پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: آیا خلیفه دوم توسل به قبر رسول خدا صلی الله علیه وآله را تایید می کرد؟! #7206شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟! #7208
و اینکه گفته ای (بلکه با این اتفاق فقط وفقط ننگ تهمت از دامن او پاک می شود بلکه این تطهیری که در آیه است تطهیری است که باعث برتری او بر تمام زنان عالم شده ومریم مرتبه ای بالاتر از دیگر زنان عالم پیدا کرده است وآن تطهیر چیزی نیسن جز تطهیر از هر پلیدی وگناهی…)
برادرم برای شما تبریک عرض می کنم که این شهامت و شجاعت را داشته ای و گفته ی خداوند در قران را قبول کرده ای که خداوند با آیات واضح و روشن و با نام حضرت مریم ، ایشان را بر تمام زنان عالم برتری داده و مرتبه بالاتر از تمام زنان عالم پیدا کرده .
پس با این گفته قبول کرده اید که از حضرت فاطمه هم برتر است .
و آن حدیث ضعیف فاطمه سرور زنان اهل بهشت است اعتبار ندارد !!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟! #7209و اینکه گفته ای (شاهدی که برادر عزیزمان آورده اند در این قسمت است: ان الله وملائکته یصلون علی النبی….شاهد در یصلون است که دلالت بر استمرار می کند یعنی خداوند وملائکه پیوسته بر رسول اکرم دورود می فرستند ….)
برادرم اولا : مثل اینکه شما به زبان عربی وارد نیستید .
و یا اینکه فقط در پای منبرها مسائلی را شنیده ای ، مطرح نکن .
تحقیق کن بعد بیا بحث کن .
ایا این استمرار در گذشته است یا استمرار برای اینده است ؟؟!!
دوما : آیا پیامبر در زمان 25 سالگی نبی بوده ؟؟
آیا پیامبر قبل از مبعوث شدن نبی بوده ؟؟
پس مبعوث شدن در سن 40 سالگی چه معنایی دارد ؟؟
اگر قبلا نبی بوده به چه مقامی مبعوث شده ؟؟
و چرا قبلا مردم را به اسلام دعوت نمیداده ؟؟ و ….
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟! #7211و اینکه گفته ای (فرمودید: صلی الله علیه وآله …..از حضرتعالی تشکر می کنم که صلوات بر رسول خدا صلی الله علیه وآله را مقرون به آل واهل بیتش فرمودید..)
برادرم خواهشمندم وقتی می خواهی موضوعی را مطرح کنی اول بروید مطالعه کنید بعد آن موضوع را مطرح کنید .
شما هنوز نمی دانی که اهل تسنن در هر نماز در هر روز در تشهد بر محمد و آل محمد صلوات می فرستند و جزو نمازشان می باشد ؟؟!!!
و برای شما توصیه می کنم حرف هایی که در منبرها می شنوید را در مباحث علمی مورد استناد قرار ندهید چون باعث رسوایی شما می شود .
شما که هنوز نمازهای پنجگانه هرروزه اهل سنت را نمی دانی چطوری میایی و بحث علمی می کنی ؟؟!!!
و تشکر می کنی از اینکه اهل بیت را یاد کرده ام !!!
با سلام . جناب اقای غزوه : اولا : اینکه گفته ای (در ضمن من برادر شما نیستم خودت به من ارتباط نده)
مثل اینکه از احترام هم شما چیزی نمی دانید .
وقتی فردی به یک نفر بگوید برادرم یعنی اینکه آن را مورد احترام قرار داده و ثمل خودش دوست دارد .
و قابل احترام می داند .
چون شما در مکتبی بزرگ شده اید که فقط لعن و نفرین را درس می دادند .
و من دوست ندارم به تعداد وراث پدرم کسی را اضافه نمایم و صیغه در مذهب ما حرام است .
و شخصیت من خیلی بالاتر از آن است که به شما خودم را ارتباط بدهم .
و از اینکه این دفعه باز هم برای شما احترام قائل شدم و شما را جناب اقای غزوه خطاب کردم ناراحت نشوید .
اینکه گفته ای (شما یک نگاه به بحث منو اقای یه دوست بکن) آقای محترم من به اصل موضوع مورد بحث در این قسمت سایت کار دارم .
و افرادی که کامنت می گذارند یا مخالف توسلند یا موافق توسل ، من جواب موافقین توسل را هر فردی که باشد از ایات صریح و واضح قران می دهم .
و اگر تمام مطالب من را خوانده باشی از ایات قران می باشد و مرتبط با موضوع توسل .
و این شما و امثال شما هستید چون نمی توانید حتی به یک آیه کوچک ( إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) پاسخ بدهید ، مجبورید به گفته ی افراد مجهول و شاگرد فلان شخص استناد کنید .
آقای محترم در بحث های اعتقادی فقط و فقط آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع باید مورد استناد قرار بگیرد .
و در بحث های فقهی و فلسفی و تاریخی نظرات اشخاص قابل بررسی می باشد نه اینکه وحی الهی است .
و اینکه به گفته های عبدالله بن موسی و ابن جوزی و … استناد می کنی ، ( فارغ از صحت و سقم که نقل کرده ای )
آیا اینها شارع دین هستند ؟؟
آیا اینها پیامبر هستند ؟؟
شرم نمی کنی ؟؟ خجالت نمی کشی ؟؟
در بحث های اعتقادی گفته های واضح و صریح خداوند در قران را نادیده می گیری . و …
با سلام . اینکه گفته ای (کور خوانده ای را هم برای احترام به من گفتی؟) .
جناب اقای غزوه وقتی شما معنی همین یک جمله ساده را نمی دانید !! چگونه وارد بحث علمی می شوید ؟؟
آقای محترم کور خوانده ای یعنی اینکه مرا کور فرض کرده ای .
اگر توهینی هم باشد به بنده بر می گردد نه شما !!
و من همیشه به افرادی مثل شما توصیه می کنم هرچی پایه منبرها می شنوید به آن استناد نکنید ، بروید تحقیق کنید .
از همین نحوه گفتار شما معلوم می شود که شما ها مسائل کوچک علمی را هم نمی دانید و فقط هرچه پای منبرها می شنوید و در سایت ها می خوانید همان را کپی می کنید .
و اینکه گفته ای (پناه بر خدا یعنی توسل که در قران امده مخالف سوره توحید یا ایه 64 نسا مخالف بقیه ایات قران ؟)اولا : جواب شما در کامت بالا داده شده است و باز هم دوباره برای شما میگذارم .
درباره ی ایه 35 مائده اگر مثل همیشه اول و اخر ایه را قیچی نکنی خیلی واضح است که مقصود وسیله جهد و کوشش است در راه خدا و همچنین در ایه 57 سوره اسرا خداوند جواب شما و امثال شما را داده
(أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا) (معنی : کسانی را که آنان میخوانند، خودشان وسیلهای (برای تقرب) به پروردگارشان میجویند، وسیلهای هر چه نزدیکتر؛ و به رحمت او امیدوارند؛ و از عذاب او میترسند؛ چرا که عذاب پروردگارت، همواره در خور پرهیز و وحشت است!) با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم .
و خدا را شکر که درباره ی خطبه 109 نهج البلاغه جواب خود را گرفتید .
و در مورد ایه 64 سوره نساء خداوند می فرماید (وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا)
(معنی : ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر برای این که به فرمان خدا، از وی اطاعت شود. و اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم میکردند (و فرمانهای خدا را زیر پا میگذاردند)، به نزد تو میآمدند؛ و از خدا طلب آمرزش میکردند؛ و پیامبر هم برای آنها استغفار میکرد؛ خدا را توبه پذیر و مهربان مییافتند. ) ( ترجمه ایت الله مکارم شیرازی )
اقای محترم در کجای این ایه گفته شده وقتی پیامبر فوت کرد نزد پیامبر بروید و از او کمک بخواهید ؟؟
هر انسان عاقل و با شعور و بدون غرض و مرضی این ایه را بخواند متوجه می شود که در زمان زندگی رسول الله مد نظر ایه است (جَاءُوكَ) .نگفته (جاء قبرک) .
و در ادامه نیز بیان شده (فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ) یعنی خودشان به شخصه از خداوند طلب آمرزش می کردند .
و در ادامه آمده (وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ) و بعد از اینکه خودشان نیز از خداوند طلب آمرزش کردند پیامبر نیز برای آنها دعا کند و از خداوند طلب آمرزش کند .
خوب آقای محترم از کجای این ایه قران متوجه می شویم که باید از مقبره های مرده ها کمک بگیریم ؟؟؟!!!
و در کجای این ایه گفته که وقتی پیامبر مرد بر سر قبرش بروید و از او کمک بخواهید ؟؟؟؟!!!!
خواهشا طفره نرو و مغلطه بازی و فلسفه بافی نکن و صریحا پاسخ بده .
و اینکه گفته ای (یعنی ایات مربوط به توسل در سوره یوسف و ایه 64 نسا واضح نیست؟)
در مورد ایه 64 در بالا جواب تو را دادم .
و اما در مورد 97 و 98 سوره یوسف (قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ﴿٩٧﴾ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ)
( معنی : گفتند: «پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، که ما خطاکار بودیم!» (۹۷) گفت: «بزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میطلبم، که او آمرزنده و مهربان است!») ( ترجمه ایت الله مکارم شیرازی )
برادرم در کجای این ایه گفته شده که وقتی حضرت یعقوب مرد پسرانش بر سر قبر او رفتند و از او طلب کمک و حاجت کردند ؟؟؟!!!
و یا در کجا خداوند به فرزندان حضرت یعقوب دستور داده بود که به پدرتان توسل کنید ؟؟؟
عمل آن پسران ناخلف که برادر خود را به چاه کرده اند ، برای شما یک حکم شرعی است ؟؟!!
پس معلوم است که شما احکام اعتقادی خود را از فرزندان نا خلف پیامبران می گیرید !!
و اینکه گفته ای (لطفا شما هم یک ایه بیار که توسل به مرده حرام من ایات واضح را از قران اوردم شما هم ایه توسل نکردن به مرده را بیار خودت گفتی واضح باید باشه حتما این نکته را در نظر بگیر)آقای محترم شما یا اینکه قران را مطالعه نکرده ای و یا اینکه مطالعه کرده ای و خود را به خواب زده ای !! کدام یک ؟؟!!
برادرم قران مملو از ایاتی است که کمک خواستن از مرده را نفی کرده است .
بنده در کامنت های بالا ایات زیادی در این مورد برایت بیان کرده ام .
اگر می خواندی این سوال را نمی پرسیدی .
اما باز هم دوباره برایت می گذارم .
20 و 21 سوره نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ)
( معنی : و کسانی را غیر از خدا می خوانید چیزی را خلق نکرده اند و خودشان خلق شده اند . مردگانند غیر زنده و نمی دانند چه وقتی بر انگیخته می شوند)
برادرم خداوند به صراحت در این ایه می گوید کسانی را که به غیر از خدا می خوانید و از آنها یاری می خواهید و به قول شما توسل می جویید مرده اند !!
و در ایه 22 فاطر خداوند می فرماید (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ)
( معنی : زندگان و مردگان برابر نیستند و خداوند هرکس را که بخواهد می شنواند و تو (پیامبر) نمی توانی صدای خود را به کسانی که در گور خفته اند برسانی )
در این آیه خداوند به صراحت اعلام کرده که کسانی که در قبر خفته اند صدای شما را نمی شوند .
آیا پیامبر و … در قبر هستند یا خیر ؟؟؟
و نیز خداوند در ایه 22 سبا می فرماید (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ)
( معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
و خداوند در ایه 5 احقاف به صراحت فرموده است که (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ)
( معنی : چه کسی گمراهتر است از آن کس که کسی را غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود ))
آقای محترم : آیا پیامبر و ائمه و امام زادگان من دون الله هستند یا خیر ؟؟؟
و مشرکان در زمان پیامبر نیز مرده ها را واسطه بین خود و خدا قرار می دادند .و آنها را موجب نزدیکی خود به خداوند می دانستند .
خداوند در ایه 18 یونس می فرماید (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّـهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ)
و نیز در ایه 3 زمر (أَلَا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ۚ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ)
و از همه مهمتر سوره ای که هر روز در هر رکعت از نماز می خوانیم (إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ) ( معنی : فقط تو را می پرستم و فقط از تو یاری می جویم )
و ان شا الله که معنی ایاک را بفهمی که حصر است .
و اگر با هر دلیلی مو لا درز نستعین برود با همان دلائل مو لا درز نعبد هم می رود.
و بسیاری آیات دیگر که اگر خواستی برایت بگذارم .
و اینکه گفته ای (من نمیدانستم شما دین خودت را مستقیم از پیامبر میگیری یا مجتهد جامع شرایطی من فکر میکردم حرف امثال ابن جوزی و احمد بن حنبل برای شما مهم.لطفا رساله خودتان را برای من معرفی کنید تا من به ان استناد کنم.)
آقای محترم اگر همان مطالب قبلی را که گذاشتم خوب خوانده بودی جواب خود را گرفته بودی .
همان طور که چندین بار گفته ام در بحث های اعتقادی فقط و فقط آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع باید مورد استناد قرار بگیرد .
و در بحث های فقهی و فلسفی و تاریخی نظرات اشخاص قابل بررسی می باشد نه اینکه وحی الهی است .
و خداوند که شارع دین است و قران را با ایات بینات و با تفصیل برای مردم نازل نموده و موضوعات اعتقادی دین را به صراحت بیان نموده است .
با سلام برادرم اولا : لطفا پاسخ بده که فرق بین شما که یا علی مدد می گویید با اهل مکه زمان مبعوث شدن پیامبر در چه چیزی می باشد ؟؟
چون طبق نص ایه قران آنها هم الله را قبول داشتند ومی شناختند .
اما طبق ایه 18 یونس (وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ) می گفتند اینها شفیعان ما در نزد الله می باشند .
و طبق ایه 3 زمر (مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ) می گفتند : که اینها ما را به خدا نزدیک می کنند .
و تا پاسخ ندهی دست بردار نیستم .
دوما : برادرم دست از فریب کاری و نیرنگ بردار .
خود شما در ذهن خود یک توهم ایجاد می کنید و یک سوال مطرح می کنید بعد از اهل سنت می خواهید که شبهه های خود را بیان کنند !!
آن زمان که با این حیله ها و نیرنگ ها افراد را فریب می دادید گذشته است .
اتفاقا استاد شما در شبکه تلوزیونی المستقله می خواست همین فریب کاری ها را انجام دهد که توسط آقای دکتر شوارح از مصر و دکتر حسینی از بحرین و … رسوا شد .
و استاد شما تمام روایت را که تلبیس کرده بود را ، شبکه المستقله برای مردم عیان نمود و در آخر استاد شما به اشتباه خود اعتراف کرد که هنوز هم مورد تمسخر شیطان یاری قرار می گیرد !
و چندین بار با زیرنویس فارسی این مناظره از شبکه ی وصال حق پخش شده و در مورخه 29/12/92 از شبکه آقای دکترملازاده (وصال فارسی) هم پخش گردید .
سوما : چرا شما فقط به دنبال این هستید که حضرت علی را بی غیرت جلوه دهید ؟؟!!
زیرا به گفته ی شما ، فردی که از ناموس پیامبر نتواند دفاع کند آیا مسلمان است ؟؟
آیا کسی که به گفته ی شما نتواند از ناموس خودش دفاع کند و نتواند از خانه ی خودش دفاع کند ،
می تواند از ناموس مردم و خانه های مردم یک سرزمین و یا یک مملکت محافظت کند ؟؟؟!!
آیا مسلمانان انصار مدینه هم بی غیرت بودند که از ناموس پیامبر دفاع کنند ؟؟ و چه نفعی داشتند که دفاع نکنند ؟؟!!
و ده ها سوال دیگر .
شما اول اصل موضوع را ثابت کن بعد سوال مطرح کن . نه اینکه توهمات و خزعبلات فکری خود را مطرح کنی آنوقت خود را طلبکار جلوه دهی !!
اول برادریت را ثابت کن بعد ادعای ارث کن !!
با سلام برادرم . اولا : شما را فریب داده و آخر ایه 41 سوره انفال را قیچی کرده اند .
اگر تمام ایه را بخوانید و ایات بعدی را هم بخوانید متوجه می شوید که موضوع جنگ در این ایه و ایه های بعدی به صراحت بیان شده .
دوما : فرق خمس مکاسب و درامد ، با خمس غنیمت را هر ادم عاقل و بی غرض و مرضی می داند .
در تمام قران هر کجا خداوند موضوعی را بیان کرده با تفصیل بیان کرده .
سوما : اگر خمس مکاسب از طرف خداوند می بود ، مثل موضوع ارث ، به صراحت در قران بیان می شد .
چهارما : در تمام دوران پیامبر زکات از مردم گرفته می شده است اما هیچگونه روایت و حدیث صحیح السند در کتب روایی وجود ندارد که پیامبر خمس مکاسب و در امد از مردم گرفته باشد .
و در زمان خلفای راشدین از جمله حضرت علی هم خمس مکاسب و در امد از کسی گرفته نشده است .
و با کلمات بازی کردن و فلسفه بافی کردن . و نصف ایه را قیچی کردن و یک کلمه از ایه را به دلخواه خود معنی کردن ، بدون اینکه موضوع را در نظر گرفت و جایی که ان کلمه به کار رفته را در نظر گرفت ، نمی توان یک مسئله شرعی در دین ایجاد کرد .
-
نویسندهنوشته ها
و اینکه گفته ای (تاسعا روایاتی که در صحیحین ومستدرک علی الصحیحین وتفاسیر مختلفی که از اهل سنت به جا مانده است در این زمینه مطالب آنها کمتر از مطالبی نیست که در منابع شیعه است که در ابواب مختلف از جمله ابواب مربوط به مقامات وکرامات رسول خدا صلی الله علیه وآله بعد از وفات وابواب مربوط به دعا و…آمده است)
برادرم اولا : هیچ گونه حدیثی و روایتی در صحیحین وجود ندارد که پیامبر دستور داده باشد که به قبور مرده ها توسل بجویید .
و اگر چنین روایاتی در صحیحین وجود دارد بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و باز فلسفه بافی نکنی و مغلطه بازی در نیاری .
دوباره تکرار می کنم روایتی در صحیحین که پیامبر دستور داده باشد به قبور مرده ها توسل بجویید .