mohammad

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 150)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: عمر در جنگ خیبر #25809

    mohammad
    مشارکت کننده

    +جوابتان مفصل داده شد.
    که در اصل نعيم بن حكيم عن أبي مريم الثقفي نقل روایت دارد که أبی مریم مجهول هست که این خطا حاکم نیشابوری بوده.
    _اقای محترم کجا جواب دادی،علم رجال بی در و پیکر نیستش که،نمیشه یک نفر را به زور مجهول کرد.هم حاکم و هم ذهبی تصحیح کردند.

    در پاسخ به: عمر در جنگ خیبر #25808

    mohammad
    مشارکت کننده

    +اینجا هم از سواد سایت وابسته به مراجع فیض ببریم:
    _عزیزم،گلم،اینجا سایت http://islamtxt.net نه ولی عصر،حالت خوبه!!!
    +اما لفظ :يَفْتَحُ اللَّهُ عَلَيْهِ غَيْرَ فَرَّارٍ یا وَيُحِبُّهُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ، كَرَّارٌ غَيْرُ فَرَّارٍ کاملا ضعیف است.
    _چه ربطی به موضوع من داره نمی دانم.

    در پاسخ به: عمر در جنگ خیبر #25806

    mohammad
    مشارکت کننده

    +اتفاقا اسلافت تو ولی عصر و هزاران پیجی که تو اینرنت دارین این روایت رو دال بر شکست عمر و وسیله ای برای ذم ایشون می دونن و هزم رو هرب ترجمه کردند.شما هم جدا از مراجع تقلیدت نباید بری و گرنه ره به ترکستان می بری.
    _شما انگار حال خوشی داری.من کاربر محمد هستم و هیچ ارتباطی با سایت ولی عصر ندارم.شما مشکلات خودت را در همان سایت مطرح کن. بنده مرجع تقلیدم ایت الله سیستانی ان هم در مسایل فقهی. سایت ولیعصر نمی تواند مرجع باشد.
    +در ثانی گفتم بهت اصلا این دو روایت از نظر سندی ایراد داره یکیشو که خود ذهبی بهش ایراد گرفته:
    _باز هم تکرار می کنم شما حال خوشی داری.من یک حدیث اوردم نه دو حدیث،ان را هم ذهبی تصحیح کرده
    +که در اصل نعيم بن حكيم عن أبي مريم الثقفي نقل روایت دارد که أبی مریم مجهول هست
    _حرف شما مثل این می ماند که من بگم چون یک نفری را نمی شناسم پس بقیه هم ان شخص را نمی شناسند دار قطنی نمی شناسد بقیه که او را توثیق کردند.
    ابی مریم:نسایی.ابن حبان.ذهبی:ثقه
    نعیم بن حکم:ذهبی:ثقه.الجیلی:ثقه.خراش:صدوق
    نُعَيْمُ بْنُ حَكِيمٍ، عَنْ أَبِي مُوسَي الْحَنَفِيِّ ی د ص
    لطفا خودتون بررسی بفرمایید:
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag=&pid=312783&bk_no=594&startno=47
    +اما شما دائم مواخذه این افراد رو بر خلاف دستورات اسلامی می کنید
    _اقا شما چرا به جای من نظر می دهی علت شکست جنگ احد خیانت بعضی ها بود.بعدش هم خدا انها را بخشیده(انهایی که توبه کردند).چرا سعی میکنی قضایا را بپیچونی.من کی ایات قران را رد کردم که این بار دوم باشه.بحث احد روشنه.من مسئول اعمال خودم هستم نه سایت ولی عصر.من به کسانی که فرار کردند ایراد میگیرم بعد هم که توبه کردند خدا ببخششون.مگر من بخیلم، الحمد الله خدا از سر تقصیراتشان گذشته.امثال حضرت علی که در جنگ ثابت قدم مانند بالاتر از کسانی هستند که فرار کردند و بعد توبه کردند.ظرف سالم بهتر از ظرف شکسته بعد بند زده شده است.
    لطفا از منصوب کردن نظرات دیگران به این بنده حقیر خودداری کنید.من زنده هستم و نظراتم را خودم بیان میکنم.

    در پاسخ به: عمر در جنگ خیبر #25802

    mohammad
    مشارکت کننده

    +کلا واسه شما جماعت شکست در جنگ و ااشتباه در امور و بی ادبی در محضر انبیا و اولیا امکان پذیر نیست
    _دقیقا همین طوره.جلوی پیامبران بی ادبی ممکن نیست.ولی اشتباه،انسان ممکن اشتباه بکنه.
    +حالا هی شما بگو شکست خورد عمر
    _انگار شما نبیذ زیاد زدی، من اصلا در این مطلب نتیجه گیری کردم عمر در جنگ شکست خورد!!!!!!!!!!من کجا ایراد به عقب نشینی عمر گرفتم خودم خبر ندارم!!!!!من جنگ خیبر را بررسی کردم و دو تا فضیلت از حضرت علی نوشتم.مقایسه عمر و علی را هم به خوانندگان سپردم.جرات داری به حاکم و ذهبی هم که حدیث را نقل کردند همچین حرف هایی بزنی.حاکم و ذهبی به عمر ایراد گرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟حاکم و ذهبی نقل کردند من هم نقل کردم.زورت به حاکم و ذهبی نمی رسه دیگران شدن جاهل!!!!!
    +رسول الله که رسول اله بود در جنگ احد به اعتراف تاریخ شکست خورد و خود ایشان هم فرمانده جنگ بودند و برای رهایی جان به کوه احد پناه آوردند.
    _اگر خیانت بعضی ها و فرار بعضی ها نبود ایشان شکست نمی خوردند.
    +عمر شکست خورد ولی در عوض دماغ امپراطوری مجوس را به خاک مالید
    _بحث را عوض نکن

    در پاسخ به: عمر در جنگ خیبر #25799

    mohammad
    مشارکت کننده

    +کی غیر حاکم گفته این عبارت صحیحه؟
    _امام ذهبی
    http://shamela.ws/browse.php/book-2266#page-4611
    +حدیث یک شکست نظامی رو می رسونه و عقب نشینی رو؟
    خب،مگر من گفتم عمر پیروزی نظامی بدست اورده!!!عمر شکست خورده برگشته،همین.بحث پیچیده ای نیست،حدیث روشنه.

    در پاسخ به: عمر در جنگ خیبر #25797

    mohammad
    مشارکت کننده

    +این عبارت دقیق تو کجایی اون روایت عربی بود که دادی؟
    _فَجَاءُوا يُجَبِّنُونَهُ وَيُجَبِّنُهُمْ.
    _شما اگر بهتر بلدی ترجمه کنید من هم یاد بگیرم.
    لطفا این حدیث را هم ترجمه کن.
    حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا وَكِيعٌ عن شَرِيكٍ عن أبي إِسْحَاقَ عن هُبَيْرَةَ خَطَبَنَا الْحَسَنُ بن عَلِيٍّ رضي الله عنه فقال لقد فارقكم رَجُلٌ بِالأَمْسِ لم يَسْبِقْهُ الأَوَّلُونَ بِعَلْمٍ وَلاَ يُدْرِكُهُ الآخِرُونَ كان رسول اللَّهِ صلي الله عليه وسلم يَبْعَثُهُ بِالرَّايَةِ جِبْرِيلُ عن يَمِينِهِ وَمِيكَائِيلُ عن شِمَالِهِ لاَ يَنْصَرِفُ حتي يُفْتَحَ له .مسند أحمد بن حنبل ج 2 ص 344

    در پاسخ به: استغاثه عبدالله ابن عمر به نبی (ٌٌص)بعد از وفات #25769

    mohammad
    مشارکت کننده

    سند دیگر
    +حَدَّثَنَا أَبُو نُعَيْمٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَعْدٍ، قَالَ: خَدِرَتْ رِجْلُ ابْنِ عُمَرَ، فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: اذْكُرْ أَحَبَّ النَّاسِ إِلَيْكَ، فَقَالَ ” يَا مُحَمَّدُ ”
    الأدب المفرد، ج1، ص335، اسم المؤلف: محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي الوفاة: 256
    ابونعیم فضل بن دکین:ابن حجر:ثقه ثبت
    عبدالرحمن بن سعد:نسائی:ثقه
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?hflag=1&bk_no=141&pid=97213
    ______________________________________________________________________________________________سند دیگر
    +حدثنا عفان حدثنا شعبة عن أبى إسحاق عمن سمع ابن عمر قال خدرت رجله فقيل: اذكر أحب الناس. قال: يا محمد.
    الحربي، أبو إسحاق إبراهيم بن إسحاق (متوفاى285هـ)، غريب الحديث، ج2، ص673
    _______________________________________________________________________________________________سند دیگر
    + وسئل عن حديث أبي عبيد، عن ابن عمر: أن رجله خدرت، فجلس، فقال له: اذكر أحب الناس. فقال: يا محمداه فانتشرت..
    الدارقطني البغدادي، ابوالحسن علي بن عمر (متوفاى 385هـ)، العلل الواردة في الأحاديث النبوية، ج13، ص242
    _______________________________________________________________________________________________سند دیگر
    +وسئل عن حديث أبي عبيد، عن ابن عمر: أن رجله خدرت، فجلس، فقال له: اذكر أحب الناس. فقال: يا محمداه فانتشرت، فقام.
    فقال… وقال زهير: عن أبي إسحاق، عن عبد الجبار بن سعيد، عن ابن عمر.
    العلل الواردة في الأحاديث النبوية، ج13، ص242.
    ____________________________________________
    mohammad با کمک سایت ولی عصر(عج)

    در پاسخ به: توسل صحابه به پیامبر(ص)بعد از وفات با سند صحیح #25766

    mohammad
    مشارکت کننده

    سند دیگر
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=681&hid=2425&pid=334427
    روایت شبیب بن سعید از روح بن قاسم :
    تابعه شبيب بن سعيد الحبطي عن روح بن قاسم زيادات في المتن والاسناد والقول فيه قول شبيب فإنه ثقة مأمون .
    اين روايت را شبيب بن سعيد از روح بن قاسم با زياده در سند و متن نقل کرده است و سخن حق در اين جا ، سخن شبيب است که او هم ثقه و مورد اطمينان مي باشد .
    حاکم نيشابوري ، ابي عبدالله محمد بن عبد الله ، مستدرک علي الصحيحين ، با تحقيق مصطفي عبدالقادر عطا ، چاپ دار الکتب العلميه بيروت ، ج 1 ، ص 707
    روایت شبیب بن سعید از ابی عن روح :
    اخبرنا ابو محمد عبد العزيز بن عبد الرحمن بن سهل الدباس مکة من اصل کتابه ، ثنا ابو عبد الله محمد بن علي بن يزيد الصائغ ، ثنا احمد بن شبيب بن سعيد الحيطي ، حدثني ابي ، عن روح بن قاسم
    ذهبی:قال في التلخيص : علي شرط البخاري
    المستدرک علي الصحيحين ، تأليف ابي عبدالله محمد بن عبد الله حاکم نيشابوري ، با تحقيق مصطفي عبد القادر عطا ، چاپ دار الکتب العلميه بيروت ، ج 1 ، صفحه 707

    در پاسخ به: توسل صحابه به پیامبر(ص)بعد از وفات با سند صحیح #25765

    mohammad
    مشارکت کننده

    سند دیگر
    http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=847&pid=425201&hid=61
    ____________________________________________________________________________

    >در متن اصلی اشتباها به جای شبیب بن سعید ،شعیب بن سعید ذکر شد عذر خواهی میکنم

    _علاوه بر طبرانی ،صالحی شامی هم این حدیث را تصحیح کرده الصالحي الشامي – سبل الهدى والرشاد – الجزء : ( 12 ) – رقم الصفحة : ( 407 ) و سمهودی هم تصحیح کرده.
    الحسيني السمهودي ، علي بن عبد الله بن احمد ، خلاصه الوفا بإخبار دار المصطفي ، با تحقيق دکتر محمد الامين محمد محمود احمد الجکني ، ص 415

    در پاسخ به: نظر پیامبر(ص)درباره یزید بن معاویه #25763

    mohammad
    مشارکت کننده

    +حدیث اول منطبق با حکومت عبدالملک بن مروان و حدیث دوم منطبق با حکومت یزید بن معاویه است

    در پاسخ به: اشتباهات تشیع در محاسبه بیان موضوعات دروغین #25761

    mohammad
    مشارکت کننده

    +خدا به شما شفا بدهد.لیله المبیت در سال 13 بعثت اتفاق افتاده اگر حضرت علی در ان موقع 8 ساله بوده،یعنی حضرت علی در 5- سالگی(5 سال قبل از به دنیا امدن)اسلام اورده!!!شما خودت این را کشف کردی؟؟؟این را به عنوان کشف جدید حتما ثبت کن:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    در پاسخ به: خلیفه مسلمین را نگاه کن تو را به خدا. #25749

    mohammad
    مشارکت کننده

    جالبه ذهبی تصحیحش کرده بعد گفته یکی از راویانش را نمی شناسد
    _ادرس را گذاشتم میتوانی تصحیح ذهبی را بری ببینی،شیوه بعضی از علما هم اینگونه است که راوی را حتی خودشان هم نشناسند به اقوال دیگران اعتماد میکنند.شما هنوز این چیزا برات سنگینه شما باید از پایه علم رجال را شروع کنی.
    _____________________________________________________
    افرین چه عجب دلیل ضعف حدیث را اوردی بحث را علمی کردی
    +ترجمه عبدالرحمن بن مسلی
    کوفی،طبقه3، .شیوخ :اشعث بن قیس/تلامیذ:داود بن عبدالله بن الاودی.يحيى بن معين ثقة،ابن حجر العسقلاني مقبول،مصنفوا تحرير تقريب التهذيب ثقة، قال المصنف مقبول لعدم وقوفه على توثيق ابن معين.
    جرح اقای ابوالفتح الزدی غیر مفسر است برای همین راوی ثقه است.حتی اگر جرح اقای الازدی مفسر بود چون یحی ین معین توثیق کرده روایت او می شود حسن.
    مثال جرح غیر مفسر:اوزاعی فقیه مشهور و راوی تمام صحاح.امام و حافظ است.احمد بن حنبل:ضعیف
    ______________________________________________________
    راستی شما سیدنا عمر فاروق را قبول دارید؟؟
    نه

    در پاسخ به: فاسق شراب خوار ولید بن عقبه رضی الله عنه!!! #25748

    mohammad
    مشارکت کننده

    + فکر کنم یکی از شیعه ها که هم کلاسیم بود روانی شد
    _اره دیگه هم کلاسی شما بوده دیگه، با شما یکجا بوده بیچاره اینجوری شده.احتمالا برایش یک حدیث را بررسی کردی:))))))))))))))))))))))
    +جالبه شما می گویید اسم ابوبکر هم در قرآن نیامده بعد از طرف من می گویید که اسم ابوبکر را بیاورم
    _حالا خوبه این سوال را اول شما از من درباره ولید کردی خوبه معلومه جواب سوال چیه.شما قران نمی خوانی من برات توضیح میدم.
    اسم این اشخاص در ایات نیامده
    ایه غار:ابوبکر
    خبر اوردن فاسق:ولید
    لیله المبیت:علی
    ایه رجس:علی فاطمه حسن حسین
    ایه مباهله:علی فاطمه حسن و حسین
    تا دلت بخواهد از این ایات داریم
    _________________________________________
    سر حرفم هستم بهتره ثابت کنید اسم ولید بن عقبه را در قرآن
    _از داعشی جماعت بیشتر از این انتظار نیست.جواب:نه اسم ولید نه ابوبکر نه علی در قران نیامده و این هیچ ضربه ای به قران و احادیث نداره
    همان علمایی که اجماع دارند ابوبکر در غار بوده همان ها هم اجماع دارند ایه درباره ولیده.میدونی اجماع چیه؟حالا تا صبح بگو اسم ولید را در قران نشان بده من هم بگویم اسم ابوبکر را نشان بده.

    در پاسخ به: وهابی ها:یزید رحمه الله!!!!!!!! #25747

    mohammad
    مشارکت کننده

    متنفر باش تا صبح دولتت بدمد
    _خوبه من یک چیزی گفتم یاد گرفتی.از خودت خلاقیت نشان بده.کپی کردن تا کی؟از من هم کپی میکنی:))))))))

    در پاسخ به: زبیر و قتل عثمان #25746

    mohammad
    مشارکت کننده

    +این جمله را معنی کن برای من بسه:ضَيَّعْتُمْ الْخَلِيفَةَ.انگار من ببینم یک نفر را میکشند و بتوانم کاری کنم و نکنم.به این میگن درگیر فتنه شدن و ضایع کردن خلیفه.
    ___________________________________________________________
    بی سوادی بدر دردیه ولی کپی پیست کردن و بدون خواندن در اینجا قرار دادن درد بزرگتریه
    گل گفتی.
    ___________________________________________________________
    +ممنون از این که اسکن را گذاشتی من هم کتاب را مطالعه کردم به همیم اقای ابن اخیه ابو کامل الفضیل رسیدم حالا ایشان چه ربطی به بلاذری داره؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 150)