پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
باز هم دوباره رفته ای و کپی برداری کرده ای !!!
زشته !!! عیبه !!! میفهمن ها !!!
اینکه گفته ای (اصلا همان آیه 3 مائده هم آخرین آیه نیست)
پاسخ من : آیه ی 3 مائده به اتفاق اکثر مورخین و مفسرین و محدثین آخرین آیه ای می باشد که به پیامبر نازل شده است و از متن خود آیه هم به صراحت مشخص می شود .
اینکه گفته ای (سوره فتح آخرین سوره است)
پاسخ من : چرا مغلطه بازی می کنی ؟؟؟!!
بحث آخرین آیه بود که نازل شده است نه یک سوره ی کامل !
اینکه گفته ای (همانطور که گفتم تفاسیر زیاد است و آخرین آیات هم در حجه الوداع نازل نشد)
پاسخ من : این گفته ی شما مثل همان قفلو می باشد ! و هیچگونه سند معتبری ندارد .
اینکه گفته ای (در 7 یا 8 روز قبل از رحلت هم مفسران میگویند آیه 281 بقره نازل شد)
پاسخ من : اصلا شما آیه ی 281 سوره ی بقره را خوانده ای ؟؟!!
میدانی که این آیه 281 سوره بقره ادامه ی آیات احکام ربا می باشد که حداقل چندین آیه است .
و چند سال قبل از فوت پیامبر احکام ربا نازل شده است .
اینکه گفته ای (لایفقهون بها یعنی چه؟ خودتو فیلم کن)
پاسخ من : در آیه 179 اعراف خداوند نگفته است (و لهم قلوب لایتفکرون بها) و در چندین جای قران کلمه افلا یتفکرون آمده است و در هیچ کجا نگفته است که مرکز فکر کردن قلب است .
اینکه گفته ای (نه خیر این از اشتباهی است که بین مردم رواج پیدا کرده است و عادت شده است ولی قرآن نباید بر اشتباه مردم صحه بگذارد اگر واقعا کلام خداست)
پاسخ من : خود شما در سوال اولیه تاپیک به صراحت اعتراف کرده ای (فراموش نکنید زبان قرآن زبانی آسان و گیرا برای آن عرب نفهم سوسمار خور بوده است)
خواهشمندم بیشتر از این خودت را رسوا نکن و این همه تناقض گویی انجام نده و حداقل به گفته ی خودت احترام بگذار .
اینکه گفته ای (“مطلع” یعنی چه؟ یعنی محل طلوع خورشیدمطلع بر وزن “مغعل” است و اگر دانشش را داشته باشید باید بدانید که ظرف مکان و زمان است)
پاسخ من : خداوند بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا می کند .
با همین گفته ی خود شما پس مطلع الشمس با ظرف زمانی می شود وقت طلوع خورشید .
و همچنین آیه 5 سوره قدر را می گذارم تا بیشتر شیر فهم شوی :
(سَلَامٌ هِيَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ) (ترجمه :شبی است سرشار از سلامت تا طلوع سپیده!)
اگر با ترجمه ی شما بخوانیم می شود (شبی است سرشار از سلامت تا محل طلوع سپیده!!!!)
مطلع بر وزن “مغعل” است و همچنین ظرف مکان و زمان است .
پس مطلع الشمس با ظرف زمانی می شود وقت طلوع خورشید .
و همچنین خداوند در ایه ی 5 سوره قدر می فرماید :
(سَلَامٌ هِيَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ) (ترجمه :شبی است سرشار از سلامت تا طلوع سپیده!)
اگر با ترجمه ی شما بخوانیم می شود (شبی است سرشار از سلامت تا محل طلوع سپیده!!!!)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: تکلیف ائمه بعد از امام حسین را روشن کنید #10488..شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: سوال از معتقدان به امامت منصوص الهی ۱۲ امام پس از فوت پیامبر #10490.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10491...با سلام .1- حضرت ابوبکر وعمر و عثمان و علی که خلفای راشدین و جزو مهاجرین بودند ، خداوند به صراحت بهشتی بودن آنها را و رضایت خود از آنها را در آیه 100 سوره توبه اعلام نموده و خداوند از گذشته و آینده هم آگاه بوده است .
2- پیامبر اسلام در این حدیث به هیچ عنوان نام شخصی را نبرده اند و مصداق این حدیث را هم صحابه ی خود معرفی نکرده اند و محدوده زمانی خاصی و تعداد خاصی هم تعیین نکرده اند .
3- زمان پس از پیامبر اسلام تا امروز که 1400 سال گذشته را در بر می گیرد و تا یوم القیامه را هم در بر می گیرد .
4- پیامبر اسلام از کلمه ی خلفا استفاده نکرده اند و از کلمه ائمه استفاده کرده اند پس در نتیجه با توجه به آیات قران از جمله ایه 100 سوره توبه و دیگر ایات که درباره ی مهاجرین نازل شده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی جزو مهاجرین هستند این حدیث شامل حال خلفای راشدین نمی شود .
5- و در حدیث صحیحی پیامبر به صراحت و با استفاده از لفظ خلفا فرموده اند (علیکم بسنتی و سنة الخلفاء الراشدین من بعدی عضوا علیها بالنواجذ؛ شما را به سنت خودم و سنت خلفای راشدین که بعد از من میآیند سفارش میکنم که با چنگ و دندان از آن محافظت کنید) و به لحاظ اینکه پیامبر اسلام طبق ایه 44 سوره نحل تبیین کننده ما نزل الیهم می باشد ، این حدیث تبیین کننده ایه 100 سوره توبه می باشد که فرموده (وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ)
اینکه گفته ای (این خلفا که قلب شیطان دارند کیستند و آیا واقعا وظیفه ما اطاعت از آنهاست ؟)
پاسخ من : به لحاظ اینکه در حدیث از کلمه ائمه استفاده شده حالا شما پاسخ بدهید که شامل چه کسی می شود .
و چه کسی در آینده می آید و آنقدر انسان می کشد تا زیر شکم اسبش خون بالا می آید و از هر هزار نفر 999 را می کشد !!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10511با سلام .اینکه گفته ای (.پس به اراجیف جدیدشان پاسخ میدهم)
پاسخ من : چون به تمام شبهاتی که مطرح کرده ای با آیات قران و عمل حضرت علی پاسخ داده ام مجبور شده ای دست پیش بگیری که پس نیفتی .
من از خوانندگان می خواهم که از اول تاپیک مطالعه کنند و خودشان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای (اون موقع هم میگفتید برای کشتن شورشیانی رفته بودند که به خیالتان در کنار امام علی ع بودند!!)
پاسخ من : چرا به مغلطه بازی افتاده ای ؟؟
و برای موضوعی که هیچ وقت اتفاق نیفتاده حکم صادر می کنی .
اینکه گفته ای (چرا حضرت علی کشتن قاتلین بصره را به انها واگذار نکردند!)
پاسخ من : هر دو لشگر توافق کرده بودند که شورشیان را سرکوب کنند ولی منافقینی که در لشگر حضرت علی پنهان شده بودند نصف شب آتش بین دو لشگر را شعله ور کردند و همان منافقین بعدا به صورت خوارج ظاهر شدند که به دست حضرت علی در جنگ نهروان کشته شدند . و این هم از معجزات می باشد که بالاخره چهره منافقین روشن شد .
اینکه گفته ای (تو رو خدا دیگر این مورد را بی خیال شو و حداقل ابروی خودت که هیچ ،ابروی هم کیشانت را حفظ کن.)
پاسخ من : مثل اینکه خودت را در آینه دیده ای و خوب است که خوانندگان قضاوت خواهند کرد .
اینکه گفته ای (ایات قران شامل ایات ابتذایی سوره تحریم هم میشود!چرا به انها استناد نکنیم؟)
پاسخ من : در آیات اول سوره ی تحریم فقط موضوع رقابت بین ازواج مطرح شده و هیچوقت به خاطر همچین موضوعی آنها از دین خارج نشده اند .
ضمنا آیات قران جواب شما را به صراحت داده است .
در ایه ی 6 احزاب حضرت عایشه را خداوند مادر مومنین معرفی کرده نه مادر منافقین و…
و در ایه ی 52 سوره احزاب خداوند گفته است که حق طلاق دادن زنان خودت (از جمله حضرت عایشه) را نداری .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10512اینکه گفته ای ( و در ضمن، خداوند در قران هم از عبادت و بندگی شیطان که از ملائک مقرب خداوند بوده،سخن گفته ،و هم از رانده شدن او از درگاه خداوند)
پاسخ من : خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا میکند .
خودت جواب گفته های خودت را در آخر داده ای که خداوند شیطان را از درگاه خود رانده است پس چطوری در آیه 52 سوره احزاب بر عکس گفته حق طلاق دادن زنان خودت را نداری .
اینکه گفته ای (مگر هابیل برادر قابیل نبود؟)
پاسخ من : شما هنوز نمی دانی که هابیل و قابیل برادر نسبی یکدیگر بوده اند و چه ربطی به آنچه حضرت علی گفته است دارد ؟؟؟!!!
اینکه گفته ای (ایا جایگاه او در بهشت ،چونکه فقط برادر دینی خود را کشته است؟؟؟)
پاسخ من : چون ما علم غیب نداریم حکم صادر نمی کنیم و حضرت علی که در صحنه ی جنگ حضور داشته و به قول شما گفته ی معصوم دروغ نیست و معصوم حکم ظالمانه صادر نمی کند پس وقتی بازماندگان جنگ جمل را محکوم به قتل نکرد معلوم می شود که آنها مسبب جنگ نبوده اند .
اینکه گفته ای (چون ان مسلمانان(ظاهری مانند لشکر یزید بن معاویه)اینطوری میخواستند.)
پاسخ من : مشرکین مکه هم اصل و نسب و صداقت پیامبر را قبول داشتند و طبق ایه 15 سوره یونس فقط میخواستند که پیامبر به دلخواه آنها آیاتی را بگوید اما پیامبر هیچ وقت نبوت خود را به آنها واگذار نکرد و طبق خواست آنها رفتار نکرد پس چرا حضرت امام حسن سرپرستی مردم را به معاویه واگذار کرد ؟؟؟
اینکه گفته ای (اخه احمق،تو کنایه حالیت نیست.منظور من حوادث بعد از سقیفه است!)
پاسخ من : رفتی ابرو را درست کنی چشم خودت را هم کور کردی !!
خلافت امام حسن بعد از خلافت حضرت علی و بعد از سقیفه بوده است .
اینکه گفته ای (عجب مطلب ترسناکی نوشته اید!!!فلسفه بافی نکن ونام انها را همچنانکه میدانی!!برای خوانندگان بیان کن)
من دو مرتبه می گذارم : 1- شما هنوز نمیدانی که خداوند به صراحت گفته است (وَاللَّـهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ)
پس خداوند دروغ گفته است ؟؟
2- شما هنوز نمی دانی کسانی که چنین هدفی می داشتند پیامبر آنها را مثل دیگر منافقین از جمله عبدالله ابن سلول برای دیگران معرفی می کرد ؟؟
اینکه گفته ای (پس قبول دارید که معاویه اعتقادی به خلافت امام علی ع نداشتند.(یک قدم رو به جلو))
پاسخ من : خلافت منصوص الهی نیست و اعتقادی نیست .
اینکه گفته ای (.ابن تیمیه به صراحت میگوید.علی برای دین جنگ نمیکرد.یعنی برای بدست اوردن حکومت ادم میکشت!)
پاسخ من : این یعنی را با عقل ناقص خودت اختراع کرده ای ؟؟!!
و هنوز نمیدانی منظور ابن تیمیه این بوده که جنگ های جمل و صفین در راه عقیده دینی نبوده و بر سر دستگیری قاتلان خلیفه سوم بوده است و جنگ بین کفر و مسلمان نبوده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10513خداوند به صراحت پاسخ شبهه افکنان و کسانی که از طرح این موضوعات که به اصل دین و اعمال مردم امروز ربطی ندارد نان می خورند را در قران داده است (اللَّـهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ)(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و خداوند در روز قیامت، میان شما در آنچه اختلاف میکردید، داوری میکند!)
و (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : (به هر حال) آنها امتی بودند که درگذشتند. آنچه کردند، برای خودشان است؛ و آنچه هم شما کردهاید، برای خودتان است؛ و شما مسئول اعمال آنها نیستید. )
باز هم خداوند پاسخ شبهه افکنان و کسانی که از طرح این موضوعات که به اصل دین و اعمال مردم امروز ربطی ندارد نان می خورند را داده است :
( وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا…)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید…)
با توجه به این آیه اگر دو گروه از مومنین بر سر موضوع غیر دینی با هم بجنگند از دین خارج نمی شوند .
و جایگاه مومنین هم طبق آیات اولیه سوره ی مومنون مشخص است .
و حضرت علی هم در نهج البلاغه به صراحت گفته است که آنها در دین با ما هم مشترکند .
و اگر آنها باطل بودند حضرت علی چرا حکمیت را پذیرفت ؟؟؟
و اگر آنها باطل می بودند امام حسن به هیچ عنوان خلافت را به آنها واگذار نمی کرد و با آنها بیعت نمی کرد همانطوری که پیامبر هیچ وقت با مشرکین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10514با سلام خدمت خوانندگان محترم و فهیم این سایت .اگر دقت کرده باشید در این تاپیک موضوع داروهای خارجی برتر از اهل بیت مطرح شده است .
اما فردین که از افراد مغلطه باز می باشد به لحاظ اینکه از پاسخ دادن به ادعاهایی که خودش کرده فرار کند آمده و در جایی مطلب گذاشته که بحثی که بین من و ایشان صورت گرفته را به هم بریزد و خواننده سردرگم شود.
و به لحاظ اینکه خواننده متوجه نشود که چطوری ادعاهای خودش ، را با گفتار خودش و تناقضات گفتاری خودش ، باطل نمودم زیر کامنتی که ربطی ندارد آمده و مطلب گذاشته است .
و من از خوانندگان می خواهم که کلمه ی دروغگو و کذاب و کلمه ی رسوا را در تاپیک هایی که بین من و فردین و دیگران بحث ادامه دارد را سرچ کنند .
آنوقت خواهند دید باطل بودن عقیده ی آنها را چطور با آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع و تناقضات گفتاری خودشان ثابت کرده ام .
و همین که فردین به صورت شفاف زیر همان کامنت مورخه 5/7/93 و نیز مورخه 10/7/93 پاسخ نداده و فرار می کند نشان دهنده ی بطلان عقیده ی اوست .
و اگر دو مرتبه باز هم همان روش سابق را ارائه دهد من این مطالب را در زیر پست اولیه می گذارم .
و سوالاتی که پاسخ نداده و ادعاهای باطلی که کرده و نتوانسته ثابت کند دوباره می گذارم و تا پاسخ ندهد دست بردار نیستم .
-
نویسندهنوشته ها
اینکه گفته ای (این سوال را من باید از شما بپرسم)
پاسخ من : شما در تاریخ 9/7/93 گفته بودی (مطمئن باشید اگر پیامبر هواپیما میدید آیه ای هم در این مورد داشتیماگر یوفو میدید آیه یوفو هم نازل میشد) که من پاسخ دادم پیامبر اسلام موش هم زیاد دیده است و سوسمار هم زیاد دیده است و … پس کجاست آیات آن ؟؟
حالا به مغلطه بازی افتاده ای ؟؟؟ و می گویی من باید پاسخ بدهم !!
اینکه گفته ای (خب آمده باشد چه ربطی دارد داستان زنا از جایی شروع شد که عایشه تهمت زده شد)
پاسخ من : آیات زنا اکثرا در زمانی نازل شد که پیامبر در مکه بودند و هنوز با حضرت عایشه ازدواج نکرده بودند و فقط آیات سوره ی نور درباره ی تهمتی که منافقین به حضرت عایشه زدند نازل شده است .
اینکه گفته ای (آیات در مورد ارث داتانی دارد که در تفاسیر وجود دارد)
پاسخ من : آن داستانها را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (در قرآن که هیچ چیز ذکر نشده و اصولا کتابی گنگ است)
پاسخ من : خواهشمندم بیشتر از این خود را رسوا نکن و تناقض گویی نکن پس موضوع ارث و ربا و تهمت و زنا و … هیچ چیز نیست ؟؟
اینکه گفته ای (تا پیامبر در جنگ شکست میخورد آیه بخشش نازل میشود و آیه رو حیه دادن!!!)
پاسخ من : برای افرادی که از جنگ عقب نشینی کرده بودند آیه عفو نازل شد و آنها هم قصدا عقب نشینی نکرده بودند . برای آماده شدن جهت حمله ی بعدی عقب نشینی کرده بودند .
اینکه گفته ای (پیامبر میبرد آیه تشویق و برده داری و بزن و بکش نازل میشود)
پاسخ من : در زمانی که مسلمانان در جنگ افرادی را اسیر گرفته بودند خداوند آیه نازل کرد و قانون گذاری کرد که چطوری با اسرا رفتار شود همانطوری که امروز برای نیازهای جامعه قانون گذاری می شود .
آیا 200 سال قبل قانون ترافیک وجود داشت یا پس از نیاز به قانون ترافیک قانون گذاران قانون وضع کردند ؟؟