Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › شیعه و شرک در قرآن
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط کلمه در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8207شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8208با سلام . برادرم چرا باز هم از روشهای فریب کارانه استفاده می کنی ؟؟
و به ایه 21 و 22 سوره نحل که خداوند فرموده مردگان نمی شنوند پاسخ نمی دهی ؟؟
و همچنین درباره ی ایه 3 سوره زمر که خداوند گفته های مشرکین را بیان می کند .
و شما آن را تحریف کرده ای پاسخ نمی دهی .
و درباره ی ایه 99 سوره توبه هم که تحریف کرده بودی چرا پاسخ نمی دهی ؟؟
و من ایات قران را با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی گذاشتم که نگویی من به میل خودم ترجمه و تفسیر کرده ام .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب را بشناسند .
همه ی عقلا و علمای جهان می گویند برای اثبات یک موضوع باید سند و دلیل مرتبط با همان موضوع ارائه کرد .
خداوند در قران به صراحت فرموده (ایاک نستعین) یعنی فقط از خداوند استعانت بجویید .
و در جایی دیگر فرموده (واستعینوا بالصبر و صلاة) .
و هرچه خداوند دستور بدهد برای ما بدون چون و چرا قابل اجرا می باشد .
اگر شما مدعی هستید که می شود از امامان و امام زادگان استعانت گرفت باید سند و دلیل قرانی و دستور خداوند را اعلام کنی .
و اگر خداوند دستور داده است پس از فوت پیامبر ، به پیامبر و اهل قبور متوسل شوید و یا گفته باشد (واستعینوا بالقبر و الاموات) آدرس قرانی آن را اعلام کن تا ما به روی چشم بگذاریم و اجرا کنیم .
البینه علی المدعی .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
و خواهشمندم درک کنید که امروز مثل صد سال گذشته نیست که بتوانید مردم را فریب بدهید .
و با ایاتی که ربطی به موضوع ندارد و خداوند حکم و دستور به انجام آن عمل نداده است ، استناد کنید .
و خود را بیشتر از این رسوا نکنید اگر چه شما مصداق ایه 7 سوره آل عمران می باشید .
(فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ)
(و آنان که در دلشان میل به باطل است از پی متشابه رفته تا به تأویل کردن آن در دین راه شبهه و فتنهگری پدید آرند،)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8209و اینکه گفته ای (آیه قمر هم می فرماید قرآن برای تذکر و یاد اوری آسان است نه برای تفقه دین)برادرم چرا دو مرتبه باز هم از روش تفسیر به رای خودت استفاده کرده ای ؟؟
در کجای ایه 17 و 22 سوره قمر گفته است نه برای تفقه دین ؟؟
و چرا به خداوند هم رحم نمی کنی و نسبت دروغ می دهی ؟؟؟
آیا اگر قران دین نیست پس چه کتابی دین هست ؟؟؟
و چندین جا خداوند می گوید که این قران ذکر است . (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ ).
و در ایه 17 قمر هم می گوید : (وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ )
پس معلوم است این قران را خداوند اسان گردانیده است تا همه بفهمند چون این قران برای همه نازل شده است (نَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ) . نه برای علما .
پس چرا به خداوند نسبت دروغ می دهی .
خواشمندم دست از این مغلطه بازی ها بردار و خود را بیشتر رسوا نکن .
و من به روشهای شما آشنا هستم و نمی توانی موضوع بحث را به انحراف بکشانی .
و اب را گلالود کنی و ماهی خود را صید کنی .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8214سلاماما درباره ایه نحل ( والذین یدعون من دون الله لایخلقون شیئا و هم یخلقون اموات غیر احیاء و مایشعرون ایان یبعثون )
اولا اینجا به همان دلایل و ایات که گفتم شرک با اعتقاد به اله بودن و استقلال آن چیز یا شخص، محقق میشود نه به صرف مقرب بودن یا درخواست.
دوم ایه میفرماید کسانی که من دون الله میخوانید اموات هستند.
اگر من دون الله همه چیز غیر خداوند است پس شامل زنده ها و مرده ها و انسانها و فرشتگان و بتهای سنگی و چوبی و… میشود. حال اگر همه اینها را اموات بدانیم تناقض است و خداوند هیچ گاه نمی فرماید زنده ها و فرشتگان مرده اند. پس این تفکر شماست که اشتباه است. منظور از ایه بتهای سنگی مثل لات و عزی و …. است.
سوم شما بهتر است جواب تفسیر های اشتباه وتناقض گویی های خود را بدهید. ایات و استدلال و لینک هم پیش روی شماست.
دربازه سوره زمر و توبه
انسان ها فهمیده هستند شما آنها را بیشعور فرض نفرمایید. میتوانند بروند ایات را ببینند و استدلال ها و ایات دیگر هم موجود است.
شما چرا فکر میکنید بحث فقط بر سر امام و امام زاده است ؟ معلوم است قبلا قضاوت کردید حالا برای حکم از قبل صادر شده دارید دادگاه تشکیل میدهید.
بنده خدا بحث بر سر شرک است که آیا صرف مقرب بودن یا درخواست شرک هست یا نه؟ که دلیل اوردم نیست. وقتی شرک را فهمیدید درباره اینکه درخواست از پیامبر شرک هست میتوانید بهتر سخن بگویید.
به نظر من درخواست از پیامبر شرک نیست به دلیل ایات قران که گذاشتم. و درخواست از هر کسی تا وقتی برای او قدرت مستقل قائل نباشی شرک نیست ممکن است کار لغو یا گناه باشد ولی شرک نیست. و همه به دلیل ایاتی هست که گذاشتم و هرکس میتواند آنها را بخواند و به لینک هم مراجعه کند.
باز هم بداخلاقی را در نوشته هایتان دیدم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8227سلاماگر خود شما قبول دارید که همه به راحتی قران را میفهمند پس خودتان اولین مخالف سخن خداوند نباشید. به شما چه ربطی دارد که دیگر مسلمانان یا مفسران درباره قرآن چه میفهمند یا چه میگویند. این همه فرقه و گروه تشکیل شده و هر یک به آیه ای استشهاد میکنند شما این وسط از خداوند دلسوزتر شده اید! با اینکه خودتان میگویید خداوند فرموده فهم قران برای همه اسان است.
لطفا بفهمید چه میگویید.
با این تفاسیر متناقض نما به کجا خواهید رسید؟!
لطفا به تناقضات تفسیرتان که گفتم و ایات و استدلال قرانی جواب بدهید یا تفکر خود را تغییر دهید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8228با سلام . برادرم بحث بر سر موضوع توسل به امام و امام زادگان می باشد .من آیاتی را که مرتبط با موضوع می باشد و به صراحت توسل به خدا را دستور داده ، گذاشتم . (ایاک نستعین) .
و آیاتی که مردگان و اهل قبور نمی شنوند . (ایه 21 و 22 نحل و …) .
و هر فردی بی غرض و بی مرض و عاقل و با شعور می فهمد که موضوع آیه 21 و 22 سوره نحل انسانهای مرده می باشد .
و موضوع ایه 21 و 22 سوره نحل بتهای سنگی و زنده ها و فرشتگان نمی باشد .
و اینکه شما یا نمی فهمید و یا به خاطر منافع که از امام زاده ها به جیب می زنید و نان و روزی می خورید نمی خواهید بفهمید ، اختیار با شما می باشد .
و خوانندگان با شعور و فهیم می دانند کسانی از موضوع توسل به مرده ها و اهل قبور دفاع می کنند که مردم بیچاره را فریب داده و سرکیسه کرده و سفره ی خود را رنگین کرده و از آن راه نان می خورند .
و در صدر اسلام هم کسانی در مکه که منافعشان به خطر می افتاد و از راه فریب دادن مردم و نذورات مردم نان می خوردند ، به شدت در مقابل پیامبر اسلام ایستادگی کردند .
و مردم مدینه که از راه فریب دادن مردم و نذورات مردم نان نمی خوردند و منافع از قبل نذورات نداشتند به راحتی و بدون هیچ گونه ایستادگی دعوت پیامبر اسلام را پذیرفتند .
و خود همین موضوع نشان می دهد که بحث منافع و نذورات که به وسط بیاید خیلی ها که از آن راه نان می خورند مجبور به دفاع می شوند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8229و اینکه گفته ای (سوم شما بهتر است جواب تفسیر های اشتباه وتناقض گویی های خود را بدهید.)برادرم این شما بودی که در سوال اولیه که مطرح کرده ای تفسیر اشتباه و غلط از ایه 3 سوره زمر و 99 سوره توبه می خواستی به خرد خوانندگان بدهی که من دست شما را رو کردم و فریب کاری های شما را برای خوانندگان عیان کردم .
و من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .
و اینکه گفته ای (بنده خدا بحث بر سر شرک است که آیا صرف مقرب بودن یا درخواست شرک هست یا نه؟)
برادرم وقتی خداوند به صراحت می گوید (ایاک نستعین) (فقط از خداوند استعانت بجویید)
و در ایه 5 سوره احقاف می گوید ((وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ )
(چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!))
پس چطوری بگوید که شما ها متوجه بشوید ؟؟ و شما که می گویید که توسل جایز است باید سند و دلیل قرانی ارائه کنید .
چون من برای استعانت به خداوند دلیل ارائه کردم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8230و اینکه گفته ای (به همه قران ایمان بیاورید. چون ایمان به بعضی از قران موجب میشود تفسیری بکنید که ایات دیگر را انکار کند.)جانا سخن از زبان ما می گویی .
من ایه 5 سوره فاتحه (ایاک نستعین)
و 21 و 22 سوره نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ)
(معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
و 5 سوره احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ )
(چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!))
و 3 سوره زمر
(أَلَا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ۚ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ)
( ترجمه : آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند و دلیلشان این بود که: «اینها را نمیپرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند»، خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری میکند؛ خداوند آن کس را که دروغگو و کفرانکننده است هرگز هدایت نمیکند! )
و 18 سوره یونس (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّـهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ)
(ترجمه : اینان غیر از خدا، چیزهائی را میپرستند که نه بدیشان زیان میرسانند و نه سودی عائدشان میسازند، و میگویند: اینها میانجیهای ما در نزد خدایند (و در آخرت رستگارمان مینمایند!) بگو: آیا خدا را از وجود چیزهائی باخبر میسازید که خداوند در آسمانها و زمین سراغی از آنها ندارد؟ خداوند منزّه و فراتر از آن چیزهائی است که مشرکان شریک میدانند.)
را گذاشتم . تا خوانندگان محترم قضاوت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8231و اینکه گفته ای (به همه قران ایمان بیاورید. چون ایمان به بعضی از قران موجب میشود تفسیری بکنید که ایات دیگر را انکار کند.)جانا سخن از زبان ما می گویی .
من ایه 5 سوره فاتحه (ایاک نستعین)
و 21 و 22 سوره نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ)
(معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
و 5 سوره احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ )
(چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!))
و 3 سوره زمر
(أَلَا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ۚ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ)
( ترجمه : آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند و دلیلشان این بود که: «اینها را نمیپرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند»، خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری میکند؛ خداوند آن کس را که دروغگو و کفرانکننده است هرگز هدایت نمیکند! )
و 18 سوره یونس (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّـهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ)
(ترجمه : اینان غیر از خدا، چیزهائی را میپرستند که نه بدیشان زیان میرسانند و نه سودی عائدشان میسازند، و میگویند: اینها میانجیهای ما در نزد خدایند (و در آخرت رستگارمان مینمایند!) بگو: آیا خدا را از وجود چیزهائی باخبر میسازید که خداوند در آسمانها و زمین سراغی از آنها ندارد؟ خداوند منزّه و فراتر از آن چیزهائی است که مشرکان شریک میدانند.)
را گذاشتم . تا خوانندگان محترم قضاوت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8232سلامیا ایها الذین امنوا لاتتولو ا قوما غضب الله علیهم قد یئسوا من الاخرة کما یئس الکفار من اصحاب القبور ممتحنه 13
خداوند میفرماید که کفار و مشرکین هیچ ارزشی برای اصحاب قبور قائل نبودند و مایوس از اصحاب قبور بودند و در قران هم در ایات گوناگون میفرماید از یهود و مشرکان پیروی نکنید همانطور که در این ایه هم این را می فرماید پس چرا عده ای می خواهند معانی ایات قران را تحریف کنند و بگویند منظور از ایات قران که از درخواست منع میکند مرده ها هستند. از قران خجالت بکشید و قران را اینگونه تفسیر مکنید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8233سلامایاک نستعین
شرک و کفر در قران یک امر اعتقادی است که در مقابل ایمان و اسلام مطرح می شود. چرا میخواهید شرک را یک عمل نشان دهید نه یک اعتقاد. اگر کسی اله در کنار خداوند قرار دهد یا برای هر چیز غیر از خداوند قدرت مستقل قائل باشد شرک است. پس اگر شما از مادرتان هم چیزی درخواست کنید و برای او قدرت مستقل قائل باشید این شرک است. ولی اگر قدرت او را از خداوند یا به اذن او بدانید شرک نیست.
صرف درخواست شرک نیست و الا کسی غیر مشرک باقی نمیماند.
اذاستسقاه قومه طلب آب از موسی توسط قومش
یاری خواستن از مردم توسط ذوالقرنین فأعینونی بقوّة
و …
و صرف مقرب بودن یک چیز موجب شرک نیست به علت آیات قران از جمله ایه یتخذ ما ینفق قربات عند الله و صلوات الرسول
با این همه بداخلاقی چه چیز را میخواهید ثابت کنید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8234سلام بر شماشما با بدبینی نمی توانید آیات خداوند را انکار کنید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8242با سلام . اینکه گفته ای (چرا میخواهید شرک را یک عمل نشان دهید نه یک اعتقاد.)برادرم باز هم چون نمی توانی به ایات قران که دستور به توسل به اهل قبور و اموات داده باشد ، استنادکنی ، برای فریب ذهن خواننده متوسل به موضوعی پیش پا افتاده شده ای که هر آدم عاقل و با شعوری می داند .
اگر کسی اعتقاد به توانایی بودا نداشته باشد عمل توسل به بودا را انجام نمی دهد .
اگر کسی اعتقاد به توانایی گاو نداشته باشد عمل توسل به گاو را انجام نمی دهد .
اگر کسی اعتقاد به توانایی امام زادگان نداشته باشد عمل توسل به امام زادگان را انجام نمی دهد .
آیا تا حالا فردی دیده ای که اعتقاد به الاغ ندارد ولی متوسل به الاغ شده باشد که پسرم را شفا بده ؟؟!!! و یا مشکلم را رفع کن ؟؟!!!
و اینکه گفته ای (صرف مقرب بودن یک چیز موجب شرک نیست به علت آیات قران از جمله ایه یتخذ ما ینفق قربات عند الله و صلوات الرسول)
برادرم من دوباره ایه 99 سوره توبه را می گذارم تا خوانندگان متوجه شوند که در هیچ کجای این ایه خداوند دستور نداده است که پس از فوت پیامبر به پیامبر متوسل شوید و یا به مردگان و اهل قبور متوسل شوید .
(وَمِنَ الْأَعْرَابِ مَن يُؤْمِنُ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ قُرُبَاتٍ عِندَ اللَّـهِ وَصَلَوَاتِ الرَّسُولِ ۚ أَلَا إِنَّهَا قُرْبَةٌ لَّهُمْ ۚ سَيُدْخِلُهُمُ اللَّـهُ فِي رَحْمَتِهِ ۗ إِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ)
(ترجمه : گروهی (دیگر) از عربهای بادیهنشین، به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند؛ و آنچه را انفاق میکنند، مایه تقرّب به خدا، و دعای پیامبر میدانند؛ آگاه باشید اینها مایه تقرّب آنهاست! خداوند بزودی آنان را در رحمت خود وارد خواهد ساخت؛ به یقین، خداوند آمرزنده و مهربان است!)
و از خوانندگان محترم می خواهم که به ایه فوق دقت کنند و ببینند که مایه تقرب به خدا انفاق در راه خدا می باشد . و دعای پیامبر در زمان حیات پیامبر بوده و خداوند نگفته است پس از فوت پیامبر به قبر وی متوسل شوید که مایه تقرب شماست .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8243و من چندین سوال مطرح کردم چرا پاسخ نمی دهی ؟؟و همین که به صراحت و مرتبط با موضوع پاسخ نمی دهی به نفع ما می باشد ، زیرا خوانندگان از همین نحوه ی پاسخ دادن شما متوجه می شوند که چه کسی به ایات نص و صریح و مرتبط با موضوع استناد می کند و چه کسی و چه اشخاصی به خاطر منافعی که از درامد امام زادگان زندگی خود را می گذارانند و نان می خورند به آیاتی که هیچ دستوری برای توسل به مردگان و اهل قبور در ان نیست استناد می کنند .
و من سوال خود را دوباره مطرح می کنم . در کجای ایه 3 زمر و ایه 99 سوره توبه که در سوال اولیه مطرح کرده ای خداوند دستور به توسل به مردگان و اهل قبور داده است ؟؟
و یا در کدام سوره و آیه قران خداوند دستور به توسل به مردگان و اهل قبور داده است ؟؟؟
من قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8244سلامشما اینقدر ساده انگارهستید که تفاوت اعتقاد به توانایی مستقل را با اعتقاد به توانایی غیر مستقل تشخیص نمیدهید.
اصلا کسی هست که بگوید الاغ یا … توانایی ندارد؟!!! و مسلمانی هست که بگوید قدرت مخلوقین ازخداوند نیست؟ شما اول سخن را درست فهم کنید بعد اظهار فضل بفرمایید.
ایا اگر شما اعتقاد داشته باشید مادرتان توانایی دارد شرک است؟
ایا اگر شما اعتقاد داشته باشید مرده میشنود شرک است؟
وسئل من ارسلنا من قبلک من رسلنا أجعلنا من دون الرحمن الهة یعبدون
ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین امنوا صلو علیه و سلموا تسلیما
فاخذتهم الرجفة فاصبحو فی دارهم جاثمین فتولی عنهم و قال یا قوم لقد ابلغتکم رسالة ربی و نصحت لکم و لکن لاتحبون الناصحین
ایا اگر اعتقاد داشته باشید بعضی از غیر پیامبران قدرت های الهی دارند شرک است؟
قال الذی عنده علم من الکتاب انا ءاتیک به قبل ان یرتد الیک طرفک
ایا درخواست از کسی که میشنود شرک است؟
لو انّهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروالله و استغفرلهم الرسول لوجدو الله توابا رحیما
و یتخذ ما ینفق قربات عندالله و صلوات الرسول
و اذا قیل لهم تعالوا یستغفر لکم رسول الله لوّوا روسهم
قالوا یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
مثلا همان جا گفتم شما اگر از مادرتان هم چیزی بخواهید و او را مستقل در قدرت بدانید شرک است ولی اگر قدرت او را تحت سلطه خدا و به اذن او بدانید شرک نیست.
به قران پاسخ بدهید؟ ایات و استدلال هم پیش روی شماست.