پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: جایزه ۵۵ ملیون تومانی برای کسی که یک حدیث صحیح در رابطه با دادن زکات در نماز توسط علی بیاورد #8325شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: جایزه ۵۵ ملیون تومانی برای کسی که یک حدیث صحیح در رابطه با دادن زکات در نماز توسط علی بیاورد #8326واینکه گفته ای (نکته دیگر این که الان رسول کجاست که با او دوست باشیم؟)
برادرم از این سوال خودت خجالت نکشیده ای ؟؟؟!!!
و خودت سوالی مطرح کرده ای که عقیده ی امامت منصوص 12 امام پس از فوت پیامبر را زیر سوال بردی .
و با استدلال خودت من سوال می کنم که 1200 سال می شود امام زمان کجاست که با او دوست باشیم ؟؟؟
. الان امام زمان کجاست که با او دوست باشیم ؟؟؟
و سوالات خود را مطرح کنیم .
اگر امام وجود دارد پس چطوری با وجود امام معصوم زنده مراجع شما فتوی می دهند ؟؟؟
و چرا خود امام فتوی نمی دهد ؟؟؟
و ده ها سوا دیگر اگر خواستی بگذارم .
و صل الله علی نبینا محمد و علی آله و ازواجه و اصحابه اجمعین و لعنة الله علی اعدائهم و منکریهم اجمعین من الاولین و الآخرین.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: جایزه ۵۵ ملیون تومانی برای کسی که یک حدیث صحیح در رابطه با دادن زکات در نماز توسط علی بیاورد #8327و اینکه شما گفته ای (شما یک ادعای اشتباه دارید و اینکه مدعی هستید چون حضرتش در نماز زکات داده،)برادرم شما ادعای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را دارید .
و باید شما از قران ثابت کنید .
با آیات مرتبط که به صراحت امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده باشد .
البینه علی المدعی
و دوباره سوال می کنم از کدام ایه قران به صراحت امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت می کنید ؟؟؟
لطفا آدرس آن ایه را اعلام کن در غیر این صورت من قضاوت را به خوانندگان فهیم و با شعور واگذار می کنم .
دوباره تاکید می کنم از کدام ایه قران به صراحت امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت می کنید ؟؟؟
و صل الله علی نبینا محمد و علی آله و ازواجه و اصحابه اجمعین و لعنة الله علی اعدائهم و منکریهم اجمعین من الاولین و الآخرین.
و از اینکه این نوع صلوات فرستادن را یاد داده ای متشکرم .
با سلام . برادرم اولا : موضوع سوال اولیه وظیفه ی امام را از قران سوال نموده ام .و شما چون پاسخی نداری می خواستی موضوع را به انحراف بکشانی .
و مثل اینکه هنوز شما نمیدانی که مدعیان امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر به آیه 124 سوره بقره استناد می کنند و می گویند که مقام امامت از نبوت بالاتر است .
پس باید مدعیان امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ، مقام و وظائف و …. از قران ثابت کنند .
اینکه گفته اید (اگر منظور شما فقط باید از قران برای اثبات امامت دلیل اورد یک بحثی است و اگر برای اثبات ان از روایت یک دلیل اورد یک بحث دیگر)
برادرم اولا : چون شما مدعی منصوص بودن الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستید باید از قران ثابت کنید .
دوما : روایت از پیامبر آن چیزی را تبیین می کند که اصل آن از طرف خداوند در قران نازل شده باشد . (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
و اینکه گفته اید (اما اگر ملاک قران باشد بدون توجه به روایات پس بفرمایید در کجای قران نوشته باید نماز صبح را دو رکعت خواند؟ یا نماز ظهر و عصر و عشا چهار رکعت است و مغرب سه رکعت؟)
برادرم اصل نماز در ده ها آیه قران به صراحت برای پیامبر بیان شده .
کلمه (اقیموا صلاة) را در قران سرچ کن . و اگر نمیدانی ، بدان که اقیموا فعل امر است .
و پیامبر در طول 23 سال در حضور مردم هر روز 5 وعده نماز را اجرا نموده و احکام نماز را تبیین نموده .
و اینکه گفته اید (دوست عزیز اثبات امامت و موارد ان از دلیل روایی و قرانی ثابت شده که بنده فعلا فرصت پاسخ مفصل را ندارم.)
برادرم چرا می خواهی با فریب کاری و مغلطه بازی ذهن خواننده را مشوش کنی ؟؟؟
سوال اولیه من خیلی واضح و روشن درباره ی وظیفه ی امام از قران است .
و درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر دو سوال در همین سایت چندین ماه است مطرح کرده ام .
و اگر راست می گویی پاسخ بده تا دروغگو و کذاب رسوا شود و بهانه نیاور که وقت ندارم .
بزرگتر از شما هم هنوز نتوانسته به سوال اساسی من درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر پاسخ بدهد .
خودم و دیگر دوستان سوال اساسی و سوال کمر شکن من را درباره ی امامت منصوص الیه 12 پس از فوت پیامبر در سایت های مراجع شیعه و حوزه علمیه قم و … گذاشته اند و هنوز یک عالم نتوانسته پاسخ بدهد .
اگر میتوانی به این لینک مراجعه کن و پاسخ بده : http://islamtxt.net/?q=content/forum/2148
خواهشمندم اگر در این قسمت می خواهی دوباره مطلب بگذاری حتما در موضوع سوال اولیه باشد .
با سلام برادرم . اولا : طبق قاعده و ضرب المثل اول برادری خود را ثابت کن بعد ادعای ارث کن .اول امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با آیات قران ثابت کن .
چون می گویید امامان منصوص الهی هستند و مقام امامت بالاتر از نبوت است !!دوما : تمام محققین و عالمان زبان عرب می گویند، ولی چندین معنی دارد و در هر کجا به مقتضای آن موضوع معنای خاص خودش را دارد .
و در موضوع حدیث غدیر یعنی دوست .
و چون در حدیث غدیر ادامه ی من کنت مولا آمده الهم وال من والا و عاد من عادا . پس معلوم می شود که موضوع دوستی و دشمنی است .
سوما : اهل تشیع که می گوید ولی یعنی سرپرست . آیا در اذان که می گویید (اشهد ان علی ولی الله) پس حضرت علی سرپرست خداست ؟؟!!!!!
با سلام . شما که مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستید ، اولا : به این سوال پاسخ بدهید :مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
و از خوانندگان می خواهم که این سوال را به همین شکل در سایت های مختلف مطرح کنند .
سپس درباره ی موضوعات فرعی بحث خواهیم کرد .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
و عقیده ی پوچ و باطل برای خواننده هویدا گردد .
–شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوالی که کمر معتقدین به امامت منصوص الهی ۱۲ امام پس از فوت پیامبر را شکسته !!! #8361–سلام برادرم . با عرض ارادت خدمت شماچند نکته را می خواستم یاد آوری کنم .
اولا : خدا را شکر که متوجه شده اید که مخالفین خارج از بحث اولیه مطالبی را برای به انحراف کشاندن موضوع مطرح می کنند و بعضی از دوستان را فریب می دهند .
دوما : در مورد توسل باید به دستورات خداوند در قران توجه کرد . ایاک نستعین.
و در موضوعات دینی فقط دستورات خداوند و آنچه که خداوند به پیامبر نازل نموده و پیامبر تبیین نموده ملاک عمل است .
و به تنهایی فلسفه یک موضوع ملاک عمل دینی نمی باشد .
سوما : فلسفه طرفداران توسل به اهل قبور در تمام دورانها خالی کردن جیب مردم و رسیدن به نان و نوا برای خودشان می باشد .
و در صدر اسلام هم اکثر کسانی که در مکه از راه توسل نان می خوردند مخالف دین اسلام و پیامبر اسلام بوده اند .
و مردم دیگر شهرها مثل مدینه که از راه توسل نان نمی خوردند خیلی راحت دین اسلام را پذیرفتند .
چهارما : دو سوالی که مطرح کرده اید :
1- فلسفه اول خداوند میخواسته ائمه رو کانون توجه قرار بده .
اگر خداوند چیزی را می خواست مطرح کند از کسی نمی ترسید و خیلی راحت با آیات واضح و روشن بیان می کرد .
2- فلسفه دوم مسبب و اسباب.
خداوند مسبب و اسباب توسل را به صراحت بیان نموده .
توسل به جهاد و نماز و صبر .
واگر توسل به اهل قبور جایز می بود حتما خداوند در قران بیان می کرد .
با سلام برادرم . سوال خیلی خوبی مطرح کرده ای و من با اجازه ی شما همان سوال را یک کمی دستکاری می کنم ان شا الله که ناراحت نشوید .با توجه به اینکه هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم باید به خدا توکل کنیم .(اللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ) و (وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ فَهُوَ حَسْبُهُ) و (عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ۖ وَعَلَيْهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ)
سوال اینست :
1- آیا هنگام توسل ، توکل بر خدا انجام داده و از امام درخواست میکنیم ؟؟؟
2- یا بر ائمه توکل کرده و از خدا درخواست میکنیم ؟؟
با سلام . لازم نیست که خیلی زیاد مطالعه کنید و به خودتان فشار بیاورید .خواهشمندم شما که مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستید ،
اولا : به این سوال پاسخ بدهید :
مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
و از خوانندگان می خواهم که این سوال را به همین شکل در سایت های مختلف مطرح کنند .
سپس درباره ی موضوعات فرعی بحث خواهیم کرد .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
و عقیده ی پوچ و باطل برای خواننده هویدا گردد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8365با سلام اینکه گفته اید (از انجا که علمای شیعه برای اثبات حقانیت و خلافت بلافصل امام علی علیه السلام از ایات و روایات بی شماری از کتب اهل سنت ارائه دادند)برادرم اگر راست می گویی به همین یک سوال ، پاسخ صحیح بدهید . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
و از خوانندگان می خواهم که این سوال را به همین شکل در سایت های مختلف مطرح کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8367و اینکه گفته ای (حدیث قرطاس …)اولا : این یک توهین بزرگ برای حضرت علی می باشد که با ان شجاعت و فاتح خیبر بودن نتوانست کسی که به گفته شما به پیامبر توهین کرد ، ان را به قتل برساند و از ان شخص ترسید !!!
و چرا شما همیشه حضرت علی را ترسو و کسی که نمی تواند از خود پیامبر و از ناموس پیامبر و از ناموس خودش دفاع کند معرفی می کنید .
(و می گویند بدترین دشمنی دفاع بد از شخص می باشد . )
و دوما : زمان مریضی پیامبر چند روز طول کشید اگر پیامبر می خواست چیزی را بگوید می توانست در حضور حضرات علی ، عباس ، ابوذر ، سلمان ، عمار و … بگوید .
چون به گفته شما همه اینها ترسو بودند و در حضور ان شخص که از او می ترسیدند نمی گفت !!!
و سوما : شما که می گویید در روز غدیر دین به اتمام رسیده و کامل شده چطور باز پیامبر می خواست چیز جدیدی را بنویسد !!!
چهارما : در این 70 روزی که پیامبر پس از حجت الوداع زنده بود چرا یک خطبه و امامت نماز جمعه را به حضرت علی نداد ؟؟!!
پنجما : پیامبر اسلام امی بود و نمی توانست طبق ایه 48 عنکبوت خط بنویسد .
(وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ)
و در حضور مردم در مسجد قلم و دوات نخواست که نام و تعداد امامان را بنویسد ؟؟!!
و دیگر اختلافی وجود نداشت نه در اصل امامت که منصوص الهی است و نه در بین اهل تشیع که بر سر تعداد امامان اختلاف دارند .( زیدیه 3 امامی ، اسماعیلیه ، 12 امامی و …. )
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8368و اینکه گفته ای (از روی دوستی و مودت که همدیگر را نکشتند. از روی دشمنی همدیگر را کشتند.)برادرم اولا : جنگ آنها را منافقین با حیله و نیرنگ راه انداختند .
دوما : بر سر نحوه برخورد و دستگیری قاتلان خلیفه سوم بود .
سوما : جنگ آنها بر سر دین نبود و یا اینکه چه کسی کافر یا مشرک است .
بلکه جنگ بر سر نحوه ی برخورد و دستگیری قاتلان خلیفه سوم بود .
چهارما : خداوند جواب شما را به صراحت داده است :
(وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: از غدیر تا عاشورا ۱ ماجرای سفر های امام علی علیه السلام به یمن #8369با سلام برادرم . اولا : طبق قاعده و ضرب المثل اول برادری خود را ثابت کن بعد ادعای ارث کن .اول امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با آیات قران ثابت کن .
چون می گویید امامان منصوص الهی هستند و مقام امامت بالاتر از نبوت است !!دوما : تمام محققین و عالمان زبان عرب می گویند، ولی چندین معنی دارد و در هر کجا به مقتضای آن موضوع معنای خاص خودش را دارد .
و در موضوع حدیث غدیر یعنی دوست .
و چون در حدیث غدیر ادامه ی من کنت مولا آمده الهم وال من والا و عاد من عادا . پس معلوم می شود که موضوع دوستی و دشمنی است .
سوما : اهل تشیع که می گوید ولی یعنی سرپرست . آیا در اذان که می گویید (اشهد ان علی ولی الله) پس حضرت علی سرپرست خداست ؟؟!!!!!
-
نویسندهنوشته ها
اولا : من به صراحت گفتم از کجای ایه 55 مائده امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ثابت می شود ؟؟
اگر راست می گویی بیان کن !!
دوما : من گفتم اگر با فریب کاری و سفسطه بازی بخواهی امامت حضرت علی را استخراج کنید برای دیگر امامان دچار مشکل می شوید .
سوما : در ایه 55 کلمه ی الذین آمده که شامل همه ی مومنان می شود .
چهارما : این از معجزات قران می باشد که هزار و چند صد سال می شود تمام مخالفین اسلام نتوانستند عقاید باطل خود را از قران ثابت کنند .
و همچنین شما و امثال شما که به این نحوه فریب کارانه و بی ربط پاسخ می دهید نشان دهنده ی این است که برای عقیده ی خود امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هیچ دلیل و مدرک قرانی ندارید .
و همانطور که خداوند در ایه 7 سوره ی آل عمران فرموده :
(فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ)
(اما آنها که در قلوبشان انحراف است، به دنبال متشابهاتند، تا فتنهانگیزی کنند (و مردم را گمراه سازند)؛ و تفسیر (نادرستی) برای آن میطلبند)
و مطالب تکراری و بی ربط به موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر که مطرح کرده ای چندین بار در لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2015 پاسخ داده ام .
از خوانندگان محترم می خواهم مراجعه نموده و قضاوت کنند .
و صل الله علی نبینا محمد و علی آله و ازواجه و اصحابه اجمعین و لعنة الله علی اعدائهم و منکریهم اجمعین من الاولین و الآخرین.
و از اینکه این نوع صلوات فرستادن را یاد داده ای متشکرم .
و اگر می خواهی پاسخ بدهی و به آیات قران استناد کنی ، حتما به آیاتی که به صراحت امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده مطرح کن .