فرق سنی وشیعه درباره حکم اطاعت از حاکم

زمان شاه که ملت از حکومت دل خونی داشت علمای شیعه تبلیغات وسیعی داشتند مبنی بر این  که فرق  مهم شیعه با سنی این است که سنی  هر حاکمی را واجب الاطاعه میداند ولو که شرابخوار باشد، اما  مذهب شیعه زیر بار حاکم ظالم نمیرود و دستگاه مذهبی شیعه  همیشه بر ضد پادشاهان ظالم عمل کرده است و از این حرف ها……

از شما چه پنهان  که من این حرف ها را باور کرده بودم و اصلا بخیالم هم خطور نکرد که علت دوری علمای شیعه از شاه زمان ما  این است که  محمد رضا شاه آنها را به بازی نمی گرفت والا در طول تاریخ که پادشاهان فاسد و ظالم به علمای شیعه میدان دادند؛ این علماء شناگران ماهری بودند، و دست بسته در خدمت چنگیزیان وصفویان  و انگلیس ها  بودند و حالا هم آمریکا هستند و اگر در خدمت روسها و چینی ها و شاه ایران نبودند بخاطر این بود که این سه گروه  ملایان را طرد نموده بودند.

سالها بعد، در جستجوی حقیقت،  وقتی  که با  مبانی توحید در مذهب اهل سنت آشنا شدم  و  عقیده اهل سنت را  مطابق قرآن دیدیم (و از شیعه خلاف قرآن بود)   ولی باز  همین توهم که توسط ملایان بمن القاء شده بود (این توهم که سنی همراه و مطیع حاکم است) مرا از سنی ها دور میکرد  میل نداشتم آن مذهب را انتخاب کنیم و درباره عدم فرمانبرداری از حاکم ظالم  ،مذهب شیعه را محق تر میدیدم!
رفته رفته که بیشتر با سنی ها و علمای آنها آشنا شدم، دانستم که آنها حکومت داری را حق اصلح ترین مردم میدانند، اما میگویند اگر شخصی بزور خودش را حاکم کرد و زور ما نرسید که برکنارش کنیم، در این حالت از سرناچاری  در  امور معروف  و کارهای نیک  از او اطاعت میکنم و در منکر از فرمانش سرباز میزنیم. و بلبشو درست نمیکنیم تا از بد بدتر نشود!
آنها گفتند درستی این عقیده وقتی که چنگیز و تیمور  به شهرهای اسلامی حمله کردند، بر ما  ثابت شد و علما گفتند هزار سال زندگی در زیر دست حاکم ظالم مسلمان بهتر است از  یک روز زندگی در حکومت   کافری مثل چنگیز!
هرچند که میتوان گفت آمدن چنگیز به بلاد اسلامی هم گناه حاکم ظالم است اما  این موضوع ما نیست و  ما درباره عقیده سنی ها نسبت به اطاعت از حاکم در این مقاله مفصل نوشته ایم

این مقاله  ما در باره سیر است سیری که به گل میگویند که تو بدبویی!
حرف ما با علمای شیعه است! اول  ببینید نظر آنها امروز  درباره اطاعت از حاکمی که ملا باشد چیست؟
در مقدمه خوب است بدانید سبب این سر و صدا ها کار  آقای احمدی‌نژاد (مثلا رییس جمهور ایران !!!)  بود که  طبق قانون یک وزیر خود را برکنار کرد اما خامنه ای آن وزیر را فورا  ابقاء نمود و در واکنش به این دخالت خامنه ای ، احمدی نژاد ففط یک قهر ساده کرده و چند روز در دفتر کارش حاضر نشد.
حالا ببینید علمای شیعه چه گفتند اینها نمونه ای از سخنان ملایان در روزهای اخیر است:
کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: "کسی که فرمان ولایت فقیه را اطاعت نکند، نمازش قبول نیست."
و ولایت فقیه فراتر از قانون اساسی است."
و اگر حضرت آقا (آیت الله خامنه ای) همسر آقای رئیس جمهور را طلاق بدهد، همسر رئیس جمهور برایش حرام می شود و رئیس جمهور نمی تواند به زنش دست بزند."
محمد تقی مصباح یزدی به نقل از خمینی، گفت: "رئیس جمهوری منتخب مردم اگر از طرف ولی فقیه منصوب نشود، طاغوت است و اطاعت از او حرام است."
و ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت "حکم  خامنه ای  حکم نایب امام زمان واجب الاطاعه است." و  حکم خامنه ی حکم امام و  پیغمبر و حکم خداست یعنی حرف خامنه ای حرف خداست  و باز این مرد گفت:
اگر کسی ۲۰ میلیون که نه اگر ۴۰ میلیون نیز رای بیاورد اما ولی‌فقیه آن را تنفیذ نکند آن ۴۰ میلیون رای برای آن شخص اعتباری به همراه ندارد.
خمینی نیز بعد از آنکه پایه های قدرتش محکم شد با صراحت گفته بود: از اینکه قلم های مخالفان  را زودتر نشکستم متاسفم و معذرت میخواهم, و ولایت مطلقه مقدم  است بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است. و می توانم از حج، جلوگیری کنم . ولی فقیه می تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است، یکجانبه لغو کند. و بالاتر از آن هم کارهای است که میتواند انجام دهد ( یعنی هرکار)

احمدی نژاد بیچاره  وقتی که  این حرف ها را شنید  ترسید و  بیدرنگ بر سرکار برگشت و  گفت " رابطه من و رهبر،  رابطه پدر و فرزند است
 اما ذوالنور، ریس گارد خامنه ای گفت  غلط میکنی!!  رابطه رهبر  با دیگران فقط و فقط  رابطه  آقا و  نوکر است
البته ذوالنور درست نگفت!! درست این است  که  نوکر عادی  میتواند استعفاء دهد برود کارمند شخص  دیگری شود  اما نوکر خامنه ای چنین حقی را ندارد   احمدی نژاد اگر بر خلاف میل رهبر، استعفاء دهد شکنجه و زندانی میشود. پس در حقیقت رابطه ملت با خامنه ای  رابطه  ارباب و بنده زرخرید  است.
 
خواننده گرامی
احمدی نژاد  قوی ترین رعیت این طاغوت است، قوی ترین بیچاره ای  که  به ادعای خودش ۶۴ درصد رای آورده و ۲۴ میلیون نفر او را انتخاب کردند  اما باز مجبور شده با کارمندی کار کند که از او حرفشنویی ندارد زیرا این فرمان طاغوت است
 احمدی نژاد  با ترس و لرز به سرکار برگشت و در  اولین جلسه دولت در حالیکه وزیر برکنار شده (و باز بر سرکار آمده) به او پوزحند میزد متملقانه گغت : تمام اعضای دولت "در راستای دفاع حقیقی از ولایت فقیه در تلاش هستند" و اضافه کرد که "از این پس وزرا در کلامشان نیز باید از ولایت فقیه دفاع کنند زیرا این یک تکلیف است."
احمدی نژاد این قوی ترین رعیت طاغوت، حتی اختیار زنش را ندارد یعنی اگر نیمه شب وسط کار برایش تلفنی بیایید که خامنه ای زنت را طلاق داد  زنش بر او حرام میشود و باید  زن برخیزد  و حجاب بر سر کند!! و ازخانه برود این است طاغوت و این است ذلت!! و این ذلت گورا باد برای هرکس که از بندگی الله خارج شده و بندگی طاغوت را پذیرفته است.             

                                                                                                            
ملایان شیعه، شرک و حاجت خواهی  از مرده را  بالاترین عبادت نام نهادند و  زنا را با نام صیغه مقدس کردند و دروغ را با نام تقیه مقدس نمودند و حالا پرستش طاغوت و  بنده و برده شدن مردم  را با نام ولایت فقیه  مقدس جلوه میدهند!! این مذهب در راه ضلالت تا کجا  میخواهد پیش برود؟!!

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …