Home › انجمن ها › امهات المومنین › آیا آیه تتطهیر شامل همسران پیامبرصلی الله علیه وآله هم می شود؟!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محمد35 در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6354شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6355قالت للرسول صلى الله عليه وسلم: ألست من أهلك؟ قال: بلى، قالت: فأدخلني في الكساء__ الطرائف: (30)، العمدة: (18)، البحار: (35/221)(45/198)، البرهان: (3/321(
http://www.haydarya.com/maktaba_moktasah/03/book_42/35/a23.html
این هم مدرک از کتاب که شما دائم تو سر اهل سنت می زنید یعنی شواهد التنزیل که البته در اصل شیعی هست.
نام کتاب : شواهد التنزيل نویسنده : الحاكم الحسكاني جلد : 2 صفحه : 110
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6365با سلام . برادرم شما برای به انحراف کشاندن بحث (آیه 33 سوره احزاب،عصمت امامان) ، مباحث دیگری را (بحث خلافت) که هیچ ربطی به موضوع اولیه بحث ندارد مطرح می کنید و این روش هایی که شما اکنون دارید از آنها استفاده می کنید دیگر قدیمی شده و مخصوص ده ها سال پیش ، که مردم بی سواد بوده اند می باشد . و چرا فرار می کنید و به سوالات من پاسخ نمی دهید ؟؟؟ایه 33 سوره احزاب ، شما اول ایه را قیچی می کنید . ولی باز هم دچار مشکلی بزرگتر می شوید . چون کلمه انما حصر می باشد و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان عصمت و امامت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟
و همچنین از کلمه یطهرکم که در این ایه امده عصمت و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را نمی توان ثابت کرد . بدلیل اینکه در آیه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم از کلمه یطهرکم و عنکم رجز الشیطان استفاده شده است پس آیا صحابه پیامبر هم دارای عصمت هستند ؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6366لطفا به این سوال پاسخ بده و تا پاسخ ندهی من پشت سر هم این سوال را تکرار خواهم کرد تا رسوا شوی .و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد . در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟
همچنین کلمه یطهرکم در ایه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم به کار رفته است . ایا انها هم معصوم بوده اند ؟؟ و کلمه عنکم رجز الشیطان هم در همان ایه به کار رفته است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6367و اینکه گفته اید (پيامبر ص مدت شش ماه، هنگامى كه براى نماز صبح از كنار خانه فاطمه (سلام اللَّه عليها)مىگذشت صدا مىزد:الصلاة يا اهل البيت! إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً: ترجمه : هنگام نماز است اى اهل بيت!، خداوند مىخواهد پليدى را از شما اهل بيت دور كند و شما را پاك سازد.) آیا طبق گفته ی شما که درباره ی آیه 11 سوره انفال گفته اید که (پلیدیهای ظاهری ونجاسات باشد یا پلیدیهای باطنی حاصل از جنابت) آیا در طول این 6 ماهی که فرموده اید آیا آنها را وقت نماز صبح صدا می زد که غسل جنابت کنید ؟؟؟!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6377برادر بزرگواراین مطلبی که فرمودید مر بوط به آیه 11 سوره مبارکه انفال است ونه مر بوط به آیه مبارکه تطهیر وصدا زدن رسو ل خدا صلی الله علیه وآله اهل بیت را به مدت شش ماه بعد از نزول آیه مبارکه تطهیربه جهت این بوده که به من وشما بفهماند که مراد خدای تعالی از اهل بیتی که از آۀودگی پاک شده این ذوات مقدس بوده اند لذا نباید دلالت این دو آیه را باهم خلط کرد آنچه در مورد آیه سوره انفال گفتیم ارتباطی به آیه تطهیر ندارد فقط خواستم در جواب این دوست عزیز مطلب را توضیح داده باشم باز هم پست مر بوطه را یک بار دیگر بخوانید ….برادر بزرگوار بنده با شما هیچ لج بازی ندارم بارها عرض کرده ام بزرگوار اگر پاسخ منطقی از شما بشنوم دست شما را می بوسم وبه این هم افتخار می کنم زیرا انسان فضلا از مومن باید تسلیم دلیل ومنطق باشد بنده در خصوص این آیه در پست های فوق از جوانب مختلف مطلب را باز کرده ام وتو ضیح بیشتر تکرار مکررات خواهد بود …خواهش می کنم اگر نسبت به مطالب فوق جوابی دارید بفرمایید …به خصوص روایاتی که مراد از کلمه اهل بیت را مشخص کرده است وبعضی آن را در حد تواتر می دانند….باز هم تشکراز توجه شما
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6427و چرا فرار می کنید و به سوالات من پاسخ نمی دهید ؟؟؟ایه 33 سوره احزاب ، شما اول ایه را قیچی می کنید . ولی باز هم دچار مشکلی بزرگتر می شوید . چون کلمه انما حصر می باشد و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان عصمت و امامت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟
و همچنین از کلمه یطهرکم که در این ایه امده عصمت و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را نمی توان ثابت کرد . بدلیل اینکه در آیه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم از کلمه یطهرکم و عنکم رجز الشیطان استفاده شده است پس آیا صحابه پیامبر هم دارای عصمت هستند ؟
آیا شما مسئله جنابت در ایه 11 انفال را چطوری فهمیده اید ؟؟؟؟ و جوابت را نیز داده ام که اگر موضوع جنابت می بود فاغسلوا به کار می رفت . و ما هم با همان دلائل تو استناد کردیم که اینجا نیز می تواند مصداق داشته باشد ؟؟؟ و همچنین در ایه 11 انفال علاوه بر یطهرکم ، عنکم الرجز الشیطان و یثبت اقدامکم نیز آمده است . پس صحابه پیامبر مقام بالاتری باید داشته باشند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6430شيعيان براي اثبات معصوم بودن اهل بيت به ايه ي 33 سوره ي احزاب متوسل ميشوند كه باز چيزي جز مغلطه كردن و عوام فريبي نمي باشد
خداوند ميفرمايد:
وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً
و در خانههاي خود بمانيد ( و جز براي كارهائي كه خدا بيرون رفتن براي انجام آنها را اجازه داده است ، از خانهها بيرون نرويد ) و همچون جاهليّت پيشين در ميان مردم ظاهر نشويد و خودنمائي نكنيد ( و اندام و وسائل زينت خود را در معرض تماشاي ديگران قرار ندهيد ) و نماز را برپا داريد و زكات را بپردازيد و از خدا و پيغمبرش اطاعت نمائيد خداوند قطعاً ميخواهد پليدي را از شما اهل بيت ( پيغمبر ) دور كند و شما را كاملاً پاك سازد .
اين ايه مخاطبش زنان پيامبر ميباشد نه مهدي كه 200 سال بعد به دنيا امده است و اهل بيت پيامبز زن هايش هستند. در اين ايه خداوند گفته كه اگر در خانه بمانيد و مثل دوران جاهليت بدون حجاب بيرون نرويد و نماز بخوانيد و زكات بپردازيد و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد اسبابي هستند براي اينكه خداوند نيز شما را از گناهانتان پاك كند. در واقع اگر اين كار ها را انجام بدهيد خداوند نيز اراده ميكند كه شما را از گناه پاك فرمايد. و اگر تنها به مجرد امدن لفظ تطهير براي اهل بيت انها معصوم حساب شوند پس هر كس زكات دهد و وضو بگيرد معصوم مي شود چون شيعيان از لفظ تطهير براي اثبات معصوم بودن اهل بيت سوء استفاده مي كنند .
چنان چه خداوند براي كسي كه زكات مي دهد مي فرمايد:
خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِم (توبه 103)
( اي پيغمبر ! ) از اموال آنان زكات بگير تا بدين وسيله ايشان را ( از رذائل اخلاقي ، و گناهان ، و تنگچشمي ) پاك داري
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6432و براي كسي كه وضو و تيمم مي انجام مي دهد مي فرمايد
فَلَمْ تَجِدُواْ مَاء فَتَيَمَّمُواْ صَعِيداً طَيِّباً فَامْسَحُواْ بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُم مِّنْهُ مَا يُرِيدُ اللّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَكِن يُرِيدُ لِيُطَهَّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
و اگر اب نيافتيد ، با خاك پاك تيمّم كنيد ، با آن بر صورتها و دستهاي خود بكشيد . خداوند نميخواهد شما را به تنگ آورد و به مشقّت اندازد ، و بلكه ميخواهد شما را پاكيزه دارد و نعمت خود را بر شما تمام نمايد ، شايد كه شكر او را به جاي آوريد
در اين ايه نيز خداوند اراده بر تطهير كرده مثل ايه ي 33 سوره ي احزاب
واگر تشيع بگويد كه در ايه ي 33 سوره ي احزاب علاوه بر تطهير دور كردن رجس و پليدي نيز آمده كه براي وضو و زكات اين توصيف نيامده ما نيز در جواب ايه ي 11 سوره ي انفال را به انها نشان ميدهيم كه خداوند مي فرماي:
إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّن السَّمَاء مَاء لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الأَقْدَامَ (انفال 11)
( اي مؤمنان ! به ياد آوريد ) زماني را كه ( خداوند ) خواب سبكي بر شما افگند تا مايه آرامش و امنيّت از ناحيه خدا گردد ، و از آسمان آب بر شما باراند تا بدان شما را ( از پليدي ) پاكيزه دارد و كثافت ( رجس ) شيطاني را از شما به دور سازد ، و دلهايتان را ثابت نمايد ، و گامها را ( در شنزارهاي بدر ) استوار دارد.
طبق اين ايه پس تمام مجاهدان جنگ بدر معصوم ميباشند چون خداوند به انها گفته ليطهركم به و يذهب عنكم رجز الشيطان و براي اهل بيت نيز همين تعبير را اورده لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. با اين حساب تمام مجاهدان جنگ بدر معصوم ميباشند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6433و چرا فرار می کنید و به سوالات من پاسخ نمی دهید ؟؟؟ لطفا به این سوال پاسخ بده و تا پاسخ ندهی من پشت سر هم این سوال را تکرار خواهم کرد تا رسوا شوی .و همچنین به عقیده اهل تشیع امامان از زمان تولد معصوم می باشد . در حالیکه این ایه در مدینه و زمانی نازل شده که حضرت علی بیش از 20 سال عمر داشتند . چون کلمه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد . پس ایا قبل بر این آنها معصوم نبوده اند که خدا می خواهد از این به بعد آنها را معصوم گرداند ؟؟؟
همچنین کلمه یطهرکم در ایه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم به کار رفته است . ایا انها هم معصوم بوده اند ؟؟ و کلمه عنکم رجز الشیطان هم در همان ایه به کار رفته است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6544برادر بزرگوار :اولا آنکه این که می فرمایید شیعیان مدعی این هستند که امامانشان از ابتدای عمر معصومند در حالیکه این آیه در زمان جوانی علی هلیه السلام نازل شد خوب این هم مطلبی است اما این مطلب فرع بر این است که شما دلالت آیه را بر مطلوب مورد نظر یعنی عصمت اصحاب کساء پذیرفته باشید زیرا در غیر این صورت یعنی نپذیرفتن مدلول مورد نظر این سول شما جایی ندارد.
ثانیا ابتدا خواهش می کنم موضع خودتان را صریحا راجع به احادیث متواتر کساء که تا هفتاد وپنج حدیث ودر صحاح است بفرمایید ونیز ارتباط آن را به آیه کریمه که بنده تفصیل آن را در پستهای قبل بیان کردم وجواب مناسبی هم از شما بزرگواران در یافت نکردم .
ثالثا ما از این آیه نمی خواهیم عصمت تمام امامانمان را اثبات کنیم بلکه مدلول وقدر متیقن این آیه اصحاب کساء می باشند حال شما همین قدر متیقن را قبول کن تا بعد از آن به مطالب دیگر بپردازیم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6549ضمن سلام و خسته نباشید .برادرم اولا : شما به ایه 33 سوره احزاب استناد کرده اید و من به شما ثابت کرده ام که از این ایه عصمت و معصومیت ثابت نمی شود به دلیل ایه 11 سوره انفال .
دوما : ایه 33 مخصوص زنان پیامبر می باشد به دلیل سباق و سیاق ایه و به دلیل ایه 71 الی 73 سوره هود .
سوما : و اینکه گفته اید (این که می فرمایید شیعیان مدعی این هستند که امامانشان از ابتدای عمر معصومند در حالیکه این آیه در زمان جوانی علی هلیه السلام نازل شد خوب این هم مطلبی است) خدا را شکر و سپاسگذارم که اعتراف کرده اید و قبول کرده اید و نتوانستید جواب این مطلب را بدهید و اصل موضوع هم همین مطلب است که شما از پاسخ به ان فرار کرده اید. که ایا قبل از نزول این ایه حضرت علی و امام حسن و حسین معصوم بوده اند یا نه ؟؟؟ و همچنین پاسخ نداده اید که به چه نوع پلیدی دچار بودند که خداوند می خواست آنها را پاک گرداند . چون خداوند گفته یرید الله یعنی خداوند می خواهد . و نگفته از زمان تولد شما را پاک گردانیده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6551و اینکه گفته اید (ثالثا ما از این آیه نمی خواهیم عصمت تمام امامانمان را اثبات کنیم بلکه مدلول وقدر متیقن این آیه اصحاب کساء می باشند) خدا را شاکر و سپاسگذارم که اعتراف کرده اید از این ایه نمی توانید عصمت تمام امامان را ثابت کنید . لطفا پاسخ بدهید .اولا : در این ایه کلمه انما یعنی حصر به کار رفته .
دوما : پس از کدام ایه عصمت امامان را ثابت می کنید ؟؟؟!!! لطفا واضح و روشن پاسخ داده و شماره ایه و سوره را ذکر فرمایید . و چون نمی توانید از ایات قران ثابت کنید برای شما یک راهنمایی دارم !!! دنبال یک عبایی ، شالی ، دستمالی ، لنگی ، چیزی بچرخید شاید بتوانید به دروغ ثابت کنید !!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6590متاسفانه دوستان بين معناي اصطلاحي و شرعي اهل بيت ،خلط مي کنند.بگذاريد توضيح خود را با يک مثال شروع کنم. مگر نه اينکه پسر و همسر به لحاظ اصطلاحي از اهل بيت افراد هستند . پس چرا خداوند در مورد پسر نوح و همسر لوط فرمود (انه ليس من اهلك) بالاخره زن لوط و پسر نوح ،اهل بيت لوط و نوح بودند يا نه!؟
پاسخ اين است که ميان اهل بيت اصطلاحي و لغوي با اهل بيت تشريع شده توسط خدا و انبياء فرق وجود دارد و آنها لزوما بر هم منطبق نيستند.آيا دقت نکرديد که هم در حديث ام سلمه هم در حديث عايشه پيامبر هنگام معرفي اهل بيت خود آنها را در يک کساء حصر کرده و ورود کسي ديگري را اجازه نداده چرا ؟نعوذ بالله ايشان مي خواستند بازي کنند. خير او مي خواست با اين کار فرق بگذارد بين اهل بيت مطهر و اهل بيت غير مطهرش. ايشان بارها همين حصر اهل بيت(مطهر) را تصريح نمودند.
زماني که به مباهله رفت همانها را برد وفرمودند:« ان هولاء اهل بيتي».
شاهد ديگر اينکه رسول خدا در هيچ جايي از همسران خود به عنوان اهل بيت ياد نکرد، مثلا مي فرمايد: اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله وعترتي اهل بيتي. دقت نماييد که رسول خدا در اين حديث نيز اهل بيت را عام و به تنهايي بکار نبرده ومي فرمايند “عترتي اهل بيتي” تاکيد مجدد که اهل بيت من عترت من است
دوستان ،آيا هيچ همسري خصوصا در خانه خود مي گويد آيا من از (اهل بيت)هستم؟ پس چرا ام سلمه گفت؟ مي دانيد چرا ،چون او فهميد که منظور رسول خدا شکل ويژه اي از اهل بيتش بود. به معناي ديگر به اهل بيت خود که در کساء قرار داد يک حقيقت شرعي داد نه يک حقيقت لغوي.
بگذاريد طوري ديگر عرض کنم. مگر معناي لغوي” صلاه “دعا نيست پس چرا ما از کلمه صلاه فقط به ياد عبادتي خاص که همان نماز است ، مي افتيم. چون رسول خدا صلاه را به نماز تشريع نموده است. بدين ترتيب ديگر ما حق نداريم بگوييم هر دعايي صلاه است!!! اين چنين است که وقتي گفته مي شود اهل بيت رسول خدا ما فقط به ياد اصحاب کساء مي افتيم نه زنان ايشان. زنان رسول خدا نيز به خوبي اين موضوع را درک کرده بودند ، لذا هرگزادعا نکردند که از اهل بيت رسول خدايند، بلکه خلاف آن را نقل کرده اند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6591اما سوالي مطرح مي شود که خوب اين موضوع مزيتي براي اهل بيت محسوب نمي شود چرا که اين اراده تشريعي خداوند است و تا زماني كه اهل بيت ، خود اين تطهير را حاصل نكنند ، هيچ اثري بر آن مترتب نميشود ! همچنانکه خداوند با وضو مومنين را پاک مي نمايد ولي وقتي وضو گرفته نشود ، هيچ اثري نخواهد داشت !پاسخ: اولا:اگر مراد ارادۀ تشريعي باشد ، حصر آن به اهل بيت(با کلمه حصر انما) لغو خواهد بود ؛ چرا كه ارادۀ تشريعي شامل تمامي افراد بشر مي شود و اختصاص به اهل بيت ندارد ؛ چنانچه خداوند كريم در آيه وضو ميفرمايد :
مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ . مائده / 6 .
خدا نمى خواهد بر شما تنگ بگيرد ، ليكن مى خواهد شما را پاك ، و نعمتش را بر شما تمام گرداند ، باشد كه سپاس[ او ] بداريد .
واضح است كه مراد از اراده در اين آيه تشريعي و در باره همه مؤمنين است و اختصاص به افراد معين وخاصي ندارد ؛ بنابراين ، قطعاً اراده در آيه تطهير تكويني است .
ثانيا: صحابهاي كه نزول اين آيه را ديده و از شان نزول آن با خبر بودند ، اين تطهير را اراده تكويني خداوند ميدانند ! نه تشريعي! واصلا به همين علت است که آنرا يک فضيلت براي اهل بيت مي دانند.
شبهه اي مطرح شد که اگر آين آيه اشاره به عصمت اصحاب کساء دارد پس قبل از اين آيه ،ايشان غير معصوم بودند. و اين مخالف عقيده شيعه به معصوميت آنها از بدو تولد است.
پاسخ اين شبهه اين است که اولا: اين اذهاب رجس از وجود اصحاب کساء دفعي است نه رفعي (اصلا به همين خاطر است که چنين تعبيري را بکار برده) يعني اينکه خداوند پليدي را از نزديکي به وجود ايشان دور نموده است ، نه اينکه فرضا رجسي در وجود ايشان وجود داشته و خداوند آنرا رفع فرموده است. لذا ما هرگز دليلي براي آلودگي اين بزرگواران حتي تا قبل از اين آيه نداريم.
ثانيا: يکي از دلايلي که اهل سنت در توجيه بکار بردن ضمير (کم) در اين آيه دارد اين است که خود رسول خداهم شامل اهل بيت مي شود . حال ما سوال مي کنيم آيا قبل از اين آيه رسول خدا نيز معصوم نبودند!!؟
اما شبهه ديگري مطرح شد که خوب اين عصمت وطهارت براي اصحاب کساء قبول، ولي چرا شيعه بقيه امامان را نيز معصوم مي داند.
پاسخ اين است که اولا: وقتي يك معصوم ، بگويد شخص ديگري نيز معصوم است ، قطعا او نيز معصوم خواهد بود .
ثانيا:درست است که آيه، عصمت را منحصر به اهل بيت پيامبر و شخص رسول خدا نيز اهل بيت خود را منحصر به عترنش ، دانسته است ، ولي نه اينکه اشخاصي ديگر از عترت ايشان که مصداق اين آيه هستند وجود ندارد. به واقع هنگام نزول آيه مصداق اهل بيت مطهر رسول خدا ،اين پنج تن بوده اند.
ثالثا: مگر دلیل ما بر عصمت اهلبیت فقط حدیث کساء است. ما دلايل روايي و عقلي و قرآني ديگري داريم که جانشينان رسول خدا بايد همچون خود او معصوم باشند.(فعلا موضوع اين پست نيست)
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
صحيح البخاري [17 /305
” عَنْ إِبْرَاهِيمَ قَالَ قُلْتُ لِلأَسْوَدِ هَلْ سَأَلْتَ أُمَّ الْمُؤْمِنِينَ عَمَّا يُكْرَهُ أَنْ يُنْتَبَذَ فِيهِ قَالَ نَعَمْ. قُلْتُ يَا أُمَّ الْمُؤْمِنِينَ أَخْبِرِينِى عَمَّا نَهَى عَنْهُ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- أَنْ يُنْتَبَذَ فِيهِ. قَالَتْ نَهَانَا أَهْلَ الْبَيْتِ أَنْ نَنْتَبِذَ فِى الدُّبَّاءِ وَالْمُزَفَّتِ.”
صحيح البخاري ج2/ص932
[صحيح مسلم ج4/ص2133
” فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم من يعذرنا من رجل بلغني أذاه في أهل بيتي فوالله ما علمت من أهلي إلا خيرا “