NOMAN101

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: امامت یا خلافت #1977

    NOMAN101
    مشارکت کننده

            با عرض سلام اين چیزی هست که شاید تاریخ گفته باشد اما واقعیت این هست که حق را بشناس اهل آن را خواهی یافت …….

            و ثانیا:  تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿البقرة: ١٣٤﴾

            آنان گروهی بودند که درگذشتند؛ آنچه [طاعت و معصیت] به دست آوردند مربوط به خود آنان است و آنچه شما به دست آوردید

               مربوط به خود شماست؛ و شما در برابر آنچه آنان انجام می دادند، مسؤول نیستید

    در پاسخ به: Reply To: ریشه اختلاف بین شیعه و سنی #1992

    NOMAN101
    مشارکت کننده

    با عرض سلام

    میشود جناب آقای صادق عرض بفرمایند مصدر این گفتار ابو  حنیفه رحمه الله کجاست …چرا که ما اهل سنت جفایی در حق آل بیت نداشته ایم که ابو حنیفه در محبت به آل بیت محتاج تبعیت از شیعه باشد…برعکس غلو شیعه در حق آل بیت بیشتر حق شناسی به حقوق آن بزرگوران است.

    در پاسخ به: Reply To: زیارت و نورانیت #1998

    NOMAN101
    مشارکت کننده

     

     با عرض سلام
    در اين مورد  بايد كمى به تاريخ وقوع شرك نظرى بيندازیم…
    و بیاید داشته باشیم که توحید ویکتا پرستی در سرشت انسان نهفته بود و چنانچه پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرمایند 
    که خداوند فرمود …( وإِنّي خَلَقْتُ عِبادِي حُنَفاءَ كلَّهُمْ وإنهُمْ أتَتْهُمُ الشّياطِينُ فاجْتالَتْهُمْ عَنْ دِينِهمْ) همانا  بندگانم را حنیف و یکتا پرست آفریدم ولی شیطانها آنان را در عبادت من گمراه کردند) و تفسیر این گمراهی در اولین وقوع شرک در قوم نوح علیه السلام بود هنگامی که شیطان در دل عده ای از آنان رخنه کرد که به یاد بود بزرگان و اولیای صالحی که داشتند یادبودی بنا کنند تا با دیدن شمایل آنها به یاد خداوند درآیند که تداعی و شور اشتیاق آنان را  نسبت به خداوند بیفزاید…. و آنان چنین کردند و رفته رفته این راه و روش در نسلهای آینده ادامه داشت تا بتهايی به نامهای آنان ساختند و در آخر آن را پرستیدند و از عبادت خداوند سر باز زدند وبه شرک روی آوردند…
    این هست فلسفه بازی شیطان با انسان, سناریوی تکراری شرک که در عرصه های مختلف زمان بنی انسان را فریفت و او را گمراه ساخت, البته هر بار با لباس جدید و دَر ورودی که انسان به آن گرایش داشت او را فریفت…
    اول با بیاد انداختن خداوند در این مکانها باز با حاجت طلبیدن و آهسته آهسته در دره شرک سقوط دادن…
    پس زیارت فقط برای طلب استفغار برای آن مرده هست و آگاه باشیم که این نورانیت در درونش شیطانیت و شرکانیت هست

    در پاسخ به: Reply To: زیارت و نورانیت #2005

    NOMAN101
    مشارکت کننده

                                           هر که منظور خود از غیر خدا می طلبد / او گدایی است که حاجت ز گدا می طلبد*
                                     زهر است عطای خلق هر چند که دوا باشد / حاجت زکه می خواهی آنجا که خدا باشد؟*

    شیعه میگوید:
    (وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ.) ﴿آل عمران: ١٦٩﴾
    «هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند«.
    خداوند در آیه فوق میگوید: شهدا زنده هستند و آدم زنده نیز دو گوش شنوا دارد که با آن میشنود! پس چطور وهابیون میگویند: آنها صدای ما را نمیشنوند و از حاجت ما بی خبرند؟

    جواب ما:
    1-در آیه آمده عند « عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ » و نه عند قبرهم!!
    در تفسیر آیه گفته شده منظور از عند ربهم… بهشت است.. خدا در جای دیگر میفرماید:«ما عندكم ينفذ و ما عندالله باق.. و در جایی دیگر:لهم دارالسلام عند ربهم…(دارالسلام نام یکی از درهای بهشت است)
    و در قرآن این چنین آمده :و ما انت بمسمع من فی القبور … و تو شنوا نمیگردانی آنهایی را که در گور هستند.
    و انک لا تسمع الموتی " يعني: تو (اي محمد صلي الله عليه و سلم ) نمي تواني به مردگان چيزي بشنواني.
    اگه روحش داخل قبرش نیست چطوری میخواد صدای من رو بشنوه ؟؟ نعوذ بالله خدا نیست که همه جا حضور داشته باشه!! اگه هم بگید داخل قبره میگم: و ما انت بمسمع من فی القبور..

    2-خدا در مورد شهدا میفرماید: (فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿آل عمران: ١٧٠﴾» به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند، و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‌اند شادى مى‌كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى‌شوند «…
    میفرماید: « أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ » نه ترسی دارند و نه اندوهگین میشوند!!
    حالا فکر کنید یک نفر میاد سر قبر امام رضا و میگه: آقا من مادرم مرده ، بابام مرده ، هیچی ندارم ، یه کمکی بکن!!! یکی دیگه میگه آقا من از خوزستان اومدم واسه پابوسی، داخل حرمت جیبم رو زدن هر چی داشتم و نداشتم رو بردند! دیگه با چی برگردم شهرمون!! آقا یه کمکی کن، دستم به دامنت!!!
    خب حالا اگه تسلیم بشیم و بگیم امام همه این سخنها را به هر زبانی که باشه میشنوه و میفهمه:یک اشکال لا ینحل پیش میاد.
    به فرض اونهایی که میرن مرقد و زیارت و … از هزار نفر 100 نفر حاجت بگیرند( خدایا ما رو ببخش) الباقی چی؟؟ اونها که اومدن دردشون رو به امام گفتن و اون نتونسته کمکشون کنه چی؟؟ آیا خود امام ناراحت نمیشه؟؟ دلش به حال اون بینوای خوزستانی و یا به حال اون مادر مرده نمیسوزه و مگه خدا در مورد شهدا نفرمود:« أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ »نه ترسی دارند و نه اندوهگین میشوند.
    پس نتیجتاً اگر امام رضا صدای شیعیان رو بشنوه ، شیعیان با این کارهاشون دارن امام رضا رو زجر میدن و ناراحتش میکنند و کدوم آدمیه که خبرهایی به اون غم انگیزی(مادر مردگی) رو بشنوه ومحزون نشه؟

    3- اگر باز هم تسلیم بشیم و حرف شیعه رو قبول کنیم باز هم مشکل دیگری بوجود میاد!و اونهم اینکه:این آیه فقط و فقط در مورد امامان شهید شیعه نمیتونه باشه!
    میتونه در مورد شهدای بدر و احد و بئر معونه و ….. باشه پس با این حساب ما باید میلیونها ضریح و مرقد بسازیم!! فکرش رو بکنید، قبرستان بقیع بیفته دست شیعیان!به نظرتان چند تا ضریح می سازند؟
    4-گذشته از اینها، شما که فقط به شهدا متوسل نمیشید!! بلکه هزاران امامزاده دارید که همه اونها به خوبی و خوشی فوت شدند ولی اونها رو هم واسطه قرار میدید.
    5-امام زمان شما که هنوز نمرده و یا شهید نشده! چرا از اون حاجت میطلبید؟؟ اون که از ترس رفته زیر زمین!! وقتی شما تو خونت نشستی و میگی یا مهدی ادرکنی!!! اون چطوری میخواد بشنوه؟؟
    6-حضرت علی عليه السلام میفرماید: «فهم جيرة لايجيبون داعياً ولا يمنعون ضيماً ‌ولايبالون مندبةً، إن جيدوا لم يفرحوا، وإن قحطوا لم يقنطوا جميع وهم آحاد، وجيرة وهم أبعاد، متدانون لا يتزاورون« ….خطبه 111 نهج البلاغه
    رفتگان همسايگاني هستند كه هرگاه آنان را بخوانند پاسخي نميدهند و ظلم و ستمي را دفع نمي كنند، و متوجه نوحه سرايي و مداحي نمي شوند، اگر در حق ايشان نيكي شود شاد نگردند، ‌و اگر قحطي شود نااميد نمي شوند، با هم هستند در حالي كه تنها هستند و همسايه‌اند در حالي كه از هم دورند، به زيارت يكديگر نميروند..
    و فرموده: «أصبحتْ مساكنهم أجداثاً، وأموالهم ميراثاً، لا يعرفون من أتاهم، ولا يحفلون من بكاهم، ولا يجيبون من دعاهم».
    رفتگان گورشان خانه هايشان گشت و اموالشان به ميراث رفت، كسي را كه بر سرگورشان ميآيد نميشناسند، و به كسي كه برايشان گريه ميكند توجهي ندارند و هر كس كه ايشان را بخواند جواب نميدهند.
    نهج البلاغه خطبه 235
    پس آفرین به شیعیانی که این همه عقایدشان با عقیده امامشان مطابقت دارد!!!
    7- خداوند در قرآن کريم به پيامبر خود خطاب ميکند و ميگويد: ." إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَيٰ " يعني: تو (اي محمد صلي الله عليه و سلم ) نمي تواني به مردگان چيزي بشنواني. " وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ " تونمي‌تواني مردگان آرميده در گورها را شنوا گرداني .‏
    8-چند سوال و سوال اول: وقتی شما میرید پیش قبر امامان حالا یا قبر حضرت علی یا قبر حضرت رضا یا قبر حضرت حسین و میگید یا علی یا حسین یا رضا
    اون لحظه که صدا میکنید و در کنار قبر وایستادید خدا به شما نزدیکتره یا صاحب قبر؟
    مطمناً میگید خدا چون خدا از رگ گردن و حتی از خود ما به خود ما نزدیکتره
    سوال دوم : وقتی شما میگید یا صاحب قبر یا امام علی یا امام حسین یا امام رضا تو حاجت ما رو بر آورده کن و یا مشکل ما رو بگو به خدا… در آن لحظه مهربانتر کیه؟اون صاحب قبر مهربانتره یا خدا!؟
    مطمناً خداوند چون رحمان و رحیمه معلومه از مادرم به تو مهربانتره
    سوال سوم:شنوا تر کیه؟ قدرت شنوایی کدوم بیشتره ؟ صاحب قبر بهتر میشنوه یا خدا؟

    مطمناً خدا چون انه هو سمیع علیم . خدا شنواست قدرت شنوایی خدا اونقدر زیاده که صدای ماهی ها ی زیر دریا رو هم میشنوه
    سوال چهارم :خدا میتونه بهتر حاجت بر آورده کنه یا صاحب قبر؟!
    مطمناً خدا، انه هو قادر المقتدر انه هو علی کل شی قدیر
    خوب با این چهار تا سوال مطمناً خودتون میگید :

    خدا نزدیکتره – خدا قادرتره – خدا مهربانتره- خدا شنوا تره

    خب پس شما چه مرگتونه که دست از دامان امام رضا نمیکشید، مگه درک کلمه توحید این همه سخته؟
    وقتی خودتون اقرار میکنید خدا نزدیکه پس چرا شما اینهمه دنبال این و اون میگردید که واسطه قرار بدید
    یک روز توسل به فلان قبر و ضریح یک روز نامه به چاه جمکران یک روز شاه عبدالعظیم و یک روز شاه شهید و یک روز….

                                                            همه کوران و کرانند اندر این راه /همه با وهم میگویند الله
                                                             امامی که خود بوده تابع دین / اکنون گشته اصل دین و آیین
    9-تصور کنید: من برم بالای قبر امام رضا و بگم ای امام تو خوبی تو بزرگی، پیش خدا عزیزی من میخوام گواهینامه بگیرم ولی نمیتونم، آیین نامه بلد نیستم و ضمناً گناهانم هم زیاده و روم نمیشه به خدا بگم(در صورتی که خدا داره میشنوه) تو به خدا بگو تا یه جوری گواهینامه بهم بدن..
    حالا این صحنه رو هم تصور کنید:دایی جان من میخوام برم امتحان گواهینامه بدم، تو که با فلان سرهنگ راهنمایی رانندگی دوستی بهش بگو بهم گواهینامه بده چون من نمیتونم و آیین نامه رو بلد نیستم!
    این دو تصویر از هر نظر شبیه به هم هستند الا اینکه در یکجا طرف ما خداست و در جایی دیگر مخلوق.
    در تصویر دوم: شخص نالایقی تقاضای چیزی رو داره که حق او نیست و میخواد با استفاده از پارتی(دایی جان) اون رو بدست بیاره.
    در تصویر اول: شخص نا لایقی که حتی میتونه یک دزد یا قاتل و یا بی نماز باشه امام رضا را پارتی قرار میده تا چیزی که حق او نیست را از خدا بگیره و به شکلی(نعوذ بالله) امام رضا را میفرستند تا با نشان دادن اعمال خیر خودش خدا را به رو در بایستی انداخته و چیزی را که آن بنده نالایق حق او نیست از خدا بگیره. و اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
    اهل تشیع لحظه ای فکر کنید، آیا خدا پارتی قبول میکنه؟ یعنی یه جوارایی داری امام رضا رو میفرستی جلو و داری به خدا میگی:من آنم که رستم بود پهلوان!!
    اگر من نیکوکارم و خدا صلاح بدونه اون چیز رو که ازش میخوام بهم میده و اگه بی نماز باشم و روزه نگیرم خدا به هیچ وجه پارتی قبول نمیکنه ولو پارتی من حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم باشه.
                                             برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن / که علی همیشه میزد در خانه خدا را
    التماس دعا

    i

     

                                                                                                                                                   

    در پاسخ به: Reply To: زیارت و نورانیت #2007

    NOMAN101
    مشارکت کننده

     

    آقا دستت درد نکنه گل گفتی


    NOMAN101
    مشارکت کننده

    . وَالَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْهَا صُمًّا وَعُمْيَانًا ﴿الفرقان: ٧٣﴾

        و آنان که وقتی به آیات پروردگارشان پندشان دهند، در برابر آن با حالت کری و کوری نمی افتند

       [بلکه با گوش شنوا و چشم بصیرت به آن دل می دهند.]

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)