Mamadzaker

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 92)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4482

    Mamadzaker
    کاربر
    سلام و عرض ادب
    قُلْ إِنْ أَدْرِي أَقَرِيبٌ مَّا تُوعَدُونَ أَمْ يَجْعَلُ لَهُ رَبِّي أَمَدًا﴿25﴾
    بگو نمى‏دانم آنچه را كه وعده داده شده‏ايد نزديك است‏يا پروردگارم براى آن زمانى نهاده است)25(
    عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَى غَيْبِهِ أَحَدًا﴿26﴾
    داناى نهان است و كسى را بر غيب خود آگاه نمى‏كند)26(
    إِلَّا مَنِ ارْتَضَى مِن رَّسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ رَصَدًا﴿27﴾
    جز پيامبرى را كه از او خشنود باشد كه ]در اين صورت[ براى او از پيش رو و از پشت‏سرش نگاهبانانى بر خواهد گماشت)27(
    اولا : دادن علم غیب نیست بلکه اگاه کردن از اخبار غیبی است
    دوما : علم نیست
    سوما: خشنودی پیامبر مورد نظر نیست
    چهارما : فقط شامل پیامبران است نه کس دیگری
    پنجما:از طریق جبرئیل است نه عطای علم
    ششما : ایات دیگربیشتر توضیح می دهند
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4483

    Mamadzaker
    کاربر
    منهج اهل سنت
    دانستن غیب در وحی بوده نه در دانستن فل بداهه و انی یعنی علم غیب نبوده بلکه ابلاغ بوده
    )) لا حول و لا قوه الا بالله (( هیچ حول و قوه ای نیست مگر به خدا.
    هیچ قدرتی غیر از قدرت خدا نیست اشاره به منبع اصلی قدرت می کند و خداوند این را در اختیار همگان قرار داده و علم غیب را در اختیار هیچ کس
    شما باید ثابت کنید که به ایشان وحی میشود نه به دیگران وحی میشده
    تا حال هیچکس ادعای علم غیب نکرده حتی موس هم که به دستور خدا کارهای خضر را می دید تعجب میکرد چون علم غیب نداشت و خضر هم فقط ماموری بود از طرف خدا نه عالم الغیب
    قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ﴿188﴾
    بگو جز آنچه خدا بخواهد براى خودم اختيار سود و زيانى ندارم و اگر غيب مى‏دانستم قطعا خير بيشترى مى‏اندوختم و هرگز به من آسيبى نمى‏رسيد من جز بيم‏دهنده و بشارتگر براى گروهى كه ايمان مى‏آورند نيستم)188(
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4484

    Mamadzaker
    کاربر
    انعام / 50(
    »بگو من نمی گویم خزائن الهی نزد من است و غیب نمی دانم«.
    که صراحت دارد که رسول خداrغیب نمی داند و عالم به غیب نیست. و در آیة دیگر فرموده : »إنّما الغیب لله«. یعنی علم غیب منحصر به خدا است، و مانند این آیات در قرآن بسیار است. حال اگر کسی بگوید چگونه پیغمبرrغیب نمی داند با این همه اخبار غیبی که از ایشان نقل شده؟ جواب این است که هر کس از آینده خبر دهد عالم الغیب نیست زیرا هر مسلمانی می داند و خبر می دهد که مرگ و قبر و برزخ و حشر و نشر و کتاب و حساب و صراط و دوزخ و جنّت حقّ است با اینکه خود را عالم غیب نمی داند و با این حال ما را عالم الغیب نمی گویند، چرا؟ برای اینکه ما از وحی قرآن و یا از سابقین خود و آنان از صادق مصدّقی مانند رسول خداrشنیده اند و رسول خدا از جبرئیل و او از حق تعالی شنیده، وهر کس خبر راست غیبی شنید، عالم الغیب نمی باشد. رسول خداrو حضرت امیرuو اصحاب با تقوای ایشان همه از متّقین بوده و ایمان به اخبار غیب الهی قرآن دارند و همه مشمول آیة }هُدىً لِلْمُتَّقِينَ_الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ{ سورة بقرة)2/3(
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4485

    Mamadzaker
    کاربر
    یعنی رسول خدا و اصحاب اخیار او به اخبار غیبی که به او وحی شده ایمان دارند، و او به حضرت امیر نیز اخبار کرده . مثلاً حضرت امیرuدر خطبة 128 نهج البلاغه بالای منبر از ترکهای مغول و خرابی ایشان خبر می دهد و چون این خبر غیبی بود، یکی از اصحاب او عرض کرد یا امیرالمؤمنین »لقد أعطیت علم الغیب فضحک علیه السّلام و قال للرّجل یا أخاک کلب لیس هو بعلم الغیب و إنّما هو تعلّم من ذی علم«. یعنی یا امیرالمؤمنین به شما علم غیب عطا شده، حضرت خندید و به او فرمود ای برادر کلبی این خبریکه از مفعول دادم علم غیب نیست و همانا این خبری است که از رسول خداrتعلّم گرفتم. پس در این خطبه حضرت صریحاً فرموده من عالم الغیب نیستم. باید دانستهر کس از دیگری خبری بگیرد و اگر چه خبر غیبی باشد او را عالم الغیب نمی گویند، اگر به آن خبر ایمان دارد او را مؤمن بالغیب می گویند عالم الغیب طبق منطق قرآن به آن خدائی می گویند که خودغیب می داند و از دیگری نگرفته است و رسول خداrو امامuمؤمن به غیب می باشند
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4486

    Mamadzaker
    کاربر
    جن)28/27(
    یعنی می فرستد و می گمارد از جلو و عقب رسول کمینی تا بداند که آنان رسالات پروردگارشان را ابلاغ کرده اند و او احاطه دارد به آنچه نزد رسولانست و عدد هر چیزی را شمار کرده است. پس رسول خدا مأمور است که آن اخبار غیبی را به مردم برساند چنانکه رسول خداrآن اخبار را از جبرئیل شنیده و به آن اخبار غیبی می شود و رسول و مردم هیچ کدام به غیب عالم نیستند بلکهگیرندة خبر غیب و مؤمن به آن می باشند.
    مدّعیان علم غیب برای مخلوق فرق بین عالم به غیب و مؤمن به غیب نگذاشته و برای بالا بردن امام قرآن را تکذیب کرده اند و می گویند امام فرموده من عالم الغیب بغیر الاستقلالم و خدا عالم غیب بلااستقلال. ما جواب می دهیم که امام چنین نفرموده چرا تهمت به امام میزنند بلکه امام تابع قرآن است، و قرآن فرموده عالم غیبی جز خدا نیست، و ممکن نیست امام ضدّ قرآن بگوید. خدا در سورة نمل آیة 65 فرموده :
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4487

    Mamadzaker
    کاربر
    عده اي از علماي شيعه پيامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم را استثناء نموده اند. عده ديگري از ايشان ، ديگر پيامبران الوالعزم )عيسي ، موسي ، نوح و ابراهيم ( را نيز مستثني گردانده اند.در این مورد دلایل خود را بیان کنید
    كليني در الكافي ، الاصول ، الحجه ، ج 1 ص 261 از امام جعفر صادق روايت مي كند كه : آنچه در آسمانها و زمين است وآنچه در بهشت و جهنم است مي دانم و از آنچه شده و خواهد شد آگاهم . و كليني به نقل از ايشان مي افزايد: اگر باموسي و خضر هم عصر بودم به آنها مي گفتم كه از ايشان عالمترم و به آنچه از آن آگاه نبودند آگاهشان مي كردم .
    اهل سنت تأكيد مي كنند كه خود اهل بيت از چنين زياده رويهايي خشنود نبوده و علاوه بر اين ساير مسلمانان بنابر آنچه از قرآن كريم و سنت رسول اكرم صلی الله علیه وسلم آموخته اند، چنين افسانه هايي را نمي پذيرند.
    تناقضهايي كه در كتب شيعيان موجود است ما را از تلاش براي رد اين مطالب بي نياز مي كند.
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4488

    Mamadzaker
    کاربر
    در كتاب كافي آمده است كه امام جعفر صادق علیه السلام از كسانيكه گمان مي كرند ائمه غيب مي دانند اظهار شگفتي نموده وفرمودند كه جز خداوند كسي غيب نمي داند، من قصد تنبيه فلان كنيزم را داشتم ولي او به جايي گريخت كه از آن اطلاعي ندارم . )الكافي ، الحجه ، ج 1 ص 257(
    براي نشان دادن غلو و زياده رويهاي شيعيان بجاست كه فقط نگاهي به فهرست موضوعات و برخي عناوين بخشهاي كتاب كافي بيندازيم .
    باب در مورد اينكه : ائمه از تمام علومي كه به انبياء و ملائكه داده شده است برخوردارند.
    باب در مورد اينكه : ائمه هر آنچه پيش آمده و هر آنچه پيش خواهد آمد را مي دانسته اند و آنچه را در گذشته پيش نيامده كه در صورت وقوع ائمه كيفيت آن را مي دانند و هيچ چيز بر آنها پوشيده نيست .
    باب در مورد اينكه : ائمه زمان مرگ خود را مي دانند و نمي ميرند مگر بااراده خود.
    در پاسخ به: Reply To: علم غیب پیامبر #4489

    Mamadzaker
    کاربر

    در كتاب كافي آمده است كه امام جعفر صادق علیه السلام از كسانيكه گمان مي كرند ائمه غيب مي دانند اظهار شگفتي نموده وفرمودند كه جز خداوند كسي غيب نمي داند، من قصد تنبيه فلان كنيزم را داشتم ولي او به جايي گريخت كه از آن اطلاعي ندارم . )الكافي ، الحجه ، ج 1 ص 257(
    براي نشان دادن غلو و زياده رويهاي شيعيان بجاست كه فقط نگاهي به فهرست موضوعات و برخي عناوين بخشهاي كتاب كافي بيندازيم .
    باب در مورد اينكه : ائمه از تمام علومي كه به انبياء و ملائكه داده شده است برخوردارند.
    باب در مورد اينكه : ائمه هر آنچه پيش آمده و هر آنچه پيش خواهد آمد را مي دانسته اند و آنچه را در گذشته پيش نيامده كه در صورت وقوع ائمه كيفيت آن را مي دانند و هيچ چيز بر آنها پوشيده نيست .
    باب در مورد اينكه : ائمه زمان مرگ خود را مي دانند و نمي ميرند مگر بااراده خود.

    در پاسخ به: Reply To: چندتاسوال خواهان جواب قانع کننده هستم از اهل تشیع #4492

    Mamadzaker
    کاربر
    جزايری می گوید : امامت عام و کلی که جایگاه آن از نبوت و رسالت فراتر قرار دارد . زهر الربیع ، ص 12 نعمت الله عبدالله حسینی الجزائری
    و در احادیث کلینی در الکافی آمده است که امامت از مقام نبوت برتر و بالاتر است . کافی 1 / 175 سپس باز از این فراتر رفته اند و گفته اند : امامت بزرگترین چیزی است که خداوند پیامبرش را با آن مبعوث کرده است : هادی تهرانی می گوید : ) بزرگترین مسئله از دین که خداوند پیامبرش را با آن مبعوث کرده است مسئله امامت است ( . ودایع النبوة هادی تهرانی ، ص 115 سپس فراتر رفته اند و گفته اند : امامت رکنی از ارکان اسلام است.
    کلینی از ابو جعفر روایت می کند که گفت : اسلام بر پنج چیز بنا شده است ، بر نماز و زکات و روزه و حج و ولایت و به هیچ چیزی چنان فرمان داده نشده که به ولایت فرمان داده شده است . اصول الکافی 2 / 18 و عالم معاصر شیعه عبد الهادی فضلی استاد یکی از دانشگاههای کشور در کتابش التربیة الدینیه ، ص 63 می گوید : امامت رکنی از ارکان دین است
    در پاسخ به: Reply To: چندتاسوال خواهان جواب قانع کننده هستم از اهل تشیع #4493

    Mamadzaker
    کاربر
    آل کاشف غطا گفته است : شیعه رکنی دیگر به ارکان اسلام اضافه کردند و آن امامت است. اصل الشیعه ، ص 58
    اين احاديث را آوردم كه نقدي بر پاسخ شما است.
    5-بداءبه معناي ظهور پس از خفا و يا به معناي پيدايش نظريه اي جديد مي آيد, لازمة اين هر دو معني اين است كه قبلاً جهلي وجود داشته باشد و پس از آن معرفتي پديد آيد و اين امر براي خداوند محال است, اما روافض بداء را به خداوند نسبت مي دهند.
    در روايتي ريان بن صلت مي گويد: »از رضا شنيدم كه چنين مي فرمود: خداوند هيچ پيامبري نفرستاده مگر براي تحريم شراب و اثبات بداء براي خداوند« كليني, اصول كافي ص40, و از ابوعبدالله روايت شده كه ايشان فرمود: » خداوند به عبادتي بهتر از بداء پرستيده نشده است« مرجع سابق, كتاب التوحيد 1/331
    در پاسخ به: Reply To: چندتاسوال خواهان جواب قانع کننده هستم از اهل تشیع #4494

    Mamadzaker
    کاربر
    برادر گرامي! ببين چگونه جهل و ناداني را به خداوند نسبت مي دهند, در صورتي كه خداوند مي فرمايد: ﴿قُلْ لا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلاَّ اللَّهُ﴾نمل/65
    »بگو آنان كه در آسمان و زمينند كسي جز الله, غيب نمي داند«.
    ﴿وَمَا تَكُونُ فِي شَأْنٍ وَمَا تَتْلُو مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَلا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا كُنَّا عَلَيْكُمْ شُهُوداً إِذْ تُفِيضُونَ فِيهِ وَمَا يَعْزُبُ عَنْ رَبِّكَ مِنْ مِثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاءِ وَلا أَصْغَرَ مِنْ ذَلِكَ وَلا أَكْبَرَ إِلاَّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ﴾. )يونس: 61(
    ))بدان كه در هيچ حالي نباشي و هيچ آيه از قرآن تلاوت نكني و هيچ عملي انجام ندهي مگر اينكه ما بر شما شاهد باشيم. و هيچ ذره اي در همه آسمان و زمين از پروردگار تو پنهان نيست و كوچكترين از ذره و بزرگتر از آن همه در كتابي مبين مسطور است((.
    ﴿يَمْحُوا اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ﴾. )الرعد:39(.
    )معني(: ))خداوند هر چه بخواهد محو، و هر چه بخواهد اثبات مي كند و ام الكتاب نزد او است((.
    در پاسخ به: Reply To: چندتاسوال خواهان جواب قانع کننده هستم از اهل تشیع #4495

    Mamadzaker
    کاربر
    جاي تعجب اين جاست كه شما در كنار اين عقيده معتقديد كه امامان همة علوم را مي دانند و هيچ چيزي بر آنها پوشيده نيست فقط داریدباکلمات بازی میکنیدبدون پراکنده گویی جواب بدید
    در پاسخ به: Reply To: خلفاء اثنی عشر چه کسای هستند؟ #4499

    Mamadzaker
    کاربر
    . جناب سجودي ،خليفه )جانشين( رسول خدا مي تواند درون زندان هم خليفه او وامام مردم باشد همچنانکه يوسف در زندان هم پيامبر بود.مي تواند ولي عهد باشد همچنانکه يوسف ولي عهد شد.مي تواند از چشمها پنهان باشد همچنانکه خضر پيامبر پنهان گرديد. مي تواند حتي کودک باشد همچنانکه عيسي در کودکي برگزيده خدا شد. دوست عزيز البته که خليفه پيامبر، محق ترين فرد براي حاکم بودن است ولي اگر چنين نشد خدشه اي به خليفه)جانشين( بودن او نيست. پاسخ نمیدانستیم خلیفه هم میتواند اینطوری که ذکرکردی بشه – یه سوال دارم قَالَ يَا هَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّوا )92( أَلَّا تَتَّبِعَنِ أَفَعَصَيْتَ أَمْرِي )93( قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي )94 ( سوره طه
    موسی( گفت: »ای هارون! چرا هنگامی که دیدی آنها گمراه شدند…
    از من پیروی نکردی؟! آیا فرمان مرا عصیان نمودی,) هارون( گفت: »ای فرزند مادرم! ریش و سر مرا مگیر! من ترسیدم بگویی تو میان بنی اسرائیل تفرقه انداختی، و سفارش مرا به کار نبستی
    أَخَذَ بِرَأْسِ أَخِيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلَا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْدَاءَ وَلَا تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ )150( اعراف , )
    و سر برادر خود هارون را گرفت )و با عصبانیت( به سوی خود کشید؛ هارون گفت: » يا فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند؛ و نزدیک بود مرا بکشند، پس کاری نکن که دشمنان مرا شماتت کنند و مرا با گروه ستمکاران يكسان قرار مده به من جواب بده ایا امامان شمامیتوانن این اشتباه موسی رامرتکب بشن یا ن
    در پاسخ به: Reply To: خلفاء اثنی عشر چه کسای هستند؟ #4504

    Mamadzaker
    کاربر
    نوشتید:هرچند اين سوال شما کاملا خارج از بحث است. ولي پاسخ آنرا مي دهم پاسخ ندادی فقط شروع کردی به گفتن داستان سامردی (عزیزمن من فقط این ایه را دادم که بفهمی که ایات قران ربط دار را با قیاس به داستان ساختگی خود نکنی که بلاچندمثال زدی ازیوسف که در زندان نبی بود سوال من جواب داده نشده بازهم میپرسم امامان شماقادرهستن این خطاحضرت موسی رامرتکب بشن یا ن
    نوشتید امامان ما مرتکب اشتباه نمي شوند. موسي هم در آن واقعه مرتکب اشتباهي نشده بودندپاسخ لابدموسی برای قومش نقش بازی میکرد حالاداری موسی را می کبونی با زبون بی زبونی مخوایدبگید نه امامان ما ازموسی (ع)برترن تازه جواب حدیث امام صادق راهم ندادی دوباره عرض میکنم “الکافی” آمده که زید بن علی به حالت خشم به برادر خودش یعنی امام باقر فرمود: »…فَغَضِبَ زَيْدٌ عِنْدَ ذَلِكَ ثُمَّ قَالَ لَيْسَ الْإِمَامُ مِنَّا مَنْ جَلَسَ فِي بَيْتِهِ وَ أَرْخَى سِتْرَهُ وَ ثَبَّطَ عَنِ الْجِهَادِ وَ لَكِنَّ الْإِمَامَ مِنَّا مَنْ مَنَعَ حَوْزَتَهُ وَ جَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ دَفَعَ عَنْ رَعِيَّتِهِ وَ ذَبَّ عَنْ حَرِيمِهِ (
    معني ولايت اين نيست كه امام در خانه خود بنشيند، پرده ها را بياويزد و از جهاد رويگـردان شود!.. امام كسي است كه بتواند حوزه خود را صيانت كند و در راه خدا به وظيفۀ جهاد عمل كند و از رعيت خود دفاع كند و خانوادۀ خود را از آسيب مصون دارد.« )الكافي كليني، ج1 ص 356؛ كتاب الحجة؛ بَابُ مَا يُفْصَلُ بِهِ بَيْنَ دَعْوَى الْمُحِقِّ وَ الْمُبْطِلِ فِي أَمْرِ الْإِمَامَةِ؛ روایة: 16
    در پاسخ به: Reply To: پاسخ دوم به مقاله” شبهه شناخت امام زمان و مرگ جاهلیت” #4517

    Mamadzaker
    کاربر
    با استدلال احمقانه شما اصلا اسلام نيز نعوذ بالله قابل اثبات نيست. چون پس از 1400 سال مي بايست مسيحيان ، مسلمان مي شدند و تعدادشان از مسلمانان بيشتر نبود! 72فرقه واقعاعجب

    پاسخ؛چقدصحفه سیاه کردی باسفسطه واردشدی وباپراکنده گویی مخوای طرف مقابل راخسته کنی و ندای پیروزی بدی عزیزم72فرقه ن 72فقه که تو اهلسنت رافرقه فرقه کردی به هرحال این4فقه اختلاف خاصی ندارن وهر دو به قران وسنت علم میکن و دست به تفکیریک دیگرنزدن مانندفرقه امامیه که سایرفرقه هاخود راکافرمیدانه

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 92)