پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۶ ب.ظ در پاسخ به: جانشیت رسول خدا عالم ترین فرد امت است و ان حضرت علی است #25517
حرف های بی ربط به موضوع،غیر علمی،شبیه انشا کودکان،ارزش پاسخگویی ندارد.
_____________________________________________________________________________________________________________
وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿63﴾
و بندگان خداى رحمان كسانىاند كه روى زمين به نرمى گام برمىدارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت پاسخ مىدهند (63)فرقان
+4 تا جواب در یک روز دادی همه با هم دو زار ارزش نداره.خسته نباشی دلاور ،خدا قوت پهلوانیکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۸ ب.ظ در پاسخ به: حضرت علی محبوب ترین فرد امت نزد خدا و رسول خدا(ص) #25516+در اینکه علی علیه السلام نزد خداوند و رسول اکرم و مومنین محبوب است شک نیست.»»»امام علی محبوب ترین است نه محبوب حدیث را درست بخوان.خداوند پرده جلو چشمات کشیده حق را نبینی؟یا هوای نفست اینگونه حکم میکنه.
+جواب بقیه حرفات:حرف های بی ربط به موضوع،غیر علمی،شبیه انشا کودکان،ارزش پاسخگویی ندارد.
_____________________________________________________________________________________________________________
وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿63﴾
و بندگان خداى رحمان كسانىاند كه روى زمين به نرمى گام برمىدارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت پاسخ مىدهند (63)فرقانیکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۳ ب.ظ در پاسخ به: پیامبر (ص) : هرکس با علی دشمنی کند، با خداوند دشمنی کرده است #25515حرف های بی ربط به موضوع،غیر علمی،شبیه انشا کودکان،ارزش پاسخگویی ندارد.
_____________________________________________________________________________________________________________
وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿63﴾
و بندگان خداى رحمان كسانىاند كه روى زمين به نرمى گام برمىدارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت پاسخ مىدهند (63)فرقانحرف های بی ربط به موضوع،غیر علمی،شبیه انشا کودکان،ارزش پاسخگویی ندارد.
_____________________________________________________________________________________________________________
وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿63﴾
و بندگان خداى رحمان كسانىاند كه روى زمين به نرمى گام برمىدارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت پاسخ مىدهند (63)فرقاناگر حدیث ضعیف چرا امام ابن ابي عاصم حدیث را قیچی کرده، زیرش توضیح میداد حدیث ضعیف.بد میگم
(این آخرین کلام بنده با شما است و اگر ثابت نکنی که در حدیث صحیح قال معاویه : لعنة الله علی علی بن ابي طالب یک کذاب رافضی بیش نیستید)
+خوب خودت کلام ابن تیمیه را اوردی که جنگیدن بدتر از لعنت کردنه تازه. تهمت هم بالاتر از سب کردنه
_حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ ، عَنْ ابْنِ طَاوُسٍ ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ حَزْمٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ :..سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَقُولُ : ” تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ ” . فَقَالَ لَهُ مُعَاوِيَةُ : دُحِضْتَ فِي بَوْلِكَ ، أَوَنَحْنُ قَتَلْنَاهُ ؟ إِنَّمَا قَتَلَهُ عَلِيٌّ وَأَصْحَابُهُ , جَاءُوا بِهِ حَتَّى أَلْقَوْهُ بَيْنَ رِمَاحِنَا . أَوْ قَالَ : بَيْنَ سُيُوفِنَا.
هيثمى پس از نقل روايت مىگويد:
رواه أحمد وهو ثقة
+حتما هیثمی هم غافل شده که یک جرح الکی به عبدالرزاق وارد کنه.ابن تیمیه،البانی،شعيب الأرنؤوط ،ملا علی قاری،غماری،محمد الخضرمي المصري،محمد بن أحمد ابوزهرة، شيخ أبو علي المؤدودي،عبد الرحمن الشرقاوي،شيخ عبد الله بن عبد القادر التليدي،شيخ حسن بن فرحان المالكي،شيخ حسن بن علي السقاف و… همه اشتباه میکنند فقط شما راست میگی؟؟؟؟
این هم یک حدیث دیگر:أن المغیرة بن شعبة سب علی بن أبی طالب، فقام إلیه زید بن أرقم فقال: یا مغیرة! ألم تعلم أن رسول الله صلى الله علیه وسلم نهى عن سب الأموات؟ فلم تسب علیا وقد مات؟
وقال: ” صحیح على شرط مسلم “، ووافقه الذهبی. قلت: وهو كما قالا
_سلسلة الأحادیث الصحیحة للالبانی – ج 5 – ص 520 – مکتبة المعارف الریاض.
+مغیره صحابی هست یا نه؟والی معاویه هست یا نه؟حتما این دفعه حاکم و ذهبی و البانی با هم غافل شدند!!!!+من میگم سعد بن ابی وقاص از شیوخ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ و عبدالله از راویان بخاری و مسلم،البانی بخاری زمان تصحیح کرده شما میگید حدیث منقطع!!!!!!
+این نظرات خود این علما است است و امر سیدنا معاویه به سب سیدنا علی در حدیث نیامده است.
خود این علما که من فقط تعدادکمی را اوردم از روی شکم و هوا و هوس که حرف نمیزدند،از روی حدیث حرف میزدند.
+ابن تیمیه:ولی به هر حال جنگ با شمشیر از لعنت با زبان شدیدتر است.
گل گفته،کم پیش می اید حرف حق بزنه
+در ضمن بار آخرت باشه که داری سیدنا معاویه رو منافق و کافر میدونی
علما اهل سنت حدیث را اوردند خودشان هم تصحیح کردند بعد من که ان را در سایت نوشتم توهین کردم!!!!!(و چون ميان مردم داوري مي كنيد، به عدالت حكم كنيد.نسا 58
+بهتره ثابت کنی که امیر المومنین معاویه امیر المومنین علی را سب کرده است.
_قَالَ: قَدِمَ مُعَاوِيَةُ فِي بَعْضِ حَجَّاتِهِ، فَأَتَاهُ سَعْدٌ فَذَكَرُوا عَلِيًّا، فَنَالَ مِنْهُ مُعَاوِيَةُ فَغَضِبَ سَعْدٌ. با تصحیح البانی
_أمر معاوية بن أبي سفيان سعداً ، فقال : ما منعك أن تسب أبا التراب .صحیح مسلم 4420
_حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَاصِمٍ(حاکم: صدوق،أحمد بن صالح الجيلي:كان ثقة، معروفا بالحديث،ابن حجر العسقلان :صدوق يخطئ ويصر ورمي بالتشيع) قَالَ حُصَيْنٌ: أَخْبَرَنَا عَنْ هِلالِ بْنِ يِسَافٍ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ ظَالِمٍ الْمَازِنِيِّ، قَالَ: لَمَّا خَرَجَ مُعَاوِيَةُ مِنَ الْكُوفَةِ، اسْتَعْمَلَ الْمُغِيرَةَ بْنَ شُعْبَةَ، قَالَ: فَأَقَامَ خُطَبَاءَ يَقَعُونَ فِي عَلِيٍّ، قَالَ: وَأَنَا إِلَى جَنْبِ سَعِيدِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ.مسند الإمام أحمد بن حنبل ج3 ص185((((شعيب الأرنؤوط – اسناد حسن))))+ ابن قیم جوزی :ولو کان کلُّ رجلٍ ضعَّفَه رجلٌ سقط حدیثُه لذهبت عامَّة الأحادیث الصحیحة من أیدینا، فقلّ رجلٌ من الثقات إلا وقد تکلَّم فیه آخر ولم یسلم من طعن، ورجال الصحیحین قد جاوزوا القنطرة فلا التفات الی کلام من تکلم فیهم بما یقتضی رد حدیثهم. نعم اذا تکلم فی احدهم لرأیه أو لأمر تأوله فطعن به علیه؛ فهذا باب لا یقدح فی الروایة.
رفع الیدین فی الصلاة،ص240 ط دار عالم الفوائد
اگر قرار باشد همه ی اشخاص و راویانی که یک نفر آنان را تضعیف کرده است حدیثش از اعتبار ساقط شود،اکثر احادیث صحیح از اعتبار خارج می شوند و کم هستند افراد ثقه ای که در مورد آن ها سخنی نگفته باشند و طعنی بر آن ها وارد نشده باشد و رجال و راویان صحیحین از پل گذشته اند (یعنی توثیقشان قطعی است) و به سخن کسانی که در مورد آن ها چیزی گفته اند و در وثاقتشان تردید کرده اند توجه نمی شود.بله اگر به خاطر نظر یکی از راویان صحیحین یا تاویلش طعنی بر او وارد شود مشکلی نیست اما این چیزی است که به روایات او صدمه ای وارد نمی کند.
+ عَبْدُ الرَّازِقِ بْنُ هَمَّامٍ:راوی صحیح مسلم و بخاری
+لیث(خت م 4 لَيْث بن أَبِي سُلَيْم بن زنيم القرشي أَبُو بَكْر) راوی صحیح مسلم،محمد بن إسماعيل البخاري:صدوق يهم، ومرة: صدوق
+مرحبا اسم معاویه هم در این روایات نیست پس امکان دارد شخص دیگری غیر از معاویه باشد.
معاویه نبوده بلکه پسر هند جگر خوار بوده_ابن تیمیه:وأما حديث سعد لما أمره معاوية بالسب فأبى فقال ما منعك أن تسب علي بن أبي طالب ؟ فقال ثلاث قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون لي واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم الحديث ، فهذا حديث صحيح رواه مسلم في صحيحه … .
منهاج السنة ، ج3 ، ص15 ، ط دار الكتب العلمية ، بيروت ، 1420 هـ .
اما روايت سعد : هنگامي كه معاويه به سعد بن أبي وقاص فرمان كه داد كه علي عليه السلام را سبّ نمايد ، وي از سبّ علي عليه السلام خودداري كرد . معاويه گفت : چه چيزي تو را از سب ودشنام دادن به علي باز مي دارد؟ سعد گفت : سه فضيلت از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در شأن على عليه السّلام شنيدم كه با توجه به آن ها، هيچگاه به سبّ و دشنام اقدام نمىكنم كه اگريكى از آن سه خصلت را در حق من فرموده بود براى من بهتر و ارزندهتر از شتران سرخ مو بود
اين حديث صحيحي است كه مسلم در صحيحش آن را نقل كرده است .
_ الإمام الحافظ احمد بن محمد بن الصديق الغماري :
وي در كتاب الجواب المفيد للمسائل المستفيد مينويسد :
وفي الصحيح ، صحيح مسلم عن علي عليه السلام قال : «ولذي فلق الحبة وبرأ النسمة إنه لعهد عهده إلي رسول الله صلي الله عليه وسلم : أن لا يحبني إلا مؤمن ولا يبغضني إلا منافق ».
وفي الصحيح الحاكم و غيره : «من سبّ عليا فقد سبّني ومن سبّني فقد سب الله» و من سبّ الله فقد كفر ، وفي الصحيح و غيره مما تواتر تواتراً مقطوعاً به : «من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه» … والمقصود من هذه الأحاديث الصحيحة المتفق عليها مع ما تواتر من لعن معاوية لعلي علي المنبر طول حياته وحياة دولته إلي عمر بن عبد العزيز وقتاله وبغضه ، يطلع من أنه منافق كافر فهي مؤيدة لتلك الأحاديث الأخري .
ويزعم النواصب أن ذلك (أعني لعن معاوية لعلي) كان اجتهاداً ، مع أن النبي صلي الله عليه وسلم يقول في مطلق الناس : «لعن المؤمن كقتله» فإذا كان الإجتهاد يدخل اللعن وإرتكاب الكبائر فكل سارق وزان وشارب وقاتل يجوز أن يكون مجتهداً ، فلا حد في الدنيا ولا عقاب في الآخرة .
الجواب المفيد ، للسائل المستفيد ، احمد الغماري ، ص59 ، ط الأولي ، دار الكتب العلمية ، بيروت ، 1423 هـ .
در صحيح مسلم اين حديث از علي (عليه السلام) نقل شده است كه فرمود : قسم به خدايي كه دانه را شكافت و انسان را آفريد ، از پيامبر خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) شنيدم كه فرمود : اي علي ! تو را دوست نمي دارد مگر مؤمن و دشمن نميدارد تو را مگر منافق . و در صحيح حاكم و غير آن آمده است كه رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود : هر كس به علي ناسزا بگويد ، به من ناسزا گفته است ، كسي كه به من ناسزا گويد ، به خدا ناسزا گفته است و هر كس به خدا ناسزا بگويد ، كافر است .
و از احاديث متواتر و صحيح كه قطع به صدور آن داريم اين فرمايش رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) است كه فرمود : كسي كه من مولا و سرپرست او هستم ، پس از من علي مولاي او است ، بار خدايا دوست بدار آن كه علي (عليه السلام) را دوست بدارد و دشمن بدار آن كه علي را دشمن بدارد .
از اين احاديث صحيح كه همگي اتفاق بر صحت آن دارند و همچنين ناسزاگويي ، لعن و نفرين به علي (عليه السلام) و جنگ با آن حضرت به وسيله معاويه كه تا زمان عمر بن عبد العزيز ادامه داشت ، اين نتيجه به دست ميآيد كه معاويه منافق و كافر است ؛ البته روايات ديگري هم وجود دارد كه اين مطلب را تأييد ميكند .
ناصبيها كه گمان ميكنند ، كار معاويه بر اساس اجتهاد وي بوده است و در حقيقت ميخواهند وي را تبرئه كنند ، گويا اين فرمايش رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) را نشنيدهاند كه فرمود : لعن و نفرين مؤمن همانند كشتن او است ؛ بنابراين اگر هر جرمي مانند سبّ ولعن و يا گناهان بزرگ را بشود با اجتهاد مجرم توجيه كرد ، پس هر دزد ، زنا كار ، شرابخوار و قاتلي با اجتهاد خودش ميتواند از اجراي حدّ شرعي فرار كند و حد شرعي را به تعطيل بكشاند و در دنيا و آخرت گرفتاري نداشته باشد .+فرموده اید حدیث ضعیف است که در ادامه بررسی میکنیم،نکته مهم این است که جعلی بودن یک حدیث دلیل بر اجازه تحریف ان نیست.
+این حدیث را البانی تصحیح کرده. سنن ابن ماجه حدیث 121_الصحيحة 4 / 335
+دلیل احمد بر مضطرب بودن حدیث ابو معاویه از غیر الاعمش چیه؟ابو معاویه راوی مسلم و بخاری و فقط از الاعمش نقل حدیث نکرده.
+عبد الرحمن بن عبد الله بن عبد الرحمن بن سابط بن أبي حميضة بن عمرو بن أهيب(وفات118)تلمذ کردند نزد سعد بن مالك بن وهيب(وفات 55)
+ قتيبة بن سعيد ومحمد بن عباد وتقارباً في اللفظ قالا ، حدثنا : حاتم وهو إبن إسماعيل ، عن بكير بن مسمار ، عن عامر بن سعد بن أبي وقاص ، عن أبيه قال : أمر معاوية بن أبي سفيان سعداً ، فقال : ما منعك أن تسب أبا التراب .صحیح مسلم 4420
+اعتراف علما اهل سنت: دكتر شيخ موسي شاهين لاشين :
وي در شرح صحيح مسلم اين گونه مينويسد :
«أمر معاوية بن أبي سفيان سعدا» المأمور به محذوف ، لصيانة اللسان عنه ، و التقدير : أمره بسب علي رضي الله عنه ، و كان سعد قد اعتزل الفتنة (حرب علي مع خصومه) ولعله اشتهر عنه الدفاع عن علي . فقال : ( ما منعك أن تسب أبا التراب ) ؟ معطوف علي محذوف ، والتقدير : امر معاويه سعدا أن يسب عليا ، فأمتنع ، فقال له : «ما منعك » .
فتح المنعم شرح صحيح مسلم ، ج9 ، ص332 ، ط الأولي ، دار الشروق ،مصر .
در اين جمله از معاويه كه به سعد دستور داده ، «مأمور به» محذوف و محتواي دستور به سبب آلوده نشدن زبان به مذمت معاويه ، حذف شده است كه در حقيقت معناي جمله چنين ميشود : معاويه به سعد بن أبي وقاص دستور داد تا به علي دشنام و ناسزا بگويد ؛ زيرا سعد در حوادث خونين آن زمان گوشهگيري را انتخاب كرده بود و به عنوان شخصي كه مدافع علي (عليه السلام) بود مشهور شده بود و لذا معاويه گفت : چه چيزي مانع دشمني تو با علي شده است ؟
بعد ايشان در نقد كلام نووي كه پيش از اين گذشت ، ميگويد :
ويحاول النووي تبرئة معاوية من هذا السوء ، فيقول : قال العلماء … .
نووي تلاش ميكند تا معاويه را از اين دستور زشت تبرئه كند و لذا در توجيه آن ، به قول ديگران پرداخته است .
و سپس در ادامه ميگويد :
وهذا تأويل واضح التعسف والبعد ، والثابت أن معاوية كان يأمر بسب علي ، وهو غير معصوم فهو يخطئ ، ولكننا يجب أن نمسك عن أي انتقاص من أصحاب رسول الله صلي الله عليه وسلم ، و سب علي في عهد معاوية صريح … .
ولي اين توجيه تأسف بار و دور از حقيقت است ؛ زيرا مستندات تاريخي ثابت ميكند كه معاويه دستور لعن و سب علي (عليه السلام) را صادر كرده است و نيازي به تبرئه وي نيست ؛ چون معصوم از خطا و لغزش نيست. با همه اين ها بر ما واجب است كه از وارد كردن نقص بر اصحاب رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) پرهيز كنيم ؛ اگر چه ناسزا گويي به علی از زمان معاويه امري واضح و روشن است
_ملا علي القاري مينويسد :
عن سعد قال أمر معاوية سعدا أن يسب أبا تراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون في واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم .
مرقاة المفاتيح في شرح مشكاة المصابيح ، ج11 ، ص287
_محب الدين طبري :
عن سعيد قال أمر معاوية سعدا أن يسب أبا تراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون في واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم .
الرياض النضرة ج 2 ص 188 طبع مصر و طبق برنامه مكتبة الشاملة ، الإصدار الثاني ، ج1 ، ص262 ، باب ذكر أن بيوته أوسط بيوت رسول الله صلي الله عليه وسلم .
معاويه به سعد بن أبي وقاص دستور داد كه علي (عليه السلام) را ناسزا بگويدبعضی ها اول بروند یاد بگیرند متواتر ضعیف داریم یا نه بعد بیان نظر بدند:))))))))
من این مطالب را برای عیب جویی از عمر نیاوردم طبیعی است که یک نفر از یک سری مسائل اگاه نباشد هدف من مقایسه ای بود بین عمر و حضرت علی که کدام علم بیشتری دارد(در تالار گفتمان بخش جانشینی مطلبی با عنوان”جانشین رسول خدا عالم ترین فرد امت است و ان حضرت علی است”علم حضرت علی را بررسی کردم.و اینکه احادیثی مثل:ابن عمر مىگويد: از رسول خدا (ص) شنيدم كه فرمود: در خواب ديدم كه كاسهاى شير به من داده شد. آن را نوشيدم و بقيه آن را به عمر دادم. گفتند تعبيرش چيست؟ فرمود: علم.
صحيح بخارى، ج 1 ص 31، كتاب العلم .کاملا جعلی است.سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۶:۵۴ ب.ظ در پاسخ به: جانشیت رسول خدا عالم ترین فرد امت است و ان حضرت علی است #25490در تیتر (جانشین) درست است
سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۶:۵۳ ب.ظ در پاسخ به: جانشیت رسول خدا عالم ترین فرد امت است و ان حضرت علی است #25489+شمس الدین سخاوی
وی پس از ذکر احادیث قاضی ترین بودن امام علی (ع) ، می گوید :
قضاء علي ، وعلمه ، وشجاعته ، من المتواترات ، فليس في الصحابة من يفوقه في ذلك
قضاوت علی (ع) ، علمش و شجاعتش از متواترات است ، پس در میان صحابه کسی در این مقامات از علی (ع) بالاتر نیست !
المقاصد الحسنة – ذیل حدیث 139
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?hflag=1&bk_no=1849&pid=908553 -
نویسندهنوشته ها