پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
11.اینکه اسم و صفت ذات خدا رو وسیله گرفتی و جای دیگه گفتی که وسیله یعنی جهاد، این رو هم حل نکردی.
5.در کجا فرموده که ذاتم یا صفاتم یا اسامی من وسیله هستند؟
=====
_اين همه تجاهل تابه كي
اسامي خداوند همه اذكارند و عبادت وجهادهم عبادت است بس فرقي ندارند
امابستكي به شرايط حال متوسل بستكي دارد؟خواهشا به اين مثال توجه كن وبفهم !
دريك حديث بيامبرخدا درجواب يك صحابه كه ميفرمايد(اي الاعمال افضل)كدام يك عمل افضلتر است بيامبرخداميفرمايد (الصلاة) و درجواب صحابي ديكركه ميفرمايد (أي الاعمال افضل)ميفرمايد(الجهاد)اين جوابهابه ظاهرباهم تعارض دارند ولي هيج تعارضي ندارد جون جوابهابنابرشرح حال سائل داده شده
ولي اشكال شمابي اساست جون اهلسنت معتقد به توسل با عبادات هست وجهاد واسامي خداوند عبادتند بس هيج اشكالي وارد نيستتـوسل به ذات خداي تعالي جايز است، مانند اينكه بگوئي: يا الله.مثل ربنا آتنا فی الدنیا حسنه وفی الاخره حسنه وقنا عذاب النار:که با ربنا یعنی ای خدای ما شروع میشه
و
*وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا*اعراف
»خداوند دارای نامهای نیکوست بواسطه آنها او را بخوانید.« دعا کردن در اینجا شامل هر دو نوع دعا کردن اعم از دعای درخواست و دعای عبادت می باشد.هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!6.موارد عدم نصرت رو نگفتی.
7.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.
=====
إنا لننصررسلناوالذين امنوافي الحياة الدنيا و يوم يقوم ألاشهاد
جناب شما يابي علمي يا خودت رابه جهالت زده وبا آيات قرآن بازي ميكنيد
نصرت راشما جه معناميكنيد؟
نصرت :يعني قلدربودن بيامبرو اصحابش
نصرت:يعني حرف اول بين مشركين قومش زدن
اكر تسليما معناي شما را ببذيريم
ايرادات زير بوجودميايد
1_خداوند براي بيامبرانش العياذبالله لاف زده
2_خلاف وعده هايش عمل كرده كه نه شيعه به اين معنا قائل است ونه اهلسنت
بس حرف شما بي بايه واساس است به جنددليل:
1_شكست بيامبرومسلمانان درجنكها
2_بذيرفتن مفاد عهدنامه بظاهر ذلت بار درصلح حديبيه وغيرهم
بس درميابيم كه معناي نصرت دراين ايه نصرت دين هست كه انبياء وخصوصا نبي اكرم دراين زمينه به رستكاري كامل نائل آمد
سوال از دوست عبدالحسين:يك نمونه با استنادصحيح بياريدكه يكي ازانبياء برآنجه وظيفه ابلاغ دين بوده نصرت نشده باشد ودينش وابلاغش را به اكمال نرسانده؟هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!احسنت. عمل مشرکین چی بود؟ بعد اینکه آنها واقعا در الله با مسلمانان مشترک بودند؟ سوره کافرون چه میگوید؟ لا اعبد ما تعبدون. و لا انتم عابدون ما اعبد. پیامبر چه میپستیده که با آنچه کافران میپرستیدند متفاوت بوده است؟ آیات دیگر بماند.فرق مشرک وکافربفهم!مشرک خداروقبول داره درخیلی چیزامشترکه بامسلم*
اینم مشترکات واضح !!!
قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَمَنْ یُدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَیَقُولُونَ اللَّهُ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ«یونس 31.
»بگو چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می دهد یا کسیت که بر چشمها و گوشها حاکم است؟ و کسیت که زنده را از مرده و مرده را از زنده برمی انگیزد و کیست که کار ]جهان[ را تدبیر می کند، زودا که خواهند گفت: الله؛ بگو پس چرا پروا نمی کنید«
و این فرموده اش
:»قُلْ لِمَنِ الْأَرْضُ وَمَنْ فِیهَا إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)84(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ)85(قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ)86(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ)87(قُلْ مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَهُوَ یُجِیرُ وَلَا یُجَارُ عَلَیْهِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)88(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ فَأَنَّی تُسْحَرُونَ«مؤمنون84- 89.
»بگو، اگر می دانید زمین و هرکس که در آن است، از آن کیست؟ زودا که می گویند از آنِ الله است، بگو آیا پند نمی گیرید؟ بگو پروردگار آسمانهای هفتگانه و عرش عظیم کیست؟ زودا که می گویند اینها از آنِ الله است. بگو پروا نمی کنید؟ بگو اگر می دانید ملکوت همه چیز به دست کیست؟ و کیست که امان می دهد و در برابر او نمی توان به کسی امان داد؟ زودا که می گویند: اینها از آنِ الله است. بگو: پس چگونه فریب داده می شوید؟«
7:يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ
39 يوسف
دراين ايه واضح است آن دو نفر مشرك كه هم سلول حضرت يوسف بودن مشرك بودن وخداياني داشتن ،جنانجه يوسف ع آنهارابه توحيد دعوت ميدهد
اما ايامشركين زمان بيامبر هم جنان اعتقادي داشتن يانه
آنجه ازايات برمياد كه بعضي ازمشركين بتهايشان راباالله مساوي ميدانستن (والذين كفروا بربهم يعدلون)
اما اينكه آنهارا الله ميدانستن خير بلكه بتها را اله ميدانستن جنانجه ازتاريخ برمياد كه مشركين خدايان بي شماري داشتن 1_خداي باران2_خداي رزق وروزي وغيرهم
وهيج وقت نميكفتن ما ازبتهايمان درخواست ميكنيم بلكه ازالهان خويش طلب ميكنيم
اكرجه خدايان خويش را الله نميدانستن ولي دربسياري ازصفات الله خدايان خويش راشريك ميدانستن
بازم قل بخور!هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!
واماحالت هاي دعا:
دعا ازسه حال خالي نيست
1_انجه كه دعاكرده به فردموردنظربنابرمصلحت عطاميشود
2_دعاي فرد برايش ذخيره اخرتش كذاشته ميشه
3_ويابادعايش خيري ديكريادفع شري ميشودودعاي بيامبرهم ازاين سه حالت خارج نيست اكرجه اكثر دعاهايشان طبق خواسته شان محقق ميشود
اما اكرببذيريم كه حتما ولزوما دعابايد دردنيا براي صاحب دعا بذيرفته بشود اين حرف بي جايست جنانجه حضرت موسي دعاكردخدا خودش رابه من نشان ده ولي دعايش با (لن تراني)ردميشود ايا اين كسرشأن هست
هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!گفتی که:
این همه از روایاتی که در صحاح نقل شده در مورد زیارت اموات وطلب مغفرت برای انها که اگر بخواهیم مجموع ادله بیان کنیم خود کتابی می شود واین در حقیقت از بدعت های ابن تیمیه بود که زیارت قبور را شرک اعلام کرد وقطعا نظر اهل سنت طبق مذاهب اربعه این نیست=====
وقتی راجع به اهلسنت نمی دونستی نظر الکی نده حالانظر علمای 4مذهب ببین بعدبگو قطعا!!!
ادعای الکی به امام ابن تیمیه نزن درد روافض ازجای دیگه س چون روافضو رسواکرد میاید میگیدبدعت ایجاد کرد!!
اول: مذهب حنفی:
از جمله کسانی که قبل از شیخ الاسلام ابن تیمیه )661-728هـ( در مورد عدم جواز توسل به پیامبر صلی الله علیه وسلم گفته بود، امام ابوحنیفه )80هـ – 150هـ( رحمه الله بودند.
امام ابوحنیفه می گوید: )برای هیچ شخصی جایز نیست که برای خواستن از خداوند به غیر خدا توسل جوید، بلکه باید از ذات اقدس الهی بخواهد و دعایی که به آن اجازه داده شده و انسان به انجام آن مأمور گردیده این دعایی است که از این فرموده خداوند استنباط میشود: )و بهترین و زیباترین نامها فقط شایسته خداوند است، پس به این نامها او را بخوانید و از کسانی که در نامهای خدا دچار انحراف و سرگردانی میشوند، دوری کنید و آنها را ترک نمایید، به زودی سزا و کیفر اعمالشان را خواهند دید.. )اعراف/180((. الدر المختار مع حاشیة رد المختار، 6/396-397. و همچنین شیخ قاسم ابن قطلو بغای حنفی رحمة الله علیه متوفی 879 هجری قمری که حدود 250 سال پیش از شیخ محمد ابن عبدالوهاب می زیسته در »شرح دررالبحار«، می فرماید:
»نذری که بسیاری از مردم انجاه می دهند، طوری که نزد قبر بعضی از صالحین رفته و می گویند: ای سرورم گمشده ام را برگردان، یا مریضم را شفا بده، یا حاجتم را بر آورده کن و در مقابل، فلان قدر طلا یا غذا یا شمع و غیره برایت می دهم ، این گونه نذر به اجماع باطل است، به چند دلیل از جمله این که: نذر برای مخلوق جایر نیست و این که او گمان می کند که مرده در امور مردم دخل و تصرف دارد ، در حالی که این اعتقاد ، کفر است. و مردم به این کار مبتلا شده اند بخصوص در مراسم میلاد شیخ احمد بدوی«.
و نیز شیخ صنع الله حلبی حنفی رحمة الله علیه ، متوفی 1120 هجری قمری ، در کتابش به اسم »سیف الله علی من کذب علی اولیاء الله« میفرماید: »امروزه بین مسلمین ، جماعاتی ظاهر شده ، که ادعا می کنند ، اولیاء در حیات و بعد وفاتشان ، تصرفاتی دارند و در شدائد و بلاها میتوان از آنها کمک گرفت و مشکلات به وسیله آنها حل میشود . نزد قبرهایشان رفته ، و برای بر آورده شدن حاجاتشان آنها را ندا می کنند …. و شیخ ادامه می دهد تا آنجا که می گوید:
»این سخن ، پر از افراط و تفریط است ، بلکه در آن هلاکت ابدی و عذاب سرمدی است ، بخاطر آنکه در آن نسیم شرک محقق و تصادم با قرآن است و مخالف عقائد ائمه و اجماع امت می باشد«.علامه احمد ابن مقریزی شافعی رحمة الله علیه متوفی 845 هجری قمری که حدود 270 سال پیش از شیخ محمد ابن عبدالوهاب می زیسته ، در کتابش به اسم »تجرید التوحید المفید« میفرماید:
»و شرک امم ، دو نوع است . شرک در الوهیت و شرک در ربوبیت .و شرک مشرکین غالباً شرک در الوهیت و عبادت است مانند شرک بت پرستان و فرشته پرستان و جن پرستان و شیخ پرستان و پرستندگان صالحین زنده و مرده . همان کسانی که می گویند )مانعبدهم الا لیقربون الی الله زلفی( یعنی : ما آنان را پرستش نمی کنیم ، مگر بدان خاطر که ما را به خداوند نزدیک گرداند. و ما را نزد او شفاعت کنند و به سبب قرب و کرامت آنها نزد الله ، ما نیز قرب و کراماتی پیدا می کنیم، همانطور که در دنیا ، هر کس به یاران و نزدیکان و خواص پادشاه خدمت کند ، داری احترام و نزدیکی نزد پادشاه می شود . و همه کتاب های الهی از اول تا آخرشان ، این عقیده را ابطال و رد می کنند و طرفدارانش را تقبیح کرده و تصریح می کنند که آنها ، دشمنان الله تعالی هستند و تمام پیامبران صلوات الله علیهم ، از اول تا آخرشان ، بر این اتفاق دارند و خداوند متعال هیچ امتی را هلاک نکرده ، مگر به سبب و به خاطر این شرک«.امام فخرالدین رازی شافعی )544 – 606هـ( ، فقیه ، اصولی ، متکلم ، مفسر ، و از فقهای بزرگ شافعیه ، متوفی 606 هجری قمری ، که در قرن ششم هجری قمری، که او قبل از شیخ الاسلام ابن تیمیه بوده و حتی بیش از500 سال پیش از شیخ محمد ابن عبدالوهاب )1115 – 1206( می زیسته، در تفسیر کبیرش، می فرماید: »أنهم وضعوا هذه الأصنام والأوثان علی صور
»نوع چهارم بت پرستی : مشرکین بت ها را بر اساس چهره پیامبران و بزرگانشان ساخته بودند و گمان می کردند که اگر به پرستش این مجسمه ها مشغول باشند ، آن بزرگان شفیع اینان نزد خداوند متعال خواهند بود و نظیر آن بت پرستی در این زمان ، مشغول شدن بسیاری از مردم به بزرگداشت قبور بزرگان است. بر اساس این اعتقادشان، که اگر قبورشان را احترام و بزرگداشت کنند ، آن بزرگان شفیع اینان نزد الله خواهند بود«.وخیلی های دیگه قبل ابن تیمیه رحمه الله علیه پس ….ی نگاهی توبندازی حساب کاروحدت گیرت میاد
هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!! -
نویسندهنوشته ها
=====
نوع اين سوال نشان ازبي علمي سائل دارد
اما اصل جواب:انسانهاماموربه ظاهرند و نه ماموربه باطن
كذشته ازاين هرعملي كه انسان بدان امرشده براي بذيرش آن علائمي هم ذكرشده هم اكنون به جند نمونه اشاره ميكنم تا دوست عزيزبه بي اساس بودن سوال خويش بي ببرد:
1_زكات دادن مال را زياد ميكند
هركس كه مخلصانه زكات اموالش رابدهد بركت مالش را احساس ميكند
2_الصدقة تدفع البلايا
صدقه دفع بلاست واين واضح است كه به مرات وكرات در زندكي روزمره مشاهده وحس ميكنيم
3_ذكرالله: ألابذكرالله تطمئن القلوب
دلهابايادخدا آرام كيرند
و همجنين اعمال براي قبول وعدم قبول شرايط ظاهري دارند
جنانجه انحضرت به اعرابي فرمودند: قم فصل فإنك لم تصلبلندشو نماز را اعاده كن همانا تو نمازنخوانديودرايات واحاديث مراروتكرارامده كه نمازي كه باخشوع وخضوع وشرايط طاهري انجام نكيرد مانندبارجه سياهي دوباره برجهره نمازكذارقرارميكيرد در روزقيامت وازاوشكايت ميكندكه بارالها اومن راضايع كرد اوراضايع بكردانخلاصه:براي بذيرش وعدم بذيرش اعمال علائم حسي(ظاهري)وغيرحسي(باطني)وجود داردبس اكرعبادت برايت حلاوت ايماني دوري ازمعاصي بودبهترين علامت براي بذيرش اعمالت هست ووسيله تقرب الي الله درغيراينصورت به روش اجراي خودت رجوع كن .جانم
هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!