پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوالی اساسی از شیعیان در مورد امامت از جانب خدا ! #6543
خواهشمندم به این سوال من پاسخ واضح و روشن با ایات قران بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟! #6549ضمن سلام و خسته نباشید .برادرم اولا : شما به ایه 33 سوره احزاب استناد کرده اید و من به شما ثابت کرده ام که از این ایه عصمت و معصومیت ثابت نمی شود به دلیل ایه 11 سوره انفال .
دوما : ایه 33 مخصوص زنان پیامبر می باشد به دلیل سباق و سیاق ایه و به دلیل ایه 71 الی 73 سوره هود .
سوما : و اینکه گفته اید (این که می فرمایید شیعیان مدعی این هستند که امامانشان از ابتدای عمر معصومند در حالیکه این آیه در زمان جوانی علی هلیه السلام نازل شد خوب این هم مطلبی است) خدا را شکر و سپاسگذارم که اعتراف کرده اید و قبول کرده اید و نتوانستید جواب این مطلب را بدهید و اصل موضوع هم همین مطلب است که شما از پاسخ به ان فرار کرده اید. که ایا قبل از نزول این ایه حضرت علی و امام حسن و حسین معصوم بوده اند یا نه ؟؟؟ و همچنین پاسخ نداده اید که به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند . چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد . و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟! #6551و اینکه گفته اید (ثالثا ما از این آیه نمی خواهیم عصمت تمام امامانمان را اثبات کنیم بلکه مدلول وقدر متیقن این آیه اصحاب کساء می باشند) خدا را شاکر و سپاسگذارم که اعتراف کرده اید از این ایه نمی توانید عصمت تمام امامان را ثابت کنید . لطفا پاسخ بدهید .اولا : در این ایه کلمه انما یعنی حصر به کار رفته .
دوما : پس از کدام ایه عصمت امامان را ثابت می کنید ؟؟؟!!! لطفا واضح و روشن پاسخ داده و شماره ایه و سوره را ذکر فرمایید . و چون نمی توانید از ایات قران ثابت کنید برای شما یک راهنمایی دارم !!! دنبال یک عبایی ، شالی ، دستمالی ، لنگی ، چیزی بچرخید شاید بتوانید به دروغ ثابت کنید !!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #6565با سلام . برادرم شما رفتی که ابروی اعتقادات خود را درست کنی چشم اعتقادات خودت را هم کور کردی . و خوب است که اعتراف کرده ای که پیامبر تعیین کننده ی جانشین خود نیست . و اینکه گفته ای (اصل قضیه اینه که پیامبر معرفی میکند.) برادرم ان ایات الهی که به پیامبر نازل شده در مورد امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت اعلام کن با ذکر ایه و سوره . چون پیامبر طبق گفته ی قران (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #6566و اینکه گفته ای (لزومی داشت که به وحی مرتبط باشند؟ یا در اینکه جانشین او هستند کذاب بوده اند؟) اولا : آنها هیچ وقت ادعا نکرده اند که با وحی مرتبط هستند .
دوما : هیچ جا نگفته اند که ما معصوم هستیم .
سوما : هیچ کجا نگفته اند که خلافت منصوص الهی است . و بر عکس منشا حکومت خود را بیعت مهاجرین و انصار می دانستند و خود حضرت علی که به اعتقاد شما معصوم است بر این امر صحه گذاشته اند . (وَ اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاْنْصارِ) (خطبه 6 نهج البلاغه) و بالاتر از این که از همه مهمتر است این است که رضایت خدا را هم منوط به این دانسته اند (فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى ) . آیا حضرت علی هم خدایی نکرده کذاب است ؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #6567و اینکه گفته اید (مشکل اینه که جانشین را فقط پیامبر میدانید. اگر درست باشد شما ادامه تکلیف هدایت را معلوم کن.)
من به شما طبق ایات قران ثابت کردم که پیامبر چه وظایفی دارد و محدوده اختیاراتش چه مقدار است .
و اینکه گفته اید (شما ادامه تکلیف هدایت را معلوم کن. علم قرآن را کی باید به ملت برساند. خدا؟ او که دیگه وحی رو تموم کرده. پیامبر؟ ایشان که دیگه آخرین بوده و الان هم در قید حیات نیست. )
اولا : برادرم . چون شما کاملا قران را قبول نداری ، یا اینکه می خواهی به میل خود وارونه جلوه دهی . و اگر قران و گفته های خداوند را قبول داری که خداوند به صراحت در قران گفته هدایت فقط به دست خداست . (إِن تَحْرِصْ عَلَىٰ هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَن يُضِلُّ ۖ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِينَ) (37 نحل )
و دوما : خداوند همین قران را ، صراط مستقیم می داند . (وَهَـٰذَا صِرَاطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيمًا ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ) (126 انعام) و(وَأَنَّ هَـٰذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ۚ ذَٰلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) (153 انعام) و (فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّـهِ وَاعْتَصَمُوا بِهِ فَسَيُدْخِلُهُمْ فِي رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَيَهْدِيهِمْ إِلَيْهِ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا) (175 نساء) و بسیاری ایات دیگر .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #6568و اینکه گفته اید (و من عنده علم الکتاب؟ این کی هست؟) برادرم . خدا را شکر می کنم و سپاسگذارم که نتوانستی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را از ایات قران مثل ایات نبوت و معاد ثابت کنید . و همان ضرب المثل که برای شما به کار بردم (پلنگی که به دنبال شکار سایه خود می دود و آخر خود را به چاله می اندازد) مثل اینکه افاقه کرد . و خود را در چاله انداختی و به ایه ای از قران استناد کرده ای که چندین اشکال به امامت 12 امام وارد می کند .
اولا : که این ایه 43 سوره رعد چه ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر دارد و اگر هر ادم عاقل و باشعور و با سوادی مطالعه کند متوجه می شود که موضوع ربطی به امامت ندارد .
دوما :اگر بر فرض محال و از روی اغماض استناد شما به عنده علم الکتاب را مورد بحث قرار دهیم . در عنده ، (ه) ضمیر مفرد مذکر است . پس نمی توانید برای 11 امام دیگر علم کتاب را ثابت کنید .
سوما : به استناد گفته ی خود شما ، ایا 11 امام دیگر با توجه به اینکه علم کتاب ندارند ، امامت آنها باطل است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #6569و اینکه گفته اید (برای هدایت آمده بودند یا حکومت. چون خلیفه را مستخلف عنه معلوم میکنه.)
اولا : هدایت دست خداوند بوده و طبق ایات قران هدایت بدست پیامبر نبوده است . (إِن تَحْرِصْ عَلَىٰ هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَن يُضِلُّ ۖ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِينَ) (37 نحل ) و همچنین شما هنوز مثل اینکه معنی خلافت را نمی دانی و پیامبر اسلام خلیفه نبوده که مستخلف عنه داشته باشد . و خلیفه را طبق گفته ی حضرت علی شورای مهاجرین و انصار تعیین می کنند . (وَ اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاْنْصار فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى ِ) (خطبه 6 نهج البلاغه)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟ #6570خواهشمندم برای فرار از اصل موضوع بحث (که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر)می باشد این همه فلسفه بافی نکن . برادرم من هم حداقل چند سالی در همان کلاسی درس خوانده ام که شما درس خوانده ای . و استادانی که روشهای فرار از پاسخگویی به سوالات اساسی را یاد می دادند ، دیده ام و من هم طریقه ی به انحراف کشیدن موضوع اصل بحث و مشوش کردن ذهن مخاطب را که به شما یاد داده اند ، می دانم . و خود شما هم می دانید که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اصلا قابل اثبات نیست . خواهشمندم بیش از این از روشهایی که برای من شناخته شده است استفاده نکن . و البته خدا را شکر با این روشهای فریبکارانه شما ، دیگر دوستان هم متوجه انواع فریبکاری های شما می شوند .
با سلام . برادرم .
اولا : قسم به خداوند صحیح است ، که متاسفانه با توجه به اتهاماتی که به خداوند وارد کرده ای مثل ناتوانی در مقابل بزغاله (بعد هم فرموده حفاظت میکنم اما آیا در برابر بزغاله هم توان محافظت دارد؟) و داشتن الزایمر (خدا آلزایمر داشته؟ مورخه 27/11) و اختلاف در ایات قران و … در حالی که خداوند در ایات این قران اختلافی وجود ندارد . (82 نساء)
دوما : و چون شما برای اثبات امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر دلیل قرانی ندارید می خواهید بحث را به انحراف بکشانی و مسائل فرعی مطرح کنی . و کور خوانده ای من مثل دیگر افراد نیستم که بتوانی با این فریب کاری ها اصل موضوع بحث را تحت الشعاع قرار دهی .
و در مورد ایه 5 مائده اگر ایه 5 مائده را می فهمیدی خداوند را به تناقض گویی متهم نمی کردی . در ایه 5 مائده خداوند فرموده زنان مومن و پاک دامن اهل کتاب برای شما حلال است و طبق گفته ی قران مردان بر زنان ولایت دارند (الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ)(34 نساء) و خداوند نگفته به یهود و نصارا زن بدهید .
و ان شا الله که این دفعه از ایه 51 سوره مائده تا ایه 57 سوره مائده را بخوان تا مفید فایده افتد .
در مورد چند امامی بودن شما من گفتم (و اینکه گفته اید 🙁 من زیدیه هستم یا اسماعیلیه یا اثنی عشری؟ دارم از چه چیزی دفاع میکنم؟ عقیده 12 امامی یا 6 امامی؟)
اولا : خدا را شکر گذار و سپاسگذارم که خود شما هم طبق این اقراری که کرده اید نمی دانی که چکاره هستی و چه اعتقادی داری . و از چه چیزی دفاع می کنی و این نشان دهنده ی این است چون سوالات من را نمی توانید پاسخ بدهید به سردرگمی افتاده اید . خواهشمندم اول عقیده ی خود را مشخص کنید بعد وارد بحث با دیگران بشوید .
و اینکه گفته اید (عزیزم شما بند کردی به قرآن و عترت. من هم گفتم خدا گفته پسر نوح از اهل او نیست. چرایش را میدانی؟ دقیقا به همان دلیل هر کس از اولاد نبی و اهل بیت او که ادعای امامت کند به غیر از آن 12 نفر معین در دایره اهل نیست. چرایش را زمانی میگیر که بفهمی پسر نوح چرا از اهلش نبود.)
اولا : از این کلمات شما معلوم می شود که ادب ندارید و همچنین به قران و اهلبیت احترام نمی گذارید و نه به عترت اعتقاد و احترام دارید. .
و خوب است که بدون تقیه عقائد خود را بیان می کنید . می دانی که معنا بند کردن یعنی چه ؟؟؟ البته امثال شما وقتی در این مورد عقائد واقعی خود را بیان می کنند برای ما اهل سنت مایه مباهات است . و دیگر نمی توانی به بهانه دوستی با عترت با اهل سنت بحث کنی . و تا معذرت خواهی نکنی من از این موضوع نخواهم گذشت .
و در مورد کتاب الله و عترت و اهلبیت .
اولا : من جواب روایت های موضوعی که علمای شما به ان استناد می کردند داده ام .( علمای شما که مدعی هستند پیامبر گفته دو چیز را در میان شما می گذارم کتاب الله و عترتی و اهل بیتی . ایا زید و اسماعیل و عبدالله افطح جزو عترت و اهلبیت هستند یا خیر ؟؟؟ چون کلمه عترت و اهلبیت را به صورت عام گفته است .) (و اینکه گفته ای (و آیا هر کس ادعای امامت کرد باید پذیرفت؟) پس فرقه های شیعه ی زیدیه و اسماعیلیه و … چطوری امامت اینها را پذیرفته اند ؟؟؟)
-
نویسندهنوشته ها
خواهشمندم به این سوال من پاسخ واضح و روشن با ایات قران بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.