آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

Home انجمن ها امهات المومنین آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محمد35 در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 194)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6675

    rrw
    کاربر

    نوشته اي:” چون همکاران شما در موسسه نتوانستند پاسخ دهند ، شما امده ایدکه موضوع را با فلسفه بافی و مغلطه بازی به انحراف بکشانید”

    پاسخ:

    لطفا از روي شکم حرف نزن . موسسه کيلويي چند است. اگر افترا نزني نمي تواني سخني شروع کني.

    نوشته اي: برادرم شما با توجه به ایه 11 سوره انفال نمی توانید از ایه 33 سوره احزاب عصمت و معصومیت افرادی را ثابت کنید .

    پاسخ:

    اين دو آيه با هم تفاوت بسيار دارند. آنجا پاکي با وضو حاصل مي شود و تشريعي وبراي همه مردم است، ولي اينجا پاکي تکويني است . اينجا «انما» آمده كه از قوى‌ترين ادات حصر به شمار مى‌رود. اينجا الرجس با الف و لام جنس مى‌آيد، و شامل هر نوع پليدى؛ چه ظاهرى و چه باطنى مي شود. اينجا خداوند از مفعول مطلق تاکيدي(تَطْهيراً) استفاده نموده است که از ويژگيهاي اين مفعول يکي قطعيت حدث وديگري نهايت حدوث است.( آيا تفاوت را نمي بيني) و علاوه بر اينها ،صحابه‌اي كه از شان نزول آن با خبر بودند ، اين تطهير را اراده تكويني خداوند مي‌دانند نه تشريعي. و به همين علت آنرا يک فضيلت براي اهل بيت مي دانند.

    نوشته اي:” دوما : با توجه به کلمه انما و کلمه یرید الله نمی توانید برای 12 امام معصومیت را ثابت کنید . ”

    پاسخ:

    اگر به فرض محال، اين آيه براي زنان رسول خدا بود. آيا فقط شامل زناني که در هنگام نزول آيه همسر پيامبر بودند، مي شد وبراي زنان بعدي او نيز نمي شد!! آيا اين عقيده مسخره نيست وخودتان آن را مي پذيريد! پس بدان که به هنگام نزول آيه مصداق اهل بيت مطهر رسول خدا ، فقط اين پنج تن بوده اند. نه اين اينکه مصداق ديگري بعد از آن نخواهد داشت.

    نوشته اي:” این شما و امثال شما هستید که برای از فرار از اصل موضوع ایه 33 سوره احزاب بحث لغوی و تشریعی توسط خداوند را مطرح کرده اید و برای خداوند تعیین تکلیف می کنید .”

    پاسخ:

    اگر ادعاي شما درست است و اهل بيت ، اين دسته بندي را ندارد، پس خداوند چرا همسر لوط و پسر نوح را اهل بيت ايشان نمي داند!! در حالي که زن وپسر قطعا جزو اهل بيت فرد هستند.

    #6676

    rrw
    کاربر

    نوشته اي:” تمام مردم عرب می دانستند که زنان جزو اهل بیت هستند . و همین که پیامبر در زیر کساء برای ان افراد دعا کرده که خداوندا این افراد را هم جزو اهلبیت من قراربده ، نشان دهنده ی این است که ایه 33 احزاب درباره ی زنان پیامبر می باشد .”

    پاسخ:

    دوتا دروغ زشت گفتي:

    در صحيح مسلم آمده که از زيد بن ارقم سؤال شد آيا به زنان پيامبر (ص) اهل بيت پيامبر گفته مي شود يا خير؟ پاسخ داد همسر يک مرد از اهل بيت آن به حساب نمي آيد زيرا چه بسا زني با مردي يک عمر زندگي مي کند ولي در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بيت پدر محسوب مي شود.:

    إنّ زيد بن أرقم سئل عن المراد بأهل البيت هل هم النساء ؟ قال: لا / وأيم اللّه ، إنّ المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر ، ثمّ يطلّقها ، فترجع إلى أبيها وقومها.

    صحيح مسلم: ج 7 ص 123، (رقم 6381)، كتاب فضائل الصحابة

    پس چرا دروغ مي گويي که عرب ،زنان را جزو اهل بیت مي دانستند. جالب اينکه خود ام سلمه خود را اهل بيت نمي دانست وسوال کرد من جزو آنها هستم. پس چرا دروغ مي گويي.

    دروغ دوم اينکه گفتي “پیامبر در زیر کساء برای آن افراد دعا کرده که خداوندا این افراد را هم جزو اهلبیت من قراربده” لطفا اگر کذاب نيستي اين روايت را به ما نشان بده. چون در روايت آمده(هؤلاء أهل بيتى) اينها اهل بيت من هستند، نه اينکه اينها جزو اهل بيت من هستند!! ودر ادامه نيز ام سلمه را به اين جمع را نمي دهد.

    نوشته اي:”کدام فرد عرب زبان در بین مردم گفته که ای مردم زنان من جزو اهلبیت من هستند ؟ و اگر شخصی چنین حرفی می زند همه نمی گفتند این فرد دیوانه می باشد ؟”

    پاسخ:

    يعني هم خدا نعوذ الله ديوانه است که زن لوط و پسر نوح را اهل بيت آنها ندانست. هم زيد بن ارقم ديوانه است که چنين عقيده اي نداشت .هم ام سلمه سوال احمقانه اي پرسيد که گفت آيا من اهل بيتم. هم رسول خدا که براي دلخوشي ام سلمه هم شده پاسخ مثبت به او نداد. ( فکر کنم فقط وهابيت است که ديوانه نيست!!)

    #6677

    rrw
    کاربر

    نوشته اي:” اینکه گفته اید (اين اذهاب رجس از وجود اصحاب کساء دفعي است نه رفعي … يعني اينکه خداوند پليدي را از نزديکي به وجود ايشان دور نموده است) برادرم طبق کدام ایه قران به شما اختیار داده شده که هر طور خواستید پلیدی ها را تقسیم بندی کنید”

    پاسخ:

    خداوند در جريان حضرت يوسف معناي عصمت وطهارت را بيان کرد, فرمود ما كاري كرديم كه بدي به طرف او نرفت نه اينكه او به طرف بدي نرفت ﴿كَذلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ﴾[13] نه «لنصرفه عن السوء و الفحشاء» نفرمود ما او را از بدي منصرف كرديم فرمود اجازه نداديم بدي به طرف او برود . اين است اذهاب رجس.

    بگذار طور ديگر بگويم. وقتي شما در حق کسي دعا مي کنيد«خداوند هر گونه ناگوارى را از شما دور گرداند!» روشن است که مقصود شما تنها برطرف شدن گرفتارى هاى موجود نیست، بلکه مى خواهد که از آغاز، گَرد بلا بر گِرد او ننشیند.

    چنانکه پیامبر اکرم مى فرماید: (من اطعم اخاه حلاوة اذهب الله عنه مرارة الموت) «هر کس کام برادر مؤمن خود را شیرین سازد، خداوند تلخى مرگ را از وى دور گرداند». پُر واضح است که منظور از این سخن، آن نیست که ابتدا تلخى مرگ را به وى مى چشاند و سپس آن را برطرف مى سازد، بلکه مقصود این است که از ابتدا، مرگ براى چنین شخصى گوارا خواهد بود.

    #6678

    rrw
    کاربر

    نوشته اي:” اینکه گفته اید (يکي از دلايلي که اهل سنت در توجيه بکار بردن ضمير (کم) در اين آيه دارد اين است که خود رسول خداهم شامل اهل بيت مي شود .)

    چرا برای اهل سنت تعیین تکلیف می کنی ؟؟ و دلیل میتراشی ؟؟

    برادرم هر ادم با سواد و با عقل و با شعوری اگر از ایه 71 تا 73 سوره هود را مطالعه کند متوجه می شود که برای همسر حضرت ابراهیم از کلمه عنکم استفاده شده است .

    پاسخ:

    اولا:اين جمله سجودي وبسياري از اهل سنت است که عينا با آدرس مي آورم:

    (((((در آیه مورد بحث نیز اهل البیت پیامبر صلی الله علیه وسلم شامل خودشان و زنانشان بودند پس بودن خود حضرت محمد در این مجموعه باعث شده تا ضمیر مذکر شود))))

    http://www.islamtxt.net/?q=question/130

    پس لطفا ديگر از روي شکم حرف نزن.

    اما در مورد آيه 73 هود . دوست عزيز مگر خداوند فرزند را به شخص همسر ابراهيم عطا کرده بود . که منظور اهل بيت ،فقط او باشد و خود ابراهيم و ديگر خاندان او نباشد.

    نوشته اي:” ایا حضرت علی و حسن و حسین و فاطمه قبل از نزول این ایه معصوم نبودند ؟؟؟و چه نوع رجس و پلیدی داشته اند”

    پاسخ:

    اولا:همانطور که گفتم اين اذهاب رجس از وجود اصحاب کساء دفعي است نه رفعي . يعني اينکه خداوند پليدي را از نزديکي به وجود ايشان دور نموده است ، نه اينکه فرضا رجسي در وجود ايشان وجود داشته و خداوند آنرا رفع فرموده است.

    ثانيا: آنجا که خدا مي گويد ان الله يحب المحسنين يعني اينکه از بعد از اين آيه خداوند نيکو کاران را دوست خواهد داشت. ( مي داني که از اين مثالها فراوان است)

    ثالثا: همانطور که گفتم ، يکي از دلايلي که اهل سنت در توجيه بکار بردن ضمير (کم) در اين آيه دارد اين است که خود رسول خداهم شامل اهل بيت مي شود . حال آيا قبل از اين آيه رسول خدا نيز معصوم نبودند!!؟

    رابعا: پيامبر بعضي از زنان خود را طلاق داد مثل غزی بنت دودان، اسماء بنت نعمان، عالیه بنت ظبیان که اين آخري حتي با مرد ديگري ازدواج کرد.(قبل ازنزول آيه تحريم ازدواج با زنان پيامبر بود.)با فرض درست بودن عقيده اهل سنت ، حال تو بگو تکليف آنها چه مي شود!!

    نوشته اي:”اگر خداوند می خواست اشخاصی را معصوم کند و مقام عصمت و معصومیت به انها عطا کند از کسی نمی ترسید . خیلی صریح با ایات بین و روشن ان اشخاص را با نام معرفی می کرد تا حجت برای مردم تمام شود .”

    پاسخ:

    اولا: تو که به من مي گويي براي خدا تعيين تکليف نکن. چرا خودت چنين مي کني. ثانيا: چه کسي گفته آنچه که حجت است حتما بايد صريح در قرآن باشد. مگر بيان آيات با رسول نيست.

    ثالثا:تو گمان مي کني خداوند چگونه قرآن راحفظ کرده. ماموري گذاشته که هرکس به آن دست برد دستش را باشمشير قطع کند. خير بخش از عامل حفظ قرآن ، همين نحوه آوردن آيات است تا از دست نامحرمان بد خواه محفوظ بماند. وگرنه چه بسا بخشي از قرآن را بزغاله مي خورد.(مي داني که چه مي گويم)

    #6682

    rrw
    کاربر

    نوشته اي:” پس هنر خود اهل بیت چی بوده؟ ….. تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی شما اراده تکوینی خداوند بود .”

    پاسخ:

    1- گناه برای معصومين “محال عادی” است، نه “محال عقلی”. محال عادی یك عمل با اختیاری بودن آن سازگار است.يعني مصونیت معصوم در برابر گناه، از مقام معرفت و علم و تقوای او سرچشمه می‏گیرد.

    2- فرضا معصومین با یك امداد الهی از انجام گناه مصون باشند، ولی راه انجام “ترك اولی”که به روی آنها باز است، افتخار آنها این است كه حتی ترك اولی هم نمی‏كنند، و اگر به ندرت ترك اولی از بعضی آنها سر زده، به همان نسبت مورد عتاب شدید الهی، شده‏اند. (مثل ترک اولي حضرت يوسف ومجازات شديد )

    3- نظام خلقت ایجاب می‌کند که مخلوقات در مراتب و ظرفیت‌های مختلف «وجودی» و تفاوت‌های «ماهیتی» خلق شوند و معنا ندارد که همه یکسان باشند و به همین نسبت،نقش و وظایف متفاوتی در کارگاه هستی بر عهده هر کدام گذاشته شده است.

    خداوند می‌فرماید :

    «انْظُرْ کیفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ » ببین چگونه بعضى را بر بعضى برترى دادیم.

    لذا شاهدیم که خداوند خود بر این معنا تصریح دارد ، چرا که نظام خلقت همین تفاوت‌ها را ایجاب می‌کند.

    از طرفي فرموده «لا یکلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها» لذا مهم این است که اولاً این فضلیت‌ها به سبب نیاز کارگاه هستی است. چنان چه به کثیف‌ترین آدم هم فضلیتی داده شده که به هیچ یک از ملائک داده نشده است و آن فضلیت «اختیار و انتخاب» است. و ثانیاً هنر در حفظ فضلیت و انجام تکالیف محوله است.

    4- باید دانست که این قبیل تفاوتها هرگز نشانه تبعیض نیست. نظام سنجیده عالم حکم می‏کند که پیدایش موجودات بر اساس تفاوتها و اختلافها باشد، یعنی نوامیس و قوانین عالم طبیعت اقتضا دارد که ما بین مخلوقات تفاوت وجود داشته‏باشد.

    همانگونه که دو درخت، دو کوه، دو پرنده، یا دو چهره انسان شبیه به هم نیست، امکانات روحی و معنوی انسانها هم مشابه نیست و این خصیصه جدائی‏ناپذیر عالم خلقت است و از این جهت هیچ منافاتی با عدالت خداوندی ندارد.
    خداوند در پی (انّی اَعْلَمُ مَا لَاتَعْلَمُونْ) به انسان اسماء را آموخت، اما ملائک نگفتند که خدایا تو به او یاد داده‏ای وبه ما نه، بلکه این کلام را که عین معرفت به موقعیت خود و رعایت ادب بود، بر زبان جاری نمودند که «سُبْحانکَ لَا عِلْمَ لَنا الَّا ما عَلَّمْتَنا»، یعنی اگر ما ظرفیت دریافت چنین علمی را می‏داشتیم حتماً تو به ما می‏آموختی، زیرا ذات الله همه رحمت و بخشش است و در هر جایی هم که زمینه دریافت فیض الهی وجود داشته‏باشد مورد افاضه خداوند سبحان واقع می‏گردد. چه بسا استعدادها که به ما داده شده ولي از اداء حق آن استعدادها برنیامده ايم و آنرا ضایع کرده‏ايم. بسا موقعیت‏ها که برای ما پیش آمده ولي با وجود علم و توانائی از طاعت دست برداشته و تسلیم هوای نفس، شده‏ايم.

    بنده گمان مي کنم جنابعالي اگر به دنبال حقيقت باشيد ، به اندازه کافي موضوع روشن شده است. احتمالا بنده ديگر پاسخي خواهم داد.قضاوت با خوانندگان .

    #6715

    محمد35
    کاربر
    نکته دیگر انکه بسیاری از افراد عادی به سبب تقوایی که پیشه می کنند وبه سبب تعالیم وتربیت صحیح به قدرت ترک گناه می رسند وهر گناهی را به راحتی ترک می کنند آیا این مطلب منافاتی با اختیار ایشان دارد وقتی خدای متعال به حضرت یحیی سلام الله علیه قدرتی می دهد که در همان اوان کودکی به دنبال گناه نمی رود واز ترس خدا مناجاتهای طولانی با خدای متعال دارد آیا این با اختیار او منافات دارد بلکه در عین داشتن اختیار از جهت علم به عواقب وباطن زشت گناهان ازآن دوری می کند واز جهت علم به زیبایی کارهای پسندیده آنها را ترک نمی کند…
    #6753

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام .

    اولا : سوالات من درباره ی چطور از ایه 33 احزاب معصومیت فهمیده می شود ؟؟

    و چطور از ایه 11 انفال فهمیده نمی شود ؟؟!! بود .

    و خیلی واضح و روشن من تمام هر دو مورد را توضیح دادم .

    چرا از پاسخ دادن فرار می کنید و می خواهید با فلسفه بافی و طرح موضوعات فرعی ذهن خواننده را مشوش کنید . برای چندمین بار از شما می خواهم فلسفه بافی نکنید . وقتی می خواهید مسائل اعتقادات دینی را ثابت کنید باید از ایات قران و مرتبط با همان موضوع باشد . و مثل کسانی نباشید که برای فریب دیگران گرد و خاک به پا می کنند تا از مهلکه فرار کنند .

    دوما : چرا به اتهامی که به من زدی و از من به دروغ نقل قول کرده ای پاسخ نمی دهی ؟؟

    (مطلب دیگر انکه فرمودید که این آیه در نهایت دلالت دارد بر اینکه اصحاب کساء از زمان نزول آیه به بعد شامل این آیه شریفه هستند)

    برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی و هنوز فوت نکرده و زنده هستم . اینطوری از قول من مطالب دروغ ارائه می دهی و شرم نمی کنی ، خدا رحم کند به ان کسانی که فوت کرده اند . و در کجا من قبول کرده ام که در نهایت این ایه دلالت دارد بر اصحاب کساء ؟؟!!! خواهشمندم چون تمام مطالب من در این سایت موجود است تاریخ ان را ذکر کن تا دروغگو رسوا شود .

    و تا ثابت نکنی من دست بردار نیستم .

    و چرا پاسخ سوالات قبلی را تک تک نمی دهی و کلی گویی می کنی ؟؟ و با کلمات مبهم می خواهی از پاسخ دادن فرار کنی .

    #6754

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (بنده جواب داده ام که لام در الرجسس لام جنس است وهر نوع رجسی را در برمی گیرد وبه کسی که قسمتی از عمر خود را در عصمت نباشد نمی توان گفت خداوند هر نوع رجسی را از او دور کرده است)

    برادرم من که چندین جا جواب شما را داده ام و گفتم در ایه 11 سوره انفال خداوند برای صحابه پیامبر هم کلمه یطهرکم و هم رجز الشیطان و هم یثبت اقدام را به کار برده ، پس آنها باید خیلی معصومتر باشند . و چون خداوند به صراحت فرموده رجز الشیطان .

    #6755

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (برادر عزیز اگر مطلب را دنبال کرده باشید بحث ما تا اینجا به استناد احادیث صحیح به اینجا رسید که مراد از اهل بیت در آیه تطهیر فقط اصحاب کساء است)

    برادرم چرا شما همیشه می خواهی حرف به دهان دیگران بگذاری و چرا به من اتهام می زنی ؟من کجا به احادیث با شما بحث کردم ؟!!! خواهشمندم تاریخ گفته های من را اعلام کن تا دروغگو رسوا شود . و من چندین بار این اتهامات و دروغهای شما را اعلام کرده ام و از شما خواستم که از این دروغ پردازی ها و نقل قولهای بی اساس دست بردار ، ولی شما هنوز هم ادامه می دهید .

    #6756

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (خواهش می کنم فقط وفقط اگر از روایات صحیح مورد نظر جواب محکمی دارید بفرمایید بنده هیچ تعصبی ندارم واگر عاجز از پاسخ باشم با افتخار می پذیرم .)

    برادرم اولا : از همین خواهش شما مشخص می شود که از ایات قران نمی توانید معصومیت و عصمت را ثابت کنید . و عجز شما را نشان می دهد . و شما همیشه به دنبال احادیث مورد نظر خود هستید و حتی احادیث صحیح پیامبر هم باید مورد نظر شما باشد تا قبول کنید !!! و من مثل دیگر افراد نیستم که فریب شما را بخورم و در مسائل اعتقادات دینی به چیزی غیر از قران استناد کنم . اشتباه گرفته ای ! لطفا بیشتر خود را خسته نکن . برو دنبال کسانی که می توانی انها را به سمت احادیث مورد نظر خود سوق دهی و بکشانی !!

    #6762

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم . و اینکه گفته اید (لطفا از روي شکم حرف نزن . موسسه کيلويي چند است.) خود شما می دانید وظیفه ی شما و امثال شما در سایت ها شبهه افکنی می باشد . و به دنبال واقعیت های قرانی نیستید . و خود و خدا و بینی و بین الله غیر از این است ؟؟؟ ولی امثال شما برای اهل سنت مایه خیر و برکت است به لحاظ اینکه دیگر نمیتوانید مثل گذشته یک طرفه به قاضی بروید . در این قرن 21 که اکثر مردم باسواد هستند و به وسایل ارتباط جمعی دسترسی دارند دست شما برای همه رو شده که چیزی برای گفتن ندارید.
    #6763

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (اين دو آيه با هم تفاوت بسيار دارند. آنجا پاکي با وضو حاصل مي شود و تشريعي وبراي همه مردم است، ولي اينجا پاکي تکويني است .) برادرم شما مثل اینکه ایه 11 سوره انفال را نمی فهمید . یا می فهمی و فکر می کنی دیگران را می توانی فریب دهی !!! در کجای ایه 11 سوره انفال موضوع وضو برای تمام مردم می باشد ؟؟؟ منتظر پاسخ شما می باشم تا دروغگو کذاب رسوا شود و خوانندگان قضاوت کنند .

    #6764

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (اينجا «انما» آمده كه از قوى‌ترين ادات حصر به شمار مى‌رود.) برادرم خداوند را شاکرم که خود شما تایید کرده اید که انما از قویترین ادات حصر به شما می رود و من چندین بار برای شما توصیه کردم که اگر بخواهید برای عصمت و معصومیت 12 امام که در ذهن خود دارید ، از این ایه استفاده کنید دچار چندین مشکل می شوید از جمله یکی همین حصر می باشد . و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان ، عصمت و معصومیت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟

    #6765

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (اينجا الرجس با الف و لام جنس مى‌آيد، و شامل هر نوع پليدى؛ چه ظاهرى و چه باطنى مي شود.) برادرم من که چندین جا جواب را داده ام و گفتم در ایه 11 سوره انفال خداوند برای صحابه پیامبر هم کلمه یطهرکم و هم رجز الشیطان و هم یثبت اقدام را به کار برده ، پس آنها باید خیلی معصومتر باشند . و چون خداوند به صراحت فرموده رجز الشیطان .

    #6767

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (اگر به فرض محال، اين آيه براي زنان رسول خدا بود. آيا فقط شامل زناني که در هنگام نزول آيه همسر پيامبر بودند، مي شد وبراي زنان بعدي او نيز نمي شد!! آيا اين عقيده مسخره نيست وخودتان آن را مي پذيريد!)

    اولا : چون پاسخی به موضوعات مطرح شده از جانب من ندارید ، اهل سنت را به چیزی متهم می کنید که قبول ندارند . اهلسنت در کجا عصمت زنان پیامبر را قبول کرده ایم ؟؟

    دوما : اهلسنت که از ایه 33 احزاب ادعای معصومیت برای زنان پیامبر نکرده اند . این شما هستید که برای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر که در ذهن خود ساخته اید !!! از ایه 33 سوره احزاب می خواهید عصمت و معصومیت را بسازید . که نمی توانید .

    و از این قران موجود که در نزد مسلمانان هست (و خدا نازل نموده و طبق ایه 9 حجر محافظت ان را به عهده گرفته است) ، تا قیامت هم نخواهید توانست عصمت و معصومیت برای 12 امام پس از فوت پیامبر استخراج کنید .

    و اگر صبر کنید قران که 17000 ایه دارد چاپ و منتشر شود ، انوقت می توانید هم امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت کنید و هم معصومیت انها را و هم توسل به انها را و هم شفاعت انها را و ….

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 194)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.