abdollah1990

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)
  • نویسنده
    نوشته ها

  • abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (وقتي يك معصوم ، بگويد شخص ديگري نيز معصوم است ، قطعا او نيز معصوم خواهد بود .) برادرم اگر طبق گفته ی شما ، گفته ی یک معصوم کافی است چرا خود پیامبر قبل از نزول این ایه 33 احزاب در طول حدود 20 سال این افراد را معرفی نکرد تا حجت برای مردم تمام شود . و چرا خود حضرت علی در هیچ جا نگفت من معصوم هستم ولی برعکس همیشه از خداوند خواستار عفو گناهان خود بود . و ایا کدام پیامبر ، پیامبر بعد از خود را تعیین کرده است ؟؟!! ضمنا یاد اوری می کنم باز مغلطه بازی نکنید و بگویید فلان پیامبر مژده امدن فلان پیامبر را داده است . چون تعیین کردن با مژده دادن فرق دارد . و همچنین چطوری حضرت علی در خطبه 6 نهج البلاغه می گوید (وَ اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاَْنْصارِ، فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رَجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى ) هر فردی را که شورای مهاجرین و انصار به عنوان امام تعیین کند رضایت خدا در ان می باشد . آیا حضرت علی حکم خدا را نمی دانست که هرکه را آنها انتخاب کنند ، رضایت خداوند را صحه گذاشت ؟؟؟ چون شما می گویید هرچه معصوم بگوید صحیح است و غیر قابل خدشه .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (ما دلايل روايي و عقلي و قرآني ديگري داريم که جانشينان رسول خدا بايد همچون خود او معصوم باشند.)

    برادرم با دلائل عقل بشری نمی توانید حکم معصومیت و عصمت برای اشخاصی صادر کنید . اگر اینطور باشد پس همه ی مکاتب و فرقه های انحرافی می توانند برای پیشوایان خود دلیل عقلی بتراشند . و اما اگر دلیل قرانی وجود می داشت در طول این هزار سال کسانی از شما با سوادتر بودند که ارئه دهند . و شما را به زحمت نمی انداختند . امام چون هیچ دلیل واضح و روشن در این قران وجود نداشت ، مجبور شدند در اصول کافی و بحارالانوار و … بگویند که این قران تحریف شده است .


    abdollah1990
    کاربر

    با سلام برادرم .

    اولا : خدا را شکر می کنم که اعتراف کرده اید (بلکه مهم ترین دلیل یک دلیل عقلی بسیار ساده است) و همچنین من جواب این دلیل را به همکار شما دادم . برادرم با دلائل عقل بشری نمی توانید حکم معصومیت و عصمت برای اشخاصی صادر کنید . اگر اینطور باشد پس همه ی مکاتب و فرقه های انحرافی می توانند برای پیشوایان خود دلیل عقلی بتراشند . و اما اگر دلیل قرانی وجود می داشت در طول این هزار سال کسانی از شما با سوادتر بودند که ارئه دهند . و شما را به زحمت نمی انداختند . اما چون هیچ دلیل واضح و روشن در این قران وجود نداشت ، مجبور شدند در اصول کافی و بحارالانوار و … بگویند که این قران تحریف شده است .

    و چرا به سوالات قبلی من مبهم پاسخ می دهید . خواهشمندم به هر مورد جدا گانه پاسخ دهید همان طوری که من پاسخ میدهم . و همین طریقه ی مبهم پاسخ دادن شما نشان دهنده ی این است که پاسخی ندارید .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (همین طور جانشین رسول خدا هم باید از هر گناهی معصوم باشد) برادرم من برای شما چندین بار توضیح دادم و گفتم که پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی و اگر پیامبر جانشین داشته باشد پس باید وحی الهی ادامه داشته باشد . و برای اینکه دیگر از این روش فریب کارانه استفاده نکنید وظائف پیامبر را برای شما طبق ایات قران اعلام می کنم .

    1– پیامبر یعنی پیامرسان . پیامبران الهی یعنی پیامبران وحی الهی .

    2- پیامبر اگر جانشین داشته باشد پس باید وحی الهی ادامه داشته باشد .

    3- وظیفه پیامبر در قران به صراحت بیان شده . (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ‌ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)

    4- پیامبر اسلام وکیل مردم نبوده (وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ)

    5- پیامبر اسلام ایات قران را که از طرف خداوند نازل شده ، به مردم می رسانده

    6- پیامبر اسلام فقط با قران مردم را پند و اندرز می داده (ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)

    7- پیامبر اسلام فقط در بین مردم با قران حکم می کرده (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ ۖ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّـهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ)

    8- پیامبر اسلام مامور به جبر نبوده (وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌)

    9- پیامبر حافظ مردم نبوده است . (فَمَا أَرْ‌سَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا)

    10- پیامبر اسلام اگر جانشین و خلیفه می داشت پس خاتم النبین نبود . (وَلَـٰكِن رَّ‌سُولَ اللَّـهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ)

    11- پیامبر اسلام احکام الهی را به مردم ابلاغ می کرده . (مَّا عَلَى الرَّ‌سُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ)

    12- پیامبر اسلام احکام الهی را به مردم ابلاغ می کرده و از پیش خود و باب میل خود به دین اسلام احکامی را اضافه نمی کرده است .

    13- پیامبر اسلام که پادشاه و حاکم نبوده که برای خود جانشین و ولی عهد تعیین کند .

    14 – و خیلی مطالب دیگر که اگر خواستید برایتان ارسال کنم .


    abdollah1990
    کاربر
    برادرم شما هنوز معنی کلمه پیامبر را نمی دانید و هنوز معنی کلمه خلیفه و جانشین را نمی دانید . و یا می دانید و فکر می کنید مردم نمی دانند .برادرم پیامبران الهی یعنی پیامرسانان الهی و خلیفه یعنی سرپرستی و اداره یک جامعه و سرزمین . و خلیفه با ساز و کارها و روشهای هر زمان و مکان را سرپرستی و اداره امور آن جامعه و سرزمین را به دست می گرفت . و منصوص و منصوب مانند پیامبران از طرف خداوند نبوده اند .
    برادرم در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت که شما و امثال شما به لحاظ حکومت های پادشاهی که در این سرزمین بوده اند فکر می کنید پیامبر هم مثل پادشاهان و حاکمان باید جانشین و ولیعهد تعیین می کردند . و یا اینکه دانسته و با طرح و نقشه می خواهید غیر مستقیم دین خداوند را ساخته و پرداخته پیامبر اسلام نشان دهید . و ذهن مردم را به سمتی سوق دهید که دل شما می خواهد و غیر مستقیم بگویید که پیامبر اسلام برای خانواده خود و نوادگان خود یک سلسله حکومتی ایجاد کرد منتها به نام دین الهی و این بنای حکومت خانوادگی را به نام دین خدا بر گردن مردم انداخت .
    و خلاصه اینکه لطفا خیلی واضح و روشن به تک تک سوالات فوق جواب واضح و روشن بدهید و فلسفه بافی و مغلطه بازی نکنید .

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (با توجه به روایات صحیحی که در کتب صحاح اهل سنت امده مراد از اهل بیت مشخص شده است) چرا از کلمات مبهم و بدون سند و مدرک استفاده می کنید . و برداشت های خود و تراوشات فکری خود را به اهل سنت نسبت می دهید . شما اگر راست می گویید به تک تک سوالات قبلی من پاسخ بدهید و کلی گویی نکنید .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (مطلب دیگر انکه فرمودید که این آیه در نهایت دلالت دارد بر اینکه اصحاب کساء از زمان نزول آیه به بعد شامل این آیه شریفه هستند) برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی و هنوز فوت نکرده و زنده هستم . اینطوری از قول من مطالب دروغ ارائه می دهی و شرم نمی کنی ، خدا رحم کند به ان کسانی که فوت کرده اند . و در کجا من قبول کرده ام که در نهایت این ایه دلالت دارد بر اصحاب کساء ؟؟!!! خواهشمندم چون تمام مطالب من در این سایت موجود است تاریخ ان را ذکر کن تا دروغگو رسوا شود . و تا ثابت نکنی من دست بردار نیستم .

    و من قبلا این چنین گفتم (ایه 33 سوره احزاب ، شما اول ایه را قیچی می کنید . ولی باز هم دچار مشکلی بزرگتر می شوید . چون کلمه انما حصر می باشد و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان عصمت و امامت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟) برادرم خواهشمندم از این رفتارهای فریب کارانه استفاده نکن . من مثل بعضی افراد که به شگردهای شما وارد نیستند ، نمی بـــــــــــا شـــــــــــم .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (زیرا اگر غیر از این بود باید خدای متعال می فرمود خدا وند اراده کرده است که از این به بعد شما را از آلودگی پاک کند حال آنکه چنین چیزی نفرموده است وبه صورت مطلق آورده است) برادرم مثل اینکه هنوز به معنای کلمات عربی وارد نیستی و یا اینکه خیلی هم واردی و می خواهی با فریب کاری و مغلطه بازی معانی کلمات را تغییر دهی .

    من برای نمونه به 3 ایه از قران استناد می کنم .

    1 – ایه 6 سوره مائده (وَلَـٰكِن يُرِ‌يدُ لِيُطَهِّرَ‌كُمْ) (بلکه می‌خواهد شما را پاک سازد) آیا قبل از اینکه کسی وضو بگیرد پاک است که بتواند نماز بخواند ؟؟؟

    2 – ایه 49 سوره مائده (فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِ‌يدُ اللَّـهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ) (و اگر آنها (از حکم و داوری تو)، روی گردانند، بدان که خداوند می‌خواهد آنان را بخاطر پاره‌ای از گناهانشان مجازات کند) ایا خداوند آنها را قبل از نزول این ایات مجازات کرده است ؟؟ یا قبل از اینکه روی برگردانند مجازات کرده ؟؟؟

    3- ایه 91 سوره مائده (إِنَّمَا يُرِ‌يدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ‌ وَالْمَيْسِرِ‌) (شیطان می‌خواهد به وسیله شراب و قمار، در میان شما عداوت و کینه ایجاد کند) ( ترجمه ایت الله مکارم شیرازی )

    اگر بیشتر می خواهی بدانی ان شا الله در کلاس زبان عربی شرکت کن تا اینکه باعث خنده و استحضاء دیگران قرار نگیری .

    البته شما که از رو نمی روید چون از این راه نان می خورید .

    ولی برای ما جوانان اهل سنت مایه خیر و برکت شده اید که در مورد عقائدمان به دنبال تحقیق باشیم . (خداوندا بده شری که خیر ما در ان باشد .)


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (چطور عقل بشری نمی تواند مسئله ای مانند عصمت پیامبر وجانشین او را تشخیص دهد که از بدیهیات است در حالیکه رسولان الهی در جای جای قرآن هموراه از همین عقل برای اثبات توحید ونبوت خود استفاده می کردند) در تمام دورانها پیامبران الهی که در جای جای قران به صراحت بیان شده اند برای اثبات توحید و نبوت از ایات الهی استفاده می کردند و خداوند با ایات الهی انها را راهنمایی می کرد .

    و خواهشمندم یک جا از قران بیاور که پیامبران برای عصمت خود از دلائل عقلی استفاده کرده باشند .


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (نیز آنکه در زمان نزول آیه شریفه دو سید جوانان اهل بهشت یعنی حسن وحسین علیهما السلام کودکی بیش نبودند) برادرم چرا شما هنوز با روش های فریب کارانه می خواهید به سوالات مطرح شده پاسخ ندهید ؟؟ چرا بزرگسالی حضرت علی و حضرت فاطمه در زمان نزول این ایه را پاسخ نداده اید ؟؟؟ و همچنین برای چندمین بار خواهشمندم به سوالات زیر پاسخ دهید :


    abdollah1990
    کاربر

    لطفا به این سوال پاسخ بده و تا پاسخ ندهی من پشت سر هم این سوال را تکرار خواهم کرد تا رسوا شوی .

    و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد . در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟

    همچنین کلمه یطهرکم در ایه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم به کار رفته است . ایا انها هم معصوم بوده اند ؟؟

    و کلمه عنکم رجز الشیطان هم در همان ایه به کار رفته است .

    آیا شما مسئله جنابت در ایه 11 انفال را چطوری فهمیده اید ؟؟؟؟ و جوابت را نیز داده ام که اگر موضوع جنابت می بود فاغسلوا به کار می رفت . و ما هم با همان دلائل تو استناد کردیم که اینجا نیز می تواند مصداق داشته باشد ؟؟؟ و همچنین در ایه 11 انفال علاوه بر یطهرکم ، عنکم الرجز الشیطان و یثبت اقدامکم نیز آمده است . پس صحابه پیامبر مقام بالاتری باید داشته باشند .


    abdollah1990
    کاربر
    و در تاریخ 22 بهمن 92 اینکه گفته اید (پيامبر ص مدت شش ماه، هنگامى كه براى نماز صبح از كنار خانه فاطمه (سلام اللَّه عليها)مى‏گذشت صدا مى‏زد:الصلاة يا اهل البيت! إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً: ترجمه : هنگام نماز است اى اهل بيت!، خداوند مى‏خواهد پليدى را از شما اهل بيت دور كند و شما را پاك سازد.)

    آیا طبق گفته ی شما که درباره ی آیه 11 سوره انفال گفته اید که (پلیدیهای ظاهری ونجاسات باشد یا پلیدیهای باطنی حاصل از جنابت) آیا در طول این 6 ماهی که فرموده اید . آیا آنها را وقت نماز صبح صدا می زد که غسل جنابت کنید ؟؟؟!!


    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه در تاریخ 30 بهمن 92 گفته اید (این که می فرمایید شیعیان مدعی این هستند که امامانشان از ابتدای عمر معصومند در حالیکه این آیه در زمان جوانی علی هلیه السلام نازل شد خوب این هم مطلبی است) خدا را شکر و سپاسگذارم که اعتراف کرده اید و قبول کرده اید و نتوانستید جواب این مطلب را بدهید و اصل موضوع هم همین مطلب است که شما از پاسخ به ان فرار کرده اید. که ایا قبل از نزول این ایه حضرت علی و حضرت فاطمه و امام حسن و حسین معصوم بوده اند یا نه ؟؟؟ و همچنین پاسخ نداده اید که به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند .

    چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد . و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده .

    و ان شا الله که در کلاس زبان عربی شرکت کرده باشید بعد پاسخ من را درباره ی یرید الله بدهید .

    در پاسخ به: Reply To: سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی #6679

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام برادرم . اینکه گفته اید (اول پیشنهاد میکنم که اینقدر بحث را کش ندید. واقعا حوصله ام سر رفته.)

    اولا : برادرم سوال اولیه من از کسانی میباشد که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را قبول دارند .

    دوما : این شما هستید که برای به انحراف کشاندن سوال اولیه و مشوش کردن ذهن خوانندگان بحث را کش می دهید . و حوصله شما برای این سر رفته است که مسائل بی ربط به موضوع اصلی ، سوال مطرح می کنید . و به خیال خود می خواهید آب را گل آلودکنید و ماهی دلخواه خود را بگیرید . و طبق ضرب المثل ( خدایا بده شری که خیر من در ان باشد ) شما با این رفتارها و فرار از پاسخ به سوال اولیه ، باعث چندین خیر شده اید .

    1- خوانندگان خودشان قضاوت می کنند که حق با کیست . و چه کسی موضوعات واهی و بحث های انحرافی مطرح می کند که به سوال اولیه پاسخ ندهد .

    2- با این کش دادن شما خیلی از موضاعاتی که شبهه افکنان مطرح می کردند پاسخ داده شد .

    3- خوانندگان و دیگر افراد و اشخاص مطلع شدند که با امثال شما ها چگونه بحث کنند . و روشهای فریب کارانه و مغلطه کاری شما برای آنها واضح و قطعی شد . و باید نگذاشت امثال شما بحث اولیه را به مسائل فرعی و بی ربط بکشانید . و باید جواب شما را از ایات واضح و روشن قران و تناقضات گفتاری خود شما پاسخ داد .

    4 – از همه مهمتر با این کش دادن شما ، تمام خوانندگان منصف و با عقل و شعور متوجه می شوند که شما نمی توانید به سوال اولیه پاسخ دهید .

    در پاسخ به: Reply To: سوالی اساسی در مورد امامت منصوص الهی #6680

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته اید (اولا شما؛ دقت نکردی. بزغاله را ام المومنین معتقد است. من حرف ایشان را نوشتم. تمام ایرادات متوجه اوست. برو یقه او را بگیر.) برادرم چندین بار توضیح دادم که این حدیث انطوری که شما تفسیر به رای خود می کنید نیست .

    و هر ادم عاقل و با سواد و با شعور می داند ، که در زمان پیامبر ایات قران را بر روی استخوان و چرم و چوب می نوشتند و بزغاله هیچ یکی از اینها را نمی خورد . و در ان زمان در مدینه و مکه مکاتبات روی پوست انجام می شده است . و بزغاله هم چرم و پوست نمی خورد . و اگر امامت منصوص الهی در قران امده بود نام و تعداد امامان و سلسله نصب انها مشخص بود و در زمان خلافت حضرت علی ان قران ها را منتشر می کردند پس معلوم می شود حضرت علی در دوران 5 ساله ی خلافت خودشان هم همین قران موجود را قبول داشته و منتشر می کردند. و همچنین طبق ادعای شما که می گویید ایاتی تنها دست حضرت عایشه بوده است و بزغاله ان را خورده است !!! پس با این گفته ، شما نعوذ بالله پیامبر را متهم به خیانت می کنید زیرا ان ایه را فقط به یک نفر گفته در حالی که باید ایات قران را به تمام مردم می رساند . و ده ها برابر کاتبان قران قاریان و حافظان قران وجود داشته اند از جمله خود حضرت علی و ابوذر و سلمان و عمار و… اگر کسی ادعا می کرد که قسمتی از ایات قران کم و زیاد شده ، قاریان و حافظان قران حضور داشتند از جمله حضرت علی . ایا با استدلال شما مغز انها را هم بزغاله خورده بود ؟؟؟!!! و حضرت علی هم همین قران را قبول داشته اند . و زمان خلافت 5 ساله خود قران دیگری برای مسلمانان معرفی و منتشر نکردند . و اگر قران صحیح نبود !! اولین وظیفه حضرت علی اصلاح و تصحیح قران بود .

    و با این دلایل مشخص می شود ان روایت موضوعی و ضعیف است .

    و اگر حضرت عایشه در طول 50 سال عمر خود پس از فوت پیامبر قران دیگری غیر از قران موجود منتشر می کردند !! شما می توانستید استناد کنید .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 2,068)