پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
و اینکه گفته ای (یه آیه دیگر هم هست که میگه هر کی این کار رو نکند منافق است. میدونی که؟)
برادرم فریب کاری نکن و مغلطه بازی در نیار .
اگر یک ایه که سهل است یک چهارم ایه هم وجود می داشت شما و امثال شما تابلویه چند متری می ساختید و در هر مقبره چند تا نصب می کردید و جیب مردم بیچاره را خوب خالی می کردید .
و حتی به عنوان دستور خدا مردم را دور مقبره ها به طواف وادار می کردید و احکام و مناسک مقبره ها می ساختید .
و هزاران امام زاده دیگر هم در خواب می دیدید و انواع و اقسام نام ها برایشان می تراشیدید .
و امام زاده سیار هم در ماشینهای کفی می گذاشتید تا نذورات بیشتری جمع نمایید .
و اینکه گفته ای (احتمالا حصر در اینجا شکسته شده. نه؟ یا در زندگی روز مره نیز که کلا شکسته شده. آیا این استعانت همان کمک و یاری نیست؟ اگر باشد که خود خدا هم دنبال یاری از غیر است. لینصرن الله من ینصره. این چیه؟ خدایی که میگه فقط از من استعانت بخواهید چرا دنبال کمک ملت رفته؟)
برادرم چرا اول و آخر ایه را قیچی می کنی و به دلخواه خود معنی می کنی .
من کل آیه را با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی می گذارم تا خوب شیر فهم شوی و ان شا الله به دست خودت رسوا شوی .
(الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّـهِ كَثِيرًا ۗ وَلَيَنصُرَنَّ اللَّـهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ) (معنی : همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه میگفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعهها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده میشود، ویران میگردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری میکند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.)
و انشا الله که همین قدر رسوا شده ای برایت کافی باشد.
و هر چه بیشتر از این مغلطه کاری ها بکنی خودت را بیشتر رسوا می کنی.
چون با وجود تکنولوژی امروز هر مطلبی را که بخواهی با یک سرچ در دسترس مردم قرار میگیرد و مثل صد سال گذشته نیست و مردم شما را خوب شناخته اند و فریب کاری های شما را می دانند .
و اینکه گفته اید (توسل به مرده توسط امیرالمومنین در کتب خود شما که هست. شما دیگه چرا. سایر صحابه هم که هست.) برادرم مثل اینکه شرم و حیا را کنار گذاشته ای و اگر راست میگویی که همچنین روایت صحیح السندی وجود دارد اعلام کن تا همه مراجعه کنند و اگر میداشتی حتما گذاشته بودی .
ومن منتظرم که ان روایت صحیح السند را بگذاری .
و اینکه گفته ای (جان شما میدانم که معنای خواندن هم میدهد. اما چه خواندنی؟) برادرم خدا را شکر که شیر فهم شدی و معنای خواندن را فهمیدی .
البته شما و امثال شما دنبال حقیقت نیستید چون مامورید و معذور .
و اینکه گفته ای (بعد یه نکته بگم که چرا فکر کردید چون یه نفر مرجع تقلید میشه هر چی بگه میشه وحی منزل؟ اینجا مکتب اهل سنت نیست که.)
برادرم یک نفر مرجع تقلید چیزی نگفته است فقط و فقط قران را ترجمه کرده است.
وچون کلمه یدعون به دلخواه شما نبوده حالا ایت الله مکارم شیرازی را نیز دیگر قبول ندارید .
و اگر به ترجمه های دیگر افراد هم مراجعه کنی می فهمی که یدعون یعنی خواندن . ان شا الله که زیادتر بخوانی بیشتر شیر فهم شوید .
و اینکه گفته ای (خدا اموات شما را بیامرزد. این که عین حرف ما است.)
برادرم مثل اینکه خجالت و شرم پیش شما لنگ انداخته.
و چقدر پررویی و خجالت نمی کشی اخر کامنت من موجود است و من دو مرتبه گفته ی خودت و جواب که داده ام را می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند و شما چه گفته بودی و جواب من چه بوده .
و اینکه گفته اید (چرا خدا به شما مثلا حاجتی را در مورد اموالتان نمیدهد؟ این یعنی ناتوانی؟)
شما مثل اینکه هنوز نمیدانی خواسته های ما هیچ ربطی به توانایی خداوند ندارد . یک مثال کوچک و پیش پا افتاده برایت میزنم ، تا شیر فهم شوی .
اگر فرزند ده ساله ای یک فرد میلیاردر و ثروتمند ، به پدرش بگوید برایم یک ماشین پراید بخر تا رانندگی کنم و پدر می داند که خواسته ی این بچه به صلاحش نمی باشد ایا این ناتوانی مالی پدر را می رساند ؟؟؟!!! یا دانستن خیر و صلاح فرزندش ؟؟؟
و اینکه گفته ای (کجا رفت و سوال کرد؟ اگر سر قبر رفته باشد پس مشرک است. اگر جای دیگر رفته باشد پس پیامبران قبل یا نمرده اند یا مرده آنها با سایر مردم متفاوت است. کدام؟ اگر اولی باشد که خب پیامبر هم شیعه و رافضی و مشرک بوده. اگر دومی باشد که خب بر چه اساسی مرده آنها با سایرین فرق میکند؟ یا اینکه اصلا آنها نمرده اند؟)
اولا : که پیامبر بر سر هیچ قبری نرفته است و اگر سندی صحیحی داری ارائه کن .
دوما : اگر بر فرض محال بر سر قبری می رفت باز هم مشرک و رافضی نمی شد چون دستور صریح خداوند بوده و کسی که به دستور خدا عمل کند بعدا خداوند بابت ان دستور شخص را مواخذه نمی کند .
و اینکه گفته ای (شما از کجا محدودش میکنی به زمان حیات؟ ورایاتتون یه چیز دیگه میگه. جدای از روایت چگونه به زمان حیات محدود میشود؟ کجاش آورده؟ اگر برای زمان حیات رسول باشد به خدا هم سرایت میکند؟)
برادرم اولا : ایات قران خیلی واضح و روشن است و مشخص است که در زمان حیات پیامبر بوده و اگر آیاتی برای بعد از فوت پیامبر باشد به صراحت بیان می کند .
(وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَن يَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَن يَضُرَّ اللَّـهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّـهُ الشَّاكِرِينَ) ( معنی : محمد (ص) فقط فرستاده خداست؛ و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمیگردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟) و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضرری نمیزند؛ و خداوند بزودی شاکران (و استقامتکنندگان) را پاداش خواهد داد.)
دوما : هر روایتی که خلاف ایات نص قران باشد پیامبر گفته بزنید به دیوار .
و سوما : مثل اینکه تو هنوز نمیدانی که هیچ وقت مرگ به خداوند سرایت نمی کند . (وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ وَسَبِّحْ بِحَمْدِهِ ۚ وَكَفَىٰ بِهِ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِيرًا) و از خداوند شرم کن .
خداوند در قران به صراحت توسل به خودش را جایز دانسته .
ایا ( إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) چه معنی دارد ؟؟ و چه دستوری را از طرف خداوند به مسلمانان می رساند ؟؟
و ایات 20 و 21 نحل و 22 فاطر و 22 سبا و 5 احقاف و … بیانگر چه موردی می باشد ؟؟؟
برادرم این ایات چه معنی می دهد ؟؟؟ (إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّـهِ ۖ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ۖ وَعَلَيْهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ )
و (أَلَيْسَ اللَّـهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ)
و (وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ)
و (وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ فَهُوَ حَسْبُهُ)
و (وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّـهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا ۚ وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَىٰ مَا آذَيْتُمُونَا ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ)
و ( وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ)
و (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَ يَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّـهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ).
و ایا مردم مکه قبل از بعثت پیامبر اسلام الله را می شناختند یا نه ؟؟؟
و فرزندان خود را عبدالله نام گذاری می کردند یا نه ؟؟؟
لطفا نظر خود را درباره ی این ایات بدهید . خواهشمندم فلسفه بافی و مغلطه بازی نکنید .
و اگر میخواهی بیشتر بدانی به لینک : http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2057 مراجعه کن .
20و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
و آیه 22 فاطر (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ) ( معنی : و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد میرساند، و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!)
1-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
2- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا در گور خفته اند یا نه ؟؟؟
4- و اگر پس از رحلت از این دنیا ، زنده اند و در همه جا حاضر و ناظرند ، ایا همبستر شدن زنانشان بعد از فوت آنها که با دیگران ازدواج کرده بودند را می دیدند ؟؟؟
و 22 سبا (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ) (معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید و بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
و 5 احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!)) آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به دنبال احادیث جعلی و موضوعی می روید .
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2- آیا امام زادگان به ندای صدا زنندگان پاسخ می دهند ؟؟؟؟
3- در زمان زنده بودن ندای آنها قابل شنیدن بود ایا اکنون نیز قابل شنیدن است ؟؟؟
و ما چون پیرو واقعی حضرت علی هستیم از حضرت علی پیروی می کنیم . و بهتر از هر کسی حضرت علی معنی توسل را می دانست و اگر توسل به مرده جایز می بود در اینجا بیان می کرد . ولی همانطور که می بینید هیچ خبری از توسل به مرده نیست . همچنان که در خطبه 109 و در بعضی چاپها 110 نهج البلاغه به صراحت بیان شده است . (انَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ وَ كَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ فَإِنَّهَا فَرِيضَةٌ وَاجِبَةٌ وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ وَ حَجُّ الْبَيْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ الذَّنْبَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِي الْمَالِ وَ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُكَفِّرُ الْخَطِيئَةَ وَ صَدَقَةُ الْعَلَانِيَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِيتَةَ السُّوءِ وَ صَنَائِعُ الْمَعْرُوفِ فَإِنَّهَا تَقِي مَصَارِعَ الْهَوَانِ أَفِيضُوا فِي ذِكْرِ اللَّهِ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الذِّكْرِ وَ ارْغَبُوا فِيمَا وَعَدَ الْمُتَّقِينَ فَإِنَّ وَعْدَهُ أَصْدَقُ الْوَعْدِ وَ اقْتَدُوا بِهَدْيِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ الْهَدْيِ وَ اسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أَهْدَى السُّنَنِ وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوبِ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ وَ أَحْسِنُوا تِلَاوَتَهُ فَإِنَّهُ أَنْفَعُ الْقَصَصِ فَإِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمِهِ كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِي لَا يَسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيْهِ أَعْظَمُ وَ الْحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَمُ)
با سلام . برادرم . خدا را شکر می کنم که پاسخ به شبهات قبلی شما را دادم و نتوانستی ایراد بگیری و از شما میخواهم به موضاعاتی که قبلا مطرح شده پاسخ صریح و شفاف بده .
1- ایا امامت 12 امام پس از فوت پیامبر منصوص الهی است یا نه ؟؟
اگر الهی است از قران مثل ایات نبوت و معاد ثابت کن . و یا اینکه در اولین کامنتی که گذاشته ای و گفته ای (اعتقاد تشیع در این است مقام امامت مقام رهبری جامعه است) آیا این مقام رهبری جامعه را منصوص الهی میدانی یا نه ؟؟
و اگر الهی است از قران مثل ایات نبوت و معاد ثابت کن .
2- و در تاریخ 29/11/92 : گفته ای (مشخصه که منظور اینه که این رهبری از جانب خداست) جانا سخن از زبان می گویی و سوال ما هم همین است این از جانب خدا را با ایات واضح و روشن مثل ایات نبوت برایم ثابت کن .
تا دروغگو رسوا شود و خوانندگان فهیم و با شعورقضاوت کنند .
نه به گفته ی شما ، احمقهایی که حنای شما برای آنها رنگ دارد .
و اینکه گفته ای (پس هی نگو چرا یک سوره برا ابوجهل اومده ولی یک سوره برا نام ائمه نیومده)
برادرم به احاظ اینکه در نزد علمای شما امامت 12 امام پس از فوت پیامبر هم منصوص الهی است و هم از مقام نبوت به استناد 124 بقره بالاتر است .
پس باید مثل ایات نبوت و معاد از قران ثابت شود و من نگفتم چرا تنها نام ائمه نیامده .
و اینکه گفته ای (یک کم فک کن پس ممکن قضیه امامت از جانب خدا اتفاق افتاده باشه ولی در قران بطور صریح اسامی ائمه نیومده باشه)
برادرم اولا اینکه خدا را شکر قبول کردی که امامت در قران به طور صریح وجود ندارد .
دوما : اینکه میگویید ممکن است . برادرم در اصول اعتقادی جای ممکن وجود ندارد و باید در اصل اعتقادات ایات واضح و روشن باشد .
-
نویسندهنوشته ها
و اینکه گفته ای (اینجا خداوند فرموده برید از نبی کمک بگیرید تا بخشیده شوید.)
برادرم در کجای ایه 64 نساء به صراحت گفته برید از نبی کمک بگیرید ؟؟!! چرا از خداوند شرم نمی کنید و ایات خداوند را به دلخوه خود ترجمه می کنید .
و اینکه به ایه (وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّـهُ) استناد کرده ای . کجایش با ایه 64 نساء متضاد می باشد ؟؟
آنجا هم گفته (فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ) و در ایه (قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ﴿٩٧﴾ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ) (معنی : گفتند: «پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، که ما خطاکار بودیم!» (۹۷) گفت: «بزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میطلبم، که او آمرزنده و مهربان است!») (با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم تا نگویی که من به دلخواه خود ترجمه کرده ام)
کجایش با ایاک نستعین و یا 64 نساء متضاد است ؟؟؟ و همه در زمان حیات بوده و در کجای این ایات گفته پس از فوت نزد قبر پیامبر بروید ؟؟؟