مقدار علم دانشمند شیعه ابن بابویه!!!

 برخی از شیعه ها میگویند:ابن بابویه  از حضرت امام صادق علیه السلام حدیث مفصلی نقل می‌کند، در انتهای این حدیث، حضرت تفسیر این آیه «و جعلنا لهم لسان صدقاً علیا» این‌گونه می‌فرماید: مراد از لسان صدق حضرت علی بن ابی طالب است به این علت که حضرت ابراهیم از خدا تقاضای لسان صدق دارد: وَاجْعَلْ لِی لِسَانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرِینَ«84» و برای من در میان امتهای آینده، زبان صدق قرار ده! و خدا، دعای او مستجاب کرده و برای ایشان و اسحاق و یعقوب لسان صدق قرار داد. و آن وجود مبارک حضرت علی علیه السلام است. 

پاسخ اهل سنت :

آیه مورد بحث آیه ۵۰ سوره مریم است : «وَوَهَبْنَا لَهُمْ مِنْ رَحْمَتِنَا وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیا» و معنی این است 

و از رحمت خود به آنان عطا کردیم؛ و برای آنها نام نیک و مقام برجسته‌ای قرار دادیم! حالا منظور از ( آنان ) کی ها هستند ؟ برای شناخت (آنان) باید آیات قبل را ببینیم : وقتی در جستجوی حقیقت، آیات قبل را ببینیم ، متوجه میشویم که آز آیه ۴۱ دارد درباره ابراهیم صحبت میکند

وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّهُ کَانَ صِدِّیقًا نَبِیا«41» در این کتاب، ابراهیم را یاد کن، که او بسیار راستگو، و پیامبر بود!

بعد کشمکش ابراهیم   را با پدرش شرح میدهد  و در آخر از زبان ابراهیم، تصمیمش را آشکار میکند و  ابراهیم تصمیم میگیرد هجرت کند و از قوم و پدر دوری  و کناره گیری نماید.

در آیه ۴۹  الله میگوید: چون ابراهیم به خاطر خدا از قوم دوری کرد به اوجایزه های دادیم ببینیم جایزهای ابراهیم  چه بود:

(فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَمَا یعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیعْقُوبَ وَکُلًّا جَعَلْنَا نَبِیا«49 »   وَوَهَبْنَا لَهُمْ مِنْ رَحْمَتِنَا وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیا) (۵۰) هنگامی که از آنان و آنچه غیر خدا می‌پرستیدند کناره‌گیری کرد، ما اسحاق و یعقوب را به او بخشیدیم؛ و هر یک را پیامبری قرار دادیم!و از رحمت خود به آنان عطا کردیم؛ و برای آنها نام نیک و مقام برجسته‌ای قرار دادیم!

پس جایزه های ابراهیم مشخص شد 

ا = اسحاق و یعقوب 

۲ = ادامه پیامبری در نسل او و در بین فرزندان و نوه هایش 

۳ = نام نیک در بازمانده ها ( آخرین

شیعه میگوید: نه!  الله فرموده که  به آنها  علی را دادیم!!! واضح گفته علی را دادیم 

اما الله میفرماید برای آنها قرار دادیم : لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیا- زبان نیکوی بالاتر را  اگر منظور از علی نام علی باشد پس معنی میشود برای آنها قرار دادیم زبان نیکوی علی را این یعنی چه؟؟ این اصلا معنی ندارد

شیعه میگوید: ابراهیم دعا کرده که ای الله! «وَاجْعَلْ لِی لِسَانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرِینَ » و برای من در میان امتهای آینده، زبان صدق  قرار ده! و زبان صدق خواسته بود آلله هم فرمود «وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیا» و ما هم برایش علی را لسان صدق قرار دادیم 

پاسخ ما:

اما آیات زیر باز حرف ما را و درستی تفسیر ما را از  این آیه تایید میکند :وَتَرَ‌کْنَا عَلَیْهِ فِی الْآخِرِ‌ینَ ﴿١٠٨﴾ سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَ‌اهِیمَ ﴿١٠٩﴾ کَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ ﴿١١٠﴾ سوره صافات . و نام نیک او را در امتهای بعد باقی نهادیم! سلام بر ابراهیم!

این گونه نیکوکاران را پاداش می‌دهیم! این آیات تایید میکند که  که لسان صدقی  که ابراهیم برای خودش در  بین اقوام بعدی (آخرین) خواسته بود چه بود!  و ایضا نشان میدهد معنی دعایش که اجابت شد چی بود.

وَتَرَکْنَا عَلَیهِ فِی الْآخِرِینَ«108» سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِیمَ«109»  همانا سلام فرستادن بر ابراهیم معنی (لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیا)است  که  تا امروز همه امتها به او سلام میفرستند با ذکر نام . و ما مسلمانها در نماز با صراحتا با ذکر نامش درود و سلام بر او آل او را یادآوری میکنیم!

آیات واضح! معنی واضح! هر چیز واضح! اما ابن بابویه خجالت نمیشکد  و از زبان امام صادق دروغ به امت تحویل میدهد و تفسیری میگوید رکیک ! خیلی رکیک!! 

این است  مقدار علم  دانشمند شیعه!!!

 

 

 

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …