پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8370شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8371و اینکه گفته ای (که اگر اندکی صبر نمایید و جوش نیاورید و منتظر باشید. جواب های سایت اسلام تکس و دیگر دوستان را به صورت علمی و بدون اهانت و از کتب خودشان بیان می کنیم. اقایانی که جواب علمی دارند و می خواهند بحث علمی کنند وارد شوند. و از ادرس دادن بپرهیزنند. لب کلام را خودشان بیان کنند.)
برادرم طبق درخواست خود شما ما جوش نمی آوریم.
لطفا برادرم اگر راست می گویی به همین یک سوال ، پاسخ صحیح بدهید . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8372برادرم خلاصه اینکه شما به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر معتقد هستی .اگر به منصوص بودن الهی معتقد هستی پس باید با آیات الهی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ثابت کنی.
اگر به امامت منصوص حاکم نیشابوری و تاریخ دمشق و ابن عساکر معتقد هستی لطفا دیگر نگویید امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر .
بگویید ما به امامت منصوص حاکم نیشابوری و تاریخ دمشق و ابن عساکر معتقد هستیم .
تا آنوقت در آن موضوع با یکدیگر بحث کنیم و صحت و سقم آن روایات و بررسی سندی آن را انجام دهیم .
لطفا به صراحت بگویید به کدام امامت اعتقاد دارید و حاشیه روی نکنید .
تا خوانندگان قضاوت کنند و موضوع اولیه بحث امامت که آیا منصوص الهی است و یا منصوص افراد و تاریخ نویسان مشخص باشد !!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8395با سلام . برادرم چرا از پاسخ دادن به سوال من که عقیده ی شما را ابطال کرده است فرار می کنی ؟؟امروز همه ی خوانندگان این سایت و دیگر سایت هایی که این سوال اساسی را مطرح کرده ام , با توجه به پاسخ دادن های بی ربط شما و امثال شما متوجه شده اند که هیچ گونه پاسخ مستند به قران ندارید .
و اگر هیچ گونه مطلبی در این سایت نمی گذاشتی به نفع شما بود .
و چون می خواستی عقیده ی باطل خود را با فریب کاری و نیرنگ در ذهن مخاطب جا بدهی خداوند طبق آیه (و مکروا و مکر الله و الله خیرا الماکرین) به دست خود شما عقیده ی شما را در نزد عاقلان به افتضاح می کشد .
و اینکه گفته ای (بنده قصد ندارم جواب شما را به صورت تفصیل بیان کنم. چون فعلا قصدم اینه که از غدیر ماجرا را شروع کنم تا به عاشورا برسیم. بحث امامت بحث مستقلی است که در این جا فعلا جایش نیست.)
برادرم چرا فریب کاری می کنی ؟؟؟ بزرگتر از شما هم تا حالا نتوانسته پاسخ بدهد .
اگر قصد اثبات امامت منصوص الهی 12 امام را نداری , پس نیت شما از مطرح کردن موضوع غدیر خم (برکه ی اب) چه می باشد ؟؟
اگر قصد تخریب صحابه مهاجر و انصار پیامبر را داری که خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه و 18 فتح و ده ها ایه دیگر جواب شما را داده است .
و چون از گذشته و آینده خبر دارد رضایت بدون قید و شرط خود را در این آیات اعلام نموده است .
و اینکه گفته ای (در مورد شبهاتی که در مورد حدیث قرطاس بیان کردید، به زودی جواب این شبهات خود را دریافت خواهید کرد.)
من هم امیدوارم که هرچه زودتر به قول خودت عمل کنی و پاسخ بدهی تا ان شا الله مطالب بسیار زیادی که در این مورد وجود دارد برای اطلاع خوانندگان بگذارم .
تا هم در این مورد قضاوت کنند .
و دروغگو و کذاب را بشناسند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8396اینکه گفته ای (بنده قبل از جواب شما نسبت به امامت چند سوال می پرسم تا جوابت را بگیری.)برادرم مثل اینکه از سوالاتی که مطرح کرده ام مغزت از کار افتاده و به هزیان گویی افتاده ای !!
عوض اینکه شما معتقد به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستی پاسخ بدهی , از من که این موضوع را زیر سوال برده ام , سوال می پرسی ؟؟
ان شا الله که خداوند به شما عقل بدهد و شفای عاجل عنایت فرماید .
و اینکه گفته ای (سوال بنده اینه نمازی که من و شما می خوانیم، در قران امده، حالا بفرمایید نمازی که واجب شده از قران برای ما ثابت کنید؟ کجای قران فرموده نماز واجب است؟ دلیل قرانی بیاورید؟…….)
برادرم أَقِيمُوا الصَّلَاةَ ده ها جا در قران به صراحت بیان شده و فعل اقیموا امر می باشد .
اگر امر خدا واجب نیست پس امر چه کسی واجب است ؟؟
طبق عقیده ی شما امر عبدالله ابن سبا یهودی ؟؟!!
و همچنین پیامبر اسلام که خداوند گفته است (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ) در طول 23 سال هر روز 5 وعده در حضور مردم نماز را انجام می داد .
و اینکه گفته ای (ایه غار؛ شما قائل هستید که در مورد جناب ابوبکر است، از کجا فهمیدید که در مورد جناب ابوبکر است؛ ایا نام ابوبکر امده؟ دلیل قرانی بیاورید )
اولا : این موضوع نه جزو اصول اعتقادی دین اسلام است و نه فروع دین و نه ارکان اسلام است .
و دوما : در مورد ایه غار اگر فردی معتقد به نبودن ایوبکر با پیامبر اسلام باشد , خللی در اعتقادات دینیش ایجاد نمی کند .
و شما که معتقد به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستید و جزو اعتقادات شما هست باید از قران مثل نبوت و معاد ثابت کنید .
و چرا شما این همه خودتان را به در و دیوار می زنید و با طناب و ریسمان پوسیده زمین و آسمان را به هم می بافید ؟؟؟
به صراحت بگویید که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر وجود ندارد !
اگر فردی بخواهد نبوت پیامبر اسلام را با نام و وظائف مشخص از قران با آیات واضح و روشن بیان کند یک دقیقه طول می کشد .
و شما که معتقد هستید امامت منصوص الهی 12 امام بالاتر از نبوت است چرا نمی توانید ثابت کنید ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8397برادرم اینکه شما به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر معتقد هستی .اگر به منصوص بودن الهی معتقد هستی پس باید با آیات الهی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ثابت کنی.
اگر به امامت منصوص حاکم نیشابوری و تاریخ دمشق و ابن عساکر معتقد هستی لطفا دیگر نگویید امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر .
بگویید ما به امامت منصوص حاکم نیشابوری و تاریخ دمشق و ابن عساکر معتقد هستیم .
تا آنوقت در آن موضوع با یکدیگر بحث کنیم و صحت و سقم آن روایات و بررسی سندی آن را انجام دهیم .
لطفا به صراحت بگویید به کدام امامت اعتقاد دارید و حاشیه روی نکنید .
تا خوانندگان قضاوت کنند و موضوع اولیه بحث امامت که آیا منصوص الهی است و یا منصوص افراد و تاریخ نویسان مشخص باشد !!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8398و اینکه به کتاب (و الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة) استناد می کنی !برادرم میدونی این کتاب در موضوع چی بحث کرده ؟؟؟
و میدانی که الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة یعنی چه؟؟؟
اگر نمیدانی برو بخوان و عربی یاد بگیر .
و بدان که این کتاب تمام مذهب شما را به آتش کشیده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8399و اینکه گفته ای (وَمَنْ مَاتَ وَلَيْسَ في عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً .)برادرم امروز امام زمان چه کسی می باشد ؟؟
و در کجا زندگی می کند که من بروم با او بیعت کنم و مسائل و موضوعات شرعی خودم را سوال کنم .
همانطوری که پیامبر جا و مکان مشخصی داشت و هر کس می توانست بیعت کند و سوالات شرعی خودش را مطرح کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8400و اینکه گفته ای (دخلوا في دين الله أفواجاً)برادرم چرا دروغ می گویی ؟؟؟
سوره نصر یا همان اذا جا نصر الله درباره ی فتح مکه می باشد .
برو مطالعه کن و بعد بیا بحث کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8401اینکه گفته ای (چون ما معتقد هستيم و روايات متعدد داريم بر اين كه إنّ الله حرّم نساء العالَم علي عليٍّ ما دامت فاطمة حيّةً. مادامي كه فاطمه زهرا در قيد حيات بود تمام زنان عالم بر اميرالمؤمنين حرام بوده است.)برادرم مثل اینکه حتی وقت نمی کنی کتاب های حدیثی و روایی اهل تشیع را بخوانی .
به کتاب علل الشرائع شیخ صدوق جلد اول صفحه ی 184 مراجعه کن این مطلب آمده است که حضرت علی به خواستگاری دختر ابوجهل رفت و حضرت فاطمه از موضوع مطلع و با قهر و غضب به همراه فرزندانش به خانه ی پدرش رفت .
از خوانندگان محترم می خواهم که حتما این موضوع را در این کتاب و کتاب های دیگر اهل تشیع پیگیری کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8402و اینکه گفته ای (گفتند : بريده برو و حتماً اين خبر را به پيغمبر بده كه اين كار باعث ميشود كه علي از چشم پيغمبر بيفتد .)برادرم باز هم داری فریب کاری و مغلطه بازی می کنی .
اگر راست می گویی متن این موضوع را کاملا بدون اینکه اول و آخرش را قیچی کنی بگذار با سند صحیح تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8403اینکه گفته ای (شما كه ميفرمائيد : الصحابه كلّهم عدول و هر كس نسبت به صحابه بد بگويد فهو زنديق)برادرم اینکه ما می گوییم صحابه اهل عدالتند , عدالتشان در رساندن سخنان صحیح حضرت پیامبر اسلام است .
و همچنین در اجتهادات مبتنی بر احادیث صحیح پیامبر اسلام است .
و نه در هر موضوع سیاسی و اجتماعی و حق و حقوق نسبی و سببی .
و ما می گوییم دشمنانشان و هر کس به صحابه مهاجر و انصار بد بگوید مخالف صریح گفته خداوند در ایه 100 سوره توبه و ایه 18 سوره فتح سخن گفته است .
و اینکه گفته ای (شما كه خواستيد اهل بيت را رها كرديد و صحابه را گرفتيد)
برادرم خداوند در ایه 100 سوره توبه دستور داده و گفته است :
(وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ )
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزی بزرگ!)
آیا کلمه و الذین اتبعوهم باحسان چه معنی می دهد ؟؟
دستور از این واضح تر ؟؟؟
اگر میتوانی یک ایه به همین صراحت و روشنی بیاور که خداوند دستور داده باشد از 12 امام پس از فوت پیامبر والذین اتبعوهم باحسان !!!!
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8404اینکه گفته ای (شما كه ميفرمائيد : الصحابه كلّهم عدول و هر كس نسبت به صحابه بد بگويد فهو زنديق)برادرم اینکه ما می گوییم صحابه اهل عدالتند , عدالتشان در رساندن سخنان صحیح حضرت پیامبر اسلام است .
و همچنین در اجتهادات مبتنی بر احادیث صحیح پیامبر اسلام است .
و نه در هر موضوع سیاسی و اجتماعی و حق و حقوق نسبی و سببی .
و ما می گوییم دشمنانشان و هر کس به صحابه مهاجر و انصار بد بگوید مخالف صریح گفته خداوند در ایه 100 سوره توبه و ایه 18 سوره فتح سخن گفته است .
و اینکه گفته ای (شما كه خواستيد اهل بيت را رها كرديد و صحابه را گرفتيد)
برادرم خداوند در ایه 100 سوره توبه دستور داده و گفته است :
(وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ )
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزی بزرگ!)
آیا کلمه و الذین اتبعوهم باحسان چه معنی می دهد ؟؟
دستور از این واضح تر ؟؟؟
اگر میتوانی یک ایه به همین صراحت و روشنی بیاور که خداوند دستور داده باشد از 12 امام پس از فوت پیامبر والذین اتبعوهم باحسان !!!!
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8429و اینکه در تاریخ 22/3 گفته ای (ما که نگفتیم در مورد مکه است)برادرم شما که حرف من را تایید کرده اید .
چون اول در موضوع یمن اورده بودید (دخلوا في دين الله أفواجاً)
من به شما تذکر دادم که این ایه در مورد فتح مکه است .
و خدا را شکر که خود شما به دست خود ، خود را رسوا می کنید و حرف من را دوباره تایید کرده ای .
از خوانندگان محترم می خواهم قضاوت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8427اینکه گفته ای (سوال بعدی از شما اینه که حاکم نيشابوري نقل ميکند که :عن علي رضي الله عنه قال)برادرم خداوند وقتی بخواهد فردی را رسوا کند بدست خودش می کند .
شما در مطلب شماره 17 بصراحت گفتی که (شما كه امروز در كتابهاي فقهي ، اصولي ، تاريخي و تفسيريتان از ابوهريره ، كعب الاحبار يهودي ، تميم الداري هزاران روايت داريد ولي از علي هيچ روايتي نداريد . موطأ مالك يكي از صحاح سته شماست ،)
و در اینجا می گویی از کتاب مسلم حاکم نیشابوری اهل سنت که عن علی رض قال .
برای چندمین بار از شما و امثال شما خواهشمندم که خود را بیشتر بدست خود رسوا نکنید .
و مضحکه خاص و عام قرار ندهید .
و از خوانندگان محترم می خواهم که قضاوت کنند .
و تا از این خزعبلات گویی ها معذرت خواهی نکنی دست بردار نیستم و در هر کجا که مطلب بگذاری ، می گذارم و پیگیر هستم
-
نویسندهنوشته ها
خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست
حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست
خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و رسم رسوم ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و اگر چنین بود پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون پاسخ روشن و مستند از قران به امامت منصوب الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی که قبول ندارند .