پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
با سلام . برادرم چرا فلسفه بافی می کنی ؟؟
موضوع سوال برادر مجاهد خیلی روشن و واضح می باشد .
مشرکین مکه همانطوری که خداوند در ایه 3 زمر می فرماید (أَلَا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ۚ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ )
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی :آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند و دلیلشان این بود که: «اینها را نمیپرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند»، خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری میکند؛ خداوند آن کس را که دروغگو و کفرانکننده است هرگز هدایت نمیکند!)
و در آیه ی 18 یونس خداوند می فرماید (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : آنها غیر از خدا، چیزهایی را میپرستند که نه به آنان زیان میرساند، و نه سودی میبخشد؛ و میگویند: «اینها شفیعان ما نزد خدا هستند!»)
و امروز هم کسانی می گویند یا محمد مدد. و یا علی مدد. و یا مهدی ادرکنی ، و یا می گویند ( يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ، ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ، إِكْفِيانِي فَإِنَّكُما كافِيانَ، يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ، ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ، انْصُرانِي فَإِنَّكُما ناصِرانَ،يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ إِحْفَظانِي فَإِنَّكُما حافِظانَ) که مخالف آیات صریح قران است .
(أَلَيْسَ اللَّـهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ)
و نیز مخالف آیات 48 و 86 بقره و 136 و 160 ال عمران و چندین ایه دیگر …
(وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا)
و همچنین در زیارت جامعه کبیره می خوانند 🙁إِيَابُ الْخَلْقِ إِلَيْكُمْ وَ حِسَابُهُمْ عَلَيْكُمْ وَ فَصْلُ الْخِطَابِ عِنْدَكُمْ)
که مخالف صریح ایات قران می باشد :
(إِنَّ إِلَيْنَا إِيَابَهُمْ)
(ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا حِسَابَهُم)
(وَاللَّـهُ يَقْضِي بِالْحَقِّ ۖ وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ لَا يَقْضُونَ بِشَيْءٍ ۗ إِنَّ اللَّـهَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ)
ضمنا خداوند در سوره حمد گفته (إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) و کاملا عبادت و استعانت را حصر کرده . شما و امثال شما چون منبع در امد و … از ان مقبره ها می باشد. و رزق و روزیتان از ان است و به جاه و مقام می رسید !!! حصر را در (إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) که خداوند حصر کرده قبول ندارید ؟!
همچنین در خطبه ی نهج البلاغه حضرت علی توسل را کامل و واضح توضیح داده است .
و اگر توسل به اهل قبور جایز می بود حتما توصیه می کرد !! پس با این استدلال شما که چرا حضرت علی حصر نکرده بودایی ها می توانند بگویند !! به بودا هم می شود توسل جست و هندوها هم می توانند بگویند به رام می شود توسل جست !!! و ….
و 5 احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!)) آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به دنبال فلسفه بافی و مغلطه بازی می روید .
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2- آیا امام زادگان به ندای صدا زنندگان پاسخ می دهند ؟؟؟؟
3- در زمان زنده بودن ندای آنها قابل شنیدن بود ایا اکنون نیز قابل شنیدن است ؟؟؟
و 22 سبا (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ) (معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید و بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به فلسفه بافی و مغلطه بازی و به انحراف کشاندن اصل موضوع می روید .
و آیه 22 فاطر (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ) ( معنی : و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد میرساند، و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!)
1-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
2- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا در گور خفته اند یا نه ؟؟؟
4- و اگر پس از رحلت از این دنیا ، زنده اند و در همه جا حاضر و ناظرند ، ایا همبستر شدن زنانشان بعد از فوت آنها که با دیگران ازدواج کرده بودند را می دیدند ؟؟؟
20و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
با سلام برادرم . اینکه گفته ای (نکته مهم اینست که بگویید چه کسی امام را اله گرفته.)برادرم کسانی که این دعا ها را می خوانند :
و امروز هم کسانی می گویند یا محمد مدد. و یا علی مدد. و یا مهدی ادرکنی ، و یا می گویند ( يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ، ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ، إِكْفِيانِي فَإِنَّكُما كافِيانَ، يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ، ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ، انْصُرانِي فَإِنَّكُما ناصِرانَ،يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ إِحْفَظانِي فَإِنَّكُما حافِظانَ) که مخالف آیات صریح قران است .
(أَلَيْسَ اللَّـهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ)
و نیز مخالف آیات 48 و 86 بقره و 136 و 160 ال عمران و چندین ایه دیگر …
(وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا)
و همچنین در زیارت جامعه کبیره می خوانند 🙁إِيَابُ الْخَلْقِ إِلَيْكُمْ وَ حِسَابُهُمْ عَلَيْكُمْ وَ فَصْلُ الْخِطَابِ عِنْدَكُمْ)
که مخالف صریح ایات قران می باشد :
(إِنَّ إِلَيْنَا إِيَابَهُمْ)(25 غاشیه)
(ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا حِسَابَهُم)(26 غاشیه)
(وَاللَّـهُ يَقْضِي بِالْحَقِّ ۖ وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ لَا يَقْضُونَ بِشَيْءٍ ۗ إِنَّ اللَّـهَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ)(20 غافر)
اینکه گفته ای (ضمن اینکه در 5 منافقون فرموده آنه اکه از رسول روی گردان هستند منافق هستند. دقت کنید که در چه امری فرموده روی گردان هستند؟)برادرم چرا فلسفه بافی می کنی ؟؟
آن زمان هرکسی نزد پیامبر می رفت و اگر می گفت یک لیوان آب به من بدهید پیامبر می توانست بدهد .
آیا اگر امروز برود سر قبر پیامبر ، بگوید به لیوان اب بدهید ، می تواند آب بدهد ؟؟!!!
خوب معلوم است که دستور خداوند برای زمان حیات رسول الله بوده نه برای پس از فوت .
و در کجای ایه 5 سوره منافقون خداوند فرموده که پس از فوت پیامبر به سر قبر پیامبر بروید ؟؟
اینکه گفته ای (اگر روی گردانی از رسول نشانه نفاق است خب این نشانه باید بعد از رحلت ایشان از بین برود. چون دیگر نیستند که روی گردانی از ایشان معنا دهد. اما میبینیم که لفظ منافق هنوز هم وجود دارد. برای چه؟ مثلا دوستان شما میگن ابن سبا منافق بوده. این بابا پیامبر رو دیده)
برادرم یکی از نشانه های نفاق آنزمان در ایه 5 منافقون ذکر شده است .
و در ایات دیگری نشانه های زیادی از منافقین ذکر شده است که شامل افراد پس از فوت پیامبر هم می شود .
اینکه گفته ای (ضمن اینکه شما پیامبر را مرده میدا نید. به من چه.)
برادرم ما اهل سنت چون به قران اعتقاد داریم و خداوند در ایه 30 زمر می فرماید :
(إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ)
(تو میمیری و آنها نیز خواهند مرد!) (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی)
اینکه گفته ای (از صحابه؛ حدیث حوض چی میگه؟ این اجمعین صحابه رو زایل میکنه.)و تعریف صحابه در نزد اهل سنت بدین قرار است :
صحابه به کسی گفته می شود که در کنار پیامبر اسلام بوده و با جان و مالش در خدمت پیامبر اسلام بوده و به پیامبر اسلام ایمان آورده و با همان ایمان از دنیا رفته .
حال منافات آن با حدیث حوض در کجاست ؟؟
ضمنا برادرم فارغ از صحت و سقم سند حدیث اولا : فرموده ی خداوند در قران از میلیون میلیون حدیث بالاتر است .
دوما : هیچ منافاتی هم با هم ندارد .
سوما : یک حوضی شما برای خودت پیدا کن و وقتی این ایات واضح و روشن خداوند درباره ی مهاجرین را در قران میخوانی داخلش شنا کن تا سرد و خنک شوی .
اینکه گفته ای (از ازواج؛ جمع بین حدیث لدود و آیه 57 سوره احزاب برخی ازواج رو تعطیل میکنه)
خداوند در ایه 6 سوره احزاب که فضائل پیامبر را بیان می کند (النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ ۖ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ) فضائل همسران پیامبر را هم بیان می کند .
چون موضوع فضیلت پیامبر در این آیه ی 6 احزاب بیان شده است .
و اگر ادم مغرض و با غرض و مرضی بگوید این ایه 6 درباره ی حرمت نکاح می باشد خداوند جوابش در آیات 52 و 53 سوره احزاب که موضوعش حرمت ازدواج و نکاح می باشد داده است .
ایه 52 (لَّا يَحِلُّ لَكَ النِّسَاءُ مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَكَ حُسْنُهُنَّ إِلَّا مَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ) اول خود پیامبر را از ازدواج مجدد منع کرده و ایه 53 سوره احزاب (وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّـهِ وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا) حرمت نکاح زنان پیامبر را به صراحت بیان کرده است .
(آن لعن آخرش هم یعنی چه؟ عمل دیگران به شما چه ربطی دارد که لعنشان میکنید؟)
برادرم اولین کسی که در این سایت لعن کرد و صلوات لعن آمیز گذاشت شما بودید .
و من هم در جواب شما این صلوات را گذاشتم .
و چندین جا هم توضیح دادم .
اینکه گفته ای (و آن لعن یقه خوتان را هم گرفته. منکر رسول شده اید. آنجا که نوشتید دین= خدا و قرآن.)برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟
من در کجا منکر رسول شده ام ؟؟؟!!!
متن کامل آن را با ذکر لینک آن بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و همیشه من گفته ام خداوند نازل کننده ی آیات قران است و طبق ایه 44 سوره نحل (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ) پیامبر تبیین کننده ی آنچه که خدا نازل کرده می باشد .
و در مسائل اعتقادی فقط حسبنا کتاب الله .
و اینکه گفته ای (گرفتار حسبنا کتاب الله هم میشود. او هم پیامبر را منکر شده.)
برادرم اولا : چندین جا جواب خود را گرفته ای .
دوما : خود خداوند در ایه 52 سوره فرقان فرموده (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا )
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : بنابر این از کافران اطاعت مکن، و بوسیله آن [= قرآن] با آنان جهاد بزرگی بنما!)
پس معلوم است درباره ی عقیده باید گفت حسبنا کتاب الله .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: پیامبر وظایفش را انجام داد و امام زمان چرا انجام نمی دهد ؟؟ #8677علمای شیعه چرا پاسخ نمی دهند ؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال از معتقدان به امامت منصوص الهی ۱۲ امام پس از فوت پیامبر #8678علمای شیعه معتقد به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر چرا پاسخ نمی دهند ؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8679راستی کتاب سته اهل سنت را مشخص کردی ؟؟؟کتاب موطا مالک را مشخص کردی که جزو کدام سته است ؟؟
احادیث حضرت علی در کتب سته اهل سنت را پیدا کردی چند تا می باشد ؟؟
و مطالب دیگر را بعدا یاد آوری خواهم کرد .
علمای شیعه چرا پاسخ نمی دهند ؟؟با سلام چندین روز است که منتظرم ، به سوال من درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر پاسخ بدهید .و متاسفانه تا به امروز پاسخ نداده اید .
و ضمنا اگر ولی به معنی سرپرست است اینکه شما در اذان می گویی ( اشهد ان علی ولی الله ) آیا شهادت می دهید که علی سرپرست خداست ؟؟؟
و ضمنا یاد آوری کنم :
راستی کتاب سته اهل سنت را مشخص کردی ؟؟؟
کتاب موطا مالک را مشخص کردی که جزو کدام سته است ؟؟
احادیث حضرت علی در کتب سته اهل سنت را پیدا کردی چند تا می باشد ؟؟
و مطالب دیگر را بعدا یاد آوری خواهم کرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال از معتقدان به امامت منصوص الهی ۱۲ امام پس از فوت پیامبر #8695با سلام و عرض ادب . ابتدا از شما تشکر می کنم که تشریف اوردید و مطلب گذاشتید چون دو روز می شود بیکار بودم و کسی نبود که جوابش را بدهم و خوانندگان قضاوت کنند .
برادرم سوال اولیه من خیلی واضح و روشن است .
چون نمی توانی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را از آیات قران ثابت کنی به فلسفه بافی و مغلطه بازی رو آورده ای .
اولا : علمای شما عقیده دارند که امامت از نبوت بالاتر است و به ایه 124 سوره بقره استناد می کنند .
و می گویند که ابراهیم پس از نبوت به امامت رسید .
(بماند که شما امامت ابراهیم را قبول ندارید با توجه به اینکه در ایه امده للناس اماما و شما باید 13 امامی می بودید)
دوما : من نبوت پیامبر اسلام را در یک دقیقه با چند ایه صریح و مرتبط وظائف پیامبر ، نام پیامبر و … را از قران ثابت می کنم . و مثل شما متوسل به قوم بنی اسرائیل نمی شوم .
( البته حق دارید چون پیرو عبدالله بن سبا یهودی هستید !!)
سوما : پیامبر یعنی پیامرسان . و اگر پیامبر جانشین می داشت پس وحی الهی ادامه می داشت .
چهارما : پیامبر که پادشاه نبوده که جانشین و ولی عهد داشته باشد .
پنجما : کدام پیامبر الهی برای بعد از فوت خود جانشین تعیین کرد ؟؟؟
ششما : اگر خداوند می خواست برای پس از فوت پیامبر جانشین تعیین کند همانطوری که در ایه 12 سوره مائده به صراحت بیان کرده که برای قوم بنی اسرائیل 12 نقیب (البته نه جانشین) برگزیدم .
اگر پس از فوت پیامبر جانشین از طرف خدا تعیین می شد به صراحت اعلام می کرد .
-
نویسندهنوشته ها
من سوالم را دوباره می گذارم :
سوال اینست :
1- آیا هنگام توسل ، توکل بر خدا انجام داده و از امام درخواست میکنیم ؟؟؟
2- یا بر ائمه توکل کرده و از خدا درخواست میکنیم ؟؟
و جواب اینکه گفته اید (انسان وقتی یک آیه را میخواند ولی نداند که کلمه ها و الفاظش چه معنایی از نظر لغوی و فرهنگ زبانی قرآن دارند چه طور می تواند در مورد آن قضاوت کند.)
برادرم خداوند در ده ها ایه قران فرموده (یبین الایات) و (نفصل الایات) و همچنین در ایه 17 قمر فرموده (وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ)
و اینکه گفته اید (اگر شما می گویید خداوند بر هر چیزی وکیل است خوب این یعنی چه؟ یعنی باید گفت وکیل بودن انسان ها باطل و حرام است؟)
برادرم خداوند در تمام کارها وکیل است ولی انسانها در کارهای روزمره زندگی می توانند وکیل بگیرند .
ولی در کارهای عقیدتی نمی توانند وکیل بگیرند .
و اینکه گفته ای (اینکه خداوند می فرماید ای پیامبر تو وکیل نیستی منظور، وکالت در چه چیزی است؟)
برادرم وکالت در هدایت مردم و …