mohammad

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 150)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: اخلاق و علم عمری #25545

    mohammad
    مشارکت کننده

    +جناب صحیح بودن راوی برای ثابت کردن یک حدیث کافی نیست انگار که من دارم با دیوار حرف میزنم
    _اقای محترم دلیل ضعف حدیث چیه؟
    +مرحبا جعلی یا غیر جعلی بودنش ربطی به شما ندارد سیدنا عمر فاروق عالم بودند
    _پس به کی ربط داره؟احکام ساده دین اسلام را نمیدونه،بعد شده عالم تر ازعلی با دو حدیث جعلی.
    _به جوجه گفتند منار تو … گفت یک چیزی بگو بگنجه.شما هم یک چیزی بگو بگنجه.حالا خوبه شاهکارهای علمی!!! عمر تو کتب معتبر اهل سنت پر، مخصوصا قضاوتش
    ______________________________________________________________________________________
    +مگر کسی گفت حیدر کرار سیدنا علی عالم نیست؟؟
    _احادیث را درست بخوان و به قول معروف خودتو به کوچه علی چپ نزن بحث سر عالمترین صحابه نه علم حضرت علی.
    ______________________________________________________________________________________
    +احمد شاکر همونی نیست که حدیث کتک رو ضعیف قلمداد کرد و شما حرفش را رد کردید؟؟
    _برای بار هزارم تصحیح یا رد یک حدیث دلیل می خواهد.شما دلیل رد احمد شاکر بر حدیث را بیاور اگر درست بود من قبول میکنم.دعوا که نداریم.
    ______________________________________________________________________________________
    +حدیث آخر و اثبات عالم بودن سیدنا عمر
    _بحث بر سر عالمترینه نه عالم بودن.درک میفرمایید یا نه؟
    ______________________________________________________________________________________
    _عبد الرئوف مناوی عالم بزرگ اهل سنت می گوید :
    وقد شهد له بالأعلمية الموافق والمخالف والمعادي والمحالف
    دوست و دشمن ، همه به أعلمیت علی علیه السلام شهادت داده اند !
    فيض القدیر للمناوی – ج 3 ص 46 ذیل ح 2705

    در پاسخ به: مرگ معاویه بر غیر دین اسلام #25544

    mohammad
    مشارکت کننده

    +من از علمای عالم تر و بزرگتر از ابن قیم دال بر ضعیف بودن حدیث آوردم
    +پاسخ:نمیدانم منطق شما چگونه است من میگم احادیث ضعیف هستند شما میگویید نباید حدیث ضعیف را رد کرد
    _جرح مفسر،جرح مفسر،جرح مفسر،….تا 100 بار
    +دو دلیل برای شما آوردم عبدالرزاق روایات خارج از کتابش مورد قبول نیستند
    _من یکی را دیدم {مَا حَدُّثَ مِن کِتَابِهِ فَهُوَ أَصَحُّ} اون یکی دلیل را من یادم نمیاد لطفا دوباره بیان کنید.
    _پاسخ من را درباره حدیث ابن راهویه که ایا در کتاب عبدالرزاق هست یا نه ندادی.

    در پاسخ به: نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت #25543

    mohammad
    مشارکت کننده

    +شما گفتید من از بودایی ها روایت آورده ام من گفتم واقعا؟؟؟
    _ادم خوبه یک جو حیا داشته باشه،عین جمله من”مگر من نظر علما بودایی را اوردم”ان “مگر” اول جمله راندیدی یا خدا پرده جلوی چشمهایت کشیده کدام ادم عاقلی میگه ابن حجر بودایی.
    _یک دعا دیگه میکنم دوباره امین بگو
    _خدا پدر و مادر ادم دروغگو را لعنت کند.الهی امین یا رب العالمین
    +شیهد کتاب 150 جلدی بحار الظلمات (بحار الانوار) باقر مجلسی را بررسی و مطالعه می کند. ایشان بعد از تحقیق این کتاب فرمودند که 13 حدیث صحیح را در داخل این کتاب دیدم و آنهم از اهل سنت دزدیده بودند
    _نظر 4 تا از بزرگان اهل سنت و پیروان سلف صالح را بیار که احمد سیاد از البانی بیشتر علم داره.من میپذیرم
    +کجا ثابت کردید؟ ،منظور شما از ثابت کردند همان رد کردن سخنان و احادیث اهل سنت و اینکه ابومعاویه از غیر الاعمش حدیثش مضطربه؟
    _عبدالرحمان بن سابط تلمذ کرده نزد سعد.تصحیح البانی را اوردم.
    +کسی که بغضش را دارد
    _علی را سب میکردند ولی بغضش را نداشتند؟
    +من سبَّ أصحابي ، فعليه لعنةُ اللهِ ، و الملائكةِ ، و الناسِ أجمعِينَ الألباني صحيح الجامع 6285
    _درباره مغیره هم همچین نظری داری؟
    +خیر ایشان صوفی نبودند
    _بقیه صوفی بودن قبول نداشتی پس چرا احادیث اینها را قبول نداری؟
    +قاتلان عثمان جز اصحاب پیامبر بودند؟
    _پ ن پ بتمن و هالک و مرد عنکبوتی بودند.
    +این کلام آخرم با شماست فعلا
    _مواظب باش دوباره غافل نشی.

    در پاسخ به: اخلاق و علم عمری #25538

    mohammad
    مشارکت کننده

    +حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَيْمَانَ ، عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ ، قَالَ : قُلْتُ لِعَطَاءٍ : كَانَ ” فِي أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَحَدٌ أَعْلَمَ مِنْ عَلِيٍّ ؟ ، قَالَ : لَا , وَاللَّهِ مَا أَعْلَمَهُ
    المصنّف لابن ابی شیبة – ح 31428
    ______________________________________________________________________________________________________________________
    +شمس الدین سخاوی
    وی پس از ذکر احادیث قاضی ترین بودن امام علی (ع) ، می گوید :
    قضاء علي ، وعلمه ، وشجاعته ، من المتواترات ، فليس في الصحابة من يفوقه في ذلك
    قضاوت علی (ع) ، علمش و شجاعتش از متواترات است ، پس در میان صحابه کسی در این مقامات از علی (ع) بالاتر نیست !
    المقاصد الحسنة – ذیل حدیث 139
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?hflag=1&bk_no=1849&pid=908553

    در پاسخ به: اخلاق و علم عمری #25537

    mohammad
    مشارکت کننده

    +امام حسن علیه السلام
    آن حضرت (ع) پس از شهادت امیر مومنان (ع) ، خطبه ای خوانده و فرمودند :
    لقد فارقكم رَجُلٌ بِالأَمْسِ لم يَسْبِقْهُ الأَوَّلُونَ بِعَلْمٍ وَلاَ يُدْرِكُهُ الآخِرُونَ كان رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَبْعَثُهُ بِالرَّايَةِ جِبْرِيلُ عن يَمِينِهِ وَمِيكَائِيلُ عن شِمَالِهِ لاَ يَنْصَرِفُ حتى يُفْتَحَ له
    شما ديشب مردي را از دست داديد که گذشتگان در علم از او پيشي نگرفتند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد. رسول خدا صلي الله عليه وآله پرچم را به دست او داد ؛ در حالي که جبرئيل از طرف راست و ميکائل از طرف چپ ، آن حضرت را همراهي مي کردند، او باز نمي‌گشت؛ مگر اين که فتح و پيروزي نصيبش مي‌شد.
    مسند احمد بتحقیق شاکر – ج 2 ص 344 ح 1719 و 1720 با تصحیح محقق کتاب
    http://s5.picofile.com/file/8114430334/مسند_احمد_بتحقیق_شاکر_ج_2_ص_344.jpg
    السلسلة الأحادیث الصحیحة للألبانی – ج 5 ص 660 ح 2496
    http://shamela.baharsound.ir/43369/5/660
    _________________________________________________________________________________________________________
    +سعد بن ابی وقاص
    وی در جواب شخصی که به امام علی (ع) فحش می داد ، گفت: آیا علی (ع) اعلم الناس نبود ؟!
    المستدرک علی الصحیحین بتعلیق الذهبی – ج 3 ص 571 ح 6121 با تصحیح حاکم و ذهبی
    http://shamela.ws/browse.php/book-2266/page-3468#page-6674
    _________________________________________________________________________________________________________
    +عمر بن خطاب
    قال عمر : أَقْضَانَا عَلِيٌّ
    قاضي ترين ما علي (ع) است
    صحيح البخاري – كتاب التفسير – سورة البقرة – باب قوله ما ننسخ من آية أو ننسها – ح 4211
    http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=52&ID=8066
    __________________________________________________________________________________________________________
    +پیامبر اکرم (ص)
    حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِسْحَاقَ التُّسْتَرِيُّ ، ثنا عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الأَسَدِيُّ ، ثنا خَالِدُ بْنُ طَهْمَانَ ، عَنْ نَافِعِ بْنِ أَبِي نَافِعٍ ، عَنْ مَعْقِلِ بْنِ يَسَارٍ ، قَالَ : وَضَّأْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَاتَ يَوْمٍ ، فَقَالَ لِي : ” هَلْ لَكَ فِي فَاطِمَةَ ” ؟ يَعْنِي ابْنَتَهُ ، قُلْتُ : نَعَمْ ، فَقَامَ مُتَوَكِّئًا عَلَيَّ ، فَقَالَ : ” أَمَا إِنَّهُ سَيَحْمِلُ الثِّقْلَ غَيْرُكَ وَيَكُونُ الأَجْرُ لَكَ ” ، فَكَأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ عَلَيَّ شَيْءٌ ، حَتَّى دَخَلْنَا عَلَى فَاطِمَةَ ، فَقَالَ لَهَا : ” كَيْفَ تَجِدِينَكِ ؟ ” فَقَالَتْ : وَاللَّهِ لَقَدِ اشْتَدَّ حُزْنِي ، وَاشْتَدَّتْ فَاقَتِي ، وَطَالَ سُقْمِي ، فَقَالَ : ” أَمَا تَرْضَيْنَ أَنْ زَوَّجْتُكِ أَقْدَمَ أُمَّتِي سِلْمًا ، وَأَكْثَرَهُمْ عِلْمًا ، وَأَحْلَمَهُمْ حِلْمًا ” ؟
    مجمع الزوائد – ج 9 ص 101-102 ح 14596 رواه الطبراني ، وهو مرسل صحيح الإسناد
    http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=2911&idfrom=14722&idto=14736&bookid=87&startno=1
    مجمع الزوائد – ح 14595 رواه أحمد والطبراني وفيه خالد بن طهمان وثقه أبو حاتم وغيره وبقية رجاله ثقات
    http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=14722&idto=14736&bk_no=87&ID=2911
    مجمع الزوائد – ح 14669 رواه أحمد والطبراني برجال وثقوا
    http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=14796&idto=14797&bk_no=87&ID=2916

    در پاسخ به: اخلاق و علم عمری #25536

    mohammad
    مشارکت کننده

    +الراوي:الأشعث بن قيس المحدث:أحمد شاكر المصدر:مسند أحمد الجزء أو الصفحة:1/77 حكم المحدث:إسناده ضعيف
    _دو راوی اول راویان صحیح.داوود(ابن حجر و احمد وغیره:ثقه)عبدالرحمان در حدیث بررسی کردم اشعث صحابی.سند متصل
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=121&pid=60223&hid=120
    __________________________________________________________________________________________________
    +می داند طبق حدیث صحیح بينا أنا نائمٌ إذ رأيتُ قدحًا أتيتُ بِهِ فيهِ لبنٌ فشرِبتُ…
    _در مطلب دوم پاسخ دادم.حدیث جعلی چون با واقعیت ناسازگاره.در کتب اهل سنته برای من حجت نیست.
    __________________________________________________________________________________________________
    +رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمود: (بینما أنا نائم رأیت الناس عرضوا علی وعلیهم قمص…
    _خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی.در کتب اهل سنت بعد جواب به شیعه؟فرد دیندار همسرش را کتک نمیزند.ان هم شب وقت ارامش ان هم جلوی دیگران.
    __________________________________________________________________________________________________
    +عالمترین صحابه چه کسانی بودند؟http://www.islamtape.com/View.php?ArticleID=106
    _چونکه ابن تیمیه گفته ابوبکر و عمر عالمتر هستند و 4 تا حدیث از کتب خود اهل سنت اورده پس علی عالم ترین نیست.خسته نباشی واقعا.
    __________________________________________________________________________________________________

    در پاسخ به: نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت #25535

    mohammad
    مشارکت کننده

    +اما با این وجود معاویه و سپاهیانش در اجتهاد خود معذور می‏باشند
    _اجتهاد کرد با علی جنگید و هزاران نفر را کشت
    _اجتهاد کرد عمار را کشت
    _اجتهاد کرد قتل عمار را تقصیر حضرت علی انداخت
    _اجتهاد کرد خلافت را تبدیل به پادشاهی کرد
    _اجتهاد کرد با وجود زنده بودن صحابه بدری یزید را خلیفه کرد
    _اجتهاد کرد سه بار از دستور پیامبر تخلف کنه و پیامبر فرمودند خدایا شکم و را هرگز سیر نکن
    _اجتهاد کرد حجر بن عدی را کشت
    _اجتهاد کرد یاران حجر را هم کشت
    _اجتهاد کرد مغیره را والی کرد
    .
    .
    .
    معاویه خسته نباشی دلاور،خدا قوت پهلوان!!!!میترسم معاویه این همه اجتهاد کرده خسته شده باشه
    _درباره قاتلان عثمان هم بر این باور هستی که انها هم اجتهاد کردند؟؟؟
    _شیعه هم اجازه داره از این نوع اجتهاد ها کنه؟یا مرگ خوبه برای همسایه اجتهاد خوبه برای فقط معاویه!اجازه همچین اجتهاد هایی را برای دیگران قبول داری یا اسمان باز شده و معاویه را با همچین اجتهاد هایی انداخته زمین و دیگران حق همچین کار هایی ندارند ،تخمشو مخل خورده.
    خودتو به تجاهل نزن.

    در پاسخ به: نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت #25534

    mohammad
    مشارکت کننده

    +گفتم البانی از شهید بزرگتر نیست
    _یک مقام علمی داریم یک مقام معنوی شهادت.یک نفر ممکن بی سواد باشه ولی در راه خدا شهید بشه همچین شخصی با اینکه مقام بالایی دارد ولی حرف او در بررسی سند حجت نیست.من به مقام علمی البانی کار دارم نه اینکه شهید شده یا نه.اگر مقام علمی احمد سیاد بالاتر از البانی است لطفا کتب رجالی ایشان را به من معرفی کنید.
    +یعنی شما نظر عالمان بودایی رو آورده اید؟؟
    _اگر به نظر شماابن حجر عسقلانی و حاکم و الجیلی و شعيب الأرنؤوط بودایی هستند که هیچ،اگر نیستند با همچین سوال هایی شان خود را پایین نیاورید.
    +(ابوغادیه)صحابه نبوده است
    _لعنت خدا تا ابد بر دروغگویان.الهی امین یا رب العالمین
    +ثابت کردم حدیث مقطوع و ضعیف و این نظر اهل سنت است
    _کجا ثابت کردید؟ ،منظور شما از ثابت کردند همان رد کردن سخنان و احادیث اهل سنت و اینکه ابومعاویه از غیر الاعمش حدیثش مضطربه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    +شما نگفتید گناهکار بلکه فرمودید منافق و کافر این با اون فرق می کند
    _کسی که حضرت علی را سب میکند منافق هست یا نه؟بدون طفره رفتن صریح جواب بده.
    +غماری صوفی است- عبد الله التليدي صوفی این شخص معاویه رو سب کرده بود….
    _من چکار به مذهب این افراد دارم،یک نگاهی به بخاری و مسلم بنداز ببین از چه کسایی نقل حدیث کردند.این افرادی که گفتی صوفی بودند،ابن تیمیه هم صوفی؟البانی صوفی؟الارنووط صوفی؟

    در پاسخ به: مرگ معاویه بر غیر دین اسلام #25533

    mohammad
    مشارکت کننده

    +آخر من لیث رو گفتم که ضعیف شما از امام بخاری آوردید که صحیح
    _رجوع بفرمایید به حرف ابن قیم
    +باشد من جواب دادم و از اول هم تمام روایت هایی را که آورده اید بررسی کردم و مشخص کردم که ضعیف هستند
    _جواب منطقی دادید یا غیر منطقی؟
    +لینک را گذاشته ام و خوانندگان منصف خودشان قضاوت می کنند
    _بهترخدا قضاوت کنه.ولی تو را به خدای کعبه قسم میدم برو از علمایی که قبول داری غافل نیستند بپرس ببین اسحاق از بکر نقل حدیث کرده یا عبدالرزاق.حداقل برای خودت حجت باشه.

    در پاسخ به: مرگ معاویه بر غیر دین اسلام #25529

    mohammad
    مشارکت کننده

    +به هر حال علم حدیث شناسی همین است
    _به علما غافل ابن قیم هم اضافه شد.مبارک باشه
    +پاسخ:دلیلش به شما ربی نداره امام بخاری گفته دیگه شما حرفشو قبول ندارید؟؟
    _علما شیعه هم حرف بدون دلیل بزنند رد میکنم چه برسه به بخاری
    +پاسخ:شما حدیث را آورده اید من بیاورم؟؟ در سایتی که شما مطالب را از انجا به اینجا منتقل کرده اید نبود؟
    _منظور شما کدام حدیثه من متوجه نشدم.شاید منظورت این حدیثه:حدثنا محمَّد بن إسحاق بن راهُوْیَه، ثنا أبی، أنا عبد الرزَّاق، أبنا مَعْمَر، عن ابن طاوسَ، عن أبیه، عن عبد الله بن عَمرو، قال: قال رسولُ الله صلى الله علیه وسلم: یَطَّلِعُ عَلَیْکُمْ رَجُلٌ مِنْ هَذَا الفَجِّ مِنْ أَهْلِ النَّارِ ، وکنتُ ترکتُ أبی یتوضَّأ، فخَشیتُ أن یکونَ هو، فاطَّلَع رجلٌ غیرُهُ، فقال رسولُ الله صلى الله علیه وسلم: هُو هَذَا.
    المجم الکبیر للطبرانی،ج13،ص485
    _شما فرض کن من تمام مطالب را از سایت دیگر می اورم شما جواب بده.چی کار داری من از کجا مطلب می اورم.
    +پاسخ:گفتم به شما که وقتی علم ندارید در بحث حاظر نشوید
    مشخصه واقعا کی علم نداره.اسحاق و بکر جفتشون از عبدالرزاق نقل کردند،امام جرح و تعدیل زمان ،ذهبی دوران.اسحاق از بکر نقل حدیث نکرده ،اسحاق از عبدالرزاق نقل کرده.خوبه ادرس خودت گذاشتی.

    در پاسخ به: نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت #25528

    mohammad
    مشارکت کننده

    +راست میگید چرا به ذهن خودم نرسید
    _اخر چی شد،به ذهن نرسید که نشد جواب.اگر من سب و لعن را ثابت کردم که تکلیف مشخصه.اگر ثابت نکردم چرا زیر حرف خودت زدی و دوباره مطلب نوشتی.نکنه مثل البانی غافل شدی!
    +افتخار بلوچستان دانشجوی نمونه دانشگاه مدینه موره
    _یعنی از البانی هم بالاتره؟؟اخه نوشتی:در ضمن شیخ آلبانی از شهید دکتر احمد سیاد بزرگتر نیستند
    +ضعیف است و نظر علما رو هم آوردم
    _مگر من نظر علما بودایی را اوردم.ابن حجر عسقلانی و حاکم و الجیلی و شعيب الأرنؤوط عالم کدام دین هستند؟
    +ما اهل سنت معتقدیم که اصحاب معصوم نیستند
    _معلومه کسی که اهل بیت را سب کرده معصوم نبوده
    +دوما من کی فرمودم؟
    _من نظر ابن تیمیه را درباره اینکه معاویه علی را سب میکرده نوشتم شما نظر ابن تیمیه را قبول نکردی،حالا فهمیدی کی فرمودی؟
    +معاویه کجا گفته؟
    _اینجا گفته»إِنَّمَا قَتَلَهُ عَلِيٌّ وَأَصْحَابُهُ , جَاءُوا بِهِ حَتَّى أَلْقَوْهُ بَيْنَ رِمَاحِنَا . أَوْ قَالَ : بَيْنَ سُيُوفِنَا.
    هيثمى پس از نقل روايت مى‌گويد:
    رواه أحمد وهو ثقة
    تهمت زده در حد افک
    +ولی قاتلش را برای شما ذکر کردم
    ابوغادیه صحابه و در سپاه معاویه شمشیر میزد
    +پاسخ:باشه من اشتباه کردم شما درست می گویید همین لفظ رو برای من حقیر ثابت کنید
    _تا الا قصه کلثوم ننه برات تعریف نکردم 4تا حدیث اوردم یکی را البانی تصحیح کرده یکی راابن حجر دیگری را الارنووظ یکی دیگر در مسلم اخری هم سب مغیره با تصحیح سه نفر
    +در ضمن گناه مغیره گردن خودش
    _گناه معاویه و مغیره بر گردن خودشونه ولی اگر من بگوییم معاویه و مغیره گناه کار بودند توهین کردم!!!!حتما گناه مغیره و معاویه بر پردن خودشونه ولی گناه کسانی که از انها دفاع میکنند هم بر گردن خود مدافعین این اشخاصه.
    +در ضمن ترجیح می دهم عزیز دشمن امیر المومنین معاویه نباشم
    _به شما احترام میزارم میگم عزیز ناراحتی،میگم خودت بازم ناراحتی.بعد میگی نگو خودت با خودت درگیری»شما با خود شما درگیری

    در پاسخ به: مرگ معاویه بر غیر دین اسلام #25524

    mohammad
    مشارکت کننده

    +بدون شک حدیث ضعیف نه تنها نمی تواند مصدر حکم شرعی باشد، بلکه برای عمل به یک فضیلت اخلاقی نیز مناسب نیست؛ زیرا ظن غیر از حق است و فضایل بمانند احکام و عقاید از پشتوانه های اساسی دین است و شایسته نیست که زیربنای این پشتوانه ها بر امور واهی باشد. بنابراین به حدیث ضعیف عمل نمی کنیم هرچند که تمام شروطی که سهل گیران برای آن قائل شده اند را داشته باشد، به دلیل آنکه به اندازه ی کافی حدیث صحیح داریم که ما را از احادیث ضعیف بی نیاز سازند، و ما اطمینان قلبی به ثبوت آن احادیث ضعیف نداریم و اگر چنین نبود اصلا آنها را ضعیف نمی نامیدیم!
    _اگر حرف ابن قیم را درست میفهمیدی همچین حرفی نمیزدی.اگر به خواهی به خاطر حرف هرکسی راوی را کنار بگذاری اصلا حدیثی برایت باقی نمی ماند.ابو معاویه از غیر الاعمش مضطرب.لیث از طاوس ضعیف.ابن سابط از سعد منقطع.عبدالرزاق از غیر کتابش غیر صحیح.فقط تو بررسی 2 حدیث!!!!!
    +کسی نگفت ایشان ضعیف هستند بلکه خود امام بخاری می فرمایند هر روایتی غیر که غیر از مصنف خودشان نقل کرده اند صحیح نیست
    _دلیل؟؟؟؟ جرح دلیل می خواهد یا نه؟؟؟؟
    +مثال: الاعوزاعی :شيخ الإسلام، الحافظ الفقيه العابد.امام.ثقه.فقیه»»»احمد بن حنبل:حدیثه ضعیف
    +حالا فهمیدی چرا البانی ها و ابن حجر ها احادیثی بر خلاف اعتقادشان را تصحیح میکنند.چون شما یک حدیث را میبینی و به خاطر تعصب می خواهی رد کنی ولی البانی باید یک کتاب را بررسی کند.تو مو میبینی و البانی پیچش مو.اگر البانی میخواست مثل شما بررسی سندی کنه حدیث باقی نمی ماند.
    +یادم نمی آید طعنی به این شخص وارد کرده باشم.
    _میشه این حدیث اسحاق بن راهویه را در کتاب عبدالرزاق به من ادرس بدی.
    +بررسی روایت اول: بکر بن الهیثم: مجهول ترجمه اش وجود ندارد
    _اقای محترم وَحَدَّثَنِی إِسْحَاقُ وَبَکْرُ بْنُ الْهَیْثَمِ قَالا حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ بْنُ هَمَّامٍ __اسحاق و بکر ان (واو)وسط را نبینی یا باید این را هم توضیح بدم.

    در پاسخ به: نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت #25523

    mohammad
    مشارکت کننده

    +شما که قرار بود اگر من لعن را ثابت نکنم مطالب قبلی اخرین کلام شما با من باشه؟یعنی من لعن را ثابت کردم!!!
    _کسی نگفت این شخص که شما می فرمایید ضعیف است بلکه حدیث منقطع است شما چرا وارد بحث هایی می شود که در آن علم ندارید؟؟
    +ثقه بودن عبدالرحمان بن سابط اهمیت داره،وقتی یک نفر ثقه باشه و یک نفره از شیوخ او باشد و فرد ثقه بگه من این را از او شنیدم اتصال سند بر قراره.تا حالا نظر مسلم نیشابوری را دیدی؟
    _در ضمن شیخ آلبانی از شهید دکتر احمد سیاد بزرگتر نیستند
    +شهید دکتر احمد سیاد دیگه کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    _علی بن عاصم ضعیف
    +حالا خوبه ثقه بودنش را در پرانتز و نظر شعيب الأرنؤوط را اوردم،الارنووط هم غافله؟؟؟
    _همه اشتباه می کنند حتی پیامبران الهی که فقط در ابلاغ وحی معصوم بودند
    +همه اشتباه میکنند جز شما درباره معاویه
    _پاسخ:شرمنده ولی به کاهدون زدید
    +عزیزم ،خوشگلم،بزرگوار،مغیره چند سال والی معاویه بود؟؟؟فقط همین را صریح جواب بده کافیه>بعد ربطش را به شما میگم .
    _همیشه حرف حق میزنه مخصوصا در رد اهل بدعت
    +خودت که الان میگی درباره معاویه و سب حضرت علی حرف حق نزده!!!!خودت هم با خودت درگیری
    _چه ربطی به سیدنا علی دارد حدیث راجع به سیدنا عمار است و ربطی به سیدنا علی ندارد.
    +معاویه میگه عمار را علی و اصحابش کشتند ولی ربطی به علی نداره.حالا جالبه علما اهل سنت میگن حضرت علی در جواب فرمود اگر اینگونه باشه حمزه را هم پیامبر کشت که او را به جنگ احد برد.احتمالا حضرت علی در کاری به او ربطی نداشته دخالت کرده.بنده از طرف حضرت علی از شما عذر میخواهم.معاویه جنگ میکرده تهمت میزده ولی سب نمیکرده!!!
    _امام این کار را نکرده بلکه من به عنوان شاگردش این کار را می کنم
    +اره ابن ابی عاصم اندازه شما علم رجال بلد نبوده بگه روایت ابو معاویه از غیر اعمش مضطرب.وگرنه حتما این حدیث را تضعیف میکرد
    _لعنت الله علی علي بن ابي طالب این لفظ در کدام قسمت از حدیث آمده است؟؟؟؟؟؟
    +عزیزم،بزرگوار حدیث مسلم درباره سب نه لعن این دو تا با هم فرق داره

    در پاسخ به: مرگ معاویه بر غیر دین اسلام #25519

    mohammad
    مشارکت کننده

    +نظر ابن حجر هیثمی درباره سند اسحاق بن راهویه:رجاله رجال صحیح.مجمع الزاوئدج ثالث عشر ص 485
    +
    آقاي حافظ غماري در كتاب جونة العطار، جلد 2، صفحه 154 مي‌گويد:
    هذا صحيح علي شرط مسلم

    در پاسخ به: مرگ معاویه بر غیر دین اسلام #25518

    mohammad
    مشارکت کننده

    عَبْدُ الرَّازِقِ بْنُ هَمَّامٍ: راوی تمام صحاح سته
    _نظر ذهبی :و ارتد عبد الرزاق عن الإسلام ما تركنا حديثه.

    (الكتاب: تذكرة الحفاظ ج3 ص95)

    اگر عبد الرزاق از اسلام مرتد شود، باز هم حديث او را رد نمي كنيم
    _عقوب بن شيبة السدوسي: ثقة ثبت
    _أبو عبد الله الحاكم النيسابوري: ثقة
    _أحمد بن صالح الجيلي: ثقة يتشيع
    _الدارقطني: ثقة
    _هشام بن يوسف الصنعاني: أعلمنا وأحفظنا
    _أبو بكر البزار: ثقة يتشيع

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 150)