یار غار در قرآن کیست ؟؟!!!

Home انجمن ها خلفای راشدین یار غار در قرآن کیست ؟؟!!!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  hamshahri در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 41)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #7017

    خالد35
    کاربر

    وچگوه اینطور نباشد در حالیکه علی نفس رسول خدا است و لذا جنگ با او ونافرمانی او نافرمانی رسول خدا است .

    خواهش می کنم پرده های تعصب را از جلو چشمتان بر دارید تا حقیقتی را که علماب بزرگوار اهل سنت در کتابهایشان منعکس کرده اند ببینید ………………………………………………..

    در ضمن با رجوع ساده ای به سایتها می توانید ببینید که چه هجمی از علمای وهابی واهل تسنن بعد ا ز رسیدن به عقاید حقه تشیع وبعد از تحقیق غیر متعصبانه به این مکتب گرایش پیدا کرده اند…………………………………………..من الله التوفیق

    هدف ما از این پست اثبات امامت امامانمان یا اثبات ولایت برای علی علیه السلام نبود بلکه تنها هدف ما اثبات این مطلب بود که گفته خلیفه دوم بنا بر اینکه حسبنا کتاب الله سخنی باطل است وحتی خود اهل سنت هم این سخن را قبول ندارند……………………………………….

    #7021

    mojahed.din
    کاربر
    نمیدانم با تو چکار کنم و چجوری حالیت کنم که دست از دروغ گفتن برداری بی سوادی این نیست که کسی حدیث ضعیفی را نقل کند بی سوادی این است که شما حتی از اصول مذاهب اهل تسنن وآنچه فرق بر آن اتفاق دارند »

    میشه بگی کدام اصل و کدام اتفاق؟ باز چرت و پرت گفتی؟؟؟؟؟؟

    به الله قسم بی ابرو تر و رسوا تر از تو در تمام عمرم ندیده ام اصلا نوبری

    ویژه ای اسطوره ای بی نظیری نمونه نداری

    اما بررسی سند

    من أطاعني فقد أطاع اللهَ، ومن عصاني فقد عصى اللهَ . ومن أطاع عَلِيًّا فقد أطاعني . ومن عصى عَلِيًّا فقد عصاني

    الراوي: أبو ذر الغفاري المحدث: الألباني – المصدر: السلسلة الضعيفة – الصفحة أو الرقم: 4892
    خلاصة حكم المحدث: ضعيف
    من أطاع عليًّا فقد أطاعني ومن عصَى عليًّا فقد عصاني ومن عصاني فقد عصَى اللهَ ومن أحبَّ عليًّا فقد أحبَّني ومن أحبَّني فقد أحبَّ اللهَ ومن أبغضَ عليًّا فقد أبغضني ومن أبغضَني فقد أبغض اللهَ لا يُحبُّك إلا مؤمنٌ ولا يبغضُك إلا كافرٌ أو منافقٌ

    الراوي: يعلى بن مرة المحدث: ابن عدي – المصدر: الكامل في الضعفاء – الصفحة أو الرقم: 5/560
    خلاصة حكم المحدث: منكر
    الراوي: يعلى بن مرة المحدث: ابن القيسراني – المصدر: ذخيرة الحفاظ – الصفحة أو الرقم: 4/2210
    خلاصة حكم المحدث: [فيه] عباد بن زياد متروك

    #7022

    mojahed.din
    کاربر
    علی نفس پیامبره یعنی چی؟

    پس کفار و مشرکین و مونین نیز نفس پیامبر ص هستند

    خداوند میفرماید

    لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ 128 توبه

    لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ 164 ال عمران

    آیا همه فهمیدید که روافض قلب هایشان مریض است؟

    دوست عزیز به جای تحمیل عقایدت بر قرآن بهتر است عقایدت را از قرآن بگیری

    قطعا حسبنا کتاب الله در عقیده و اصول و فروع دین.

    اگر نتوانی امامت را از کتاب الله ثابت کنی پس بهتر است سکوت کنی.

    #7032

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .اولا : خدا را شکر که اگر جنگی در بین مسلمانان اتفاق افتاد خدا به صراحت در قران ایه نازل نموده (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) (و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید) با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم تا شیر فهم شوی .)

    و اینکه گفته ای (وقتی شخص منصفی برای لحظه ای از عقل خود کمک بگیرد به راحتی ی تواند همه اتفاقات صدر اسلام را تحلیل کند)

    اولا : شما و امثال شما در چه کاری در طول تاریخ اسلام انصاف داشته اید که حالا داشته باشید .

    کینه و عناد شما و امثال شما با قران و ناموس پیامبر اسلام و یاران پیامبر اظهر من الشمس است

    #7033

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (اینکه گفتم آیه 100 سوره مبارکه توبه نمی تواند همه اصحاب را در بر بگیرد مطلبی مسلم است) برادرم چرا مثل استاد خود با کلمات بازی می کنی .

    در کجای ایه 100 سوره توبه گفته همه ی اصحاب پیامبر ؟؟ و من هم کجا گفته ام همه ی صحابه پیامبر ؟؟ اگر عقل و شعور داری اینطور با کلمات بازی نکن .

    و آیه 100 سوره توبه به صراحت گفته مهاجرین و انصار (که ابوبکر و عمر و عثمان و علی و …) جزو مهاجرینند .

    و در مورد روایات هم برادر مجاهد دین ثابت کرد که این روایات ضعیف است و خودت هم قبول کردی .

    و در مورد حسبنا کتاب الله هم فقط در اصول اعتقادی است و تمام مراجع شیعه هم می گویند اصول دین قابل تقلید نیست .

    #7046

    خالد35
    کاربر
    خلیفه سوم ابی ذر غفاری را تبعید می کند و ابی ذر در ربذه از دنیا می رود حال کدام یک ازاین دو مشمول آیه 100سوره توبه هستند؟!!!!!!!!!!!!!
    #7069

    خالد35
    کاربر
    چنانکه قبلا هم گفته ام شما از اولی ترین اصول بحث هم بی اطلاع هستید البته بهتر است به جای سیر کردن در طبقات وصحت وسقم احادیث را پیدا کردن یک دوره درس اخلاق وادب اسلامی شرکت کنید تا خودتان دچار جرح نشوید :

    اما پاسخ: مخصوصا این دو روایت را از کتاب شریف مستدرک حاکم ذکر کردم اما مستدرک کتابی است که حاکم نیشابوری آن را نوشته ودر آن احادیثی را آورده که بنا بر مبنای مسلم وبخاری صحیح بوده است اما مسلم وبخاری آنها را از قلم انداخته اند لذا در انتهای هر کدام از احادیثی که ذکر می کند می فرماید: هَذَا حَدِیثٌ صَحِیحُ الإِسْنَادِ، وَلَمْ یُخَرِّجَاهُ البته در بسیاری جاها هم آورده است این حدیث بنا بر شرط شیخین صحیح است لذا گویا این احادیث در خود صحیحین آمده است یعنی بنا بر مبنای مسلم وبخاری خدشه ای برآن وارد نیست.

    همچنین است حدیثی را که ما ذکر کردیم:

    «مَنْ أَطَاعَنِی فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ، وَمَنْ عَصَانِی فَقَدْ عَصَى اللَّهَ، وَمَنْ أَطَاعَ عَلِیًّا فَقَدْ أَطَاعَنِی، وَمَنْ عَصَى عَلِیًّا فَقَدْ عَصَانِی».هَذَا حَدِیثٌ صَحِیحُ الإِسْنَادِ، وَلَمْ یُخَرِّجَاهُ. المستدرک على الصحیحین ج3، ص131، ح4617

    #7071

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده
    باز شیعه توهم زد:

    بودن یا نبودن ابوبکر در غار از اصول دین نیست که بخواهیم مثل نماز و زکات و حج از قرآن ثابت کنیم.این مشکل کند ذهنی شماست که حد واندازه غدیر و تشکیلات مزعوم ولایی خود را با بودن یا نبودن ابوبکر در غار مقایسه می کنید.به شما تبریک می گوییم که فهماندید ولایتی که با آن این همه اهل اسلام و اهل قبله را با آن تکفیر کردید اهمیتش آن چیزی نبوده که مثلا می گویید از نماز بالاتر است. بله درست است ولایت علی در غدیر که از نماز بالاتر است انقدر گنگ وبی مفهوم و غیر صریح قلمداد شده که علماء خود شما هم به تنگ آمدند و گفتند حدیث غدیر و خبر تبوک صراحت بر امامت علی ندارد پیامبر ولایت علی را در غدیر با نص صریح نگفت بلکه نص آن خفی بود.منظور اینکه پیامبر امت را با لفظی گنگ مسخره داشت و بازی بیست سوالی راه انداخته بود.

    #7072

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام . اینکه گفته ای (خلیفه سوم ابی ذر غفاری را تبعید می کند و ابی ذر در ربذه از دنیا می رود حال کدام یک ازاین دو مشمول آیه 100سوره توبه هستند؟!!) برادرم فارغ از صحت از سقم گفته ی شما

    اولا : خداوند نگفته مهاجرین معصوم شده اند . بلکه اعمال نیکشان از اعمال غیر نیکشان بیشتر بوده و خداوند چون اول و آخر را میدانسته حکم خود را به صراحت اعلام کرده .

    و در ضمن مگر هرکس که معصوم باشد وارد بهشت می شود و بقیه باید به جهنم بروند ؟؟!!! این حرف خیلی مسخره و خنده دار است !

    و دوما : هیچکدامشان با این عمل از دین خارج نشده بودند . با اختلافات سیاسی و اجتماعی طرف از دین خارج نمی شود .

    #7093

    خالد35
    کاربر
    گفتید:منظور اینکه پیامبر امت را با لفظی گنگ مسخره داشت و بازی بیست سوالی راه انداخته بود.

    واقعا این اعتقادشما است که پیامبر صلی الله علیه وآله پیروان صدیق خودش را استهزا ومسخره کرد یعنی شما دارید از یک پیامبر استهزاکننده ومسخره کننده پیروانش تبعیت می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!واقعا جای تاسف است که چنین نگاه تاسف باری را نسبت به رسول گرامی اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه وآله دارید ؟؟!!!!!!!!!

    #7163

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم . چرا به موضوعاتی که مطرح کرده ام پاسخ واضح و صریح نمی دهی ؟؟

    و برای چندمین بار خواهشمندم همانطوری که من به تک تک سوالات شما جداگانه پاسخ می دهم و شخص مورد خطابم را مشخص می کنم شما هم مثل من در پاسخ دادن رفتار کنید .

    و اینکه برادر خالد بن ولید در جواب شما گفته بود (به شما تبریک می گوییم که فهماندید ولایتی که با آن این همه اهل اسلام و اهل قبله را با آن تکفیر کردید اهمیتش آن چیزی نبوده که مثلا می گویید از نماز بالاتر است. بله درست است ولایت علی در غدیر که از نماز بالاتر است انقدر گنگ وبی مفهوم و غیر صریح قلمداد شده که علماء خود شما هم به تنگ آمدند و گفتند حدیث غدیر و خبر تبوک صراحت بر امامت علی ندارد پیامبر ولایت علی را در غدیر با نص صریح نگفت بلکه نص آن خفی بود.منظور اینکه پیامبر امت را با لفظی گنگ مسخره داشت و بازی بیست سوالی راه انداخته بود.)

    ولی شما با روش فریب کاری و تدلیس یک قسمتی که منظور اعتقاد علمای شما را گفته برداشته اید و آن را علم کرده اید و طوری جلوه داده اید که آن گفته اعتقاد آن برادر بوده است .

    خواهشمندم دیگر از این کارهای زشت و نا ثواب و غیر علمی دست بردارید و این روش ها برای همه شناخته شده است . و بیشتر از این خود را رسوا نکنید .

    و هر جا از این فریب کاری ها انجام دهید من شما را رسوا می کنم .

    و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 41)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.