پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
.اینکه گفته ای (قلب مرکز تعقل است. که در این سایت هم جناب سجودی مقاله اش را نوشتند)
پاسخ من : گفته های آقای سجودی حجت شرعی نیست .
و هر انسانی همانطور که خداوند فرموده باید همه ی گفته ها را گوش کند و احسن آن را پیروی کند .
اینکه گفته ای (فراموش نکنید زبان قرآن زبانی آسان و گیرا برای آن عرب نفهم سوسمار خور بوده است)
پاسخ من : خداوند بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا می کند .
و همانطور که خود شما اقرار کردی ، پس در نتیجه نمی شود که به زبان علمی به مردم آن زمان چیزی را قران می فهماند .
و از زبان آسان گیر صحبت کرد همانطوری که امروز در روستاها می گویند خورشید پشت کوه غروب کرد .
اینکه گفته ای (در مورد تفکر در قلب هم خوب است توضیح دهم که حافه سلولی در تمام اعضای بدن وجود داردیعنی اگر دست فردی به دیگری پیوند زده شودبازهم خاطرات شخص قبلی را داردحافه سلولی متعلق به همه اعضاست)
پاسخ من : فارغ از صحت علمی این موضوع پس خود شما قبول داری قلب هم حافه سلولی دارد .
به طور نمونه ایه 10 احزاب می گوید ( وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ) (و جانها به لب رسیده بود)
آیا با تفسیری که شما از قلب دارید آیا منظور خداوند این بوده که قلب به داخل دهنشان آمده ؟؟؟
اینکه گفته ای (برایتان مثال میزنم عبدالکریم سروش میگوید اگر محمد بیشتر عمر میکرد آیات قرآن هم بیشتر بود.)
پاسخ من : چندین بار گفتم که شما عالم نیستی و هیچ گونه مطالعه ای نداری و فقط حرفهای باطل دیگران را نشخوار می کنی .
و هنوز اطلاع نداری که وحی به پیامبر در حجة الوداع قطع شد و الیوم اکملت لکم دینکم پایان وحی را اعلام کرد .
اینکه گفته ای (و آیات قرآن برای نیاز امروزی کافی نمیباشد)
پاسخ من : چون قران مجموعه قوانینی برای زندگی انسانها می باشد نیازهای زمانهای گذشته را کاملا پاسخ داده و نیازهای اساسی امروز را هم پاسخ داده و برای نیازهای دیگر (وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ) پیش بینی کرده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10401با سلام .خوانندگان محترم دقت نمایند این آقا برای اینکه بحث تاپیک را به هم بزند و به انحراف بکشاند از پاسخ دادن در زیر هر کامنت خودداری می کند و زیر کامنتی پاسخ می دهد که هیچ ربطی به جوابهایش ندارد .
از شما خوانندگان محترم می خواهم تمام مطالب این تاپیک را از اول تا پایان مطالعه کرده و قضاوت نمایید .
اینکه گفته ای (در کجای قران خداوند دستور داده که برای کسب شفا باید دارو بخورید؟. با اینکه شفا دهنده فقط خداست!)
پاسخ من : خداوند دارای صفاتی از جمله رازق و شافی و … می باشد و در جای جای قران بیان فرموده که روزی دهنده و شفا دهنده من می باشم .
و برای تبلور و به عمل نشاندن این صفات چیزهایی را خلق کرده است به طور مثال برای تبلور صفت رازق بودن میوه ها و حیوانات حلال گوشت و … را خلق نموده که به وسیله آنها صفت رازق بودن خود را جامعه عمل بوشاند .
حال خداوند شفا دهنده ی مطلق است و برای شفا دادن گیاهان دارویی و …. را آفریده که صفت شافی بودن خود را جامعه عمل بپوشاند و کسی نمی تواند ادعا کند که دارو به تنهایی شفا می دهد زیرا اگر الله نخواسته باشد صفت شفا دهندگی را از آن دارو بر می دارد و شاید با همان دارو دو مریض با یک حالت بیماری ، یکی خوب شود و دیگری نشود .
اما وقتی دارو که شی بوده را با اهل بیت که انسان بوده اند مقایسه کنید یک قیاس مع الفارغ و باطل است هر چند در مذهب شیعه کلا قیاس باطل است و شما نمی توانید قیاس کنید !!!
با این وجود در سر تا سر قران کمک خواستن و صدا زدن غیر خدا به قصد یاری رساندن نه تنها ممنوع اعلام شده بلکه خداوند گمراهترین فرد را کسی دانسته که غیر خدا را صدا بزند به طور نمونه به ایه 5 احقاف توجه نمایید :
(وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ)
(ترجمه : چه کسی گمراهتر از کسی است که افرادی را به فریاد بخواند تا روز قیامت پاسخش نمیگویند؟و اصلاً آنان از به فریادخواهندگان غافل و بیخبرند. )
ضمنا من این جواب را در ادعای شما در تاریخ 3/7/93 که گفته بودی (.واگر دلیل بخواهید با کمال میل علت ان را بیان میکنیم) مطرح کردم و هنوز نیز منتظر پاسخم .
آیات بسیار زیادی در قران در رد خواندن غیر خدا آمده است حال شما که مدعی متوسل شدن به اهل بیت و اهل قبور هستید لطفا یک آیه از قران بگذارید که به صراحت گفته باشد که به اهل بیت و اهل قبور متوسل شوید .
منتظر پاسخم . لطفا مغلطه بازی و فرار نکن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10404اینکه گفته ای ( در حدیث ثقلین هم پیامبر(ص)میفرماید:این دو (قران و عترت)از هم جدا نمیشوند ….)
پاسخ من : این حدیث با این مضمون ضعیف می باشد .
و هیچ ریشه ی ما نزل الیهم در قران ندارد و اما قران و سنت ریشه ی ما نزل الیهم دارد .
اینکه گفته ای (این خیلی زشته که قسمتی از متنی را قیچی کنی و از ان سو استفاده کنی!!)
پاسخ من : 1- در جایی می توانی من را متهم به قیچی کردن یک متن نمایی که معنی کل عبارت تغییر کند .
2- من متن (لا فرق بینک و بینها الا انهم عبادک و خلقک) را گذاشتم که به صراحت نشان می دهد که شما معتقد هستی که هیچ فرقی بین خدا و امامان وجود ندارد الا در صفت خالق و مخلوقی !!
اینکه گفته ای ( اما معنای این قسمت از دعا اینچنین میباشد)
همانطوری که همگان می بینند باز هم تغییری در اصل موضوع به وجود نیامد .
و جالب اینجاست وقتی تمام صفات خداوند از جمله رازق بودن و شافی بودن و حکیم بودن و عالم الغیب بودن و … را به افرادی می دهید و تنها فرقشان را با خداوند در صفت خالق و مخلوق می دانید ، آیا این را دقیقا همان توحید لا اله الا الله می دانید؟؟؟ !!!
عجب !!! عجب !!! ای ملا رجب !!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10405اینکه قسمت اول متن را گذاشته ای (پس آنها را معادن کلمات خود و ارکان توحیدت قرار دادی . آن آیات و مقامات تو که در هیچ مکانی تعطیلی ندارد .)پاسخ من : خداوند وقتی بخواهد رسوا کند به دست خودش بیشتر رسوا می کند .
شما آمدی ابرو را درست کنی چشم خود را هم کور کردی .
با کدام آیات قرانی شما آنها را معادن کلمات خدا و ارکان توحید می دانی ؟؟
اینکه گفته ای ( چرا از کار جناب عمر که متوسل به من دون الله شدند ان هم برای انجام کار خدایی!! فراری هستی!)
پاسخ من :چرا دروغ می گویی ؟؟؟
در کجا حضرت عمر از عباس درخواست کار خدایی کرد ؟؟؟
و فقط درخواست دعا کرد مثل اینکه ما امروز به دیگران می گوییم التماس دعا .
ضمنا مثل اینکه شما هیچ معلومات قرانی ندارید !!
خداوند در قران توسل به دعای انسانهای صالح زنده که در نزد فرد باشند را رد نکرده .
به طور نمونه می توان به توسل برادران یوسف به دعای پدرشان را ذکر کرد .
حال شما که مدعی توسل به مردگان و اهل قبور هستید آیه ای از قران را بگذارید که خداوند دستور به توسل به مردگان و اهل قبور داده باشد .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10406اینکه گفته ای (این ایراد را به خدا باید بگیرید که چرا فرموده اید زنده اند، ولی کیفیتش را به ما مشخص نکرده ….)پاسخ من : ایرادی به خداوند وارد نیست بلکه این ایراد به شما وارد است .
زیرا وقتی که خداوند کیفیت احیا آنها را مشخص نکرده پس شما با کدامین دلیل و آیه قرانی آن مردگان شهید را سمیع و بصیر و … می دانید ؟؟
اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی آیه ای که خداوند دستور داده باشد به اهل قبور متوسل شویم را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود و خوانندگان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای ( چون درسته که خداوند کیفیت زنده بودن شهدا را معلوم نکرده ،ولی همه ما همچنان که پیامبر(ص) بدن شهدا را در قبر دفن میکردند،ما هم انها را دفن میکنیم …و ارتباط جسمانی او بطور کامل با این دنیا قطع میشود.)
پاسخ من : پس وقتی خداوند کیفیت زنده بودن شهدا را معلوم نکرده شما چرا برای شهدا کیفیت زنده بودن معلوم می کنید و آنها را سمیع و بصیر و … می دانید ؟؟؟
آیا این شهیدان وقتی زنده بودند چند نفر هم زمان هر کدام در یک نقطه جهان آنها را صدا می زد صدایشان را می شنیدند و یا آنها را می دیدند ؟؟؟
با کدام دلیل قرانی پس از مرگ این قابلیت ها را پیدا می کنند ؟؟
اینکه گفته ای (و در ضمن با استدلال شما هر زنی که بدون شوهر صاحب بچه شود،میتواند با استدلال به قران بگوید که از عنایات غیب و خداوند متعال صاحب بچه شده !همانند حضرت مریم(س). پس اینجاست که انسان نیاز به عقل و منطق دارد)
پاسخ من : جانا سخن از زبان ما می گویی .
اتفاقا این سوال من از شماست که وقتی از علمای شما می پرسند مگر می شود امام زمان این همه سال عمر بکند در پاسخ می گویند مگر نوح 1000 سال عمر نکرد ؟؟!!!
پس اینجاست که انسان نیاز به عقل و منطق دارد که متاسفانه شما از داشتن آن عاجزید .
حال زنی میتواند با استدلال علمای شما همین ادعای بالا را بکند که این بچه ای که من در شکم دارم بدون پدر است .
وقتی از وی بپرسی مگر می شود ؟؟ با استدلال علمای شما خواهد گفت مگر عیسی بدون پدر نبود ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10407اینکه گفته ای (ایا وقتی شما از کسی درخواستی دارید،ایشان باید اول( البته با عرض معذرت)اتاق ……. شما رصد بکنند و بعد درخواست شما اجابت شود!)پاسخ من : 1- چرا مغلطه بازی می کنی ؟؟ و چرا بحث را عوض می کنی ؟؟؟
بحث حی و حاضر بودن شهدا هست که شما مدعی ان هستید .
و من نگفته ام که زندگان در همه حال حی و حاضر هستند .انسان زنده حتی پشت دیوار خانه ی خود را هم نمی تواند ببیند .
با کدام دلیل قرانی پس از مرگ این قابلیت ها را پیدا می کند ؟؟
در حالی که خود شما به صراحت اعتراف کرده ای که خداوند کیفیت زنده بودن آنها را معلوم نکرده است .
بگذار برایت مثال بزنم : زنی شوهرش شهید شده و دوباره ازدواج کرده سپس در موقع همبستر شدن با شوهر جدیدش مشکلی برایش پیش می اید و یا قسمتی از بدنش درد می گیرد و یا .... که این اتفاق منجر به صدا زدن و کمک خواستن از آن شهید می شود که یا فلان شهید (شوهر قبلیش) کمکم کن از درد جانم به لبم رسید !!!حال در آن لحظه آن شهید که صدا زده می شود به یکبار به اتاق خواب وصل شده و صحنه را می بیند ؟؟
یا اینکه در طول این مدت بالا نشسته بوده و داشته نگاه می کرده ؟؟یا اینکه اصلا روحش هم از این دنیا خبردار نیست ؟؟ کدام یک ؟؟؟
اینکه گفته ای (. بلکه علی است که با عبودیتش بالا رفته و چنان به قرب رسیده که خدا به او اذن داده خلیفه تامش باشد)
پاسخ من : اگر دروغگو و کذاب نیستی آیه ای که خداوند به حضرت علی اذن داده که خلیفه ی تامش باشد را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود و تا این ادعای باطل خود را ثابت نکنی دست بردار نیستم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #10408با سلام خدمت خوانندگان محترم و فهیم این سایت .اگر دقت کرده باشید در این تاپیک موضوع داروهای خارجی برتر از اهل بیت مطرح شده است .
اما فردین که از افراد مغلطه باز می باشد به لحاظ اینکه از پاسخ دادن به ادعاهایی که خودش کرده فرار کند آمده و در جایی مطلب گذاشته که بحثی که بین من و ایشان صورت گرفته را به هم بریزد و خواننده سردرگم شود.
و به لحاظ اینکه خواننده متوجه نشود که چطوری ادعاهای خودش ، را با گفتار خودش و تناقضات گفتاری خودش ، باطل نمودم زیر کامنتی که ربطی ندارد آمده و مطلب گذاشته است .
و من از خوانندگان می خواهم که کلمه ی دروغگو و کذاب و کلمه ی رسوا را در تاپیک هایی که بین من و فردین و دیگران بحث ادامه دارد را سرچ کنند .
آنوقت خواهند دید باطل بودن عقیده ی آنها را چطور با آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع و تناقضات گفتاری خودشان ثابت کرده ام .
و همین که فردین به صورت شفاف زیر همان کامنت مورخه 5/7/93 پاسخ نداده و فرار می کند نشان دهنده ی بطلان عقیده ی اوست .
و اگر دو مرتبه باز هم همان روش سابق را ارائه دهد من این مطالب را در زیر پست اولیه می گذارم .
و سوالاتی که پاسخ نداده و ادعاهای باطلی که کرده و نتوانسته ثابت کند دوباره می گذارم و تا پاسخ ندهد دست بردار نیستم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: داروهای خارجی برتر از اهل بیت علیهم السلام #104091- اینکه گفته ای (دقت کنیدکه ما انها را شفیع و وسیله برای رسیدن به خدا قرار میدهیم)برادرم : طبق ایه ی 18 سوره ی یونس و 3 زمر و آیات دیگر قران مردم مشرک مکه در زمان پیامبر هم همین استناد را می کردند .
2- پس با همین گفته ی خود شما اهل بیت در نزد مراجع شیعه و مجتهدین شما به اندازه ی داروی ساخت کفار گرامی نیستند .
یا با استدلال شما لیاقت ندارند !!
به صراحت پاسخ بده .
3- برادرم قبل از ساخت داروهای کفار در طول هزار و چند صد سال آیا با داروهای گیاهی مردم شفا پیدا نمی کردند ؟؟
4- و اگر همیشه مریض شویم و خداوند شفا بدهد چون شفا دادن خداوند حتمی است دیگر مرگ معنا پیدا نمی کند و همیشه همه باید زنده باشند .
اما چون شفا دادن دارو مطلق نیست خیلی ها دارو استفاده کرده اند و مرده اند .
5- اگر دارو شفا می دهد بفرمایید لطفا به صراحت بگویید داروی مرگ چه نام دارد ؟؟؟
اینکه گفته ای (.پس خواهشا حد اقل به شعور خوانندگان احترام بگذار …)
پاسخ من : جانا سخن از زبان ما می گویی !!!
چرا از دو موضوع که در اول این تاپیک مطرح کرده ای می خواهی زیرکانه فرار کنی ؟؟
و سوال اولیه خود را به طریقه ی دیگری مطرح کرده ای .
می دانی این کار یعنی چه ؟؟
زشته !!! عیبه !!! میفهمن ها !!
6- اینکه گفته ای (. اگر معتقد نیستید پس چرا به جای در خواست شفا مستقیماّ از خداوند برای علاج مرضهایتان. گردن خود را مثل …….به تخت های بیمارستانها دخیل میبندید !)
پاسخ من : با این گفته ی خود توهین خیلی بزرگی به رهبر انقلاب کرده ای به لحاظ اینکه چند روز قبل یک هفته در تخت بیمارستان بوده اند !!
و همچنین به دیگر مراجع تقلید هم که در تخت بیمارستان بوده اند توهین کرده ای .
آیا طبق گفته ی شما برای علاج مرضهایشان ، گردن خود را مثل …….به تخت های بیمارستانها دخیل بسته بودند ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10412با سلام .اینکه گفته ای (و جالب اینجاست که به معترضین حکومتی میگوید شورشی و به یاغیانی که رسول خدا انها را یاغی نامیده ،میگوید گروه مومنین)
پاسخ من : گروه که به خانه ی خلیفه ی سوم حمله کردند عده ی تازه مسلمان عراقی و مصری و عده ای منافق و عده ای سران یهود بودند مثل عبدالله ابن سبا یهودی .
باز هم آن گروه تازه مسلمان جزو گروه مسلمین بودند و به خاطر یک حمله به خانه ی خلیفه ی سوم از دین خارج نشدند و کسانی که در جنگ صفین بودند هم باغی یعنی شورشی بر علیه خلیفه ی وقت حضرت علی بودند و مسلمان بودند و از دین خارج نبودند چون جنگ بین آنها ، جنگ بین کفار و مسلمان نبود همانطوری که در نهج البلاغه حضرت علی می گوید آنها بردران دینی ما بودند .
اینکه گفته ای (پس حضرت علی(ع)چرا خود را با لشکر به انجا رساندند و انها را به قتل رساندند.)
پاسخ من : اگر حضرت عایشه از مکه به سمت مدینه می آمدند و جنگ را شروع می کردند آنوقت می توان گفت که بر علیه وقت چرا شورش کردند اما وقتی که از مکه به سمت بصره عراق برای دستگیری قاتلان خلیفه ی سوم حرکت کردند و حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند منافقینی که خود را در لشگر حضرت علی پنهان می کردند در نیمه ی شب جنگ را راه انداختند .
اینکه گفته ای (خوب اگر پیرو او هستید او که بانی قتل طلحه و زبیر میباشد. ایشان فرمانده لشکری بود که طلحه و زبیر و اطرافیانش را قتل عام کردند.)
پاسخ من : حضرت علی برای کشتن طلحه و زببیر و اطرافیانش به سمت بصره حرکت نکردند که بانی قتل آنها باشد .
اینکه گفته ای ( احمق جون کسانی که به قتل رسیده هستند را چگونه محاکمه میکردند.)
پاسخ من : این فحاشی که کرده ای من به حساب نادانی شما می گذارم .
و افراد زیادی پس از خاتمه جنگ زنده مانده بودند که حضرت علی آنها را نه محاکمه کردند و نه آنها را به اسارت گرفتند .
اینکه گفته ای (اگر منظورت عایشه است، هر دلیلی که برای مجازات نشدن هند جگر خوار از سوی پیامبر رحمت دادید یرای این هم همان جواب را برای خودتان مد نظر داشته باشین)
پاسخ من : هند جگر خوار در زمانی آن عمل را انجام داد و مسلمان نبود و پس از فتح مکه که اسلام آورد همانطوری که بقیه افراد وقتی مسلمان می شدند تمام اعمال قبل از اسلامشان را دین اسلام بخشیده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10413اینکه گفته ای (فکر نمیکنم جنایت عایشه بیشتر از هند جگر خوار باشد)پاسخ من : آیات قران جواب شما را به صراحت داده است .
در ایه ی 6 احزاب حضرت عایشه را خداوند مادر مومنین معرفی کرده نه مادر منافقین و…
و در ایه ی 52 سوره احزاب خداوند گفته است که حق طلاق دادن زنان خودت (از جمله حضرت عایشه) را نداری .
اینکه گفته ای (.ولی می بینی که ما هر سه گروهی که با امام جنگیدند را باطل میدانیم .بدلیل اینکه امام با هر سه گروه جنگیدند.)
پاسخ من : به لحاظ اینکه شما نه قران را قبول دارید و نه هم گفته ی حضرت علی را که فرموده است آنها در دین برادر ما هستند ولی بر علیه ما طغیان کرده اند .
اینکه گفته ای (اگر قضاوت و علم امام علی(ع) را قبول داشتید .او را همچون یک ادم ساده لوح تصور نمیکردید که گروهی در لشکر او بودند و او را به هر سو میکشاندند و هر کاری که دلشان میخواست میکردند و علی(ع) فقط نظاره گر قضایا بود!)
پاسخ من : 1- ما قضاوت و علم حضرت علی را در امور احکام دین کاملا قبول داریم و در رفتارهای سیاسیشان هم قبول داریم .
2- از گفته های حضرت علی درباره ی لشگریانش که از دست آنها می نالید مشخص است که افراد منافق در لشگر ایشان نفوذ کرده بودند .
3- حضرت علی اصحاب و طرفداران حضرت عایشه را مجازات نکرد و به قتل نرساند برعکس آن در جنگ نهروان تمام کسانی که با حضرت علی در جنگ جمل و صفین از یاران و طرفداران و لشگریان حضرت علی بودند را مجازات کرد و به قتل رساند .
پس از این عملکرد حضرت علی معلوم می شود که خداوند قاتلین واقعی را برای مردم معرفی کرد .
عقل وفهم و شعور می خواهد که این معجزه را ببیند و بفهمد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10414اینکه گفته ای (چرا پیامبر(ص)قرارداد صلح به قول شما مشرکین را پذیرفت.و هر انچه انها گفتند قبول کرد!)پاسخ من : من به صراحت گفتم 1- اگر آنها باطل بودند حضرت علی چرا حکمیت را پذیرفت ؟؟؟
و اگر آنها باطل می بودند امام حسن به هیچ عنوان خلافت را به آنها واگذار نمی کرد و با آنها بیعت نمی کرد همانطوری که پیامبر هیچ وقت با مشرکین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد .
2- من گفتم پیامبر رسالت خود را به مشرکین واگذار نکرد و با مشرکین بیعت نکرد و حکمیت مشرکین را نپذیرفت .
و مثل اینکه شما می خواهی موضوع را عوض کنی .
اینکه گفته ای (.وامام حسن به خاطر مصلحت جامعه مسلمین صلح کردند.)
پاسخ من : اگر آن جامعه مسلمان بودند پس چرا حضرت امام حسن سرپرستی مسلمانان را به گفته ی شما به افراد باطل واگذار کرد ؟؟؟
اینکه گفته ای (.وحکومت را به دیگری واگذار کردند .همانند پدر بزرگوارشان امام علی (ع)!!.)
پاسخ من : خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا می کند .
شما به صراحت در تاریخ 3/7/93 گفته بودی (.و الا هیچ کدام از امامان ما به غیر از چند سال حکومت امام علی (ع) خلیفه نبودند .)
اینکه گفته ای (نام انها را برای اگاهی خوانندگان بیان کنید؟!)
پاسخ من : 1- چرا ترسیده ای و مطلب من را قیچی کرده ای و نقطه گذاشته ای ؟؟؟
من دو مرتبه می گذارم : 1- شما هنوز نمیدانی که خداوند به صراحت گفته است (وَاللَّـهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ)
پس خداوند دروغ گفته است ؟؟
2- شما هنوز نمی دانی کسانی که چنین هدفی می داشتند پیامبر آنها را مثل دیگر منافقین از جمله عبدالله ابن سلول برای دیگران معرفی می کرد ؟؟
اینکه گفته ای (عججججب! خوب از کجا بدانیم!ما فکر میکردیم چون معاویه اون چند سال حکومت امام علی(ع)را قبول نداشتند ،خوب حکومت چند ماه امام حسن(ع)را از کجا قبول کنند!!)
پاسخ من : چون نادانی شما را ثابت کردم که نمیدانی امام حسن هم چند ماه حکومت کردند و در تله گیر افتاده ای حالا فکر و اعتقادات معاویه را سرلوحه فکر خود قرار داده ای ؟؟؟
اینکه گفته ای (.چون اگر بیشتر از همه به ایات قران اشنا نبودند که به جنگ با زن پیغمبر و چند تن از اصحاب او نمیرفتند و انها را به کشتن نمیدادند!!)
پاسخ من : اگر حضرت عایشه از مکه به سمت مدینه می آمدند و جنگ را شروع می کردند آنوقت می توان گفت که بر علیه وقت چرا شورش کردند اما وقتی که از مکه به سمت بصره عراق برای دستگیری قاتلان خلیفه ی سوم حرکت کردند و حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند منافقینی که خود را در لشگر حضرت علی پنهان می کردند در نیمه ی شب جنگ را راه انداختند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت تکلیف قربانیان جنگ جمل و صفین چه خواهد شد؟ #10415اینکه گفته ای (خوب .ابله جون چه مجازاتی بالا تر از جنگ و کشتن منافق؟)
پاسخ من : این فحاشی که کرده ای من به حساب نادانی شما می گذارم .
و افراد زیادی پس از خاتمه جنگ زنده مانده بودند که حضرت علی آنها را نه محاکمه کردند و نه آنها را به اسارت گرفتند .
اینکه گفته ای (حالا یک سوالی؟؟واقعا شما پیرو حضرت علی(ع)هستید؟اگر در ان موقعیت حضور داشتید،قبول میکردید علیه خانم عایشه و معاویه بجنگید؟)
پاسخ من : چون نمی توانی چیزی را ثابت کنی به سوالات مسخره و مضحک رو آورده ای .
در مورد نظر ابن تیمیه فارغ از صحت و سقم نقلی که کردی به سوال اولیه این تاپیک مربوط نیست .
اینکه گفته ای (پس طلحه و زبیر و خیلی های دیگر که کشته شدند ،طرفداران مسی بودند؟)
پاسخ من : و حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند منافقینی که خود را در لشگر حضرت علی پنهان می کردند در نیمه ی شب جنگ را راه انداختند .
اینکه گفته ای (بله و خیلی از انها را هم به قتل رساند!مانند خوارج )
پاسخ من : حضرت علی اصحاب و طرفداران حضرت عایشه را مجازات نکرد و به قتل نرساند برعکس آن در جنگ نهروان تمام کسانی که با حضرت علی در جنگ جمل و صفین از یاران و طرفداران و لشگریان حضرت علی بودند را مجازات کرد و به قتل رساند .
پس از این عملکرد حضرت علی معلوم می شود که خداوند قاتلین واقعی را برای مردم معرفی کرد .
عقل وفهم و شعور می خواهد که این معجزه را ببیند و بفهمد .
با سلام .اینکه گفته ای (اولا نشخوار تو هفت جد آبادت میکنید و میکردید که مثل گوسفندان آیات مسخره قرآن را میخواندی)
پاسخ من : 1- من در جواب ادعای که شما در تاریخ 9/7/93 کردی و گفتی (برایتان مثال میزنم عبدالکریم سروش میگوید اگر محمد بیشتر عمر میکرد آیات قرآن هم بیشتر بود.)
پاسخ من : چندین بار گفتم که شما عالم نیستی و هیچ گونه مطالعه ای نداری و فقط حرفهای باطل دیگران را نشخوار می کنی .
و هنوز اطلاع نداری که وحی به پیامبر در حجة الوداع قطع شد و الیوم اکملت لکم دینکم پایان وحی را اعلام کرد .
اینکه گفته ای (دوما الیوم اکملت لکم دینکم یک آیه نیست بلکه بخشی از آیه است که در مورد خوراکی و این چیزها سخن میگوید)
پاسخ من : من که نگفتم فقط همان یک تکه در حجة الوداع نازل شده است بلکه منظور کل ایه ی 3 سوره مائده می باشد و تمام مفسرین بی غرض و مرض قبول دارند .
اینکه گفته ای (ضمنا آخرین آیات نازل شده آیات سوره نصر و بعضی گویند 195 ال عمران و….)
پاسخ من : باز هم دسته گل به آب دادی !!
سوره ی نصر زمان فتح مکه نازل شده !!
اینکه گفته ای (هیچ کس هم نمیگوید آن تکه از آیات اواخر نازل شد زیرا بخشی از آیه است)
پاسخ من : من که نگفتم فقط همان یک تکه در حجة الوداع نازل شده است بلکه منظور کل ایه ی 3 سوره مائده می باشد و تمام مفسرین بی غرض و مرض قبول دارند .
اینکه گفته ای (خب این سوال را اگر مقاله جناب سجودی را میخواندید جوابش را میگرفتید)
پاسخ من : باز هم شما فریب کاری انجام دادی و این ایه 179 اعراف را با ترجمه ی ملحدین گذاشته ای و از اول مقاله ی آقای سجودی که شبهه ی ملحدین را مطرح کرده بود برداشتی و نه از آن قسمتی که پاسخ داده شده بود .
و در کجای آیه ی 179 اعراف خداوند گفته است که مرکز فکر کردن قلب است ؟؟؟
و همچنین امروزه اکثر افراد می گویند در قلبم احساس می کنم که فلان اتفاق می افتد آیا مرکز فکر کردن قلب است ؟؟!!
یا بیشتر افراد می گویند قلبم می گوید فلان اتفاق می افتد آیا منظورشان این است که قلبشان صحبت می کند ؟؟!!
وهمانطوری که در تاریخ 9/7/93 خودت به صراحت گفته ای (فراموش نکنید زبان قرآن زبانی آسان و گیرا برای آن عرب نفهم سوسمار خور بوده است)
پس خودت جواب تمام شبهات خودت را داده ای و بیشتر از این خود را مضحکه ی دیگران قرار نده .
-
نویسندهنوشته ها
پاسخ من : باز هم شما چون علامه دهر هستید برای چندمین بار متوجه نشدید که معنی آیه این می شود :
(تا چون به مشرق زمین رسید)
و همانطوری که در آیه دیگر ذکر شده (حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ) (معنی : تا وقتی که طفل به حد رشد رسید)
و همچنین (حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ بَيْنَ السَّدَّيْنِ) (معنی :تا چون رسید میان دو سد)
و کلمه ی مطلع الشمس که به کار رفته منظور مشرق می باشد همانطوری که در زبان فارسی به محل طلوع خورشید می گویند مشرق زمین و به غروب خورشید می گویند مغرب زمین .
و آیا اینکه می گویند خورشید از پشت کوه طلوع کرد به معنی اینست که محل خورشید پشت کوه است !!!
یا وقتی می گویند خورشید پشت کوه غروب کرد یعنی اینکه محل خورشید پشت کوه است ؟؟؟
عقل هم چیز خوبی است !!!
شعور هم چیز خوبی است !!!
به همین اندازه اکتفا می کنم و فکر می کنم شیرفهم شده باشی و دست از لجاجت کودکانه برداری و خود را بیشتر رسوا نکنی .
چون در تمام موضوعاتی که از سوال اولیه تا امروز مطرح کرده ای با مدرک و سند پاسخ داده ام و قضاوت را به خوانندگان فهیم و با شعور و بی غرض و مرض واگذار می کنم .