوریه با اجتهاد اهل سنت را به قتل می رسانند و در عراق با فتواهای علمای شما اهل سنت را به خاک و خون می کشند .

    و همان اشخاص در زمان اشغال عراق برای جنگ با کفار آمریکایی حکم جهاد نمی دادند !!

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9464

    abdollah1990
    کاربر
    16 – اینکه گفته ای (چرا اصحاب جمل به سوی بصره حرکت کردند اگر میگویید برای اصلاح رفتند)

    و در مورد جنگ جمل : و موضوع رفتن حضرت عایشه و صحابه پیامبر از مکه که مناسک حج را انجام داده بودند ، به سمت بصره به خون خواهی و دستگیری قاتلین حضرت عثمان بوده.

    و شورش بر علیه خلیفه نبوده .

    در زمان به خلافت رسیدن حضرت علی در مدینه حضور نداشته اند .

    و در مکه در مناسک حج بوده اند.

    و اگر می خواستند بر علیه خلیفه شورش کنند باید از مکه به مدینه می امدند نه اینکه به بصره در تعقیب قاتلین حضرت عثمان بروند .

    و حضرت علی هم وقتی در مدینه از موضوع مطلع گشتند به سمت بصره حرکت کردند و در آنجا طرفداران همان منافقینی ، که حضرت عثمان را به قتل رسانده بودند و در داخل لشگر حضرت علی پنهان شده بودند در نصف شب بین دو لشگر آتش جنگ را بر افروختند .

    و اگر حضرت عایشه شورش بر علیه خلیفه می کردند حضرت علی ایشان را محترمانه به خانه ی پیامبر نمی فرستادند .

    و حضرت علی آنقدر عقل و شعور داشتند و از شما بهتر می فهمیدند و اشخاص را می شناختند .

    و چون حضرت عایشه بی گناه بودند ایشان را با احترام به خانه ی پیامبر برگرداندند .

    و اگر گناهکار می بودند حضرت علی به عنوان حاکم آنها را تحت عنوان جنایتکار جنگی مورد محاکمه قرار می داد و از خون آن همه انسان نمی گذشت .

    اینکه گفته ای (این شانزده سوال گلچینی از هزازان سوال ما از شما است لطفا پاسخ دهید)

    برادرم این شانزده سوالی که مطرح کرده ای را پاسخ دادم و این خوانندگان هستند که قضاوت می کنند .

    و هیچ کدام ربطی به دین و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .

    و ما اهل سنت عقیده ی خود را از ابوبکر و عمر و عثمان و علی و حسن و حسین نمی گیریم بلکه از قران می گیریم .

    و شما هم که معتقد به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام هستید و علمای شما معتقد هستند که در قیامت از ما سوال می کند خواهشمندم به این سوالاتی که می گذارم جداگانه زیر هر کامنت پاسخ بدهید تا خوانندگان قضاوت کنند و به حقیقت برسند .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9465

    abdollah1990
    کاربر
    شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
    هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم

    چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟

    برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .

    اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده

    1-ایمان به خدا

    2- ایمان به رسولان

    3- ایمان به کتب الهی

    4 – ایمان به ملائکه

    5 – ایمان به معاد.

    و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .

    و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .

    با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).

    منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9466

    abdollah1990
    کاربر
    خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
    (17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
    و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
    و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
    (الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ‌ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُ‌ونَ)
    و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ‌ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَ‌بِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….

    1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!

    3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .

    4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!

    5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9467

    abdollah1990
    کاربر
    از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ)
    و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
    و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .

    پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .

    و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .

    و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .

    و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .

    و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .

    و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .

    و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .

    و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .

    و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .

    و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .

    آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9468

    abdollah1990
    کاربر
    و با تاکید مجدد از شما خواهشمندم اگر می خواهید پاسخ بدهید حتما زیر هر کامنت و مرتبط با همان کامنت پاسخ بدهید تا خوانندگان قضاوت کنند .

    و همانطوری که من به صورت شفاف پاسخ دادم شما هم در زیر هر کامنت سوال من پاسخ بدهید .

    و من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم که بهترین داور می باشند .

    در پاسخ به: Reply To: داعش به فریاد مردم غزه برسد اگر صادقند #9469

    abdollah1990
    کاربر
    ………..
    در پاسخ به: Reply To: جواب به عبدالحسین پاسخ به شبهات ها وارده به صحابه #9510

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    برادرم اولا : من همیشه منتظر اثبات امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام با ایات قران و مرتبط با موضوع می باشم .
    با هر عنوانی که قبول داری .

    و چون نمی توانی پاسخ بدهی که خود همین موضوع نشان دهنده ی بطلان عقیده ی شماست .

    دوما : موضوع لهو و لعب طبق ایه ی (وَمَا هَـٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ) (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی :این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست) برای شما حل شد .

    اینکه گفته ای (آنجا که فرموده زنان نبی(البته با صیغه مثنی. یعنی دو نفر آنها) مومنه و…. نیستند.)

    برادرم اگر دروغگو و کذاب نیستی آن ایه ای که خداوند به صراحت فرموده زنان نبی مومنه و … نیستند را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود و خوانندگان قضاوت کنند .

    اینکه گفته ای (خداحافظ.)

    برادرم من در لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2177 گفتم و دوباره تکرار می کنم :

    برادرم ان شا الله که در این تاپیک حضور داشته باشی و مطلب بنویسی و شبهه افکنی کنید تا من پاسخ بدهم و افکار باطل شما برای خوانندگان عیان شود .

    و البته مطمئنم که شما و امثال شما همیشه از این ادعا های منافق گونه انجام داده و ر…ر….رفته اید و خ …..خ برگشته اید .

    و خوانندگان خواهند دید و قضاوت خواهند کرد .

    ضمنا برادرم ای کاش شما و امثال شما علمای شیعه همیشه در این سایت حضور داشته باشید تا خوانندگان عقائد طرفین را آزادانه مطالعه کنند و به حقیقت پی ببرند .

    و این سایت اینقدر آزادی برای مخالفین خود داده است که به صراحت و به راحتی می توانند عقائد خود را بیان کرده و سانسور نمی شود .

    اگر راست می گویی چند سایت شیعه را مثل این سایت معرفی کن که همه آزادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .

    و این نشان دهنده ی حقیقت عقیده ی مبتنی بر قران اهل سنت می باشد که هیچ ترسی از طرح مباحث توسط مخالف ندارند .

    و اگر عقیده ی شما حق است چند سایت مثل این سایت معرفی کن که همه ازادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .

    اینکه گفته ای (آدرس سایت هم همانی که همه می دانند.)

    برادرم همینگونه آدرس دادن نشان دهنده ی سرکوب و سانسور شدید و ترس از شنیدن صدای حقیقت مبتنی بر قران است .

    و اگر راست می گویی حتما چند سایت را معرفی کن تا خوانندگان قضاوت کنند .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9485

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (امامان ما باذن الله از غیب خبر داشتند )

    آیه ای که آن اذن را خداوند به امامان پس از فوت پیامبر اسلام را داده است را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    اینکه گفته ای (الله از تمام غیب ها آگاه است اما باز مخلوقاتی خلق میکند که روی زمین معصیت و گناه میکنند پس آیا میتوان نعوذ بالله خدا را به نادانی و جهالت متهم کرد؟)

    برادرم خداوند چون خالق ما می باشد دستور به ما هم داده است و راه و چاه را هم توسط قران نشان داده است .

    و این ایات جواب شما را می دهد :

    (الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ‌)

    (ترجمه مکارم شیرازی :آن کس که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدام یک از شما بهتر عمل می‌کنید، و او شکست‌ناپذیر و بخشنده است.)

    (إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرً‌ا وَإِمَّا كَفُورً‌ا )

    ولی موضوع علم غیب داشتن حضرت علی و دیگر ائمه به سرنوشت و زندگی خودشان مربوط بوده است .

    اینکه گفته ای (آیا قبول میکنید که این داستان هم جعلی است زیرا هر دو مهاجرند؟)

    برادرم اگر پیمان برادری دینی باشد که بین تمام مسلمانان برقرار است (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ لَعَلَّكُمْ تُرْ‌حَمُونَ)

    و اگر منظور شما پیمان و برادری در مدینه که بین مهاجرین و انصار اتفاق افتاده است که موضوع پیمان برادری ابوبکر و عمر در آن موضوع جعلی است .

    و اگر برادری حضرت علی و حضرت پیامبر غیر از برادری بین تمام مسلمانان باشد پس چطوری پیامبر اسلام دخترش را به برادرش داده است ؟؟؟!!!

    اینکه گفته ای (دوما برادرم علی عضویت در شورا را نپذیرفت و نمی خواست بلکه عمر او را جز شورا کرد با تصمیم خودش)

    برادرم شما حضرت علی را اینقدر ترسو معرفی می کنید که هر فردی می توانسته تمام خواسته های خود را بر وی تحمیل کند !!!

    آیا حضرت علی غیرت یک فرد معمولی امروزی را هم نداشت ؟؟

    مثل امروز که اگر کسی راضی به مقام و منصبی نباشد بلا فاصله یا نمی پذیرد و یا استعفا می دهد .

    اینکه گفته ای (زیرا دو بحث جدا از هم است پیامبر خاتمه دهنده نبوت بوده و علی آغاز کننده ی امامت بوده)

    برادرم پس چرا شما به ایه 124 بقره استناد می کنید و آغاز کننده ی امامت را حضرت ابراهیم می دانید ؟؟

    و همچنین اگر علی آغاز کننده ی امامت بوده آیاتی که علی را آغاز کننده امامت پس از خاتمه نبوت معرفی می کند و وظائف امام را پس از فوت پیامبر معرفی می کند بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9489

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (بدان حضرت علی مشاور ارشد نبودند بلکه فقط تلاش داشتند که دین حفظ شود)

    برادرم طبق احادیث شما در اصول کافی که بعد از فوت پیامبر همه مرتد شدند به جز سه کس دیگر حفظ دین معنا نداشته .

    و دیگر اسلام جایگاهی نداشته و طبق احادیث شما که همه مرتد شدند به جز سه کس .

    تعجب اینست که چرا آن همه مرتد دین آبا و اجداد خود را دوباره احیا نکردند و رسمیت نبخشیدند .

    اینکه گفته ای (جواب ایشان به ابن عوف توجه کرد )

    اینگونه موضوعات تاریخی اکثرا جعلی است و چند صد سال بعد در کتب تاریخی به صورت های متفاوت نقل شده و مورد استناد قرار نمی گیرد .

    اینکه گفته ای ( اما اینکه گفتی چرا علی از غنائم استفاده میکرد یا حسن مجتبی با دختری که در جنگ اسیر شده بود ازدواج کرد)

    برادرم مثل اینکه شما دست و پاچه شده ای و خوب مطالعه نکرده ای .

    من گفتم اگر حضرت علی آن جنگ ها را قبول نمی داشت پس چرا از عنائم آن استفاده می کرد و دختر پادشاه ایران را که به اسارت گرفتند به امام حسین داد .

    اینکه گفته ای (دلیلش این است که هر مسلمانی از بیت المال حقی دارد از مخالف و موافق حاکم)

    برادرم علمای شما که می گویند خلفا غاصب بودند و مرتد بودند پس جنگ های آنها به اعتقاد شما هم غاصبانه بوده و غنائم آنها غیر شرعی بوده و بیت المال مسلمین دیگر معنا ندارد می شود بیت المال مرتدین !!!

    پس حضرت علی و امام حسین از مال غصب شده استفاده می کرده ؟؟!!!

    پس فرزندان امام حسین را چه نامی بر آنها می گذارید ؟؟؟!!!

    در پاسخ به: Reply To: حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت #9490

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (حال من در پاسختان میگویم اولا عایشه به مکه نرفت و به بصره رفت و آن هم با لشکر نظامی)

    برادرم موضوع جنگ جمل را دوباره می گذارم تا دوباره مطالعه کنی و بعد پاسخ دهی :

    در مورد جنگ جمل : و موضوع رفتن حضرت عایشه و صحابه پیامبر از مکه که مناسک حج را انجام داده بودند ، به سمت بصره به خون خواهی و دستگیری قاتلین حضرت عثمان بوده.

    و شورش بر علیه خلیفه نبوده .

    در زمان به خلافت رسیدن حضرت علی در مدینه حضور نداشته اند .

    و در مکه در مناسک حج بوده اند.

    و اگر می خواستند بر علیه خلیفه شورش کنند باید از مکه به مدینه می امدند نه اینکه به بصره در تعقیب قاتلین حضرت عثمان بروند .

    و حضرت علی هم وقتی در مدینه از موضوع مطلع گشتند به سمت بصره حرکت کردند و در آنجا طرفداران همان منافقینی ، که حضرت عثمان را به قتل رسانده بودند و در داخل لشگر حضرت علی پنهان شده بودند در نصف شب بین دو لشگر آتش جنگ را بر افروختند .

    و اگر حضرت عایشه شورش بر علیه خلیفه می کردند حضرت علی ایشان را محترمانه به خانه ی پیامبر نمی فرستادند .

    و حضرت علی آنقدر عقل و شعور داشتند و از شما بهتر می فهمیدند و اشخاص را می شناختند .

    و چون حضرت عایشه بی گناه بودند ایشان را با احترام به خانه ی پیامبر برگرداندند .

    و اگر گناهکار می بودند حضرت علی به عنوان حاکم آنها را تحت عنوان جنایتکار جنگی مورد محاکمه قرار می داد و از خون آن همه انسان نمی گذشت .

    اینکه گفته ای (دوما برای خون خواهی عثمان فرزندانش سزاوارتربودند تا عایشه زیرا خدا در کتابش میفرماید حق قصاص را برای ولی دم معرفی مینماید نه برای مادر مومنان)

    برادرم اولا : خود شما اعتراف کرده اید که حضرت عایشه مادر مومنان بوده است طبق ایه ی 6 سوره احزاب پس حق خونخواهی تمام مومنین را دارد .

    دوما : همه از قبیله قریش بودند و نسبت قوم و خویشی به همدیگر داشتند .

    سوما : موضوع دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم بود و تمام کسانی که بیعت کرده بودند حق دستگیری قاتلان را داشتند .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)