پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
با سلام برادرم . اینکه گفته ای (شما حتی یک آیه ندارید که از توسل به پیامبران مرده نهی کرده باشد.)
برادرم پس با این استدلال شما متوسلین به گاو و همچنین متوسلین به آلت تناسلی در هندوستان هم می توانند بگویند در هیچ آیه ای از قران توسل به گاو و آلت تناسلی مطلقا نهی نشده است . و ده ها مورد دیگر …
اینکه گفته ای (شما هم به جای جدل های بی ثمر، کافیست یک کلیک کنید تا آیات و روایات در اینجا و اینترنت پیش چشمتان قرار گیرد.)
برادرم من موضوع خیلی شاق ومشکلی از شما نخواستم .
و دوباره تکرار می کنم اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و فریب کار و مغلطه باز نیستی یک آیه بگذار که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و اموات داده باشد .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (طبق ایات قران و روایات بین مرده و زنده تفاوتی در ادراک و اثر اعمال نیست.)
اولا : آیا مرده وقتی همسرش ازدواج می کند همبستر شدن زن سابقش را با شوهر جدید درک می کند ؟؟ و می بیند ؟؟
دوما : برادرم حیات پس از مرگ برای پاسخگویی به اعمال و دریافت پاداش و یا عذاب حق است ، و لعنت بر منکرش و چه ربطی به توسل به اهل قبور دارد ؟؟
مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .
موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .
ومردگان طبق این آیات قران سخنان ما را درک نمی کنند و نمی شوند و از دعای ما غافلند :
(وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (20 و 21 سوره نحل)
(وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ) (22 فاطر)
(وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (5 احقاف)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #9161با سلام . اینکه گفته ای (این پست به روز خواهد شد و ماجرای جیش الیمین که در سه مرحله بود تکمیل می شود)برادرم امیدوارم که اولا : به ادعایی که در مورخه 21/2/93 در پستی که شماره 17 ثبت کرده بودی و گفته بودی (موطأ مالك يكي از صحاح سته شماست)
برادرم وقتی شما که خود را عالم شیعه می پندارید و وارد بحث های عقیدتی و دینی می شوید و به فکر باطل خود از کتابهای اهل سنت نقل قول می کنید ، هنوز نمیدانی نام کتب سته ی اهل سنت چه می باشد . چرا خودت را به دست خودت رسوا می کنی ؟؟!!
و مطلبی می گویی که مضحکه ی خوانندگان قرار بگیری .
نام کتب سته اهل سنت بدین قرار است :
صحیحین که دو کتاب است صحیح بخاری و صحیح مسلم .
و مسانید که چهار کتاب است : سنن ترمزی ، سنن ابوداوود ، سنن نسائی ، سنن ابن ماجه
لطفا به صراحت پاسخ بده که موطا مالک چطوری جزو یکی از صحاح سته ما است که ما خبر نداریم و تا این را ثابت نکنی بنده دست بردار نیستم و یا باید معذرت خواهی کنی و بگویی که صحاح سته اهل سنت را نمیشناسی .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #9162اینکه گفته ای (و بعد سراغ حدیث قرطاس خواهیم رفت.)
اولا : این یک توهین بزرگ برای حضرت علی می باشد که با ان شجاعت و فاتح خیبر بودن نتوانست کسی که به گفته شما به پیامبر توهین کرد ، ان را به قتل برساند و از ان شخص ترسید !!!
و چرا شما همیشه حضرت علی را ترسو و کسی که نمی تواند از خود پیامبر و از ناموس پیامبر و از ناموس خودش دفاع کند معرفی می کنید .
(و می گویند بدترین دشمنی دفاع بد از شخص می باشد . )
و دوما : زمان مریضی پیامبر چند روز طول کشید اگر پیامبر می خواست چیزی را بگوید می توانست در حضور حضرات علی ، عباس ، ابوذر ، سلمان ، عمار و … بگوید .
چون به گفته شما همه اینها ترسو بودند و در حضور ان شخص که از او می ترسیدند نمی گفت !!!
و سوما : شما که می گویید در روز غدیر دین به اتمام رسیده و کامل شده چطور باز پیامبر می خواست چیز جدیدی را بنویسد !!!
چهارما : در این 70 روزی که پیامبر پس از حجت الوداع زنده بود چرا یک خطبه و امامت نماز جمعه را به حضرت علی نداد ؟؟!!
پنجما : پیامبر اسلام امی بود و نمی توانست طبق ایه 48 عنکبوت خط بنویسد .
(وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ)
و در حضور مردم در مسجد قلم و دوات نخواست که نام و تعداد امامان را بنویسد ؟؟!!
و دیگر اختلافی وجود نداشت نه در اصل امامت که منصوص الهی است و نه در بین اهل تشیع که بر سر تعداد امامان اختلاف دارند .( زیدیه 3 امامی ، اسماعیلیه ، 12 امامی و …. )
با سلام . اولا : من چندین مرتبه از شما خواستم اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و فریب کار و مغلطه باز نیستی یک آیه بگذار که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و اموات داده باشد .تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
ولی شما به هیچ عنوان پاسخی نمی دهی و فرار می کنی و همین نشان دهنده ی این است که هیچگونه آیه ای در قران که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و اموات داده باشد وجود ندارد .
وهمچنین چرا به ایه ی 20 و 21 سوره نحل و 5 احقاف و 22 فاطر که من گذاشته ام پاسخ نمی دهی ؟؟
و اینکه گفته ای (دوما در ایه بعد هم می فرماید که تو میتوانی به مرده هایی که ایمان می اورند سخنت را بشنوانی .)
برادرم چرا دست از دروغگویی و تهمت و افترا به قران برنمی داری ؟؟؟
در کجای ایه 82 سوره نمل خداوند چنین موضوعی را مطرح کرده است ؟؟
از خوانندگان می خواهم که به قران مراجعه کنند و این آقایان دروغگو وکذاب را بیشتر بشناسند .
با سلام و عرض ادب خدمت شما برادر بزرگوار . امیدوارم که خداوند طاعت و عبادات شما را در این ماه پر فیض و مبارک قبول بفرماید .از اینکه در این سایت زحمت می کشید و مطالب مطرح می کنید متشکرم ولی یک نصیحت برادرانه به شما دارم امیدوارم که از من دلخور نشوید .
برادرم اولا :ما باید به آیات قران استناد کنیم و بعد از آن به احادیث صحیح پیامبر استناد کنیم .
چون پیامبر هم وقتی فضیلت صحابه ی مهاجر و انصار را فرموده اند مستند به آیات قران بوده است و همانطوریکه خداوند در ایه ی 52 سوره فرقان به پیامبر دستور داده است (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا) (بنابر این از کافران اطاعت مکن، و بوسیله آن [= قرآن] با آنان جهاد بزرگی بنما!)
پس ما هم باید در تمام موضوعات اول آیات قران را بگذاریم و بعد احادیث را .
شما می توانستید آیه 100 سوره توبه و دیگر آیاتی که فضیلت مهاجرین و انصار را به صراحت بیان نموده بگذارید و بعد احادیث صحیح پیامبر را بگذارید .
و اگر شما در طول این مدت که من با تمام مخالفین وارد بحث شده ام به مطالب من نگاه کنید فقط به ایات قران استناد کرده ام .
و همچنین تناقضات گفتاری خودشان را مطرح کرده ام .
با سلام . اینکه گفته ای (. ایا هیچ فکر کردند که همین معاویه علیه العنه دشمن امام علی علیه السلام بود.)
برادرم اولا : دشمنی بین حضرت علی و امیر معاویه سیاسی بوده است و هیچ ربطی به عقیده ی دینیشان نداشته است .
دوما : اگر موضوع دینی می بود پس چرا حضرت علی صلح کردند و چرا امام حسن امامت و خلافت را به امیر معاویه واگذار کرد و با او بیعت کرد .
اینکه گفته ای (نام حضرت علي (عليه السلام) را نميآورد و فقط نام عثمان و طلحه را ميآورد)
برادرم خدا را شکر که به نظرات یک عالم استناد کرده ای که خودش هم نام ابوبکر و عمر را ذکر نکرده است و هم به صراحت گفته است که ( أو أحدا من أصحاب رسول الله صلي الله عليه) .
پس معلوم است که حضرت علی و ابوبکر و عمر جزو اصحاب رسول الله هستند و شامل این دیدگاه می شوند .
و از طرح همین موضوع که شما مطرح کرده ای معلوم می شود که چقدر بغض و عداوت چشمان شما را کور کرده است و شما ناقص العقل می باشید و به دست خودتان خداوند شما را رسوا می کند .
اینکه گفته ای (جالب اين است كه وقتي آقاي مزي توثيقات حريز بن عثمان را نقل ميكند، محقق كتاب تهذيب الكمال في أسماء الرجال أبو محمد بشار بن عواد….)رادرم فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
و از دیگر برادران هم می خواهم که وارد این بحث های فرعی نشوند .
و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
اینکه گفته ای (ما حدود 30 روايت به اين مضمون داريم.)از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
اینکه گفته ای (قاي بلاذري هم در أنساب الأشراف)
برادرم فارغ از صحت و سقم نقلی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
اینکه گفته ای (در معاويه چهار ويژگي بود که اگر يکي از آنها در او بود، کافي بود که او را به هلاکت برساند و نابود کند)برادرم
از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و اگر بخواهیم وارد این بحث ها بشویم در همین 30 سال که خود ما زنده هستیم و شاهد هستیم کسانی مثل ایت الله منتظری به خاطر نوشتن یک نامه به چه روزی افتادند و یا صدها نفر در زندان ها به چه جرمی اعدام شدند ؟؟!!
قتلهای زنجیره ای هم که یاد شما هست ؟؟
موضوع کهریزک که حتما از یاد شما نرفته است ؟؟
و صدها موضوع دیگر ….
که ان شا الله اگر این موضوعات فرعی را کش بدهی همه را میگذارم تا برای خوانندگان یاد آوری شود .
اینکه گفته ای (. هر كسي كه نسبت به صحابه جسارت كند، ملحد و بيدين است و با اسلام ميجنگد و اگر توبه نكند، درمانش شمشير است. آيا حاضرند اين را درباره أمير المؤمنين (عليه السلام) و امام حسن (عليه السلام) و امام حسين (عليه السلام) إجراء كنند؟! يا نه)برادرم اگر شما واقعا عقل و شعور می داشتی متوجه می شدی که حضرت علی جزو مهاجرین است که خداوند در ایه 100 سوره توبه و ده ها ایه دیگر فضیلت آنها را به صراحت بیان کرده است .
و حضرت علی یکی از صحابه ی پیامبر اسلام است .
و درباره ی امام حسن و امام حسین ده ها حدیث در کتب صحیح بخاری و مسلم وجود دارد که اهل سنت آنها را سرور جوانان بهشت می دانند .
و روایت های دیگری درباره ی فضائل حضرت علی و امام حسن و امام حسین در صحیح بخاری و مسلم وجود دارد.
اینکه گفته ای (اگر كسي به حضرت علي (عليه السلام) ناسزا بگويد و جسارت بكند، حضرت ميشود، حضرت معاويه ميشود؛)برادرم اولا : دشمنی بین حضرت علی و امیر معاویه سیاسی بوده است و هیچ ربطی به عقیده ی دینیشان نداشته است .
دوما : اگر موضوع دینی می بود پس چرا حضرت علی صلح کردند و چرا امام حسن امامت و خلافت را به امیر معاویه واگذار کرد و با او بیعت کرد .
اینکه گفته ای (شما درباره عمران بن حطان كه اينگونه به أمير المؤمنين (عليه السلام) جسارت كرده است، چه كار كردهايد؟)اولا : هرکس به حضرت علی جسارت کرده باشد از نظر ما اهل سنت محکوم است و خداوند قضاوت خواهد کرد .
دوما : از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
با سلام برادرم . شما اول به حال خودت گریه کن و پاسخ این ادعای خود را ثابت کن .به ادعایی که در مورخه 21/2/93 لینک از غدیر تا عاشورا در پست که شماره 17 ثبت کرده بودی و گفته بودی (موطأ مالك يكي از صحاح سته شماست)
برادرم وقتی شما که خود را عالم شیعه می پندارید و وارد بحث های عقیدتی و دینی می شوید و به فکر باطل خود از کتابهای اهل سنت نقل قول می کنید ، هنوز نمیدانی نام کتب سته ی اهل سنت چه می باشد . چرا خودت را به دست خودت رسوا می کنی ؟؟!!
و مطلبی می گویی که مضحکه ی خوانندگان قرار بگیری .
نام کتب سته اهل سنت بدین قرار است :
صحیحین که دو کتاب است صحیح بخاری و صحیح مسلم .
و مسانید که چهار کتاب است : سنن ترمزی ، سنن ابوداوود ، سنن نسائی ، سنن ابن ماجه
لطفا به صراحت پاسخ بده که موطا مالک چطوری جزو یکی از صحاح سته ما است که ما خبر نداریم و تا این را ثابت نکنی بنده دست بردار نیستم و یا باید معذرت خواهی کنی و بگویی که صحاح سته اهل سنت را نمیشناسی .
-
نویسندهنوشته ها
آیا خجالت نکشیدی و فکر نکردی که مطالب من و شما در همین صفحه موجود است ؟؟؟
و خوانندگان مطالعه می کنند و شعور دارند و قضاوت می کنند .
با این وصف پس با شما چه بلایی به سر کتابهای تاریخی و روایی چند صد سال قبل می اورید .
من با توجه به اعترافی که خود شما در مورخه 3/4/93 کرده بودی در تاریخ 5/4/93 این مطلب را گذاشتم .
اینکه گفته ای (در این آیه شریفه انتخاب امام را به خود نسبت داده است پس مشخص میشود که انتخاب امام به دست خداوند است.)
برادرم خدا را شکر که خودت اعتراف کردی که انتخاب امام به دست خداوند است .
و اگر خداوند برای پس از فوت پیامبر اسلام امام تعیین کرده است باید در قران بیان شده باشد .
اگر راست می گویی آن آیاتی که خداوند امام پس از فوت پیامبر اسلام را انتخاب کرده ، بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و تا این ادعای خود را ثابت نکنی دست بردار نیستم .
و از خوانندگان محترم تقاضا می کنم که ببینند آیا این فرد می تواند ادعای خود را ثابت کنند و بعد قضاوت کنند که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغگو و کذاب است .)
اما شما با کمال بی شرمی و بی حیایی مطلب من را وارونه جلوه داده و خود را حق به جانب نشان می دهی .
اینکه گفته ای (نبی مکرم اسلام هم اولی الامر را مشخص فرموده اند که حدیثش را قبلا بیان کرده ام.)
برادرم من چندین بار به شما گفتم اگر تمام ایه 59 سوره نساء را بخوانید و نصف آن را قیچی نکنید متوجه می شوید که هیچ ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ندارد .
و اگر ادامه همان ایه را بخوانی بر عکس در ایه 59 سوره نساء گفته است (فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ) و نگفته (فان تنازعتم فی شی فردوه الی الله و الائمة اثنی عشر بعد موت النبی) یا باید می گفت (فردوه الی الله و اولی الامر)