Home › انجمن ها › امهات المومنین › آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محمد35 در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6785شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6786
و اینکه گفته اید (این فضلیتها به سبب نیاز کارگاه هستی است.)
ایا کارگاه خداوند قبل از آفرینش مخلوقات چرخ ان نمی چرخیده ؟؟!!!
یا چوبی لای چرخ ان بوده که نیاز بوده ائمه ان را بردارند ؟؟؟!!! تا نیاز کارگاه هستی برطرف شود !!
برای چندمین بار خواهشمندم دیگر از این استدلالات ابکی استفاده نکن و خود را مورد تمسخر و مضحکه قرار نده . زشته !! عیبه !! میفهمن ها !!
و البته از شما تشکر می کنم که موجب نشاط خاطر ما می شوید
و خستگی و … از تن ما خارج می شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6790دوست با نمک من ، مطمئن باش اگر مي خوستي بفهمي ، فهميده بودي . شايد تو وقت زيادي داشته باشي ، ولي بنده آنقدر وقت آزاد ندارم که به اراجبف اکثرا تکراري تو پاسخ دهم . قضاوت را برعهده خوانندگان مي گذاريم.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6791گفتند:این آیه در مقام امتنان است ومی خواهد یک امتنانی را از ناحیه خدا برای اهل بیت نبی صلی الله علیه وآله ثابت کند که برای دیگران ثابت نیست وآن اراده تکوینی خدا بر عصمت اهل بیت است.بله این یک عنایت خاص ویک امتنان عظیم الهی نسبت به اهل بیتی است که رسول خدا در روایات مصادیق آن را مش خص کردندواین عنایت من عند الله است وشامل همه دوران زندگی وشامل پاکی از هر گونه رجس وآلودگی در تمام دو ران حیات از آلودگی های قلبی گرفته تا عملی و…می شود والبته این مطلب که اختصاصیات اهل بیت است خاص ایشان است که قبلا بحث آن گذشت اما دیگران هم می توانند با کسب علم وتقوا به شهادت آیه کریمه : واتقوا الله یعلمکم الله اسباب آن را فراهم کنند که به مراتبی از این پاکی دست یابند مثلا خود شما حضرات که دستی بر آتش دارید وبا احادیث مانوس هستید وکسب فیض می کنید وتقوا را رعایت می کنید آیا مثل مردم عادی هستید در اینکه از گناه دوری کنید قطعا اینطور نیست شما خیلی راحت تر از یک شخص عادی که ممکن است انسی با این معارف نداشته است ترک گناه می کنید والبته این با اختیار شما هم نا سازگار نیست ودر راستای تقوا است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6794ضمن عرض سلام و خسته نباشید. از اینکه در این چند مدت با هم دیگر بحث نموده ایم راضی باشید.و همان طور که شما هم گفته اید هرکس بخواهد خواهد فهمید .
و من هم می گویم اگر هر فردی بخواهد خداوند را در نظر بگیرد و این دستور خدا را (فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ) سر لوحه زندگی خود قرار بدهد ان شا الله که اجر و پاداش خود را خواهد گرفت .
و من هم قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .
و خواهشمندم از خوانندگان محترم که مطالب مورد بحث بین من و ایشان را مطالعه کنند . و بعد منصفانه قضاوت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6797بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
و سلام بر برادر استاد عبدالله گرامی که با استدلالات محکم و در نهایت ادب و سعه صدر تان در برخورد با مدعیان تشیع که تنها ملاک صحت را در تطبیق موضوع با هوای نفس خود و مفروضات موهوم و باطل شان می باشد و به درستی دیدیم که بسیار زیبا تناقضات آشکار این از خدا بی خبران را به روش عالمانه و مستند بیان فرمودید.به راستی بهره بردیم.
جزاکم الله خیرا
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
و الحمد لله رب العالمین
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6798با سلام و عرض ادب خدمت شما برادر گرامی . خواهشمندم که مطالب مورد بحث را از صفحه ی 2 مطالعه فرمایید . و اگر نقدی دارید و یا می توانید دلائل بر رد استنادات اینجانب بنویسید بنده ی حقیر خوشحال می شوم و در خدمت شمامی باشم . و در غیر اینصورت خواهشمندم که از به کار بردن کلمات مبهم خودداری کنید . و مطالب خارج از موضوع ایه 33 سوره احزاب را مطرح نفرمایید . و کلی گویی در بحث های اعتقادی و قرانی جایی ندارد . و این رفتار ها و شگردهای مبهم گویی و کلی گویی برای چند صد سال قبل خوب بود و جواب می داد چون اکثر مردم بی سواد بودند ولی امروز اکثر مردم با سواد و به تکنولوژی روز دسترسی دارند و شگردها و فلسفه بافی ها م مغلطه بازی ها دورانش گذشته است .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6799برادران محترم و عزیز . مجاهد و حبیب و … . با عرض سلام و ادب خدمت شما استادان .و تشکر از لطف و محبت شما نسبت به این حقیر .
برادران محترم شما از من عالمتر و آگاهتر هستید . و من شاگرد امثال شما ها می باشم .
و درباره ی بحث با مخالفین اعتقادی باید اولا : فقط و فقط با ایات قران استناد کرد .
چون اعتقادات دینی را خداوند بیان کرده نه مورخین و محدثین و مفسرین و علما . و حجت در بحث های اعتقادی فقط و فقط قران می باشد .
و دوما :مخالفین چون از قران نمی توانند پاسخ بدهند چندین شگرد دارند :
1- مسائل فرعی مطرح می کنند و اصل موضوع را تحت الشعاع قرار می دهند .
2- فلسفه بافی می کنند تا اب را گل الود کنند و ماهی دلخواه خود را بگیرند .
3- مغلطه بازی می کنند تا گرد و خاک به پا کرده و از پاسخ دادن به اصل موضوع بحث فرار کنند .
4- فلسفه بافی می کنند تا ذهن خواننده را مشوش کنند و اصل موضوع فراموش شود .
5- مسائل تاریخی مطرح می کنند تا طرف مقابل را به کتاب های تاریخی که اکثرا چند صد سال پس از صدر اسلام تالیف شده و خیلی موضوعات متضاد در انها می باشد بکشانند .
6- روایت های ضعیف و مجعول را مطرح می کنند تا طرف مقابل را به پاسخ گویی وادار کنند و اصل موضوع بحث فراموش شود و بعد خود را محق جلوه می دهند .
و اما با توجه به اینکه روشهای این اقایان شناخته شده و دستشان برای همه رو شده .
با سه روش خیلی ساده می شود جواب انها را داد :
یکی با ایات قران و دوم تناقضات گفتاری خودشان و سوم وارد روایات ضعیف و مجعول نشده و گفتار تاریخی اشخاص و گفتار مفسرین مورد بحث قرار نگیرد .
ان شا الله که این روش تجربه شده را سر لوحه همیشگی قرار دهید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6800بنده هم پست اصلی وهم تمام گفتگوها را در این مطلب مطالعه کردم البته با دقت بحث در چند مورد بود :1-مراد از اهل بیت در آیه شریفه که گفتند این کلمه که در آیه شریفه آمده است گرچه از لحاظ لغوی می تواند شامل همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بشود ولی به راهنمایی ودلالت تعداد زیادی از روایات صحیحه که در منابع شیعه وسنی آمده خود رسول خدا صلی الله علیه وآله مراد از ان را محدود ومنحصر در اصحاب کساء فرموده اند.2-اراده در آیه اراده تکوینی است ونه تشریعی زیرا معنی ندارد که خداوند اراده تشریعی خود را بری پاکی افراد منحصر در اهل بیت کند بلکه همه شامل اراده تشریعی خدای متعال می شوند همه باید به دستورات عمل کنند وخداوند از همه پاکی را می خواهد.
3-تعداد روایات در این باب که مراد از اهل بیت را معلوم کرده است وبه اعتراف شما متواتر است(رجوع شود به پستهای قبلی) مطلب را تمام می کند وشما جوابی از این روایات ارائه نکردید.
4-عدول از ضمیر کن به ضمیر کم در سیاق آیات نشانگر تغییر مخاطبین در این آیه است(البته این فقط قرینیت دارد).
وسرانجام گفتید که این آیه در زمان جوانی علی علیه السلام نازل شده پس آیا قبل از آن معصوم نبوده اند که جواب دادند اولا این مطلب به معنی پذیرش مدلول مورد نظر است وثانیا در آیه الرجس آمده است والف ولام جنس است در الرجس که هر نوع رجسی را در بر می گیرد واگر غیر از این اطلاق بود واین پاکی محدوده زمانی داشت اولالازم بود خود متکلم بیان کند ثانیا اصلا استفاده از چنین کلامی نسبت به شخصی که فقط دوره ای از زندگی او همراه با عصمت بوده است غلط است………………………………………………………………با تشکر
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6802با سلام برادرم . اینکه گفته اید (بنده هم پست اصلی وهم تمام گفتگوها را در این مطلب مطالعه کردم) برادرم . اگر واقعا شما تمام این گفتگو ها را مطالعه کرده بودید !! دوباره همان موضوعات را که چندین بار پاسخ داده شده مطرح نمی کردید .
چون هر فرد بی غرض و مرضی منصفانه قضاوت کند متوجه می شود ، که یا تمام گفتگوها را مطالعه نکرده ای و یا میخواهید با فریب و نیرنگ دیگران را بازی دهید .
خواهشمندم بیشتر از این خود را مضحکه خاص و عام قرار ندهید و اگر مطالب جدیدی دارید بیان کنید .
و ما اهل سنت خوشحال می شویم افرادی امثال شما بیایند و شبهه افکنی کنند تا پاسخ داده شود .
و اگر امثال شما ها نباشید جوانان اهل سنت به دنبال تحقیق و مطالعه در مسائل اعتقادی خود نمی روند .
ان شا الله که خداوند تعداد شماها را زیاد کند و با گرم نگه داشتن تنور این گونه بحث ها دست شما برای انسانهای فهیم و دارای عقل و شعور رو شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6803اینکه گفته اید (مراد از ان را محدود ومنحصر در اصحاب کساء فرموده اند.)اولا : هیچ حدیث صحیح السندی وجود ندارد که پیامبر گفته باشند که مراد از این ایه 33 سوره احزاب عصمت و معصومیت می باشد . اگر دلائلی دارید با ذکر سند بنویسید .
دوما : شما حدیث پیامبر را به رای خود تفسیر می کنید و اگر راست می گویید از کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم اصل روایت را بگذار تا دیگران قضاوت کنند . چرا کلی گویی می کنی و از کلمات مبهم استفاده می کنی . در بحث های علمی اینگونه روشها خجالت اور است .
سوما : اگر بخواهید با فریب و دروغ ، عصمت و معصومیت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان عصمت و معصومیت را با کدام ایات قران ثابت می کنید؟؟
اگر پیامبر می خواست انها را به مردم معرفی کند خیلی راحت در منبر مسجد النبی مثل دیگر موضوعات و احکام که از طرف خدا نازل شده ، برای مردم بیان می کرد و چندین بار مثل دیگر احکام تکرار می کرد .تا حجت برای مردم تمام شود .
آیا پیامبر آنها را برده بود زیر کساء تا به خداوند بگوید که اینها اهلبیت من هستند !!! تا نعوذ بالله خداوند در قیامت اشتباه نکند و آنها را بشناسد !!! ؟؟؟
برادرم خواهشمندم از این رفتارهای فریب کارانه استفاده نکن . من مثل بعضی افراد که به شگردهای شما وارد نیستند ، نمی بـــــــــــا شـــــــــــم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6804و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد .
در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند و حضرت فاطمه هم ازدواج نموده بودند و دارای فرزند بودند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟ وهمچنین به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند .
چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد . و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده ام .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6805و اینکه گفته اید (اراده در آیه اراده تکوینی است ونه تشریعی زیرا معنی ندارد که خداوند اراده تشریعی خود را بری پاکی افراد منحصر در اهل بیت کند بلکه همه شامل اراده تشریعی خدای متعال می شوند همه باید به دستورات عمل کنند وخداوند از همه پاکی را می خواهد.)
اولا : پس هنر خود اهل بیت چی بوده؟ آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروشد که میوه من سیب است؟؟ خب هنر خودش که نیست .
شخصی که استاد بهش جواب سوال ها را داده و دکترا گرفته برتر نیست ، از کسی که زحمت کشیده و دکتر ناقصی شده .
دوما : تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی شما اراده تکوینی خداوند بود .
سوما : خود حضرت علی در هیچ کجا مدعی عصمت و معصومیت نشدند و امام حسن هم ادعای عصمت و معصومیت نکردند و امام حسین هم در تمام خطبه های خود تا روز عاشورا مدعی معصومیت نشدند و حتی قبل از جنگ یک روز مهلت خواستند تا عبادت کنند .
و اگر معصوم می بودند در خطبه ای بلیغ به مردم اعلام می کردند و به ایه 33 سوره احزاب نیز استناد می کردند .
و آیا حضرت علی و امام حسن و حسین برای امامت خود به ایه 55 سوره مائده و 59 نساء و 67 مائده و 3 مائده استناد می کردند ؟؟ و امام سجاد در صحیفه سجادیه از خداوند برای گناهان خود طلب استغفار می کند . و موارد دیگر که اگر خواسته باشید برایتان ارسال کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6806و اینکه گفته اید (تعداد روایات در این باب که مراد از اهل بیت را معلوم کرده است وبه اعتراف شما متواتر است) برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی و من هنوز فوت نکرده و زنده هستم . اینطوری از قول من مطالب دروغ ارائه می دهی و شرم نمی کنی ، خدا رحم کند به ان کسانی که فوت کرده اند . و در کجا و چه تاریخی من اعتراف کرده ام که در این باب روایت متواتر است بر اصحاب کساء ؟؟!!! خواهشمندم چون تمام مطالب من در این سایت موجود است تاریخ ان را ذکر کن تا دروغگو رسوا شود . و تا ثابت نکنی من دست بردار نیستم .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6807و اینکه گفته اید (عدول از ضمیر کن به ضمیر کم در سیاق آیات نشانگر تغییر مخاطبین در این آیه است) برادرم هر ادم با سواد و با عقل و با شعوری اگر از ایه 71 تا 73 سوره هود را مطالعه کند متوجه می شود که برای همسر حضرت ابراهیم از کلمه عنکم استفاده شده است .
از ایه 71 تا 73 سوره هود فقط و فقط مورد خطاب ، زن ابراهیم است .
و از ایه 30 تا 34 سوره احزاب نیز فقط و فقط زنان پیامبر اسلام مورد خطاب هستند .
و چرا با مغلطه بازی می خواهی بحث را به انحراف بکشانی ؟؟؟ هر ادم با عقل و با شعوری که ایات هر دو سوره را مطالعه کند متوجه موضوع می شود .
مورد استناد من هم همین است که در هر دو سوره فقط و فقط زنان مورد خطاب می باشند ولی از کلمه ی عنکم استفاده شده است .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و اینکه گفته اید (لا یکلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها)
برادرم خودت با دست خودت ، خودت را رسوا کردی .
وقتی خداوند در این ایه به صراحت می گوید انسانها را به اندازه تواناییشان مورد بازخواست قرار می دهیم و از ان طرف می گویی که (يعني اينکه خداوند پليدي را از نزديکي به وجود ايشان دور نموده است) و در جای دیگر می گویی (قطعاً اراده در آيه تطهير تكويني است .) .
اگر وسع داشتند که تکلیف خدا بر انها بوده است ؟؟؟
و اگر انچه شما گفته ای (قطعاً اراده در آيه تطهير تكويني است .) : پس هنر خود اهل بیت چی بوده؟ آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروشد که میوه من سیب است؟؟
شخصی که استاد بهش جواب سوال ها را داده و دکترا گرفته برتر نیست ، از کسی که زحمت کشیده و دکتر ناقصی شده .
و تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی شما اراده تکوینی خداوند بود .