sarberah

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 38)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6016

    sarberah
    کاربر
    اول شک داشتیم قلقلی اهلسنته حالاباورمان شد!!!!!بجای جواب دادن رفته سراغ شجره نامه روایت تاریخ شایدازاونجا راه فرار از شرک باشه !!!!دریغ از یک جوابجواب ساده اما مشرك شكن به ادعاهاي عبدالحسين ازطرف يك عبدالله سوالهاي قبلي رو تكرارميكنم سوالهايي كه به هيج وجه جواب نشنيدم ودر ادامه سوالهاي يازده كانه جناب عبدالحسين را بصورت ساده وقابل فهم درحد توان جواب داده خواهد شدكه فقط بلداست سوال را با سوال جواب دهدو جوابي به جز سوال برسيدن وشاخه عوض كردن و فرار به جلو نداشته!!!سوالهاي ما:سوال 1:آيا امامزاده قلقلي وصالح وشاهجراغ و… زنده اند يا مرده؟ كه آيه درباره شهدا آورد كه هيج ربطي به قلقلي وصالح وشاهجراغ وسي ودوهزار امام زاده ديكر ندارد!سوال2: كفته ايم اكر امامزاده قلقلي وصالح وشاهجراغ و… اكر مرده اند آياميشنوند يا نه؟ باز اينجا سخن كفتن بيامبران با مردكان مثل صحبت كردن بيامبر( ص) درجنك بدر بامردكان وسوال كردن بيامبر (ص) _ بيامبران قبلي را آورده كه جواب سوال من داده نشدو جدا از اينكه بكوييم كه قياس درمذهب شيعه باطله اين جناب بيامبر را با غير نبي قياس كرده وجوابش داده شد قبلاسوال3 پرسیده ایم که اگرامامزاده وشاهچراغ و…اگرقادربه شنیدن هستن که نیستن آیاقادر به رساندن سودودفع ضررهستند؟که بازمتاسفانه جوابی نبود!اگربگوییدهستندمخالف این آیه این آیه قرآن گفته ان وخودراذلیل کرده اندیونس 18و106 حج 121) إن الذين تدعون من دون الله عباد أمثالكم فادعوهم فليستجيبوا لكم إن كنتم صادقين ﴿۱۹۴﴾اعراف در حقیقت، کسانى را که به جاى خدا مى خوانید، بندگانى امثال شما هستند. پس آنها را[در گرفتاریها] بخوانید، اگر راست مى گویید باید شما را اجابت کنند. (۱۹۴)» وَمَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَنْ یشَاءُ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِی الْقُبُورِ« سوره فاطر/22 و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد می رساند، و تو نمی توانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفته اند برسانی (إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم و لو سمعوا ما استجابوا لكم و يوم القيامة يكفرون بشرككم و لا ينبئك مثل خبير ) ﴿۱۴﴾فاطر اگر آنها را بخوانید، دعاى شما را نمى شنوند، و اگر[فرضا] بشنوند اجابتتان نمى کنند، و روز قیامت شرک شما را انکار مى کنند؛ و[هیچ کس ] چون [خداى ] آگاه، تو را خبردار نمى کند. (۱۴)نکته: شایدبگوییداین برای خواندن بت ها نازل شده حال بگوییدآیابت ها درروزقیامت محشورمیشوندتا انکارکنند؟ و لا تدع من دون الله ما لا ينفعك و لا يضرك فإن فعلت فإنك إذا من الظالمين ﴿۱۰۶﴾ واز غیر خدا، چیزى را که سود و زیانى به تو نمى رساند، مخوان؛ که اگر چنین کنى، در آن صورت قطعا از جملهء ستمکارانى. (۱۰۶)و يعبدون من دون الله ما لا يضرهم و لا ينفعهم و يقولون هؤلاء شفعاؤنا عند الله قل أ تنبئون الله بما لا يعلم في السماوات و لا في الأرض سبحانه و تعالى عما يشركون ﴿۱۸﴾ و غیرخدا دا نخوانیدآنانکه که نه به آنان زیان مى رساند و نه به آنان سود مى دهد. و مى گویند: «اینها نزد خدا شفاعتگران ما هستند.» بگو: «آیا خدا را به چیزى که در آسمانها و در زمین نمى داند، آگاه مى گردانید؟» او پاک و برتر است از آنچه [با وى ] شریک مى سازند. (۱۸)
    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6017

    sarberah
    کاربر
    يدعوا من دون الله ما لا يضره و ما لا ينفعه ذلك هو الضلال البعيد ﴿۱۲﴾ غیر خدا را مى خواند که نه زیانى به او مى رساند و نه سودش مى دهد. این است همان گمراهى دور و دراز. (۱۲)حجسوال4_كفته ايم كه در جدل بذيرفتيم كه مي شنوند كه نمي شنوند آيا قادر به فهميدن زبانهاي مثل روسي وهندي وفارسي وتركي وانكليسي و… هستند؟ كه باز جوابي نداشتند وجوابي داده نشدو داده نخواهد شد آيا زمان زنده بودن همه زبان ها را بلد بودند؟ سوال5_ كفته ايم اكر ميشنوند از جه فاصله اي ميشنوند آيا حتما بايد بيش قبرشان برويم وبول ونذر بدهيم تا بشنونديا از فاصله دور هم ميشود؟كه باز جوابي كرفته نشد و نخواهد شدو بكوييم كه آيا امامزاده قلقلي ها وبيزن ها و صالح ها و شاهجراغ هاآيا وقت زنده بودنشان از فاصله دور مي شنيدند؟سوال6_ آيا بطور همزمان امامزاده قلقلي ها وبيزن هاو… قادر به شنيدن صداي جندنفر هستند؟يك نفر؟صدنفر؟ هزار نفر؟… الان مثلا همزمان هزار نفر از قلقلي جيزي بخواهند آيا همزمان صداي همه رو ميشنود اكر دريك جمله از يك انسان زنده همزمان هزار نفر جيزهاي مختلفي بخواهند و باهم حرف بزنندآن شخص زنده حرف جند نفر را واضح ميشنود؟ مثلا هزار نفر مي توانندهمزمان صداي موذن را بشنوندولي آيا هزار نفرهمزمان و در فاصله دورونزديك وبطور همزمان ميتوانند با موذن حرف بزنند آن هم حرفهاي كوناكون ودرخواست هاي متفاوت!!!! و موذن حرف جند نفر را ميفهمد آيا موذن واون فرد ديوانه نمي شوند حال مرده جاي خود دارد!!!كه باز هيج جوابي شنيده نشد!؟سوال7_ آيا اين قلقلي ها وبيزن ها وهمه اين سي ودوهزار عبادالله( امامزاده)زماني كه زنده بودند قادر به انجام اين امور يعني رساندن سود ودفع ضرر وقادربه فهميدن همه زبانها ولهجه هاو شنيدن حرفها از هزاران كيلومتر دورتر وقادر به شنيدن صداي همزمان هزاران نفر بوده اند؟ كه باز بي باسخ باسخ ماشد وسكوت و بي جوابي ويا مغلطه وسفسطه !!! سوال8: حضرت علي رضي الله عنه درخطبه 111و235 خطبه نهج البلاغه بطور صريح ميفرمايد كه مردكان نميشنوند وقادر به دفع ضرر ودادن سودنيستند (1)خطبه 111 نهج البلاغه

    حال سوال اينجاست كه آيا شيعه مدعي كنوني آيا واقعا بيرو وشيعه علي است يا شيعه آخوندا؟وروضه خوانها؟

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6018

    sarberah
    کاربر
    ودر آخر اين قسمت (تکرارحرف حق):اي شيعه بيدار به مغلطه ها وسفسطه هاي اين مناديان شرك كوش ندهيد وقلاده هاي تقليد را از كردن بيرون كرده و آزاد شويدو جون حسين وعلي وساير ائمه آزاده باشيدو از حق بيروي كرده نه از باطل!!!
    آيا خدا را رها كرده ودنبال انباز وشريك براي او مي كرديد آيا از عقوبت اين كار نمي ترسيد؟ آيا

    ((شيطان شفا دادن برخي مردم توسط خداوند نه امامزادكان را))

    ((براي شما زينت نبخشيده كويا امامزادكان شفا ميدهند)) مانند

    ((شفاكرفتن هندوها ازتوسل ب كاو ومسيحيان به سه خداي خودساخته))) و…!
    و این سوالابچه گانه چی هست می پرسی؟؟

    !شفا دادن کار خداست؟ کار شیطان است؟ آیا شیطان میتواند وارد حیطه خداوند شود؟)در وحی که توانسته،اینجا هم میتواند(. اگر خدا شفا میدهد و گاو هم شفا میدهد بین خدا و گاو فرقی می ماند؟ بین خدا و عسل؟ بین خدا و قرآن؟ !

    بادقت بخون بعدالکی سرهم کن
    و عسل که اومده (فیه شفا الناس) شفادهنده هست تو قرآن حالا توبیارکجای قرآن هس که اماماو قلقلیا شفامی دهند؟؟؟

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!


    sarberah
    کاربر
    http://almaktab.ir/thread-577.html

    ى
    نمونه هفتم : خداوند اسمان و زمین را در هفت روز افرید !!!
    صحیح مسلم ج 8 ص 127
    اما قرآن میگوید در سته ایام ) شش روز ( اعراف / 54
    خوب برادران اهل سنت کدامیک را باور میکنند ؟ حرف قرآن یا روایات صحیح مسلم را ؟
    برای روشن شدن حقیقت به کتاب سیری در صحیحین تالیف آقای محمد صادق نجمی مراجعه کنید.
    به نقل از: نور آسمان
    وخیلی از علامه های دیگه اگه سرچی بزنی متوجه میشی

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6138

    sarberah
    کاربر
    عبدالله دوست بزرگوار :حرفت درست .ولی اینایی که داره میگه ورد زبون آخونده واسه گمراه کردن عوام ..
    پس بذار نظرات کودکانه شو بگه و جواب داده بشه باکمک دوستان تارفع شبهه بشه سوالا من بازم تکرارمی کنم بی جوابیشو فعلا سوالای عبدالحسین

    1
    در کامنت 24؛
    من منظورم عمر نبود. حالا اینکه چرا شما به عمر گرفتی با خودت. ضمن اینکه متن اصلا ربطی به عمر نداره. طعنی هم اگر باشد ابن کثیر زده با نقلی که کرده نه من.
    ______
    تقیه!!!!
    منظورت کی بود؟دروغگو حافظه ندارد
    فقط جای اسم خطاب نقطه چین گذاشتی که حرف عوض کنی و ی سند دادی صفحه یا …و یا فکرکردی پای منبری هرچی باگریه گفتی بدون تحقیق قبول شه؟؟؟
    همین روایت بی وسروته یکی از شبهه هایی هست که سایتهاتون پره اینجاجای تقیه نیست با ادب وحالا …

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6140

    sarberah
    کاربر
    حدیث رو ول کن. مگر من حدیث نوشتم که تو در جواب حدیث آوردی؟ آیه نوشتی که مرده ها نمیشنوند، من هم آیه آوردم که میگه از اونها سوال کن. حدیث کجاش بود؟ این قرآن ساده و همه فهم نیاز به حدیث هم دارد؟ یعنی میخوایی بگی که قرآن را نمیفهمی و نیاز به حدیث داری؟ پس عقل چه میشود؟)یه کم این حرفها آشنا نیست؟(

    ‏=‏====
    من حدیث آوردم که به ماجرای معراج ربط داره که بهش اعتقادنداری پرسیدن معراج کجا و حاجت خواستن ازقبرکجا عقل اگه بودتفکرداشتی روموضوع پرسیدن ازپیامبران

    واسأل من أرسلنا من قبلك من رسلنا أجعلنا من دون الرحمن آلهة يعبدون
    ظاهرايه اينكونه نشان ميدهدكه رسول خدا امرشده براي برسيدن ازتوحيدامتهاي كذشته ازبيامبرانيكه بينشان فاصله زماني بسيارطولاني وجود دارد

    مقصود از سوال كردن از انبيا كذشته ،بيامبراني بوده كه درشب اسرا بشت سربيامبر نماز خواندن
    تفسيرابن جريرطبري جلد21صفحه611

    جناب حداقل استنادخود رابه آيات باتفاسير تطبيق بده بعد اشكال وارد كن

    خب اكرآيه راتأويل نكنيم طبق نظرشخصي شما وبه براي استناد براي رفتن انحضرت برسرقبرشان بكيريم وحرف زدن با آنهابكيريم اشكال وارد ميشود كه منتظرجوابشان هستيم
    اشكال :فاصله زماني بين بيامبرو انبيا كذشته هزاران سال بوده بيامبرخدا كجادنبال قبر نوح بكردد تاباروحش به سوال وجواب ببردازد؟

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6142

    sarberah
    کاربر
    حدیث رو ول کن. مگر من حدیث نوشتم که تو در جواب حدیث آوردی؟ آیه نوشتی که مرده ها نمیشنوند، من هم آیه آوردم که میگه از اونها سوال کن. حدیث کجاش بود؟ این قرآن ساده و همه فهم نیاز به حدیث هم دارد؟ یعنی میخوایی بگی که قرآن را نمیفهمی و نیاز به حدیث داری؟ پس عقل چه میشود؟)یه کم این حرفها آشنا نیست؟(

    من حدیث آوردم که ماجرای معراج اثبات شه که بهش اعتقادنداری پرسیدن معراج کجا و حاجت خواستن ازقبرکجا عقل اگه بودتفکرداشتی روموضوع پرسیدن ازپیامبران

    واسأل من أرسلنا من قبلك من رسلنا أجعلنا من دون الرحمن آلهة يعبدون
    ظاهرايه اينكونه نشان ميدهدكه رسول خدا امرشده براي برسيدن ازتوحيدامتهاي كذشته ازبيامبرانيكه بينشان فاصله زماني بسيارطولاني وجود دارد

    مقصود از سوال كردن از انبيا كذشته ،بيامبراني بوده كه درشب اسرا بشت سربيامبر نماز خواندن
    تفسيرابن جريرطبري جلد21صفحه611

    جناب حداقل استنادخود رابه آيات باتفاسير تطبيق بده بعد اشكال وارد كن
    اكرآيه راتأويل نكنيم طبق نظرشخصي شما وبه براي استناد براي رفتن انحضرت برسرقبرشان بكيريم وحرف زدن با آنهابكيريم اشكال وارد ميشود كه منتظرجوابشان هستيم

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6143

    sarberah
    کاربر
    گرامی دقت کن. ابراهیم برای اینکه با خود حدیث نفس کند به بتها گفت بخورید؟
    ما انتم باسمع ما اقول منهم. دیدی؟ بخای گفته.
    من در مورد آیه هیچ نظری ندادم. آیه رو شما مطرح کردید و من سوال کردم. جواب داید؟

    جوابت 2آیه داده شد واضح! و آیات شعیب وصالح دلیل برشنوایی مردگان نمی شه
    فک کن الان ی هندوبیادبگه ابراهیم بابت حرف زدپس بتهای ماهم می شنوند !وحاجت می دهند
    ولی هندو ی خورده انصاف داره یابگم عقل داره

    آیات صریحه !
    ﺇﻧَّﮏﻻﺗﺴﻤﻊ ﺍﻟﻤﻮﺗﻲ.ﺍﻟﻨﻤﻞ.80 =ﺑﺮﺍﺳﺘﻲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﻲ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﺳﺎﺯﻱ.

    ﻭﻧﻴﺰ ﻣﻲﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: *ﻭَﻣﺎ ﻳَﺴْﺘَﻮِﻱ ﺍﻟْﺄَﺣْﻴَﺎﺀ ﻭَﻟَﺎ ﺍﻟْﺄَﻣْﻮَﺍﺕُ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻳُﺴْﻤِﻊُ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀ ﻭَ ما ﺃَﻧﺖَ ﺑِﻤُﺴْﻤِﻊٍ ﻣَّﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻘُﺒُﻮﺭِ* ﻓﺎﻃﺮ22

    ﻳﻌﻨﻲ: ﻭ ﺯﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﺧﺪﺍﺳﺖﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﻨﻮﺍ ﻣﻰﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﻮ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﮔﻮﺭﻫﺎﻳﻨﺪ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻧﻰ ﺷﻨﻮﺍ ﺳﺎﺯﻯ.

    وآیاتی که دوستمون عبدالله داد

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6144

    sarberah
    کاربر
    4.اینکه من از خدا چیزی بخوام یعنی توسل؟

    این تدعون هایی که مینویسی را ترجمه کن. بفهم که معنایش چیست.
    ======= ‏ ‏

    طلب كردن ازخدا يعني دعا ودعا عبادت است جنانجه انحضرت ميفرمايد:الدعامخ العبادة
    بس اين خواستن شما عبادت شد وعبادت وسيله براي تقرب به خداوند

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6145

    sarberah
    کاربر
    9_حصر رو در35 مائده و خطبه110 نشان ندادی.
    ======

    حصر درايه وخطبه بسيارواضح است ولي كوجشم بينا وكوش شنوا
    حصرتوسل درعبادات هست وانجه كه درخطبه 110آمده همه عبادتند
    واكرشمادليلي بر توسل برغيرعبادات داري بفرما تاحصرمنتفي بشود؟

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6146

    sarberah
    کاربر
    4.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.====اولا بفرمائيدمنظورازعدم قبول دعابيامبرجيستاكردعايي بذيرفته نشده بنابرقضاي الهي بوده استاكرمنظورتان دعاي هدايت براي كفارهست اشكالتون بي اساس استبه جند دليل:1_هدايت بصورت ايصال الي المطلوب نزدخداست جنانجه خداوندميفرمايد يهدي من يشائ ويضل من يشاءانك لاتهدي من احببت(براي هركس دعاكني كه بذيرفته نميشود{اللهم اعزالاسلام بإحدي العمرين}درحق ابوجهل بذيرفته نشد)بنابر قضاوقدر2_هدايت نشدن كفاربه خاطر عدم بذيرفتن حق تعنتا وعنادا بودبخاطرهمين بودكه خداوندبه بيامبر وحي كردسواء عليهم أأنذرتهم أم لم تنذرهماكربه اندازه دانه ارزني ازعلم كلام اطلاعي داشته باشي ميداني كه مسلمانان براين اعتقادند كه انسان مختارمحض است نه مكلف برخلاف كروه جبريه

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبداوكدايي است كه حاجت زكداميطلبدزهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6147

    sarberah
    کاربر
    8.اینکه از کجا مطمئن میشیم که نماز و روزه و… قبول میشوند و میتوان آنها را وسیله قرار داد.

    =====

    نوع اين سوال نشان ازبي علمي سائل دارد
    اما اصل جواب:انسانهاماموربه ظاهرند و نه ماموربه باطن
    كذشته ازاين هرعملي كه انسان بدان امرشده براي بذيرش آن علائمي هم ذكرشده هم اكنون به جند نمونه اشاره ميكنم تا دوست عزيزبه بي اساس بودن سوال خويش بي ببرد:
    1_زكات دادن مال را زياد ميكند
    هركس كه مخلصانه زكات اموالش رابدهد بركت مالش را احساس ميكند
    2_الصدقة تدفع البلايا
    صدقه دفع بلاست واين واضح است كه به مرات وكرات در زندكي روزمره مشاهده وحس ميكنيم
    3_ذكرالله: ألابذكرالله تطمئن القلوب
    دلهابايادخدا آرام كيرند
    و همجنين اعمال براي قبول وعدم قبول شرايط ظاهري دارند
    جنانجه انحضرت به اعرابي فرمودند: قم فصل فإنك لم تصلبلندشو نماز را اعاده كن همانا تو نمازنخوانديودرايات واحاديث مراروتكرارامده كه نمازي كه باخشوع وخضوع وشرايط طاهري انجام نكيرد مانندبارجه سياهي دوباره برجهره نمازكذارقرارميكيرد در روزقيامت وازاوشكايت ميكندكه بارالها اومن راضايع كرد اوراضايع بكردانخلاصه:براي بذيرش وعدم بذيرش اعمال علائم حسي(ظاهري)وغيرحسي(باطني)وجود داردبس اكرعبادت برايت حلاوت ايماني دوري ازمعاصي بودبهترين علامت براي بذيرش اعمالت هست ووسيله تقرب الي الله درغيراينصورت به روش اجراي خودت رجوع كن .جانم

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6149

    sarberah
    کاربر
    11.اینکه اسم و صفت ذات خدا رو وسیله گرفتی و جای دیگه گفتی که وسیله یعنی جهاد، این رو هم حل نکردی.

    5.در کجا فرموده که ذاتم یا صفاتم یا اسامی من وسیله هستند؟
    =====
    _اين همه تجاهل تابه كي
    اسامي خداوند همه اذكارند و عبادت وجهادهم عبادت است بس فرقي ندارند
    امابستكي به شرايط حال متوسل بستكي دارد؟خواهشا به اين مثال توجه كن وبفهم !
    دريك حديث بيامبرخدا درجواب يك صحابه كه ميفرمايد(اي الاعمال افضل)كدام يك عمل افضلتر است بيامبرخداميفرمايد (الصلاة) و درجواب صحابي ديكركه ميفرمايد (أي الاعمال افضل)ميفرمايد(الجهاد)اين جوابهابه ظاهرباهم تعارض دارند ولي هيج تعارضي ندارد جون جوابهابنابرشرح حال سائل داده شده
    ولي اشكال شمابي اساست جون اهلسنت معتقد به توسل با عبادات هست وجهاد واسامي خداوند عبادتند بس هيج اشكالي وارد نيست

    تـوسل به ذات خداي تعالي جايز است، مانند اينكه بگوئي: يا الله.مثل ربنا آتنا فی الدنیا حسنه وفی الاخره حسنه وقنا عذاب النار:که با ربنا یعنی ای خدای ما شروع میشه

    و
    *وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا*اعراف
    »خداوند دارای نامهای نیکوست بواسطه آنها او را بخوانید.« دعا کردن در اینجا شامل هر دو نوع دعا کردن اعم از دعای درخواست و دعای عبادت می باشد.

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6150

    sarberah
    کاربر
    6.موارد عدم نصرت رو نگفتی.
    7.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.
    =====
    إنا لننصررسلناوالذين امنوافي الحياة الدنيا و يوم يقوم ألاشهاد
    جناب شما يابي علمي يا خودت رابه جهالت زده وبا آيات قرآن بازي ميكنيد
    نصرت راشما جه معناميكنيد؟
    نصرت :يعني قلدربودن بيامبرو اصحابش
    نصرت:يعني حرف اول بين مشركين قومش زدن
    اكر تسليما معناي شما را ببذيريم
    ايرادات زير بوجودميايد
    1_خداوند براي بيامبرانش العياذبالله لاف زده
    2_خلاف وعده هايش عمل كرده كه نه شيعه به اين معنا قائل است ونه اهلسنت
    بس حرف شما بي بايه واساس است به جنددليل:
    1_شكست بيامبرومسلمانان درجنكها
    2_بذيرفتن مفاد عهدنامه بظاهر ذلت بار درصلح حديبيه وغيرهم
    بس درميابيم كه معناي نصرت دراين ايه نصرت دين هست كه انبياء وخصوصا نبي اكرم دراين زمينه به رستكاري كامل نائل آمد
    سوال از دوست عبدالحسين:يك نمونه با استنادصحيح بياريدكه يكي ازانبياء برآنجه وظيفه ابلاغ دين بوده نصرت نشده باشد ودينش وابلاغش را به اكمال نرسانده؟

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    در پاسخ به: Reply To: امامزاده قلقلی #6151

    sarberah
    کاربر
    احسنت. عمل مشرکین چی بود؟ بعد اینکه آنها واقعا در الله با مسلمانان مشترک بودند؟ سوره کافرون چه میگوید؟ لا اعبد ما تعبدون. و لا انتم عابدون ما اعبد. پیامبر چه میپستیده که با آنچه کافران میپرستیدند متفاوت بوده است؟ آیات دیگر بماند.

    فرق مشرک وکافربفهم!مشرک خداروقبول داره درخیلی چیزامشترکه بامسلم*

    اینم مشترکات واضح !!!

    قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَمَنْ یُدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَیَقُولُونَ اللَّهُ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ«یونس 31.

    »بگو چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می دهد یا کسیت که بر چشمها و گوشها حاکم است؟ و کسیت که زنده را از مرده و مرده را از زنده برمی انگیزد و کیست که کار ]جهان[ را تدبیر می کند، زودا که خواهند گفت: الله؛ بگو پس چرا پروا نمی کنید«

    و این فرموده اش

    :»قُلْ لِمَنِ الْأَرْضُ وَمَنْ فِیهَا إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)84(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ)85(قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ)86(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ)87(قُلْ مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَهُوَ یُجِیرُ وَلَا یُجَارُ عَلَیْهِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)88(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ فَأَنَّی تُسْحَرُونَ«مؤمنون84- 89.

    »بگو، اگر می دانید زمین و هرکس که در آن است، از آن کیست؟ زودا که می گویند از آنِ الله است، بگو آیا پند نمی گیرید؟ بگو پروردگار آسمانهای هفتگانه و عرش عظیم کیست؟ زودا که می گویند اینها از آنِ الله است. بگو پروا نمی کنید؟ بگو اگر می دانید ملکوت همه چیز به دست کیست؟ و کیست که امان می دهد و در برابر او نمی توان به کسی امان داد؟ زودا که می گویند: اینها از آنِ الله است. بگو: پس چگونه فریب داده می شوید؟«
    ‏ ‏

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 38)