abdollah1990

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)
  • نویسنده
    نوشته ها

  • abdollah1990
    کاربر
    و اینکه گفته ای (و که ترجمه تحت اللفظي تفسير نمونه را خواندي، قدري به خودت زحمت مي دادي و چند خط بعد ، تفسير اين آيه هم مي خواندي که جناب مکارم مي گويد)

    برادرم اولا : من تفسیر ایشان را نگفتم . من ترجمه ایشان را اوردم . و ایات قران واضح و بین و روشن می باشد و تفسیر هر شخصی برای خودش حجت است و من مقلد ایشان نیستم .

    دوما : ایه 24 سوره یوسف کاملا روشن است (وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّ‌أَىٰ بُرْ‌هَانَ رَ‌بِّهِ ۚ كَذَٰلِكَ لِنَصْرِ‌فَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ ۚ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ ) و خود ایت الله مکارم شیرازی هم در ترجمه گفته اند (آن زن قصد او کرد؛ و او نیز -اگر برهان پروردگار را نمی‌دید- قصد وی می‌نمود! اینچنین کردیم تا بدی و فحشا را از او دور سازیم؛ چرا که او از بندگان مخلص ما بود!)

    اولا : در این ایه (و هم بها ) واضح و روشن بیان شده و خود آقای ایت الله مکارم شیرازی هم ترجمه کرده اند (و او نیز)

    دوما : ترجمه خود ایشان با تفسیر خود ایشان کاملا متناقض است .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (طبق اين تفسير از يوسف ، هيچ حركتى كه نشانه تصميم بر گناه باشد. سر نزده است ، بلكه در دل تصميم هم نگرفته است .)

    برادرم اولا : از دل ایشان شما خبر دارید یا خداوند ؟؟؟

    طبق ایه 24 سوره یوسف حتما که شما و امثال شما دروغ می گویید.

    چون خداوند گفته (وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا)

    دوما : خود شما در تاریخ 5/12/92 گفته ای که (مثل ترک اولي حضرت يوسف ومجازات شديد ) . برادرم خواهشمندم حداقل اگر به خداوند رحم نمی کنی و نسبت های دروغ می دهی به گفته های خودت احترام بگذار و به عقل و شعورت رحم کن و بیشتر خود را رسوا نکن.

    و ما معتقدیم که هرکس به خداوند نسبت دروغ بدهد خداوند او را به دست خودش رسوا می کند . و این هم یک نمونه .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (علاقمندي من هم در اينجا همين را درست فرض مي کنم يعني نعوذ بالله کم مانده بود که يوسف در دام شهوت گرفتار شود ولي خدا با نشان دادن برهان خود، او رانجات داد خوب که چي؟ آيا اين موضوع ،با سخن من که خداوند گناه را از يوسف دور کرد، مغايرت دارد؟)

    برادرم اولا : چون خداوند گفته (وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا)

    و دوما : طبق گفته ی خود شما در 5/12/92(اولا:همانطور که گفتم اين اذهاب رجس از وجود اصحاب کساء دفعي است نه رفعي . يعني اينکه خداوند پليدي را از نزديکي به وجود ايشان دور نموده است ، نه اينکه فرضا رجسي در وجود ايشان وجود داشته و خداوند آنرا رفع فرموده است.)

    و در تاریخ 3/12/92 (قطعاً اراده در آيه تطهير تكويني است .)

    و این تناقضات گفتاری شما نشان می دهد .

    در یک جا می گویید خداوند گناه را از آنها دور کرده است .

    و یک جا می گویی در تاریخ 5/12/92 (مثل ترک اولي حضرت يوسف ومجازات شديد )


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (نادان جان !! اتفاقا توجيه احمقانه تو که کلام من را دو قبضه کرد. من فقط گفتم خداوند فرمود ما اجازه نداديم بدي به طرف يوسف برود. و تو اين را هم اضافه کردي که خداوند اين راهم فرمود که اگر برهان ما نبود يوسف خود را گرفتار کرده بود. اينکه تاييد مجدد حرف من است . به واقع تو که اصلا اراده يوسف را زير سوال بردي و همه را به خدا نسبت دادي. و اذهاب رجس را تماما دفعي از طرف خدا دانستي.(مي بيني جاهل به چه چيزهايي استناد مي کند))

    برادرم اولا : طبق این گفته ی خداوند (وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا) معلوم می شود که به خداوند نسبت دروغ می دهی .

    و دوما : من اراده یوسف را زیر سوال نبردم و همین (وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا) خیلی روشن و واضح است و کسانی که مصداق (صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ) ایات واضح و روشن قران را نمی فهمند .

    و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم که ببینند چه کسی نادان و احمق می باشد .

    و قضاوت کنند که جاهل به خداوند نسبت دروغ می دهد . (من فقط گفتم خداوند فرمود ما اجازه نداديم بدي به طرف يوسف برود.)


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (بنده بطور مبسوط جوابت را دادم اما نخواستي که بفهمي.) برادرم در کجا و چه تاریخی در مورد هنر خود اهل بیت به طور مبسوط جواب داده ای ؟؟؟ لطفا تاریخ آنرا بنویس تا خوانندگان قضاوت کنند.

    و اینکه گفته ای ( توضيح اضافه اينکه مگر خدا نفرمود: وَ اِذْ قالَتِ المَلائِكَةُ يا مَرْيَمُ اِنّ الله اصْطَفاكِ و طَهَّرَكِ واصْطَفاكِ عَلي نِساءِ العالمين حال تو بگو هنر خود حضرت مريم چه بود. … همان جواب را ما براي تو داريم.) ب

    رادرم اولا : خداوند حضرت مریم را به لحاظ تهمتهایی که تحمل کرد او را برتری داد و برگزید برای متولد نمودن حضرت عیسی .

    و او را پاک گردانید از تهمتهایی که به وی زدند با صحبت کردن فرزندش در گهواره .

    من چندین بار برایت گفتم با بزرگتر از خودت و با سوادتر از خودت مشورت کن . و مرد است و قولش !!!

    من که ثابت کردم که ایه ای که مورد استناد قرار دادی هیچ ربطی به معصومیت و عصمت حضرت مریم ندارد . !!! حالا تو به من ثابت کن اگر اراده در ایه تطهیر تکوینی است پس هنر خود اهل بیت چه بوده است ؟؟؟

    و آن مثل را دوباره برایت می گذارم : آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروشد که میوه من سیب است؟؟ خب هنر خودش که نیست .

    شخصی که استاد بهش جواب سوال ها را داده و دکترا گرفته برتر نیست ، از کسی که زحمت کشیده و دکتر ناقصی شده .

    و ان شا الله که خوانندگان خواهند دید که چه کسی خود را به تحمیق می زند . قضاوت با خوانندگان .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (بنده بطور مبسوط جوابت را دادم اما نخواستي که بفهمي.) برادرم در کجا و چه تاریخی در مورد هنر خود اهل بیت به طور مبسوط جواب داده ای ؟؟؟ لطفا تاریخ آنرا بنویس تا خوانندگان قضاوت کنند.

    و اینکه گفته ای ( توضيح اضافه اينکه مگر خدا نفرمود: وَ اِذْ قالَتِ المَلائِكَةُ يا مَرْيَمُ اِنّ الله اصْطَفاكِ و طَهَّرَكِ واصْطَفاكِ عَلي نِساءِ العالمين حال تو بگو هنر خود حضرت مريم چه بود. … همان جواب را ما براي تو داريم.) ب

    رادرم اولا : خداوند حضرت مریم را به لحاظ تهمتهایی که تحمل کرد او را برتری داد و برگزید برای متولد نمودن حضرت عیسی .

    و او را پاک گردانید از تهمتهایی که به وی زدند با صحبت کردن فرزندش در گهواره .

    من چندین بار برایت گفتم با بزرگتر از خودت و با سوادتر از خودت مشورت کن . و مرد است و قولش !!!

    من که ثابت کردم که ایه ای که مورد استناد قرار دادی هیچ ربطی به معصومیت و عصمت حضرت مریم ندارد . !!! حالا تو به من ثابت کن اگر اراده در ایه تطهیر تکوینی است پس هنر خود اهل بیت چه بوده است ؟؟؟

    و آن مثل را دوباره برایت می گذارم : آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروشد که میوه من سیب است؟؟ خب هنر خودش که نیست .

    شخصی که استاد بهش جواب سوال ها را داده و دکترا گرفته برتر نیست ، از کسی که زحمت کشیده و دکتر ناقصی شده .

    و ان شا الله که خوانندگان خواهند دید که چه کسی خود را به تحمیق می زند . قضاوت با خوانندگان .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (همچنانکه در آيه «ان الله وملائکته يصلون علي النبي» چنين است و معني آن آيه اين نيست که درود خداوند وملائکه بر پيامبر پس از اين محقق مي شود و قبل از اين خداوند پيامبر را نستوده است، بلکه معناي آن استمرار اين عمل است .)

    برادرم اولا : ایا این ایه شامل زمان قبل از بعثت پیامبر بوده و خداوند به کی دستور داده که به پیامبر درود بفرستند ؟؟؟

    به مشرکان قبل از بعثت پیامبر دستور داده !!!

    یا به (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا) کسانی که بعد از مبعوث شدن پیامبر ایمان اوردند ؟؟؟

    و برای چندمین بار خواهشمندم که به این گفته های کشکی و ابکی استناد نکن و بیشتر از این خود را در معرض استحضاح و خنده دیگران قرار نده و باز میخواهی با این رفتارها ذهن خوانندگان را از موضوع اصلی به انحراف بکشانی و بحث من و شما درباره ی عصمت و معصومیت می باشد و مقایسه ایه 33 سوره احزاب و 11 انفال است.

    و در خاتمه اگر خواستی دوباره مطلبی را بنویسی حتما با زید ابن ارقم مشوره کن ببین آن مطلب را در جایی گفته است یا نه . که خدایی نکرده بدون مشورت او کاری انجام ندهی چون عقلت را به دست او داده ای .


    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم . شما که در این قسمت سنگ حضرت علی و عترت رسول را به سینه می زنید چرا در قسمت جانشینی و سوال اساسی در مورد امامت منصوص الهی به قران و عترت رسول توهین کرده ای و گفته ای (عزیزم شما بند کردی به قرآن و عترت .)

    از این کلمات شما معلوم می شود که ادب ندارید و همچنین به قران و اهلبیت احترام نمی گذارید و نه به قران و عترت اعتقاد و احترام دارید.

    و خوب است که بدون تقیه عقائد خود را بیان می کنید .

    می دانی که معنا بند کردن یعنی چه ؟؟؟ البته شما امثال شما وقتی در این مورد عقائد واقعی خود را بیان می کنید ، برای ما اهل سنت مایه مباهات است .

    و دیگر نمی توانی به بهانه دوستی با عترت با اهل سنت بحث کنی .

    و تا معذرت خواهی نکنی من از این موضوع نخواهم گذشت .

    و قبلا هم خداوند را به الزایمر و ناتوانی در مقابل قدرت بزغاله و … متهم کرده ای .

    و از خوانندگان محترم می خواهم برای اینکه قضاوت کنند به قسمت http://islamtxt.net/?q=content/forum/2015&page=3 سایت مراجعه نمایند .

    در پاسخ به: Reply To: یار غار در قرآن کیست ؟؟!!! #7032

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .اولا : خدا را شکر که اگر جنگی در بین مسلمانان اتفاق افتاد خدا به صراحت در قران ایه نازل نموده (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) (و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید) با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم تا شیر فهم شوی .)

    و اینکه گفته ای (وقتی شخص منصفی برای لحظه ای از عقل خود کمک بگیرد به راحتی ی تواند همه اتفاقات صدر اسلام را تحلیل کند)

    اولا : شما و امثال شما در چه کاری در طول تاریخ اسلام انصاف داشته اید که حالا داشته باشید .

    کینه و عناد شما و امثال شما با قران و ناموس پیامبر اسلام و یاران پیامبر اظهر من الشمس است

    در پاسخ به: Reply To: یار غار در قرآن کیست ؟؟!!! #7033

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (اینکه گفتم آیه 100 سوره مبارکه توبه نمی تواند همه اصحاب را در بر بگیرد مطلبی مسلم است) برادرم چرا مثل استاد خود با کلمات بازی می کنی .

    در کجای ایه 100 سوره توبه گفته همه ی اصحاب پیامبر ؟؟ و من هم کجا گفته ام همه ی صحابه پیامبر ؟؟ اگر عقل و شعور داری اینطور با کلمات بازی نکن .

    و آیه 100 سوره توبه به صراحت گفته مهاجرین و انصار (که ابوبکر و عمر و عثمان و علی و …) جزو مهاجرینند .

    و در مورد روایات هم برادر مجاهد دین ثابت کرد که این روایات ضعیف است و خودت هم قبول کردی .

    و در مورد حسبنا کتاب الله هم فقط در اصول اعتقادی است و تمام مراجع شیعه هم می گویند اصول دین قابل تقلید نیست .


    abdollah1990
    کاربر

    با سلام برادرم .اولا : چرا در مورد اهانتی که به قران و عترت کرده ای معذرت خواهی نمی کنی ؟؟؟

    دوما در مورد ایه 55 مائده و این شبهات که مطرح کرده اید .

    در قسمت سوال اساسی پاسخ را دریافت کرده اید و از خوانندگان محترم می خواهم برای قضاوت به صفحه ی 2 و 3 این لینک مراجعه کنند و بعد قضاوت کنند . :

    http://islamtxt.net/?q=content/forum/2015&page=3


    abdollah1990
    کاربر
    و اینکه گفته ای (شیعه از آیه ولایت یک استنباطی دارد که شما یا نمیدانی یا میدانی و صلاح نیست که بگی.)

    برادرم نمی شود کشکی از هر ایه به دلخواه خود استنباط کرد .

    پس بهایی ها و خیلی دیگر از فرق می گویند ما اینطوری استنباط می کنیم .

    و اینکه گفته ای (بعد این انما مربوط است به نوع وصفی که آیه دارد.) برادرم انما حصر خدا و رسول و وصف کسانی است که انها را به عنوان دوست انتخاب کنیم .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (آیه میفرماید به ترجمه شما دوست شما خدا و رسول و کسانی که ایمان آورده اند. کسانیکه نماز برپا میدارند و زکات میدهند و در خضوع هستند)

    برادرم اولا : در ترجمه همین ایه باز مثل استاد خود به دلخواه خود وارونه کرده اید .

    و خوانندگان به کامنت 11/12/92 برادر مجاهد دین مراجعه کنند و ترجمه صحیح را بخوانند .

    دوما : اینکه گفته ای (خب این چه نوع وصفی است؟) برادرم ایه خیلی واضح و روشن گفته شما نمی دانی . یا خود را به نادانی زده ای .

    و اینکه گفته ای (آیا عام است؟ اگر اینطور باشد که ملت باید با همدیگر در صفا و دوستی باشند.) برادرم اگر امروز با همدیگر در صفا و دوستی زندگی نمیکنند مشکل از دستور خداوند نیست مشکل از امثال شماهاست .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (ضمنا این چه مدل از دوستی است که عدم آن موجب حزب شیطان شدن است؟)

    برادرم کسانی که جزو حزب شیطان شده اند خداوند در ایات مختلف قران معرفی کرده است .

    و اینکه گفته ای (خب من با کلی آدم مومن دوست نیستم. آنها را هم دوست ندارم. اصلا نمیشناسمشان که بخواهم دوست داشته باشم. از یکی به خاطر قیافه اش خوشم نمیاد از یکی به خاطر اینکه مثلا طرفدار چلسی شده. برای این کار حزب شیطان میشم؟)

    برادرم همین فلسفه بافی و مغلطه بازی شما مشخص می شود که می خواهی اب را گل الود کنی و ماهی دلخواه خود را بگیری .

    تا حالا کسی دیده برای اثبات نبوت از قران ، شخصی چنین فلسفه بافی ها بکند ؟؟!!

    دوستی و دشمنی در قران برای خدا و رسولش می باشد نه برای طرفداری از تیم چلسی .

    و اینکه گفته ای (استمرار رو خوب اومدی. هستم. بله این ولایت استمرار دارد. اگر بگی چه جوری جایزه داری.) برادر کدوم ولایت ؟؟!! اگر منظور ولایت خداوند است بله . استمرار دارد .

    اما اگر امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر است شما اول ثابت کن بعد ادعای ارث کن .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته ای (اگر دوستی باشد چرا در 5مائده فرموده از اهل کتاب زن بگیرید.)

    برادرم جواب تو در قسمت سوال اساسی و در قسمت ایه تطهیر داده شده است و باز هم برایت می گذارم .

    در مورد ایه 5 مائده : اگر ایه 5 مائده را می فهمیدی خداوند را به تناقض گویی متهم نمی کردی .

    در ایه 5 مائده خداوند فرموده زنان مومن و پاک دامن اهل کتاب برای شما حلال است وخداوند مومنین اهل کتاب را هم معرفی نموده است .

    (لَيْسُوا سَوَاءً ۗ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّـهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ ﴿١١٣﴾ يُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ‌ وَيَأْمُرُ‌ونَ بِالْمَعْرُ‌وفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ‌ وَيُسَارِ‌عُونَ فِي الْخَيْرَ‌اتِ وَأُولَـٰئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ )

    (ایه 113و 114 سوره ال عمران) که فرق بین مومن اهل کتاب و کسانی که خود را اهل کتاب می دانستند مشخص شود .

    و طبق گفته ی قران مردان بر زنان ولایت دارند (الرِّ‌جَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ)(34 نساء) و خداوند نگفته به یهود و نصارا زن بدهید .

    و ان شا الله که این دفعه از ایه 51 سوره مائده تا ایه 57 سوره مائده را بخوان تا مفید فایده افتد .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)