آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

Home انجمن ها امهات المومنین آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محمد35 در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 194)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6607

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام . برادرم مثل اینکه یا مطالب قبلی را مطالعه نکرده اید و یا نخوانده اید که تمام این گفته های شما پاسخ داده شده است . و اینکه چون همکاران شما در موسسه نتوانستند پاسخ دهند ، شما امده ایدکه موضوع را با فلسفه بافی و مغلطه بازی به انحراف بکشانید . این رفتارها دیگر قدیمی شده و برای مردم با سواد و با شعور دیگر این حنا رنگی ندارد . و خداوند قران با ایات محکم و واضح نازل فرموده و طوری احکام خود را بیان کرده که در طول این هزار و چند صد سال هیچ فردی نتوانسته خدشه ای به احکام خداوند وارد کند . و این موضوع باید امثال شما را اگر به دنبال حق و حقیقت هستید از خواب غفلت بیدار کند . و اگر خدا و قران موجود را قبول ندارید و فقط قرانی که چند هزار ایه بیشتر دارد قبول دارید پس خود رابه زحمت نیندازید و صبر کنید تا ان قران چاپ و منتشر شود .

    #6608

    abdollah1990
    کاربر

    و اما جواب مطالب شما :

    اولا : برادرم شما با توجه به ایه 11 سوره انفال نمی توانید از ایه 33 سوره احزاب عصمت و معصومیت افرادی را ثابت کنید .

    دوما : با توجه به کلمه انما و کلمه یرید الله نمی توانید برای 12 امام معصومیت را ثابت کنید .

    و اینکه گفته اید که (پاسخ اين است که ميان اهل بيت اصطلاحي و لغوي با اهل بيت تشريع شده توسط خدا و انبياء فرق وجود دارد و آنها لزوما بر هم منطبق نيستند.) برادرم این شما و امثال شما هستید که برای از فرار از اصل موضوع ایه 33 سوره احزاب بحث لغوی و تشریعی توسط خداوند را مطرح کرده اید و برای خداوند تعیین تکلیف می کنید . و بدون دلیل قرانی حکم صادر می کنید و خداوند در قران جواب دندان شکنی برای شما و امثال شما داده است .

    #6609

    abdollah1990
    کاربر

    و در مورد اصحاب کساء : برادرم تمام مردم عرب می دانستند که زنان جزو اهل بیت هستند . و همین که پیامبر در زیر کساء برای ان افراد دعا کرده که خداوندا این افراد را هم جزو اهلبیت من قراربده ، نشان دهنده ی این است که ایه 33 احزاب درباره ی زنان پیامبر می باشد . و اگر درباره ی زنان پیامبر نبود خداوند از کسی نمی ترسید و خیلی واضح و روشن مثل دیگر موضوعات و احکام به صراحت بیان می کرد . و همچنین اگر پیامبر می خواست انها را به مردم معرفی کند خیلی راحت در منبر مسجد النبی مثل دیگر موضوعات و احکام که از طرف خدا نازل شده ، برای مردم بیان می کرد و چندین بار مثل دیگر احکام تکرار می کرد .تا حجت برای مردم تمام شود . آیا پیامبر آنها را برده بود زیر کساء تا به خداوند بگوید که اینها اهلبیت من هستند !!! تا نعوذ بالله خداوند در قیامت اشتباه نکند و آنها را بشناسد !!!

    #6610

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (شاهد ديگر اينکه رسول خدا در هيچ جايي از همسران خود به عنوان اهل بيت ياد نکرد)

    برادرم اولا : رسول خدا عرب بوده و عقل و شعور داشته و می دانسته که زنان او جزو اهلبیت او هستند .

    دوما : همه ی اعراب می دانستند که زنان جزو اهل بیت هستند .

    سوما : کدام فرد عرب زبان در بین مردم گفته که ای مردم زنان من جزو اهلبیت من هستند ؟؟؟!!

    و اگر شخصی چنین حرفی می زند همه نمی گفتند این فرد دیوانه می باشد ؟؟!!!

    مثل این است که شما در یک جمعی بگویید همسرم زن من می باشد !!!

    و از اعضای خانواده ی من است !!!

    خواهشمندم دیگر اینگونه شواهد ارائه ندهید .

    #6611

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (واضح است كه مراد از اراده در اين آيه تشريعي و در باره همه مؤمنين است و اختصاص به افراد معين وخاصي ندارد ؛ بنابراين ، قطعاً اراده در آيه تطهير تكويني است .) با این گفته ، شما دچار چندین مشکل می شوید .

    اولا : پس هنر خود اهل بیت چی بوده؟ آیا درخت سیب میتواند به درخت زالزالک فخر بفروش که میوه من سیب است؟؟ خب هنر خودش که نیست کسی که استاد بهش جواب سوالا ها را داده و دکتر کامل شده برتر نیست از کسی که زحمت کشیده و دکتر ناقصی شده .

    دوما : تمام فضائل آنها بی ارزش می شود و چون به گفته ی شما اراده تکوینی خداوند بود .

    سوما : خود حضرت علی در هیچ کجا مدعی عصمت و معصومیت نشدند و امام حسن هم ادعای عصمت و معصومیت نکردند و امام حسین هم در تمام خطبه های خود تا روز عاشورا مدعی معصومیت نشدند و حتی قبل از جنگ یک روز مهلت خواستند تا عبادت کنند .و اگر معصوم می بودند در خطبه ای بلیغ به مردم اعلام می کردند و به ایه 33 سوره احزاب نیز استناد می کردند . و آیا حضرت علی و امام حسن و حسین برای امامت خود به ایه 55 سوره مائده و 59 نساء و 67 مائده و 3 مائده استناد می کردند و امام سجاد در صحیفه سجادیه از خداوند برای گناهان خود طلب استغفار می کند . و موارد دیگر که اگر خواسته باشید برایتان ارسال کنم .

    #6612

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (اين اذهاب رجس از وجود اصحاب کساء دفعي است نه رفعي … يعني اينکه خداوند پليدي را از نزديکي به وجود ايشان دور نموده است) برادرم طبق کدام ایه قران به شما اختیار داده شده که هر طور خواستید پلیدی ها را تقسیم بندی کنید ؟؟؟ و اگر هرکسی بخواهد احکام خدا را به دلخواه خود تقسیم بندی کند و به نفع خواسته های خود حکم صادر کند که دیگر نمی شود گفته حکم خدا . پس این گفته شما اشخاص مورد خطاب ایه 11 سوره انفال را هم شامل می شود . و انها هم از پلیدی دفعی پاک شده اند .

    #6613

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (يکي از دلايلي که اهل سنت در توجيه بکار بردن ضمير (کم) در اين آيه دارد اين است که خود رسول خداهم شامل اهل بيت مي شود .)

    اولا : چرا برای اهل سنت تعیین تکلیف می کنی ؟؟ و دلیل میتراشی ؟؟

    برادرم هر ادم با سواد و با عقل و با شعوری اگر از ایه 71 تا 73 سوره هود را مطالعه کند متوجه می شود که برای همسر حضرت ابراهیم از کلمه عنکم استفاده شده است .

    #6614

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (حال ما سوال مي کنيم آيا قبل از اين آيه رسول خدا نيز معصوم نبودند!!؟) برادرم خدا را شکر و سپاسگذارم که سوالی را مطرح کرده اید که در پست های بالا من چندین بار از دوستان شما سوال کردم و نتوانستند جواب بدهند . ما هم همین سوال را از شما می کنیم ایا حضرت علی و حسن و حسین و فاطمه قبل از نزول این ایه معصوم نبودند ؟؟؟و چه نوع رجس و پلیدی داشته اند ؟؟؟ چون به اعتقاد شما امامان از زمان تولد معصوم هستند . حتما به این سوالم پاسخ بدهید و تا پاسخ ندهید دست بردار نیستم .

    #6615

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته اید (اما شبهه ديگري مطرح شد که خوب اين عصمت وطهارت براي اصحاب کساء قبول، ولي چرا شيعه بقيه امامان را نيز معصوم مي داند.)

    اولا : برادرم کی گفته این عصمت برای اصحاب کسا قبوله ؟؟ و چرا از پیش خود برای دیگران تعیین تکلیف میکنی ؟؟؟

    دوما : این عصمت و معصومیت دلخواه شما از ایه 33 سوره احزاب با هزار فلسفه بافی و فریب کاری هم استخراج نمی شود .

    به دلیل اینکه اولا : اگر خداوند می خواست اشخاصی را معصوم کند و مقام عصمت و معصومیت به انها عطا کند از کسی نمی ترسید . خیلی صریح با ایات بین و روشن ان اشخاص را با نام معرفی می کرد تا حجت برای مردم تمام شود . همانطور که در ایه 84 تا 86 سوره انعام چندین پیامبر را با نام گفته که بر عالمیان برتری دادم .

    دوما : همان کلمات یطهرکم و رجز الشیطان در ایه 11 انفال هم برای اصحاب پیامبر به کار رفته است .

    #6616

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گقته اید (واضح است كه مراد از اراده در اين آيه تشريعي و در باره همه مؤمنين است و اختصاص به افراد معين وخاصي ندارد ؛ بنابراين ، قطعاً اراده در آيه تطهير تكويني است .) پس برادرم همان طوری که خود شما استدلال کرده ای در ایه 6 سوره مائده یطهرکم برای عام است و در ایه 33 احزاب تکوینی است پس باید در ایه 11 انفال هم تکوینی باشد .

    #6617

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (وقتي يك معصوم ، بگويد شخص ديگري نيز معصوم است ، قطعا او نيز معصوم خواهد بود .) برادرم اگر طبق گفته ی شما ، گفته ی یک معصوم کافی است چرا خود پیامبر قبل از نزول این ایه 33 احزاب در طول حدود 20 سال این افراد را معرفی نکرد تا حجت برای مردم تمام شود . و چرا خود حضرت علی در هیچ جا نگفت من معصوم هستم ولی برعکس همیشه از خداوند خواستار عفو گناهان خود بود . و ایا کدام پیامبر ، پیامبر بعد از خود را تعیین کرده است ؟؟!! ضمنا یاد اوری می کنم باز مغلطه بازی نکنید و بگویید فلان پیامبر مژده امدن فلان پیامبر را داده است . چون تعیین کردن با مژده دادن فرق دارد . و همچنین چطوری حضرت علی در خطبه 6 نهج البلاغه می گوید (وَ اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاَْنْصارِ، فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رَجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى ) هر فردی را که شورای مهاجرین و انصار به عنوان امام تعیین کند رضایت خدا در ان می باشد . آیا حضرت علی حکم خدا را نمی دانست که هرکه را آنها انتخاب کنند ، رضایت خداوند را صحه گذاشت ؟؟؟ چون شما می گویید هرچه معصوم بگوید صحیح است و غیر قابل خدشه .

    #6618

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه گفته اید (ما دلايل روايي و عقلي و قرآني ديگري داريم که جانشينان رسول خدا بايد همچون خود او معصوم باشند.)

    برادرم با دلائل عقل بشری نمی توانید حکم معصومیت و عصمت برای اشخاصی صادر کنید . اگر اینطور باشد پس همه ی مکاتب و فرقه های انحرافی می توانند برای پیشوایان خود دلیل عقلی بتراشند . و اما اگر دلیل قرانی وجود می داشت در طول این هزار سال کسانی از شما با سوادتر بودند که ارئه دهند . و شما را به زحمت نمی انداختند . امام چون هیچ دلیل واضح و روشن در این قران وجود نداشت ، مجبور شدند در اصول کافی و بحارالانوار و … بگویند که این قران تحریف شده است .

    #6626

    محمد35
    کاربر
    اولا دلیل ما بر اثبات عصمت جانشینان رسول خدا صلی الله علیه وآله منحصر به این آیه مبارکه نیست بلکه مهم ترین دلیل یک دلیل عقلی بسیار ساده است وان اینکه پیامبر یعنی کسی که آورنده پیام الهی است بنا بر این باید از هر گناهی معصوم باشد تا زمینه پذیرش پیام اوفراهم شود ونیز مردم به قول وفعل وتقریر او اعتماد کامل کنند همین طور جانشین رسول خدا هم باید از هر گناهی معصوم باشد زیرا او در جایگاه هدایت مردم به سمت کمال است وکسی که خود مرتکب گناه شود چگونه دیگران را می تواند به سمت کمالی که خود فاقد آن است هدایت کند .
    ثانیا با استفاده از دلیل عقلی فوق می توان نتیجه گرفت که امام وخلیفه رسول خدا در هر زمان باید اعلم و افقه زمانه خود باشد ودر شناخت دین خدا نیاز به غیرنداشته باشد زیرا کسی که کوچکترین جهلی نسبت به دین خدا داشته باشد ممکن است جامعه اسلامی را به هلاکت ونابودی بیفکند بنا بر این کسی که در حل مسائل دینی وعلمی نیاز به دیگری دارد گز نمی تواند بر مسند خلافت رسول خدا صلی الله علیه وآله تکیه زند.
    ثالثا همانطور که در پست های قبل عرض کردم ما نمی خواهیم از این آیه عصمت همه امامان معصوم علیهم السلام را اثبات کنیم بلکه قدر یقینی از این آیه اصحاب کساء هستند که با توجه به روایات صحیحی که در کتب صحاح اهل سنت امده مراد از اهل بیت مشخص شده است والف ولام کلمه الرجس در آیه الف ولام جنس است که هر نوع پلیدی ورجسی را شامل می شود بنا بر این طبق این آیه وجود هر گونه رجس وپلیدی در مورد اصحاب کساء نفی شده است واین یعنی عصمت اصحاب کساء از هر پلیدی.
    رابعا این تعلق اراده الهی بر اذهاب رجس از اصحاب کساء هیچ منافاتی با اختیار ندارد زیرا اراده خدای متعال به نحو مقتضی است ونه علت تامه یعنی خداوند به اصحاب کساء در جه ای از علم ومعرفت نسبت به خوب وبد وحسن وقبح اعمال را داده است که به سمت هیچ فعل گناهی نمی روند وزشتی گناه برای آنها کاملا آشکار شده ودر نتیجه بدون انکه با اختیارشان منافات داشته باشد از گناه دوری می جویند واین مطلبی واضح است .
    #6627

    محمد35
    کاربر
    مطلب دیگر انکه فرمودید که این آیه در نهایت دلالت دارد بر اینکه اصحاب کساء از زمان نزول آیه به بعد شامل این آیه شریفه هستند ولی ادعای شما اثبات عصمت از هنگام تولد است ولذا دلیل اخص از مدعا است ؟ جواب آنکه اطلاق الرجس تمام دوران زندگی ایشان را در بر می گیرد زیرا اگر غیر از این بود باید خدای متعال می فرمود خدا وند اراده کرده است که از این به بعد شما را از آلودگی پاک کند حال آنکه چنین چیزی نفرموده است وبه صورت مطلق آورده است نیز آنکه در زمان نزول آیه شریفه دو سید جوانان اهل بهشت یعنی حسن وحسین علیهما السلام کودکی بیش نبودند از طرفی بنا بردلیل عقلی که آورده شد مبنی بر اینکه جانشین رسول خدا هم باید مثل خود رسول خدا از هر پلیدی پاک باشد وغیرمعصوم وکسی که مثلا سابقه بت پرستی داشته است نمی تواند جانشین رسول خدا باشدنتیجه می گیریم که علی علیه السلام هم از کودکی واز بدو تولد از پلیدی .گناه به دور بوده است وهیچ سابقه بت پرستی ویا سایر گناهان ندارد حال کسی که هیچ سابقه بت پرستی در عصر جاهلی را ندارد ومحل رجوع خلفا در مشکلات علمی آنها است سزاوار جانشینی رسول خدا صلی الله علیه وآله است یا دیگران؟!
    #6628

    محمد35
    کاربر
    چطور عقل بشری نمی تواند مسئله ای مانند عصمت پیامبر وجانشین او را تشخیص دهد که از بدیهیات است در حالیکه رسولان الهی در جای جای قرآن هموراه از همین عقل برای اثبات توحید ونبوت خود استفاده می کردند وبه عبارتی عقل رسول باطنی است وپیامبر عقل خارجی این دو مکمل یکدیگر می باشند علاوه آنکه مسئله عصمت اصحاب کساء به این صراحت درآیه شریفه وروایات صحیحی که در کتب شما برادران موجود است آمده است وچنین دلیل محکمی را چرا نمی پذیرید ؟!
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 194)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.