پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7039شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7040
و اینکه گفته ای (آن آیه که پیامبر طبق آن گفته نماز صبح دو رکعت است را که بلدی؟ کنار همان است. بالاخره لتبین للناس است.) برادرم مثل اینکه یا خیلی نفهمی یا خود را به نفهمی زده ای .
اولا : آیات زیادی درباره ی اکثر احکام نماز در قران به صراحت آمده و اگر می خواهی بیشتر بدانی در ترجمه قران ایت الله مکارم شیرازی موجود است .
دوما : تعداد رکعات نماز را پیامبر در طول 23 سال هر روز در حضور افراد انجام داده .
سوما : چون علمای شما امامت 12 امام پس از فوت پیامبر را منصوص الهی می دانند و جزو اصول دین می دانند پس باید با ایات واضح در قران مثل ایات نبوت و معاد وجود داشته باشد و اصل نماز را فروع دین می داند .
و اگر رکعات نماز را علمای شما جزو اصول اعتقادی دین اسلام می دانستند حرف شما قابل بررسی بود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7041اینکه گفته ای (این الزام از کجاش میاد؟)
برادرم اولا : پیامبر یعنی پیامرسان الهی .
دوما : وظیفه پیامبر در قران به صراحت بیان شده است . و در هیچ کجای قران نگفته برای خودت جانشین تعیین کن .
سوما : به پیامبر طبق ایات قران وحی می شده و اگر جانشین می داشت پس باید او هم با وحی ارتباط می داشت .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7042و اینکه گفته ای (الان که مثلا جانشین نداشته، اونهایی که اومدن گفتن ما جانشینش هستیم به وحی مرتبط بودن؟)
برادرم اولا : هیچ وقت و هیچ کجا خلفای راشدین ادعای منصوص الهی بودن را نکرده اند .
دوما : ادعای عصمت و معصومیت نکرده اند .
سوما : ادعای ولایت تکوینی نکرده اند . و … من چندین بار گفتم که خلافت اصول دین نیست .
و من چندین بار توضیح دادم خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و رسم رسوم ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و اگر اهلسنت ادعای منصوص بودن الهی خلافت را کرده بودند پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوب الهی ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی که قبول ندارند .
و خلافت یعنی سرپرستی یک جامعه و مردم یک سرزمین معین ، که با ساز و کارهای انتخابی هر زمان و مکان ، و یا غیر انتخابی حاکم می شوند مثل خلافت عثمانی در ترکیه و دارالخلافه در زمان زندیه و قاجاریه در ایران .
و همین حالا هم در یزد به کسانی که در کاری تبهر ، دارند خلیفه می گویند و چند شیرینی فروشی خلیفه وجود دارد .
آیا این شیرینی فروشی ها در یزد خلیفه پیامبرند ؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7043و اینکه گفته ای (شما ادامه تکلیف هدایت را معلوم کن)اولا : طبق ایات قران هدایت به دست خداست .( إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ)
دوما : پیامبر هم نمی توانسته هدایت کند .
سوما : طبق ایات قران خداوند فرموده ایات قران واضح و روشن (وَيُبَيِّنُ اللَّـهُ لَكُمُ الْآيَاتِ ۚ وَاللَّـهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ) و برای همه عاقلان آسان (وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ ) است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7044و اینکه گفته ای (و من عنده علم الکتاب؟ این کی هست؟)
اولا : برادرم اکثر مفسرین متفق القولند و همه یکصدا منظور از من عنده علم الکتاب را علمای صادق از اهل کتاب میدانند .
شَهِدَ الله أَنَّهُ لاَ إله إِلاَّ هُوَ والملائكة وَأُوْلُواْ العلم [ آل عمران: 18 ]
فَإِن كُنتَ فِي شَكٍّ مِّمَّآ أَنزَلْنَآ إِلَيْكَ فَاسْأَلِ الذين يَقْرَءُونَ الكتاب مِن قَبْلِكَ {«یونس/94»
و اگر در آنچه بر تو نازل کردهایم تردیدی داری، از کسانی که پیش از تو کتاب آسمانی را میخواندند بپرس
«الَّذِینَ یتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِی الْأُمِّی الَّذِی یجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ» ( اعراف 157)
همانها که از فرستاده (خدا)، پیامبر «امی» پیروی میکنند؛ پیامبری که صفاتش را، در تورات و انجیلی که نزدشان است، مییابند؛
یعنی درکتاب تورات و انجیل نام حضرت محمد نوشته شده بود و عالمان اهل کتاب این نوشته را دیده بودند.
پس منظور از (وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ) همین کسان هستند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7045و اینکه گفته ای (همین که گفته اند جانشین پیامبریم این یعنی تکذیب خاتم بودن طبق ادعای شما. و طبق ادعای شما چون جانشین پیامبر هستند باید به وحی مرتبط باشند.)
برادرم اولا : هیچ وقت و هیچ کجا خلفای راشدین ادعای منصوص الهی بودن را نکرده اند .
دوما : ادعای عصمت و معصومیت نکرده اند .
سوما : ادعای ولایت تکوینی نکرده اند . و … من چندین بار گفتم که خلافت اصول دین نیست .
و من چندین بار توضیح دادم خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و رسم رسوم ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و اگر اهلسنت ادعای منصوص بودن الهی خلافت را کرده بودند پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوب الهی ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی که قبول ندارند .
و خلافت یعنی سرپرستی یک جامعه و مردم یک سرزمین معین ، که با ساز و کارهای انتخابی هر زمان و مکان ، و یا غیر انتخابی حاکم می شوند مثل خلافت عثمانی در ترکیه و دارالخلافه در زمان زندیه و قاجاریه در ایران .
و همین حالا هم در یزد به کسانی که در کاری تبهر ، دارند خلیفه می گویند و چند شیرینی فروشی خلیفه وجود دارد .
آیا این شیرینی فروشی ها در یزد خلیفه پیامبرند ؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7047و اینکه گفته ای (امیرالمومنین سلام الله علیه نیز به چه کسی این نامه را داده؟ طرف چه چیزی را قبول داسته؟)
برادرم اولا : نامه ی 6 نهج البلاغه خیلی واضح و روشن و هر بی سوادی هم که بخواند متوجه می شود .
و دوما : برادرم وقتی خود حضرت علی که به گفته ی علما امام بلاغت و کلام بوده و افصح الکلام بوده ، اگر می خواست معاویه و طرفدارانش را ملزم کند
]] صرف نظر از اینکه در مسئله دستگیری قاتلین حضرت عثمان با هم اختلاف داشتند و یا در مورد نحوه حکومت سیاسی با هم اختلاف داشتند [[
همه شان در اعتقادات دینی ، هم قران را قبول داشتند و هم پیامبر اسلام را .
پس باید اولا حضرت علی به ایات قران ، ان ایاتی که شما و امثال شما به ان استناد می کنید ، مورد استناد قرار می داد . و بعد به احادیث و روایات پیامبر اسلام در ان مورد استناد می کرد و بعد به مساله و انتخاب از طرف مهاجرین و انصار استناد می کرد تا گفته هایش سه قبضه شود و هیچگونه عذری برای مخالفین باقی نمی ماند .
و از همه مهمتر چرا حضرت علی از کلمه انما استفاده کرد.
و انتخاب امام و خلیفه را انحصار به شورای مهاجرین و انصار نمود و ایشان کاملا به گفته هایش و بار معنایی اش اگاه بود .
و همچنین چرا به صراحت و بدون قید و شرط گفت هر فردی را که شورای مهاجرین و انصار انتخاب کرد و امام بنامد صحیح است و همچنین رضایت خداوند را منوط به شورای مهاجرین و انصار نمود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7048و اینکه گفته ای (عزیزم بیا و بگو که این هدایت که ونحصر است در خدا(طبق آیات) بعد از پیامبر چگونه است؟)برادرم واقعا قران را نخوانده ای و یا خوانده ای و مصداق آخر این ایه (وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا) هستید ؟؟
آن همه ایات که خداوند در قران می فرماید هدایت به دست خداست را ندیده ای ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7049و اینکه گفته ای (شما؛ الان چند فرقه هستند که به این قرآن صراط مستقیم استناد میکنند)
اولا : برادرم مذاهب شناخته شده و معروف اهل سنت در اصول اعتقادی هیچ اختلافی ندارند و در مسائل احکام فقهی اگر اختلاف جزئی داشته باشند که مشکلی نیست .
شما فکری به حال خودتان بردارید که با وجود به قول شما امام معصوم زنده در بین تمام مراجع و رساله های عملیشان اختلافات زیادی وجود دارد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7050و اینکه گفته ای (علم قرآن را کی باید به ملت برساند؟)
برادرم اولا : پیامبر تمام ایاتی که نازل شده به مردم رسانده است .
دوما : طبق ایات قران خداوند فرموده ایات قران واضح و روشن (وَيُبَيِّنُ اللَّـهُ لَكُمُ الْآيَاتِ ۚ وَاللَّـهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ) و برای همه (عاقلان) آسان (وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ ) است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7051و اینکه گفته ای (جان مادرت سوال را بفهم. شما گفتی خاتم النبیین من چی گفتم؟ چی پرسیدم؟ از امامت حرفی زدم؟)
برادرم اولا : خودت بفهم که سوال اولیه این بخش موضوع جانشینی پیامبر می باشد .
و چون جواب برای کامنت 31 نداشتی به واج واج افتادی.
چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ اید.
اگر این همه بحث می کنی درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام و جانشینی پس از فوت پیامبر نیست پس در مورد به گفته ی خودت زهرهشک است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7052و اینکه گفته ای (اصل مطلب این بود ” . ایشان در مدینه چه کار میکرده؟)
برادرم پیامبر در طول دوران بعثت طبق دستور خداوند . ایات نازل شده را به مردم می رسانده .
و خلفای راشدین که بعد از پیامبر توسط شورا مهاجرین و انصار و بیعت اکثر مردم حاکم شدند برای حکومت بودند نه برای رساندن آیات الهی که نازل می شد .
و برادرم اولا : هیچ وقت و هیچ کجا خلفای راشدین ادعای منصوص الهی بودن را نکرده اند .
دوما : ادعای عصمت و معصومیت نکرده اند .
سوما : ادعای ولایت تکوینی نکرده اند .و …
من چندین بار گفتم که خلافت اصول دین نیست .
و من چندین بار توضیح دادم خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و رسم رسوم ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و اگر اهلسنت ادعای منصوص بودن الهی خلافت را کرده بودند پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوب الهی ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی که قبول ندارند .
و خلافت یعنی سرپرستی یک جامعه و مردم یک سرزمین معین ، که با ساز و کارهای انتخابی هر زمان و مکان ، و یا غیر انتخابی حاکم می شوند مثل خلافت عثمانی در ترکیه و دارالخلافه در زمان زندیه و قاجاریه در ایران .
و همین حالا هم در یزد به کسانی که در کاری تبهر ، دارند خلیفه می گویند و چند شیرینی فروشی خلیفه وجود دارد .
آیا این شیرینی فروشی ها در یزد خلیفه پیامبرند ؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #7053و اینکه گفته ای (مستخلف عنه را ترجمه نمایید.) برادرم در کامنت 32 در تاریخ 1/12/92 اشباها کلمه داشته اضافه تایپ شده و من متوجه نشده ام .
و دوباره آن کامنت را تصحیح شده می گذارم . و اینکه گفته اید (برای هدایت آمده بودند یا حکومت. چون خلیفه را مستخلف عنه معلوم میکنه.)
اولا : هدایت دست خداوند بوده و طبق ایات قران هدایت بدست پیامبر نبوده است . (إِن تَحْرِصْ عَلَىٰ هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَن يُضِلُّ ۖ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِينَ) (37 نحل ) و همچنین شما هنوز مثل اینکه معنی خلافت را نمی دانی و پیامبر اسلام خلیفه نبوده که مستخلف عنه باشد .
و خلیفه را طبق گفته ی حضرت علی شورای مهاجرین و انصار تعیین می کنند . (وَ اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاْنْصار فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى ِ) (خطبه 6 نهج البلاغه)
با سلام . اینکه گفته ای (این آیه که رضایت دائمی است شامل حال همه بیعت کنندگان میشود؟)
برادرم طبق ایه قران شما مصداق آخر این ایه (وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا) هستید .
دوما : آنقدر تعصب و لجاجت شما را کور کرده که عقل خود را هم از دست داده اید و مصداق ایه (صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ)
سوما : ایه 100 سوره توبه درباره ی بیعت کنندگان نمی باشد .و درباره ی مهاجرین و انصار می باشد .
و من چندین بار برایت گفتم که برو ازمایش بده و از سلامت عقلت مطمئن شدی بیا بحث کن .
-
نویسندهنوشته ها
با سلام برادرم . اینکه گفته اید (دستگاه هاضمه ام از بین رفت اینقدر که بابت این کار شما حالم بد شد و بالا آوردم.)
. هنوز تازه متوجه شده اید و ان شا الله کم کم عادت می کنید و تحملش برایت آسان می شود.
و هضم آن هم آسان می شود .
اینکه حال شما بد شده و بالا می آورید مشکلی نیست .
خیلی از افراد که حامله می شوند این مشکل را دارند و اسم مریضی شما ویار است !
نیاز به پزشک نیست . به این لینک مراجعه کن کاملا برایت توضیح داده :
http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/treatment-longing.html