sourena91

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 20)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3001

    sourena91
    کاربر
    یورش انجام گرفت!
    تا اینجا سخنان آن گروه که فقط به سوء نیّت خلیفه و یاران او اشاره کرده اند به پایان رسید. گروهى که نخواستند و یا نتوانستند دنباله فاجعه را به طور روشن منعکس کنند، در حالى که برخى دیگر به اصل فاجعه; یعنى یورش به خانه و… اشاره نموده اند و اینک مدارک یورش و هتک حرمت به خانه حضرت فاطمه(علیها السلام) (در این بخش نیز در نقل مصادر، غالباً ترتیب زمانى را در نظر مى گیریم):

    و) ابوعبید و کتاب «الاموال»
    ابوعبید، قاسم بن سلام (م 224) در کتاب الأموال که مورد اعتماد فقهاى اهل سنّت است، مى نویسد:
    «عبدالرّحمن بن عوف مى گوید: در بیمارى ابوبکر براى عیادتش به خانه او رفتم. پس از گفتگوى زیاد گفت: اى کاش سه چیز را که انجام داده ام، انجام نمى دادم، اى کاش سه چیز را که انجام نداده ام، انجام مى دادم. همچنین آرزو مى کنم سه چیز را از پیامبر سؤال مى کردم; یکى از آن سه چیزى که انجام داده ام و آرزو مى کنم اى کاش انجام نمى دادم این است که: «وَدَدْتُ أنّی لَمْ أکْشِفْ بَیْتَ فاطِمَةَ وَ تَرَکْتُهُ وَ إنْ أُغْلِقَ عَلَى الْحَرْبِ; اى کاش پرده حرمت خانه فاطمه را نمى گشودم و آن را به حال خود وامى گذاشتم، هر چند براى جنگ بسته شده بود».(18)
    ابوعبید هنگامى که به اینجا مى رسد به جاى جمله : «لم أکشف بیت فاطمة و ترکته…» مى گوید: «کذا و کذا» و اضافه مى کند که من مایل به ذکر آن نیستم!
    ابوعبید، هر چند روى تعصّب مذهبى یا علّت دیگر از نقل حقیقت سر برتافته; ولى محقّقان کتاب الأموال در پاورقى مى گویند: جمله هاى حذف شده در کتاب میزان الاعتدال ـ به نحوى که بیان گردید ـ وارد شده است، افزون بر آن، طبرانى در معجم خود و ابن عبد ربّه در عقد الفرید و افراد دیگر جمله هاى حذف شده را آورده اند. (دقت کنید!)

    در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3002

    sourena91
    کاربر
    د) طبرى و تاریخ او
    مورّخ معروف محمد بن جریر طبرى (م310) در تاریخ خود رویداد هتک حرمت خانه وحى را چنین بیان مى کند:
    «أتى عُمَرُ بنُ الْخَطّابِ مَنْزِلَ عَلیٍّ وَ فیهِ طَلْحَةٌ وَ الزُّبَیْرُ وَ رِجالٌ مِنَ الْمُهاجِرِینَ، فَقالَ وَاللهِ لاََحْرِقَنَّ عَلَیْکُمْ أَوْ لَتَخْرُجَنَّ إلى الْبَیْعَةِ، فَخَرَج عَلَیْهِ الزُّبیرُ مُصْلِتاً بِالسَّیْفِ فَعَثَرَ فَسَقَطَ السَّیْفُ مِنْ یَدِهِ، فَوَثَبُوا عَلَیْهِ فَأَخَذُوهُ.(16)
    عمر بن خطّاب به خانه على آمد در حالى که طلحه و زبیر و گروهى از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وى رو به آنان کرد و گفت: به خدا سوگند خانه را به آتش مى کشم مگر اینکه براى بیعت بیرون بیایید. زبیر از خانه بیرون آمد در حالى که شمشیر کشیده بود، ناگهان پاى او لغزید، شمشیر از دستش افتاد و دیگران بر او هجوم آوردند و او را گرفتند».
    این بخش از تاریخ حاکى از آن است که اخذ بیعت براى خلیفه با تهدید و ارعاب صورت مى پذیرفت امّا اینکه این گونه بیعت چه ارزشى دارد؟ قضاوت آن با خوانندگان است.
    در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3003

    sourena91
    کاربر
    ابن قتیبه دنباله این داستان را سوزناک تر و دردناک تر نوشته است، او مى گوید:
    «ثُمَّ قامَ عَمُرُ فَمَشى مَعَهُ جَماعَةٌ حَتّى أَتَوْا فاطِمَةَ فَدقُّوا الْبابَ فَلَمّا سَمِعَتْ أصْواتَهُم نادَتْ بِأَعْلى صَوْتِها یا أَبَتاهُ یا رَسُولَ الله ماذا لَقینا بَعْدَکَ مِنْ ابنِ الْخَطّابِ وَ ابنِ أبی الْقُحافة فَلَمّا سَمِعَ الْقَوْمُ صَوْتَها وَ بُکائَها انْصَرَفُوا وَ بَقِیَ عُمَرُ وَ مَعَهُ قَوْمٌ فَأَخْرَجُوا عَلَیّاً فَمَضَوْا بِهِ إلى أبی بَکْر فَقالُوا لَهُ بایِعْ، فَقالَ: إنْ أَنَا لَمْ أَفْعَلْ فَمَه؟ فَقالُوا: إِذاً وَاللهِ الَّذی لا إلهَ إِلاّ هُوَ نَضْرِبُ عُنُقَکَ…!(13)
    عمر همراه گروهى به در خانه فاطمه آمدند، درِ خانه را زدند،
    هنگامى که فاطمه صداى آنان را شنید، با صداى بلند گفت: اى رسول خدا پس از تو چه مصیبتهایى به ما از فرزند خطاب و فرزند ابى قحافه رسید، افرادى که همراه عمر بودند هنگامى که صداى زهرا و گریه او را شنیدند برگشتند; ولى عمر با گروهى باقى ماند و على را از خانه بیرون آوردند، نزد ابى بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن، على(علیه السلام) گفت: اگر بیعت نکنم چه مى شود؟ گفتند: به خدایى که جز او خدایى نیست، گردن تو را مى زنیم…».
    این بخش از تاریخ براى علاقه مندان به شیخین قطعاً بسیار سنگین و ناگوار است، لذا برخى در صدد بر آمدند در نسبت کتاب به ابن قتیبه تردید کنند، در حالى که ابن ابى الحدید استاد فن تاریخ، این کتاب را از آثار او مى داند و پیوسته از آن مطالبى نقل مى کند، متأسفانه این کتاب به سرنوشت تحریف دچار شده و بخشى از مطالب آن به هنگام چاپ حذف شده است، در حالى که همان مطالب در شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید آمده است.
    زرکلى در کتاب الأعلام این کتاب را از آثار ابن قتیبه مى داند و مى افزاید: برخى از علما در این نسبت نظرى دارند; یعنى شک و تردید را به دیگران نسبت مى دهد; نه به خویش.(14) الیاس سرکیس نیز این کتاب را از آثار ابن قتیبه مى شمارد.(15)
    در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3004

    sourena91
    کاربر
    ب) بلاذرى،محدّث بزرگ دیگر اهل سنّت،درکتاب«انساب الاشراف»
    احمد بن یحیى بن جابر بلاذرى (م 270) نویسنده معروف و صاحب تاریخ بزرگ، این رویداد تاریخى را در کتاب انساب الاشراف بدین نحو نقل مى کند:
    «إِنَّ أَبابَکر أَرْسَلَ إلى عَلیٍّ یُریدُ الْبَیْعَةَ فَلَمْ یُبایِعْ، فَجاءَ عُمَرُ وَ مَعَهُ فَتیلةٌ! فَلَقیَِتْهُ فاطِمَةُ عَلَى الْبابِ فَقالَتْ فاطِمَةُ: یَابْنَ الْخَطّاب، أَتَراکَ مُحْرِقاً عَلیَّ بابی؟ قالَ: نَعَمْ، وَذلِکَ أَقْوى فیما جاءَ بِهِ اَبُوکِ….(10)
    ابوبکر به دنبال على(علیه السلام) فرستاد تا بیعت کند; ولى على(علیه السلام)از بیعت امتناع ورزید. سپس عمر همراه با فتیله (آتش زا) حرکت کرد، و با فاطمه در مقابل باب خانه روبه رو شد، فاطمه گفت: اى فرزند خطّاب، مى بینم درصدد سوزاندن خانه من هستى؟! عمر گفت: بلى، این کار کمک به چیزى است که پدرت براى آن مبعوث شده است!».

    ج) ابن قتیبه و کتاب «الإمامة و السیاسة»
    مورّخ شهیر عبدالله بن مسلم بن قتیبه دینورى (212-276) از پیشوایان ادب، نویسندگان پرکار حوزه تاریخ اسلامى و مؤلف کتاب تأویل مختلف الحدیث، و ادب الکاتب و… است.(11) وى در کتاب الامامة و السیاسة چنین مى نویسد:
    «إنّ أبابَکْر(رض) تَفَقَّدَ قَوْماً تَخَلَّفُوا عَنْ بَیْعَتِهِ عِنْدَ عَلیّ کَرَّمَ اللهُ وَجْهَهُ فَبَعَثَ إِلَیْهِمْ عُمَرُ فَجاءَ فَناداهُمْ وَ هُمْ فی دارِ عَلیٍّ، فَأَبَوْا أَنْ یَخْرُجُوا فَدَعا بِالْحَطَبِ وَ قالَ: وَالَّذی نَفْسُ عُمَرَ بِیَدِهِ لَتَخْرُجَنَّ أَوْ لأَحْرَقَنَّها عَلى مَنْ فیها، فَقیلَ لَهُ: یا أبا حَفص إِنَّ فیها فاطِمَةَ فَقالَ، وَإِنْ!(12)
    ابوبکر از کسانى که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه على گردآمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد، او به درِ خانه على(علیه السلام) آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج ازخانه امتناع ورزیدند در این موقع عمر هیزم طلبید و گفت: به خدایى که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را با شما آتش مى زنم. مردى به عمر گفت: اى اباحفص (کنیه عمر) در این خانه، فاطمه، دختر پیامبر است، گفت : باشد!».

    در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3005

    sourena91
    کاربر
    3. هتک حرمت خانه آن حضرت!
    با این همه سفارشهاى مؤکّد، متأسفانه برخى حرمت آن را نادیده گرفته، و به هتک آن پرداختند، و این مسئله اى نیست که بتوان آن را پرده پوشى کرد.
    در این مورد نصوصى را از کتب اهل سنّت نقل مى کنیم، تا روشن شود مسئله هتک حرمت خانه زهرا(علیها السلام) و رویدادهاى بعدى، امرى تاریخى و مسلّم است; نه یک افسانه! و با اینکه در عصر خلفا سخت گیرى فوق العاده اى نسبت به نگارش فضایل و مناقب اهل بیت(علیهم السلام)در کار بود ولى به حکم اینکه «حقیقت شىء نگهبان آن است» این حقیقت به طور زنده در کتابهاى تاریخى و حدیثى محفوظ مانده است. در نقل مدارک، ترتیب زمانى را از قرنهاى نخستین در نظر مى گیریم، تا برسد به نویسندگان عصر حاضر.

    الف) ابن ابى شیبه، محدّث معروف اهل سنّت، در کتاب «المصنّف»
    ابوبکر ابن ابى شیبه (159-235) مؤلف کتاب المصنّف به سندى صحیح چنین نقل مى کند:
    «إِنَّهُ حینَ بُویِعَ لاِبی بَکْر بَعْدَ رَسُولَ اللهِ(صلى الله علیه وآله) کانَ عَلیٌّ وَ الزُّبَیْرُ یَدْخُلانِ عَلى فاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ الله، فَیُشاوِرُونَها وَ یَرْتَجِعُونَ فی أَمْرِهِمْ. فَلَمّا بَلَغَ ذلِکَ عُمَرُ بنُ الْخَطّابِ خَرَجَ وَ دَخَلَ عَلى فاطِمَةَ، فَقالَ: یا بِنْتَ رَسُولِ الله(صلى الله علیه وآله) وَ اللهِ ما أَحَدٌ أَحَبَّ إِلَیْنا مِنْ أَبِیکِ وَ ما مِنْ أَحَد أَحَّبَ إِلَیْنا بَعْدَ أَبیکِ مِنْکِ، وَ أیْمُ اللهِ ما ذاکَ بِمانِعی إِنِ اجْتَمَعَ هؤلاءِ النَّفَرُ عِنْدَکِ أَنْ أَمرْتُهُمْ أَنْ یُحْرَقَ عَلَیْهِمُ الْبَیْتَ.
    قالَ: فَلَمّا خَرَجَ عُمَرُ جاؤُوها، فَقالَتْ: تَعْلَمُونَ أنَّ عَمَرَ قَدْ جاءَنی، وَ قَدْ حَلَفَ بِاللهِ لَئِنْ عُدْتُم لَیَحرِقَنَّ عَلَیْکُمُ الْبَیْتَ، وَ أیْمُ اللهِ لَیْمِضَیَّن لِما حَلَفَ عَلَیْهِ.
    هنگامى که مردم با ابى بکر بیعت کردند، على و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره مى پرداختند، و این مطلب به عمر بن خطّاب رسید. او به خانه فاطمه آمد، و گفت: اى دختر رسول خدا، محبوب ترین فرد براى ما پدر تو و بعد از پدرت تو هستى; ولى سوگند به خدا این محبّت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند.
    این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتى على(علیه السلام) و زبیر به خانه بازگشتند، دخت گرامى پیامبر به على(علیه السلام)و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود، خانه را هنگامى که شما در آن هستید آتش مى زنم، به خدا سوگند! آنچه را که قسم خورده است انجام مى دهد!».(9)
    تکرار مى کنیم که این رویداد در کتاب المصنّف با سند صحیح نقل شده است.

    در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3006

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان گرامی!
    دفاع از صحابه؟… افتخار؟؟!!!
    شما را به خدا قسم میدهم برای چند دقیقه بدون تعصب و بی طرف این مقاله را بخوانید و ببینید فدایی چه کسانی هستید؟!!
    ببینید همین کسانی که به دفاع ازشون افتخار میکنید چه ها کردند و چه بر سر اهل بیت نبی(ص) آوردند!
    افسانه یا واقعیّت؟
    اخیراً یک فرد ناآگاه از تاریخ صحیح اسلام در منطقه سیستان و بلوچستان مقاله اى درباره دخت گرامى پیامبر(صلى الله علیه وآله)نوشته و نام آن را «افسانه شهادت فاطمه زهرا(علیها السلام)» گذارده است. در این مقاله پس از ذکر مناقب و فضایل آن حضرت، خواسته است شهادت و بى حرمتى را که درباره آن حضرت انجام گرفته، منکر شود و بعضى دیگر، در سخنرانى هاى خود بر آن تأکید دارند.
    از آنجا که بخشى از این مقاله، تحریف روشن تاریخ اسلام است، ما را بر آن داشت که به گوشه اى از این تحریف و بیان بخشى از این حقایق بپردازیم تا ثابت شود شهادت بانوى اسلام یک واقعیّت انکارناپذیر تاریخى است و اگر آنها چنین بحثى را آغاز نکرده بودند، ما در این شرایط، آن را دنبال نمى کردیم.
    در این نوشتار امور ذیل را پى مى گیریم:
    1. حضرت زهرا(علیها السلام) در لسان رسول خدا(صلى الله علیه وآله)
    2. احترام خانه آن حضرت در قرآن و سنت.
    3. هتک حرمت خانه آن حضرت.
    به امید آنکه با تشریح این نقاط سه گانه، نویسنده مقاله، در برابر حقیقت سر تسلیم فرود آورد. و از نوشته خود نادم و پشیمان گردد و به جبران کار خود بپردازد.
    این نکته حائز اهمیت است که تمام مطالب این نوشتار از منابع معروف اهل سنّت گرفته شده است.

    1. حضرت زهرا(علیها السلام) در لسان رسول خدا(صلى الله علیه وآله)
    دخت گرامى پیامبر(صلى الله علیه وآله) از مقام والایى برخوردار بود. سخنان رسول گرامى(صلى الله علیه وآله) در حقّ دخترش حاکى از عصمت و پیراستگى او از گناه است، آنجا که درباره او مى فرماید:
    حضرت زهرا(علیها السلام) در لسان رسول خدا(صلى الله علیه وآله)
    «فاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنّی فَمَنْ أَغْضَبَها أَغْضَبَنی(1); فاطمه پاره تن من است، هر کس او را به خشم آورد مرا خشمگین کرده است». ناگفته پیداست که خشم رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مایه اذیت و ناراحتى اوست و
    سزاى چنان شخصى در قرآن کریم چنین بیان شده است:
    «(وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ)(2); آنان که رسول خدا را آزار دهند، براى آنان عذاب دردناکى است».
    چه دلیلى استوارتر بر فضیلت و عصمت او که در حدیث دیگرى رضاى وى در گفتار پیامبر(صلى الله علیه وآله)مایه رضاى خدا، و خشم او مایه خشم خدا معرّفى گردیده است، مى فرماید:
    «یا فاطِمَةُ إِنَّ اللهَ یَغْضِبُ لِغَضَبِکِ وَ یَرْضى لِرِضاکِ(3); دخترم فاطمه! خدا با خشم تو خشمگین،وبا خشنودى تو، خشنود مى شود».
    به سبب داشتن چنین مقامى والا، او سرور زنان جهان است، و پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در حق او چنین فرموده:
    «یا فاطِمَةُ! أَلا تَرْضینَ أنْ تَکُونَ سَیِّدَةَ نِساءِ الْعالَمینَ، وَ سَیِّدَةَ نِساءِ هذِهِ الاُمَّةِ وَ سَیِّدَةَ نِساءِ الْمُوْمِنینَ(4); دخترم فاطمه! آیا به این کرامتى که خدا به تو داده راضى نمى شوى که تو، سرور زنان جهان و سرور زنان این امّت و سرور زنان با ایمان باشى».

    در پاسخ به: Reply To: امام معصوم بدون وضو نماز می خواند بسند صحیح!! #3017

    sourena91
    کاربر
    2. احترام خانه آن حضرت در قرآن و سنّت
    محدّثان یادآور مى شوند، هنگامى که آیه مبارکه (فِى بُیُوت أَذِنَ اللهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ)(5) بر پیامبر نازل شد، پیامبر(صلى الله علیه وآله) این آیه را در مسجد تلاوت کرد،دراین هنگام شخصى برخاست و گفت:
    اى رسول گرامى! مقصود از این بیوت با این اهمیّت کدام است؟
    پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: خانه هاى پیامبران!
    ابوبکر برخاست، درحالى که به خانه على و فاطمه(علیهما السلام)اشاره مى کرد، گفت:
    آیا این خانه از همان خانه هاست؟
    پیامبر(صلى الله علیه وآله) در پاسخ فرمود:
    بلى از برجسته ترین آنهاست.(6)

    هتک حرمت خانه آن حضرت
    پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله) مدت نه ماه به در خانه دخترش مى آمد، بر او و همسر عزیزش سلام مى کرد(7) و این آیه را مى خواند: (إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً).(8) خانه اى که مرکز نور الهى است و خدا به ترفیع آن امر فرموده از احترام بسیار بالایى برخوردار است.
    آرى! خانه اى که اصحاب کسا را در بر مى گیرد و خدا از آن با جلالت و عظمت یاد مى کند، باید مورد احترام قاطبه مسلمانان باشد.
    اکنون باید دید پس از درگذشت پیامبر(صلى الله علیه وآله) تا چه اندازه حرمت این خانه ملحوظ گشت؟ چگونه احترام آن خانه را شکستند، و خودشان صریحاً به آن اعتراف دارند؟ این حرمت شکنان چه کسانى بودند، و هدفشان چه بود؟

    در پاسخ به: Reply To: سوالی از شیعه در مورد جانشینی بعد از پیامبر #3131

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت همه دوستان حضرت مهدی (عج) طبق احادیثی که در کتب ما هست بعد از اون چهار نفر نواب خاص باید به نواب عام که مراجع و راویان حدیث هستند مراجعه کنیم. پس امام زمان (عج) مانند پیامبر(ص) که جانشین تعیین کردند ! جانشین را تعیین کردند! و این شبهه ای که بیان کردید شبهه باطلی است!

    سند و متن روایت “فاما الحوادث الواقعة” در کتاب وسائل الشیعه به این ترتیب است:
    ابن بابویه ( شیخ صدوق)، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِصَامٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ يَعْقُوبَ قَالَ سَأَلْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عُثْمَانَ الْعَمْرِيَّ أَنْ يُوصِلَ لِي كِتَاباً قَدْ سَأَلْتُ فِيهِ عَنْ مَسَائِلَ أَشْكَلَتْ عَلَيَّ فَوَرَدَ التَّوْقِيعُ بِخَطِّ مَوْلَانَا صَاحِبِ الزَّمَانِ ع أَمَّا مَا سَأَلْتَ عَنْهُ أَرْشَدَكَ اللَّهُ وَ ثَبَّتَكَ إِلَى أَنْ قَالَ وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ الْعَمْرِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ عَنْ أَبِيهِ مِنْ قَبْلُ فَإِنَّهُ ثِقَتِي وَ كِتَابُهُ كِتَابِي
    سبو:حر عاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه، ج 27، ص 140،موسسه آل البیت، قم، 1409هجری، این روایت در کتاب کمال الدین و احتجاج طبرسی نیز آمده است.

    این حدیث را شیخ صدوق از شخصی به نام محمد بن محمد بن عصام کلینی نقل می کند و او از محمد بن یعقوب کلینی و وی از اسحاق بن یعقوب و وی از نائب امام زمان (عج) محمد بن عثمان.

    الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب!

    در پاسخ به: Reply To: شیخ الوهابیه موسی بن جعفر الکاظم #3132

    sourena91
    کاربر
    با سلامخدمت همه دوستان
    من از شما دوستان اهل تسنن می پرسم:
    مگر بارگاه ساختن بر قبور مردگان خلاف شرع نیست؟؟ پس چرا بر قبر مطهر حضرت رسول(ص) بنا ساخته اید؟؟؟؟؟

    خرابش کنید!!! مگر حرام نیست؟؟؟ خرابش کنید!!!
    مرقد حضرت رسول را بی خیال بشویم بارگاهی که بر قبر بخاری (صاحب صحیح بخاری) ساخته اید را چه می گویید؟؟؟؟!!!!
    فقط ائمه اطهار (علیهم السلام) قبر داشتند و بنا ساختن بر قبور مطهرشان حرام؟؟؟؟!!!!
    جواب بدهید! اگر جوابی دارید!
    توی اینترنت یه سرچ کوچیک بکنید عکسهای قبر بخاری رو می بینید
    http://d.takdid.com/ax/ghabrbokhari/101ri_03.jpg
    این یکی از عکساش

    در پاسخ به: Reply To: نکته ى در مورد سکوت علی در خلافت #3133

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان گرامی! من فکر میکنم این دوست عزیز که به زعم خودش خیلی قاطعانه همه چیزو میدونه یه چیزی رو یادش رفته! مطالعه تاریخ رو فراموش کرده! پیشنهاد میکنم تاریخ رو مطالعه کنید تا راز سکوت مولا علی (علیه السلام) رو بفهمید! اگه حضرت علی(ع) میخواست ادعای خلافت کنه اسلام از بین میرفت! این حرف الکی نیست! چرا اسلام از بین میرفت؟ بعد از فوت حضرت رسول (ص) فضا آماده شد واسه شورشهای منافقین و همچنین دشمنان اسلام(برای مثال ایران و روم) منتظر این روز بودند که حکومت نوپای اسلام رو نابود کنند این دشمنان خارجی داری قدرت زیادی هم بودند (تاریخ رو بخونید!) . حالا شما بگید از شخصیتی مثل علی(ع) چی انتظار دارید؟ ادعای حکومت و پشت سرش نابودی اسلام توسط دشمنان داخلی و خارجی؟؟ یا 25 سال خانه نشینی و نظاره گر بودن 25 سال غصب مقام خلافت؟؟ کمی تعقل کن برادرم! الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب
    در پاسخ به: Reply To: سوال از شیعه در مورد امامت! #3134

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان گرامی!
    اول شما این سوال رو لطف کنید جواب بدید:
    پیامبر (ص) کارشان حکومت بود یا هدایت؟؟!
    منتظر پاسخ شما هستیم!
    در پاسخ به: Reply To: آیه ولایت وخرافه امامت #3135

    sourena91
    کاربر
    دوست عزیز من از شما می پرسم شما فکر میکنی با این عقیده که نباید آیات را تاویل یا تفسیر کرد هدایت شده ای؟؟؟
    شما می گویید خدا وقتی بر عرش خود تکیه میزند ….! یعنی شما از آیات ظاهرش رو دیدید
    واقعا فکر نمیکنید تکیه زدن خدا بر تختی دلیل بر محدود بودن و کوچک بودن خداست؟؟؟ این منطق به نظرت صحیحه؟؟ واقعا خنده داره!
    اگه قرار باشه فقط به ظاهر آیات نگاه کنیم قرآن العیاذ بالله کتابی معمولیه!
    کمی تعقل کنید کمی تفکر کنید!
    در پاسخ به: Reply To: چرا به امام زمان سکینه نازل نمی شود؟ #3136

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان گرامی
    به نظرم این تحقیق و سیر در عقاید شیعه آقای هاشمی بسیار ناقص هستش!
    یکی از دلایلش این بوده که حضرت مهدی(عج) ذبح نشوند
    ولی اگر شما به جای گشت و گذار چند ثانیه ای در عقاید شیعه درست و حسابی و بدون تعصب تحقیق کنیدمی فهمید که
    به جز بحث ذبح شدن د لایل دیگه ای هم برای تاخیر در ظهور ایشون بیان شده
    مثلا برای نمونه آماده شدن و وسیع شدن فهم و درک آدما برای برقراری حکومت عدل! پس میشه گفت سکینه بر قلب ایشون نازل شده ولی بنا بر دلایل دیگه ظهور به تاخیر افتاده!
    در پاسخ به: Reply To: امیرالمؤمنین عمر بن خطاب رضی الله عنه #3137

    sourena91
    کاربر
    سلام رفیق این دوستان کلا شیوه شون همینه
    به جای اینکه جواب سوال پر مغز شما رو بدن میرن زندگینامه و بیوگرافی می نویسن!
    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب
    در پاسخ به: Reply To: دانلود فایل صوتی مناظره فضال شیعه با ابوحنیفه #3138

    sourena91
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان گرامی
    تو چرا ایننقدر شیرین زبونی می کنی عزیزم؟؟؟!
    واقعا بین کسانی که باید در چادر فرماندهی باشن فرقی نیست؟؟؟؟
    پیامبر باید محفوظ باشد و در چادر فرماندهی باشد ابوبکر عمر هم همچنین؟؟؟!!!!!
    عجب!!!! پیشنهاد میکنم کمی در مورد اصول و قواعد و رسوم جنگها مطالعه کنید گل پسر!
    خدا عقل بده!
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 20)