آیا سر بریدنی که در فیلم ها میبینیم یک روش اسلامی است؟!

ملحد میگوید: نظر شما راجع به اشخاصی که در فیلمها سر میبرند چیست؟ کسانی که در این فیلمها سرها را  میبریدند، مسلمانان راستینی هستند که با قرآن و قوانین اسلامی آشنایی بیشتری از مسلمانان آماتوری دارند. به همین دلیل است که سر کافرانی که نزدیکشان هستند را میبرند و الله اکبر میگویند و بعد هم شاد میشوند و به کار خود افتخار میکنند. چون در قران آمده:
چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم خدا. و اگر خدا میخواست از آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نمیکند –سوره محمد آیه ۴-
در جهاد که فریضه مقدس است، مسلمانان به سایر کشورها حمله میکنند، مانند حمله  عمر که با تایید امام علی به ایران حمله کردند، یا خود پیامبر اسلام که به سایر قبایل حمله میکرد. بعد سرشان را  میبرید.
و سر بریدن در احادیث نیز وجود دارد،مثلا بنی قریظه نام یکی از قبایل یهودی ساکن مدینه بوده است، پیامبر اسلام  به آنها حمله کرده و بعد از اینکه آنها مدتی محاصره شدند، مجبور به تسلیم گشتند، و علی و زبیر ابن عوام تمام مردان بالغ این قبیله را سر ببرند و جسد آنها را در گودالهایی که در وسط بازار مدینه کنده شده بود انداختند.
با این دلایل آشکار شد که سر بریدن سنتی کاملاً اسلامی است، هم در قرآن به آن اشاره شده و هم در حدیث. و هم پیشوایان دین مانند پیامبر اسلام و امام علی سر انسانها را از تنشان جدا میکردند، حال تصمیم گیری با شما است، یا انسانیت و تمدن را انتخاب کنید یا اسلام و توحش را.

پاسخ اهل سنت:
خواننده عزیز اول بیا و احادیثی که درباره ذبح کردن حیوانات است را ببین: قال الرجل : یا رسول الله ! إنی لأذبح الشاه فأرحمها قال : والشاه إن رحمتها رحمک الله . وزاد البخاری مرتین وسنده صحیح — مردی گفت ای زسول الله من وقتی گوسفند را سر میبرم بهش رحم میکنم و پیامبر فرمود و اگر به گوسفند رحم کنی،  الله بتو رحم خواهد کرد
حدیث دوم:
رسول الله صلى الله علیه و سلم قال إن الله عز و جل کتب الإحسان على کل شیء فإذا قتلتم فأحسنوا القتله وإذا ذبحتم فأحسنوا الذبحه ولیحد أحدکم شفرته ولیرح ذبیحته * ( صحیح ) الارواء ۲۲۳۱، الروض ۳۵۵، صحیح أبی داود ۲۵۰۶ : وأخرجه مسلم
پیامبر اکرم فرمود:خداوند در هرچیز نیکی را  واجب کرده،  پس وفتی میکشید، به نیکی بکشید و وقتی ذبح میکنید به بهترین روش ذبح کنید و روش بهتر این است که چاقوی خود را تیز کنید تا قربانی زود راحت شود.

خواننده گرامی
این دستور دین ما در باره رفتار  با حیوانات مفید است  اما حتی در مورد موجودات مضر نیز علاوه بر احادیث بالا حدیث زیر را ببینید:
رسول الله فرمودند: «من قتل وزغًا فى أول ضربه کتبت له مائه حسنه ومن قتلها فى الضربه الثانیه فله کذا وکذا حسنه لدون الأولى وإن قتلها فى الضربه الثالثه فله کذا وکذا حسنه لدون الثانیه»
أخرجه أحمد (۲/۳۵۵، رقم ۸۶۴۴)، ومسلم (۴/۱۷۵۸، رقم ۲۲۴۰)، وأبو داود (۴/۳۶۶، رقم ۵۲۶۳)، والترمذى (۴/۷۶، رقم ۱۴۸۲) وقال : حسن صحیح . وابن ماجه (۲/۱۰۷۶، رقم ۳۲۲۹) . وأخرجه أیضًا : البیهقى (۲/۲۶۷ رقم ۳۲۵۴ والنسائى، عن أبى هریره) .
پیامبر اکرم فرمودند: هرکس که مارمولکی را با یک ضربه بکشد، صد حسنه برایش نوشته میشود، در دوضربه بکشد ثوابش کمتر از صد است و در سه ضربه بکشد ثوابش کمتر از کشتن با دوضربه است
این احادیث که همه صحیح و متواتر است را نوشتم تا اسلام را تا حدودی بشناسید
اما قبل از پاسخ به سوال این را نیز اضافه کنم «اتفق الفقهاء على أن من آداب الذبح : أن لا تذبح بهیمه أمام أختها . » انظر : "الموسوعه الفقهیه" (10 /221) .
یعنی علمای اسلامی متفق القول هستندکه از آداب ذبح یکی این است که حیوان را جلوی حیوان دیگر نکشید،( شیعه هم حرف ما را میگوید)
و علت صدور این حکم این است که شکنجه کردن حرام است و ذبح حیوان جلوی همنوعش نوعی شکنجه است.

حالا ای خواننده عزیز
پیش از آنکه بخواهم جواب ملحد را بگویم، بهتر دیدیم بحثی را که با طرفدار سربریدن در اینتر نت داشته ام را برایتان بنویسم من از طرفدار این عمل بعد از ذکر احادیث بالا پرسیدم
= سوال من:با این تفاصیل کشتن مجرم جلوی مادرش آیا جایز است جلوی برادرش آیا جایز است؟ جلوی همفکرش آیا جایز است؟  وقتی از این کشتارها فیلم بگیریم و آنها ببینند این شکنجه است و بدترین نوع شکنجه است!
 طرفدار سر بریدن گفت:
 ما که مجبورشان نمیکنیم که ببینند خب نبینند! 
= من گفتم: این را میشود در مورد حیوان هم گفت که خب رویش را برگرداند!!
وقتی که انسان فیلمی از پسرش یا پدرش یا شوهر متوفایش بدستش بیافتد تابع احساسات میشود و حتما آنرا میبیند و این نوعی زجر و شکنجه کردن بیگناهان است چرا کمک میکنید تا مادران و کودکان زجر ببینند؟
طرفدار سر بریدن گفت : برای عبرت بقیه از صحنه ذبح، فیلم میگیریم،
میگویم: به گمانم گفتنش همان اندازه عبرت آور است که لازم است. نیازی به فیلم نیست!
او گفت: شما نشته گان چه حق دارید که با مجاهدان اعتراض کنید خداوند ما را بر شما برتری داده که با کفار  و مشرکین میجنگیم و شما نشسته اید و یا حد اکثر در سایتی چیزی مینویسید!

= گفتم: برتری مجاهدین بر ما دلیل نمیشود که حق داشته باشند بجای رمضان در شعبان روزه بگیرید
 و ما حق اعتراض داریم هرچند که مجاهدان را برتر میدانیم از نشسته گان، اما باز حق اعتراض و انکار  منکرات را داریم.
کشتن در مقابل چشم هم نوع به اجماع امت جایز نیست و این فیلم گرفتن ها نوعی کشتن جلوی فامیل مجرم است.
دوما:  در حدیث اول دیدیم که باید چاقو تیز باشد و  و کار ذبح  خیلی سریع باید باشد باز در آیه دیدیم که برای انسان لفظ قطع کردن گردن بکار رفته نه ذبح کردن!  ولی در فیلم ها بسیار میبینم که چاقو است و با حرکات رفت برگشت ذبح میکنند. 
در فیلمی که همه جا پخش است دیدم که یک مجاهد صاحب نام  جاسوسی را از پشت گردن با چاقو جیبی سر میبرید!! کننده کار  ظاهرا مولوی و عالم دین هم بود! آیا این مطابق با کدام حدیث است؟
میگویند مطابق با حدیثی است که پیامبر به قریش گفت ( أتسمعون یا معشر قریش ؟ أما والذی نفسی بیده لقد جئتکم بالذبح
اشاره آنها به حدیثی است که در بیهقی آمده و مربوط بزمانی است که رسول الله را  در حرم شریف آزار دادند یکبار …دو بار…. سه بار …آخر فرموند: بشنوید ای قریش من برای شما قربانی شدنتان را آوردم!
 اما جواب  ما این است که عملا رسول الله هیچ قریشی و غیر قریشی را با چاقو سرنبریدنى! سزای بخشیىه نشده ها، فقط قطع سر، آنهم  با یک ضربه بود.

در آخر طرفدار سربریدن، در گفتگوی اینترنتی گفت: اصلا میدانی ؟ ما قصاص میکنیم! آنها صد کار بدتر از کار ما را انجام دادند و میدهند آنها سر میبرند آنها با چاقو سر میبرند  و بدتر… پس ما هم حق قصاص داریم آیا این آیه را ندیدی
« فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ »{ بقره ۱۹۴} «هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدی کنید! »
یا این آیه را آیا نخواندی؟:«وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ وَلَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَیرٌ لِلصَّابِرِینَ»«النحل/۱۲۶» و هر گاه خواستید مجازات کنید، تنها بمقداری که به شما تعدی شده کیفر دهید! و اگر شکیبایی کنید، این کار برای شکیبایان بهتر است.

= من گفتم: ولی الله صبر را بهتر دیده
گفت:بله  عفو در وقت قدرت درست است ولی فعلا کفار دست برتر را دارند، و تجاوزاتشان  هم مستمر است، وانگهی خود رسول الله گروهی را که  میهمان کرده بود و آنها در عوض این خوبی مامور رسول الله( میزبان را) کشتند.  رسول الله هم   وقتی آنها را دستگیر کرد چشمشان را حدقه در آورد و آنها را در آفتاب انداخت تا از تشنگی مردند و  بسزای عمل خیلی بدشان رسیدند، پس همیشه امر به صبر نشده ایم!
گفتم : یعنی با شما لواط شود شما با کفار لواط میکنید؟ بچه های شما را کشتند،نوزادان آنها را میکشید؟
گفت: عملا آنها لواط کردند ولی ما یک صدم  خشونت آنها را نداریم و  ما عوض لواط سرشان را میبریم  و اگر غیرت داشته باشی، میدانی سر ت را ببرند  بهتر است که با تو لواط کنند و ما هرگز بچه های مشرکین را نکشتیم و نمیکشیم عوض کشته شدن کودکانمان سر سربازانشان را میبریم نه سر فرزندانشان را

خواننده عزیز:
در اینجا من بی جواب شدم و گناه سربریدن را هم متوجه کفار دیدم که با خشونت وحشتاک خود جوار قصاص را به طرف مقابل میدهند، پس  گناه این سربریدن ها هم متوجه کسانی است که کهریزک و ابوغریب را درست کردند! البته این ها باعث تاسف است چرا باید میهمان؛که بیمار است؛ در عوض خوبی  و پرستاری صاحب خانه، او را بکشد و مالش را ببرد تا رسول رحمت اینطور  سراپا خشم شود که چشمش را از حدقه در بیاورد؟!
چرا کافر باید  با مجاهد لواط کند یا او را لخت کند تا در واکنش به این عمل سر همرزمش بریده شود؟

حالا برگریدم به سوال ملحدین که اصلا چرا باید سر  انسانی قطع شود( ولو با یک ضربه )؟
پاسخ آسان است شما راه بهتری را نشان دهید تا ما روش خود را رها کنیم! روش معمول در دنیا این است که مجرم را با طناب اعدام میکنند
ولی در خفه کردن انسان بیشتر زجر میبیند یا  در یک ضربه سریع به گردن؟! خودتان بگویید!
 ظاهرا تا بحال روشی( کم آزار) تر از این قطع  پیدا نشده، ولی همانطور که عرض کردم  راه بهتر اگر باشد،  در پرتو حدیث مسلم (ولیرح ذبیحته) جایز است که راهی که کمتر قربانی را زجر میدهد انتخاب کنیم
اما اگر اعتراض ملحد این است که اصلا چرا باید مخالف کشته شود؟
 در جوابش میگوییم که  هم در گذشته و هم در زمان حال، مردم دنیا از  آفت جنگ و جدال در امان نبوده و نیستند و  در این شکی نیست که  بنی نوع بشر دایما در حال جنگ و خونریزی و کشت و کشتار همکدیگر میباشند، هیچ کشوری بدون ارتش قابل تصور نیست و هیچ ارتشی بدون داشتن سلاحهای کشنده نیست!

در زمان ما و همه زمانها متمدن ترین اقوام، آنهایی هستند که ارتشی مجهز به سلاح هایی قوی تر داشته باشند! متمدن ترین کشور دنیا، آمریکاست سازمان ملل را در خود جای داده اما سلاح های کشتار جمعی دارد و از آنها استفاده هم کرده و میکند!ملحد بما طعنه زده که پیامبر  مردان بالغ یهودی بالغ را کشته ولی آیا نمیداند که متمدن ترین کشور دنیا وقتی که درتنگنا قرار گرفت ساکنان دو شهر ژاپن را  کشت، یعنی نه فقط مردان بالغ ژاپنی که زنان و کودکان و کوران و شل ها را نیز نیست و نابود کرد
حتی به حیونات هم رحم نشد
ملحد میگوید: ولی در کشورهای اروپایی مجازات اعدام اصلا ممنوع است
پاسخ اهل سنت: ولی همین کشورهای اروپایی بم اتم دارند و پیشرفته ترش را هم دارند میسازند، برای چه ؟ برای اینکه مجازات اعدام ممنوع است ؟!!!
 یا برای اینکه اگر مثلا مورد حمله مثلا کره شمالی قرار گرفتند با همین بم اتم افراد مستضعف آن کشور را نیز  بکشند.
پس در رویی بس است!! قسم حضرت عباس ( ممانعت از اعدام ) با دم خروس ( بمب کشنده نوزاد و سرباز و پیرزن  را داشتن و ساختن ) همگون نیست و جور نیست!

پس اعدام دشمن،  ناگریز تاریخ گذشته و حال و آینده بشر است! اما روش از بین بردن دشمن، در فرهنگهای مختلف فرق دارد. یکی روش اسلامی است که سر  مردان دشمن  را با یک ضربه و کمترین شکنجه قطع میکند.
 و هرچه نگاه میکنم روشی که  از این  کمتر زجر آور باشد نمیبینم و اگر هست اسلام با آن مخالفتی ندارد! نشان بدهید.
پس پرخاش  کسی که بم اتم دارد  نسبت به کسی که شمشیر دارد بسیار مسخره است درست مثل داستان آن اوگاندایی است که در زمان  استعمار اروپا، سردار انگلیسی میخواست او را بکشد و او در لحظه مرگ بر صورت قاتل تف کرد و کرنل گفت: ببینید چقدر وحشی است؟  تف میکند!
ملحدان ایرانی سربازان استعمار غربند، و هیچ حرف حسابی ندارند!
البته درست است که رژیم خمینی، با عملکرد باورنکردنی خود (دزدی و قتل و لواط و صیغه ) ایرانیان را از اسلام رانده و آنها عقده ای شده اند اما ما با چه زبانی بگوییم این رژیم و رژیم های مشابه، ربطی به اسلام ندارند اینها مجوسی هستند فقط نامشان اسلامی است
شنیده بودیم  وقتی که یزدگرد ساسانی که از دست مسلمانان گریخت به مرزبان مرو پناه برد، گفت: ۴ شبانه روز است که طعام نخوردم !
برایش غذا آوردند شاه گریه کرد! مرزبان پرسید چرا؟ شاه ساسانی گفت بدون موسیقی نمیتوانم بخورم!
اینک این فیلم را ببینید: استاندار اصفهان در  رژیم خمینی، نمیتواند شام خود را بدون رقص و موسیقی و آواز و ترانه، کوفت و زهرمار  کند! باور نمیکنید؟ !خب خودتان  تا آخر ببینید:
http://www.youtube.com/watch?v=EZG0ffk4Sok&feature=related
پس ای ملحدین! والله بالله تالله این رژیم خمینی، ربطی به اسلام ندارد! بلکه ضد اسلام است! یک چیزی شبیه بشماهاست.

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …