babak.h

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: سوالی از شیعه در مورد جانشینی بعد از پیامبر #3124

    babak.h
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم

    دوستان عزیز ( هرچند که در دوستی و مسلمانی شما شک دارم ) جناب hamidyavari و aa شما اول بهتر بود بجای فدا کردن روحتان به کسی که مجهول و معدوم است به نصیحت همیشگی قران گوش فرا میدادید که متذکر میشود به تعقل و اندیشه اول بهتر میبود حداقل 2 کتاب را از همین به اصطلاح علمای شیعه میخواندید که چگونه قائل به تحریف کلام الله اند بعد روحتان را فدا میکردید.
    اولاً- عدم ذکر امامت در قرآن کریم:
    همانا شیعه اعتقاد دارد که مسأله امامت، در معتقدات اساسی داخل است که منکر آن کافر می‌گردد، پس متعلق است به ایمانیات مانند ایمان به خدا و رسول (صلى الله علیه وسلم). و می‌گویند: همانا ولایت افضل‌ترین ارکان اسلام می‌باشد.
    زراره از ابو جعفر روایت می‌کند که فرمود: اسلام بر پنج چیز بنیان شده: بر نماز و زکات و حج و روزه و ولایت، زراره می‌گوید: گفتم: و کدامیک از آنها افضل‌تر می‌باشد:
    ایشان فرمودند: ولایت افضل می‌باشد . (یعقوب کلینی، کتاب ایمان و کفر – باب دعائم اسلام 2/22).
    ولایت با وجود این همه عظمت و اهمیتش برای چه در قرآن ذکر نشده؟
    برای چه نماز، و زکات و غیر از آن دو از ارکان اسلام در قرآن به طور صریح و واضح ذکر می‌شود،اما ولایت ذکر نمی‌شود؟
    پس هنگامی که این مشکل پیش آمد، بسوی این گفتار روی آوردند که قرآن تحریف شده، در آن تغییر ایجاد شده، آیات بسیاری از آن حذف شده، کلمات بسیاری از آن ساقط گردانیده شده، بزرگان اصحاب و امت اسلامی بخاطر کینه با علی و دشمنی با فرزندانش، و بخاطر از بین بردن میراث رسول الله (صلى الله علیه وسلم) اینها را حذف نموده‌اند
    ثانیاً: شیعه بخاطر رهایی یافتن از تناقضی که بین قرآن و کتب شیعه درباره مقام و منزلت صحابه (رضی الله عنهم) وجود دارد معتقد به تحریف در قرآن شده‌اند
    قرآن کریم فضل و برتری اصحاب رسول الله (صلى الله علیه وسلم) را ذکر می‌کند، بطوری که قران بر مقام بلند آنها و شأن و مرتبه، و درجه رفیع‌شان گواهی می‌دهد اما روایتی در کتب شیعه وجود دارد که صحابه را تکفیر میکند.
    ثالثاً: از اسبابی که آنان را به طعن در قرآن واداشت، عدم ذکر اساسی ائمه و فضلشان و معجزاتشان و فضل زیارت قبورشان در قرآن کریم، علمای شیعه مجبور شدند که صحابه را به حذف فضایل ائمه و معجزاتشان از قرآن کریم متهم سازند.
    دراینجا به بررسی روایات و احادیث و آراء وارده در کتب شیعه در مورد تحریف قرآن می پردازیم .
    نام کتاب : تفسیر الصافی مولف: فیض کاشانی چاپ کتاب فروشی صدر – تهران جلد 1
    تفسیر صافی یکی از بزرگترین کتب تفسیر نزد شیعه می باشد. فیض کاشانی صاحب این تفسیر در مقدمه اش درباره نامگذاری این تفسیر می گوید: ” شایسته است که این تفسیر صافی نامیده شود بخاطر پاک و صاف بودن آن از آراء ناصاف و کدر، خسته کننده و سر گردان کننده عامه(منظور اهل سنت).
    او مقدمة ششم کتابش را برای اثبات تحریف قرآن تخصیص داده است.

    در پاسخ به: Reply To: سوالی از شیعه در مورد جانشینی بعد از پیامبر #3125

    babak.h
    کاربر
    ادامه 2:
    ترجمه فارسی:
    مقدمه ششم- درباره جمع‌آوری قرآن، و تحریفش، و اضافه و کمی‌اش و تأویل آن.
    مولف بعد از ذکر روایاتی که برای تحریف قرآن از آنان استدلال کرده است نتیجه گیری کرده است که : آنچه که از این روایت و دیگر از طریق اهل بیت (علیهم السلام) برداشت می‌شود این است که همانا قرآنی که اکنون نزد ماست، تمام آن نیست، چنانکه بر حضرت محمد (صلى الله علیه وسلم) نازل شد. بلکه چیزهایی از آن مخالف است با آنچه خداوند نازل کرده است.
    و برخی از آن تغییر و تحریف شده است. و همانا چیزهای بسیاری از آن حذف گردیده است، از جمله نام علی (علیه السلام) در جاهای بسیار، و همچنین لفظ «آل محمد» (صلى الله علیه وسلم) بیش از یکبار، و نام منافقین از جاهایش، و چیزهای دیگر از آن، و همچنین این قرآن بر ترتیبی که مورد رضا و پسند خدا و رسول الله (علیه وآله وسلم) باشد نیست.
    نام کتاب : اصول کافی مولف: یعقوب کلینی ناشر :دارالکتب الاسلامی – تهران (معتبرترین کتاب حدیث نزد شیعه) جلد 1 صفحه 239 باب کتاب الحجه: … مدتی سکوت کرد و سپس گفت : (یعنی حضرت ابا عبدالله گفت ما نزد خود مصحف فاطمه داریم و آنها چه دانند که مصحف فاطمه چیست. گفتم : ( یعنی أبی بصیر ” کسی که این روایت را عمر الحلبی از او نقل می کند” گفت مصحف فاطمه چیست ؟گفت: (یعنی أبا عبدالله علیه السلام گفت مصحفی که در آن سه برابر قرآن شما در آن آیه وجود دارد و به خدا قسم که در آن هیچ حرفی از قرآن شما وجود ندارد.
    نام کتاب : اوائل المقالات/مولف: شیخ مفید/ انتشارات دارالکتب اسلامی بیروت : همانا اخبار و روایات از ائمه هدی از آل محمد (صلى الله علیه وسلم) درباره اختلاف قرآن، و آنچه که ستمکاران در آن بوجود آورده‌اند از حذف و نقصان بطور مستفیض آمده است‌.
    نام کتاب : الزام الناصب فی اثبات حجة الغائب/مولف : علی حائری/انتشارات الاعلمی بیروت ج 2 ص 96 :
    حضرت علی پس از وفات پیامبر قرآنی را که پیامبر به داده بود آورد وخطاب به مردم گفت: …
    این کتاب خداست که رسول خدا صلی الله علیه وسلم به من دستور داد که آن را برای شما عرضه کنم تا اتمام حجت باشد برای شما در روز قیامت .سپس فرعون و نمرود این امت (منظور مؤلف حضرت ابوبکر است) جواب داد : که ما به قرآن تو محتاج نیستیم . حضرت علی گفت : این جواب تو را قبلا حبیب من حضرت محمد به من خبر داده بود اما من می خواستم حجت را بر شما تمام کنم . پس حضرت علی در حالی که می گفت : ( لا اله الا أنت وحدک لا شریک لک لا راد لما سبق من عملک و لا مانع لما اقتضته حکمتک أنت الشاهد لی علی عملهم یوم العرض علیک ) به منزل خود بازگشت.
    سپس ابن قحافه (حضرت ابوبکر) گفت : ای مسلمانان هر کس اگر آیه یا سوره ایی از قرآن نزد خود دارد بیاورد ، پس ابو عبیده ابن الجراح ، عثمان ، سعد ابن ابی وقاص ، معاویه ابن ابی سفیان ، عبدالرحمن بن عوف ، طلحه بن عبدالله ، ابو سعید الخدری ، حسان بن ثابت و گروهی از مسلمانان قرآن را جمع آوری کردند و همه آیاتی را که در مذمت آن ها به خاطر کارهایی که بعد از وفات سید المرسلین انجام داده بودند، آمده بود حذف کردند به همین دلیل خیلی از آیات قرآن بی ارتباط به هم است. و قرآنی که حضرت علی جمع آوری کرده است نزد صاحب الأمر (ع) محفوظ است و در آن هیچ شکی نیست که کلام خداست.
    در پاسخ به: Reply To: سوالی از شیعه در مورد جانشینی بعد از پیامبر #3126

    babak.h
    کاربر
    ادامه 3 :
    نام کتاب : نور البراهین/ مولف: نعمت الله جزائرى چاپ : انتشارات موسسه نشر اسلامی – قم ج 1 / ص 526
    می گویم : اصحاب و علمای ما در کتاب های اصول حدیث و غیره روایات بسیار زیادی در حد تواتر نقل کرده اند که دلالت بر این می کند که قرآن تحریف شده است و بسیار در آن نقص و زیادی وجود دارد.
    از جلمه روایات : روایات سادات اطهار در مورد آیه : (کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ). فرمودند : چطور ممکن است این امت بهترین امت باشد که حضرت حسین ابن علی را کشته است بلکه آیه به این شکل بود کنتم خیر (أئمة) یعنی در شأن اهل بیت نازل شده است و همچنین آن چه را با سندهای فراوان از ایشان نقل شده است در مورد قول خداوند (أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ) فی (علی).
    مولف در ادامه میگوید روایات واحادیث در این مورد (در مورد تحریف قران) اگر همگی ذکر شوند کتاب بسیار بزرگی حاصل میشود ( یعنی روایات در این مورد بسیار فراوان است)
    نام کتاب :تفسير قمى /مولف : شیخ ابوالحسن علی بن ابراهیم قمی/ شیخ ابوالحسن علی بن ابراهیم قمی، از اساتید و مشایخ ثقه‌الاسلام محمد بن یعقوب کلینی می‌باشد. این تفسیر مورد استناد کتب اربعه ( کتب اربعه: الکافی ، من لا یحضره الفقیه ،تهذیب الاحکام ،الاستبصار )است و یکی از منابع این کتب و مربوط به قرن ۳ و ۴ هجری قمری است. ج 1 / مقدمه کتاب.
    کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ﴾.
    ابو عبدالله (علیه السلام) به خواننده این آیه گفت: بهترین امت امیر المومنین و حسن و حسین بن علی را می‌کشند!؟ پس به ایشان گفته شد: ای پسر رسول الله پس چگونه نازل شده؟
    آنگاه فرمود: نازل شده:
    کنتم خیر أئمة أخرجت للناس
    و‌ می‌گوید: و اما آنچه که از آن تحریف شده فرموده خداوند: ﴿لَکِنِ اللَّهُ یَشْهَدُ بِمَا أَنْزَلَ إِلَیْکَ فی علی أَنزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَالْمَلآئِکَةُ یَشْهَدُونَ). چنین نازل شد.
    و قول خداوند:﴿یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ فی علی وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ﴾
    و قول خداوند إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ وَظَلَمُواْ آل محمد حقهم لَمْ یَکُنِ اللّهُ لِیَغْفِرَ لَهُمْ)
    و قول خداوند وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا آل محمد حقهم أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ)
    و قول خداوند لَوْ تَرَى الذین ظلموا آل محمد حقهم فِی غَمَرَاتِ الْمَوْتِ و امثال این آیات زیاد است
    در پاسخ به: Reply To: سوالی از شیعه در مورد جانشینی بعد از پیامبر #3127

    babak.h
    کاربر
    ادامه 4:
    نام کتاب : الدرر النجفیه/ مولف : یوسف بحرانی/ نشر موسسه ال بیت ص 298 :
    آنچه از دلالت صریح و گفتار روشن در این روایات می‌باشد پوشیده نیست، بر آنچه که ما اختیار کرده‌ایم و واضح بودن آنچه که گفته‌ایم، و اگر راه طعنه زدن به این روایات(روایاتی که مولف در همین کتاب برای اثبات تحریف در قرآن ذکر کرده است) باز شود با وجود بسیاری آن و منتشر شدنش، هرآینه طعنه‌زدن به تمام روایات شریعت(مذهب شیعه) ممکن خواهد بود.
    چنانچه که پوشیده نیست که اصول یکی است، و همچنین طرق و ‌راویان و مشایخ و نقل کنندگان یکی می‌باشد، بجانم سوگند، همانا قول به عدم تغییر و تبدیل از گمان خوب به ائمه جور(خلفای راشدین) خارج نمی‌شود، و اینکه آنان در امانت بزرگ (امامت حضرت علی )خیانت نکرده‌اند، با وجود آشکار شدن خیانتشان در امانت دیگری ( منظورش قرآن )که ضررش بر دین بیشتر می‌باشد.
    توضیح : عالم بزرگ شیعه می گوید که نمی تواند در روایاتی که در کتب شیعه درباره اثبات تحریف قرآن آمده طعنه‌ای وارد سازد زیرا که طعنه زدن به آنها طعنه زدن به شریعت مذهب شیعه می‌باشد
    نام کتاب : الانوار الوضیه فی العقائد الرضویه/مولف: حسین بحرانی ص 28 :
    (1) بین علمای ابرار ما رضوان الله علیهم در این مسأله اختلاف نظر دارند.
    گروهی از علما محفوظ ماندن قرآن (از تحریف) را فقط مربوط به محدوده زمانی معینی می دانند و گروهی محفوظ ماندن قرآن (از تحریف) را در غیر از الفاظ آن می دانند. ( یعنی امکان تحریف در الفاظ وجود دارد.) و برخی دیگر اعتقاد به محفوظ ماندن قرآن چه در معانی و یا حتی در مبانی آن ندارند ، اما بنا به روایات معصومین (ع) قرآن حجت خدا بر مردم است و باری است بر دوش امت و باید آن را پذیرفت و به آن تن داد. اگر چه در آن تحریف رخ داده شده باشد.!!؟؟
    نام کتاب : فصل الخطاب فی اثبات تحریف کتاب رب الارباب/ مولف : حسین بن محمد نوری طبرسی /
    تا قبل از سال 1292 روایت و گفتار شیعه درباره تحریف در کتابهای گذشته‌شان پراکنده بود، و بیشتر مردم بر آن آگاهی نمی‌یافتند تا اینکه که نوری طبرسی یکی از علمای بزرگ شیعه در سال 1292 هجری در شهر نجف کتاب بزرگی برای اثبات تحریف قرآن تالیف نمود، و نام آن را (فصل الخطاب فی إثبات تحریف کتاب رب الأرباب) نامید، و در این کتاب روایات بسیاری برای اثبات دعوایش درباره این که قرآن تحریف است ذکر نموده است، و بر مهمترین مصادر نزدشان از کتابهای حدیث و تفسیر اعتماد کرده و از آنها صدها روایات منسوب به ائمه درباره تحریف بیرون آورده است، و ثابت کرده است که عقیدة تحریف قرآن، همان عقیده علمای گذشته‌شان می‌باشد او در کتاب خود می نویسد : که بعضی از آیات قرآن مسخره و الکی(سخافة) است. مولف در مقدمه سوم کتابش اسامی علمای مذهب تشیع را که معتقد به وقوع تحریف در قرآن بودند را ذکر کرده است
    در پاسخ به: Reply To: سوالی از شیعه در مورد جانشینی بعد از پیامبر #3128

    babak.h
    کاربر
    ادامه 5 :
    و از کسانی دیگر که قائل به تحریف هستند، شیخ جلیل فضل بن شاذان، در جاهای از کتاب «الایضاح» و همچنین از کسانی دیگری که از گذشتگان که قائل به تحریف هستند شیخ جلیل محمد بن الحسن شیبانی صاحب کتاب تفسیر: «نهج البیان عن کشف معانی القرآن» می‌باشد.
    مولف در همین کتاب برخی آیات و سور ذکر می کند و با استناد به احادیث و روایات مدعی می شود که این آیات و سوره ها از قرآن حذف شده اند !!!!
    مثلا سوره النورین که به اعتقاد او توسط حضرت عثمان از قرآن حذف گردیده است !!! به متن سوره ی مزعوم النورین دقت کنید. متن این سوره به شرح زیر است:
    یا ایها الذین آمنوا بالنورین أنزلناهما یتلوان علیکم آیاتی ویحذرانکم عذاب یوم عظیم نوران بعضهما من بعضی وانا السمیع العلیم. إن الذین یوفون رسوله فی آیات لهم جنات النعیم (کذا) والذین کفروا …..الخ
    توضیح : این سوره علاوه بر اینکه در کتاب فصل الخطاب نوری طبرسی ذکر شده (کتاب فوق ) آنرا محمد باقر مجلسی در کتابش تذکره الائمه صفحات 18- 19 و همچنین محقق میرزا حبیب الله هاشمی خوئی در کتابش منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه ج، ص، 217 ذکر نموده‌اند
    و همچنین سوره ی ولایت !!!!
    این سوره علاوه بر اینکه در کتاب فصل الخطاب نوری طبرسی ذکر شده (کتاب فوق ) در کتب زیر نیز آمده است
    1)کتاب منهاج البراعه از علامه میرزا حبیب الله هاشمی خوئی ج، 2 ص، 217.
    2)کتاب تذکره الائمه علامه محمد باقر مجلسی ص، 19-20 فارسی، چاپ ایران
    علاوه بر این سوره های ساختگی در برخی از آیات قرآن نیز دست برده و در آن تغییراتی ایجاد کرده اند برای مثال آیت الکرسی را شیخ عباس قمی معروف به محدث قمی که از محدثان شیعی قرن چهاردهم هجری است در کتاب مفاتیح الجنان به صورت زیر ویرایش کرده است.
    نام کتاب : مفاتیح الجنان/ مولف : شیخ عباس قمی
    در حاشیه صفحه 74 و 75 این کتاب آیت الکرسی (آیه 255 سوره بقره ) .
    علامه نوری طبرسی در کتاب فصل الخطاب از سید نعمت الله جزایری نقل می کند که روایات وارده در مورد تحریف قرآن بیش از 2000 روایت است.
    و اما در مورد حدیث جابر که معروف است به حدیث لوح جابر ابتداء کتاب عالم گرانقدر شیعی استاد قلمداران بنام بررسی نصوص امامت را مطالعه کنید و همچنین کتاب بررسی علمی در احادیث مهدی تالیف استاد حوزه علمیه قم و مجتهد بنام _ که البته به لطف دولت شیعیان نام ایشان هم سانسور شده _ آیت الله ابوالفضل الرضا برقعی را مطالعه نمایید و سپس گلوی خود را از روی تعصب بدرید.
    امید وارم که قبل از تعصب فکر کنید و تحقیق کنید که قرآن بارها و بارها به تعقل امرفرموده.
در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)