شبهه شیعه : در مورد ما جرای فدک ، سوالی دارم : چه طور توجیه می کنی که فاطمه با آن مقام راضی شده که بیاید و طلب مالی را بکند که حرام است ؟!! یعنی فاطمه سلام الله علیها می آید و میگوید از بیت المال چیزی به من بدهید که به من تعلق ندارد ؟! عجبا از این استدلال و پناه می بریم به خدا . آیا آیه تطهیر: «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» (احزاب-۳۳)
در باره اهل بیت پیامبر نازل نشده ؟ آیا در این آیه نیامده است که اهل بیت از رجس و پلیدی پاکند ؟ پس چه طور شد که فاطمه سلام الله علیها العیاذ بالله طلب مال حرامی از ابوبکر کرد ؟ !!!
جوابت ای سنی حتمآ این است که : پس لابد ابوبکر منع حق فاطمه را کرده ؟!!!! با آن همه مقامی که دارد ، صحابی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و …
ومن شیعه در جواب می گویم آیه تطهیر برای اهل بیت است نه اصحاب . پس تخلف از اصحاب ممکن است ولی از اهل بیت غیر ممکن .
تو خللاف قرآن حرف زدی چون فاطمه را دروغ گو و جاهل معرفی کردی . ولی اگر شیعه بگوید ابوبکر تخلف کرده خلاف هیچ اصلی نبوده وهیچ ردی بر آن وجود ندارد .!
جواب ساده است:حضرت فاطمه معصوم نبود، او بیش از این هم از بیت المال یک کنیز خواسته بود اما پدرش به او نداده بود.
ما نمی گوییم او به ناحق خواسته!
حضرت فاطمه گمان میکرد وقتی بار سختی تاسیس حکومت اسلامی بر دوش او هم بوده حالا که الله گشایش و فراخی آورده پس حق خود دیده که از غنایم خیبر کنیزی داشته باشد، اما پدرشان این دیدگاه را قبول نکردند.
پس این بهترین دلیل ماست که فاطمه معصوم نبوده و تفسیر شما از آیه تطهیر ،تفسیر بی ارزشی است. "یا نِسَاءَ النَّبِی لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا«32»
ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید اگر تقوا پیشه کنید؛ پس به گونهای هوسانگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید! "" وَقَرْنَ فِی بُیوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیهِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاهَ وَآتِینَ الزَّکَاهَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا«33»
و در خانههای خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ خداوند فقط میخواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد.
وَاذْکُرْنَ مَا یتْلَى فِی بُیوتِکُنَّ مِنْ آیاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا«34 احزاب» و آنچه را در خانههای شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده میشود یاد کنید؛ خداوند لطیف و خبیر است. و دلیل دوم بر مردود بودن تاویل شما از آیه این است که آیه خطاب به زنان پیامبر است.
پس اگر آیه دال بر معصومیت کند پس زنان پیامبر هم معصوم هستند در حالیکه ما میدانیم آنها بین خود دعوا هم کرده اند! و در روایت شیعه فاطمه و عایشه ( دو معصوم ) دشمن خونی یکدیگر بوده اند. پس آشکار شد که شیعه چقدر از معنی قرآن دور است و آیات را کج معنی می کند.
خلاصه اینکه در ماجرای فدک، حضرت فاطمه گمان کرد این ارث اوست.
ابوبکر گفت این ارث نیست! البته اضافه نمود : در آمدش را همانطور مصرف می کنم که پیامبر خرچ میکرد.
و برای تاکید ابوبکر گفت که خودم از پیامبر شنیدم که پیامبران ارث باقی نمی گزارند!
اما فاطمه در ابتدا قبول نکرد از نظر ما در آخر قبول کرد و از نظر شیعه تا آخر هم قبول نکرد.
حتی در فرض شیعه هم این کار فاطمه تعجبی ندارد چون او معصوم نبود و می توانست خطایی کند و تا آخر عمر بر آن خطا باشد.
شیعه ها از فاطمه یک الهه درست کرده اند! ما نمی توانیم او را بعنوان یک الهه قبول کنیم پیش ما او فقط دختر محبوب رسول الله بود و به خاطر همین پیش ما گرامی است! و مقامش تا این حد است و در حد یک اله معصوم نیست.
والسلام.