چرا زن نصف مرد ارث میگیرد؟

پاسخ اهل سنت: یک جمله ظاهرا دلفریب منشاء اشتباهات فراوانی شده است: (منشور سازمان ملل میگوید: انسانها چه زن باشد چه مرد، دارای حقوقی مساویند) اما بنظر ما،  انسانها با هم مساوی نیستند،بنابرین حقوقی مساوی نیز ندارند! 
از تفاوتهای جسمی مرد و زن شروع میکنیم، زن دچار حیض میشود و مرد نه, زن حامله میشود و مرد نمیشود، و زن کودک را شیر میدهد و مرد نمیتواند.
غربیان نیز این تفاوتها را برسمیت شناخته اند،  و بر اساس آن بین زن و مرد فرق میگذارند، اگر زنی حامله شود چند ماه به او مرخصی میدهند اما به مرد حامله کننده! چیزی نمیدهند زن که مادر شد، حقوقی دارد اما مرد بعنوان پدر ندارد.
پس فرق محسوس را همه  برسمیت شناخته اند
 بنا بر آنچه نوشتم، میتوانیم بگوییم که پس غرب و کفار  نیز قبول دارند که مرد و زن حقوق یکسان ندارند اما بما که میرسند سالوسانه داد میزنند که اسلام به زن همانقدر حق نمیدهد که به مرد داده است این یک سفسطه بزرگ است.

 
بله  سفسطه است زیرا این فرق ها  را دین  ما نیز برسمیت شناخته و زنان در ایامی از  هر ماه از نماز و روزه معافند و همه عمر از  نماز جماعت معافند. از جهاد معافند  و همیشه  و سراسر عمر  از تلاش برای کسب پول برای گذاران زندگی  خود معافند !
برای زن حامله یا زائو،اسلام نیز مانند غربیان، برای آنها حقوق فوق العاده ای قایل است، مثلا در صورت لزوم روزه بر این زنان  واجب نیست .
 بعنوان مادر، زنها مجبور نیستند  نصف خرج مایحتاج فرزندشان را  بپردازند!  بلکه حتی  از دادن کرایه خانه و هزینه آب و برق و گاز و مالیات و تلفن  و خوراک و پوشاک خود نیز معافند، همه اینها بر عهده مرد گردن شکسته است !
چرا کسی این همه امتیازات را نمیبیند؟

اسلام حتی به مرد حق نمیدهد که  به این بهانه اینکه چون نان اور خانه  اوست؛ پس بهتر بخورد و بهتر بپوشد!! بلکه حداقل حق زنان این است که به حساب مرد  به اندازه مردان و همانند او  بخورند و و به همان اندازه که مرد پول،هزینه لباس میکند  زن هم حق دارد از جیب مردش، به همان مقدار هزینه لباس خود کند!
 و عملا میبینم که سهم زنان  در این لباس خریدن مثلا،  بیشتر هم هست!  این ها همه امتیاز است.
جهاد یکی از سخت ترین اعمال است و  به خاطر همین سخت و شاق بودن عمل  جهاد،خیلی از مسلمانها در عبور از این مرحله  شکست میخورند و رفوزه میشوند. اما الله زنان را از این مشقت و امتحان  بزرگ معاف کرده است.

 
پس اسلام با زنها دشمنی ندارد گرنه اینهمه امتیاز به آنها نمیداد .
در عوض اسلام میگوید پدر که مرد، پسرش حق دارد دوبرابر دخترش ارث بگیرد  این را ظاهر بینان به  ضرر  جنس زن میدانند در حالیکه اینطور نیست.
دلیل ساده ما این است که این پسر پولی را که از پدر به ارث برده در نهایت با یک زن دیگر ( حالا خواهرش نیست اما  همسرش که هست و همسرش بلاخره  یک زن که هست ) بله با یک زن دیگر نصف میکند پس عملآ اسلام به زن بیشتر داده تا مرد. به خواهر بیشتر داده تا برادر
مثال :
خواهر ۱۰ هزارسهم خود از ارث  پدر را  خرج خود میکنئد و برادر ۲۰ هزار به ارث برده از پدر را  خرج هزار درد بی درمان میکند از جمله برای زنی خرج میکند که مثل خواهرش یک زن است یا برای کودکانش که در بین آنها جنس مونث هم هست
پس اعتراض زنها به چیست؟ در عمل دوبرابر و بیشتر از سهم ارث مرد، نصیب زنان میشود و کمتر از یک ثلث نصیب مردان، و بازهم اسلام مظلومانه  بدنام  است.

 
پس بیایید ظاهر بینی را کنار بگذاریم
شاید کسی بگوید چه معنی دارد که اسلام حق زن را بدست مرد داده از اول مثل قانون غریبیان مساوی تقسیم میکرد؟!
بله اگر چنین میکرد آنوقت باید روزانه زن هم برای زندگی مشترک پول میداد و مرد هم، همانطور که در رستوران ها، زن غربی سهم خود را میدهد و مرد غربی سهم خود را !!!
شاید بگوید بدهد این چه عیب دارد ؟!
عیبش این است که نظام زندگی بهم میخورد دیگر کسی عروسی نمیکند  و نسل بشری رو به انقراض میرود اسلام با وضع این قانون هشیارانه باعث شده خانواده ها پا بگیرد و پابرجا بماند زن به مرد نیاز دارد و مرد به زن و طلاق نادر و معدود است.
اگر بگویید که دیگران که مسلمان نیستند چرا نسلشان منقرض نشد میگویم سفسطه نکنید غربیان ( سابقا ) هم تقریبآ مثل مسلمانان عمل میکردند  و زن در انجا هم  همیشه به مرد وابسته بود.
غرب آمد و  این قانون را عوض کرد اما حالا  دارد نتایج آن را میبیند.

غربیان هر سال مجبورند از شرق انسان وارد کنند زیرا تعدادشان رو به کمی و انقراض است این شومی قوانین احمقانه آنهاست  که عروسی را از بین برده است.
شما اگر هند و چین را مثال بزنید میگویم  اگر پا درجای پای غرب بگذارند، پس صبر کنید بزودی بلای غرب بر سر آنها نیز خواهد آمد، این یکی دو روز نتیجه نمیدهد نیم قرن طول میکشد.
روزی خواهد آمد که چینیان نیز آدم وارد کنند آری اروپا روزی روزگازی جمعیتش از چین و هند بیشتر بود اما امروز مفلوک و مفلوج هستند اینها از شومی قوانین خانمان بر انداز انهاست.

حالا اگر بگویید، تکلیف زنی که عروسی نمیکند چیست چرا از ارث پدر سهم کمتری میگیرد میگوییم تکلیفش این است زود عروسی کند کار خوبی نیست  که عروسی نمیکند  اصلا این قانون برای تشویق زنان به عروسی نیز هست که این خود فایده ای دیگر( فایده ای دو چندان ) را  برایشان به ارمغان آورده  است
بعضی مجادله میکنند که زنی که شوهر نمیابد بر او در قانون اسلام ظلم میشود
باز جواب این است که برای یک دستمال قیصریه را به آتش نمیکشند و برای یک نماز نخوان در مسجد را نمیبندند و برای یک زن که شوهر نیافته قانون به این خوبی را ملغی نمیکنند
تازه اسلام به عنوان یک سیستم کامل برای زندگی فکر بکری برای  زنان شوهر نیافته نیز  دارد اگر زنی که به دلیلی ( زشتی یا کمبود مرد یا نقص عضو یا موقعیت خانوادگی و شخصی ) شوهر نیابد، اسلام به او میگوید حاضر شو که زن دوم شوی تا مردان برای بردنت صف بکشند و تو نیز از جیب آنها مفت بخوری .

یکی مجادله میکرد که اصلا دختر دلش نمیخواهد عروسی کند بشما چه ؟!
اینکه کسی نمیخواهد در جامعه فرد مفیدی باشد مربوط به خودش است، اما برای  این چنین  فردی  از خیرات جامعه
   ( مثل  ارث پدر )  همان یک ثلث هم زیاد است و گفتم برای یک  بی نماز در  مسجد جامع را نباید بست.
خلاصه اینکه اسلام یک سیستم زندگیست ظاهررا نبینید و ساده بین و ساده لوح نباشید  و نگویید  که چرا یک جعبه کامپیوتر گرانتر از یک صندوق ساده است عمیقا ببینید

 نتیجه مهم است
نتیجه سیستم غربی، چارنعل دویدن بسوی انقراض است و (خودکشی رایج در بین آنها یک مثال بر بد بودن سیستم روابط بین زن و مرد در آنجاهاست )

حالا شاید بگوید جواب شما در باره اینکه شهادت زنها در دادگاه ها نصف شهادت مرد است چیست؟
جواب این است که قد زن کوتاه تر است !!!
این را که قبول دارید زنها معمولا کوتاه تر هستند از مردان و  نمیگویم که حجم مغز آنها  کمتر است از حجم مغز مردان
چون این دومی را براحتی قبول نمیکنید اما اولی را نمیتوانید رد کنید چون کاملا محسوس است که میانگین قد زنان در تمام کشورهای دنیا از میانگین قد مردان همان کشور کمتر است
خب آیا این بیعدالتی است
اگر هست کی جوابگوست؟!
بروید به خالق اعتراض کنید که چرا چنین ساخته یکی را کوتاه یکی را دراز  !!
یا اگر ایمان به الله ندارید و دهری هستید یقه طبیعت را بچسبید که چرا  نسبت به زنان بی عدالت و نامهربان  بوده!
این اعتراض بیهوده است و تغییری از آن حاصل نمیشود و زن همچنان کواه قدتر باقی میماند.
حالا برای جبران این بی عدالتی،  آیا جامه ای  که به قامت زنان میبرید را بهمان طولی می برید که  لباس مردان است؟!!
 شما اگر چنین کنید اول خودتان، و دوم زنان را مسخره کرده اید .
شما که اینقدر مته به خشخاش میگذارید آخر کار را به آنجا میکشانید ! پس تفاوت ها بی عدالتی نیست!این نکته طلایی را بخاطر بسپارید.
اگر در قد تفاوت است؛ که دیدیم هست با چشم سر دیدیم هست؛ پس چه جای تعجب است که در حافظه تفاوت باشد؟ نمیگویم حتما هست میگویم اگر باشد نباید تعجب میکنیم

حالا اسلام مدعی است که مرد دو برابر زن حق شهادت دارد و زن احتمال دارد فراموش کند یا دچار احساسات شود یا هرچیز دیگری
 به هرحال ما بعنوان مسلمان، ما تسلیم قانون الله هستیم و در این ظلمی به زن نمیبینیم .
خب حالا شهادت زن نصف مرد باشد ظلمی به زن نیست

حالا به سخن طلایی ما در این مقاله توجه کنید:
اصلا این را بدانید که ما مسلمانها، تقسیم بندی خبیث غربیان ، بین زن و مرد را برسمیت نمیشناسیم
مگر زنان کیا هستند؟؟؟؟؟؟
 یا مادران  یا خواهران  یا دختران یاهمسران  ما هستند کمی دورتر خاله ها یا عمه ها وووو
من با جودیکه مردهستیم  و دارم از قانون  ارث و گواهی اسلامی دفاع میکنم باز  حاضریم از سر صد مرد بیگانه خون بیاید در دست دخترک ناز من یا مادر مهربان من  خاری فرو نرود 
این تقسیم بندی غرب بین زن و مرد،غلط و شیطانی است
ما چرا حاضر شویم که قانونی وضع کنیم که مرد بیگانه ای به دختر ما ظلم کند یا به خواهر ما ستم روا دارد ؟
این حرفها درست  نیست  اینها حرفهایی شیطانی غربیان  است
پس قوانین به نفع کسی نیست یک سیستم زندگی است کسی که سیستم زندگی اسلامی را زیر سوال میبرد باید راه حل بهتری را ارائه دهد.
اینکه ساده لوحانه بگوید مساویند این انکار محسوسات است
 و پیش ما  زنان بیشتر از مردان عزیزند! برای رسول الله عایشه و فاطمه عزیزترین انسانها بودند .چرا فکر میکنید که ایشان با وضع قانون های ظالمانه قصد آزار آنان را داشته اند ؟!! در حالیکه ایشان اصلا پسر نداشتند.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …