شهادت ثالثه

Home انجمن ها فقه شهادت ثالثه

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  khaled ebn valid در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 49)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #10691

    meisam tamar
    کاربر
    اورده اید : چرا شما همیشه دین و ایمان خود را از احادیث جعلی و موضوعی کتابهای ما می گیرید ؟

    جواب : خدا نکند که ما ایمان و دین خود را بخواهیم از شما بگیریم . فکرش را بکنید بخواهیم از کتاب صحیح بخاری یا مسلم ( روایات دیگر که به گفته شما جعلی است را رها میکنیم ) از پیامبر الگو برداری کنیم :

    1 : انس گفت : رسول خدا صلي الله عليه وسلم در يك ساعت از شبانه روز بين يازده زن خويش مي گشت !!! به انس گفتم : آيا او نيروي اين كار را داشت؟ پاسخ داد : در ميان ما صحابه اين چنين مطرح بود، كه به آن حضرت نيروي سي مرد داده شده است !!!(صحيح بخاري ، ج1، ص71)

    2 : پيامبر در جلوى مردم برهنه و عريان شد . (بخاري ، ج1، ص 96 ، ح364)

    3 : پیامبر ایستاده بول میکرد ( صحیح بخاری جلد 1 ص 72)

    4 : پيامبر فراموش میکند و در حال جنابت نماز مى خواند. ( صحيح البخاري، ج 1، ص77، ح 275)

    5 :ميان زينب بنت حجش و عايشه، جلوي چشم پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) همديگر را فحاشي مي‌كنند. عايشه مي‌گويد: وقتي من به زينب فحاشي كردم، رسول الله (صلي الله عليه و سلم) خوشحال شد و به زينب گفت: ديدي كه عايشه چطور به تو فحش داد؟ او دختر ابوبکر است!

    صحيح مسلم، ج7، ص136 ـ صحيح البخاري، ج3، ص132

    وای ماشاله

    حتی فکر الگو برداری هم از کتب صحیح شما چندش اور است . و نتیجه الگو برداریمان میشود سلمان رُشتی !!!

    اما دلیل استناد ما :

    در رابطه با استدلال در برابر مخاطب يا خصم، قانون كلي است و در اسلام و در قوانين بين المللي به نام قاعده إلزام معروف است. اگر طرف مخاطب، در محكمه و دادگاه، دو سخن بگويد و يكي به نفع خودش و يكي هم به نفع مدعي. محكمه، آنچه را كه به نفع مدعي گفته شد، انتخاب مي‌كند و آنچه كه به ضرر مدعي گفته، رها مي‌كند. بر فرض، دو نفر به محكمه رفته‌اند و شخصي مي‌گويد:

    اين آقا، هزار تومان به من بدهكار است و من هم 500 تومان به او بدهكار هستم.

    #10692

    meisam tamar
    کاربر
    ادامه

    اين شخص، دو ادعا كرده است. يك ادعا كرده است كه طرف مقابل، هزار تومان به او بدهكار است. اين ادعا، بيّنه لازم دارد و تا وقتي بيّنه نباشد، قاضي حكم نمي‌كند. ولي خودش گفت من 500 تومان به او بدهكار هستم و اعتراف كرده است. قاضي هم او را ملزم مي‌كند كه بايد 500 تومان به طرف مقابل بدهد. اين همان قاعده الزام است. هم علماي شيعه بر اين عقيده‌اند و هم علماي اهل سنت. همانطوري كه علماي اهل سنت، چيزي را كه در کتاب‌هاي ما به نفع خودشان باشد، انتخاب مي‌كنند، به رخ ما مي‌كشند، ما هم انكار نمي‌كنيم و از باب قاعده إلزام، نمي‌توانيم آن را انكار كنيم و بايد براي آن جواب پيدا كنيم و آنچه كه در کتاب‌هاي ما به ضرر آنهاست، به هيچ‌جه آنها را انتخاب نمي‌كنند و ما هم نمي‌گوييم اين انتخاب شما گزينشي است. اين قانون عقلاء و بين المللي است.

    آقاي إبن حزم اندلسي ـ از بزرگان و استوانه‌هاي علمي اهل سنت ـ مي‌گويد:معنا ندارد در مناظره با شيعه، به كتاب‌هاي خودمان كه آنها قبول ندارند، احتجاج و استناد كنيم و آنها هم در مناظره با ما اهل سنت، بر كتاب‌هاي خودشانن كه ما قبول نداريم، احتجاج و استناد كنيم. هر يك از دو طرف، لازم است دليلي بياورند كه مورد قبول طرف ديگر باشد.

    الفصل في الأهواء و الملل و النحل، ج4، ص159

    مثلا اگر يك سني از كتاب كافي، روايتي را انتخاب كند كه به ضرر ماست، ما مي‌پذيريم و خود را موظف به جواب مي‌دانيم. همان‌طوري كه ما هم اگر روايتي را از صحيح بخاري پيدا كرديم كه به نفع ماست، به آن احتجاج مي‌كنيم و معنايش اين نيست كه تمام روايات صحيح بخاري را قبول داريم. آن دسته از روايات را كه به نفع ما و به ضرر آنهاست، انتخاب و احتجاج مي‌كنيم. اين يك قاعده الزامي و عقلائي است.

    #10693

    meisam tamar
    کاربر
    سلام

    شما یک حرف بر علیه شیعه زدید و من با یک روایت از صحیح مسلم و بخاری ثابت کردم که همان حرف را ابوبکر و عمر هم زده اند . و شما جوابی ندادید . ( هرچند استنادتان به معنی دوستی با این روایت در مورد ولقعه غدیر فرو میپاشد )

    در ثانی بهتر است به ترجمه‌اي كه اهل سنت و شيعه براي كلمه «مولي» كرده‌اند دقت كنيد :
    كسي كه اولا به تصرف است ، يعني اوامر او در همه شوون زندگي انسان بايد مورد اجرا قرار گيرد .
    اين ولايت در آن واحد براي خداوند و رسول او جاري است ؛ رسول خدا (ص) نيز به امر خداوند ، اين حق را براي اميرمومنان بر گردن همه مسلمانان لازم كردند ؛ و لازمه اين حق ، امامت ، بعد از رسول خدا (ص) است . لذا حضرت فرمودند «هو وليكم بعدي».

    ثالثا من ان حدیث را کامل نیاوردم چون طولانی بود . حالا شما میتوانید به پست زیر از همین سایت رفته و به توجیهات این حدیث که اورده است بخندید :

    آیا حضرت علی رابطه دوستانه با حضرت عمر نداشت؟

    و هرچه او تقلا کرده نتوانسته که ثابت کند در مورد نظر حضرت علی در مورد ابوبکر و عمر که دروغگو خائین پیمان شکن گناهکار هستند . جواب محکم بدهد و سفسطه کرده است .

    رابعا : به جای معرفی سایت

    http://www.dorar.net/hadith

    که فیلتر است میتوانید نرم افزار مکتب شامله یا جامع الکبیر را معرفی کنید تا بیشتر خودتان را رسوا کنید .
    ( مرید اسداله غالب را از چه میترسانید ؟ )

    #10709

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    سوال اولیه برادر خالد بن ولید خیلی واضح و روشن می باشد :

    دوستان شیعه لطف کنند و بفرمایند بر اساس کدام روایت مستند و صحیح از معصوم از کب معتبره ی خود در اذان می گویند اشهد ان علیا ولی الله و یا حجة الله.

    و خود شما هم به صراحت اعتراف کردی که شیخ صدوق گفته است ( مفوضه كه خدا ايشان را لعنت كند ، اخباري به دروغ آورده و در اذان چنين اضافه كردند كه محمد وآل محمد خير البريه اند ؛ و در بعضي از روايات آنها چنين آمده است كه بعد از اشهد ان محمدا رسول الله دو بار بگو اشهد ان عليا ولي الله )

    حالا شما که در اذان اشهد ان علی ولی الله را می گویید شامل این گفته شیخ صدوق می باشید ؟؟

    بحث را به انحراف نکشان حواسم جمع است .

    و از خوانندگان محترم می خواهم ببینند وقتی این آخوند ها نمی توانند دین و عقیده خود را ثابت کنند متوسل به فریب کاری و مغلطه بازی و فلسفه بافی می شوند .

    #10710

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (مثلا اگر يك سني از كتاب كافي، روايتي را انتخاب كند كه به ضرر ماست، ما مي‌پذيريم و خود را موظف به جواب مي‌دانيم.)

    چرا از جواب دادن به سوال اولیه فرار می کنی ؟؟؟

    سوال اولیه برادر خالد بن ولید خیلی واضح و روشن می باشد :

    دوستان شیعه لطف کنند و بفرمایند بر اساس کدام روایت مستند و صحیح از معصوم از کب معتبره ی خود در اذان می گویند اشهد ان علیا ولی الله و یا حجة الله.

    و خود شما هم به صراحت اعتراف کردی که شیخ صدوق گفته است ( مفوضه كه خدا ايشان را لعنت كند ، اخباري به دروغ آورده و در اذان چنين اضافه كردند كه محمد وآل محمد خير البريه اند ؛ و در بعضي از روايات آنها چنين آمده است كه بعد از اشهد ان محمدا رسول الله دو بار بگو اشهد ان عليا ولي الله )

    حالا شما که در اذان اشهد ان علی ولی الله را می گویید شامل این گفته شیخ صدوق می باشید ؟؟

    بحث را به انحراف نکشان حواسم جمع است .

    و از خوانندگان محترم می خواهم ببینند وقتی این آخوند ها نمی توانند دین و عقیده خود را ثابت کنند متوسل به فریب کاری و مغلطه بازی و فلسفه بافی می شوند .

    #10711

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (ابتدا ببینیم خود حاکم چه میگوید بعد حرف البانی متعصب را نقد کنیم)

    چرا از جواب دادن به سوال اولیه فرار می کنی ؟؟؟

    سوال اولیه برادر خالد بن ولید خیلی واضح و روشن می باشد :

    دوستان شیعه لطف کنند و بفرمایند بر اساس کدام روایت مستند و صحیح از معصوم از کب معتبره ی خود در اذان می گویند اشهد ان علیا ولی الله و یا حجة الله.

    و خود شما هم به صراحت اعتراف کردی که شیخ صدوق گفته است ( مفوضه كه خدا ايشان را لعنت كند ، اخباري به دروغ آورده و در اذان چنين اضافه كردند كه محمد وآل محمد خير البريه اند ؛ و در بعضي از روايات آنها چنين آمده است كه بعد از اشهد ان محمدا رسول الله دو بار بگو اشهد ان عليا ولي الله )

    حالا شما که در اذان اشهد ان علی ولی الله را می گویید شامل این گفته شیخ صدوق می باشید ؟؟

    بحث را به انحراف نکشان حواسم جمع است .

    و از خوانندگان محترم می خواهم ببینند وقتی این آخوند ها نمی توانند دین و عقیده خود را ثابت کنند متوسل به فریب کاری و مغلطه بازی و فلسفه بافی می شوند .

    #10712

    abdollah1990
    کاربر
    چرا از جواب دادن به سوال اولیه فرار می کنی ؟؟؟

    سوال اولیه برادر خالد بن ولید خیلی واضح و روشن می باشد :

    دوستان شیعه لطف کنند و بفرمایند بر اساس کدام روایت مستند و صحیح از معصوم از کب معتبره ی خود در اذان می گویند اشهد ان علیا ولی الله و یا حجة الله.

    و خود شما هم به صراحت اعتراف کردی که شیخ صدوق گفته است ( مفوضه كه خدا ايشان را لعنت كند ، اخباري به دروغ آورده و در اذان چنين اضافه كردند كه محمد وآل محمد خير البريه اند ؛ و در بعضي از روايات آنها چنين آمده است كه بعد از اشهد ان محمدا رسول الله دو بار بگو اشهد ان عليا ولي الله )

    حالا شما که در اذان اشهد ان علی ولی الله را می گویید شامل این گفته شیخ صدوق می باشید ؟؟

    بحث را به انحراف نکشان حواسم جمع است .

    و از خوانندگان محترم می خواهم ببینند وقتی این آخوند ها نمی توانند دین و عقیده خود را ثابت کنند متوسل به فریب کاری و مغلطه بازی و فلسفه بافی می شوند .

    #10714

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (اما در جواب به سوال 2 و سه شما وقتی پیامبر حرفی جز حق نمیزند فعلا احتیاجی به جواب دادن در این زمینه نمی باشد . هرچند جوابش بسیار اسان است .)

    پاسخ من : شما که برای یک سوال خیلی واضح و روشن و چند کلمه ای این همه روده درازی می کنی اگر جوابی می داشتی صدها بار گذاشته بودی !!

    اینکه گفته ای (در ثانی پيامبر (ص) از آغاز دعوت نبوت خود، بحث ولايت و جانشني حضرت علي عليه السلام را در بين قريش که در بين آنها کفار و مشرکين نيز بودند بيان کرده است)

    و اینکه در چند سطر پایین تر گفته ای (، علت آن در آيه تبليغ بيان شده است والله يعصمک من الناس وقتي پيامبر (ص) در اواخر عمر خود از بيعت گرفتن حضرت علي (ص) آشکارا ترس اين را داشتند که شايد برخي قبول نکنند و از دين خارج شود، چطور انتظار هست که حضرت در ابتداء مسلمان شدن کسي، به ولايت حضرت علي (ع) نيز اعتراف بگيرند؟!)

    پاسخ من : آیا از این همه تناقض گویی خجالت نمی کشی ؟؟؟

    عقل و شعور هم چیزخوبی است !!

    چرا از جواب دادن به سوال اولیه فرار می کنی ؟؟؟

    سوال اولیه برادر خالد بن ولید خیلی واضح و روشن می باشد :

    دوستان شیعه لطف کنند و بفرمایند بر اساس کدام روایت مستند و صحیح از معصوم از کب معتبره ی خود در اذان می گویند اشهد ان علیا ولی الله و یا حجة الله.

    و خود شما هم به صراحت اعتراف کردی که شیخ صدوق گفته است ( مفوضه كه خدا ايشان را لعنت كند ، اخباري به دروغ آورده و در اذان چنين اضافه كردند كه محمد وآل محمد خير البريه اند ؛ و در بعضي از روايات آنها چنين آمده است كه بعد از اشهد ان محمدا رسول الله دو بار بگو اشهد ان عليا ولي الله )

    حالا شما که در اذان اشهد ان علی ولی الله را می گویید شامل این گفته شیخ صدوق می باشید ؟؟

    بحث را به انحراف نکشان حواسم جمع است .

    و از خوانندگان محترم می خواهم ببینند وقتی این آخوند ها نمی توانند دین و عقیده خود را ثابت کنند متوسل به فریب کاری و مغلطه بازی و فلسفه بافی می شوند .

    #10716

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (در ثانی بهتر است به ترجمه‌اي كه اهل سنت و شيعه براي كلمه «مولي» كرده‌اند دقت كنيد :)

    نمی شود تنها واژه مولا را مورد استناد قرار داد باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و مضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .

    شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .

    حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم .

    این یک نوع فریب کاری است .

    به لحاظ اینکه پیامبر طبق ایه 44 سوره نحل تبیین کننده ما نزل الیهم است و علمای شیعه هم معتقد به منصوص بودن الهی امامت پس از فوت پیامبر اسلام می باشند اولین کار اینست که از آیات قران امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات مرتبط با موضوع پس از فوت پیامبر اسلام ثابت کنید .

    سپس تبیین آن موضوع بعدی می باشد .

    اول برادری خود را ثابت کنید بعد ادعای ارث کنید .

    و از متن کامل حدیث (فقال من كنت مَوْلاَهُ فعلي مَوْلاَهُ اللهم وَالِ من ولاه وَعَادِ من عَادَاهُ) معلوم می شود که موضوع دوستی و دشمنی بوده است .

    اینکه گفته ای (رابعا : به جای معرفی سایت

    http://www.dorar.net/hadith

    که فیلتر است میتوانید نرم افزار مکتب شامله یا جامع الکبیر را معرفی کنید تا بیشتر خودتان را رسوا کنید . )

    پاسخ من : کسانی که سایت های اهل سنت و دیگر سایت ها را فیلتر می کنند و می ترسند که رسوا شوند باید پاسخ بدهند که چرا آن سایت را فیلتر کرده اند .

    و کسی که از فیلتر شکن استفاده می کند و وارد این سایت اسلام تکس می شود می تواند وارد سایت http://www.dorar.net/hadith هم بشود و شما را رسوا کند .

    #10785
    بسم الله الرحمن الرحیم

    آیا حدیث صحیحی از معصومین برای شهادت ثالثه وجود دارد؟

    بله وجود دارد در معتبر ترین کتاب شیعه بعد از قرآن یعنی اصول کافی حدیثی از امام صادق(ع)وجود دارد:

    سهل بن زياد، عن محمد بن الوليد قال: سمعت يونس بن يعقوب، عن سنان بن طريف، عن أبي عبد الله عليه السلام يقول: قال: إنا أول أهل بيت نوه الله (1) بأسمائنا إنه لما خلق السماوات والأرض أمر مناديا فنادى أشهد أن لا إله إلا الله – ثلاثا – أشهد أن محمدا رسول الله – ثلاثا – أشهد أن عليا أمير المؤمنين حقا – ثلاثا

    اصول کافی جلد1صفحه441

    اما در جواب متنی که از من لا یحضر شیخ داده شد باید بگویم:

    بله،عقیده شیعه نیز بر این است که اشهدا علیا ولی الله در اذان نیست ولی اینکه این را امروزه در اذان بکار می برند امر جدیدی نیست و قبل از ما در زمان معصومین نیز بوده است و حتی خود شیخ در من لایحضر میگوید و در بعضی روایات آمده است بعد از اشهدا محمد رسول الله ،اشهدا علیا ولی الله

    #10817
    با سلام خدمت دست اندر کاران سایت اسلام تکس

    وخوانندگان عزیز

    واقای مدافع

    جناب مدافع در جواب سوال خالد بن ولید فرمودند/در اصول کافی حدیثی از امام صادق(ع)وجود دارد

    مبنی بر شهادت ثالثه

    جواب/برادر سوال خالد این بود

    بر اساس کدام روایت مستند و صحیح از معصوم از کتب معتبره ی خود در اذان می گویند

    اشهد ان علیا ولی الله و یا حجة الله؟؟؟؟فقط وفقط دستور معصومین در این باب واز کتب معتبره ی شیعه با سند معتبر رجالی؟؟؟

    وطبق حدیثی که شما ارائه فرمودین

    که امام صادق گفته(أمر مناديا فنادى أشهد أن لا إله إلا الله – ثلاثا – أشهد أن محمدا رسول الله – ثلاثا – أشهد أن عليا أمير المؤمنين حقا – ثلاثا)خب شما که خلاف دستور امام را دارین انجام میدهید!!!!!!!

    ودر اذان سه بار لااله الا الله

    وسه بار محمد رسول الله

    وسه بار اشهد ان علیا امیرالمومنین حقا

    نمیگوئید(واصلا لفظ اشهدان علیا امیر المومنین حقا)را که نمیگوئید!!!!!!!!!!!!!

    وبرادر خالد پرسیدند حدیث از معصومین در اذان مبنی بر شهادت ثالثه بیاورید

    وبه نظر شما این حرفهای امام صادق در مورد اذان هست یا خیر؟؟

    واگر در مورد اذان هست

    پس دستور معصوم را انجام دهید!!(ودر اذان سه بار لااله الا الله+سه بار محمدرسول الله+وسه بار اشهد انا علیا امیرالمومنین حقا)را بگوئید

    وخوانندگان عزیز اینجا را هم ملاحظه بفرمایند

    نقد مستندات شهادت ثالثه در اذان

    http://kadivar.com/?p=10630

    #10820
    #10827
    موفق باشید

    ابن تیمیه72

    مورخه27/7/93

    a-s-n

    m-r-v

    #10961

    یوسف 2014
    کاربر
    .
    #11039
    جناب ابن تیمیه جوابتان واقعا جالب بود بنده را مبهوت کردید هههه

    جناب ابن تیمیه وقتی منادی اینگونه صدا میزند و بانگ میزد و بعد از شهادت به نبوت بولایه شهادت می دهد خود استحباب اشهدا علیا ولی الله را چه در اذان و چه در اقامه نشان می دهد

    اما در حدیث دیگر نیز دلیل بعثت پیامبران کلمه لااله الا الله و نبوت محمد و ولایه امیر المومنین است

    قال شهاب الدين أحمد الخنجي: ” عن أبي هريرة، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: لما أسري بي ليلة المعراج، فاجتمع علي الأنبياء، فأوحى الله إلي: سلهم يا محمد! بماذا بعثتم؟ قالوا: بعثنا على شهادة أن لا إله إلا الله، وعلى الإقرار بنبوتك، والولاية لعلي بن أبي طالب.

    اما درباره اینکه گفتید از ایت الله مکارم بنده فرمودم شیعه بر این عقید است که اشهدا علیا ولی الله جز اذان نیست و مستحب است بگویم طبق احادیث احتجاج شده اما نظر بعضی از علما شیعه درباره اشهدا علیا ولی الله

    آیة الله شیخ محمد رضا نجفي: « الذي یقوی أنها جزء للأذان لو لا التقیة »
    آیة الله میرزا ابراهیم اصطهباناتي: « انها جزء واقعا لو لا الظروف التي لم تسمح بیان ذلک
    آیة الله السید وحید البهبهاني: « لا ضیر في کونها جزءً للأذان و الاقامة
    لعلامة محمد تقي المجلسي:« یمکن أن یکون جزاً واقعیاً ولا لا التقیة
    الشیخ الطوسی: « من ذکر شهادة الثالثة في الأذان و الإقامة سواء قصد جزئیة فیهما أو لم یقصد لا یعدّ علیه ذنبٌ و لا محل للإشکال

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 49)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.