ای عالم شیعه آیا جوابی به این ایراد ما داری؟

فرض کنید که در کشوری، مجازات حبس ابد  رواج داشته باشد  و مصلحی بیاید  و بعد از جنگ و  زد و خورد های  بسیار  و بعد از سختی کشیدن های بیشمار، قوم خود را قانع و  یا مجبور کند که دست از این مجازات ظالمانه بردارند  و حداکثر مجازات را ۴ سال تعیین کند …. و قوم با او اجبارا یا از سر اخنیار   همراه شوند و به زندان ها بروند و هرکس را که بیش از ۴ سال در زندان بوده، آزاد کنند و  و مجازات هرکس را که حبس ابد بوده  را  کم کنند  و به این ترتیب این قانون متفق علیه  و بین همه مشهور باشد!

حالا فرض کنید این مصلح بمیرد و قرنها بگذرد و پیروان او همگی بی چون چرا این قانون را همچنان قبول داشته باشند،  اما ناگهان در گوشه ای یک قاضی ظهور کند و بگوید من به روش این مصلح هستم و قانون حبس ابد را قبول ندارم  ولی معتقد باشد که  بر اساس تعالیم این مصلح، حق داریم  گناه کاران را به ۵۰۰ سال زندان یا بیشتر یا کمتر محکوم کنیم  و عموم مردم با او مخالفت کنند که این خلاف قانون مصلح است و او اصرار نماید که نه این ۵۰۰ یا ۲۰۰ سال حبس موقت است و او برای کسانی که به حبس دایم گرفتار بودند  آن قانون را وضع کرده بود!
اما هر کم خردی هم میداند ۵۰۰ سال یعنی حبس ابد !! یعنی بدتر از حبس ابد !!
 پس این جا یکجای کار ایراد دارد یا مصلح قوانینی متضاد آورده و یا این قاضی دروغگو است راه سومی که نیست

حالا این مثال فرضی بیاوریم به جهان واقع و جهان حقیقی
در کشوری  ( عربستان جاهلی )  قانون حبس ابد ( ازدواج نامحدود ) رواج داشته و  و مصلحی (پیامبر اکرم ) آمد و بعد از جنگ و زد و خورد های  بسیار (جنگ بدر و احد و خندق) و بعد از سختی دیدنهای بیشمار  (شکنجه و هجرت) قوم خود را قانع کرد که دست از این قانون ظالمانه بردارند  و حداکثر مجازات را ۴ سال  (حداکثر ۴ زن ) تعیین کنند و قوم با او با او  همراه شدند و به زندان ها رفتند و هرکس را که بیش از ۴ سال در زندان بوده  را آزاد کردند ( هرکس بیش از ۴ زن داشت زیادی را طلاق داد)  و مجازات هرکس که حبس ابد گرفته را  کم نمودند ( و دیگر احدی حق نداشت ۵ زن همزمان داشته باشد) و به این ترتیب این قانون متفق علیه  (هم شیعه و هم سنی) بین همه مشهور  و مورد قبول شد

این مصلح (پیامبر) وفات یافت و قرنها گذشت و پیروان او همگی بی چون چرا این قانون را همچنان قبول داشتد و دارند، اما ناگهان در گوشه ای یک قاضیی ظهور کرد ( شیعه ها ) و میگوید من به روش این مصلح هستم و قانون حبس ابد را قبول ندارم  ( از دواج بی حد و مرز را)  ولی معتقد باشد که  بر اساس تعالیم این مصلح حق داریم  گناه کاران را به ۵۰۰ سال زندان یا بیشتر یا کمتر محکوم کنیم ( ۵۰۰ زن صیغه ای بگیریم ) و عموم مردم با او مخالفت میکنند ( اهل سنت )که این خلاف قانون مصلح است که خودت هم قبول داریش! یعنی این آیه:
(فَانْکِحُوا مَا طَابَ لَکُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَهً )(النساء/۳)
با زنان پاک ازدواج نمائید، دو یا سه یا (حداکثر) چهار همسر و اگر می‌ترسید عدالت را رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید،.
و او  (شیعه) این آیه را نادیده میگیرد در حالی که قبولش دارد!! واصرار  میکند که نه این ۵۰۰ یا ۲۰۰ سال حبس موقت (تعداد زنان در ازدواج موقت ) است و آیه برای کسانی که به حبس دایم ( ازدواج دایم ) گرفتار بودند،  آن قانون را وضع نموده بود!
اما هر کم خردی هم میداند که وقتی تو یک زن را ۹۹ ساله عقد موقت میکنی یعنی از دایم هم دایم تر است!
 زیرا ازدواج دایم معمولا مدتش ۵۰ تا ۶۰ سال است  و سپس  یکی از طرفین ؛زن یا شوهر؛ یا هر دو  میمیرند  اما در  ازدواج موقت میتوان ۵۰۰ زن را ۹۹ ساله عقد کنیم
پس این جا یکجای کار ایراد دارد یا مصلح قوانینی متضاد آورده (قوانین متضاد اسلام ) و یا این قاضی (عالم شیعه) دروغگو است  راه سومی که نیست

اگر بگوییم که قانون اسلام متضاد است  که این کفر به قرآن است:
زیرا قران میگوید که اگر دستوراتی که منسوب به اسلام هستند با هم در تضاد بودند پس از طرف الله نیستند :
 (أَفَلَا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ کَانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا کَثِیرًا)(النساء/۸۲)
آیا درباره قرآن نمی‌اندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن می‌یافتند.
به به که چه آیه عظیمی و چه محک خوبی برای شناسایی حق از باطل است این آیه!
بنابراین در یک طرف همه مسلمانها ( هم شیعه و هم سنی ) ایستاده اند و میگویند مرد حق ندارد بیش از ۴ زن آزاد  را همزمان به همسری  داشته باشد  و پنجمی حرام است مثل اینکه گوشت خوک حرام است و زنا حرام است.

و در طرف دیگر اندکی  از مسلمانها  (فقط شیعه) ایستاده اند و میگویند ما میتوانیم زن پنجم و ششم و هزارم را همزمان با آن ۴ زن بگیریم و مدت  عقد زیادتر از عمر طبیعی ما باشد ولی فقط کافیست که نامش را بگذاریم موقت تا بتوانیم به معنی این آیه  که قبولش هم داریم، بخندیم :
(فَانْکِحُوا مَا طَابَ لَکُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَهً )(النساء/۳)
با زنان پاک ازدواج نمائید، دو یا سه یا ( حداکثر )چهار همسر و اگر می‌ترسید عدالت را رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید،.
حالا ای مردم شیعه حق با کیست ؟
حالا ای علمای شیعه جواب  شما چیست؟

 

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …